abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126588018
Selamun Aleykum ( weet niet of dit goed geschreven is, maar je weet wat ik bedoel)
voordat ik begin moet ik zeggen dat ik geen taal knobbel heb , ik maak soms (vaak) grammatica fouten, dus wees er niet te streng hierop
ben een Turk die geboren en getogen is in NL, zoals meeste turkse kinderen ook islamitisch opgegroeid.
heel vaak in mijn omgeving heb ik het gevoel dat ik de Islam moet verdedigen, en tis wel makkelijk antwoord kan geven op de vragen.

voordat internet ingeburgerd was, is de islam op vele hadiths ( achteraf bekeken) berustend mij aangeleerd en uitgelegd. want ze zeiden dat hadiths (eigenlijk ahadith) uitleg van de Koran was en zonder Hadith het niet mogelijk maakt on Koran te begrijpen. ik vond het moeilijke en zware geloof tov christens(god is liefde) en katholieken. na mijn puberteit is mijn geloof beetje verwaterd.
inmiddels ook het leeftijd gepasseerd wanneer onze profeet profeet werd :) . aantal jaren geleden kreeg ik nieuwsgierigheid omtrent geloof weer terug ( mn Islam), heb veel gelezen ( van niet-moslim tot moslims schrijvers) ik raad het af om van anti-moslims over het islam te discusseren of via hun site informatie te vergaren ( want elke keer wanneer ik via hun site wat wilde weten , kwam ik chagrijnig weer terug, wat kunnen zij goed feiten verdraaien afijn), reden dat ik bij niet islam schrijvers deed is kijken hoe hun opvatting is van Islam en hun geloof, want daaruit kun je ook heel wat uithalen wat ook te vinden is in de Islam.

ik heb veel info vergaard, maar waar ik nu mee zit is het volgende:
HADITH--> ik geloof wel dat het een kern van waarheid heeft, absoluut maar waar ik mee stroggel is moet men aan hadith aanhouden bedoel te zeggen kan ik een hadith verwerpen?
Koran is inbescherming van God/Allah hadith niet, en daarbij zijn hadith ong. 150 jaar na de dood van de profeets dood verzameld en gekeken naar betrouwbaarheid. met alle respect HONDERDVIJFTIG jaar is geen kattenpis dus voor mij is dat niet echt betrouwbaar. in de Koran staat dat je de profeet moet volgen en zijn woorden/daden zijn niet voor hem maar voor de hele mumins ( maar dit was geopenbaard toen hij leefde dus toen gold het wel--mijn mening )

is het niet zo dat er Islam is ontstaan om er op te wijzen dat er maar 1 god is in een tijd waar mensen meerdere goden aanbaden maw La ilahe illalah .

ik zie om me heen meer shirk aanbidders dan naar Allah alleen ( estagfirrullah) zonder dat ze het door hebben( mijn mening, ik kan niet zien wat zij in hun hart hebben en hoop dat ik niet gunah bega). want in mijn ogen is/was de profeet Muhammed (sav) gewoon een mens met een boodschap zoals Jesuz, Mozes,david, Abraham enz...

terug komen naar mijn topic.
ik zit met kwelling , wel of niet naar hadith volgen ( nogmaals ik zeg niet dat de hadiths onwaar zijn maar het zijn wel spreuken van de mens(en).
bij het verwerpen zeg denk ik hoe en wie moet dan de Koran uitleggen, hoe we als moslim moeten leven
bij het aanvaarden denk ik dan in de Koran staat toch dat het een volmaakte boek is en dat alle antwoorden daarin staan. maar ik kan geen Arabisch ( eigenlijk Arameens een taal dat nog door handje vol mensen nog beheerst wordt) en nu ?ben ik afgeleverd aan mensen die het vertalen en dan komt natuurlijk interpetatie fout of verkeerde context

op het net word er ook gesproken over Korannieten, maw ze verwerpen alles om de koran heen en geloven enkel het Koran. dan vraag ik me af ben ik zo iemand dan denk ik nee want sommige hadith geven inderdaad uitleg op bepaalde verz uit de Koran

twee mensen hier spreken me erg aan nl:
Triggershot en Aloulou ( ofzo)
Hoe Triggershot hier zijn antwoorden met veel geduld en onderbouwend neerzet, en grappige is ik kan me in zijn antwoorden wel vinden.
Puur om de reacties van Triggershot heb ik me laten registreren op Fok.
dus als oa

Esselamun Aleykum
pi_126588992
Hadith's hebben gradaties in betrouwbaarheid in hun overleringketens en de tekst zelf (de tekst moet niet strijdig zijn en grammaticaal correct enz.).

Dus ja, je hebt regels als in het verwerpen van bepaalde overleveringen.

Je kunt volgens mij een vertaling van Usul al-fiqh van Imam Shafi in het Turks door Diyenet kopen voor maar ongeveer één euro. Daar legt hij deze regels uit.

Usul al-fiqh is in de vorm van een discussie geschreven en Imam Shafi kon heel goed arabisch, dus het zal wel goed leesbaar zijn. Ik heb dat boek overigens nog niet gelezen, maar ik wil het nog doen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_126591311
Kaltun, ik denk dat je reeds een stap overslaat en eerst de geschiedenis en met het ontstaan van de Islam moet kennis maken. Dit is een zeer boeiende geschiedenis die teruggaat tot het ontstaan van het Christendom. Wat was de reden en de aanzet voor deze religie. Wat waren de invloeden en waar is deze ontstaan. Ik kan je met klem twee boeken aanraden deze eens rustig door te nemen en alle trefwoorden, plaatsen en personen na te trekken. De meeste ga je zo op Wiki ( Engelse versie en deels Nederlandse versie ) vinden. Deze zijn zeker niet anti-Islam en geven een wetenschappelijke onderbouw.
http://www.uitgeverijmeinema.nl/shop_details.php?productId=22768
http://www.cobra.be/cm/co(...)vierdebeest_recensie
Als je echt meent wat je in je O.P. hebt geschreven is dit reeds een grote hulp.
pi_126609729
selamun Aleykum

Dank voor jullie input.

het ontstaan van Islam heb ik van verschillende bronnen al vernomen, volgens mij heb ik de boek van Tom Holland wel gelezen, althans samenvatting komt heel bekend voor ( als je veel info krijg, ga je helaas door elkaar halen :( ).

maar als ik de kans krijg lees ik ze wel en eerlijk gezegd heb ik geen zin om 25 euro voor een boek te betalen wat me niet bevalt dus wanneer ik in de bieb ben dan hoop ik ze daar te vinden.

maar mijn vraag was: AHadith (en wat mij ook tegenstribbeld Hadis-i kudsi (woorden van god maar niet opgenomen in de Koran). zijn deze te verwaarlozen? en wie beslist dit , hoe weet je welke hadith waar is en moet volgen ( wat ik meestal doe/probeer kijken wat aanvaardbaar is voor mij gevoel , want Allah heeft ons hersenen gegeven om te gebruiken)
paar andere vragen:
- het verheerlijken van de Profeet (sav). ik weet dat hij laatste profeet is , maar waarom is hij belangrijker dan de andere profeten,
- we bidden richting de Kaaba wat voorheen ergens anders was (de Suffa in Jeruzalem) maar in Islam is toch verboden om aardse materie heilig te maken ? dus we maken een huis gebeds oord en plakken een heilige embleem op( ik weet dat er een hadith is die dit uitlegt maar dan nog .
- een andere vraag . Mirac kandili ( oftewel hemelvaart), is de profeet (sav) oa naar de hemel en hel gegaan , en zag daar mensen ook andere profeten maar hoe kunnen daar mensen zijn terwijl in de Koran staat dat pas na de dag des oordeel dat mensen in de hemel of hel komt ( hier heb ik 2 meningen over maar wacht op jullie antwoord)
- dat er 7 of 8 lagen in de hemel zijn en alleen de (belangrijke) profeten op de hoogste laag komen?
- als ik de Koran lees , is het zo dat een ayaat een geheel is of zijn de verzen afzonderlijk te behandelen en waarom zijn sommige verzen belangrijker dan de anderen ( met andere woorden moeten we wel onderscheid maken van de verzen?)
- bestaat er toeval ? mij hebben ze altijd gezegd dat mijn toekomst bekend is bij Allah of ik nou links of rechtsom ga.
- bemoeit Allah tegenwoordig ook met de mensheid? want in de Koran staat dat hij oa als straf bepaalde mensen/volken heeft uitgeroeid, of het verhaal van Noah, want na Koran is/zijn er geen goddelijke straffen op de aarde geweest

in het begin vroeg ik me telkens af waarom doet god en dit en dat waarom er zoveel ellende is ( vooral in de moslimwerelden) maar gelukkig ben ik van die gedachten af want Allah weet het beter en is niet aan mij om dit te beoordelen.

heb wel veel meer vragen , en ik hoop dat ik hier niemand beledig en hoop dat ik serieus wordt genomen.

Esselamun Aleykum ve rahmetullah
pi_126610999
Geef eens wat voorbeelden van hadiths? Wordt er eerst een koranvers getoond en vervolgens commentaar door imams gegeven?
pi_126612791
dag K3vil,
snap je vraag niet helemaal, wil je weten wat een hadith is
pi_126614197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:40 schreef kaltun het volgende:

twee mensen hier spreken me erg aan nl:
Triggershot en Aloulou ( ofzo)
Hoe Triggershot hier zijn antwoorden met veel geduld en onderbouwend neerzet, en grappige is ik kan me in zijn antwoorden wel vinden.
Puur om de reacties van Triggershot heb ik me laten registreren op Fok.
dus als oa

Esselamun Aleykum
O+
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:26:44 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126614399
quote:
ik raad het af om van anti-moslims over het islam te discusseren of via hun site informatie te vergaren ( want elke keer wanneer ik via hun site wat wilde weten , kwam ik chagrijnig weer terug, wat kunnen zij goed feiten verdraaien afijn),
wat :')
pi_126614599
@life2.0
simpele voorbeeld van een verdraaier : Wilders :6
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:31:31 #10
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126614706
wat verdraait wilders dan?

(wat hebben gelovigen toch altijd met wilders, niemand neemt hem serieus :') )
pi_126614843
de feiten, stukken eruit halen zonder context en dan presenteren als zijnde de waarheid van Islam
pi_126615242
@ Kaltun, ik denk inderdaad dat het wel goed is om kritisch te kijken naar de Hadiths, hebben per slot van rekening de auteurs zelf ook gedaan en gradaties in bepaald, van verzonnen tot aan betrouwbaar, dus sowieso als zoete hap slikken puur en enkel alleen omdat het een label als Hadith heeft zou ik je niet adviseren.

Wat Koranieten betreft, vraagt alleen maar om meer problemen als je het mij vraagt, want de manier hoe de meeste moslims bidden en wassen staat dan ook niet vermeld in de Koran, maar wordt met name gehaald uit de secundaire bronnen zoals Hadith en Sunnah, dan zou je je huidige manier van bidden ook moeten opgeven, als je de hadith niet als bron zou willen gebruiken iig.
pi_126615326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Life2.0 het volgende:
wat verdraait wilders dan?

(wat hebben gelovigen toch altijd met wilders, niemand neemt hem serieus :') )
Heel veel:
Genoeg mensen die Wilders overigens serieus nemen, voldoende om je er zorgen over te maken.
  donderdag 16 mei 2013 @ 23:57:50 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126616296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heel veel:
Genoeg mensen die Wilders overigens serieus nemen, voldoende om je er zorgen over te maken.
Voldoende "moslims" ja, ik hoor nooit, letterlijk, nooit, iemand iets zeggen over wat wilders dit keer brabbelt, zonder er een grap over te maken..

..of het moet een "moslim" zijn, want dan is wilders opeens een groot probleem en een directe bedreiging :')

filmpje bekeken: heeft hij het stukje verzonnen of stond het letterlijk in de tekst? Het stond letterlijk in de tekst; deal with it :')

ik kan ook roepen dat als men een usa helicopter neerschiet en men dan kreten roept dat dat niet in de koran staat en zij het verzinnen en uit de context halen _O-
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:00:14 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126616424
Kun je ook terreur verspreiden zonder angst aan te jagen? Dat moet immer voorop staan als jij beweert dat hij liegt, verdraaid of uit de context haalt.
pi_126616579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:57 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Voldoende "moslims" ja, ik hoor nooit, letterlijk, nooit, iemand iets zeggen over wat wilders dit keer brabbelt, zonder er een grap over te maken..

..of het moet een "moslim" zijn, want dan is wilders opeens een groot probleem en een directe bedreiging :')

filmpje bekeken: heeft hij het stukje verzonnen of stond het letterlijk in de tekst? Het stond letterlijk in de tekst; deal with it :')

ik kan ook roepen dat als men een usa helicopter neerschiet en men dan kreten roept dat dat niet in de koran staat en zij het verzinnen en uit de context halen _O-
Letterlijk in de tekst nog wel, ik zou zeggen kijk de video nog eens, maar dan oplettend. Als ik een woord uit jouw reactie haal kan ik al heel de betekenis van jouw reactie veranderen, dan heb ik het niet eens over woorden vervangen met die mij beter uitkomt zoals Wilders in Fitna heeft gedaan, laaaaaaat staaaan, dat het er letterlijk staat.

Raar he, dat wanneer een politicus zich tegen negers richt, dat het vooral de negers zijn die daar op reageren. hetzelfde met joden, homo's of whatever, moet een heel schokkerend openbaring zijn ja.

Ook nog dat er meer dan 1 miljoen mensen zijn die op hem stemmen, die zich kunnen vinden in zijn opvattingen en die zeker geen met name allochtonen zijn.
pi_126616679
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:00 schreef Life2.0 het volgende:
Kun je ook terreur verspreiden zonder angst aan te jagen? Dat moet immer voorop staan als jij beweert dat hij liegt, verdraaid of uit de context haalt.
Als beiden voldoen aan elkaar, waarom dan alsnog het woord vervangen met 'terroriseren' ? Welke vormen van terroriseren ken jij wat neigt naar zo snel mogelijk de vijandigheid te staken wanneer de tegenpartij geneigd is naar vrede en zelf de vijandigheid richting de moslims staakt? Wat er dus op neerkomt dat het enkel een reactie op vijandigheid mag zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 00:06:09 ]
pi_126616835
@Triggershot.

ok dat begrijp ik,
volgende vraag : reciteren van de Koran is toegewenst en geeft veel sevab(beloning voor hiernamaals)
enkel in Arabisch , want in een andere taal kan niet dan wordt het vertaling wat niet goedgekeurd ( begrijpelijk), maar ik spreek geen arabisch. dus ik lees wat ik zelf niet begrijpt , tis wel makkelijk om te zeggen leer dan arabisch, stel ik heb arabisch geleerd dan nog is het niet 1 op 1 begrijpen bijv. ik kan engels maar als ik shakespeare snap ik geen reet van ( begrijp me niet verkeerd ik vergelijk de Koran niet met menselijke taal maar probeer een schets te maken)
ik heb ook eigen menig over de 5 zuilen ( ik hoop dat ik niemand hiermee kwaad maakt )
1 namaz--> soort yoga oefeningen waarmee je in trance komt met je eigen ik zodoende je openstelt voor buitennatuurlijke in dit geval Allah, tevens door aanraking te komen met de grond raak je ook je overtollige elektriciteit spanning kwijt aan de grond
2 Oruc - oftewel vasten. door hieraan mee te doen maak jij je eigen ik (wil) sterker , en daar bij sta je stil oa dat alles niet vanzelf sprekend is. vooral je nefis in bedwang houden , dit is eigenlijk de boosdoener van de mens
3 Hac bedevaart- nog geen mening
4 zekaat -aalmoes dat je niet vast moet klampen aan aardse materie en mensen helpen die in nood zijn
5 De geloofsbelijdenis (sjahada)- nog geen mening
pi_126616902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:09 schreef kaltun het volgende:
@Triggershot.

ok dat begrijp ik,
volgende vraag : reciteren van de Koran is toegewenst en geeft veel sevab(beloning voor hiernamaals)
enkel in Arabisch , want in een andere taal kan niet dan wordt het vertaling wat niet goedgekeurd ( begrijpelijk), maar ik spreek geen arabisch. dus ik lees wat ik zelf niet begrijpt , tis wel makkelijk om te zeggen leer dan arabisch, stel ik heb arabisch geleerd dan nog is het niet 1 op 1 begrijpen bijv. ik kan engels maar als ik shakespeare snap ik geen reet van ( begrijp me niet verkeerd ik vergelijk de Koran niet met menselijke taal maar probeer een schets te maken)
ik heb ook eigen menig over de 5 zuilen ( ik hoop dat ik niemand hiermee kwaad maakt )
1 namaz--> soort yoga oefeningen waarmee je in trance komt met je eigen ik zodoende je openstelt voor buitennatuurlijke in dit geval Allah, tevens door aanraking te komen met de grond raak je ook je overtollige elektriciteit spanning kwijt aan de grond
2 Oruc - oftewel vasten. door hieraan mee te doen maak jij je eigen ik (wil) sterker , en daar bij sta je stil oa dat alles niet vanzelf sprekend is. vooral je nefis in bedwang houden , dit is eigenlijk de boosdoener van de mens
3 Hac bedevaart- nog geen mening
4 zekaat -aalmoes dat je niet vast moet klampen aan aardse materie en mensen helpen die in nood zijn
5 De geloofsbelijdenis (sjahada)- nog geen mening
Volgens mij mis ik de vraag?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:13:14 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126617002
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Letterlijk in de tekst nog wel, ik zou zeggen kijk de video nog eens, maar dan oplettend. Als ik een woord uit jouw reactie haal kan ik al heel de betekenis van jouw reactie veranderen, dan heb ik het niet eens over woorden vervangen met die mij beter uitkomt zoals Wilders in Fitna heeft gedaan, laaaaaaat staaaan, dat het er letterlijk staat.

Raar he, dat wanneer een politicus zich tegen negers richt, dat het vooral de negers zijn die daar op reageren. hetzelfde met joden, homo's of whatever, moet een heel schokkerend openbaring zijn ja.

Ook nog dat er meer dan 1 miljoen mensen zijn die op hem stemmen, die zich kunnen vinden in zijn opvattingen en die zeker geen met name allochtonen zijn.
Wacht.. kijken we hetzelfde filmpje? Jij stuurt dit filmpje het het idee van he kijk dit en zie ziet dat wilders zaken verdraait
Ik kijk het en wacht als een kind op kerstmis tot het punt waar aangetoond wordt waar wilders zaken verdraait.. en toen was het filmpje afgelopen -O-
Er is geen plicht om complete verzen te posten, net als jij bepaalde stukken uit mijn post kan halen, dan lieg je nog steeds niet, zolang je maar letterlijk quote en niet de woorden gaat verwisselen tot jouw mening in mijn post staat..

Kijkende naar de vs, is er behoorlijk wat kritiek op nederland, nederlanders, en vooral mijn politieke voorkeur (die ik zelfs in de vs niet openbaar moet maken omdat er dom volk rondloopt die bepaalde woorden iets te serieus nemen) ben ik nu boze brieven aan de vs aan het sturen of grijp ik elk bericht uit de vs aan om mijn visie te openbaren? nee.. ik geef er geen ene fuck om; dat doen zij namelijk ook niet, het is politiek.

Er zijn meer "moslims" dan wilders fans, er zijn zelfs meer joden met een nobelprijs, moet ik mij nu daar zorgen over gaan maken? Of moet ik mij zorgen maken over de 16miljoen nederlanders die mogelijk een belgengrap maken?

pvv is verder ook populair onder allochtonen, hoor
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:15:14 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126617108
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als beiden voldoen aan elkaar, waarom dan alsnog het woord vervangen met 'terroriseren' ? Welke vormen van terroriseren ken jij wat neigt naar zo snel mogelijk de vijandigheid te staken wanneer de tegenpartij geneigd is naar vrede en zelf de vijandigheid richting de moslims staakt? Wat er dus op neerkomt dat het enkel een reactie op vijandigheid mag zijn.
Beiden zijn dus uitwisselbaar en kunnen gebruikt worden zonder problemen, TOCH vind jij dat terreur een soort leugen is, als er angst aanjagen stond?

Hiroshima komt als eerste in mij op, niet het voorbeeld wat jij in gedachten had?

welke vijandigheid naar moslims? in nederland? :?
pi_126617181
@life2.0
In een voorbeeld ga ik vertellen hoe Wilders dingen interpreteert wat inde Koran staat:

in de Nederlandse wet staat dat ik iemand :
vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
a. opzettelijk doden ;

b. uitroeiing;

c. slavernij;

d. deportatie of onder dwang overbrengen van bevolking;

e. gevangenneming of andere ernstige beroving van de lichamelijke vrijheid

f. marteling;

g. verkrachting, seksuele slavernij, gedwongen prostitutie, gedwongen zwangerschap, gedwongen sterilisatie, of enige andere vorm van seksueel geweld van vergelijkbare ernst;

h. vervolging van een identificeerbare groep of collectiviteit op politieke gronden, omdat deze tot een bepaald ras of een bepaalde nationaliteit behoort, op etnische, culturele of godsdienstige gronden

i. gedwongen verdwijning van een persoon;

j. apartheid;

k. andere onmenselijke handelingen van vergelijkbare aard waardoor opzettelijk ernstig lijden of ernstig lichamelijk letsel of schade aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid wordt veroorzaakt.

Dit staat er letterlijk erin
dus.........
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:20:54 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126617339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:16 schreef kaltun het volgende:
@life2.0
In een voorbeeld ga ik vertellen hoe Wilders dingen interpreteert wat inde Koran staat:

in de Nederlandse wet staat dat ik iemand :
vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
a. opzettelijk doden ;

b. uitroeiing;

c. slavernij;

d. deportatie of onder dwang overbrengen van bevolking;

e. gevangenneming of andere ernstige beroving van de lichamelijke vrijheid

f. marteling;

g. verkrachting, seksuele slavernij, gedwongen prostitutie, gedwongen zwangerschap, gedwongen sterilisatie, of enige andere vorm van seksueel geweld van vergelijkbare ernst;

h. vervolging van een identificeerbare groep of collectiviteit op politieke gronden, omdat deze tot een bepaald ras of een bepaalde nationaliteit behoort, op etnische, culturele of godsdienstige gronden

i. gedwongen verdwijning van een persoon;

j. apartheid;

k. andere onmenselijke handelingen van vergelijkbare aard waardoor opzettelijk ernstig lijden of ernstig lichamelijk letsel of schade aan de geestelijke of lichamelijke gezondheid wordt veroorzaakt.

Dit staat er letterlijk erin
dus.........
:?
4.1 wat?

En dus? Wat zou hier niet aan kloppen? Ons strafrecht is niet onduidelijk, laat geen persoonlijk interpretaties bestaan en geeft direct oorzaak en gevolg..
Ik zou eerder stellen dat ons strafrecht exact is wat de koran niet is :D
pi_126617372
quote:
Volgens mij mis ik de vraag?
:) je hebt gelijk Triggershot.
maar het is ook wel laat geworden voor mij dan.en wordt nu te enthousiast en ga dan gehaast wat neerzetten met veel fouten en onjuisteheden.
stop vanavond ermee . mogen ga ik wel verder inshallah
pi_126617431
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Wacht.. kijken we hetzelfde filmpje? Jij stuurt dit filmpje het het idee van he kijk dit en zie ziet dat wilders zaken verdraait
Ik kijk het en wacht als een kind op kerstmis tot het punt waar aangetoond wordt waar wilders zaken verdraait.. en toen was het filmpje afgelopen -O-
Er is geen plicht om complete verzen te posten, net als jij bepaalde stukken uit mijn post kan halen, dan lieg je nog steeds niet, zolang je maar letterlijk quote en niet de woorden gaat verwisselen tot jouw mening in mijn post staat..
Waarom, als je academisch naar iets kijkt, dan laat je niet zomaar woorden weg of vervang je ze ook niet, wat Wilders wel in zijn filmpje doet, zoals het weglaten van neigen naar vrede en zelfs binnen de geciteerde 'verzen' het weglaten van iets wat geschied ten tijde van oorlog, zoals het weglaten van strijd. Als je op zo een manier de Koran / mijn post leest, dan heb je niet gelezen wat er staat, maar wat jij er zelf van hebt gemaakt. Als je bewust zaken weglaat waardoor er een andere betekenis gelezen wordt, dan ben je wel degelijk bewust aan het verdraaien. Zelfs het woordje terreur is een relatief modern begrip wat in de tijd van Mohammed niet werd begrepen zoals wij dat vandaag doen, in geen enkel van de toonaangevende vertalingen van de Koran, moslim of niet, komt het woordje terreur niet eens voor als vertaling.
quote:
Kijkende naar de vs, is er behoorlijk wat kritiek op nederland, nederlanders, en vooral mijn politieke voorkeur (die ik zelfs in de vs niet openbaar moet maken omdat er dom volk rondloopt die bepaalde woorden iets te serieus nemen) ben ik nu boze brieven aan de vs aan het sturen of grijp ik elk bericht uit de vs aan om mijn visie te openbaren? nee.. ik geef er geen ene fuck om; dat doen zij namelijk ook niet, het is politiek.
Prima dat jij naar je eigen mening er waarschijnlijk nuchter mee omgaat en dat is ook goed je recht, maar dat betekent niet dat iedereen dezelfde houding over moet aannemen, toch? Tenslotte is je onlusten er over uiten wat er in de politiek speelt ook een van de fundamentele rechten waar we van in het Westen genieten. Ik juich het alleen maar toe als een identiteit of groep mensen doelwit wordt gemaak voor politiek gewin, of het nu homo, jood, moslim of etniciteit is zal mij vrij weinig uitmaken.
quote:
Er zijn meer "moslims" dan wilders fans, er zijn zelfs meer joden met een nobelprijs, moet ik mij nu daar zorgen over gaan maken? Of moet ik mij zorgen maken over de 16miljoen nederlanders die mogelijk een belgengrap maken?

pvv is verder ook populair onder allochtonen, hoor
Volgens mij heeft niemand jou opgeroepen je houding tov X te veranderen, nogmaals, dat jij er geen dreiging / last van hebt, betekent dat dat de persoon in kwestie dit ook niet heeft, jij kunt het zien als politiek, een ander zal het zien als nalatigheid of als een dreiging, wie heeft meer gelijk en op grond waarvan, zolang je geen doelwit bent is het wel relaxter om het te negeren iig.
pi_126617564
wat ??
dus ik mag van de Nederlandse wet iemand vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
ik heb dit uit de Nederlandse wet geciteerd
pi_126617615
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Beiden zijn dus uitwisselbaar en kunnen gebruikt worden zonder problemen, TOCH vind jij dat terreur een soort leugen is, als er angst aanjagen stond?
Nee, dat ben ik niet met je eens. Terrorisme roept bij mij totaal andere associaties op dan angst aanjagen, met name omdat ik in een modern tijdperk geen terreur zonder geweld kan inbeelden, dit kan ik verder prima met angst aan jagen, wat geinterpreteerd kan worden wmb om je spierballen te tonen, om te laten zien dat je niet erbij neerlegt als je geconfronteerd wordt met vijandigheid etc.

quote:
Hiroshima komt als eerste in mij op, niet het voorbeeld wat jij in gedachten had?
Hoe je op Hiroshima komt en waarom is mij even een raadsel.

quote:
welke vijandigheid naar moslims? in nederland? :?
Niet Nederland, hoewel dat ook betwist kan worden als je het hebt over moskeeen die in brand worden gestoken, explosieven op Islamitische scholen etc, maar waar ik het over had was over de begin dagen van de Islam, waarbij jouw moeder een speer in haar hart kreeg, simpel en alleen omdat ze zei dat ze in Allah geloofde en omdat je werd vervolgd vanwege je geloof.
pi_126617627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:21 schreef kaltun het volgende:

[..]

:) je hebt gelijk Triggershot.
maar het is ook wel laat geworden voor mij dan.en wordt nu te enthousiast en ga dan gehaast wat neerzetten met veel fouten en onjuisteheden.
stop vanavond ermee . mogen ga ik wel verder inshallah
Inshallah, slaap lekker. :)
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:37:42 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126617908
quote:
Na de voltooiing van zijn mavo- en havo-opleiding aan het St. Thomas College in Venlo, volgde Wilders een opleiding bij de Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam
academisch? wetenschap?

Lijkt mij gewoon een boerenlul in de politiek...
Opnieuw de vraag: STOND DIE ZIN IN DE KORAN?!

Beantwoord die vraag met ja of met nee, bij voorkeur naar waarheid dat scheelt ons beide een hoop tijd.
De stelling is dat hij woorden verdraaid, de stelling is ontkracht. Over & done. Wil je opnieuw de stelling onderbouwen met nieuw bronnen; graag.
terreur is een modern begrip? aaaaah bij gebrek aan feitelijk argumentatie gaan we naar filosofie? Ten tijden van de koran bestond de term vrede niet, derhalve kan deze vers niet uit koran zijn gekomen _O- ! (ik kan hier oneinidg ver over doorgaan tot het bestaanrecht van de koran (if any :') ) ontkracht is, dat is de kracht van filosofie...)

Angst = terreur
http://www.encyclo.nl/begrip/terreur
ik kan mij geen definitie voor de geest halen waar de term angst uit de terreur wordt gehaald (jij ook niet, we waren het net namelijk gewoon eens over de definitie)

Als mijn houding de enige realistische houding is, dan is er wel iets te zeggen voor mijn houding ja, een irrationele angst voor spinnen is ook niet belangrijk bij een risicoinschatting van het gevaar van huisspinnen, zo is een irrationale angst voor mensen die niet jouw geloof delen (of deze aan willen vallen) ook niet belangrijk voor mij

Dus je ongenoegen over de politiek uiten is een recht maar kritiek op een schadelijk wereldbeeld de islam is dat niet?

Daarom ben ik hier, welke dreiging en gevaar hebben we het dan over, toch niet van een geblondeerde clown in de politiek, van alle mogelijke gevaren, bommen, dictateuren, oude en nieuwe religies, wetten en modernisering is wilders HET gevaar _O_

Ben ik, als persoon, niet gewoon altijd doelwit van alles en nog wat, maar bestaat er vrijwel geen gevaar?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 00:45:10 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126618130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:26 schreef kaltun het volgende:
wat ??
dus ik mag van de Nederlandse wet iemand vermoorden, verkrachten enz ( art.4.1)
ik heb dit uit de Nederlandse wet geciteerd
zet die vraag dan ook in je post.
again; wat is 4.1?

quote:
Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Als je dit leest, op welk punt besluit/concludeer jij dat ons strafrecht jou toestemming geeft (mag) om iemand te vermoorden?
pi_126618783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

academisch? wetenschap?

Lijkt mij gewoon een boerenlul in de politiek...
Leek me duidelijk dat ik het had over hoe we de Koran dienen te bestuderen, dus niet op de manier van Wilders.
quote:
Opnieuw de vraag: STOND DIE ZIN IN DE KORAN?!
Antwoord: NEE, DIE ZIN STAAT NIET IN DE KORAN, WILDERS MAAKT ER EEN BEWERKTE ZIN VAN EEN VERTALING VAN DE KORAN.

quote:
Beantwoord die vraag met ja of met nee, bij voorkeur naar waarheid dat scheelt ons beide een hoop tijd.
Bij twijfel neem vooral je tijd en zoek het vooral op voor jezelf, zodat je weet dat het is aangepast.

quote:
De stelling is dat hij woorden verdraaid, de stelling is ontkracht. Over & done. Wil je opnieuw de stelling onderbouwen met nieuw bronnen; graag.
Op geen enkele manier heb je de stelling ontkracht, integendeel zelfs, je hebt niet een zuiver argument gegeven waarom het weglaten van woorden in een zin geen verdraaien zou zijn.

Sterker nog, het is exact wat hij doet:

quote:
1) Misvormen 2) Omkeren 3) Omdraaien 4) Perverteren 5) Stemsleutel 6) Ten kwade veranderen 7) Veranderen 8) Verbuigen 9) Verkrommen 10) Verlammen 11) Vertikken 12) Vervalsen 13) Verwringen 14) Verkeerd weergeven 15) Wegrukken 16) Weigeren
http://www.encyclo.nl/begrip/verdraaien

Of ga je nu ontkennen dat hij volledige zinnen van verzen heeft weggelaten en zelfs woorden binnen zinnen, voor zover je daadwerkelijk de moeite hebt genomen om de verzen te lezen zoals ze er echt in staan natuurlijk.
quote:
terreur is een modern begrip? aaaaah bij gebrek aan feitelijk argumentatie gaan we naar filosofie?
Gebrek aan feitelijk argumentatie, jij wilt ontkennen dat het een feit is dat terreur een modern begrip is? En dan heb ik het nogmaals niet over de definitie van terreur, maar het woord terreur, dat moge wel duidelijk zijn. Daarnaast is het geen filosofische claim, maar een historische claim. Voor de Franse revolutie werd het woord terreur niet eens gebruikt zoals we het vandaag de dag kennen, tenzij je natuurlijk een totaal ander definitie aan het woord wilt geven. Daarnaast om maar te zwijgen over het feit dat heel het woord terreur niet eens in de Koran voorkomt, maar het een vertaling is om betekenis te geven aan een Arabisch woord he.

quote:
Ten tijden van de koran bestond de term vrede niet, derhalve kan deze vers niet uit koran zijn gekomen _O- ! (ik kan hier oneinidg ver over doorgaan tot het bestaanrecht van de koran (if any :') ) ontkracht is, dat is de kracht van filosofie...)
Aantoonbaar onjuist.
Van mij mag je gerust filosoferen over van alles wat los en vast is, maar het is nogmaals geen filosofische claim, maar een historische en bovenalles een grammaticale claim.

quote:
Angst = terreur
http://www.encyclo.nl/begrip/terreur
ik kan mij geen definitie voor de geest halen waar de term angst uit de terreur wordt gehaald (jij ook niet, we waren het net namelijk gewoon eens over de definitie)
Terreur is angst, angst is niet perse terreur, wat een wezenlijk verschil is.

http://www.encyclo.nl/begrip/angst

Of nemen we dat niet in beschouwing. Derhalve waarom dan het woordt angst vervangen met terreur, waarom voldoet angst op zichzelf al niet? Aan het eens zijn wat definitie betreft valt er nog wel wat kanttekeningen te plaatsen, zo zie je maar weer. Ook als je ziet dat er een hoeveelheid verzin zijn die het begrip van terreur zoals we dat vandaag in het algemeen begrijpen verwerpen en verbied word in de Koran.

Meerdere verwijzingen in je eigen link geven notabene zelf aan dat het nauw gekoppeld is aan de Franse revolutie en het bewind wat er toen werd gevoerd, met name in de desbetreffende periode.
quote:
Als mijn houding de enige realistische houding is, dan is er wel iets te zeggen voor mijn houding ja, een irrationele angst voor spinnen is ook niet belangrijk bij een risicoinschatting van het gevaar van huisspinnen, zo is een irrationale angst voor mensen die niet jouw geloof delen (of deze aan willen vallen) ook niet belangrijk voor mij
Ik, ik, ik.. Ik vind het prima hoe jij de zaken waar jij aan blootgesteld word benaderd en hoe je er mee omgaat, maar dat maakt het niet de enige realistische of (ir)rationele houding, wel? Maar idd, je eindigt al met een 'mij' dus heb ik daar inhoudelijk weinig aan toe te voegen.

quote:
Dus je ongenoegen over de politiek uiten is een recht maar kritiek op een schadelijk wereldbeeld de islam is dat niet?
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je geen kritiek op de Islam mag hebben, hoe meer hoe beter, de Islam stelt de waarheid te zijn, hoe meer het wordt onderworpen aan kritiek des te meer en eerder haar claim wordt geaccepteerd of verworpen, van mij mag Wilders ook het een en ander verdraaien, dat ik zeg dat hij dat doet, betekent niet dat hij het niet mag, als hij het wel bewust doet om mensen tegen elkaar op te zetten, dan vind ik zelf wel dat de wet zich daarover mag buigen, voor zover er maatregelen tegenover zijn te treffen, dat geld overigens voor het ophitsen van alle overtuigigen, identificerende factoren, niet alleen de Islam.
quote:
Daarom ben ik hier, welke dreiging en gevaar hebben we het dan over, toch niet van een geblondeerde clown in de politiek, van alle mogelijke gevaren, bommen, dictateuren, oude en nieuwe religies, wetten en modernisering is wilders HET gevaar _O_
Ik heb zelf geen last van de dictatoren en dreigementen, een een bom in mijn buurt is even dodelijk voor mij als voor jou, dus ik denk niet dat een van ons er meer begrip voor heeft. Dronken chauffeurs vormen dan ook meer een dreiging voor mijn veiligheid dan mensen met AIDS, betekent niet dat ik beide zaken als onswenselijk mag benaderen, wel?
quote:
Ben ik, als persoon, niet gewoon altijd doelwit van alles en nog wat, maar bestaat er vrijwel geen gevaar?
Een collectief doelwit vind ik zelf en met name persoonlijk gevaarlijker dan een individu aan te wijzen als dreiging. Ik heb er totaal geen problemen mee dat je een Bin Laden, Mohammed B, Karst Van Der T, Volkert etc aanwijst als bedreiging voor de democratie, veiligheid en vrijheid, maar als je een heel groep gaat aanwijzen, dan vrees ik voor de gevolgen die kunnen uitpakken, van beide kanten en zit daar zelf niet happig op te wachten, vooral als je ziet dat het voor menig Palestijn geen reet uitmaakt wat voor Jood ze doden, als het maar een Jood is, en andersom wanneer er in het Westen een atmosfeer gaat domineren dat een moslim onwenselijk is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 01:24:35 ]
  vrijdag 17 mei 2013 @ 01:46:59 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126619318
quote:
Leek me duidelijk dat ik het had over hoe we de Koran dienen te bestuderen, dus niet op de manier van Wilders.
dus zijn mening is niet relevant, behalve als je een ongelovelijke huillie bent die denkt dat iedereen actief op jacht is tegen jou.

quote:
Antwoord: NEE, DIE ZIN STAAT NIET IN DE KORAN, WILDERS MAAKT ER EEN BEWERKTE ZIN VAN EEN VERTALING VAN DE KORAN.
net was het nog hetzelfde, immers is zit geen verschil in de definities, heb je 3 posts eerder al gezegd, dus wat is het probleem, wilders? zijn positie? kritiek?
quote:
Op geen enkele manier heb je de stelling ontkracht, integendeel zelfs, je hebt niet een zuiver argument gegeven waarom het weglaten van woorden in een zin geen verdraaien zou zijn.
de appel viel van de boom

de appel is van de boom gevallen

OH FUCKING NOES WAT NU?! bestaan appels nog?! bestaan bomen nog?! WAT IS ER GEBEURD

oh wacht.. helemaal niets aan de hand, exact hetzelfde.. :')
  vrijdag 17 mei 2013 @ 01:50:52 #33
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126619365
jouw argument is: omdat wilders niet letterlijk 100% de complete koran (as if such thing even exists :') !) qoute is elke qoute per definitie fout

sorry tegen magisch denken kan ik niet op, qoute mij niet meer als je op dit niveau blijft spelen :N
  vrijdag 17 mei 2013 @ 01:51:21 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126619370
owja..

trollmod
pi_126621086
ik heb spijt dat ik Wilders erbij heb gehaald :'(

Life2.0 of je snapt echt niet wat ik bedoel( ik ben dan echt onduidelijk) of je wilt het niet snappen.
in mijn citatie staat dat ik" kort gezegd "andere mensen mag pijnigen, jij haalt het een andere artikel om mij duidelijk te maken dat het verkeerd is, beiden texten ( zowel die van jou en van mij komen uit het zelfde wetboek), enkel ik laat je niet de volledige artikel zien, haal alleen uit wat ik je wil laten zien en lezen ..... dit is een manier hoe oa Wilders te werk is gegaan.

Maar ik wil niet over Wilders hebben.
pi_126621117
trouwens met art. bedoelde ik artikel dus met "art.4.1 " bedoel ik artikel 4.1
pi_126621291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:29 schreef kaltun het volgende:
selamun Aleykum

Dank voor jullie input.

het ontstaan van Islam heb ik van verschillende bronnen al vernomen, volgens mij heb ik de boek van Tom Holland wel gelezen, althans samenvatting komt heel bekend voor ( als je veel info krijg, ga je helaas door elkaar halen :( ).

maar als ik de kans krijg lees ik ze wel en eerlijk gezegd heb ik geen zin om 25 euro voor een boek te betalen wat me niet bevalt dus wanneer ik in de bieb ben dan hoop ik ze daar te vinden.
Twee voor de prijs van één:
http://www.antiqbook.com/(...)3288238&l=nl&seller=
http://www.antiqbook.com/(...)7254026&l=nl&seller=
En als je dit er niet voor over hebt stel ik me toch vragen hoor.
Ik heb beide boeken in huis en ben helemaal geen moslim.

quote:
paar andere vragen:
- het verheerlijken van de Profeet (sav). ik weet dat hij laatste profeet is , maar waarom is hij belangrijker dan de andere profeten,
- we bidden richting de Kaaba wat voorheen ergens anders was (de Suffa in Jeruzalem) maar in Islam is toch verboden om aardse materie heilig te maken ? dus we maken een huis gebeds oord en plakken een heilige embleem op( ik weet dat er een hadith is die dit uitlegt maar dan nog .
- een andere vraag . Mirac kandili ( oftewel hemelvaart), is de profeet (sav) oa naar de hemel en hel gegaan , en zag daar mensen ook andere profeten maar hoe kunnen daar mensen zijn terwijl in de Koran staat dat pas na de dag des oordeel dat mensen in de hemel of hel komt ( hier heb ik 2 meningen over maar wacht op jullie antwoord)
- dat er 7 of 8 lagen in de hemel zijn en alleen de (belangrijke) profeten op de hoogste laag komen?
- als ik de Koran lees , is het zo dat een ayaat een geheel is of zijn de verzen afzonderlijk te behandelen en waarom zijn sommige verzen belangrijker dan de anderen ( met andere woorden moeten we wel onderscheid maken van de verzen?)
- bestaat er toeval ? mij hebben ze altijd gezegd dat mijn toekomst bekend is bij Allah of ik nou links of rechtsom ga.
- bemoeit Allah tegenwoordig ook met de mensheid? want in de Koran staat dat hij oa als straf bepaalde mensen/volken heeft uitgeroeid, of het verhaal van Noah, want na Koran is/zijn er geen goddelijke straffen op de aarde geweest
Deze antwoorden vind je in deze boeken. Hoef je al het geleuter eromheen niet in overweging te nemen. Zoals ik schreef; dit is stap één.

Voor de christenen ligt de Sinaï berg van Mozes in het zuiden van de Sinaï. In ' Het vierde beest ' situeert T.Holland dit in Edom, meer bepaald het oude Petra, wat ook een zeer belangrijke plaats is voor de moslims. Hier kan ik hem totaal in bijtreden. De berg van Moesa is, als men voor de ingang van de kloof staat naar Petra, aan de linkerzijde en noemt Jebel Madhbah. Ook de Ain Moesa is te vinden aan het begin van deze kloof.

[ Bericht 6% gewijzigd door ATON op 17-05-2013 09:21:43 ]
pi_126622133
Dag Aton,
met alle respect zoals Tom Holland zijn er meerdere schrijvers ( groot voorbeeld arabist Janssen), die zogenaamd weten hoe Islam is ontstaan:
wat me opvalt bij deze schrijvers ze beginnen altijd eerst met het afkraken van de profeet (sav) dat hij niet eens bestaan heeft en dan schrijven ze hele stukken over hem 8)7
ik kan ook wel zeggen dat ik 10 jaar studie heb over islam, want ik heb veel gereisd ( enkel alleen door de digitale werelden :) ). ik weet ook dat Koran heel veel kenmerken heeft van christen en judaisme maar dat de Koran ook 4 geloven samen is het 1 geloof. het zij Allah/jaweh/god het zijn allemaal hetzelfde wezen die ons gecreerd heeft.
maar wat ik al in het begin van de topic schreef , hun schrijven geeft inderdaad ook bepaalde inzicht wat meegenomen kan worden.
mijn vragen gaan niet over hoe het ontstaan (Islam) maar over ahadith.
pi_126622917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 01:46 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus zijn mening is niet relevant, behalve als je een ongelovelijke huillie bent die denkt dat iedereen actief op jacht is tegen jou.

Niet relevant voor wie? Wereldwijd zit hij speeches te houden in parlementen over hoe slecht moslims wel niet zijn, om de maand komt hij wel een wetvoorstel wat gericht is tegen de moslims, wat als hij ooit aan de macht komt? Niet relevant. Het vorig kabinet bleef in stand omdat het deels op zijn mening was gevormd, waar heb jij het over?

quote:
net was het nog hetzelfde, immers is zit geen verschil in de definities, heb je 3 posts eerder al gezegd, dus wat is het probleem, wilders? zijn positie? kritiek?
Ik heb nooit gezegd dat het hetzelfde was, jij kwam aan met letterlijk, terwijl dat niet eens van toepassing is, niet in de video, niet in fitna, niet in de Koran. Ik maak me zorgen over zowel de problemen die moslims als Wilders aanhangers kunnen maken over deze optreding.

quote:
de appel viel van de boom

de appel is van de boom gevallen

OH FUCKING NOES WAT NU?! bestaan appels nog?! bestaan bomen nog?! WAT IS ER GEBEURD
- Gij bent niet strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging.
- Gij bent strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging

Het weglaten van een woord veranderd niets aan de betekenis van een zin ja, je hebt helemaal gelijk. HET MAG WEL DUIDELIJK ZIJN DAT HET NIET GAAT OM DE VOLGORDE VAN WOORDEN, maar gebrek er aan.
quote:
oh wacht.. helemaal niets aan de hand, exact hetzelfde.. :')
Heb jij even goed door wat voor nuances hier worden aangekaart. :')
pi_126623058
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:42 schreef kaltun het volgende:
Dag Aton,
met alle respect zoals Tom Holland zijn er meerdere schrijvers ( groot voorbeeld arabist Janssen), die zogenaamd weten hoe Islam is ontstaan:
wat me opvalt bij deze schrijvers ze beginnen altijd eerst met het afkraken van de profeet (sav) dat hij niet eens bestaan heeft en dan schrijven ze hele stukken over hem 8)7
ik kan ook wel zeggen dat ik 10 jaar studie heb over islam, want ik heb veel gereisd ( enkel alleen door de digitale werelden :) ). ik weet ook dat Koran heel veel kenmerken heeft van christen en judaisme maar dat de Koran ook 4 geloven samen is het 1 geloof. het zij Allah/jaweh/god het zijn allemaal hetzelfde wezen die ons gecreerd heeft.
maar wat ik al in het begin van de topic schreef , hun schrijven geeft inderdaad ook bepaalde inzicht wat meegenomen kan worden.
mijn vragen gaan niet over hoe het ontstaan (Islam) maar over ahadith.
OK, blijf dan maar lekker in cirkeltjes draaien.
pi_126623147
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 01:50 schreef Life2.0 het volgende:
jouw argument is: omdat wilders niet letterlijk 100% de complete koran (as if such thing even exists :') !) qoute is elke qoute per definitie fout

sorry tegen magisch denken kan ik niet op, qoute mij niet meer als je op dit niveau blijft spelen :N
Ga toch spelen gast, over trollen gesproken.

Wanneer jij in een post zegt dat moslims in Nederland mogen leven en ik er een 'niet' bij toevoeg, zodat het een negatieve stelling wordt is het overduidelijk wie er aan het trollen en verdraaien is. Hetzelfde met definierende factoren als 'soms', 'oorlog' etc.

Ik kan mij nog wel vinden er in dat enkel een vers wordt geciteerd, of een zin van een vers, maar laat op z'n minst dan alle woorden van de zin die je citeert in tact, met name als het een belangrijke rol speelt om te weten wat die vers stelt.

Maar goed om te weten op wat voor niveau jij je literatuur doorspit :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2013 10:26:10 ]
pi_126623246
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 01:51 schreef Life2.0 het volgende:
owja..

trollmod
Ex-trollmod.
pi_126626981
Selamun aleykum Triggershot.
heb hier en daar wat posten van jou gelezen. maar heb ook ergens gelezen dat jij een ex-moslim bent ( niet jou woorden) klopt dit ?
ik verwerp wel hadith maar wil niet zeggen dat ik ertegen ben. meeste sahih ahadith hebben een kern van waarheid, wat goed is voor de mensheid of voor de omgeving zo niet voor de natuur.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 13:02:18 #44
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126629269
My two cents

- Alle rechtvaardigingen in de Islam verwijzen naar elkaar en vormen zo gesloten cirkelredeneringen.

- Een probleem met de Hadith, lijkt mij, is dat het niet Allah's woord is maar het doen en laten van Mohammed. Daar Mohammed een mens is, is dat niet automatisch gezaghebbend.

- Een gedragcode is de manier om mensen onder de huid te komen. In diverse Islamitische landen is de Islam zo sterk aanwezig in het alledaagse leven, dat het moeilijk wordt om daar niet door geindoctrineerd te worden. Ik denk aan het Koran onderricht, de oproep van de moskee / vijfmaal bidden per dag, de wekelijkse preek in de moskee, de jaarlijkse maand vasten, de Koran recitals in de bus, de voedsel en kledingsvoorschriften. Het is moeilijk om daarbuiten te blijven. In Nederland ga je makkelijker twijfelen.

- Uiteindelijk is de Koran de bron waarmee alles staat of valt. Deze bron is een serie openbaringen. Het is (ik hou me aan de versie die Islamieten zelf geven) wel gemakkelijk als je zowel in naam van Allah kunt spreken als in je eigen naam. Stel je voor wat je daar als leider allemaal mee kunt doen.

- De islam kent, net als andere religies, vele aspecten zoals elementen uit wijsheidstradities, wetten en verhalen. Je kunt proberen de sfeer van de Koran aan te voelen en in te schatten wat de herkomst is. Is dit overtuigend een werk waarin Allah duidelijk maakt wat de situatie is? Vanwaar die eindeloze bevestigingen dat Allah groot is, te vrezen is, en ons straft? Het is erg autoritair. De wijsheidstradities in de Koran zijn het meest waardevol en berusten mogelijk op eeuwenlange menselijke ervaringen en oude tradities.

Tot slot. Wilders is een demagoog waar ik nooit op zou stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-05-2013 16:36:52 ]
The view from nowhere.
pi_126630574
quote:
My two cents

- Alle rechtvaardigingen in de Islam verwijzen naar elkaar en vormen zo gesloten cirkelredeneringen.

- Een probleem met de Hadith, lijkt mij, is dat het niet Allah's woord is maar het doen en laten van Mohammed. Daar Mohammed een mens is, is dat niet automatisch gezaghebbend.

- Een gedragcode is de manier om mensen onder de huid te komen. In diverse Islamitische landen is de Islam zo aanwezig in het alledaagse leven, dat het moeilijk wordt om daar niet door geindoctrineerd te worden. Ik denk aan het Koran onderricht, de oproep van de moskee / vijfmaal bidden per dag, de wekelijkse preek in de moskee, de jaarlijkse maand vasten, de Koran recitals in de bus, de voedsel en kledingsvoorschriften. Het is moeilijk om daarbuiten te blijven. In Nederland ga je makkelijker twijfelen.

- Uiteindelijk is de Koran de bron waarmee alles staat of valt. Deze bron is een serie openbaringen. Het is (ik hou me aan de versie die Islamieten zelf geven) wel gemakkelijk als je zowel in naam van Allah kunt spreken als in je eigen naam. Stel je voor wat je daar als leider allemaal mee kunt doen.

- De islam kent, net als andere religies, vele aspecten zoals elementen uit wijsheidstradities, wetten en verhalen. Je kunt proberen de sfeer van de Koran aan te voelen en in te schatten wat de herkomst is. Is dit overtuigend een werk waarin Allah duidelijk maakt wat de situatie is? Vanwaar die eindeloze bevestigingen dat Allah groot is, te vrezen is, en ons straft? Het is erg autoritair. De wijsheidstradities in de Koran zijn het meest waardevol en berusten mogelijk op eeuwenlange menselijke ervaringen en oude tradities.

Tot slot. Wilders is een demagoog waar ik nooit op zou stemmen.
dag deelnemer bedankt voor je bijdrage , je centjes zullen goed worden besteden of is het besteed ? :)

ook een vraag aan jou , gezien je tekst kan ik daar uit concluderen dat je geen moslim bent?
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:00:47 #46
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126633763
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 13:35 schreef kaltun het volgende:

[..]

dag deelnemer bedankt voor je bijdrage , je centjes zullen goed worden besteden of is het besteed ? :)
Besteed. Maar dat is ok.

quote:
ook een vraag aan jou , gezien je tekst kan ik daar uit concluderen dat je geen moslim bent?
Triggershot en Aloulou hebben er veel meer verstand van. Ik ben geen moslim, maar ben wel in diverse moslimlanden geweest. Naar mijn ervaring zijn mensen overal mensen, en zijn de verschillen tussen mensen binnen landen overal vergelijkbaar en herkenbaar. Overal heb je zakelijke mensen, serieuze denkers, sociale mensen, techneuten, levensgenieters, gefrustreerde en depressieve mensen, etc. Zo zie je ook vaak dezelfde inzichten en waarden in alle culturen en wijsheidstradities terugkomen. Ook in je eigen cultuur zijn die volop aanwezig, alsmede in andere culturen.

Het is zelden of nooit een zwart-wit kwestie zoals fundamentalisten (in welk gedachtegoed dan ook) het soms voorstellen. Het nadeel van een boek als de Koran is dat het niet voor herziening vatbaar is, maar alleen voor herinterpretatie. Dat is een moeizaam spel, zeker als je gelooft dat iedere letter waar is (mits goed geinterpreteerd). Het leidt gemakkelijk tot twisten en ook de geschiedenis van Nederland kent vele voorbeelden.

Kijken naar andere wijsheidstradities, religies, filosofieen, geschiedenis en wetenschap , is goed om de grote lijnen te leren zien. Maar dat kost een zee van tijd.

Vat het niet te zwaar op. Pas vooral op als je voelt dat iets je mateloos frustreert, wat onder mensen niet ongebruikelijk is en waarvoor vaak aanleiding genoeg is.

Er is helaas veel ongelijkheid in de wereld. Dat heeft allerlei gronden en we zijn daarin van elkaar afhankelijk. Het is onmogelijk allemaal te rechtvaardigen. Of er een eindoordeel is, waarin alles tot zijn recht komt betwijfel ik. Maar dat is geen reden om daar (in het hier en nu) niet naar te streven.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-05-2013 15:40:10 ]
The view from nowhere.
pi_126635431
dag deelnemer,
thx voor je uitleg.
bewijzen van de geloven Torah en de Bijbel zijn eigenlijk ook niet te vinden in de geschiedenis, daarom blijft het voor velen een geloof (oftewel een mening).

wat mij mateloos irriteert is dat men de schuld van de mens naar het geloof toeschuift.bedoel hiermee te zeggen:
- moslim zelfmoord terroristen ( Islam de boosdoener)
- oa moslim hangjongeren ( Islam is de boosdoener)
- pastoors die niet van jonge kinderen kunnen afblijven ( katholieke geloof is de boosdoener)
- enz enz

nogmeer irritaties :
Shirk is bij de Moslim een van de grootste zonden dat weet iedereen. hoe kunnen ze in godsnaam mensen bijv doodstenigen, in de Koran staat toch dood een mens dan dood je de alle mensheid.
maw door God gegeven leven kan alleen door God genomen worden, maar nee zij weten het beter en zetten ze God op zij en zij spelen als vervangende God en voeren het straf uit.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 15:53:12 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126635963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet relevant voor wie? Wereldwijd zit hij speeches te houden in parlementen over hoe slecht moslims wel niet zijn, om de maand komt hij wel een wetvoorstel wat gericht is tegen de moslims, wat als hij ooit aan de macht komt? Niet relevant. Het vorig kabinet bleef in stand omdat het deels op zijn mening was gevormd, waar heb jij het over?

[..]

Ik heb nooit gezegd dat het hetzelfde was, jij kwam aan met letterlijk, terwijl dat niet eens van toepassing is, niet in de video, niet in fitna, niet in de Koran. Ik maak me zorgen over zowel de problemen die moslims als Wilders aanhangers kunnen maken over deze optreding.

[..]

- Gij bent niet strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging.
- Gij bent strafbaar wanneer gij gebruik maakt van zelfverdediging

Het weglaten van een woord veranderd niets aan de betekenis van een zin ja, je hebt helemaal gelijk. HET MAG WEL DUIDELIJK ZIJN DAT HET NIET GAAT OM DE VOLGORDE VAN WOORDEN, maar gebrek er aan.

[..]

Heb jij even goed door wat voor nuances hier worden aangekaart. :')
welk woord is weggelaten dan

wat is het verschil tussen angst en terreur

hoe waar wanneer is er terreur zonder angst

religielogica _O- gewoon keihard alles blijven ontkennen en dan mij herhalen en zeggen KIJK EENS HOE HET ZIT _O-

owja
jouw wilderfacinatie :') :r
pi_126637124
Triggershot ik zou niet meer reageren op life2.0, wat jij ook zegt Wilders zal bij hem een heilige zijn.
dus hij luistert ( leest ) niet wat wij zeggen en hij zijn eigen menig hierover wat alles overheerst.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 16:22:52 #50
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126637172
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:39 schreef kaltun het volgende:
dag deelnemer,
thx voor je uitleg.
bewijzen van de geloven Torah en de Bijbel zijn eigenlijk ook niet te vinden in de geschiedenis, daarom blijft het voor velen een geloof (oftewel een mening).
Klopt. Je kunt het ook zien als pogingen van mensen om een afgeronde voorstelling van de wereld te maken. Om zo goed mogelijk op een rijtje te krijgen:
1. wat de situatie is waarin wij ons bevinden,
2. wat ons te doen staat en wat ongewenst is,
om zo te kunnen samenwerken en de problemen te boven te komen.

quote:
wat mij mateloos irriteert is dat men de schuld van de mens naar het geloof toeschuift.bedoel hiermee te zeggen:
- moslim zelfmoord terroristen ( Islam de boosdoener)
- oa moslim hangjongeren ( Islam is de boosdoener)
- pastoors die niet van jonge kinderen kunnen afblijven ( katholieke geloof is de boosdoener)
- enz enz
Ik denk dat een goede ontwikkeling van mensen het doel is. Maar daarvoor moet je weten wat daartoe bijdraagt en wat daarin belemmerd. Daarover worden mensen het niet eens. Het is een zeer ingewikkelde kwestie, want anders hadden mensen het allang opgelost.

De eenzijdige manier waarop iemand als Wilder bij alles de Islam als de boosdoener aanwijst, is onredelijk. Islamieten voelen zich daardoor natuurlijk aangevallen. Mensen die ongelovig zijn, vinden dat het geloof het inzicht belemmerd dat nodig is om bestaande problemen op te kunnen lossen. Daarom schoppen ze tegen het geloof aan.

quote:
nogmeer irritaties :
Shirk is bij de Moslim een van de grootste zonden dat weet iedereen. hoe kunnen ze in godsnaam mensen bijv doodstenigen, in de Koran staat toch dood een mens dan dood je de alle mensheid.
maw door God gegeven leven kan alleen door God genomen worden, maar nee zij weten het beter en zetten ze God op zij en zij spelen als vervangende God en voeren het straf uit.
De hadith bevat allerlei traditionele opvattingen / gebruiken en steniging was lang gelden een gebruikelijk straf. De Koran wordt als hoger gesteld dan de hadith. Daarmee heb jij gelijk, denk ik. Maar van deze kwestie heeft Triggershot meer verstand.

Als ongelovige ben ik niet verbaast. Het is allemaal mensenwerk en het bestaat niet uit 1 stuk. Pogingen om alles met elkaar te laten rijmen zijn eindeloos in religies.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')