Ik ben alweer een week getrouwdquote:
Ga je dat elke maandag doen voortaan?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben alweer een week getrouwd![]()
Dus een mooi moment om met mijn man![]()
![]()
op de bank film te kijken en jellybeans te eten
ja dat weet ik ook wel (en ik neem niet eens zijn naamquote:Op maandag 20 mei 2013 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Het enige dat er verandert is een extra ring aan je vinger en voor veel vrouwen, de naam die in je paspoort staat. Oh en een lege bankrekening.
Die lege bankrekening had ik al...quote:Op maandag 20 mei 2013 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
Het enige dat er verandert is een extra ring aan je vinger en voor veel vrouwen, de naam die in je paspoort staat. Oh en een lege bankrekening.
Even nog een thumbs up, mooie foto's en leuk verslag!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen!!
Gisteren was het na 1.5 jaar voorbereiden eindelijk zover! Onze trouwdag...
Om 5.15 was ik wakker dankzij de hondjes, maar ach maakt niet uit, Een blik naar buiten maakte mij op dat moment niet zo vrolijk.. Het kwam met bakken uit de hemel....
Om kwart over 7 zat ik in de krullers, en om 8 uur werd mijn make-up gedaan, en Ik voelde mij zo prachtig!! Toen mijn haar ook klaar was, voelde ik mij echt een prinsesje!
Om half 9 werden onze hondjes opgehaald door de oppas, en vanaf toen voelde het echt als een begin, Ik hoefde niet meer op te letten, en alles draaide om mij!
etc...
Ehr, overdag tegen de vijftig give or take. Komen 's avonds nog zestig bij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:38 schreef rhubarbje het volgende:
Hoeveel mensen heb je uitgenodigd voor de dag stormqueen?
oh dat is best flink ja!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ehr, overdag tegen de vijftig give or take. Komen 's avonds nog zestig bij.
En de trouwzaal heeft een capaciteit van ca. 40 personen, dus meer kan ècht niet.
Ja, ik wilde de familie, die allemaal minstens 100km moeten rijden, toch de kans geven om de hele dag mee te maken, dan loopt het al snel uit de klauwenquote:
he vervelendquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:51 schreef laziness het volgende:
Mijn net gevraagde ceremoniemeester is zwanger een heeft de taak terug gegeven![]()
Maar met maar 15 daggasten was de keuze voor deze taak al zo beperkt dus meh
Echt hoor, steek daar een dikke stok voor! Mijn moeder begon ook te janken toen we vertelden dat we over 15 maanden gingen trouwen, en oplossingen zoeken om het eerder te doen. HALLO, dat willen we niet!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ja dat is een heel valide argument
ik vind het lastig hoor, onze families maken zich nu al druk om de gastenlijst en voor alle voors en tegens bij personen is wat te zeggen....
maar goed, ik roep nu maar steeds: het is nog 2 jaar!!
Hoewel onze moeders een plan aan het maken zijn om het naar voor te halenmaar dat willen wij zelf helemaal niet
Ow bummer! Geen broer / zus met dirigeerskills?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:51 schreef laziness het volgende:
Mijn net gevraagde ceremoniemeester is zwanger een heeft de taak terug gegeven![]()
Je kan daar ook een weddingplanner voor vragen he?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:51 schreef laziness het volgende:
We lachen er vooral omquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt hoor, steek daar een dikke stok voor! Mijn moeder begon ook te janken toen we vertelden dat we over 15 maanden gingen trouwen, en oplossingen zoeken om het eerder te doen. HALLO, dat willen we niet!
Voor 1 dag hoeft dat echt niet veel te zijn.quote:
ja en als dat te duur is (ik weet niet of dat zo is hoor) heb ik ook iets gelezen over mensen die een opleiding daarvoor doen en een afstudeerproject nodig hebbenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je kan daar ook een weddingplanner voor vragen he?
Vriendinnetje van mij doet dat. Probeert weddingplanningsbedrijfje op te starten maar heeft ook al een aantal keer alleen de ceremonie-meester gespeeld op de dag zelf.
Waarom zou je iemand voor 1 dag inhuren? Althans, onze ceremoniemeester heeft echt wel vele uren voorbereidend werkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Voor 1 dag hoeft dat echt niet veel te zijn.
En soms kan het net een uitkomst zijn als je echt niemand anders kan of wil vragen.
Oh ja, dat is ook een goeie ja. Mijn vriendin heeft idd ook een hele bruiloft gedaan als stageopdracht. Zij heeft de opleiding gedaan via de BWPN oid: http://www.theweddingplannersinstitute.com/quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja en als dat te duur is (ik weet niet of dat zo is hoor) heb ik ook iets gelezen over mensen die een opleiding daarvoor doen en een afstudeerproject nodig hebben
geen idee waar je die moet vinden, misschien via de opleidingen zelf?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand voor 1 dag inhuren? Althans, onze ceremoniemeester heeft echt wel vele uren voorbereidend werk
Oh ja, natuurlijk... maar ik kon het me gewoon moeilijk indenken hoe zoiets dan werkt, voor 1 dag.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik heb er totaal geen verstand van, nooit zo groot getrouwd en toen ik als CM gevraagd ben heb ik dat beleefd geweigerd.
Er zijn stellen zat, zoals in jouw voorbeeld van de aanmeldingen, waarbij de taak van de CeremonieMeester echt niet veel meer is dan op de dag zelf een aantal zaken regelen en in de gaten houden en in goede banen leiden.
Dat kan je wel af met een paar korte voorgesprekken vlgs mij.
Anyway... het is een optie die ik even aan wilde geven.
als je zelf alles plant en alleen iemand nodig hebt die op de dag zelf zorgt dat je niet nog achter dingen aan hoeft te bellen moet het wel lukken in 1 dag denk ik?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk... maar ik kon het me gewoon moeilijk indenken hoe zoiets dan werkt, voor 1 dag.
Er zit volgens mij veel meer achter, stiekem.
Dat weet jij beter dan ik wrsch.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijk... maar ik kon het me gewoon moeilijk indenken hoe zoiets dan werkt, voor 1 dag.
Er zit volgens mij veel meer achter, stiekem.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:06 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn zusje was het laatst en haar vrienden die gingen trouwen zeiden dan dingen als: we willen dit
en dan moest ze dat niet alleen regelen maar ook betalen
ik zei dat klopt niet hoor, gewoon bonnetje inleveren bij hen
quote:
de bruid is ook maar een raar mensquote:
Ja dat was ook mijn advies maar jaquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Nou echt wel! Idd die bonnetjes inleveren en als daar raar op gereageerd werd zou ik de hele zooi zo uit mijn handen laten vallen.Zij willen toch trouwen!
Nou ja die optie hebben wij nu ook nog open staan maar het is toch wel handig als een ander inventariseert of mensen nog wat willen gaan zeggen en de tijd daarbij op de dag zelf in de gaten houdt en we zouden het leuk vinden als iemand organiseert dat er iets gedaan wordt als we uit het raadhuis komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn advies maar ja
en is er ook iemand die het zonder CM heeft gedaan? want daar denken wij toch wel aan
we willen niet veel gedoe op iemand dumpen en dat die persoon dan niet alles optimaal mee kan maken (niet dat er veel mee te maken valtmaar je snapt wel wat ik bedoel)
hmm ja ik wil toch geen verrassingenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou ja die optie hebben wij nu ook nog open staan maar het is toch wel handig als een ander inventariseert of mensen nog wat willen gaan zeggen en de tijd daarbij op de dag zelf in de gaten houdt en we zouden het leuk vinden als iemand organiseert dat er iets gedaan wordt als we uit het raadhuis komen.
Hier wordt ook de auto opgehaald tijdens het feest en moet dan nog betaald worden. Is fijner als de CM naar buiten gaat ipv wijzelf.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hmm ja ik wil toch geen verrassingen
mensen mogen wel speechen maar ook niet te veel hoor
nou ja bij ons word het heel informeelquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
Nou hoor, onderschat idd de toegevoegde waarde van een ceremoniemeester niet! Je wil echt niet al die dingen zelf in de gaten houden op je trouwdag.
En rhubarbje, je wil mensen er niet mee opzadelen omdat ze dan de dag niet optimaal beleven? Doe eens niet zo gek, vind je het een betere optie om als bruidspaar zelf alles in de gaten te moeten houden en te regisseren op DE DAG?Da's echt geen beginnen aan!
Dat je zusje ze er niet lekker in heeft laten stikken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:06 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn zusje was het laatst en haar vrienden die gingen trouwen zeiden dan dingen als: we willen dit
en dan moest ze dat niet alleen regelen maar ook betalen
ik zei dat klopt niet hoor, gewoon bonnetje inleveren bij hen
CM kan dat regelen, als je dat zelf wil.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:23 schreef laziness het volgende:
Is er eigenlijk een volgorde voor hoe men zit in een trouwzaal? Is een CM ook om dat soort dingen aan te wijzen of regelt zich dat vanzelf?
Je getuigen ook ergens vooraan neem ik aan?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
CM kan dat regelen, als je dat zelf wil.
Goed fatsoen = ouders en directe familie vooraan. Alleen zijn er nog wel vaak van die irritante oude vellen (oudtantes ofzo) die menen dat zij eerste rang mogen zitten. Ik heb mijn CM dus wel degelijk geïnstrueerd
Hoax!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:36 schreef PriemGirl het volgende:
's Nachts:
- Wanneer iemand vertrok; bedanking afgegeven en hun laten tekenen in ons gastenboek
Die hebben meestal zelfs aparte zitplaatsenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Je getuigen ook ergens vooraan neem ik aan?
Ik voorspel dat je op de meeste dingen keihard terug gaat komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:43 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zie echt niks op die lijst dat bij ons voor zou kunnen komen
maar goed, misschien verzin ik in die 2 jaar nog 100 dingen bij die ik toch perse wil en waarbij hulp gewenst is, maar ik zie het nu niet zo gebeuren eigenlijk
wij gaan echt voor super informeel
zo willen we ook niet poseren voor foto's of zo (en dus ook onze familieleden niet)
dat soort dingen
ik krijg mijn vriend toch nooit zo verquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik voorspel dat je op de meeste dingen keihard terug gaat komen.
Ik stond er 15 maanden geleden ook zo in, en nu doen we toch alles.
Poseren op een foto ga je toch wel doen. Want als je het niet doet krijg je er spijt van. Je kan het niet over doen.
Nouja voornamelijk voor de mensen die je zonder iets zag vertrekken (lees: voetballen van cifquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoax!
(of was ik dusdanig laat dat het niet meer gold?)
Haha daarom: Voor elke ceremonie is het natuurlijk andersquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:43 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zie echt niks op die lijst dat bij ons voor zou kunnen komen
maar goed, misschien verzin ik in die 2 jaar nog 100 dingen bij die ik toch perse wil en waarbij hulp gewenst is, maar ik zie het nu niet zo gebeuren eigenlijk
wij gaan echt voor super informeel
zo willen we ook niet poseren voor foto's of zo (en dus ook onze familieleden niet)
dat soort dingen
Maar die foto's ga je NIET aan ontkomen, mark my words.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik krijg mijn vriend toch nooit zo ver
we doen ook geen bruidstaart, geen openingsdans, geen stukjes, geen boeket gooien of zo'n rare kouseband etc
tja misschien veranderd het nog, maar het past gewoon absoluut niet bij ons
trouwen past al nauwelijks bij onsdus als we het dan doen dan wel echt in een eigen vorm
mijn vriend wil ook eigenlijk geen ring, maar ik weet niet hoe dat zou moeten tijdens de ceremonie
beetje raar als ik er wel een heb en hij niet
Ik zat best strategisch want ik sta op geen enkele fotoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:50 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Nouja voornamelijk voor de mensen die je zonder iets zag vertrekken (lees: voetballen van cif) en er dus enige begeleiding nodig was.
Vlg mij deed jij meteen al schrijven in gastenboek en vatte je meteen de chocolade; dus wellicht zagen ze wel dat jij het wel snapte![]()
[..]
Haha daarom: Voor elke ceremonie is het natuurlijk andersEn wie weet is het idd helemaal niet nodig.
Zitten in stadhuis hoefde niet door CM geregeld te worden van ons. Getuigen en wij zaten aan de tafel en de gemeente had zelf geregeld waar de ouders moesten zitten. De rest mocht gewoon aansluiten (+ de zaal was ook best klein; dus je kon niet echt 'fout' neer gaan zitten)
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zat best strategisch want ik sta op geen enkele foto![]()
Welnee, de leukste foto heb ik al langquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:53 schreef PriemGirl het volgende:
[..]Vlg mij sta je er op wel een paar; maar heb ik die nog nooit aan je door gestuurd
![]()
Ik moet binnenkort toch maar een keer kijken hiervoor![]()
we willen ook wel een fotograaf, dat zeker welquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar die foto's ga je NIET aan ontkomen, mark my words.
Boeket gooien en kousebanden zijn Amerikaanse tradities die in Nederland nauwelijks gebezigd worden, openingsdans is ook al aan het uitsterven.
Taart vind ik gewoon lekker dus ik zie voor mezelf geen reden om die er uit te schrijven, maar als je geen taart lust moet je het vooral niet doen.
En stukjes moge al haast op geen enkele bruiloft meer tegenwoordig, dus ook dat is niet zo bizar
Een fatsoenlijke fotograaf kan ook niet-standaard standjes bedenken en kan geposeerde foto's er ook heel niet-geposeerd uit laten zienquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
we willen ook wel een fotograaf, dat zeker wel
maar ik wil niet voor een mooie muur moeten gaan staan en lief naar mijn vriend staren
ik gok dat ik die dag genoeg lief naar mijn vriend staar en dan mag de fotograaf naar hartelust knippen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreselijk geposeerd, maar oogt best spontaan (vind ik zelf dan) Alleen krijg je zulke foto's heel moeilijk ècht spontaan. Met lichtinval en hoeken enzo.disclaimer
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had deze foto toch laten zien?Zooooo ontzettend gaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreselijk geposeerd, maar oogt best spontaan (vind ik zelf dan) Alleen krijg je zulke foto's heel moeilijk ècht spontaan. Met lichtinval en hoeken enzo.![]()
![]()
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
maar dan nog wil ik er niet mee bezig hoeven zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke fotograaf kan ook niet-standaard standjes bedenken en kan geposeerde foto's er ook heel niet-geposeerd uit laten zien
En nu zal ik er over ophouden
Vooruit dan maarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:01 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dan nog wil ik er niet mee bezig hoeven zijn
ik wil niet weg moeten op mijn eigen dag om mezelf origineel om een boom te draperen
verder wil ik ook dat de fotos uitstralen wat ik wil dat de dag uitstraalt: een tuinfeest waarop toevallig 2 mensen gingen trouwen
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had deze foto toch laten zien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vreselijk geposeerd, maar oogt best spontaan (vind ik zelf dan) Alleen krijg je zulke foto's heel moeilijk ècht spontaan. Met lichtinval en hoeken enzo.. Ziet er helemaal niet geposeerd uit hoor!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Is dat niet wat onpersoonlijk? Iemand rond hebben lopen die je helemaal niet kent?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hebben met een klein deel vd foto's geposeerd en dat was helemaal goed! De rest vd dag heeft de fotograaf gewoon geklikt....
Laziness: kijk een op trouwforum, daar zijn vaak weddingplanners in opleiding die een bruidspaar zoeken voor het afstuderen...
ik heb net even gekeken maar zo'n stagiaire begeleid je dan vanaf het begin dat je gaat plannen en je moet ook 2 keer evalueren en zoquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Is dat niet wat onpersoonlijk? Iemand rond hebben lopen die je helemaal niet kent?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:37 schreef speknek het volgende:
[..]. Ziet er helemaal niet geposeerd uit hoor!
Ik neem aan dat je kennis maakt met de planner...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Is dat niet wat onpersoonlijk? Iemand rond hebben lopen die je helemaal niet kent?
Ja, maar kennis maken is toch wat anders dan iemand kennen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je kennis maakt met de planner...
Ik had mn zus en ma als cm...
Jup, kan allemaal!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:43 schreef rhubarbje het volgende:
daarom vind ik die nieuwe ontwikkeling dat je vrienden kunt laten beëdigen om je te trouwen ook wel super cool!
Oh, dat is wel erg leuk ja, als je schoonmoeder dat kan / wil doen!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
M'n schoonmoeder is trouwambtenaar, en wij willen graag dat als we trouwen zij dat doet.
Een CM vinden is lastiger denk ik. Geen idee wie daar "geschikt" voor zou kunnen zijn.
whahahaha ik zag nu helemaal voor me hoe straks al jou gasten tegelijk een bal op hun neus balanceren en in hun handen klappen terwijl je schoonzus staat van 'heel braaf!'quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, dat is wel erg leuk ja, als je schoonmoeder dat kan / wil doen!
Mijn schoonzusje traint zeehonden, dus we hadden bedacht dat ze vast ook wel mensen kon dirigeren. En dat bevalt tot nu toe goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |