Hij is vandaag opgestegen van de Zwanenburgbaan (parallel aan de polderbaan die stukje naar het westen ligt).quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:42 schreef Woods het volgende:
http://static.photobucket(...)e360box/MOV_0279.mp4
Zat net even op het balkon toen ik iets ongewoons hards hoorde bleek het een A380 te zijn die boven me voorbij kwam, hij vloog in oostelijke richting, waarschijnlijk de baan naast de Aalsmeerbaan?
A380 is juist verbazend stil voor zo'n groot ding. Sommige 737's maken nog meer herrie af en toequote:Op woensdag 10 juli 2013 20:30 schreef Thetallguy het volgende:
Vind een A380 nou niet echt ongewoon hard klinken. Zeker niet als je hem met wat Schiphol regulars als de 744 / M11 / A300 vergelijkt.
Deze zomer extra veel AirExplore ArkeFly 737-400'squote:Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Piles het volgende:
[..]
A380 is juist verbazend stil voor zo'n groot ding. Sommige 737's maken nog meer herrie af en toe
Kun je meestal ook wel raden waar die allemaal heen vliegen en wat voor soort passagiers erin zitten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
Deze zomer extra veel AirExplore ArkeFly 737-400's
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hij is vandaag opgestegen van de Zwanenburgbaan (parallel aan de polderbaan die stukje naar het westen ligt).
Ik woon op de aanvliegroute. 2 x per dag, hoor en zie ik de 380. Mooi om te zien en het geluid valt heel erg mee.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:30 schreef Thetallguy het volgende:
Vind een A380 nou niet echt ongewoon hard klinken. Zeker niet als je hem met wat Schiphol regulars als de 744 / M11 / A300 vergelijkt.
Klopt gewoon hoor:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:45 schreef Woods het volgende:
Dat zou wel kunnen alleen dan moest hij wel een heel scherpe draai naar rechts gemaakt hebben, eigenlijk al gelijk na het opstijgen(link die ik poste werkte niet).
Wanneer is de volgende keer dat hij zo overvliegt?quote:
Kan echt niet wachten op m'n vakantie!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Geen enkel geluid kan tippen aan de 777 met de GE90 motoren![]()
Kijk dit filmpje en geniet!
Natuurlijk wel full hd en full screen
De naam Emirates zie je ook steeds meer overal opduiken. Krijgen we een hausse van Arabische macht weer terug zoals in de jaren 70? (olie embargo en hoe het Westen te kijk werd gezet)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef Leatherface het volgende:
En Emirates blijft intussen vrolijk het A380-netwerk uitbreiden. Binnenkort worden ook LA, Brisbane en Mauritius met deze kist aangevlogen.
Hoe ze het doen...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef Leatherface het volgende:
En Emirates blijft intussen vrolijk het A380-netwerk uitbreiden. Binnenkort worden ook LA, Brisbane en Mauritius met deze kist aangevlogen.
->quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:20 schreef Woods het volgende:
Vliegt Emirates namens alle staatjes daar aangezien ze allemaal naar Dubai vliegen of is Dubai praktisch degene die aan het langste eind trok/ rijkst is?
Bron.quote:The airline is a subsidiary of The Emirates Group, which is wholly owned by the government of Dubai's Investment Corporation of Dubai.
Bron.quote:Politics of the United Arab Emirates takes place in a framework of a federal, presidential, absolute monarchy. The United Arab Emirates (UAE) is a federation of seven constiteunt monarchies: the Emirates of Abu Dhabi, Ajman, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah and Umm al-Qaiwain. According to convention, the ruler of Abu Dhabi is President of the United Arab Emirates, the head of state, and the ruler of Dubai is the Prime Minister of the United Arab Emirates, the head of government.
Check ook het aantal kisten dat ze in de order hebben staan.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe ze het doen...
Mauritius heeft maar zo'n 1.3 miljoen inwoners en ongeveer evenveel toeristen per jaar.
EDIT: damn; nu vliegen ze er 2(!) 777-300ER's per dag naartoe, straks een A380 én een 777-300ER.
[..]
->
[..]
Bron.
[..]
Bron.
Ofwel namens de gehele Verenigde Arabische Emirates inderdaad.
56 A380's en 68 T7..quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Check ook het aantal kisten dat ze in de order hebben staan.
Ik was nog Barcelona en Zürich vergeten te melden als luchthavens die ook binnenkort met een A380 worden aangevlogen door Emirates.
Bestemmingen als San Francisco, Washington DC, Frankfurt, Mumbai, Delhi, Guangzhou enzovoorts zullen ook wel binnen afzienbare tijd met een A380 worden aangevlogen lijkt me zo.
5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef zlotka het volgende:
[..]
56 A380's en 68 T7..![]()
Dat is gewoon ziek als je dat al in bestelling hebt staan
En dan maar 1 keer per dag naar EHAMquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts.
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:
[..]
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.
Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef zlotka het volgende:
[..]
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.
Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
Die livery van Malaysia isquote:Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:15 schreef zlotka het volgende:
[..]
Die livery van Malaysia is![]()
Net als die van Thai en de aankomende van Qatar
Zou ik ook niet weten. Maar had ook niet verwacht dat Amsterdam-Dubai elke keer vrij druk bezet zou zijn. Maar goed, wie weet wat er komen gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
Heb ergens gelezen (Financiële Telegraaf / Scramble) dat Emirates een tweede vlucht naar Schiphol wil; of een 777 of een A380. In het geval van het laatse krijgen we zulke taferelen:quote:
Wel ingediend, maar nooit goedgekeurd omdat de aanvraag weer ingetrokken is. Wacht maar, die double daily komt nog wel:)quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef Thetallguy het volgende:
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
Misschien de afstand?quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Leatherface het volgende:
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
Ik vond Malaysia Airlines alleszins meevallen hoor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Twee weken geleden ben ik nog met Cathay Pacific richting Bali gevlogen en die vond ik niet direct beter dan Malaysia Airlines. Bij Malaysia vond ik de stoelen prettiger zitten. Bij die van Cathay kan de rugleuning niet achterover.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Wat is dit voor nonsens?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien de afstand?( ik roep maar wat)
Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Qantas never crashed.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:49 schreef starla het volgende:
[..]
Wat is dit voor nonsens?![]()
Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.
Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten
Dat is exact 9 keer zoveel.
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.quote:
Rainman, de film.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film.quote:
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.quote:Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Woods het volgende:
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.quote:Op maandag 22 juli 2013 06:28 schreef OEM het volgende:
[..]
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
Vliegtuigen met een "normaal" stuur worden ook vaak met een hand bestuurd, de andere hand ligt op de gashendels.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef Woods het volgende:
[..]
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |