abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126637707
@deelnemer :
nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig, denk dat je wel wat gezien en gelezen hebt je hebt kennis ( ook uit ervaringen dmv reizen), hoe kom je erbij dat je ongelovig bent ? ben je een agnost ?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 17:15:17 #52
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126639390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:35 schreef kaltun het volgende:
@deelnemer :
nou ben ik wel heel erg nieuwsgierig, denk dat je wel wat gezien en gelezen hebt je hebt kennis ( ook uit ervaringen dmv reizen), hoe kom je erbij dat je ongelovig bent ? ben je een agnost ?
Ik ben christelijk opgevoed. Op de middelbare school ben ik gaan twijfelen aan het geloof. Ik vond veel ongeloofwaardig. Waar ik niet uitkwam, is het feit dat wij allemaal veranderen, van conceptie tot de dood, en dat de ziel onveranderlijk is. Ik zag mijn oma dement worden en wie kom er uiteindelijk in het hiernamaals aan? Eind middelbare school heb ik mij verdiept in de klassieke filosofie.

Dit soort kennis: F&L / Klassieke Filosofie.

Na de middelbare school ben ik gaan studeren. Toen geloofde ik al niet meer. Vragen over goed en kwaad hebben me nog wel jaren bezig gehouden. Ik vond dat antwoorden op dit soort vragen toch meer moest zijn dan een mening. Waarop baseer je dat? Uiteindelijk ben ik ervan overtuigd geraakt dat absolute begrippen zoals God, Ziel, Vrije Wil, Goed-en-Kwaad, niet bestaan. In onze alledaagse menselijke wereld bestaan geen keiharde zekerheden / waarheden, maar is alles van elkaar afhankelijk is. Ik ben een procesgelover geworden (F&L / Ben u een zielgelover of een procesgelover?).

Daarmee zijn de vragen nog niet opgelost. Maar ik zie een open wereldbeeld, met nog allerlei openstaande vragen niet als een probleem.
The view from nowhere.
pi_126640759
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:53 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

welk woord is weggelaten dan

Probeer in het vervolg iets begrijpend te lezen en te kijken, goed?

Je eerste stelling was:

Hij citeerde het letterlijk. - Nee dat doet hij dus niet. In geen enkel van de 3 voorbeelden.

Je tweede stelling was:

Hij verdraait niet: Nou volgens de gegeven definities van verdraaien doet hij dat dus wel, hij laat zaken weg, ook binnen zinnen laat hij woorden weg, knipt en plakt door ergens midden in een vers halverwege een zin begint te citeren, vervolgens weer een groot deel van een de zin weglaat, om verder te gaan met de tweede helft van een ander zin, die hij vervolgens ook weer niet afmaakt.

Halve zinnen citeren, aan elkaar plakken wanneer je iets weglaat en daar dan een betekenis uithalen wat tegen de complete zinnen in gaat valt onder iedere definitie als verdraaien.

Wat je vraag betreft, hij laat onder meer het woord 'vrede' en 'in strijd' weg.

quote:
wat is het verschil tussen angst en terreur

hoe waar wanneer is er terreur zonder angst

Als je mijn eerdere reactie goed had gelezen, dan zag je dat terreur een onderdeel van angst kan zijn, andersom hoeft dat niet, voor angst hoeft er niet perse sprake te zijn van terreur en daar ligt het verschil.

quote:
religielogica _O- gewoon keihard alles blijven ontkennen en dan mij herhalen en zeggen KIJK EENS HOE HET ZIT _O-
Ik heb geen enkele keer religieus methodologie erbij gehaald, als we gaan verdiepen in Koranexegese en reden tot openbaring heeft Wilders en diegene die het leest zoals hij namelijk al helemaal geen poot meer om op te staan. Je hebt het over ontkennen, terwijl je niet eens door hebt dat het niet letterlijk is overgenomen en ook niet van op de hoogte bent dat er woorden zijn weggelaten, dan ben ik aan het ontkennen :') ?

Laat staan jou herhalen, tis wel herhaaldelijk bewezen dat jij en ik niet dezelfde mening delen. :')

quote:
owja
jouw wilderfacinatie :') :r
Owja
Jouw Wildersapologetisme :') :r
pi_126640856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:21 schreef kaltun het volgende:
Triggershot ik zou niet meer reageren op life2.0, wat jij ook zegt Wilders zal bij hem een heilige zijn.
dus hij luistert ( leest ) niet wat wij zeggen en hij zijn eigen menig hierover wat alles overheerst.
Ach, hij is wel schattig met zijn poging om over de Islam te discussieren, zulke momenten zijn lief en moet je koesteren. O+
pi_126641078
quote:
Ach, hij is wel schattig met zijn poging om over de Islam te discussieren, zulke momenten zijn lief en moet je koesteren. O+
diep respect voor je geduld. _O_
wat jij als lief en schattig ziet zie ik het als geouwehoer en irritant. maar gelukkig zijn de mensen verschillend
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:05:43 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641290
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 17:58 schreef kaltun het volgende:

[..]

diep respect voor je geduld. _O_
wat jij als lief en schattig ziet zie ik het als geouwehoer en irritant. maar gelukkig zijn de mensen verschillend
en ik zie een boze moslim die niet om kan gaan met kritiek en derhalve zaken gaan verzinnen en verdraaien (ja verdraaien, niet een zit qouten en dat verdraaien noemen maar letterlijke definities ontkennen omdat deze in nadeel van je eigen propaganda komen) :W
pi_126641344
quote:
en ik zie een boze moslim die niet om kan gaan met kritiek en derhalve zaken gaan verzinnen en verdraaien
heb je nu tegen mij of algemeen ?? snap dit even niet
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:12:25 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641472
quote:
Nou volgens de gegeven definities van verdraaien doet hij dat dus wel,
enkel volgens jouw subjective definitie van verdraaien, je hebt op de vorige pagina gepoogt jouw definitie overeen te laten komen met de geldenden, ik vroeg je op welke punten er verdraaid werd en jij kwam met 'angst is vervangen voor terreur' ik gaf je alle defintiies van terreur en jij negeerde alles, logisch, feiten mag je niet verdraaien :W

daarop stel ik dat de hele koran NIET gelezen mag worden, immers elke vorm van vertelen, interpretaties en modernisering is "verdraaien van de werkelijke tekst" derhalve de koran is fout.
opnieuw boor ik jouw wanlogica de grond in door een neiuw voorbeeld te leveren over appels, waarna (geheel volgens jou logica) een vallende appel veranderd in een appel die nooit gevallen is, waarop je opnieuw bewijst dat jij niet mijn woorden kan verdraaien zonder ZELF iets toe te voegen of weg te laten, opnieuw mijn punt bevestigdend

nu heb ik je verdomme 300 keer gevraagd mijn ongelijk aan te tonen maar je weigert, je kan het niet, je pakt ALLES behalve de kern aan om je zielige mening bestaansrecht te geven

ik zei: als je zo door gaat niet minj qouten, kap er dan mee, ik ben je schijnmoslim gezeik zat en je kan en wilt niet discussieren, keer op keer.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:13:12 #59
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641493
owja omdat je stigmatisering zo leuk vind;

kijk die smerige moslims eens zijn pedoreligie verdedigen met een heilig fabeltje
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:13:36 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641504
gewoon nooit inhoudelijk regeren en je vriendjes zijn het nog met je eens ook :')
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:14:16 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641523
maar het eerste is mij wilderfan noemen, optieven vuige fascist :r
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:16:24 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641589
quote:
Hij verdraait niet: Nou volgens de gegeven definities van verdraaien doet hij dat dus wel, hij laat zaken weg, ook binnen zinnen laat hij woorden weg, knipt en plakt door ergens midden in een vers halverwege een zin begint te citeren, vervolgens weer een groot deel van een de zin weglaat, om verder te gaan met de tweede helft van een ander zin, die hij vervolgens ook weer niet afmaakt.
is dat liegen?

is dat verdraaien?

is dat een verzinsel?

had je het maar niet in de grote trolleboeken moeten zetten, welke taal was dat nederlands? spraken ze nederlands of is dat ook maar vertaald, verdraaid en aangepast? :')
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:17:27 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641618
quote:
Als je mijn eerdere reactie goed had gelezen, dan zag je dat terreur een onderdeel van angst kan zijn, andersom hoeft dat niet, voor angst hoeft er niet perse sprake te zijn van terreur en daar ligt het verschil.
dus het kan prima, jouw eigen associatie is het probleem :W
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:20:33 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126641722
jij maakt van appel geen appel, dat is verdraaien. meneer de schijnmoslim
pi_126642218
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

enkel volgens jouw subjective definitie van verdraaien, je hebt op de vorige pagina gepoogt jouw definitie overeen te laten komen met de geldenden, ik vroeg je op welke punten er verdraaid werd en jij kwam met 'angst is vervangen voor terreur' ik gaf je alle defintiies van terreur en jij negeerde alles, logisch, feiten mag je niet verdraaien :W
Wat is verdraaien voor jou dan, wat versta jij er onder? Laten we daarmee beginnen.
Angst vervangen met terreur is een verdraaing als 1. Angst net zo bruikbaar is. 2. Hij niet eens Arabisch spreekt dus niet in staat in om Arabische woorden te vertalen en of gepast te vergelijken. 3. Hij zijn bronnen niet beschikbaar wil maken. 4. Ik heb meer voorbeelden dan alleen terreur / angst gegeven, ook het weglaten van woorden in een zin is verdraaien, zoals mijn eerdere voorbeeld dat ik een positieve stelling van jou met een toevoeging of weglaten er van helemaal kan verdraaien. 5. In jouw definities van terreur stond vaker dan niet exact wat ik zei, namelijk een zeer specifieke referentie naar de Franse revolutie, wat het weer op z'n beurt een modern begrip maakt wat de moslims in de 7e eeuw niet hadden. 8. Jij reageert selectief op delen van mijn reactie, terwijl ik op alles reageer en hebt het lef te zeggen dat ik dingen ontken :') ?
quote:
daarop stel ik dat de hele koran NIET gelezen mag worden, immers elke vorm van vertelen, interpretaties en modernisering is "verdraaien van de werkelijke tekst" derhalve de koran is fout.
opnieuw boor ik jouw wanlogica de grond in door een neiuw voorbeeld te leveren over appels, waarna (geheel volgens jou logica) een vallende appel veranderd in een appel die nooit gevallen is, waarop je opnieuw bewijst dat jij niet mijn woorden kan verdraaien zonder ZELF iets toe te voegen of weg te laten, opnieuw mijn punt bevestigdend
Nee hoor, daar waar de Koran oproept tot geweld mag dat wmb benadrukt worden, ik vind het net zo een kwalijke zaak om dat niet te benoemen als dat wanneer je weglaat dat het er staat in oorlogstijd, als men zo de Koran leest, is het niet eens zo een slecht idee dat men die 'Koran' niet mag lezen inderdaad, niet dat ze dat sowieso deden.

Shit man, hoezo circelredenatie :') ?

Wilders voegt ook zaken toe als een 'bloedbad' iets wat niet in de Koran staat, Wilders laat ook dingen weg zoals 'strijd' en vrede, dat is nogmaals per definitie het verdraaien van zaken, met name als het product van wat je weglaat in strijd is met wat je er uit krijgt als je het compleet leest. Je bent niet echt 'mijn' logica aan het onder uit halen, het enige wat je doet is een falende analogie proberen te schetsen, iets wat niet eens relevant is voor mijn stelling.

quote:
nu heb ik je verdomme 300 keer gevraagd mijn ongelijk aan te tonen maar je weigert, je kan het niet, je pakt ALLES behalve de kern aan om je zielige mening bestaansrecht te geven
Wat schattig je frustraties, maar je faalt nogal heel erg, gezien jij heel wat van mijn posts compleet onbeantwoord hebt gelaten. Geen idee wat de kern voor jou is, maar voor mij is dat het verdraaien, daar heb ik overigens al meerdere praktische voorbeelden van gegeven die je zelf kunt natrekken, maar gezien je niet echt begrijpend leest zal ik ze nog eens voor je herhalen.

1. Hij laat woorden als strijd en vrede weg.
2. De boodschappen die hij geeft met zijn opsommingen gaan in tegen de verzen wanneer je ze compleet leest.
3. De opsommingen zijn niet concreet noch chronologisch.
4. Hij verzint complete woorden als terreur en bloedbad, twee begrippen die er niet eens in het Arabisch zijn zoals wij dat gebruiken en verstaan.
quote:
ik zei: als je zo door gaat niet minj qouten, kap er dan mee, ik ben je schijnmoslim gezeik zat en je kan en wilt niet discussieren, keer op keer.
Wat lief, zelf niet reageren op punten waar je geen weerwoord voor hebt, zelf niet door hebben dat je bronnen exact zaken bevatten waarover ik heb gesproken zoals de Franse revolutie, niet kunnen volhouden dat het letterlijke citaten zijn wanneer ze dat niet zijn. niet weten welke woorden er zijn weggelaten terwijl ze nadrukkelijk zijn genoemd, zelf niet opzoeken hoe het echt zin, maar je laten voorschotelen door hoe Profeet Wilders je ze aan je heeft onderwezen en dan ook nog eens mij betichten van niet kunnen discussieren en mijn logica er onder uit halen middels irrelevantie analogieen die jij jouw 'logica' noemt. Ik krijg bijna tranen in mijn ogen van je oh zo schattige pogingen, maar goed, ik zal het je verder niet meer moeilijk maken, straks ga je nog emotioneel worden en dat is niet mijn bedoeling. O+
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:37:25 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642255
quote:
Hij niet eens Arabisch spreekt dus niet in staat in om Arabische woorden te vertalen en of gepast te vergelijken
99% van de wereld niet derhalve alles is verdraait dus wat je ook verzin het is verdraait dus ik lees het niet meer :W

gr gr relilogica
pi_126642258
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:13 schreef Life2.0 het volgende:
owja omdat je stigmatisering zo leuk vind;

kijk die smerige moslims eens zijn pedoreligie verdedigen met een heilig fabeltje
Kijk, je ware aard komt al naar boven, braaf. O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:14 schreef Life2.0 het volgende:
maar het eerste is mij wilderfan noemen, optieven vuige fascist :r
Je hoeft je niet te schamen hoor dat hij je leermeester is, hij zal vast hele goede punten hebben op zijn mensen te categoriseren als politiek na.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 18:38:55 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:38:52 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642291
ik ga straks verder, ik moet eerst eeen varkenskop voor een moskee leggen
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:39:34 #69
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642316
quote:
Nee hoor, daar waar de Koran oproept tot geweld mag dat wmb benadrukt worden, ik vind het net zo een kwalijke zaak om dat niet te benoemen als dat wanneer je weglaat dat het er staat in oorlogstijd, als men zo de Koran leest, is het niet eens zo een slecht idee dat men die 'Koran' niet mag lezen inderdaad, niet dat ze dat sowieso deden.
waarom zou ik, stel ik dat? ownee, dat verzon... jij
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:41:38 #70
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642370
in oorlogstijd... vorge pagina was er nog vrede _O- want wat ik stelde was zo bewijsbaar onjuist doch enige inhoudelijke argumentatie verdweens als sneeuw voor de zon, enkel roepen en niets onderbouwen, precies zoals ik van (schijn)moslims gewend ben
pi_126642382
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

is dat liegen?

is dat verdraaien?

is dat een verzinsel?

had je het maar niet in de grote trolleboeken moeten zetten, welke taal was dat nederlands? spraken ze nederlands of is dat ook maar vertaald, verdraaid en aangepast? :')
Ja dat is liegen, ja dat is verdraaien.

Als jij stelt dat :

Alle criminele Marokkanen straf moeten krijgen

en ik 'criminele' weglaat, dan ook ben ik jouw woorden aan het verdraaien, snap je dat?
pi_126642414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:39 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

waarom zou ik, stel ik dat? ownee, dat verzon... jij
'Je' is niet gericht op jou, maar in het algemeen.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:42:57 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642415
quote:
1. Hij laat woorden als strijd en vrede weg.
3e keer

is dat verboden? is dat belangrijk, maakt dat de teksts onwaar

5e keer

in welke taal is de koran geschreven, nederlands toch, immers dat kunnen wij letterlijk interpreteren, anders is het per definitie subjectief dus onjuist, pick your poison
pi_126642451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
in oorlogstijd... vorge pagina was er nog vrede _O- want wat ik stelde was zo bewijsbaar onjuist doch enige inhoudelijke argumentatie verdweens als sneeuw voor de zon, enkel roepen en niets onderbouwen, precies zoals ik van (schijn)moslims gewend ben
En wederom heb je weer eens niet goed gelezen, oorlogstijd en vrede zijn beide voorbeelden van wat is weggelaten en niet om in te ruilen met elkaar, let nou eens op O+
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:43:59 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642453
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:21 schreef kaltun het volgende:
Triggershot ik zou niet meer reageren op life2.0, wat jij ook zegt Wilders zal bij hem een heilige zijn.
dus hij luistert ( leest ) niet wat wij zeggen en hij zijn eigen menig hierover wat alles overheerst.
ga eens weg varkensvreter
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:45:26 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642502
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wederom heb je weer eens niet goed gelezen, oorlogstijd en vrede zijn beide voorbeelden van wat is weggelaten en niet om in te ruilen met elkaar, let nou eens op O+
er was geen vrede

of er was geen oorlog

dus de tekst heeft geen betekenis

de term vrede bestond toen nog niet

(jouw woorden grapjurk _O- )
pi_126642531
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

3e keer

is dat verboden? is dat belangrijk, maakt dat de teksts onwaar

5e keer

in welke taal is de koran geschreven, nederlands toch, immers dat kunnen wij letterlijk interpreteren, anders is het per definitie subjectief dus onjuist, pick your poison
Verboden niet, mij inziens verwerpelijk wel.
Ja dat maakt de tekst incorrect, sterker nog, hij citeert dan niet eens de Koran meer.

De Koran is in het Arabisch geschreven, wat jij in het Nederlands leest is de vertaling er van, een vertaling is per definitie een interpretatie van de auteur, laat staan dat jij als lezer nog je eigen interpretatie van een interpretatie aan toe koppelt. Derhalve ben ik het wel eens met je mening dat het per definitie subjectief is, maar dat is een totaal ander discussie dan bewust het weglaten van X en Y.
pi_126642595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

er was geen vrede

of er was geen oorlog

dus de tekst heeft geen betekenis
Ten tijde van vrede is er geen oorlog en ten tijde van oorlog is er geen vrede, dat heb je heel goed gezien ja, mijn complimenten.

quote:
de term vrede bestond toen nog niet
Jawel, in tegenstelling tot terreur is vrede namelijk geen modern begrip en wordt dat woord 'salaam' in het Arabisch in alle talen vertaald als 'vrede'. Wederom in tegenstelling tot welk woord Wilders als 'terroriseren' heeft neergezet.

quote:
(jouw woorden grapjurk _O- )
Jouw redeneringsvermogen, lolbroek _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 18:49:10 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:48:43 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642607
HIJ CITEERDE DE KORAN AL NIET EENS _O-

ben je echt zo dom dat je dat niet snapt?
quote:
De Koran is in het Arabisch geschreven, wat jij in het Nederlands leest is de vertaling er van, een vertaling is per definitie een interpretatie van de auteur, laat staan dat jij als lezer nog je eigen interpretatie van een interpretatie aan toe koppelt
dus je lult maar in het wilde weg om je EIGEN definities van waar goed te praten, ze hebben geen bestaansrecht en elke bron die aan gaat leveren om het het bewijzen is precies zo subjectief als jouw mening al was

eat that (pigmeat) _O-
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:49:25 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642628
quote:
Jawel, in tegenstelling tot terreur is vrede namelijk geen modern begrip en wordt dat woord 'salaam' in het Arabisch in alle talen vertaald als 'vrede'
vertaald door wie
wanneer
waarom
hoe

subjectief gelul uit 700 bc _O-
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:50:07 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642646
stomme wilders he :(
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:50:36 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642661
ownee ik was de wilders aanbidder _O_
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:51:05 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642678
insh'wilders
pi_126642692
quote:
stomme wilders he :(
wat ik al eerder zei , heb spijt om hem als voorbeeld te nemen in mijn topic :'(
pi_126642702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
HIJ CITEERDE DE KORAN AL NIET EENS _O-

ben je echt zo dom dat je dat niet snapt?

Als je woorden weglaat citeer je niet de Koran nee, gezien de Koran heel concreet is in haar formulering, maar goed, dat is dan weer een niveau te hoog voor je begrijp ik?
quote:
dus je lult maar in het wilde weg om je EIGEN definities van waar goed te praten, ze hebben geen bestaansrecht en elke bron die aan gaat leveren om het het bewijzen is precies zo subjectief als jouw mening al was
Nee hoor, ik had totaal geen problemen gehad met een vertaling van Leemhuis, wat de meest toonaangevende en erkende niet-Islamitische vertaling is van de Koran in het Nederlands. Als gebrekkige zinnen voor jou een bewijsvoering is, ben je echt zodanig verwijderd van het academisch, empirisch en wetenschappelijk redeneren dat je niet eens meer serieus te nemen bent.
pi_126642747
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:51 schreef kaltun het volgende:

[..]

wat ik al eerder zei , heb spijt om hem als voorbeeld te nemen in mijn topic :'(
Goed, ik heb je topic al genoeg verpest met de bovenstaande verkapte Wildersaanhanger, mocht je vragen hebben zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden, en zal verder onze schattige Nolife2.0 negeren, goed? :)
pi_126642771
Maar nu eerst rusten en even eten, toevallig vlees :')
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:54:46 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642843
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je woorden weglaat citeer je niet de Koran nee, gezien de Koran heel concreet is in haar formulering, maar goed, dat is dan weer een niveau te hoog voor je begrijp ik?

[..]

Nee hoor, ik had totaal geen problemen gehad met een vertaling van Leemhuis, wat de meest toonaangevende en erkende niet-Islamitische vertaling is van de Koran in het Nederlands. Als gebrekkige zinnen voor jou een bewijsvoering is, ben je echt zodanig verwijderd van het academisch, empirisch en wetenschappelijk redeneren dat je niet eens meer serieus te nemen bent.
wat is dan de defitinie van de koran (joepe, nog meer om je er mee om de oren te slaan)?

omdat die vertaling voordelig om jouw rare stelling was

ik kan duizende vertalingen vinden van een gekke berggeit die goed voor een fictief punt van mijn kant zijn, hoe is dat precies een argument voor de waarheid? _O-

moslims zijn de onderkant van mijn schoen niet waard, waarom zou ik enige moeite doen om jouw fantasielogica uit te lachen? :')
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:55:41 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642878
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:53 schreef Triggershot het volgende:
Maar nu eerst rusten en even eten, toevallig vlees :')
oink oink
  vrijdag 17 mei 2013 @ 18:56:48 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126642913
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed, ik heb je topic al genoeg verpest met de bovenstaande verkapte Wildersaanhanger, mocht je vragen hebben zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden, en zal verder onze schattige Nolife2.0 negeren, goed? :)
kikk die afvallige moslims weer boos naar wilders kijken

ga toch oude vrouwtjes overvallen lafaard
pi_126643205
quote:
kikk die afvallige moslims weer boos naar wilders kijken

ga toch oude vrouwtjes overvallen lafaard
waarom ga je zo in de aanval ?
pi_126643972
@deelnemer
ik heb je tekst gelezen en ik ben dan in jouw woorden een zielgelover :)

maar eerlijk gezegd kan ik het moeilijk geloven wanneer iemand gelovig (geloven in god) opgevoed is niet naar een god gelooft maar je geeft ook aan dat er meer is tussen hemel en aarde
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:43:46 #93
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126644823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:24 schreef kaltun het volgende:
@deelnemer
ik heb je tekst gelezen en ik ben dan in jouw woorden een zielgelover :)
Dat verwachte ik ook. Deze kwestie overigens leidend geweest in de kritiek op het christendom in Europa in de laatste eeuwen. Omdat de Islam op dit punt niet wezenlijk verschilt van het christendom betreft deze kritiek ook de islam.

quote:
maar eerlijk gezegd kan ik het moeilijk geloven wanneer iemand gelovig (geloven in god) opgevoed is niet naar een god gelooft maar je geeft ook aan dat er meer is tussen hemel en aarde
In sommige religieuze kringen stelt men het monotheisme tegenover materialisme, en ziet men materialisme als een ordinaire jacht naar aarde bezittingen en genoegens. Dat is onterecht. Er bestaan meerdere serieuze en diepgravende alternatieve wereldbeelden.
The view from nowhere.
pi_126644865
quote:
In sommige religieuze kringen stelt men het monotheisme tegenover materialisme, en ziet men materialisme als een jacht naar aarde bezittingen en genoegens. Dat is onterecht. Er bestaan meerdere serieuze en diepgravende alternatieve wereldbeelden.
zoals ?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:50:24 #95
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126645128
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:44 schreef kaltun het volgende:

[..]

zoals ?
India: hindoeisme, jainisme en boeddhisme
China: confucianisme en taoisme
Europa: klassieke / moderne filosofie en wetenschap

Vooral de Griekse klassieke filosofie, taoisme, boeddhisme en de wetenschap zijn de moeite waard.
The view from nowhere.
pi_126645742
quote:
India: hindoeisme, jainisme en boeddhisme
China: confucianisme en taoisme
Europa: klassieke / moderne filosofie en wetenschap
oow ok
ik dacht dat er 2 groepen waren , hoe jij het beste formuleerde , ziel en progres gelovers
ziel gelovers die in god ( in welke form dan ook ) geloven
en progres gelovers oa atheisten.

maar is het niet leuker om te gaan geloven over hiernamaals, ik kan het en wil niet accepteren dat na deze aardse leven dat het ineens op houd met leven. en ik denk ( mijn mening weer ) wanneer je aan een god geloofd dat je bewust bent van je daden, want elke daad ( goed of slecht ) denk je eraan of je het goede of het slechte doet, ik weet dat deze gedachten soort utopische gedachten zijn.
dat alles op de wereld en erom heen zo perfect in elkaar zit dat het onmogelijk is dat het door toeval is ontstaan.
via (in mijn geval) Koran wordt het je duidelijk gemaakt van je aanwezigheid op de aarde en je klaar moet maken voor hiernamaals.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:24:59 #97
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126646808
Dat is het christelijk / islamitisch wereldbeeld:

God / Allah is:
1. schepper
2. basis van goed en kwaad

Een mens heeft:
1. ziel
2. geweten (gevoeligheid voor goed en kwaad)
3. vrije wil

De ziel is eeuwig en na de lichamelijke dood volgt een eindoordeel over je daden. De uitkomst bepaald het vervolg van de ziel in het hiernamaals. Ongeveer de helft van de wereldbevolking is christelijk of islamitisch. De rest ziet het anders.

Is leuker een goed criterium?
The view from nowhere.
pi_126647615
quote:
Dat is het christelijk / islamitisch wereldbeeld:

God / Allah is:
1. schepper
2. basis van goed en kwaad

Een mens heeft:
1. ziel
2. geweten (gevoeligheid voor goed en kwaad)
3. vrije wil

De ziel is eeuwig en na de lichamelijke dood volgt een eindoordeel over je daden. De uitkomst bepaald het vervolg van de ziel in het hiernamaals. Ongeveer de helft van de wereldbevolking is christelijk of islamitisch. De rest ziet het anders.

Is leuker een goed criterium?
sorry maar kan je even niet volgen, is het een uitleg wat ik probeerde uitleggen of wil je wat anders vertellen ?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:53:19 #99
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126648537
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef kaltun het volgende:

[..]

sorry maar kan je even niet volgen, is het een uitleg wat ik probeerde uitleggen of wil je wat anders vertellen ?
Dat is het schema / de logica van het christelijk / islamitisch wereldbeeld. De vraag is of het klopt. Hoe kun je dat zelf nagaan? Dat is een moeilijke vraag. Je vraag naar de betrouwbaarheid van de hadith is soortgelijk, maar beperkter.

[ Bericht 25% gewijzigd door deelnemer op 17-05-2013 21:34:20 ]
The view from nowhere.
pi_126650759
quote:
Dat is het schema / de logica van het christelijk / islamitisch wereldbeeld. De vraag is of het klopt. Hoe kun je dat zelf nagaan? Dat is een moeilijke vraag. Je vraag naar de betrouwbaarheid van de hadith is soortgelijk, maar beperkter.
pfff ok
dat is hem juist je kunt het niet nagaan, ik kan het je niet bewijzen van het bestaan van god en jij kan het ook niet bewijzen van het niet bestaan van god.
heb via youtube discussie gezien : even samen vatting daarvan:
meeste profeten hadden toch een bepaalde wonder wat ze konden verrichten enkel Muhammed (sav) had dit niet, toen ze vroegen wat de wonder van hem was , was het antwoord de Koran, toen men vroeg hoe en waarom een boek als wonder werd gezien was dit het antwoord:
toen Mozes (sav) wonderen verrichte oa het splitsen van de zee en nog veel meer wonderen die hij deed waren mensen die dit zagen, vervolgens vertelden deze ooggetuigen dit weer door aan kinderen, kleinkinderen, kleinkleinkinderen enz enz paar generaties later vroeg men af of het waar was wat Mozes (sav) deed met zijn wonderen en toen men zei "ja dat is waar "was meteen volgende vraag was jij erbij ( jij bedoel ik die het verteld) en omdat de verteller niet erbij was was zijn verhaal ook niet meer geloofwaardig en werd het als myth of verhaal verkondigt, bij Muhammed (sav) is zijn bewijs zwart op wit de Koran :)
op internet zijn er zoveel wonderen van Koran te vinden, dat je toch afvraagt wat is waar.
tegenwoordig snappen we veel meer van de Koran dan vroeger, we leven nu in een tijdperk van informatie.

mensen vergeten 1 ding wij als mensen zijn superieur in denken dit tov aardse leven ( misschien wel de hele universum)zo lekker grootheidswaanzin :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')