maar het 1 sluit het andere toch niet uit?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:33 schreef RichardDawkins het volgende:
Zolang er 0 bewijs is voor een ziel blijf ik volhouden dat ons bewustzijn voortkomt uit de combinatie van eigenschappen van de stoffen waaruit ons brein is opgemaakt.
In andere woorden. Ons bewustzijn is een manifestatie van alle materie die onze hersenen waarnemen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:33 schreef RichardDawkins het volgende:
Zolang er 0 bewijs is voor een ziel blijf ik volhouden dat ons bewustzijn voortkomt uit de combinatie van eigenschappen van de stoffen waaruit ons brein is opgemaakt.
Ik bedoelde het niet filosofisch. Ik bedoelde dat net zoals de zuurgraad van een stof een eigenschap is, zo is een bewustzijn een eigenschap van de moleculen die ons brein opmaken.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:51 schreef bramhim250 het volgende:
[..]
In andere woorden. Ons bewustzijn is een manifestatie van alle materie die onze hersenen waarnemen.
Als bewustzijn werkt zonder ziel dan zegt het daarmee in ieder geval dat een ziel overbodig is. Hoe je een ziel ook definieert.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:36 schreef DeZoektocht het volgende:
[..]
maar het 1 sluit het andere toch niet uit?
BeWUSTzijn is een zielquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 03:56 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Als bewustzijn werkt zonder ziel dan zegt het daarmee in ieder geval dat een ziel overbodig is. Hoe je een ziel ook definieert.
Verdiep je eens in reincarnatie en bde's bv?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 03:59 schreef RichardDawkins het volgende:
Ik heb wel eens zitten denken dat een ziel grote kans is bedacht net nadat men op de proppen kwam zetten met een mooie belofte voor na de dood. Men zag namelijk dat het lichaam wegrotte en vroeg zich af wat er dan wel niet in die beloofde hemel kwam van hen. Dat werd dus het concept van de ziel. Een deel van god.
Nu steeds beter wetend hoe de hersenen werken, en natuurlijk het gebrek aan bewijs, is het een concept met evenveel waarde als kabouters die snachts de schoenmaker helpen bij zijn werk.
Dat mag je me dan eens haarfijn uit gaan leggen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 03:58 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
BeWUSTzijn is een ziel
kan niet zonder elkaar want het is elkaar
Verdiep je eens in hoe zintuigen je kunnen misleiden. Hoe hallucineren werkt. Hoe de chemische processen in het brein werken op je visulisaties. Hoe etc etc etc.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:00 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Verdiep je eens in reincarnatie en bde's bv?
Hm zal ik die moeite dan eens nemen voor jou?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:02 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dat mag je me dan eens haarfijn uit gaan leggen.
Ook zul je dan vast wel een antwoord hebben op waarom we een ziel hebben. Wanneer deze erin gekomen is tijdens de lange evolutie. Waarom verschillende diersoorten vrij bewust lijken van zichzelf en/of bepaalde eigenschappen. Wat het nut is van een ziel en waarom hij nodig is terwijl we een goed functionerend brein hebben dat verschillende stadias van zelfbewustzijn kan produceren. Hm?
je leest niet echt of wel?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:03 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Verdiep je eens in hoe zintuigen je kunnen misleiden. Hoe hallucineren werkt. Hoe de chemische processen in het brein werken op je visulisaties. Hoe etc etc etc.
Meid, er is veel bullshit op de wereld maar zonder hard bewijs zou ik het niet zomaar geloven.
Geloof? Sorry maar evolutie is niet een theorie zoals jij denkt dat de term bedoelt is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Hm zal ik die moeite dan eens nemen voor jou?
Speciaal voor jou?
Hmmz
Jij gelooft in de evolutie theorie!
Dat is dus duidelijk, ik niet, dit terzijde.
Als je nadenkt over het leven kun je simpel denken of dieper dan diep nadenken, te diep gaat niet, soms kun je niet verder denken omdat wij in feite een niets zijn! Een totaal niets in deze hele grote wereld met dat intense mega universum immers!
Zover kunnen onze hersenen niet gaan nml.
Dat houdt dus een keer op.
Hoe kun je verwachten dat wij het leven begrijpen?
ik schrijf nu iets naar jou, ik ken jou niet!
Ik beantwoord iets van iemand die ik niet ken.
Ik denk na over een vraag van iemand die ik niet ken, maar toch kan ik dat op mijn wijze beantwoorden, zoals ik het zie!
De ziel is een energiedeel. Geboren vanuit liefde tussen twee mensen.
Althans dat was van oorsprong de schitterende bedoeling van dat alles.
Dat vanuit 2 mensen die elkaar liefhebben een wezen geboren kon worden, dat de liefde zich in feite kon delen!
In een mens!
Denk eens goed hier over na hoe bijzonder dat is!
Diersoorten komen ook tot begrip, ik geloof in zielsniveau's, wezens, zielen, mensen, dieren, planten, alles heeft energie nml.
Ales groeit uit althans dat is de bedoeling tot perfectie, als men dat bereikt komt men tot het hoogste aan energie.
Daarna gebeuren er nog vele andere dingen, die wij nu nog lang niet kunnen begrijpen, wij als mensheid zijn alsnog te klein om dat te mogen begrijpen uberhaupt en dat is niet omdat wij dom zijn, maar omdat dat begrijpen leidt tot verval van de mensheid, en het leven.
dat wat ooit gebeuren zal kan velen niet bekoren in het nu zijn dan is dit alles peanuts...dan wil je dit niet langer zoiets..maar dit het leven an sich moeten we doorstormen, met geopend vizier..en begrijpen zover dat mag en mogelijk is.
Er zijn zoveel mensen die beweren een bde gehad te hebben. Geen ervan ken ik en de meeste mensen kennen ook geen van deze mensen. Er zijn talloze varianten en verschillende verhalen over bdes. De 1 beweert dit, de ander beweert dat, de 1 ziet docters die opereren, de ander ziet oma wuivend bij een licht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
je leest niet echt of wel?
Je bent zeer overtuigd van je mening nml...dat wat je las van wetenschappers...welke wetenschapper boog zich over het fenomeen dat bde personen dus dingen wisten die niemand had kunnen weten en waarom zien bde'ers nooit nog levende mensen?
Als dat hallucinaties zijn..dan zou men ook nog levenden waarnemen en niet enkel overleden personen die zeggen je moet nog terug je hebt nog een taak af te maken...
......
Sorry, ik moet deze er nog heel even uitlichten omdat het zo overduidelijk is er dat iets grondig mis is met die bewering.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Als dat hallucinaties zijn..dan zou men ook nog levenden waarnemen en niet enkel overleden personen die zeggen je moet nog terug je hebt nog een taak af te maken...
......
Waarom niet, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Jij gelooft in de evolutie theorie!
Dat is dus duidelijk, ik niet, dit terzijde.
De bedoeling van wie of wat?quote:Ales groeit uit althans dat is de bedoeling tot perfectie,
Wat bedoel je met 'het hoogste aan energie'?quote:als men dat bereikt komt men tot het hoogste aan energie.
Hoe kom je aan deze wijsheid?quote:Daarna gebeuren er nog vele andere dingen, die wij nu nog lang niet kunnen begrijpen, wij als mensheid zijn alsnog te klein om dat te mogen begrijpen uberhaupt en dat is niet omdat wij dom zijn, maar omdat dat begrijpen leidt tot verval van de mensheid, en het leven.
In de oudheid zag men, beter dan nu, de hemellichamen boven hun hoofd rond gaan. Het leven op aarde stond in het teken van deze cirkelbewegingen. Er was een natuurlijk dag en nacht ritme voor menselijke activiteiten. Er was de jaarlijkse wisseling van de seizoenen, waarin vele dingen ontstonden en afstierven. Daarmee samenhangend was er een kringloop van stoffen. De kringloop van stoffen was het duidelijkst te volgen in de kringloop van water.quote:Ik heb wel eens zitten denken dat een ziel grote kans is bedacht net nadat men op de proppen kwam zetten met een mooie belofte voor na de dood. Men zag namelijk dat het lichaam wegrotte en vroeg zich af wat er dan wel niet in die beloofde hemel kwam van hen. Dat werd dus het concept van de ziel. Een deel van god.
Nu steeds beter wetend hoe de hersenen werken, en natuurlijk het gebrek aan bewijs, is het een concept met evenveel waarde als kabouters die snachts de schoenmaker helpen bij zijn werk.
Ziel is een slecht gedefinieerd woord. Voor Iedereen betekent het anders omdat er nog nooit iemand een ziel in zijn handen heeft gehad. (aangetoond dus) De ziel is een energiedeel volgens jou. Hoe definieer je energiedeel? Hoe definieer je ziel? Het woord energie is goed gedefinieerd. Energie is aantoonbaar en dus meetbaar. Als je zegt dat de ziel energie is dan zou dit wetenschappelijk aan te tonen zijn.quote:
Wanneer treed de ziel in het menselijk lichaam in? BIj de conceptie, de geboorte, de eerste verjaardag? Hoe verklaar je trouwens dat kinderen perfect kunnen geboren worden wanneer de 2 ouders niet van elkaar houden?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Geboren vanuit liefde tussen twee mensen.
Althans dat was van oorsprong de schitterende bedoeling van dat alles.
Dat vanuit 2 mensen die elkaar liefhebben een wezen geboren kon worden, dat de liefde zich in feite kon delen!
In een mens!
Denk eens goed hier over na hoe bijzonder dat is!
De mensheid heeft niet het vermogen om te begrijpen wat er gebeurt in de wereld maar jij hebt speciale kennis ontvangen die de rest van de mensheid niet kan bevatten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Diersoorten komen ook tot begrip, ik geloof in zielsniveau's, wezens, zielen, mensen, dieren, planten, alles heeft energie nml.
Ales groeit uit althans dat is de bedoeling tot perfectie, als men dat bereikt komt men tot het hoogste aan energie.
Daarna gebeuren er nog vele andere dingen, die wij nu nog lang niet kunnen begrijpen, wij als mensheid zijn alsnog te klein om dat te mogen begrijpen uberhaupt en dat is niet omdat wij dom zijn, maar omdat dat begrijpen leidt tot verval van de mensheid, en het leven.
dat wat ooit gebeuren zal kan velen niet bekoren in het nu zijn dan is dit alles peanuts...dan wil je dit niet langer zoiets..maar dit het leven an sich moeten we doorstormen, met geopend vizier..en begrijpen zover dat mag en mogelijk is.
Wat een bizarre conclusie. Hoe kom je daar op?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hij vraagt je daar alleen kritisch te kijken naar je eigen overtuigingen?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
je leest niet echt of wel?
Je bent zeer overtuigd van je mening nml...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |