Wilders is wel de meester van de speeches.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik verwacht een mooie speech van Ome Geert, met veel krachtige retoriek en emotie:
"Het leger eropaf, knieschijven in puin schieten. Grote strijd tussen goed en kwaad, het front van de Westerse beschaving en haar strijd tegen de fascistische Islam is nu niet alleen in Tel Aviv maar ook in de schilderswijk! Na 1529 aan de poorten van Wenen te hebben gestaan staan de moslimhordes nu 2013 aan de poorten van de Haagse Schilderswijk te rammelen"
En natuurlijk: "het is vijf voor twaalf"...
Ehm, wat jij stelt heeft niets te maken met wat ik stel.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zou dat moeten toejuichen aangezien je prat gaat om onderzoek en ondervinden.
Waarom verzaak je hier nu in?
Hij had dan beter een paar onbekende onderknuppels kunnen sturen als hij echt de feiten had willen weten. Nu is het een georkesteerd geheel.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom gaat je vriend Wilders morgen een kijkje nemen. Dat heet proefondervindelijk.
Zoals gezegd: Trouw is een kwaliteitskrant. Als onderzoeksjournalisten zich langere tijd op zo'n wijk storten en dan met deze bevindingen komen, dan zijn dat geen verhalen die ze uit hun duim zuigen. Als ze dat wél deden, zouden ze reputatie van de krant namelijk fors beschadigen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Uit het artikel blijkt totaal niet WAT ze hebben onderzocht, HOE ze het hebben onderzocht. Sterker nog, we weten niet eens of er überhaupt een echt onderzoek heeft plaatsgevonden. En kennelijk ben jij ook niet kritisch genoeg om daarover door te vragen. Je neemt de conclusie maar even voor 'waar aan'. Nog afgezien van het feit dat zelfs al zou je de conclusie van Trouw overnemen, dan is er nog steeds geen Sharia of iets wat daar op lijkt.
Flauw.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:40 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je er geen volle aflaat meer mee.
En vooral ook op de herhaling van bepaalde woorden letten he.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik verwacht een mooie speech van Ome Geert, met veel krachtige retoriek en emotie:
"Het leger eropaf, knieschijven in puin schieten. Grote strijd tussen goed en kwaad, het front van de Westerse beschaving en haar strijd tegen de fascistische Islam is nu niet alleen in Tel Aviv maar ook in de schilderswijk! Na 1529 aan de poorten van Wenen te hebben gestaan staan de moslimhordes nu 2013 aan de poorten van de Haagse Schilderswijk te rammelen"
En natuurlijk: "het is vijf voor twaalf"...
Zo kennen we er meer inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En vooral ook op de herhaling van bepaalde woorden letten he.
Tuurlijk. Hij doet dit voor de bühne, maar aan de andere kant: hij neemt er tenminste een kijkje, daar waar anderen liever wegkijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij had dan beter een paar onbekende onderknuppels kunnen sturen als hij echt de feiten had willen weten. Nu is het een georkesteerd geheel.
Geen enkel kritisch vermogen dus. "Trouw is een kwaliteitskrant", is geen argument. Noch jij, noch ik hebben inzicht gekregen in hun onderzoeksmethoden. Jij stelt daar per definitie geen vragen over omdat jij er per definitie van uitgaat dat het een kwaliteitskrant is. Ik zal mijzelf nogmaals herhalen, omdat jij er wijselijk omheen praat: Zelfs al neem je de resultaten / conclusies van de Trouw over - dan nog is er geen sprake van Sharia.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals gezegd: Trouw is een kwaliteitskrant. Als onderzoeksjournalisten zich langere tijd op zo'n wijk storten en dan met deze bevindingen komen, dan zijn dat geen verhalen die ze uit hun duim zuigen. Als ze dat wél deden, zouden ze reputatie van de krant namelijk fors beschadigen.
Onzin, dat heb ik nergens gezegd of gesteld. Toon maar aan dat ik blind op hun uitspraken vaar.quote:Ondertussen vaar jij blind op de uitspraken van een paar gemeenteraadsleden die alles ontkennen.
Dat kan je dus niet tegenwerpen. Nogmaals, zoals hier nu ook weer blijkt - je bent alleen kritisch als de uitkomst je niet bevalt kennelijk.quote:Dus ik kan jou net zo goed voor de voeten werpen dat je niet kritisch genoeg doorvraagt. Wat dat betreft is het niet zo gek dat Wilders zelf een kijkje gaat nemen.
Die gemeenteraadsleden zijn er ook geweest. Aangezien die hierover gaan. Die maken er alleen geen show van.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tuurlijk. Hij doet dit voor de bühne, maar aan de andere kant: hij neemt er tenminste een kijkje, daar waar anderen liever wegkijken.
Dank je. Het zullen mooie meiden worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:44 schreef ocho het volgende:
Ik wens jullie veel dochters toe in de toekomst, helden.!
Stel dat de Volkskrant 2 maanden undercoverjournalistiek houdt in zeg Venlo waar allochtone jongeren kapodtgetrapt worden en de lokale VVD- en PVV-politici na 1 ochtendje bezoek aan de wijk zeggen dat er niets aan de hand is, zouden Mutant en D_G dan ook de politici op hun blauwe ogen en niet het langdurige in-depth onderzoek van de Volkskrant geloven, denk je?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoals gezegd: Trouw is een kwaliteitskrant. Als onderzoeksjournalisten zich langere tijd op zo'n wijk storten en dan met deze bevindingen komen, dan zijn dat geen verhalen die ze uit hun duim zuigen. Als ze dat wél deden, zouden ze reputatie van de krant namelijk fors beschadigen.
Ondertussen vaar jij blind op de uitspraken van een paar gemeenteraadsleden die alles ontkennen. Dus ik kan jou net zo goed voor de voeten werpen dat je niet kritisch genoeg doorvraagt. Wat dat betreft is het niet zo gek dat Wilders zelf een kijkje gaat nemen.
Maar goed, greet heeft zijn portie aandacht dan ook weer gehad. Wel lekker rustig voor de rest van de week.quote:
Want dat is nu wel het geval dan? Nogmaals je argumentatie is niet valide. Jammer he, Spaans worstenbroodje van me.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stel dat de Volkskrant 2 maanden undercoverjournalistiek houdt in zeg Venlo waar allochtone jongeren kapodtgetrapt worden en de lokale VVD- en PVV-politici na 1 ochtendje bezoek aan de wijk zeggen dat er niets aan de hand is, zouden Mutant en D_G dan ook de politici op hun blauwe ogen en niet het langdurige in-depth onderzoek van de Volkskrant geloven, denk je?
2 vermiste jongens, Greet, Eurovisie, hectisch hoor.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:47 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Maar goed, greet heeft zijn portie aandacht dan ook weer gehad. Wel lekker rustig voor de rest van de week.
Jammer dat die mooie naam vervuild wordt inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:54 schreef spierbal het volgende:
Transvaal is ook echt een kutbuurt man, sowieso die hele hoek
Ik heb dan ook niet beweerd dat er sprake is van een (heersende) Sharia. Trouw evenmin. Zie het oorspronkelijke artikel en de kop die erboven staat:quote:Op maandag 20 mei 2013 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
Geen enkel kritisch vermogen dus. "Trouw is een kwaliteitskrant", is geen argument. Noch jij, noch ik hebben inzicht gekregen in hun onderzoeksmethoden. Jij stelt daar per definitie geen vragen over omdat jij er per definitie van uitgaat dat het een kwaliteitskrant is. Ik zal mijzelf nogmaals herhalen, omdat jij er wijselijk omheen praat: Zelfs al neem je de resultaten / conclusies van de Trouw over - dan nog is er geen sprake van Sharia.
quote:Trouw heeft de afgelopen twee maanden regelmatig het puntje van 'De Vergeten Driehoek' bezocht. (...) Het puntje van de Driehoek wordt inmiddels ook wel 'De Sharia Driehoek' of zelfs 'de Punt van het Zwaard' genoemd, blijkt uit de gesprekken met tientallen bewoners, oud-bewoners, jongeren, vrijwilligers en professionals van overheidsdiensten en maatschappelijke organisaties. Zij zien al sinds jaren de ontwikkeling van een 'klein kalifaatje' en de invoering van een 'mini-sharia'.
Omgekeerd idem. Hang maar weer lekker de struisvogel uit. We zien niet anders van je gewend.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:44 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kan je dus niet tegenwerpen. Nogmaals, zoals hier nu ook weer blijkt - je bent alleen kritisch als de uitkomst je niet bevalt kennelijk.
Het zou lijk zijn als dat niet nodig was geweest. Maar sommige bevolkingsgroepen kunnen niet tegen kritiek. Het is ook niet zo gek dat Wilders zich dus voorbereidt. Tsjaa en waar hebben andere politici's het nou over?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:13 schreef gelly het volgende:
Het zou leuk zijn als Wilders eens zonder allerhande beveiliging daar een bezoek bracht, net als normale politici zegmaar. Het is altijd een beetje "grote bek achter het hek" bij Wilders, of op een afstandje iemand uitschelden en dan hard wegrennen
Je herhaalt precies wat ik zeg. Over struisvogelpolitiek gesproken zeg. Ik heb nergens beweerd dat jij zou hebben beweerd dat er Sharia in die wijken zou gelden. Het gaat mij om het kritisch vermogen dat ontbreekt.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb dan ook niet beweerd dat er sprake is van een (heersende) Sharia. Trouw evenmin. Zie het oorspronkelijke artikel en de kop die erboven staat:
Haagse buurt domein orthodoxe moslims
Een fragment. Meer citeren mag niet van Trouw.
[..]
[..]
Omgekeerd idem. Hang maar weer lekker de struisvogel uit. We zien niet anders van je gewend.
Ik herhaal niet wat je zegt, ik geef antwoord op je vraag over het onderzoek dat Trouw heeft gedaan. Het beeld dat uit de tientallen gesprekken naar voren komt, is duidelijk. En dat de Sharia er niet volop van kracht is, wil niet zeggen dat er niks onwenselijks gebeurt, zoals orthodoxe moslims die anderen lastigvallen. Maar ja, dat past niet in jouw verhaal. Als er geen Sharia van kracht is, is er immers niks aan de hand.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je herhaalt precies wat ik zeg. Over struisvogelpolitiek gesproken zeg. Ik heb nergens beweerd dat jij zou hebben beweerd dat er Sharia in die wijken zou gelden. Het gaat mij om het kritisch vermogen dat ontbreekt.
Klopt. Alle media is onzin tenzij ze naar jouw mond praten.quote:
Ik heb het artikel voor het eerst gelezen maar dit is wel langer bekend inderdaad, en niet alleen in deze Haagse wijk zo. Ik moet zeggen dat de titel goed is gekozen, en niet polariserend of sensationeel. Waar veel orthodoxe gelovigen bijeenkomen (van welke religie dan ook) vergroot dat de kans op strengere sociale controle onder elkaar op basis van de gedeelde interpretatie van de desbetreffende religie. Het zou juist opvallender zijn als dat niet gebeurt..... in dat geval zouden alle orthodoxe gelovigen hun religie zeer individualistisch beleven en wel (zeer) orthodox bijv, maar op "seculiere" wijze in het leven staan om een onderscheid te maken tussen hun eigen religieuze beleving "binnenshuis" en wat daarbuiten valt. Meestal is dat niet zo.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb dan ook niet beweerd dat er sprake is van een (heersende) Sharia. Trouw evenmin. Zie het oorspronkelijke artikel en de kop die erboven staat:
Haagse buurt domein orthodoxe moslims
Een fragment. Meer citeren mag niet van Trouw.
Pas als 100% rondloopt in boerka en er handen op straat worden afgehakt zijn er onwenselijke praktijken, eerder niet. Ofzoiets. Tot die tijd is er niks aan het handje.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik herhaal niet wat je zegt, ik geef antwoord op je vraag over het onderzoek dat Trouw heeft gedaan. Het beeld dat uit de tientallen gesprekken naar voren komt, is duidelijk. En dat de Sharia er niet volop van kracht is, wil niet zeggen dat er niks onwenselijks gebeurt, zoals orthodoxe moslims die anderen lastigvallen. Maar ja, dat past niet in jouw verhaal. Als er geen Sharia van kracht is, is er immers niks aan de hand.
[insert plaatje van de Iraakse minister van informatie, gecensureerd door sp3c]
"Doorlopen mensen, hier valt niets te zien."
Je herhaalt wel degelijk wat ik zeg. Er is een beeld dat uit tientallen gesprekken naar voren komt. Leuk en aardig, maar dan wordt toch wel heel suggestief over een mini-sharia staatje gesproken. Die specifieke bevindingen worden niet concreet onderbouwd. Verder heb ik nergens gezegd dat er niets onwenselijks zou gebeuren of dat alles koek en ei is. Ik heb slechts vraagtekens gezet bij jouw selectieve kritische vragen.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik herhaal niet wat je zegt, ik geef antwoord op je vraag over het onderzoek dat Trouw heeft gedaan. Het beeld dat uit de tientallen gesprekken naar voren komt, is duidelijk. En dat de Sharia er niet volop van kracht is, wil niet zeggen dat er niks onwenselijks gebeurt, zoals orthodoxe moslims die anderen lastigvallen. Maar ja, dat past niet in jouw verhaal. Als er geen Sharia van kracht is, is er immers niks aan de hand.
Precies, want dat zeg ik toch?quote:Op maandag 20 mei 2013 17:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Pas als 100% rondloopt in boerka en er handen op straat worden afgehakt zijn er onwenselijke praktijken, eerder niet. Ofzoiets. Tot die tijd is er niks aan het handje.
Ja.quote:
Ben je te lui om een paar posts omhoog te scrollen?quote:
Jij stelt, dus bewijs maar.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ben je te lui om een paar posts omhoog te scrollen?
Ik ben je persoonlijke Google niet.
Klopt.quote:
Jij stelt dat Trouw ongelijk heeft danwel onbetrouwbaar is, dus bewijs dat eerst maar.quote:
Dat heb ik niet gesteld. Probeer het nog eens.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij stelt dat Trouw ongelijk heeft danwel onbetrouwbaar is, dus bewijs dat eerst maar.
Oh dit spel weer.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gesteld. Probeer het nog eens.
Als orthodoxe gelovigen zich voortdurend en ongewenst met anderen bemoeien, is daarvan effectief sprake. Mini-Sharia is wat anders dan Sharia. Mini-Sharia is een term die naar voren komt uit de tientallen gesprekken.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je herhaalt wel degelijk wat ik zeg. Er is een beeld dat uit tientallen gesprekken naar voren komt. Leuk en aardig, maar dan wordt toch wel heel suggestief over een mini-sharia staatje gesproken. Die specifieke bevindingen worden niet concreet onderbouwd. Verder heb ik nergens gezegd dat er niets onwenselijks zou gebeuren of dat alles koek en ei is. Ik heb slechts vraagtekens gezet bij jouw selectieve kritische vragen.
Jammer, maar nee.quote:
Ik heb nog nooit van deze term gehoord. Jij wel dan? Sharia is gewoon wetgeving, als men het heeft over Mini-Sharia, dan denkt ieder weldenkend mens dat daar een of ander half-autonoom gebied in Den Haag ligt, waarbij er sprake is van een volledige no-go area voor niet moslims. Of dat niet-moslims zeer agressief worden benaderd.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
Als orthodoxe gelovigen zich voortdurend en ongewenst met anderen bemoeien, is daarvan effectief sprake. Mini-Sharia is wat anders dan Sharia. Mini-Sharia is een term die naar voren komt uit de tientallen gesprekken.
Ik vind het geen zinloze discussie. Het gaat om het zuiver houden van het debat.quote:Maar goed, de essentie van die opmerking gaat duidelijk aan je voorbij. Precies waarom dit soort discussies zo zinloos zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |