quote:DEN HAAG -
PVV-voorman Geert Wilders bezoekt dinsdag om 12.00 uur de Haagse Schilderswijk. Hij brengt daar een werkbezoek in reactie op een artikel zaterdag in de dagblad Trouw. Daarin concludeert de krant op basis van eigen onderzoek dat een deel van de Schilderswijk zich 'ontwikkelt tot een enclave van orthodoxe moslims'.
Volgens de krant wonen in die wijk meer strenggelovige moslims bij elkaar dan elders in de stad en willen ze hun regels ook op straat toepassen. Niet-moslims en gematigde moslims hebben daar last van.
Die zeggen dat ze op straat worden aangesproken op zaken die de orthodoxe meerderheid niet aanstaan, zoals roken, het eten van varkensvlees en het drinken van alcohol. Vrouwen krijgen ongevraagd kritiek op kleding die te bloot of te opvallend zou zijn.
Wilders krijgt eerst een briefing van de politie. Daarna loopt hij door de wijk.
De PVV' er wil een Kamerdebat over de kwestie, liet hij eerder via Twitter weten. Hij noemt het onaanvaardbaar dat het „islamofascisme oprukt in Nederland”.
Doet mij hieraan denken morgen:twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 20-05-2013 om 12:01:24Morgen werkbezoek aan sharia-driehoek Haagse Schilderswijk. Eerst briefing door politie en daarna door de wijk lopen #geenshariainnederland reageer retweet
Worden weer extra zeteltjes dan, lijkt me niet slim.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Geheid dat Wilders belaagd gaat worden.
Hij gaat het hol van de leeuw in.
Er is maar een beperkt aantal simpele zielen in dit land, dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Worden weer extra zeteltjes dan, lijkt me niet slim.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat er weinig bijzonders gaat gebeuren
Guess not. Maar we zullen zien wat er gaat gebeurenquote:Op maandag 20 mei 2013 16:03 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Worden weer extra zeteltjes dan, lijkt me niet slim.
Zou een goede stunt zijn als zo'n moslimdame een kopje thee aanbied. Volgens mij weet hij dan echt niet meer wat te doen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:07 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Guess not. Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren
Kopje Marokkaanse thee misschien ?
Ik denk het ook niet. Al is het alleen al omdat de veiligheidsmaatregelen er naar zullen zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Waarom, hij heeft al een internetbruid uit het oostblok.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:12 schreef ocho het volgende:
Vrouwen van Nederland zouden met hem mee moeten gaan.
Hij is inderdaad sowieso alle contact met de werkelijkheid en de samenleving kwijt door z'n 24/7 beveiliging. Best triest.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:13 schreef gelly het volgende:
Het zou leuk zijn als Wilders eens zonder allerhande beveiliging daar een bezoek bracht, net als normale politici zegmaar. Het is altijd een beetje "grote bek achter het hek" bij Wilders, of op een afstandje iemand uitschelden en dan hard wegrennen
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:13 schreef gelly het volgende:
Het zou leuk zijn als Wilders eens zonder allerhande beveiliging daar een bezoek bracht, net als normale politici zegmaar. Het is altijd een beetje "grote bek achter het hek" bij Wilders, of op een afstandje iemand uitschelden en dan hard wegrennen
Normale politici hebben ook veiligheidsmensen in de buurt hoor, inherent aan de tijd waar we in leven.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom, hij heeft al een internetbruid uit het oostblok.
Alsof het hem daar om te doen is.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:15 schreef Desunoto het volgende:
Er gaat niets gebeuren omdat hij dit van tevoren aankondigt. Zoiets moet je onverwacht doen. Nu heeft hij er niets meer aan... niemand heeft er iets aan omdat het geen realistisch beeld zal opleveren.
Ik denk dat hij hard doorloopt hahaha.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou een goede stunt zijn als zo'n moslimdame een kopje thee aanbied. Volgens mij weet hij dan echt niet meer wat te doen.
Die houden zich bewust aan de oppervlakte.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:04 schreef Hexagon het volgende:
Ik bedoel de voor veel vrouwen de vrijheid op de lange duur op het spel staat.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom, hij heeft al een internetbruid uit het oostblok.
gewoon even een zenuw blootleggen..quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef remlof het volgende:
Ah, chloorkuifje gaat weer even fijn olie op het vuur gooien, geweldig.
quote:Op maandag 20 mei 2013 16:21 schreef Igen het volgende:
Zozo, Wilders gaat een van te voren aangekondigd rondje lopen? Wie weet wordt het wel bijna net zo spectaculair als "Kim Jong Il looking at things".
Wat voor actie dan? Het schijnt dat bepaalde 'acties' niet mogen want daar hebben we bijv. politie voor. Dus als je actie onderneemt trek je aan het kortste eind en schiet je niet veel op. (Dat wil overigens niet zeggen dat ik de challenge niet aanneem mocht ik in die situatie zitten)quote:Op maandag 20 mei 2013 16:25 schreef ocho het volgende:
Nederlandse mannen moeten eens actie ondernemen, als hun dochter of zus belaagd wordt.
Om zetels te winnen natuurlijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:15 schreef sonnyspek het volgende:
[..], wat dom. Vraag jij je maar eens af waarom hij daar mee loopt.
Om de burgers is het hem iig niet te doen, anders was ie wel in de gemeenteraad gaan zitten na z'n winst daar. Om wat te veranderen zegmaar.quote:
Wat als zijn kop eraf gehakt wordt? Heb jij je vreugdedansje als geoefend?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Om de burgers is het hem iig niet te doen, anders was ie wel in de gemeenteraad gaan zitten na z'n winst daar. Om wat te veranderen zegmaar.
Het zal mij weinig boeien iig.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat als zijn kop eraf gehakt wordt? Heb jij je vreugdedansje als geoefend?
Maar Wilders heeft ook helemaal geen werkbare oplossingen. Alleen oplossingen die alleen toepasbaar zijn in een politiestaat. En om naar zo'n staatsvorm over te stappen lijkt mij een beetje het kind met het badwater weggooien.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Om de burgers is het hem iig niet te doen, anders was ie wel in de gemeenteraad gaan zitten na z'n winst daar. Om wat te veranderen zegmaar.
Dat impliceert dus dat er al vuur is en de zorgen van Nederlanders terecht zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef remlof het volgende:
Ah, chloorkuifje gaat weer even fijn olie op het vuur gooien, geweldig.
complete barbecue daar.. ik neem wat varkenssate meequote:Op maandag 20 mei 2013 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat impliceert dus dat er al vuur is en de zorgen van Nederlanders terecht zijn.
Dank voor deze openbaring, remlof.
Mag ik mee?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:32 schreef Nibb-it het volgende:
Prins Roeptoeter zal mijn zijn leger vinexridders wel eens even orde op zaken gaan stellen.
Ik ben morgen helaasch verhinderd. Had D_G graag hand in hand zien lopen met Voorschrift om te bewijzen dat Trouw en wij het allemaal fout hebben.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
complete barbecue daar.. ik neem wat varkenssate mee
Nou jaaaaquote:
Zal hij het doorhebben?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat impliceert dus dat er al vuur is en de zorgen van Nederlanders terecht zijn.
Dank voor deze openbaring, remlof.
Als ik geband word wel.quote:
Niks beters dan een valse nicht om dergelijke wijken lekker op te hitsen.quote:
Oh werkelijk? Uit het artikel blijkt totaal niet WAT ze hebben onderzocht, HOE ze het hebben onderzocht. Sterker nog, we weten niet eens of er überhaupt een echt onderzoek heeft plaatsgevonden. En kennelijk ben jij ook niet kritisch genoeg om daarover door te vragen. Je neemt de conclusie maar even voor 'waar aan'. Nog afgezien van het feit dat zelfs al zou je de conclusie van Trouw overnemen, dan is er nog steeds geen Sharia of iets wat daar op lijkt.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
Wilders wil weer scoren voor de camera. Ik neem dat niet al te serieus.
Wat ik veel kwalijker vind, is dat een paar gemeenteraadsleden meteen het verhaal van Trouw teniet doen. "Het verdient flinke bijstelling" roepen ze dan. Hoe veel weten ze nou eigenlijk écht over die wijk? Hoe veel onderzoek hebben ze gedaan?
Trouw is een gezaghebbende krant, die valt onder het rijtje kwaliteitskranten in Nederland. Het is geen populistisch vod als de Telegraaf. Als onderzoeksjournalisten een wijk langere tijd onderzoeken en dan deze conclusies trekken, dan geloof ik ze.
Eigenlijk zijn de problemen overal waar (te) grote concentraties allochtonen zitten, bijna identiek. Achterbuurten, hoge criminaliteit, oprukkende invloed van de islam (bijvoorbeeld in de lokale politiek), rellen (zie Stockholm). Het is eigenlijk overal dezelfde puinhoop.
Heb regelmatig politici ontmoet. Kamerleden, fractievoorzitters en ministers. Nooit met bewaking.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Normale politici hebben ook veiligheidsmensen in de buurt hoor, inherent aan de tijd waar we in leven.
Daarom gaat je vriend Wilders morgen een kijkje nemen. Dat heet proefondervindelijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Uit het artikel blijkt totaal niet WAT ze hebben onderzocht, HOE ze het hebben onderzocht. Sterker nog, we weten niet eens of er überhaupt een echt onderzoek heeft plaatsgevonden. En kennelijk ben jij ook niet kritisch genoeg om daarover door te vragen. Je neemt de conclusie maar even voor 'waar aan'. Nog afgezien van het feit dat zelfs al zou je de conclusie van Trouw overnemen, dan is er nog steeds geen Sharia of iets wat daar op lijkt.
Zal mij een worst wezen wat hij doet. Dat was het punt ook niet van mijn post.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom gaat je vriend Wilders morgen een kijkje nemen. Dat heet proefondervindelijk.
Neuh, je doet niks verkeerd.quote:
Je zou dat moeten toejuichen aangezien je prat gaat om onderzoek en ondervinden.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zal mij een worst wezen wat hij doet. Dat was het punt ook niet van mijn post.
Wilders is wel de meester van de speeches.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik verwacht een mooie speech van Ome Geert, met veel krachtige retoriek en emotie:
"Het leger eropaf, knieschijven in puin schieten. Grote strijd tussen goed en kwaad, het front van de Westerse beschaving en haar strijd tegen de fascistische Islam is nu niet alleen in Tel Aviv maar ook in de schilderswijk! Na 1529 aan de poorten van Wenen te hebben gestaan staan de moslimhordes nu 2013 aan de poorten van de Haagse Schilderswijk te rammelen"
En natuurlijk: "het is vijf voor twaalf"...
Ehm, wat jij stelt heeft niets te maken met wat ik stel.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zou dat moeten toejuichen aangezien je prat gaat om onderzoek en ondervinden.
Waarom verzaak je hier nu in?
Hij had dan beter een paar onbekende onderknuppels kunnen sturen als hij echt de feiten had willen weten. Nu is het een georkesteerd geheel.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarom gaat je vriend Wilders morgen een kijkje nemen. Dat heet proefondervindelijk.
Zoals gezegd: Trouw is een kwaliteitskrant. Als onderzoeksjournalisten zich langere tijd op zo'n wijk storten en dan met deze bevindingen komen, dan zijn dat geen verhalen die ze uit hun duim zuigen. Als ze dat wél deden, zouden ze reputatie van de krant namelijk fors beschadigen.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Uit het artikel blijkt totaal niet WAT ze hebben onderzocht, HOE ze het hebben onderzocht. Sterker nog, we weten niet eens of er überhaupt een echt onderzoek heeft plaatsgevonden. En kennelijk ben jij ook niet kritisch genoeg om daarover door te vragen. Je neemt de conclusie maar even voor 'waar aan'. Nog afgezien van het feit dat zelfs al zou je de conclusie van Trouw overnemen, dan is er nog steeds geen Sharia of iets wat daar op lijkt.
Flauw.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:40 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Tegenwoordig krijg je er geen volle aflaat meer mee.
En vooral ook op de herhaling van bepaalde woorden letten he.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik verwacht een mooie speech van Ome Geert, met veel krachtige retoriek en emotie:
"Het leger eropaf, knieschijven in puin schieten. Grote strijd tussen goed en kwaad, het front van de Westerse beschaving en haar strijd tegen de fascistische Islam is nu niet alleen in Tel Aviv maar ook in de schilderswijk! Na 1529 aan de poorten van Wenen te hebben gestaan staan de moslimhordes nu 2013 aan de poorten van de Haagse Schilderswijk te rammelen"
En natuurlijk: "het is vijf voor twaalf"...
Zo kennen we er meer inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En vooral ook op de herhaling van bepaalde woorden letten he.
Tuurlijk. Hij doet dit voor de bühne, maar aan de andere kant: hij neemt er tenminste een kijkje, daar waar anderen liever wegkijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij had dan beter een paar onbekende onderknuppels kunnen sturen als hij echt de feiten had willen weten. Nu is het een georkesteerd geheel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |