En wat als Wiggins na de eerste tijdrit in het geel staat?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat Froome zoveel beter zal zijn dat Wiggins hem nergens kan gaan bedreigen.
Maanden geleden wat hij al slecht in de etappes.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:36 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maanden geleden, je was met ze mee op trainingskamp van de winter en toen zag je het al?_
Dan rijd Froome hem weer uit het geel in de bergetappes. Waren er toch een stuk of 10 dit jaar?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
En wat als Wiggins na de eerste tijdrit in het geel staat?
Dat zijn er meer dan 6000.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb alle afleveringen al gezien.
Ik denk dat de Sky leiding het nog moeilijk gaat krijgen ja. Al denk ik wel dat deze Tour veel meer op Froome zijn lijf is geschreven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
6 waarvan 3 redelijke zware aankomstenquote:Dan rijd Froome hem weer uit het geel in de bergetappes. Waren er toch een stuk of 10 dit jaar?
Als Froome niet al genoeg buffer in Ax-3 Domaines opbouwt, dan kan hij op de Ventoux wel genoeg tijd pakken om het verschil met Wiggins uit de twee tijdritten teniet te doen. No way dat hij bergop weer gaat wachten dit jaar (met een parcours dat hem stukken beter moet liggen).quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Concreet. Waar dan en welke momenten?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Maanden geleden wat hij al slecht in de etappes.
Anderen hier hebben vast wel even snel wat voorbeelden van slechte klasseringen van Wiggins en etappes dit jaar. Volgens mij begon het al in de ronde van Oman (die Froome won).quote:
Het nieuwe Buren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:42 schreef Redefine het volgende:
De Ronde van Noorwegen wordt doorgeschoven naar morgen
Gesink en Wiggins blijken steeds maar weer moeilijke namen voor een deel van de usersquote:
Oman was eigenlijk de enige ronde waar hij aantoonbaar minder was dan vorig jaar. Catalunya en Trentino gewoon prima in orde, maar daar zaten geen tijdritten in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:43 schreef Syntix het volgende:
[..]
Anderen hier hebben vast wel even snel wat voorbeelden van slechte klasseringen van Wiggins en etappes dit jaar. Volgens mij begon het al in de ronde van Oman (die Froome won).
Moet je even aan Syntix vragen. Dat is onze huis paragnost wat betreft Britse wielrenners.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rijdt Tiernan-Locke de Tour?
Rijdt Tiernan-Locke uberhaupt nog koersen?
Als je al niet fit bent, helpt dit weer natuurlijk ook niet echt mee.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef Spies het volgende:
Kruijswijk weer een minuut verloren. Hij gaf gisteren al aan dat hij niet helemaal lekker was, ik hoop dat het gauw verbetert.
Niet wachten is nog wat anders dan zelf initiatief nemen om aan te vallen, samenwerken met concurrenten die aanvallen of wat dan ook terwijl Wiggins in het geel zou rijden. Froome is ook afhankelijk van de rest van de ploeg die een aanval in principe in moet leiden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als Froome niet al genoeg buffer in Ax-3 Domaines opbouwt, dan kan hij op de Ventoux wel genoeg tijd pakken om het verschil met Wiggins uit de twee tijdritten teniet te doen. No way dat hij bergop weer gaat wachten dit jaar (met een parcours dat hem stukken beter moet liggen).
Ow ja, in 'de etappes' was hij slecht... Dit is notabene z'n 4e serieuze koers dit jaar, waarvan hij in Oman alleen maar wedstrijdritme opdeed en in Catalunya en Trentino er gewoon bijzat met een top-5.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Syntix het volgende:
[..]
Maanden geleden wat hij al slecht in de etappes.
[..]
Dan rijd Froome hem weer uit het geel in de bergetappes. Waren er toch een stuk of 10 dit jaar?
Ax-3 Domaines is de ideale klim voor Froome, onregelmatig, steile stukken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als Froome niet al genoeg buffer in Ax-3 Domaines opbouwt, dan kan hij op de Ventoux wel genoeg tijd pakken om het verschil met Wiggins uit de twee tijdritten teniet te doen. No way dat hij bergop weer gaat wachten dit jaar (met een parcours dat hem stukken beter moet liggen).
Sowieso al klote weer maar als je al niet helemaal fit bent is het inderdaad helemaal klote.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als je al niet fit bent, helpt dit weer natuurlijk ook niet echt mee.
Toen hij vorige week voor de eerste keer bergaf door de mand viel was hij toch nog niet ziek?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ow ja, in 'de etappes' was hij slecht... Dit is notabene z'n 4e serieuze koers dit jaar, waarvan hij in Oman alleen maar wedstrijdritme opdeed en in Catalunya en Trentino er gewoon bijzat met een top-5.
En dat na een winter bier zuipen waarschijnlijk, want de boog was wat minder gespannen dan vorig jaar... Als je op basis daarvan het had geroepen dan is het veel logischer (en compleet te verwachten), maar mensen die na een slechte etappe hun gelijk gaan halen als Nostradamus dat ze matig rijden door een verkoudheid al maanden hadden zien aankomen:.
Wiggins heeft nu vooral pech, en is door een minder strenge winter minder goed op dit moment dan vorig jaar, maar als hij niet ziek was geweest had hij moeiteloos top-5 gereden in dit startveld.
Er zijn al een paar dagen geruchten daarover toch?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toen hij vorige week voor de eerste keer bergaf door de mand viel was hij toch nog niet ziek?
Dat is niet waar, Evans bijvoorbeeld klom sneller dan Wiggins.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En ach, iedereen daalt wel eens als een drol, in die tijdrit klom hij (met beginnende verkoudheid) een kleine minuut sneller over 3 km dan iedereen...
Een renner die zo af en toe een wanprestatie neerzet zorgt sowieso voor meer variëteit dan een machine à la Lance Armstrong. nog wel vervelend voor hemzelf, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er zijn al een paar dagen geruchten daarover toch?
En ach, iedereen daalt wel eens als een drol, in die tijdrit klom hij (met beginnende verkoudheid) een kleine minuut sneller over 3 km dan iedereen...
Ik ben absoluut geen Wiggo-fan, maar mensen die doen alsof ze dit wel hadden zien aankomen, dat slaat ook echt nergens op... In Trentino kreeg Nibali hem ook amper los, nou, neem aan dat hun vorm in die twee / drie weken daarna niet heel erg veranderd zou zijn tov elkaar normaal gesproken.Zelfs met 2 etappes slecht dalen had je dan nu nog in de top gestaan, want dat kostte 1.5 minuut of zo...
We moeten juist respect hebben voor Wiggins dat hij naar de Giro komt en niet zoals een aantal andere toprenners die zich puur en alleen op de tour de France concentreren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er zijn al een paar dagen geruchten daarover toch?
Ik ben absoluut geen Wiggo-fan, maar mensen die doen alsof ze dit wel hadden zien aankomen, dat slaat ook echt nergens op... In Trentino kreeg Nibali hem ook amper los, nou, neem aan dat hun vorm in die twee / drie weken daarna niet heel erg veranderd zou zijn tov elkaar normaal gesproken.Zelfs met 2 etappes slecht dalen had je dan nu nog in de top gestaan, want dat kostte 1.5 minuut of zo...
quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Een renner die zo af en toe een wanprestatie neerzet zorgt sowieso voor meer variëteit dan een machine à la Lance Armstrong. nog wel vervelend voor hemzelf, natuurlijk.
Dat was in de rit al duidelijk hoorquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Uran zat dus toch niet bij Wiggins? Hij staat nog steeds 3e in het algemeen klassement?
Ohquote:
Ben ik met je eens, maar dat laatste geloof ik niet echt. Ik zie hem eerder afstappen, wat ik volkomen zou begrijpen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We moeten juist respect hebben voor Wiggins dat hij naar de Giro komt en niet zoals een aantal andere toprenners die zich puur en alleen op de tour de France concentreren.
Misschien rijdt hij de Giro overigens wel gewoon uit, een top 5 plek zit er nog altijd in ondanks ziekte. Laten we hopen dat hij kan herstellen van zijn verkoudheid.
Uran zat met een ploegmaat ergens voorin. Alle overige Sky renners waren bij Wiggins.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Uran zat dus toch niet bij Wiggins? Hij staat nog steeds 3e in het algemeen klassement?
Gewoon zeggen dat het z´n dag niet was en dat hij dan maar moet hopen op dromen van een dagzege.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef Spies het volgende:
Kruijswijk weer een minuut verloren. Hij gaf gisteren al aan dat hij niet helemaal lekker was, ik hoop dat het gauw verbetert.
Lijkt me op zich geen onrealistische ambitie. Hij hoort bij de beste 20 a 30 klimmers van dit peloton. Als je dan in het goede groepje zit, kun je een eind komen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef MCH het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat het z´n dag niet was en dat hij dan maar moet hopen op dromen van een dagzege.
+ ziekte ook nogquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:43 schreef Burner82 het volgende:
Wiggins + nat + bergaf was weer eens niet zo een goede combo?
Is hij ziek van het slechte afdalen, of is het slechte afdalen te wijten aan ziekte?quote:
Ik denk dat Cav wel een bergetappe gaat winnenquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef muzas het volgende:
Vraagje van deze leek; Gaat het AK nog spannend kunnen worden? Wiggins kun je nu wel afschrijven toch? Gaat Cavendish nog een gevaar zijn voor Nibali?
Verder gelezen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
Ik denk dat Cav wel een bergetappe gaat winnen
Wordt wel lastig, Nibali is 1 van de meest consistente renners van de laatste jaren.Valt zeker te breken maar dan heb je inspanningen nodig gelijk een Contador in 2011.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:10 schreef Burner82 het volgende:
Ik hoop toch nog steeds dat Evans Nibali echt op de hielen gaat zitten
Klopt, maar voor de spanning lijkt het me wel leuk als Evans eens een keer met een goede trein 35 seconde maakt of zoquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wordt wel lastig, Nibali is 1 van de meest consistente renners van de laatste jaren.Valt zeker te breken maar dan heb je inspanningen nodig gelijk een Contador in 2011.
Vandaar dat de rest Froome, Rodriquez en Contador wel gewoon hun best deden daar? Terwijl zij pas later in het jaar hoeven te presteren, namelijk de TdF.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ow ja, in 'de etappes' was hij slecht... Dit is notabene z'n 4e serieuze koers dit jaar, waarvan hij in Oman alleen maar wedstrijdritme opdeed en in Catalunya en Trentino er gewoon bijzat met een top-5.
En dat na een winter bier zuipen waarschijnlijk, want de boog was wat minder gespannen dan vorig jaar... Als je op basis daarvan het had geroepen dan is het veel logischer (en compleet te verwachten), maar mensen die na een slechte etappe hun gelijk gaan halen als Nostradamus dat ze matig rijden door een verkoudheid al maanden hadden zien aankomen:.
Wiggins heeft nu vooral pech, en is door een minder strenge winter minder goed op dit moment dan vorig jaar, maar als hij niet ziek was geweest had hij moeiteloos top-5 gereden in dit startveld.
Wel afwachten of hij dit 3 weken vol kan houden natuurlijk, het is pas z'n 1ste "echte" grote ronde (hij reed in 2011 al eens de Giro, maar reed toen vrij anoniem rond).quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:52 schreef Columbiafan het volgende:
Betancur rijdt hier wel even top 5 in het AK? Geeft een enorm sterke indruk en is de beste klimmer van de Colombianen hier aanwezig lijkt me, ben echt benieuwd naar zijn derde week en hoop op een ritzege. Verder is het erg jammer dat Duarte uit vorm is, die had hier wat moois kunnen laten zien
Denk dat ze Cavendish eventueel wel kunnen lossen op die klimmetjes in de slotfase morgen. En dan was Bouhanni opeens een belangrijke kandidaat voor ritwinst, dus opvallend dat hij dan vandaag afstapt ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef DeeBee het volgende:
Want elke renner heeft dezelfde opbouw in z'n seizoen? Wiggins had al tijden aangegeven een 'rustige' winter te gaan draaien, terwijl bijv. een Froome deze winter eens niet z'n bilharzia had maar lekker kon zwemmen op Tenerife de hele winter.
En dan neem jij de eerste koers van Wiggins als referentie dat hij 'niet met de beste meekan', terwijl hij in z'n rittenkoers daarvoor (de Tour) iedereen met een paar minuten voorsprong klopte, tuurlijk.Dat is hetzelfde als zeggen dat Froome er geen klote van kan omdat hij vorig jaar geen meter vooruit kwam in het Criterium International en de Tour van Romandie na een winter zonder trainen vanwege die bloedziekte en omstandigheden...
En verder wist je voordat het hier gepost werd amper dat hij in Oman gereden had, maar je wist wel dat hij zo slecht was toen, uhu, cool story bro. Misschien nog wat vaker 'FroomeSky
' posten als je ergens toevallig de uitslag leest...
On-topic: ik snap niet waarom Bouhanni er na vandaag uit gaat?!Morgen ziet er toch nog uit als een prima etappe? Of geeft iedereen het nu al bij voorbaat op tegen Cavendish in de vlakke ritten? Zou op zich niet heel gek zijn, maar dan moeten ze ook eens stoppen met het helpen terughalen van die vluchters zou je zeggen...
Sinds de ronde van de Algarve niks uitgereden...quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rijdt Tiernan-Locke de Tour?
Rijdt Tiernan-Locke uberhaupt nog koersen?
quote:Giro verder zonder favorieten Wiggins en Hesjedal
Bradley Wiggins houdt het voor gezien.
Groot-Brittannië 'won' gisteren de Giro-etappe naar Treviso (Mark Cavendish, 100ste profzege), maar 'verloor' ook Bradley Wiggins. De Tour de France-winnaar sukkelt met z'n longen en angst om af te dalen in de regen. In kletsnatte omstandigheden verloor 'Wiggo' ruim drie minuten op het peloton.
Team Sky-manager Brailsford bevestigde dat Rigoberto Uran, die derde staat, nu dé man van zijn ploeg is voor het algemeen klassement. Door het tijdverlies van Wiggins steeg Robert Gesink van plek vijf naar vier. Zijn achterstand op roze truidrager Vincenzo Nibali blijft dik twee minuten.
Ook Ryder Hesjedal houdt de Giro voor gezien. De Canadese titelverdediger - al enkele dagen ziek - kwam gisteren op vier minuten achterstand van winnaar Cavendish over de streep.
'Dit valt mij heel zwaar', aldus Hesjedal. 'Mijn hele seizoen had ik afgestemd op de Giro. Ik voelde me goed toen ik hier kwam. Maar sinds de tijdrit heb ik het zwaar. Ik weet niet zeker waardoor het komt. Er is een virus in het peloton of misschien heb ik last van allergieën.'
Plan=plan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
Was te verwachten idd. Ze zullen bij Sky nu wel de haren uit het hoofd trekken dat ze Uran vorige week op Wiggins hebben laten wachten.
Ik ben ook benieuwd of Uran het kopmanschap aan kan in een grote ronde.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
Was te verwachten idd. Ze zullen bij Sky nu wel de haren uit het hoofd trekken dat ze Uran vorige week op Wiggins hebben laten wachten.
Uran Uran Uran Uran Uranquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:03 schreef Drebbelman het volgende:
Deze verdient inmiddels ook wel een update:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:03 schreef Drebbelman het volgende:
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk wel ja, al is het de vraag of Uran dan wel de etappe van afgelopen dinsdag had gewonnen..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:33 schreef StateOfMind het volgende:
Jammer van Geesinkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:03 schreef Drebbelman het volgende:
[ afbeelding ]
ik twijfelde nog even om het Gheesinck te maken, maar das ook weer zoiets.quote:
Als ze geen hulp krijgen en zien dat het te moeilijk gaat worden, dan zal OPQS na een tijdje ook wel stoppen met rijden. Die hebben er ondertussen al 3 binnen, voor hen hoeft het ook niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:46 schreef DeeBee het volgende:
Zou op zich niet heel gek zijn, maar dan moeten ze ook eens stoppen met het helpen terughalen van die vluchters zou je zeggen...
Het wordt nog vrij lastig lijkt me, met Scarponi en Santambrogio vlak achter hem, die toch wat beter lijken te klimmen. Uran inhalen is ook lastig. Maar het is wel een grote kans, die hij de laatste jaren niet meer heeft gehad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze geen hulp krijgen en zien dat het te moeilijk gaat worden, dan zal OPQS na een tijdje ook wel stoppen met rijden. Die hebben er ondertussen al 3 binnen, voor hen hoeft het ook niet meer.
En zelfs als zijn trein volledig wordt ontregeld, dan lijken de overgebleven sprinters toch te zwak om Cavendish te verslaan, die komt er dan wel weer uit een kansloze positie overgevlogen. Enige kans lijkt om hem te lossen op wat hellingen, wat vandaag een optie is.
Voor Gesink is dit toch een grote kans om podium te rijden, die mag hij niet laten liggen. Hoe vaak gaat het nog gebeuren dat 2 van de 3 grote favorieten ziek uit een ronde stappen terwijl er bij hem niets mis gaat? Anderzijds denk ik ook wel dat hij momenteel eerder achter zich dan voor zich moet kijken.
Vind ik juist deze Giro reuze meevallen. Heb hem tijdens de Tour al geïsoleerder gezien. De eerste week heeft Gesink, continu Kruiswijk voor zich gehad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:47 schreef INViCTuS het volgende:
Hij moet wel veel op eigen kracht doen heb ik het idee. Althans, tot dusver heb ik het idee dat Nibali en Uran bijvoorbeeld veel meer steun krijgen van knechten, die dus sterker zijn dan die van RG
2010 is calling...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor Gesink is dit toch een grote kans om podium te rijden, die mag hij niet laten liggen. Hoe vaak gaat het nog gebeuren dat 2 van de 3 grote favorieten ziek uit een ronde stappen terwijl er bij hem niets mis gaat? Anderzijds denk ik ook wel dat hij momenteel eerder achter zich dan voor zich moet kijken.
Vrees het ook, morgen even afwachten op een klim die hem misschien beter ligt dan afgelopen dinsdag.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
2010 is calling...
Zeer kleine kans.
Ninja-edit?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vrees het ook, morgen even afwachten op een klim die hem misschien beter ligt dan afgelopen dinsdag.
PSVquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
Geesink
Wiggens
Echte kenners hier op FOK!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vandaag was wel veel meer kans op een geslaagde ontsnapping dan bijvoorbeeld gisteren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:19 schreef Slobeend het volgende:
Vacansoleil zit er een keer niet bij en de ontsnapping krijgt alle ruimte.
Zou mooi zijn ja. Zoiets als hij in Catalonië probeerde bijvoorbeeld, maar waarschijnlijk krijgt hij daar nu niet de ruimte voor en is hij niet echt explosief genoeg om makkelijk een gat te slaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:39 schreef DutchSL het volgende:
Ik zou Gesink wel eens willen zien in een raid, een voorgift krijgen en op eigen tempo de slotklim op relatief weinig verliezen, ik denk dat hij zoiets behoorlijk goed kan volhouden (zoals De Gendt vorig jaar op de Stelvio).
Als hij altijd maar in de groep der favorieten blijft zal hij altijd maar 5e a 15e worden.
Je hebt daar niet echt een gat voor nodig, vooral concurrenten in de groep erachter niet willen werken. Zo kreeg de Gendt dat gat vorig jaar ook voor een groot deel cadeau (daarna hield hij het natuurlijk wel geweldig vol op de Stelvio).quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:41 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Zou mooi zijn ja. Zoiets als hij in Catalonië probeerde bijvoorbeeld, maar waarschijnlijk krijgt hij daar nu niet de ruimte voor en is hij niet echt explosief genoeg om makkelijk een gat te slaan.
En daar word ik zo moedeloos van. Het is nu of nooit. Of je laat het helemaal lopen en gaat voor een ritwinst, dat kan ook.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:51 schreef DeeBee het volgende:
Al heeft hij pas 1x moeten lossen in een serieuze etappe, dus ik denk dat hij zeker de volgende bergrit nog wel eerst voor een behoudende tactiek zal kiezen.
De Gendt was natuurlijk wel een relatieve nobody (toch op vlak van klassementen) die al op een minuut of 5/6 stond. Gesink staat dichter en heeft een betere reputatie, die gaat nooit zo'n gat krijgen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:43 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Je hebt daar niet echt een gat voor nodig, vooral concurrenten in de groep erachter niet willen werken. Zo kreeg de Gendt dat gat vorig jaar ook voor een groot deel cadeau (daarna hield hij het natuurlijk wel geweldig vol op de Stelvio).
Als Blanco vind ik ze dit seizoen veel actiever en attenter koersen dan dat ze als Rabo deden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:01 schreef Mani89 het volgende:
Zou mooi zijn, maar wanneer heeft RaboBlanco ooit ballen getoond en echt initiatief genomen? Het blijft altijd bij lafjes achter de rest aanlopen.
Gesink heeft dat in andere koersen wel eens geprobeerd (Suisse 2010, Dauphiné 2011 en Catalonië dit jaar bijvoorbeeld), maar in grote rondes nog niet inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:10 schreef Ereinion het volgende:
Er zijn inderdaad genoeg van die lange aanvallen succesvol geweest de laatste jaren (Schleck in 2011, vorig jaar De Gendt en Contador). Het zou een stuk leuker zijn als Gesink zo iets doet in de komende bergetappes in plaats van een onzichtbare 6e plek waar niemand zich over een jaar nog iets van kan herinneren.
Gesink heeft zoiets volgens mij maar 1 keer gekund. Ronde van Zwitserland 2010 maar dat is wel wat anders dan op avontuur in 1 van de drie grote rondes.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:10 schreef Ereinion het volgende:
Er zijn inderdaad genoeg van die lange aanvallen succesvol geweest de laatste jaren (Schleck in 2011, vorig jaar De Gendt en Contador). Het zou een stuk leuker zijn als Gesink zo iets doet in de komende bergetappes in plaats van een onzichtbare 6e plek waar niemand zich over een jaar nog iets van kan herinneren.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:03 schreef Drebbelman het volgende:
[ afbeelding ]
Ok ok: 'KOM OP GHEESINK!!!!!!1111!!'quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
En daar word ik zo moedeloos van. Het is nu of nooit. Of je laat het helemaal lopen en gaat voor een ritwinst, dat kan ook.
Was wel te verwachten natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:33 schreef Marcoss het volgende:
Galibier waarschijnlijk uit het parcours voor komende zondag na weer 40 cm verse sneeuw..
Er wordt gekeken naar de alternatieven
1. Les Granges op 2300 meter hoogte
2. Les Verneys (Télégraphe+eerste 2 kilometer Galibier)
3. Valloire
Froome dwarszitten in de Tour en dan vanaf augustus aan de zuip, dat lijkt me het plan voor Wiggo.quote:
Beetje zoals 2012 dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Froome dwarszitten in de Tour en dan vanaf augustus aan de zuip, dat lijkt me het plan voor Wiggo.
Toen moest hij nog even een OS medaille ophalen. Ze zouden hem op de Vuelta kunnen zetten, dan kan hij de tour als opwarmer gebruiken.quote:
Wiggins gaat echt gewoon vol voor de Tour hoor..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:10 schreef Syntix het volgende:
[..]
Toen moest hij nog even een OS medaille ophalen. Ze zouden hem op de Vuelta kunnen zetten, dan kan hij de tour als opwarmer gebruiken.
Hij is geen kopman daar en hij zal toch moeten luisteren naar de stalorders denk ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wiggins gaat echt gewoon vol voor de Tour hoor..
Er moeten ook gekke dingen gebeuren wil hij daar een kans maken. Ik zie hem zelfs geen podium rijden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wiggins gaat echt gewoon vol voor de Tour hoor..
Oh, ik ook niet hoor, maar ik geloof niet dat Wiggo zomaar de Tour opgeeft..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:18 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Er moeten ook gekke dingen gebeuren wil hij daar een kans maken. Ik zie hem zelfs geen podium rijden.
Nee. Hij zal het proberen. Maar als hij top 5 rijdt is dat al heel wat denk ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, ik ook niet hoor, maar ik geloof niet dat Wiggo zomaar de Tour opgeeft..
Ze zullen het uiteraard proberen. Maar de finale is simpelweg te lastig, zal me echt verbazen als er een sprint komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:39 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De mannen van OPQS geloven er nochtans wel in.
serieus?quote:Toch is er met Sylvain Georges al een renner uit koers vanwege vermeend dopinggebruik.
"Qua dopingbestrijding zijn we volstrekt hysterisch geworden. Georges is een heel goede renner en die heeft een homeopathisch zalfje gebruikt. Hoe dom kun je zijn. Het gaat om het morele aspect, dat je erop moet kunnen vertrouwen dat je naar niet-gedrogeerde renners zit te kijken. Ik vind het wel wrang dat mensen niet meer kunnen kijken naar gedrag, maar alleen naar regels. Zo'n zalfje zou elk normaal mens ook doen. Zodra regels boven mensen gaan, word ik altijd alert."
Vorig jaar leverde het kopmanschap hem een zevende plaats op.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd of Uran het kopmanschap aan kan in een grote ronde.
Eigenlijk gewoon dat die journalist zijn kop moest houden.quote:
Over welk stuk gaat het?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:04 schreef Steven184 het volgende:
Mooi, die verontwaardiging van de Belgische commentators over het stuk over oa Gesink in een Nederlandse krant.
7e plaats is nog wat anders dan het podium, al zie ik dat in dit deelnemersveld nog wel lukken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vorig jaar leverde het kopmanschap hem een zevende plaats op.
Zeiden ze niet. Ik heb zelf NRC Next en daar stond het in elk geval niet in.quote:
Waren die journalisten aan het kankeren op Gesink?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon dat die journalist zijn kop moest houden.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:08 schreef mincemeat het volgende:
[..]
Waren die journalisten aan het kankeren op Gesink?
Ik krijg altijd de kriebels als ik Belgen hoor praten..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:05 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Amai, waarom kijk je niet op de Belg?
Ging er meer over dat ze Gesink al geschaard hadden onder de verliezers van deze Giro, samen met Hesjedal, Wiggins en Sánchez. Was een stuk uit de Telegraafquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:08 schreef mincemeat het volgende:
[..]
Waren die journalisten aan het kankeren op Gesink?
Terechte opmerking, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:11 schreef Chiappucci het volgende:
En José en Renaat opperden dat de Nederlanders maar eens wat meer achter Gesink moesten gaan staan.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:11 schreef Chiappucci het volgende:
En José en Renaat opperden dat de Nederlanders maar eens wat meer achter Gesink moesten gaan staan.
nee dat is Geesinkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:13 schreef inZanity het volgende:
[..]
Diezelfde Gesink die in Nederland stelselmatig hopeloos overschat wordt?
En hem dus neersabelen op het moment dat hij niet aan die irrealistische verwachtingen kan voldoen..quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:13 schreef inZanity het volgende:
[..]
Blijkbaar onderschat.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:13 schreef inZanity het volgende:
[..]
Och dat is een typisch Nederlandse eigenschap toch? Staat volgens mij volledig los van Gesink.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En hem dus neersabelen op het moment dat hij niet aan die irrealistische verwachtingen kan voldoen..
En omdat het typisch Nederlands is, mag daar geen kritiek op gegeven worden?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:15 schreef inZanity het volgende:
[..]
Och dat is een typisch Nederlandse eigenschap toch? Staat volgens mij volledig los van Gesink.
Oh jawel hoor. Maar dan kan je wel bezig blijven.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En omdat het typisch Nederlands is, mag daar geen kritiek op gegeven worden?
Op de stream van de NOS ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:14 schreef superniger het volgende:
[..]
je kan toch kijken met een telefoon in de buurt
Stream van de Rai is voor iedereen beschikbaar. Wel Italiaans commentaar, maar dat draagt bij aan de charme.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de stream van de NOS ja.
(als die er zou zijn)
Door wie? Het zijn vooral mensen die hem afkraken die onrealistische verwachtingen van hem hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:13 schreef inZanity het volgende:
[..]
Of het Belgische commentaar;quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:21 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Stream van de Rai is voor iedereen beschikbaar. Wel Italiaans commentaar, maar dat draagt bij aan de charme.
http://www.raisport.rai.i(...)e8-a684-fd3430493964
Stuk of 80?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoeveel actieve renners zijn er eigenlijk die ritten hebben gewonnen in alle grote rondes?
Oh, da's wel leuk tijdverdrijf bij een saaie etappe.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoeveel actieve renners zijn er eigenlijk die ritten hebben gewonnen in alle grote rondes?
Cav, Benatti, (Petacchi), Millar, Greipel, Farrar, Rodriguez, Menchov, Lastras, Gilbert, Hesjedal, Hunter, Zabriskie, Garate en Gerrans.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nah..op een uitschieter af en toe na denk ik het niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Modolo, gaat dat ooit een renner van WT-niveau worden? Ik vrees er toch voor.
Ja kom bij de Modolo fanclub!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voila is het echt straf? Ik zit in de bus dus ik,moet het missen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Amai, da's koers. Wel straf al die aanvalletjes, voila.
Mark zal wel weer winnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:34 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Voila is het echt straf? Ik zit in de bus dus ik,moet het missen.
Niet die bus waar Kenny van Hummel achteraan sukkelt trouwens.
Ach ja, talloze renners maken opeens nog flinke stappen op latere leeftijd. Is nauwelijks te voorspellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Sky slim is geven ze hem geen kopmanschap.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef Szura het volgende:
Wat ik me nu pas bedenk, nu wil Wiggins zeker weer het kopmanschap voor de Tour![]()
Gaat leuk worden met froome, als ie slim is rijdt ie hem de eerste berg er direct af en roept dan hard binnen de ploeg dat wiggins niet goed genoeg is dit jaarquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:41 schreef Szura het volgende:
Wat ik me nu pas bedenk, nu wil Wiggins zeker weer het kopmanschap voor de Tour![]()
Die oortjes mogen wat mij betreft zo snel mogelijk oprotten in de huidige vorm.quote:
Nee. Wordt het alleen maar clownesk van.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:51 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Die oortjes mogen wat mij betreft zo snel mogelijk oprotten in de huidige vorm.
Ik associeerde Mark van Bommel ook geen seconde met winnen hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mark zal wel weer winnen.
En nee, niet van Bommel, maar die andere Mark.
Oortjes houden volgens jou?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. Wordt het alleen maar clownesk van.
Zeker.quote:
Koersinformatie e.d. gewoon door laten spelen via een algemeen kanaal, maar gewoon niet rechtsstreeks van de ploegleider. De meeste ploegleiders spelen enkel angsthazenvoetbal.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeker.
Koers wordt er echt niet aantrekkelijker van, dat is een fabel. Tenzij je dus van clownesk houdt. Ploegen die hun eigen kopman op achterstand rijden, pelotons die de benen stil houden omdat ze niet weten wat de koerssituatie is en dat soort onzin.
Kan me hier helemaal in vinden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zeker.
Koers wordt er echt niet aantrekkelijker van, dat is een fabel. Tenzij je dus van clownesk houdt. Ploegen die hun eigen kopman op achterstand rijden, pelotons die de benen stil houden omdat ze niet weten wat de koerssituatie is en dat soort onzin.
Ik hou van mijn wielrennen als teamsport, dank u, niet als 200 kippen zonder kop die toevallig in een peloton rijden. Zonder leiding geen team.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Koersinformatie e.d. gewoon door laten spelen via een algemeen kanaal, maar gewoon niet rechtsstreeks van de ploegleider.
Kom maar met voorbeelden waar oortjes zijn gebruikt en waar het ontbreken daarvan in die situatie zeker had geleid tot een aantrekkelijker koersverloop.quote:De meeste ploegleiders spelen enkel angsthazenvoetbal.
Dit dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Koersinformatie e.d. gewoon door laten spelen via een algemeen kanaal, maar gewoon niet rechtsstreeks van de ploegleider. De meeste ploegleiders spelen enkel angsthazenvoetbal.
Dat is nogal passé ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik associeerde Mark van Bommel ook geen seconde met winnen hoor.
Dat kan natuurlijk ook allerlei andere oorzaken hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Oortjes zijn er voor de veiligheid, daarom wordt er sinds hun introductie veel vaker gevallen dan vroeger.
Off-topic maar ik vind het nogalquote:
Lekker boeiend.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Off-topic maar ik vind het nogal![]()
dat Van Bommel door velen nu alleen maar op z'n laatste seizoen beoordeeld wordt.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Off-topic maar ik vind het nogal![]()
dat Van Bommel door velen nu alleen maar op z'n laatste seizoen beoordeeld wordt.
Want? Die hadden anders ook niet gewonnen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:13 schreef BlaZ het volgende:
Wat een faal van de ploegen die het werk voor Cavendish deden.
Goeie gok weer van Argos.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef Steven184 het volgende:
Mezgec toch wel erg goed hoor deze Giro en ook al daarvoor.
Ja, Cav was z'n leadoutquote:
Lancaster vijfde toch?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:16 schreef heywoodu het volgende:
Had GreenEdge nou iemand in de top-10? Hun "treintje" was op en toen zag ik ineens helemaal niemand klaarzitten om te sprinten
Lancaster vierdequote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:16 schreef heywoodu het volgende:
Had GreenEdge nou iemand in de top-10? Hun "treintje" was op en toen zag ik ineens helemaal niemand klaarzitten om te sprinten
Pietertje zat vol te gebaren 'overnemen', maar er was geen enkele ploegmaat te zien daar, leek echt nergens op van ArgosGreenEdge...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:16 schreef heywoodu het volgende:
Als ze hadden aangevallen hadden ze een grotere kans gehad. Nu is het hopen op een valpartij van Cavendish in de sprint, als je daarop gaat gokken...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Die hadden anders ook niet gewonnen.
GreenEdgequote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:17 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Pietertje zat vol te gebaren 'overnemen', maar er was geen enkele ploegmaat te zien daar, leek echt nergens op van Argos...
En nu ook niet, zorg dat je in de kopgroep zit dus.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Die hadden anders ook niet gewonnen.
Ferrari had 'm vorig jaar een keer te pakken door goed door een bocht te komen. Maar die lag er vandaag weer af. Transfer naar Lampre heeft nog niet echt succesvol voor hem uitgepakt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zijn gewoon te zwak, je hebt echt al Greipel, Kittel of mogelijk Sagan nodig.
Toffe strijd was datquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:29 schreef Bismarck het volgende:
Petacchi wist in 2010 en 2011 ook wel in de Tour en de Giro een paar keer te winnen van Cav. Toen was hij al 37 jaar +/-. Geen geringe prestatie.
Dat was eerder een mentaal aspect. Als Cavendish dan toch die eerste keer heeft gewonnen, is 't meestal over en uit voor de rest.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:29 schreef Bismarck het volgende:
Petacchi wist in 2010 en 2011 ook wel in de Tour en de Giro een paar keer te winnen van Cav. Toen was hij al 37 jaar +/-. Geen geringe prestatie.
Gewoon Cav's wiel volgenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:34 schreef Chiappucci het volgende:
Mezgec is toch wel een openbaring dit jaar.
Weet zich steeds uitstekend te plaatsen in de sprints en komt tenminste nog een heuveltje over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |