er was geen vredequote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wederom heb je weer eens niet goed gelezen, oorlogstijd en vrede zijn beide voorbeelden van wat is weggelaten en niet om in te ruilen met elkaar, let nou eens op
Verboden niet, mij inziens verwerpelijk wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
3e keer
is dat verboden? is dat belangrijk, maakt dat de teksts onwaar
5e keer
in welke taal is de koran geschreven, nederlands toch, immers dat kunnen wij letterlijk interpreteren, anders is het per definitie subjectief dus onjuist, pick your poison
Ten tijde van vrede is er geen oorlog en ten tijde van oorlog is er geen vrede, dat heb je heel goed gezien ja, mijn complimenten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er was geen vrede
of er was geen oorlog
dus de tekst heeft geen betekenis
Jawel, in tegenstelling tot terreur is vrede namelijk geen modern begrip en wordt dat woord 'salaam' in het Arabisch in alle talen vertaald als 'vrede'. Wederom in tegenstelling tot welk woord Wilders als 'terroriseren' heeft neergezet.quote:de term vrede bestond toen nog niet
Jouw redeneringsvermogen, lolbroekquote:(jouw woorden grapjurk)
dus je lult maar in het wilde weg om je EIGEN definities van waar goed te praten, ze hebben geen bestaansrecht en elke bron die aan gaat leveren om het het bewijzen is precies zo subjectief als jouw mening al wasquote:De Koran is in het Arabisch geschreven, wat jij in het Nederlands leest is de vertaling er van, een vertaling is per definitie een interpretatie van de auteur, laat staan dat jij als lezer nog je eigen interpretatie van een interpretatie aan toe koppelt
vertaald door wiequote:Jawel, in tegenstelling tot terreur is vrede namelijk geen modern begrip en wordt dat woord 'salaam' in het Arabisch in alle talen vertaald als 'vrede'
wat ik al eerder zei , heb spijt om hem als voorbeeld te nemen in mijn topicquote:stomme wilders he
Als je woorden weglaat citeer je niet de Koran nee, gezien de Koran heel concreet is in haar formulering, maar goed, dat is dan weer een niveau te hoog voor je begrijp ik?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:48 schreef Life2.0 het volgende:
HIJ CITEERDE DE KORAN AL NIET EENS
ben je echt zo dom dat je dat niet snapt?
Nee hoor, ik had totaal geen problemen gehad met een vertaling van Leemhuis, wat de meest toonaangevende en erkende niet-Islamitische vertaling is van de Koran in het Nederlands. Als gebrekkige zinnen voor jou een bewijsvoering is, ben je echt zodanig verwijderd van het academisch, empirisch en wetenschappelijk redeneren dat je niet eens meer serieus te nemen bent.quote:dus je lult maar in het wilde weg om je EIGEN definities van waar goed te praten, ze hebben geen bestaansrecht en elke bron die aan gaat leveren om het het bewijzen is precies zo subjectief als jouw mening al was
Goed, ik heb je topic al genoeg verpest met de bovenstaande verkapte Wildersaanhanger, mocht je vragen hebben zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden, en zal verder onze schattige Nolife2.0 negeren, goed?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:51 schreef kaltun het volgende:
[..]
wat ik al eerder zei , heb spijt om hem als voorbeeld te nemen in mijn topic
wat is dan de defitinie van de koran (joepe, nog meer om je er mee om de oren te slaan)?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je woorden weglaat citeer je niet de Koran nee, gezien de Koran heel concreet is in haar formulering, maar goed, dat is dan weer een niveau te hoog voor je begrijp ik?
[..]
Nee hoor, ik had totaal geen problemen gehad met een vertaling van Leemhuis, wat de meest toonaangevende en erkende niet-Islamitische vertaling is van de Koran in het Nederlands. Als gebrekkige zinnen voor jou een bewijsvoering is, ben je echt zodanig verwijderd van het academisch, empirisch en wetenschappelijk redeneren dat je niet eens meer serieus te nemen bent.
oink oinkquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:53 schreef Triggershot het volgende:
Maar nu eerst rusten en even eten, toevallig vlees
kikk die afvallige moslims weer boos naar wilders kijkenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, ik heb je topic al genoeg verpest met de bovenstaande verkapte Wildersaanhanger, mocht je vragen hebben zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden, en zal verder onze schattige Nolife2.0 negeren, goed?
waarom ga je zo in de aanval ?quote:kikk die afvallige moslims weer boos naar wilders kijken
ga toch oude vrouwtjes overvallen lafaard
Dat verwachte ik ook. Deze kwestie overigens leidend geweest in de kritiek op het christendom in Europa in de laatste eeuwen. Omdat de Islam op dit punt niet wezenlijk verschilt van het christendom betreft deze kritiek ook de islam.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:24 schreef kaltun het volgende:
@deelnemer
ik heb je tekst gelezen en ik ben dan in jouw woorden een zielgelover
In sommige religieuze kringen stelt men het monotheisme tegenover materialisme, en ziet men materialisme als een ordinaire jacht naar aarde bezittingen en genoegens. Dat is onterecht. Er bestaan meerdere serieuze en diepgravende alternatieve wereldbeelden.quote:maar eerlijk gezegd kan ik het moeilijk geloven wanneer iemand gelovig (geloven in god) opgevoed is niet naar een god gelooft maar je geeft ook aan dat er meer is tussen hemel en aarde
zoals ?quote:In sommige religieuze kringen stelt men het monotheisme tegenover materialisme, en ziet men materialisme als een jacht naar aarde bezittingen en genoegens. Dat is onterecht. Er bestaan meerdere serieuze en diepgravende alternatieve wereldbeelden.
India: hindoeisme, jainisme en boeddhismequote:
oow okquote:India: hindoeisme, jainisme en boeddhisme
China: confucianisme en taoisme
Europa: klassieke / moderne filosofie en wetenschap
sorry maar kan je even niet volgen, is het een uitleg wat ik probeerde uitleggen of wil je wat anders vertellen ?quote:Dat is het christelijk / islamitisch wereldbeeld:
God / Allah is:
1. schepper
2. basis van goed en kwaad
Een mens heeft:
1. ziel
2. geweten (gevoeligheid voor goed en kwaad)
3. vrije wil
De ziel is eeuwig en na de lichamelijke dood volgt een eindoordeel over je daden. De uitkomst bepaald het vervolg van de ziel in het hiernamaals. Ongeveer de helft van de wereldbevolking is christelijk of islamitisch. De rest ziet het anders.
Is leuker een goed criterium?
Dat is het schema / de logica van het christelijk / islamitisch wereldbeeld. De vraag is of het klopt. Hoe kun je dat zelf nagaan? Dat is een moeilijke vraag. Je vraag naar de betrouwbaarheid van de hadith is soortgelijk, maar beperkter.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:38 schreef kaltun het volgende:
[..]
sorry maar kan je even niet volgen, is het een uitleg wat ik probeerde uitleggen of wil je wat anders vertellen ?
pfff okquote:Dat is het schema / de logica van het christelijk / islamitisch wereldbeeld. De vraag is of het klopt. Hoe kun je dat zelf nagaan? Dat is een moeilijke vraag. Je vraag naar de betrouwbaarheid van de hadith is soortgelijk, maar beperkter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |