quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:40 schreef kaltun het volgende:
twee mensen hier spreken me erg aan nl:
Triggershot en Aloulou ( ofzo)
Hoe Triggershot hier zijn antwoorden met veel geduld en onderbouwend neerzet, en grappige is ik kan me in zijn antwoorden wel vinden.
Puur om de reacties van Triggershot heb ik me laten registreren op Fok.
dus als oa
Esselamun Aleykum
watquote:ik raad het af om van anti-moslims over het islam te discusseren of via hun site informatie te vergaren ( want elke keer wanneer ik via hun site wat wilde weten , kwam ik chagrijnig weer terug, wat kunnen zij goed feiten verdraaien afijn),
Heel veel:quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Life2.0 het volgende:
wat verdraait wilders dan?
(wat hebben gelovigen toch altijd met wilders, niemand neemt hem serieus)
Voldoende "moslims" ja, ik hoor nooit, letterlijk, nooit, iemand iets zeggen over wat wilders dit keer brabbelt, zonder er een grap over te maken..quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel veel:
Genoeg mensen die Wilders overigens serieus nemen, voldoende om je er zorgen over te maken.
Letterlijk in de tekst nog wel, ik zou zeggen kijk de video nog eens, maar dan oplettend. Als ik een woord uit jouw reactie haal kan ik al heel de betekenis van jouw reactie veranderen, dan heb ik het niet eens over woorden vervangen met die mij beter uitkomt zoals Wilders in Fitna heeft gedaan, laaaaaaat staaaan, dat het er letterlijk staat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Voldoende "moslims" ja, ik hoor nooit, letterlijk, nooit, iemand iets zeggen over wat wilders dit keer brabbelt, zonder er een grap over te maken..
..of het moet een "moslim" zijn, want dan is wilders opeens een groot probleem en een directe bedreiging
filmpje bekeken: heeft hij het stukje verzonnen of stond het letterlijk in de tekst? Het stond letterlijk in de tekst; deal with it
ik kan ook roepen dat als men een usa helicopter neerschiet en men dan kreten roept dat dat niet in de koran staat en zij het verzinnen en uit de context halen
Als beiden voldoen aan elkaar, waarom dan alsnog het woord vervangen met 'terroriseren' ? Welke vormen van terroriseren ken jij wat neigt naar zo snel mogelijk de vijandigheid te staken wanneer de tegenpartij geneigd is naar vrede en zelf de vijandigheid richting de moslims staakt? Wat er dus op neerkomt dat het enkel een reactie op vijandigheid mag zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:00 schreef Life2.0 het volgende:
Kun je ook terreur verspreiden zonder angst aan te jagen? Dat moet immer voorop staan als jij beweert dat hij liegt, verdraaid of uit de context haalt.
Volgens mij mis ik de vraag?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:09 schreef kaltun het volgende:
@Triggershot.
ok dat begrijp ik,
volgende vraag : reciteren van de Koran is toegewenst en geeft veel sevab(beloning voor hiernamaals)
enkel in Arabisch , want in een andere taal kan niet dan wordt het vertaling wat niet goedgekeurd ( begrijpelijk), maar ik spreek geen arabisch. dus ik lees wat ik zelf niet begrijpt , tis wel makkelijk om te zeggen leer dan arabisch, stel ik heb arabisch geleerd dan nog is het niet 1 op 1 begrijpen bijv. ik kan engels maar als ik shakespeare snap ik geen reet van ( begrijp me niet verkeerd ik vergelijk de Koran niet met menselijke taal maar probeer een schets te maken)
ik heb ook eigen menig over de 5 zuilen ( ik hoop dat ik niemand hiermee kwaad maakt )
1 namaz--> soort yoga oefeningen waarmee je in trance komt met je eigen ik zodoende je openstelt voor buitennatuurlijke in dit geval Allah, tevens door aanraking te komen met de grond raak je ook je overtollige elektriciteit spanning kwijt aan de grond
2 Oruc - oftewel vasten. door hieraan mee te doen maak jij je eigen ik (wil) sterker , en daar bij sta je stil oa dat alles niet vanzelf sprekend is. vooral je nefis in bedwang houden , dit is eigenlijk de boosdoener van de mens
3 Hac bedevaart- nog geen mening
4 zekaat -aalmoes dat je niet vast moet klampen aan aardse materie en mensen helpen die in nood zijn
5 De geloofsbelijdenis (sjahada)- nog geen mening
Wacht.. kijken we hetzelfde filmpje? Jij stuurt dit filmpje het het idee van he kijk dit en zie ziet dat wilders zaken verdraaitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Letterlijk in de tekst nog wel, ik zou zeggen kijk de video nog eens, maar dan oplettend. Als ik een woord uit jouw reactie haal kan ik al heel de betekenis van jouw reactie veranderen, dan heb ik het niet eens over woorden vervangen met die mij beter uitkomt zoals Wilders in Fitna heeft gedaan, laaaaaaat staaaan, dat het er letterlijk staat.
Raar he, dat wanneer een politicus zich tegen negers richt, dat het vooral de negers zijn die daar op reageren. hetzelfde met joden, homo's of whatever, moet een heel schokkerend openbaring zijn ja.
Ook nog dat er meer dan 1 miljoen mensen zijn die op hem stemmen, die zich kunnen vinden in zijn opvattingen en die zeker geen met name allochtonen zijn.
Beiden zijn dus uitwisselbaar en kunnen gebruikt worden zonder problemen, TOCH vind jij dat terreur een soort leugen is, als er angst aanjagen stond?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als beiden voldoen aan elkaar, waarom dan alsnog het woord vervangen met 'terroriseren' ? Welke vormen van terroriseren ken jij wat neigt naar zo snel mogelijk de vijandigheid te staken wanneer de tegenpartij geneigd is naar vrede en zelf de vijandigheid richting de moslims staakt? Wat er dus op neerkomt dat het enkel een reactie op vijandigheid mag zijn.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:16 schreef kaltun het volgende:
@life2.0
In een voorbeeld ga ik vertellen hoe Wilders dingen interpreteert wat inde Koran staat:
in de Nederlandse wet staat dat ik iemand :
vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
a. opzettelijk doden ;
b. uitroeiing;
c. slavernij;
d. deportatie of onder dwang overbrengen van bevolking;
e. gevangenneming of andere ernstige beroving van de lichamelijke vrijheid
f. marteling;
g. verkrachting, seksuele slavernij, gedwongen prostitutie, gedwongen zwangerschap, gedwongen sterilisatie, of enige andere vorm van seksueel geweld van vergelijkbare ernst;
h. vervolging van een identificeerbare groep of collectiviteit op politieke gronden, omdat deze tot een bepaald ras of een bepaalde nationaliteit behoort, op etnische, culturele of godsdienstige gronden
i. gedwongen verdwijning van een persoon;
j. apartheid;
k. andere onmenselijke handelingen van vergelijkbare aard waardoor opzettelijk ernstig lijden of ernstig lichamelijk letsel of schade aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid wordt veroorzaakt.
Dit staat er letterlijk erin
dus.........
quote:Volgens mij mis ik de vraag?
Waarom, als je academisch naar iets kijkt, dan laat je niet zomaar woorden weg of vervang je ze ook niet, wat Wilders wel in zijn filmpje doet, zoals het weglaten van neigen naar vrede en zelfs binnen de geciteerde 'verzen' het weglaten van iets wat geschied ten tijde van oorlog, zoals het weglaten van strijd. Als je op zo een manier de Koran / mijn post leest, dan heb je niet gelezen wat er staat, maar wat jij er zelf van hebt gemaakt. Als je bewust zaken weglaat waardoor er een andere betekenis gelezen wordt, dan ben je wel degelijk bewust aan het verdraaien. Zelfs het woordje terreur is een relatief modern begrip wat in de tijd van Mohammed niet werd begrepen zoals wij dat vandaag doen, in geen enkel van de toonaangevende vertalingen van de Koran, moslim of niet, komt het woordje terreur niet eens voor als vertaling.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wacht.. kijken we hetzelfde filmpje? Jij stuurt dit filmpje het het idee van he kijk dit en zie ziet dat wilders zaken verdraait
Ik kijk het en wacht als een kind op kerstmis tot het punt waar aangetoond wordt waar wilders zaken verdraait.. en toen was het filmpje afgelopen
Er is geen plicht om complete verzen te posten, net als jij bepaalde stukken uit mijn post kan halen, dan lieg je nog steeds niet, zolang je maar letterlijk quote en niet de woorden gaat verwisselen tot jouw mening in mijn post staat..
Prima dat jij naar je eigen mening er waarschijnlijk nuchter mee omgaat en dat is ook goed je recht, maar dat betekent niet dat iedereen dezelfde houding over moet aannemen, toch? Tenslotte is je onlusten er over uiten wat er in de politiek speelt ook een van de fundamentele rechten waar we van in het Westen genieten. Ik juich het alleen maar toe als een identiteit of groep mensen doelwit wordt gemaak voor politiek gewin, of het nu homo, jood, moslim of etniciteit is zal mij vrij weinig uitmaken.quote:Kijkende naar de vs, is er behoorlijk wat kritiek op nederland, nederlanders, en vooral mijn politieke voorkeur (die ik zelfs in de vs niet openbaar moet maken omdat er dom volk rondloopt die bepaalde woorden iets te serieus nemen) ben ik nu boze brieven aan de vs aan het sturen of grijp ik elk bericht uit de vs aan om mijn visie te openbaren? nee.. ik geef er geen ene fuck om; dat doen zij namelijk ook niet, het is politiek.
Volgens mij heeft niemand jou opgeroepen je houding tov X te veranderen, nogmaals, dat jij er geen dreiging / last van hebt, betekent dat dat de persoon in kwestie dit ook niet heeft, jij kunt het zien als politiek, een ander zal het zien als nalatigheid of als een dreiging, wie heeft meer gelijk en op grond waarvan, zolang je geen doelwit bent is het wel relaxter om het te negeren iig.quote:Er zijn meer "moslims" dan wilders fans, er zijn zelfs meer joden met een nobelprijs, moet ik mij nu daar zorgen over gaan maken? Of moet ik mij zorgen maken over de 16miljoen nederlanders die mogelijk een belgengrap maken?
pvv is verder ook populair onder allochtonen, hoor
Nee, dat ben ik niet met je eens. Terrorisme roept bij mij totaal andere associaties op dan angst aanjagen, met name omdat ik in een modern tijdperk geen terreur zonder geweld kan inbeelden, dit kan ik verder prima met angst aan jagen, wat geinterpreteerd kan worden wmb om je spierballen te tonen, om te laten zien dat je niet erbij neerlegt als je geconfronteerd wordt met vijandigheid etc.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Beiden zijn dus uitwisselbaar en kunnen gebruikt worden zonder problemen, TOCH vind jij dat terreur een soort leugen is, als er angst aanjagen stond?
Hoe je op Hiroshima komt en waarom is mij even een raadsel.quote:Hiroshima komt als eerste in mij op, niet het voorbeeld wat jij in gedachten had?
Niet Nederland, hoewel dat ook betwist kan worden als je het hebt over moskeeen die in brand worden gestoken, explosieven op Islamitische scholen etc, maar waar ik het over had was over de begin dagen van de Islam, waarbij jouw moeder een speer in haar hart kreeg, simpel en alleen omdat ze zei dat ze in Allah geloofde en omdat je werd vervolgd vanwege je geloof.quote:welke vijandigheid naar moslims? in nederland?
Inshallah, slaap lekker.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:21 schreef kaltun het volgende:
[..]je hebt gelijk Triggershot.
maar het is ook wel laat geworden voor mij dan.en wordt nu te enthousiast en ga dan gehaast wat neerzetten met veel fouten en onjuisteheden.
stop vanavond ermee . mogen ga ik wel verder inshallah
academisch? wetenschap?quote:Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam
zet die vraag dan ook in je post.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:26 schreef kaltun het volgende:
wat ??
dus ik mag van de Nederlandse wet iemand vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
ik heb dit uit de Nederlandse wet geciteerd
Als je dit leest, op welk punt besluit/concludeer jij dat ons strafrecht jou toestemming geeft (mag) om iemand te vermoorden?quote:Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Leek me duidelijk dat ik het had over hoe we de Koran dienen te bestuderen, dus niet op de manier van Wilders.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
academisch? wetenschap?
Lijkt mij gewoon een boerenlul in de politiek...
Antwoord: NEE, DIE ZIN STAAT NIET IN DE KORAN, WILDERS MAAKT ER EEN BEWERKTE ZIN VAN EEN VERTALING VAN DE KORAN.quote:Opnieuw de vraag: STOND DIE ZIN IN DE KORAN?!
Bij twijfel neem vooral je tijd en zoek het vooral op voor jezelf, zodat je weet dat het is aangepast.quote:Beantwoord die vraag met ja of met nee, bij voorkeur naar waarheid dat scheelt ons beide een hoop tijd.
Op geen enkele manier heb je de stelling ontkracht, integendeel zelfs, je hebt niet een zuiver argument gegeven waarom het weglaten van woorden in een zin geen verdraaien zou zijn.quote:De stelling is dat hij woorden verdraaid, de stelling is ontkracht. Over & done. Wil je opnieuw de stelling onderbouwen met nieuw bronnen; graag.
http://www.encyclo.nl/begrip/verdraaienquote:1) Misvormen 2) Omkeren 3) Omdraaien 4) Perverteren 5) Stemsleutel 6) Ten kwade veranderen 7) Veranderen 8) Verbuigen 9) Verkrommen 10) Verlammen 11) Vertikken 12) Vervalsen 13) Verwringen 14) Verkeerd weergeven 15) Wegrukken 16) Weigeren
Gebrek aan feitelijk argumentatie, jij wilt ontkennen dat het een feit is dat terreur een modern begrip is? En dan heb ik het nogmaals niet over de definitie van terreur, maar het woord terreur, dat moge wel duidelijk zijn. Daarnaast is het geen filosofische claim, maar een historische claim. Voor de Franse revolutie werd het woord terreur niet eens gebruikt zoals we het vandaag de dag kennen, tenzij je natuurlijk een totaal ander definitie aan het woord wilt geven. Daarnaast om maar te zwijgen over het feit dat heel het woord terreur niet eens in de Koran voorkomt, maar het een vertaling is om betekenis te geven aan een Arabisch woord he.quote:terreur is een modern begrip? aaaaah bij gebrek aan feitelijk argumentatie gaan we naar filosofie?
Aantoonbaar onjuist.quote:Ten tijden van de koran bestond de term vrede niet, derhalve kan deze vers niet uit koran zijn gekomen! (ik kan hier oneinidg ver over doorgaan tot het bestaanrecht van de koran (if any
) ontkracht is, dat is de kracht van filosofie...)
Terreur is angst, angst is niet perse terreur, wat een wezenlijk verschil is.quote:Angst = terreur
http://www.encyclo.nl/begrip/terreur
ik kan mij geen definitie voor de geest halen waar de term angst uit de terreur wordt gehaald (jij ook niet, we waren het net namelijk gewoon eens over de definitie)
Ik, ik, ik.. Ik vind het prima hoe jij de zaken waar jij aan blootgesteld word benaderd en hoe je er mee omgaat, maar dat maakt het niet de enige realistische of (ir)rationele houding, wel? Maar idd, je eindigt al met een 'mij' dus heb ik daar inhoudelijk weinig aan toe te voegen.quote:Als mijn houding de enige realistische houding is, dan is er wel iets te zeggen voor mijn houding ja, een irrationele angst voor spinnen is ook niet belangrijk bij een risicoinschatting van het gevaar van huisspinnen, zo is een irrationale angst voor mensen die niet jouw geloof delen (of deze aan willen vallen) ook niet belangrijk voor mij
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je geen kritiek op de Islam mag hebben, hoe meer hoe beter, de Islam stelt de waarheid te zijn, hoe meer het wordt onderworpen aan kritiek des te meer en eerder haar claim wordt geaccepteerd of verworpen, van mij mag Wilders ook het een en ander verdraaien, dat ik zeg dat hij dat doet, betekent niet dat hij het niet mag, als hij het wel bewust doet om mensen tegen elkaar op te zetten, dan vind ik zelf wel dat de wet zich daarover mag buigen, voor zover er maatregelen tegenover zijn te treffen, dat geld overigens voor het ophitsen van alle overtuigigen, identificerende factoren, niet alleen de Islam.quote:Dus je ongenoegen over de politiek uiten is een recht maar kritiek op een schadelijk wereldbeeld de islam is dat niet?
Ik heb zelf geen last van de dictatoren en dreigementen, een een bom in mijn buurt is even dodelijk voor mij als voor jou, dus ik denk niet dat een van ons er meer begrip voor heeft. Dronken chauffeurs vormen dan ook meer een dreiging voor mijn veiligheid dan mensen met AIDS, betekent niet dat ik beide zaken als onswenselijk mag benaderen, wel?quote:Daarom ben ik hier, welke dreiging en gevaar hebben we het dan over, toch niet van een geblondeerde clown in de politiek, van alle mogelijke gevaren, bommen, dictateuren, oude en nieuwe religies, wetten en modernisering is wilders HET gevaar
Een collectief doelwit vind ik zelf en met name persoonlijk gevaarlijker dan een individu aan te wijzen als dreiging. Ik heb er totaal geen problemen mee dat je een Bin Laden, Mohammed B, Karst Van Der T, Volkert etc aanwijst als bedreiging voor de democratie, veiligheid en vrijheid, maar als je een heel groep gaat aanwijzen, dan vrees ik voor de gevolgen die kunnen uitpakken, van beide kanten en zit daar zelf niet happig op te wachten, vooral als je ziet dat het voor menig Palestijn geen reet uitmaakt wat voor Jood ze doden, als het maar een Jood is, en andersom wanneer er in het Westen een atmosfeer gaat domineren dat een moslim onwenselijk is.quote:Ben ik, als persoon, niet gewoon altijd doelwit van alles en nog wat, maar bestaat er vrijwel geen gevaar?
dus zijn mening is niet relevant, behalve als je een ongelovelijke huillie bent die denkt dat iedereen actief op jacht is tegen jou.quote:Leek me duidelijk dat ik het had over hoe we de Koran dienen te bestuderen, dus niet op de manier van Wilders.
net was het nog hetzelfde, immers is zit geen verschil in de definities, heb je 3 posts eerder al gezegd, dus wat is het probleem, wilders? zijn positie? kritiek?quote:Antwoord: NEE, DIE ZIN STAAT NIET IN DE KORAN, WILDERS MAAKT ER EEN BEWERKTE ZIN VAN EEN VERTALING VAN DE KORAN.
de appel viel van de boomquote:Op geen enkele manier heb je de stelling ontkracht, integendeel zelfs, je hebt niet een zuiver argument gegeven waarom het weglaten van woorden in een zin geen verdraaien zou zijn.
Twee voor de prijs van één:quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:29 schreef kaltun het volgende:
selamun Aleykum
Dank voor jullie input.
het ontstaan van Islam heb ik van verschillende bronnen al vernomen, volgens mij heb ik de boek van Tom Holland wel gelezen, althans samenvatting komt heel bekend voor ( als je veel info krijg, ga je helaas door elkaar halen).
maar als ik de kans krijg lees ik ze wel en eerlijk gezegd heb ik geen zin om 25 euro voor een boek te betalen wat me niet bevalt dus wanneer ik in de bieb ben dan hoop ik ze daar te vinden.
Deze antwoorden vind je in deze boeken. Hoef je al het geleuter eromheen niet in overweging te nemen. Zoals ik schreef; dit is stap één.quote:paar andere vragen:
- het verheerlijken van de Profeet (sav). ik weet dat hij laatste profeet is , maar waarom is hij belangrijker dan de andere profeten,
- we bidden richting de Kaaba wat voorheen ergens anders was (de Suffa in Jeruzalem) maar in Islam is toch verboden om aardse materie heilig te maken ? dus we maken een huis gebeds oord en plakken een heilige embleem op( ik weet dat er een hadith is die dit uitlegt maar dan nog .
- een andere vraag . Mirac kandili ( oftewel hemelvaart), is de profeet (sav) oa naar de hemel en hel gegaan , en zag daar mensen ook andere profeten maar hoe kunnen daar mensen zijn terwijl in de Koran staat dat pas na de dag des oordeel dat mensen in de hemel of hel komt ( hier heb ik 2 meningen over maar wacht op jullie antwoord)
- dat er 7 of 8 lagen in de hemel zijn en alleen de (belangrijke) profeten op de hoogste laag komen?
- als ik de Koran lees , is het zo dat een ayaat een geheel is of zijn de verzen afzonderlijk te behandelen en waarom zijn sommige verzen belangrijker dan de anderen ( met andere woorden moeten we wel onderscheid maken van de verzen?)
- bestaat er toeval ? mij hebben ze altijd gezegd dat mijn toekomst bekend is bij Allah of ik nou links of rechtsom ga.
- bemoeit Allah tegenwoordig ook met de mensheid? want in de Koran staat dat hij oa als straf bepaalde mensen/volken heeft uitgeroeid, of het verhaal van Noah, want na Koran is/zijn er geen goddelijke straffen op de aarde geweest
Niet relevant voor wie? Wereldwijd zit hij speeches te houden in parlementen over hoe slecht moslims wel niet zijn, om de maand komt hij wel een wetvoorstel wat gericht is tegen de moslims, wat als hij ooit aan de macht komt? Niet relevant. Het vorig kabinet bleef in stand omdat het deels op zijn mening was gevormd, waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus zijn mening is niet relevant, behalve als je een ongelovelijke huillie bent die denkt dat iedereen actief op jacht is tegen jou.
Ik heb nooit gezegd dat het hetzelfde was, jij kwam aan met letterlijk, terwijl dat niet eens van toepassing is, niet in de video, niet in fitna, niet in de Koran. Ik maak me zorgen over zowel de problemen die moslims als Wilders aanhangers kunnen maken over deze optreding.quote:net was het nog hetzelfde, immers is zit geen verschil in de definities, heb je 3 posts eerder al gezegd, dus wat is het probleem, wilders? zijn positie? kritiek?
- Gij bent niet strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging.quote:de appel viel van de boom
de appel is van de boom gevallen
OH FUCKING NOES WAT NU?! bestaan appels nog?! bestaan bomen nog?! WAT IS ER GEBEURD
Heb jij even goed door wat voor nuances hier worden aangekaart.quote:oh wacht.. helemaal niets aan de hand, exact hetzelfde..![]()
OK, blijf dan maar lekker in cirkeltjes draaien.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:42 schreef kaltun het volgende:
Dag Aton,
met alle respect zoals Tom Holland zijn er meerdere schrijvers ( groot voorbeeld arabist Janssen), die zogenaamd weten hoe Islam is ontstaan:
wat me opvalt bij deze schrijvers ze beginnen altijd eerst met het afkraken van de profeet (sav) dat hij niet eens bestaan heeft en dan schrijven ze hele stukken over hem![]()
ik kan ook wel zeggen dat ik 10 jaar studie heb over islam, want ik heb veel gereisd ( enkel alleen door de digitale werelden). ik weet ook dat Koran heel veel kenmerken heeft van christen en judaisme maar dat de Koran ook 4 geloven samen is het 1 geloof. het zij Allah/jaweh/god het zijn allemaal hetzelfde wezen die ons gecreerd heeft.
maar wat ik al in het begin van de topic schreef , hun schrijven geeft inderdaad ook bepaalde inzicht wat meegenomen kan worden.
mijn vragen gaan niet over hoe het ontstaan (Islam) maar over ahadith.
Ga toch spelen gast, over trollen gesproken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:50 schreef Life2.0 het volgende:
jouw argument is: omdat wilders niet letterlijk 100% de complete koran (as if such thing even exists!) qoute is elke qoute per definitie fout
sorry tegen magisch denken kan ik niet op, qoute mij niet meer als je op dit niveau blijft spelen
dag deelnemer bedankt voor je bijdrage , je centjes zullen goed worden besteden of is het besteed ?quote:My two cents
- Alle rechtvaardigingen in de Islam verwijzen naar elkaar en vormen zo gesloten cirkelredeneringen.
- Een probleem met de Hadith, lijkt mij, is dat het niet Allah's woord is maar het doen en laten van Mohammed. Daar Mohammed een mens is, is dat niet automatisch gezaghebbend.
- Een gedragcode is de manier om mensen onder de huid te komen. In diverse Islamitische landen is de Islam zo aanwezig in het alledaagse leven, dat het moeilijk wordt om daar niet door geindoctrineerd te worden. Ik denk aan het Koran onderricht, de oproep van de moskee / vijfmaal bidden per dag, de wekelijkse preek in de moskee, de jaarlijkse maand vasten, de Koran recitals in de bus, de voedsel en kledingsvoorschriften. Het is moeilijk om daarbuiten te blijven. In Nederland ga je makkelijker twijfelen.
- Uiteindelijk is de Koran de bron waarmee alles staat of valt. Deze bron is een serie openbaringen. Het is (ik hou me aan de versie die Islamieten zelf geven) wel gemakkelijk als je zowel in naam van Allah kunt spreken als in je eigen naam. Stel je voor wat je daar als leider allemaal mee kunt doen.
- De islam kent, net als andere religies, vele aspecten zoals elementen uit wijsheidstradities, wetten en verhalen. Je kunt proberen de sfeer van de Koran aan te voelen en in te schatten wat de herkomst is. Is dit overtuigend een werk waarin Allah duidelijk maakt wat de situatie is? Vanwaar die eindeloze bevestigingen dat Allah groot is, te vrezen is, en ons straft? Het is erg autoritair. De wijsheidstradities in de Koran zijn het meest waardevol en berusten mogelijk op eeuwenlange menselijke ervaringen en oude tradities.
Tot slot. Wilders is een demagoog waar ik nooit op zou stemmen.
Besteed. Maar dat is ok.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:35 schreef kaltun het volgende:
[..]
dag deelnemer bedankt voor je bijdrage , je centjes zullen goed worden besteden of is het besteed ?![]()
Triggershot en Aloulou hebben er veel meer verstand van. Ik ben geen moslim, maar ben wel in diverse moslimlanden geweest. Naar mijn ervaring zijn mensen overal mensen, en zijn de verschillen tussen mensen binnen landen overal vergelijkbaar en herkenbaar. Overal heb je zakelijke mensen, serieuze denkers, sociale mensen, techneuten, levensgenieters, gefrustreerde en depressieve mensen, etc. Zo zie je ook vaak dezelfde inzichten en waarden in alle culturen en wijsheidstradities terugkomen. Ook in je eigen cultuur zijn die volop aanwezig, alsmede in andere culturen.quote:ook een vraag aan jou , gezien je tekst kan ik daar uit concluderen dat je geen moslim bent?
welk woord is weggelaten danquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet relevant voor wie? Wereldwijd zit hij speeches te houden in parlementen over hoe slecht moslims wel niet zijn, om de maand komt hij wel een wetvoorstel wat gericht is tegen de moslims, wat als hij ooit aan de macht komt? Niet relevant. Het vorig kabinet bleef in stand omdat het deels op zijn mening was gevormd, waar heb jij het over?
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het hetzelfde was, jij kwam aan met letterlijk, terwijl dat niet eens van toepassing is, niet in de video, niet in fitna, niet in de Koran. Ik maak me zorgen over zowel de problemen die moslims als Wilders aanhangers kunnen maken over deze optreding.
[..]
- Gij bent niet strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging.
- Gij bent strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging
Het weglaten van een woord veranderd niets aan de betekenis van een zin ja, je hebt helemaal gelijk. HET MAG WEL DUIDELIJK ZIJN DAT HET NIET GAAT OM DE VOLGORDE VAN WOORDEN, maar gebrek er aan.
[..]
Heb jij even goed door wat voor nuances hier worden aangekaart.
Klopt. Je kunt het ook zien als pogingen van mensen om een afgeronde voorstelling van de wereld te maken. Om zo goed mogelijk op een rijtje te krijgen:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:39 schreef kaltun het volgende:
dag deelnemer,
thx voor je uitleg.
bewijzen van de geloven Torah en de Bijbel zijn eigenlijk ook niet te vinden in de geschiedenis, daarom blijft het voor velen een geloof (oftewel een mening).
Ik denk dat een goede ontwikkeling van mensen het doel is. Maar daarvoor moet je weten wat daartoe bijdraagt en wat daarin belemmerd. Daarover worden mensen het niet eens. Het is een zeer ingewikkelde kwestie, want anders hadden mensen het allang opgelost.quote:wat mij mateloos irriteert is dat men de schuld van de mens naar het geloof toeschuift.bedoel hiermee te zeggen:
- moslim zelfmoord terroristen ( Islam de boosdoener)
- oa moslim hangjongeren ( Islam is de boosdoener)
- pastoors die niet van jonge kinderen kunnen afblijven ( katholieke geloof is de boosdoener)
- enz enz
De hadith bevat allerlei traditionele opvattingen / gebruiken en steniging was lang gelden een gebruikelijk straf. De Koran wordt als hoger gesteld dan de hadith. Daarmee heb jij gelijk, denk ik. Maar van deze kwestie heeft Triggershot meer verstand.quote:nogmeer irritaties :
Shirk is bij de Moslim een van de grootste zonden dat weet iedereen. hoe kunnen ze in godsnaam mensen bijv doodstenigen, in de Koran staat toch dood een mens dan dood je de alle mensheid.
maw door God gegeven leven kan alleen door God genomen worden, maar nee zij weten het beter en zetten ze God op zij en zij spelen als vervangende God en voeren het straf uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |