Tikkende tijdbommen worden gevormd door de omgeving/gebeurtenissen (vanaf eerste jaar), dit is niet erfelijk aangelegd.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:28 schreef rever het volgende:
[..]Inderdaad, en dat is nu precies waaruit blijkt dat hij knettergek was.
Dat zijn de mensen die bij hun oude werkgever naar binnenlopen om al hun collega's af te schieten, dat zijn de mensen die een creche binnen lopen om onschuldige kinderen neer te steken. Dat zijn mensen die hun eigen kinderen vermoorden om hun partner een hak te zetten.
Het zijn tikkende tijdbommen die bij de meeste mensen niet opvallen. Maar door hun gedrag komt er een soort sneeuwbal effect, wat resulteert in een drama. Maar dat zijn mijn 2 centen, als zolderpsycholoog.
Wat een nare manier van argumenteren heb jij.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar je bent toch met me eens dat ALS alle aantijgingen van mishandeling vals waren en dat WEL leidde tot versobering van de omgangsregeling (van 50% van de tijd naar < 15% van de tijd) dit mede bijgedragen kan hebben aan zijn doordraaien?
Ik denk niet dat Jeroen Denis bij de geboorte van Julian dacht "Over 7 jaar zal ik jou vermoorden".quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef rever het volgende:
[..]
Hoho, ik zal NOOIT mijn eigen kinderen ombrengen als ik tot het uiterste gedreven wordt. Zeker zelf geen kinderen hè?
Dit is ook weer de omgekeerde wereld.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
iemand die het snapt![]()
Mensen moeten eens ophouden te denken dat ze anderen ongestraft kunnen tergen
Dat snap ik wel. Echter denk ik dat als jij een monster in je hebt, die vroeg of laat tóch wel naar boven komt.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt, niet iedereen is hetzelfde he. In oorlog situaties worden sommige helden, anderen monsters. Terwijl ze zonder die extreme situaties gewoon allemaal tamme huisvaders en moeders geweest zouden zijn.
hierin ben ik het geheel met je eens.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef rever het volgende:
[..]Nope. als je wanhopig bent pleeg je zelfmoord. ALLEEN zelfmoord.
Iedere 'normale' ouder zou zijn leven geven voor zijn kind, en niet het leven nemen van zijn kind.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Jeroen Denis bij de geboorte van Julian dacht "Over 7 jaar zal ik jou vermoorden".
Ow?quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een nare manier van argumenteren heb jij.
Gelukkig wel jaquote:Er zijn zoveel scheidingen die slecht verlopen, zoveel vaders die geen of nauwelijks contact hebben met hun kinderen. En toch worden er gelukkig maar heel weinig kinderen vermoord.
Nou nee, dat vind ik te kort door de bocht. Maar blijkbaar argumenteer ik dan naar.quote:The proof of the pudding is in the eating
De dood van de kinderen en de manier waarop ze gedump zijn bewijst het gelijk van de moeder
Er zijn meer factoren dan alleen het doordraaien, en ieder is daar verschillend in.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:31 schreef Messina het volgende:
[..]
Sommige mensen worden wel erg snel "tot het uiterste gedreven" tbh.
Duizenden ouders in dezelfde situatie, soms nog veel erger, die hun kinderen níet omleggen.
Breek mij de bek er niet over open...quote:Op maandag 20 mei 2013 09:32 schreef iteejer het volgende:
[..]
En dan kom je toch bij de instanties terecht die dit ook zouden moeten weten, en er naar zouden moeten handelen. Hun vooringenomenheid en arrogantie staat dat kennelijk vaak in de weg.
Juist dank u!quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
iemand die het snapt![]()
Ja daaag. Lezen!quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef rever het volgende:
[..]
Hoho, ik zal NOOIT mijn eigen kinderen ombrengen als ik tot het uiterste gedreven wordt. Zeker zelf geen kinderen hè?
ha een kenner, enlighten mequote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef rever het volgende:
Nou ja, dat weet je niet tot je in die situatie komt. Ik ben zelf ook van mening dat ik nooit mijn kinderen zou ombrengen om mijn punt te maken, maar het komt wel een beetje te vaak voor in mijn opinie om het alleen af te schuiven op "het is een psychopaat".quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef rever het volgende:
Uiteraard (gelukkig maar)quote:Op maandag 20 mei 2013 09:36 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Er zijn meer factoren dan alleen het doordraaien, en ieder is daar verschillend in.
Wie zegt dat?quote:Op maandag 20 mei 2013 09:38 schreef Copycat het volgende:
Want moeder heeft vader tot het uiterste gedreven. Getergd. Dat hebben we hier besloten, dus dat is zo.
Op maandag 20 mei 2013 09:36 schreef FAUSTI het volgende:
Dit denk ik dus ook. Natuurlijk zal deze een aangeboren afwijking gehad hebben, anders kom je niet tot zo'n daad. Maar dat zo'n man over het randje geholpen is lijkt me duidelijk. Wat het natuurlijk absoluut niet goed maakt.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:25 schreef _Dido_ het volgende:
Niemand is natuurlijk verantwoordelijk voor het psychologisch defect van een ander maar het is wel zo dat er een grens zit aan wat een mens hebben kan. Op een dag zal de hond die je dagelijks een trap geeft bijten.
quote:Op maandag 20 mei 2013 09:31 schreef Cucumissativus het volgende:
Liggen de kinderen nu nog in die duiker, of zijn ze al weggehaald?
De witte tent is wel al weggehaald.quote:Een politiewoordvoerster kan niet bevestigen dat de lichamen van de broers nog op die plek liggen. In de loop van maandagochtend moet meer informatie bekend worden, zo liet ze weten.
Wie heeft dat besloten??quote:Op maandag 20 mei 2013 09:38 schreef Copycat het volgende:
Want moeder heeft vader tot het uiterste gedreven. Getergd. Dat hebben we hier besloten, dus dat is zo.
jij denkt zeker ook:quote:Op maandag 20 mei 2013 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou nee, dat vind ik te kort door de bocht. Maar blijkbaar argumenteer ik dan naar.
Psychopaten hebben een afwijking dat ze alleen aan hun eigen belang denken. En zich niet kunnen inleven in de emoties van anderen. Dat is ook in de hersenen terug te vinden.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Tikkende tijdbommen worden gevormd door de omgeving/gebeurtenissen (vanaf eerste jaar), dit is niet erfelijk aangelegd.
True.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:31 schreef _Dido_ het volgende:
Je bent niet meteen knettergek als er iets knapt. Ik denk dat veel mensen hiertoe in staat zouden zijn. Bij de ene is de scheidslijn tussen gezondheid en gekte iets dunner dan bij de ander.
Maar hoe dan ook: Der Wahnsinn ist nur eine schmale Brücke.
kritiek geven is wat anders dan iemand het leven zuur maken.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Dit is ook weer de omgekeerde wereld.
"Mogelijk is hij of zij gek, dus laten we vooral geen kritiek geven"
[..]
Dat snap ik wel. Echter denk ik dat als jij een monster in je hebt, die vroeg of laat tóch wel naar boven komt.
Er zijn 2 dingen zeker in mijn leven: Ik ga (ooit) dood en ik zal mijn kinderen niet uit eigenbelang vermoorden.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:37 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ha een kenner, enlighten me
Verder heb jij niet in die situatie gezeten dus ik vind het nogal voorbarig te zeggen dat je dit zelf nooit zou doen.
Ik proef dat uit diverse reacties, waarvan deze imo nogal duidelijk is:quote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 09:33 schreef _Dido_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |