abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 16:42:37 #205
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128801440
http://static.photobucket(...)e360box/MOV_0279.mp4
Zat net even op het balkon toen ik iets ongewoons hards hoorde bleek het een A380 te zijn die boven me voorbij kwam, hij vloog in oostelijke richting, waarschijnlijk de baan naast de Aalsmeerbaan?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128801999
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:42 schreef Woods het volgende:
http://static.photobucket(...)e360box/MOV_0279.mp4
Zat net even op het balkon toen ik iets ongewoons hards hoorde bleek het een A380 te zijn die boven me voorbij kwam, hij vloog in oostelijke richting, waarschijnlijk de baan naast de Aalsmeerbaan?
Hij is vandaag opgestegen van de Zwanenburgbaan (parallel aan de polderbaan die stukje naar het westen ligt).
pi_128809852
Vind een A380 nou niet echt ongewoon hard klinken. Zeker niet als je hem met wat Schiphol regulars als de 744 / M11 / A300 vergelijkt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128809929
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:30 schreef Thetallguy het volgende:
Vind een A380 nou niet echt ongewoon hard klinken. Zeker niet als je hem met wat Schiphol regulars als de 744 / M11 / A300 vergelijkt.
A380 is juist verbazend stil voor zo'n groot ding. Sommige 737's maken nog meer herrie af en toe :')
pi_128810178
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Piles het volgende:

[..]

A380 is juist verbazend stil voor zo'n groot ding. Sommige 737's maken nog meer herrie af en toe :')
Deze zomer extra veel AirExplore ArkeFly 737-400's 8-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:30:31 #210
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128812759
Geen enkel geluid kan tippen aan de 777 met de GE90 motoren O+
Kijk dit filmpje en geniet!


Natuurlijk wel full hd en full screen
pi_128829453
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:38 schreef Thetallguy het volgende:

Deze zomer extra veel AirExplore ArkeFly 737-400's 8-)
Kun je meestal ook wel raden waar die allemaal heen vliegen en wat voor soort passagiers erin zitten. ;)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:45:18 #212
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128867428
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hij is vandaag opgestegen van de Zwanenburgbaan (parallel aan de polderbaan die stukje naar het westen ligt).


Dat zou wel kunnen alleen dan moest hij wel een heel scherpe draai naar rechts gemaakt hebben, eigenlijk al gelijk na het opstijgen(link die ik poste werkte niet).

[ Bericht 4% gewijzigd door Woods op 12-07-2013 12:50:23 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:52:05 #213
209845 minmex
Miauww!!
pi_128867626
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:30 schreef Thetallguy het volgende:
Vind een A380 nou niet echt ongewoon hard klinken. Zeker niet als je hem met wat Schiphol regulars als de 744 / M11 / A300 vergelijkt.
Ik woon op de aanvliegroute. 2 x per dag, hoor en zie ik de 380. Mooi om te zien en het geluid valt heel erg mee.
Als rond 17.00 de vloot 747 van klm vertrekt kunnen we elkaar niet eens verstaan in de tuin!!
pi_128867962
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:45 schreef Woods het volgende:
Dat zou wel kunnen alleen dan moest hij wel een heel scherpe draai naar rechts gemaakt hebben, eigenlijk al gelijk na het opstijgen(link die ik poste werkte niet).
Klopt gewoon hoor:
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:06:57 #215
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128868096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt gewoon hoor:
[ afbeelding ]
Wanneer is de volgende keer dat hij zo overvliegt? :P
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128872078
En Emirates blijft intussen vrolijk het A380-netwerk uitbreiden. Binnenkort worden ook LA, Brisbane en Mauritius met deze kist aangevlogen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:35:16 #217
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_128883573
Heathrow korte tijd dicht na brand vliegtuig
Heathrow Airport in Londen is vrijdagavond korte tijd afgesloten geweest. Aanleiding was een brand in een toestel van Ethiopian Airlines.

Foto: ANP
Dat meldt de BBC vrijdag.
De brand brak om nog onbekende reden uit in een Boeing 787 Dreamliner die geparkeerd stond op een afgelegen plaats op de luchthaven. De hulpdiensten waren snel ter plaatse om het vuur te bestrijden.
Op het moment dat de brand uitbrak, waren er geen passagiers aan boord van het toestel. Boeing heeft laten weten dat medewerkers van het bedrijf op Heathrow aanwezig zijn om de brand te onderzoeken.
Accu's
De Dreamliner, het jongste paradepaardje van de Amerikaanse vliegtuigbouwer, werd eerder dit jaar drie maanden aan de grond gehouden omdat er problemen waren met de accu's, die oververhit konden raken.
Ethiopian Airlines nam in november vorig jaar de Dreamliner in ontvangst. Het toestel zou later op vrijdag een retourvlucht maken naar de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba.
http://www.nu.nl/buitenla(...)brand-vliegtuig.html

Weer de Dreamliner
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:29:22 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128887551
Het gaat niet echt best met dat vliegtuig...
pi_128909078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:30 schreef Sunri5e het volgende:
Geen enkel geluid kan tippen aan de 777 met de GE90 motoren O+
Kijk dit filmpje en geniet!


Natuurlijk wel full hd en full screen
Kan echt niet wachten op m'n vakantie!
Voor het eerst met de A380 vliegen en voor het eerst met de 777, beiden van Emirates.

Dat worden veel foto's en filmpjes! *O*
I feel kinda Locrian today
pi_129003295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef Leatherface het volgende:
En Emirates blijft intussen vrolijk het A380-netwerk uitbreiden. Binnenkort worden ook LA, Brisbane en Mauritius met deze kist aangevlogen.
De naam Emirates zie je ook steeds meer overal opduiken. Krijgen we een hausse van Arabische macht weer terug zoals in de jaren 70? (olie embargo en hoe het Westen te kijk werd gezet)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 17:20:42 #221
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129012409
Vliegt Emirates namens alle staatjes daar aangezien ze allemaal naar Dubai vliegen of is Dubai praktisch degene die aan het langste eind trok/ rijkst is?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129014819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef Leatherface het volgende:
En Emirates blijft intussen vrolijk het A380-netwerk uitbreiden. Binnenkort worden ook LA, Brisbane en Mauritius met deze kist aangevlogen.
Hoe ze het doen...

Mauritius heeft maar zo'n 1.3 miljoen inwoners en ongeveer evenveel toeristen per jaar.

EDIT: damn; nu vliegen ze er 2(!) 777-300ER's per dag naartoe, straks een A380 én een 777-300ER. :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 17:20 schreef Woods het volgende:
Vliegt Emirates namens alle staatjes daar aangezien ze allemaal naar Dubai vliegen of is Dubai praktisch degene die aan het langste eind trok/ rijkst is?
->
quote:
The airline is a subsidiary of The Emirates Group, which is wholly owned by the government of Dubai's Investment Corporation of Dubai.
Bron.
quote:
Politics of the United Arab Emirates takes place in a framework of a federal, presidential, absolute monarchy. The United Arab Emirates (UAE) is a federation of seven constiteunt monarchies: the Emirates of Abu Dhabi, Ajman, Dubai, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah and Umm al-Qaiwain. According to convention, the ruler of Abu Dhabi is President of the United Arab Emirates, the head of state, and the ruler of Dubai is the Prime Minister of the United Arab Emirates, the head of government.
Bron.

Ofwel namens de gehele Verenigde Arabische Emirates inderdaad.
pi_129073738
Maar los van wat hierboven staat wil ik wel opmerken dat de reden dat sommige mensen steeds meer kiezen om met Emirates e.d. te vliegen ook samenhangt met de service die je aan boord krijgt.
Het is allemaal net even de extra S in de service dan bijvoorbeeld onze eigen KLM.

Ik weet niet: toewijding? Instelling?
pi_129074040
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hoe ze het doen...

Mauritius heeft maar zo'n 1.3 miljoen inwoners en ongeveer evenveel toeristen per jaar.

EDIT: damn; nu vliegen ze er 2(!) 777-300ER's per dag naartoe, straks een A380 én een 777-300ER. :o

[..]

->

[..]

Bron.

[..]

Bron.

Ofwel namens de gehele Verenigde Arabische Emirates inderdaad.
Check ook het aantal kisten dat ze in de order hebben staan. :D

Ik was nog Barcelona en Zürich vergeten te melden als luchthavens die ook binnenkort met een A380 worden aangevlogen door Emirates.

Bestemmingen als San Francisco, Washington DC, Frankfurt, Mumbai, Delhi, Guangzhou enzovoorts zullen ook wel binnen afzienbare tijd met een A380 worden aangevlogen lijkt me zo.
pi_129075677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:44 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Check ook het aantal kisten dat ze in de order hebben staan. :D

Ik was nog Barcelona en Zürich vergeten te melden als luchthavens die ook binnenkort met een A380 worden aangevlogen door Emirates.

Bestemmingen als San Francisco, Washington DC, Frankfurt, Mumbai, Delhi, Guangzhou enzovoorts zullen ook wel binnen afzienbare tijd met een A380 worden aangevlogen lijkt me zo.
56 A380's en 68 T7.. :{

Dat is gewoon ziek als je dat al in bestelling hebt staan :')
pi_129080356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:52 schreef zlotka het volgende:

[..]

56 A380's en 68 T7.. :{

Dat is gewoon ziek als je dat al in bestelling hebt staan :')
5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts. :')
pi_129080381
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

5 x daags de A380 naar Londen, binnenkort vier keer daags de A380 naar HK en drie x per dag naar Auckland enzovoorts enzovoorts. :')
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
pi_129080468
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:

[..]

En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.

Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
pi_129080515
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Kleine markt he. Ook vrij weinig high yielding passagiers vergeleken bij bijvoorbeeld Londen, lijkt me zo.

Aan de andere kant, grote (of snel groeiende) luchthavens als Atlanta, Chicago, Istanbul en Jakarta hebben nog geen A380-diensten.
Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.

Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
pi_129080569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:12 schreef zlotka het volgende:

[..]

Hmm ja, denk inderdaad dat Londen wel een grotere markt is.

Verder vind ik het toch wel jammer dat we hier maar een A380 hebben, zou er graag nog een andere livery bij zien.
Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
pi_129080600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Waren geruchten dat Malaysia Airlines een A380 op Amsterdam wil inzetten. Tot nu toe gebruikt MAS zijn A380's op routes naar Londen (2x), Parijs en Hong Kong. Maar ze willen er een aantal bij bestellen, dacht ik.
Die livery van Malaysia is :9~

Net als die van Thai en de aankomende van Qatar :@
pi_129080687
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:15 schreef zlotka het volgende:

[..]

Die livery van Malaysia is :9~

Net als die van Thai en de aankomende van Qatar :@
Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
pi_129080805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:17 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik heb wel eens Malaysia gevlogen naar Bali (vanuit Amsterdam met tussenstop op KL). Op dat stuk van Schiphol gebruikten ze een oude 747, naar Bali weet ik niet meer. Misschien is er markt voor een A380 Amsterdam - KL, maar ik weet niet precies hoe het met de bezettingsgraad zit.
Zou ik ook niet weten. Maar had ook niet verwacht dat Amsterdam-Dubai elke keer vrij druk bezet zou zijn. Maar goed, wie weet wat er komen gaat.
pi_129081064
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
pi_129081781
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:09 schreef zlotka het volgende:
En dan maar 1 keer per dag naar EHAM :'(
Heb ergens gelezen (Financiële Telegraaf / Scramble) dat Emirates een tweede vlucht naar Schiphol wil; of een 777 of een A380. In het geval van het laatse krijgen we zulke taferelen:


(Een A380 van Emirates richting Londen op 2 december 2012 die was uitgeweken naar Schiphol vanwege brandstoftekort; paar maanden later (19 maart 2013) nog een keer (nu een bound for New York) vanwege medische noodsituatie; zie hier)

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 18-07-2013 13:54:04 ]
  donderdag 18 juli 2013 @ 13:44:39 #236
355735 Koning_Kaak
Fan van reizen!
pi_129081849
Ik heb van een Emirates collega begrepen dat de "double daily" naar Amsterdam zou worden aangekondigd op de eerste dag dat concurrent Etihad zou gaan vliegen, mooi actie met een dikke middelvinger maar helaas niet gebeurt.
pi_129082588
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129083225
777 is ook een erg mooi toestel. Zitten ook zeker een paar heeeele mooie livery's tussen, ben benieuwd!
pi_129119953


De eerste A380 van BA in Manston. Ziet er goed uit.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:41:18 #240
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129133198
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 14:04 schreef Thetallguy het volgende:
Had Emirates niet wel aal slotrequests ingediend voor een 2e dagelijkse vlucht? (met 77W)
Wel ingediend, maar nooit goedgekeurd omdat de aanvraag weer ingetrokken is. Wacht maar, die double daily komt nog wel:)
pi_129153404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 13:26 schreef Leatherface het volgende:
Nu ik toch Bali noemde, raar dat Emirates daar nog niet heen vliegt. Moet toch best lucratief zijn om vanuit KL, Singapore of Jakarta daar heen te vliegen.
Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2013 14:25:01 ]
pi_129153508
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Ik vond Malaysia Airlines alleszins meevallen hoor.
pi_129163229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Twee weken geleden ben ik nog met Cathay Pacific richting Bali gevlogen en die vond ik niet direct beter dan Malaysia Airlines. Bij Malaysia vond ik de stoelen prettiger zitten. Bij die van Cathay kan de rugleuning niet achterover.

Nu is het bij mij al snel goed zolang ik maar wat beenruimte heb, prettig zit en de maatschappij betrouwbaar is/op tijd vliegt. Dat was allemaal prima bij MH. Eten en entertainment vind ik wat minder belangrijk. Echter is het al weer vier jaar geleden dat ik ermee vloog, kan dus goed zijn dat een en ander minder is geworden.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 23:19:47 #244
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_129171902
Probeer de Coral Economy van Etihad eens zou ik zeggen, of met een hoger budget, de business class :) Die voldoen beide meer dan prima aan de wensen van de reiziger.
pi_129183460
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien de afstand? :? ( ik roep maar wat)

Daarbij verbaast het mij dat je Air Malaysia vloog. Van te voren kon je weten dat deze maatschappij nou niet een aanbeveling is om mee te vliegen. Dan ga ik nog 10 keer liever met China Airline ....
Wat is dit voor nonsens? :')

Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.

Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten

Dat is exact 9 keer zoveel.
I feel kinda Locrian today
pi_129191599
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:49 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is dit voor nonsens? :')

Malaysia Airlines heeft 2 dodelijke incidenten op 1.8 miljoen vluchten
China Airlines heeft 7 dodelijke incidenten op 0.7 miljoen vluchten.

Malaysia heeft dus 1.11 incidenten per 1 miljoen vluchten
China heeft er 10 per 1 miljoen vluchten

Dat is exact 9 keer zoveel.
Qantas never crashed. :+
pi_129194847
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Qantas never crashed. :+
B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129194895
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

B*llsh*t... Ze hebben nooit een jet gecrashed, maar er zijn wel degelijk vroeger qantas toestellen naar beneden gekomen. Echter sinds 1951 hebben ze geen doden meer gehad aan boord (door "eigen" schuld) maar wel degelijk ongelukken.
Bij een ongeluk hebben ze zelfs tegen alle economische redenen in het toestel (een 747) weer opgelapt om vol te kunnen houden dat ze nog nooit een jeti vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film. ;)
pi_129201441
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:20 schreef Leatherface het volgende:

[..]

i vliegtuig hebben verloren.
Rainman, de film. ;)
[/quote]
I know, maar nog steeds stierepoep ;)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 juli 2013 @ 02:24:55 #250
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129209394
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 22 juli 2013 @ 06:28:50 #251
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_129210741
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Woods het volgende:
Na wat te hebben gegoogled over de A380 kwam ik wat foto's van de cockpit tegen die me verbaasden. Er zat namelijk in mijn ogen conventioneel stuurknuppel in waarmee je het vliegtuig bestuurd maar een stick die je tegen komt in helikopters. Hoe high tech is die A380 eigenlijk wel niet?
De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:58:05 #252
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129215561
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 06:28 schreef OEM het volgende:

[..]

De side stick gebruikt Airbus al sinds 1987 in de A320. Ook te vinden in de A330, A340 en in diverse modellen van andere vliegtuigbouwers. De A380 is ongetwijfeld high tech, maar dus niet vanwege het gebruik van een side stick.
Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_129217454
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:58 schreef Woods het volgende:

[..]

Dus het is niks nieuws. Hoe is het dan om te vliegen met zo'n helikopter stick? En is er wel een soort gevoel aangezien je het maar met één hand kan besturen.
Vliegtuigen met een "normaal" stuur worden ook vaak met een hand bestuurd, de andere hand ligt op de gashendels.
Het allergrootste verschil tussen de airbus manier van vliegen en de rest , is dat je bij een airbus m.b.v. de stick het vliegtuig in een stand zet en die houdt hij dan vanzelf vast. Als je met een boeing aan het stuur trekt, gaat de neus omhoog. Dat gebeurd ook als je aan de "joystick" trekt. Laat je echter het stuur los, dan zal bij de boeing de neus weer naar beneden vallen ongeveer naar de stand die het vliegtuig had voordat er aan het stuur getrokken werd.
Bij een airbus zal het vliegtuig echter die neus omhoog stand vasthouden als je de stick loslaat.
Zelfde geldt voor de andere richtingen.
De airbus manier heeft absoluut voordelen, maar is wel wennen als je een stuur gewend bent.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_129217923
Informatief praatje over de cockpit van de A380:


Misschien al gepost hier, maar wat een fantastisch filmpje over hoe smooth dat ding vliegt:

I feel kinda Locrian today
pi_129220101
En je ziet ook gelijk hoe weinig de piloten van nu hoeven te doen dan bijvoorbeeld eind jaren 60.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')