quote:Kinderen van dode man vermist in Doorn
UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar twee jongetjes (7 en 9), die nooit zijn teruggekeerd nadat ze met hun vader op pad waren gegaan.
De vader heeft zelfmoord gepleegd en is gevonden in Het Doornse Gat, meldt de politie volgens RTV Utrecht. Maar van zijn twee zoontjes mist ieder spoor. De kinderen hebben donkerblond haar en een mager postuur.
Dat zou wel heel toevallig zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:46 schreef blanket het volgende:
Hoeft ook niet waar te zijn. Hoe vaak hoor je niet dat kentekenplaten zijn vervalst oid. Het was enkel kenteken registratie. Geen foto materiaal.twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:44:46Feit is wel dat de auto over de Rijnbrug bij Rhenen reed. Dat was een kentekenscanner. #vermistebroertjes reageer retweet
Stelll dat ze nog leven...dan kan moet er een handlanger zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel heel toevallig zijn.
En als dat zo zou zijn dan moet hij op zeker een handlanger hebben gehad.
Of een moordenaar
Ik denk niet dat vrijwilligers als kippen zonder koppen overal moeten gaan lopen. Het levert niets op. Die kinderen worden pas gevonden als;quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:51 schreef tralalala het volgende:
Dan zeg ik de bossen en sloot aan de Amerongerwetering! Vandaar dat de auto ook brandschoon is.
Vrijwilligers kom er maar in!![]()
De Romeinse put kan weer terug in het lijstje nu Leersum niet meer kloptquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:49 schreef Rachilda het volgende:
Wat er nog over is van het rijtje :
22.18 : Neerbeek camerabeelden
22.45 : Neerbeek GSM waarneming
00.18 : Romeinse Put Venray, lijkt niet meer in het plaatje te passen
00.40 : in straat Leersum, zwarte auto er achter aan / camerabeelden
00.40 : omgekeerd in straat Leersum / camerabeelden
01.42 : Rijnbrug, voertuig waargenomen
04.16 : Leersum GSM waarneming, dezelfde zendmast.
08.00 : vindplaats vader Doornse Gat
Polletje?quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:53 schreef hijweer het volgende:
Ik vond dat met die vrijwilligers eigenlijk maar niets, maar na dit gestuntel van de politie acht ik de kans bijna groter dat de vrijwilligers de broertjes gaan vinden
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:59:24Vader van #vermistebroertjes heeft waarschijnlijk niet veel verder gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, volgens motoranalyse van de auto. 1/2 reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:59:542/2 Het rijden van een omweg via het buitenland, ligt dus niet voor de hand. #vermistebroertjes reageer retweet
Omdat dat de route is die de routeplanner tussen Neerbeek en de Rijnbrug als ideale route geeft, daarbij zou hij mogelijk misschien eventueel gezien zijn bij de Romeinse Put.....quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:56 schreef Proxx het volgende:
waarom denkt iedereen trouwens dat hij via venlo terug rijd en niet via de A2 zoals het heen ook is gereden? qua tijd scheelt het niet veel
Maar dan ook nog twee kindjes kwijtmaken he...quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:04 schreef beast2 het volgende:
Ik vermoed de volgende route:
Rijnbrug --> Leersum
Leersum --> N227 en N229 Wijk bij Duurstede (geboortedorp)
Wijk bij Duurstede --> N227 en N224 Zeist (oude woonplaats)
Zeist --> Doorn (vindplaats)
Dit kan makkelijk in 2 1/2 uur
Omdat op de A2 kentekenregistratie hangt. bij Best.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat dat de route is die de routeplanner tussen Neerbeek en de Rijnbrug als ideale route geeft, daarbij zou hij mogelijk misschien eventueel gezien zijn bij de Romeinse Put.....
En niet "iedereen" denkt dat, ik heb die mogelijke route van de politie vanaf het eerste moment al discutabel gevonden.
Op de radio hoorde ik een paar dagen geleden dat de beelden waren bekeken door een "voertuigdeskundige", en die had vastgesteld dat het de auto van de vader was...quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:53 schreef kuil het volgende:
Wat een ongelofelijke blunder van de politie weer. Waarom niet direct een voertuigdeskundige de beelden laten onderzoeken? Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet te zijn?
Welnee, ze lezen mee op FOK!.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:16 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ok, wel opmerkelijk!!
wel goed te lezen dat de politie heel snel kijkt naar de binnenkomende reactieformulieren
hoezo deze route? er zullen wel meer routes kunnen in 2,5 uurquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:04 schreef beast2 het volgende:
Ik vermoed de volgende route:
Rijnbrug --> Leersum
Leersum --> N227 en N229 Wijk bij Duurstede (geboortedorp)
Wijk bij Duurstede --> N227 en N224 Zeist (oude woonplaats)
Zeist --> Doorn (vindplaats)
Dit kan makkelijk in 2 1/2 uur
geld die voor bijde richtingen dan ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat op de A2 kentekenregistratie hangt. bij Best.
Dat is al in Limburg gebeurd, zo ver mogelijk bij de moeder vandaanquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:05 schreef Messina het volgende:
[..]
Maar dan ook nog twee kindjes kwijtmaken he...
Gooi er nog eens een topic of 50 tegenaan...quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:03 schreef maily het volgende:
Ik denk dat we helemaal opnieuw kunnen beginnen...
Telegraaf.quote:Auto bij Leersum was niet van vader
"De auto die vorige week dinsdagochtend kort voor 2 uur 's nachts bij Leersum is gefilmd, was niet van de vader van de vermiste broertjes Ruben en Julian uit Zeist."
Eindelijk een verstandig iemand...quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:05 schreef Doodloper het volgende:
nou ik geef het op, ik kom over een paar dagen wel terug als er een duidelijkere tijdlijn is
Dan is de vraag weer; waarom 2.5 uur? De route die jij noemt kan in een uurtje...quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:06 schreef beast2 het volgende:
[..]
Dat is al in Limburg gebeurd, zo ver mogelijk bij de moeder vandaan
op fok wordt het wel gecontroleerdquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:06 schreef kuil het volgende:
[..]
Telegraaf.Niemand die zo'n bericht ook nog even controleert op juistheid.
En het is nog steeds onduidelijk, welke "dezelfde GSM-mast" hebben ze het over?quote:Gsm-waarneming
Daarnaast is er nog verwarring over gsm-gebruik door de vader in Leersum, om 04.16 uur. "Er is ook gesteld dat deze waarneming in het Doornse Gat is gedaan, maar het betreft hier dezelfde gsm-mast"
Daar ga ik wel vanuit ja.quote:
Het maakt nogal verschil inderdaad.. Die dingen doen effectief 5 km... Als hij in het doornse gat werd opgepikt was hij niet in leersum en andersom.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het is nog steeds onduidelijk, welke "dezelfde GSM-mast" hebben ze het over?
Leersum? Doornse Gat?
Duid gewoon aan welke zendmast hem opgepikt heeft, en spreek niet over Leersum als het om de mast op Het Doornse Gat gaat en vice versa.
Niet veel verder dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, gereden, dan weten we nog niksquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:02 schreef blanket het volgende:
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:59:24Vader van #vermistebroertjes heeft waarschijnlijk niet veel verder gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, volgens motoranalyse van de auto. 1/2 reageer retweet
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:59:542/2 Het rijden van een omweg via het buitenland, ligt dus niet voor de hand. #vermistebroertjes reageer retweet
volgens mij kom je daar dat helemaal niet langs, zal ff opzoeken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit ja.
Oh ik ben dit weekend in groenloo, zal ik een schepje meenemen voor onderweg ja?
Ik heb me rotgezocht, maar die informatie lijkt niet openbaar ofzo.quote:
Een uur is te snel.Kan natuurlijk ook zijn dat hij al een tijdje bij het Doornse gat aanwezig was voor hij zijn telefoon aangezet heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:07 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan is de vraag weer; waarom 2.5 uur? De route die jij noemt kan in een uurtje...
quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:51 schreef tralalala het volgende:
Dan zeg ik de bossen en sloot aan de Amerongerwetering! Vandaar dat de auto ook brandschoon is.
Vrijwilligers kom er maar in!![]()
Alleen waarschijnlijk als de auto bij Rhenen naar links is gegaan. Het is wel de eerste plek waar ik nu zou zoeken (ivm geboorteplaats vader), maar hij kan net zo goed doorgereden zijn naar Veenendaal of rechts afgeslagen zijn naar Wageningen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:50 schreef kasper het volgende:
Dus wellicht vanaf de Rijnbrug richting Amerongen. Voor Leersum linksaf richt Wijk bij Duurstede.
Later vanaf Wijk via Langbroek richting Doorn.
Deze route zou de reden kunnen zijn dat hij niet op camera in Leersum staat.
Jawel, dat sluit de rest van de wereld uitquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:09 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Niet veel verder dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, gereden, dan weten we nog niks
Vrijwel onmogelijk hè.. ze geven het nog een kansquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef BenGepeept het volgende:
Muhahaha
Ook is het brandstofverbruik en de hoeveelheid getankte benzine in het Limburgse Neerbeek geanalyseerd. "Daarin zijn geen extremen waargenomen", voegt de woordvoerder toe. "Het is dus vrijwel onmogelijk dat de auto bijvoorbeeld nog naar het noorden van Groningen is gereden."
Briljante sukkels
Ik vraag wel even of we via de N225 kunnen... Onderweg even scheppen in het doornse gat, onder het mom ook mn steentje bijgedragen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:09 schreef Proxx het volgende:
[..]
volgens mij kom je daar dat helemaal niet langs, zal ff opzoeken.
maar volgens mij wijk je al eerder af naar de a50 geloof ik
ja voor best ga je via de A50 verder anders kom je niet bij die brug
Ook weer zo'n non-argument.... dat was op basis van de tijden ook al niet mogelijk, tussen 01.42 op de Rijnbrug en 04.16 in Leersum of het Doornse Gat kun je niet even een retourtje Delfzijl doen, ongeacht de hoeveelheid brandstof die je tot je beschikking hebtquote:Brandstof
Ook is het brandstofverbruik en de hoeveelheid getankte benzine in het Limburgse Neerbeek geanalyseerd. "Daarin zijn geen extremen waargenomen", voegt de woordvoerder toe. "Het is dus vrijwel onmogelijk dat de auto bijvoorbeeld nog naar het noorden van Groningen is gereden."
Zo'n afstand kan niet idd, maar het is niet onmogelijk dat er wel nog meer brandstof is getankt waarbij de man contant heeft afgerekend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef BenGepeept het volgende:
Muhahaha
Briljante sukkels
Na de blunder met de auto sluiten ze niets meer uit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:11 schreef hijweer het volgende:
[..]
Vrijwel onmogelijk hè.. ze geven het nog een kans
Makkelijk geld verdienen bij de politie, hebben ze nog vacatures daar?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:10 schreef BenGepeept het volgende:
Muhahaha
hahaha ook dat nogquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:11 schreef hijweer het volgende:
[..]
Vrijwel onmogelijk hè.. ze geven het nog een kans
Wie kwam daarmee? Er zijn geen camerabeelden tussen 6 en 7.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef Dee69 het volgende:
En die camerabeelden neerbeek tussen 06.00 en 07.00?
Zijn ze nog aan het onderzoeken hoe dat precies zit vermoed ik, kan nog een dag duren schat ik zo inquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef Dee69 het volgende:
Jawel ook van dat restaurantquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wie kwam daarmee? Er zijn geen camerabeelden tussen 6 en 7.
Ik doe met je mee als er niet snel meer informatie komt. Aan een zo'n kentekenregistratie heb je zo weinig. Dan moeten ze nog steeds het grootste deel van midden-Nederland af zoeken om het zeker te weten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:05 schreef Doodloper het volgende:
nou ik geef het op, ik kom over een paar dagen wel terug als er een duidelijkere tijdlijn is
Camerabeelden uit Leersum bedoel je?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef Dee69 het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wie kwam daarmee? Er zijn geen camerabeelden tussen 6 en 7.
bericht van gisteren, maar door het gedoe rondom de tijdstippen en camerabeelden was de chaos compleet en sindsdien is het muisstil over beelden tussen 6 en 7twitter:DvanOmmeren twitterde op woensdag 15-05-2013 om 14:28:48Politie komt zometeen beeld van de camera ophalen dat tussen 6 en 7 's ochtends is gemaakt. Is de auto daarop te zien, richting #Doorn? reageer retweet
Ja oeps...sorryquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef beast2 het volgende:
[..]
Camerabeelden uit Leersum bedoel je?
Ik vraag me af hoe lang hij al dood was toen hij werd gevonden. Hebben ze daar al iets over bekend gemaakt?
Kan makkelijk, gewoon een stukje route touristique.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vraag wel even of we via de N225 kunnen... Onderweg even scheppen in het doornse gat, onder het mom ook mn steentje bijgedragen.
Ze weten helemaal niets over de terugroute.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
15.20 uur: Zaterdag wordt door vrijwilligers de terugroute van de vader gereden vanaf Neerbeek. Meerijders verzamelen om 10.00 uur bij Tinq-tankstation.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ruben-en-julian.html
bedoel je...quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:20 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over de terugroute.Behalve dat ze op enig moment vanuit zuidelijke richting de Rijnbrug moeten nemen.
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef Dee69 het volgende:
Dat de auto op de N233 bij Rhenen heeft gereden is gebleken uit een mobiele ANPR, Automatic Number Plate Recognition. Op dat beeld is het kenteken en een deel van de auto herkend als de auto van de vader.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:46 schreef blanket het volgende:
Hoeft ook niet waar te zijn. Hoe vaak hoor je niet dat kentekenplaten zijn vervalst oid. Het was enkel kenteken registratie. Geen foto materiaal.twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:44:46Feit is wel dat de auto over de Rijnbrug bij Rhenen reed. Dat was een kentekenscanner. #vermistebroertjes reageer retweet
Neequote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef beast2 het volgende:
[..]
Camerabeelden uit Leersum bedoel je?
Ik vraag me af hoe lang hij al dood was toen hij werd gevonden. Hebben ze daar al iets over bekend gemaakt?
Nee, maar het kan wel zijn dat het uitlezen van de boordcomputer eea aan informatie geeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder dat ze kunnen zien dat de auto niet extreem veel gereden heeft op die avond. Slijt een Getz zo hard dan?
net op moment dat je denkt dat het niet meer triester kan komen ze met ditquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
15.20 uur: Zaterdag wordt door vrijwilligers de terugroute van de vader gereden vanaf Neerbeek. Meerijders verzamelen om 10.00 uur bij Tinq-tankstation.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder dat ze kunnen zien dat de auto niet extreem veel gereden heeft op die avond. Slijt een Getz zo hard dan?
De politie zal het wel weten lijkt me (althans, een tijdsmarge)quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:23 schreef Panzaet het volgende:
[..]
Zou toch wel handig zijn om een goed tijdbeeld te schetsen.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. En waarom zaterdag pas?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
Een Getz? Daar zit niet veel electronica in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar het kan wel zijn dat het uitlezen van de boordcomputer eea aan informatie geeft.
En dat zal dat gebakje toch al wel hebben gehad, een soort van boordcomputer?
Anders staan ze dadelijk met 1000 vrijwilligers in de file...quote:
RTV Utrecht:quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
@rikdogger: Rechercheurs hebben de hulp in geroepen van een voertuigdeskundige. Deze oordeelt: de auto op de beelden is geen Hyundai Getz.
En degene die daar wel heeft gereden? Heeft die zich al gemeld?
Knap als ze dat zo zeker weten.quote:"Uit motoranalyse van de auto blijkt dat de vader niet veel verder heeft gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn. Het rijden van een omweg via het buitenland, ligt niet voor de hand, meldt de politie."
Als het je echt boeit om de kinderen te vinden neem je nu vrij en ga je nu dat stuk rijden, als je dat zo per se wilt.quote:
Deze schijnt het wel te hebben, zelfde jaar, zelfde model:quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een Getz? Daar zit niet veel electronica in.
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:20 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over de terugroute.Behalve dat ze op enig moment vanuit zuidelijke richting de Rijnbrug moeten nemen.
Dat zullen mensen al gedaan hebben gok ik. Ik snap die oproepen sowieso niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als het je echt boeit neem je vrij en ga je nu dat stuk rijden, als je dat zo per se wilt.
Dit is een beetje interessant doen.
Dan gaat ie over de nieuwe weg naar Beneden-Leeuwen en daar naar de A15 en richting Rhenen. Dan omzeilt hij dat. Als hij het heeft voorbereid heeft hij daar ook bij stil gestaan wellicht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:28 schreef beast2 het volgende:
[..]
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?
. De route nog eens rijden, kan toch wel handig zijn om een idee van tijdsduur te krijgen.
Maar er waren 2 verschillende auto's toch (of 3 als je die zwarte ook meetelt)? Dat waren beide niet zijn auto?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
@rikdogger: Rechercheurs hebben de hulp in geroepen van een voertuigdeskundige. Deze oordeelt: de auto op de beelden is geen Hyundai Getz.
Neuh, de mensen die hieraan meedoen zijn zullen waarschijnlijk niet eens in staat zijn om te werken.quote:
Verkeerscamera's, die slaan niets op. Als ze de vermeende route naar de Rijnbrug rijden zullen ze opmerken dat er voor de Rijnbrug ook een gat zit in de tijdsduur. Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:28 schreef beast2 het volgende:
[..]
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?
. De route nog eens rijden, kan toch wel handig zijn om een idee van tijdsduur te krijgen.
Het is een vrij drukke parkeerplaats dus dat is zeker niet ondenkbaar..quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef kuil het volgende:
Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raarquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Verkeerscamera's, die slaan niets op. Als ze de vermeende route naar de Rijnbrug rijden zullen ze opmerken dat er voor de Rijnbrug ook een gat zit in de tijdsduur. Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.
Misschien met een dashcam met tijdaanduiding. Maar wel te onduidelijk om het kenteken te zien (te donker)quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raar
En het was vanaf de A73 de kortste weg naar Wijk bij Duurstede.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef Puala het volgende:
Dan gaat ie over de nieuwe weg naar Beneden-Leeuwen en daar naar de A15 en richting Rhenen. Dan omzeilt hij dat. Als hij het heeft voorbereid heeft hij daar ook bij stil gestaan wellicht.
Tussen Neerbeek en de Rijnbrug heeft hij heel goed via Duitsland kunnen rijden in dat tijdsbestek. Zie OP.twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:29:57Het ligt niet voor de hand dat vader #vermistebroertjes omweg nam via buitenland, stelt politie op basis analyse auto http://t.co/HfZEiUpjNK reageer retweet
okquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien met een dashcam met tijdaanduiding. Maar wel te onduidelijk om het kenteken te zien (te donker)
Dat heb ik gisteravond al verklaard; als jij net hebt getankt en je ziet daarna die vader langsrijden en om een of andere reden onthoud je dat (omdat hij veel om zich heen keek, verdacht gedroeg, keihard reed, weetikwat), dan kun je later nog bedenken "oja dat was net nadat ik getankt had", en als je dan om 00.16 getankt hebt ofzo (kun je nakijken in je internetbankieren) dan weet je dat dus nog vrij nauwkeurig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raar
Nee, maar dat zouden net zo goed twee vrienden kunnen zijn die wisten dat ze daar op een compleet ander tijdstip samen behoorlijk hard overheen gejaagd waren en zich dus niet geroepen voelden zich te melden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
En degene die daar wel heeft gereden? Heeft die zich al gemeld?
Waarom zou hij? Als hij een afscheidsrit maakt dan zal dat wel plaatsen in Nederland betreffen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:32 schreef kuil het volgende:
Tussen Neerbeek en de Rijnbrug heeft hij heel goed via Duitsland kunnen rijden in dat tijdsbestek. Zie OP.twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:29:57Het ligt niet voor de hand dat vader #vermistebroertjes omweg nam via buitenland, stelt politie op basis analyse auto http://t.co/HfZEiUpjNK reageer retweet
ok, duidelijke uitlegquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:32 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteravond al verklaard; als jij net hebt getankt en je ziet daarna die vader langsrijden en om een of andere reden onthoud je dat (omdat hij veel om zich heen keek, verdacht gedroeg, keihard reed, weetikwat), dan kun je later nog bedenken "oja dat was net nadat ik getankt had", en als je dan om 00.16 getankt hebt ofzo (kun je nakijken in je internetbankieren) dan weet je dat dus nog vrij nauwkeurig.
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Als hij een afscheidsrit maakt dan zal dat wel plaatsen in Nederland zijn. Zeer aannemelijk.
Afgezien van waar het 3 km van de vader af was, zou dat ook de reden kunnen zijn dat de mast in Leersum het GSM-signaal opgepikt had.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef renevanlaaren het volgende:
er was een jongen een paar dagen terug had een bal gezien in het doornse bos .
3 km van vader af.
mocht daar niet zoeken van politie ben bang dat hij toch gelijk krijg.
Of in die tijd de kinderen gedumpt heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
Feit is wel dat je in normaal tempo in 42 minuten van de Romeinse Put bij de Rijnbrug bent. In dat tempo had hij om 1:00 al de Rijn moeten passeren. De waarneming is van 1:42, dus dat betekent dat hij langer heeft stilgestaan of een alternatieve (binnendoor) route heeft genomen.
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.
Precies. Hij heeft aardig wat tijd genomen tot de laatste GSM-melding. De kans op een doorbraak is alleen maar kleiner geworden nu er steeds minder bruikbare informatie is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:37 schreef beast2 het volgende:
Ik ben zo langzaam bang dat de vader zijn zin krijgt en dit een open zaak blijft. Nederland staat nu 1 week op zijn kop en we weten amper iets meer dan vorige week. Of er komt een doorbraak op zeer korte termijn...
Hij heeft in Sittard de CIOS gedaan. Kan best zijn dat hij ook nog in Sittard is geweest,. In ieder geval kent hij die omgeving erg goed.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.
Hij is imho iig niet toevallig in Neerbeek beland.
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achterafquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aankopen vader vermiste broertjes nog steeds een raadsel
GEPLAATST : Vandaag 16:26
ANP
Er heeft zich na 10 dagen onderzoek nog steeds niemand gemeld bij de politie, die vorige week maandag of dinsdagochtend vroeg iets heeft verkocht aan de 38-jarige vader van de vermiste kinderen Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist. Dat de vader aankopen heeft gedaan, staat volgens de politie vast, aangezien hij maandag geld heeft gepind. Daarvan zat nog maar een klein bedrag in zijn portemonnee toen hij dood werd gevonden in de Doornse bossen.
Het was hoogst ongebruikelijk voor de 38-jarige Vleutenaar om contant geld op zak te hebben. De politie denkt dat hij expres geld heeft opgenomen om onderweg met zijn zoontjes geen pinspoor achter te laten.
De man belde in Zuid-Limburg naar zijn partner dat hij met de jongens was gearriveerd bij een motel. Daar was hij niet op dat moment, maar mogelijk is het drietal wel in een motel of een restaurant geweest. Ook daarvan is nog geen enkele getuige gevonden.
http://www.metronieuws.nl(...)/SrZmep!wiMtG0AVs6k/
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:08:00Iemand enig idee waarom dit op de site van politie staat: http://t.co/VJ9Ejbqw57 #vermistebroertjes https://t.co/SQd1D3NyEW reageer retweet
twitter:FMCnl twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:18@VermistNL Waar zie jij dat kaartje? In mijn browsers zie ik die niet... reageer retweet
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:45@FMCnl Is al weggehaald, direct nadat de tweet geplaatst was;) reageer retweet
Het was een goedkoop tankstation en vermoedelijk bij hem bekend omdat zijn ex-vriendin daar woont. Normaal wel logisch dat hij daar ging tanken. Echter je zou zeggen dat hij het niet meer om het prijsverschil zou doen als ie toch al een eind aan zijn leven ging maken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.
Hij is imho iig niet toevallig in Neerbeek beland.
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:33:41@JulianRubenNL Heb politie getipt te zoeken in ijskelders op landgoederen. Soms in onbruik geraakt, nauwelijks meer herkenbaar. Waardige 1/2 reageer retweet
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:35:24@JulianRubenNL koele plek, vaak op afgelegen deel landgoed, buiten het zicht. http://t.co/bFQGQDM2Xr 2/2 reageer retweet
Kinderen ook dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef Rachilda het volgende:
[..]
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achteraf
bijvoorbeeld via de A2 vervolgens A50quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.
Feit is wel dat je in normaal tempo in 42 minuten van de Romeinse Put bij de Rijnbrug bent. In dat tempo had hij om 1:00 al de Rijn moeten passeren. De waarneming is van 1:42, dus dat betekent dat hij langer heeft stilgestaan of een alternatieve (binnendoor) route heeft genomen.
Nee lijkt me onwaarschijnlijk. 10 dagen is te lang en past ook niet in het plaatje van wraak nemen en stiekem rondrijden. Anders had hij zijn telefoon wel aangelaten, want dan was het niet nodig om onzichtbaar te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef captainkraak het volgende:
Is er nog iemand die erin geloofd dat de twee jongetjes nog leven?
ja idd ook 2 kinderen, verder ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vond dit Franse verhaal behoorlijk wat paralellen hebben met dit verhaal:
http://www.nu.nl/buitenla(...)kinderen-in-bad.html
Op die manier kun je het hele jaar blijven doorzoeken. Laten ze nu nog enkel zoeken op logische plekken, niet ver van de openbare weg. Het is niet aannemelijk dat de vader de lichamen over grote afstand heeft verplaatst.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:44 schreef Rachilda het volgende:
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:33:41@JulianRubenNL Heb politie getipt te zoeken in ijskelders op landgoederen. Soms in onbruik geraakt, nauwelijks meer herkenbaar. Waardige 1/2 reageer retweet
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:35:24@JulianRubenNL koele plek, vaak op afgelegen deel landgoed, buiten het zicht. http://t.co/bFQGQDM2Xr 2/2 reageer retweet
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.quote:
Zo gaat het bij de meeste gezinsdrama'squote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.
gebeurt al jaren over de helewereldquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.
We leven niet in een film.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef Rachilda het volgende:
[..]
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achteraf
Ik had dat hier al 50 minuten eerder gemeld dan VermistNL het getwitterd had.... en al aan de politie doorgegeven dmv het reactieformulierquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Complotje![]()
![]()
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:08:00Iemand enig idee waarom dit op de site van politie staat: http://t.co/VJ9Ejbqw57 #vermistebroertjes https://t.co/SQd1D3NyEW reageer retweet
twitter:FMCnl twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:18@VermistNL Waar zie jij dat kaartje? In mijn browsers zie ik die niet... reageer retweet
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:45@FMCnl Is al weggehaald, direct nadat de tweet geplaatst was;) reageer retweet
Is ook zo, blijft treurig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Zo gaat het bij de meeste gezinsdrama's
Kennelijk commentaar van de politie op "blunder" om 17:00 uur bij UVandaag op RTV Utrecht?twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:56:12Benieuwd wat de politie er op te zeggen heeft. 17:00 uur, #UVandaag, RTV Utrecht #vermistebroertjes reageer retweet
Jippie, ook The Ice House van Minette Walters gelezenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:44 schreef Rachilda het volgende:
Nee, het was de laatste week vd meivakantiequote:Op donderdag 16 mei 2013 16:53 schreef Waaghals het volgende:
Ik snap het vakantieverhaal wel niet zo goed. Meivakantie was toch al afgelopen?
Als je tegenwoordig kinderen van school haalt voor een paar dagen, krijg je de inspectie al meteen op je dak.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk commentaar van de politie op "blunder" om 17:00 uur bij UVandaag op RTV Utrecht?twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:56:12Benieuwd wat de politie er op te zeggen heeft. 17:00 uur, #UVandaag, RTV Utrecht #vermistebroertjes reageer retweet
twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:53:26Vanaf 17 u op RTV Utrecht het laatste nieuws over de #vermistebroertjes. Ook een reactie van de politie op de 'verkeerde beelden #Leersum' reageer retweet
Dacht dat die maar tot 5 mei liep?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het was de laatste week vd meivakantie
Nee, een hoop scholen hadden door de datum van Hemelvaart (donderdag 9 mei) 2 weken mei-vakantie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:53 schreef Waaghals het volgende:
Ik snap het vakantieverhaal wel niet zo goed. Meivakantie was toch al afgelopen?
Als je tegenwoordig kinderen van school haalt voor een paar dagen, krijg je de inspectie al meteen op je dak.
Nee, ze hoefden afgelopen maandag pas naar school. Is ook over berichtquote:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Triest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:47 schreef beast2 het volgende:
[..]
Nee lijkt me onwaarschijnlijk. 10 dagen is te lang en past ook niet in het plaatje van wraak nemen en stiekem rondrijden. Anders had hij zijn telefoon wel aangelaten, want dan was het niet nodig om onzichtbaar te zijn.
Ja wat denk je nou, dat Luxemburg een standaardprijs daarvoor heeft?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:03 schreef Dee69 het volgende:
Is 170 euro niet ongeveer de prijs van een kamer in een hotel of chateau in luxemburg?
hij had nog 45 euro over..quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:03 schreef Dee69 het volgende:
Is 170 euro niet ongeveer de prijs van een kamer in een hotel of chateau in luxemburg?
Je zit ook te kijken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef kuil het volgende:
Lol, de voertuigsdeskundige is dus echt pas later in het leven geroepen, omwille van de tijdsdruk.
Ze hadden beter mij kunnen bellen. Ik zag het binnen enkele minuten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef kuil het volgende:
Lol, de voertuigsdeskundige is dus echt pas later in het leven geroepen, omwille van de tijdsdruk.
Na het vrijgeven van de beelden werd er idd direct door een aantal FOK'ers gemeld dat het geen 5-deurs Getz kon zijn. Blijkbaar hoef je helemaal geen vervoersexpert te zijn om dat te kunnen zien.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze hadden beter mij kunnen bellen. Ik zag het binnen enkele minuten.
Maar velen met mij overigens.
En ik zag meteen dat de auto de verkeerde richting op reedquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:09 schreef kuil het volgende:
[..]
Na het vrijgeven van de beelden werd er idd direct door een aantal FOK'ers gemeld dat het geen 5-deurs Getz kon zijn. Blijkbaar hoef je helemaal geen vervoersexpert te zijn om dat te kunnen zien.
Dat mens gaat maar door over haar ijskelders.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jippie, ook The Ice House van Minette Walters gelezen
Ik moet wel bekennen dat ik me een redelijke 'voertuigexpert' mag noemen, met bovengemiddelde interesse in auto's vanaf dat ik kon praten en kon lopen, en met diverse werkzaamheden in de autobranche, en meerdere autogekken in de familie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:09 schreef kuil het volgende:
[..]
Na het vrijgeven van de beelden werd er idd direct door een aantal FOK'ers gemeld dat het geen 5-deurs Getz kon zijn. Blijkbaar hoef je helemaal geen vervoersexpert te zijn om dat te kunnen zien.
Dat laatste is geen juiste conclusie, je zou ook kunnen concluderen dat er een hoop voertuigdeskundigen op FOK! zittenquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:09 schreef kuil het volgende:
[..]
SPOILER: Off-topicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal komend weekend even bij Kasteel Staverden kijken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:12 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat mens gaat maar door over haar ijskelders.
Knullig. Dit komt nogal amateuristisch over.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef kuil het volgende:
quote:@PolitieRhenen @JulianRubenNL @PolitieUtrecht misschien heeft de vader onderweg ergens wat gegeten met de jongens? #cash #vermistebroertjes
*zucht*quote:@PolitieRhenen @JulianRubenNL @PolitieUtrecht of prostituee bezocht (was toch de laatste dag van zijn leven)
Als je zo goed kunt rechercheren ga je toch zelf info boven water krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:18 schreef Bayswater het volgende:
Gooi gewoon alle info op fok zou ik zeggen, beter recherchewerk dan de zogenaamde profs bij de politie.
Daar ben ik dus ook bang voor. Er is nu zoveel bekendheid aan gegeven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:07 schreef kuil het volgende:
Ze zijn nog steeds op zoek naar nieuwe informatie van mensen die de auto/vader/kinderen hebben gezien. Na 11 dagen gaat er echt geen nieuwe informatie bijkomen, lijkt me sterk.
Ik vraag me sowieso al af wat voor referentiekader je hebt als je naar de hoeren gaat omdat het de laatste dag van je leven is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Die 'tips' die je leest op twitter.
[..]
[..]
*zucht*
Ja, en na anderhalve week wordt het lastig herinneren. 't is te hopen dat die mariniers de komende dagen een aanknopingspunt vinden bij hun speurtocht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef blanket het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Er is nu zoveel bekendheid aan gegeven.
Tijdsdruk is er vooral de eerste 24-48 uur (toen er nog echt hoop was dat ze mogelijk nog in leven waren).quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:25 schreef blanket het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Er is nu zoveel bekendheid aan gegeven.
Vind ook raar dat politie het over tijdsdruk had. Er is al 11 dagen lang tijdsdruk! En de 1e dagen misschien nog wel meer dan nu![]()
Ja precies.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Tijdsdruk is er vooral de eerste 24-48 uur (toen er nog echt hoop was dat ze mogelijk nog in leven waren).
Dit is alweer gebaseerd op een oudere studie, maar desalniettemin interessant gezien deze zaak. Hier lijkt toch wel vrij duidelijk dat het om de laatste categorie, ofttewel 'Spouse revenge filicide' gaat. En dit schijnt maar in 2% van alle gevallen zo te zijn. Vrij zeldzaam dus. Dit is een vooropgezet plan geweest en goed uitgedacht en voorbereid door de vader. Ik had de eerste paar dagen nog de hoop dat de kinderen nog gevonden zouden worden. Nu is die hoop zo goed als nihil, het duurt gewoon te lang en er is te weinig informatie om concreet mee aan de slag te kunnen. Toch hoop ik nog steeds op een doorbraak, iemand die iets gezien heeft, íets..quote:One of the most influential classifications of child murder was created in 1969 by Phillip Resnick. He reviewed 131 cases of filicide committed by both men and women that were discussed in psychiatric literature dating from 1751 to 1967. He developed five categories to account for the motives driving parents to kill their children:
- Altruistic filicide—The parent kills the child because it is perceived to be in the best interest of the child. Acts associated with parental suicidal ideation—The parent may believe that the world is too cruel to leave the child behind after his or her death. Acts meant to relieve the suffering of the child—The child has a disability, either real or imagined, that the parent finds intolerable.
- Acutely psychotic filicide—The parent, responding to psychosis, kills the child with no other rational motive. This category may also include incidents that occur secondary to automatisms related to seizures or activities taking place in a post-ictal state.
- Unwanted child filicide—The parent kills the child, who is regarded as a hindrance. This category also includes parents who benefit from the death of the child in some way (e.g., inheriting insurance money, marrying a partner who does not want step-children).
- Accidental filicide—The parent unintentionally kills the child as a result of abuse. This category includes the rarely occurring Munchausen syndrome by proxy.
- Spouse revenge filicide—The parent kills the child as a means of exacting revenge upon the spouse, perhaps secondary to infidelity or abandonment.
The most common motive in Resnick's study was altruism. In total, this category accounted for 49 percent of the cases reviewed. The least common motive was spousal revenge, which accounted for only two percent of the murders. This comprehensive classification system can be applied to both female and male perpetrators.
Die brug was toch gewoon via het kenteken? Alleen de waarneming op die camera bij dat eethuis is de auto niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:30 schreef kuil het volgende:
[ afbeelding ]
Die blauwe route mogen ze nu ook wel weghalen, via Leersum zal hij niet zijn gereden. Ik neem aan dat ze intussen wel zeker weten dat hij niet die beveiligingscamera voorbij is gereden.
Ik denk persoonlijk dat hij bewust heeft geprobeerd om zoveel mogelijk dorpskernen te vermijden.
Klopt, dus vanaf Rhenen heeft hij talloze alternatieve routes naar het Doornse Gat kunnen nemen. Ook het meest waarschijnlijk omdat daar het grootste tijdsgat zit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef alors het volgende:
[..]
Die brug was toch gewoon via het kenteken? Alleen de waarneming op die camera bij dat eethuis is de auto niet.
Had ik ook al aan zitten denken. Hij had geen twitter of facebook. Best vreemd als je eigen bedrijf hebt en wel op linkiedinkie te vinden bent.twitter:annetdeboer twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:31:16@PolitieUtrecht #vermistebroertjes gebruikte vader online een pseudoniem of nickname? misschien heeft iemand digitaal met hem gesproken. reageer retweet
Waarom is dat vreemd? Voor zijn eigen bedrijf heeft hij toch genoeg aan linkedin?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:37 schreef blanket het volgende:
Had ik ook al aan zitten denken. Hij had geen twitter of facebook. Best vreemd als je eigen bedrijf hebt en wel op linkiedinkie te vinden bent.twitter:annetdeboer twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:31:16@PolitieUtrecht #vermistebroertjes gebruikte vader online een pseudoniem of nickname? misschien heeft iemand digitaal met hem gesproken. reageer retweet
Hij heeft zijn vriendin gebeld in Neerbeek.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:38 schreef Dee69 het volgende:
Ok stel (probeer ook maar wat):
Hij wil met de jongens met vakantie, pint 170,- voor overnachting en weet een hotel onderweg (hotel kempener beek verblijfstarief vanaf ¤ 82,5 per nacht. Op basis van een tweepersoonskamer incl. ontbijt.) daar aangekomen belt hij vriendin...
Vanaf Veenendaal kan hij constant binnendoor weggetjes hebben genomen en al die uren daar rondgereden hebben .Je kan gewoon via al die binnendoorweggetjes bij Doorn uitkomen.Geen camera kan hem dan ontdekken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:34 schreef kuil het volgende:
[..]
Klopt, dus vanaf Rhenen heeft hij talloze alternatieve routes naar het Doornse Gat kunnen nemen. Ook het meest waarschijnlijk omdat daar het grootste tijdsgat zit.
Veel bedrijven zitten ook op de sociale media. Zeker ook omdat het een goedkope manier van reclame maken is. En aangezien moeder en de rest van de familie wel op facebook zit zou je toch denken dat Pa dat ook had.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom is dat vreemd? Voor zijn eigen bedrijf heeft hij toch genoeg aan linkedin?
Ah joh, Facebook is zó overschat. Bovendien had de vader volgens mij vooral een bedrijf dat Business to Business zaken deed, en niet zozeer te maken had met consumenten. Dan heb je aan Facebook al een heel stuk minder naar mijn mening.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:40 schreef blanket het volgende:
[..]
Veel bedrijven zitten ook op de sociale media. Zeker ook omdat het een goedkope manier van reclame maken is. En aangezien moeder en de rest van de familie wel op facebook zit zou je toch denken dat Pa dat ook had.
Dat hotel ligt vijf min. van het tinq stationquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft zijn vriendin gebeld in Neerbeek.
Al zei hij dat hij bij het motel was.
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dit is alweer gebaseerd op een oudere studie, maar desalniettemin interessant gezien deze zaak. Hier lijkt toch wel vrij duidelijk dat het om de laatste categorie, ofttewel 'Spouse revenge filicide' gaat. En dit schijnt maar in 2% van alle gevallen zo te zijn. Vrij zeldzaam dus. Dit is een vooropgezet plan geweest en goed uitgedacht en voorbereid door de vader. Ik had de eerste paar dagen nog de hoop dat de kinderen nog gevonden zouden worden. Nu is die hoop zo goed als nihil, het duurt gewoon te lang en er is te weinig informatie om concreet mee aan de slag te kunnen. Toch hoop ik nog steeds op een doorbraak, iemand die iets gezien heeft, íets..
twitter:Honingpot twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:34:31@JulianRubenNL @PolitieUtrecht Is er uittgekeken naar de vader met/zonder broertjes in comb met andere groene auto? reageer retweet
Dat is ook weer zo. Maar goed op sociale gronden had hij nog facebook kunnen hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah joh, Facebook is zó overschat. Bovendien had de vader volgens mij vooral een bedrijf dat Business to Business zaken deed, en niet zozeer te maken had met consumenten. Dan heb je aan Facebook al een heel stuk minder naar mijn mening.
Ik geloof dat je gegevens achter moet laten wil je een kamer boeken. In dat geval was dat al wel bekend geweest bij de politie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef Dee69 het volgende:
[..]
Dat hotel ligt vijf min. van het tinq station
twitter:Honingpot twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:15:46@JulianRubenNL @PolitieUtrecht Wordt net een groene auto gemeld die daar al dagen staat in de berm. reageer retweet
ja, ik ga mee in jouw tijdslijn, alleen tja, dan kan het nog alle kanten op met de vindplaats van de kinderenquote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef kuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:
• Afscheidsbrief/wraakbrief schrijven net voordat hij vertrekt.
• Opmerkelijk laat vertrek (20:15) voor vakantie, bovendien op een vrije dag.
• De eerste uren gaat nog alles goed. Vader wacht vermoedelijk tot het donker is en de kinderen in slaap zijn gevallen.
• Telefoon wordt bewust uitgeschakeld net na het moment dat hij zijn huidige vriendin voorliegt. Vanaf dat moment gaat hij van het plan afwijken dat bij zijn vriendin bekend is (vakantie Luxemburg, overnachting in motel). Grote kans dat hij het telefoontje pleegde om er zeker te zijn dat zijn vriendin die nacht iig geen argwaan zou krijgen.
• Zo'n 5,5 uur tussen de telefoonmelding in Limburg en de laatste melding van leven om en nabij Doorn (wanneer telefoon weer wordt ingeschakeld). Waarschijnlijk de benodigde tijd om zo'n vooropgezet plan uit te werken.
• Maar één duidelijk spoor van de auto op de terugweg, omdat de vader niet op de hoogte kon zijn van de mobiele kentekenregistratie.
twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:48:01@Rkkreeft Er is gekeken naar details van het voertuig, zoals het brandstofverbruik en de actieradius. reageer retweet
Dit ja. Als die kentekenregistratie er niet was geweest, hadden we gewoon een nog groter mysterie gehad: een hele normale trip naar Neerbeek, en dan ineens het vinden van de vader in Doorn, bijna thuis dus, ipv verder naar het zuiden. En die afscheidsbrief als extra aanwijzing.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:46 schreef kuil het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn nogal wat hints die op zo'n plan wijzen:
• Afscheidsbrief/wraakbrief schrijven net voordat hij vertrekt.
• Opmerkelijk laat vertrek (20:15) voor vakantie, bovendien op een vrije dag.
• De eerste uren gaat nog alles goed. Vader wacht vermoedelijk tot het donker is en de kinderen in slaap zijn gevallen.
• Telefoon wordt bewust uitgeschakeld net na het moment dat hij zijn huidige vriendin voorliegt. Vanaf dat moment gaat hij van het plan afwijken dat bij zijn vriendin bekend is (vakantie Luxemburg, overnachting in motel). Grote kans dat hij het telefoontje pleegde om er zeker te zijn dat zijn vriendin die nacht iig geen argwaan zou krijgen.
• Zo'n 5,5 uur tussen de telefoonmelding in Limburg en de laatste melding van leven om en nabij Doorn (wanneer telefoon weer wordt ingeschakeld). Waarschijnlijk de benodigde tijd om zo'n vooropgezet plan uit te werken.
• Maar één duidelijk spoor van de auto op de terugweg, omdat de vader niet op de hoogte kon zijn van de mobiele kentekenregistratie.
Hoezo is het vreemd dat hij geen twitter of facebook had?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:37 schreef blanket het volgende:
Het is helemaal niet duidelijk dat het om wraak gaat, die vader heeft toch ook zelfmoord gepleegd? Dat doe je niet als je de wereld zo mooi vindt lijkt me, kam dus net zo goed liefde voor z'n kinderen achter zitten (weghalen uit deze rotwereld).quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:33 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dit is alweer gebaseerd op een oudere studie, maar desalniettemin interessant gezien deze zaak. Hier lijkt toch wel vrij duidelijk dat het om de laatste categorie, ofttewel 'Spouse revenge filicide' gaat. En dit schijnt maar in 2% van alle gevallen zo te zijn. Vrij zeldzaam dus. Dit is een vooropgezet plan geweest en goed uitgedacht en voorbereid door de vader. Ik had de eerste paar dagen nog de hoop dat de kinderen nog gevonden zouden worden. Nu is die hoop zo goed als nihil, het duurt gewoon te lang en er is te weinig informatie om concreet mee aan de slag te kunnen. Toch hoop ik nog steeds op een doorbraak, iemand die iets gezien heeft, íets..
Mogelijk. Maar dan moet het wel in het buitenland zijn waar de kinderen niet worden herkend, of de kinderen moeten een flinke tijd binnenshuis blijven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
Misschien rare gedachte, maar volgens mij kun je niet uitsluiten dat hij wel veel van ze kinderen hield, maar enorme haat naar ze vrouw, ok wat doe je dan? Je gaat op zoek naar een paar met een ouderwens en zorgt dat alles geregeld word, echter omdat je het liefst de politie in het ongewisse laat moet je wel een enorm dwaalspoor op zetten, enerzijds om zo te verbergen waar en aan wie de kinderen zijn afgeleverd, anderzijds om zoveel mogelijk de optie dat de kinderen begraven zijn in leven te houden.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:51 schreef kuil het volgende:
Over de motoranalyse:twitter:PolitieUtrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 17:48:01@Rkkreeft Er is gekeken naar details van het voertuig, zoals het brandstofverbruik en de actieradius. reageer retweet
Dat is een rare gedachte. Er is niemand die met zo'n debiel plan instemt (al helemaal niet met de suïcide van de vader). We moeten er vanuit gaan dat het hoofdmotief dé ultieme wraak is geweest. Het is geen ultieme wraak als de kinderen later weer ergens opduiken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
Misschien rare gedachte, maar volgens mij kun je niet uitsluiten dat hij wel veel van ze kinderen hield, maar enorme haat naar ze vrouw, ok wat doe je dan? Je gaat op zoek naar een paar met een ouderwens en zorgt dat alles geregeld word, echter omdat je het liefst de politie in het ongewisse laat moet je wel een enorm dwaalspoor op zetten, enerzijds om zo te verbergen waar en aan wie de kinderen zijn afgeleverd, anderzijds om zoveel mogelijk de optie dat de kinderen begraven zijn in leven te houden.
Dat is wel weer sickminded in het kwadraat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
Er zijn altijd wel mensen te vinden, hoe gestoord een idee ook is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef kuil het volgende:
[..]
Dat is een rare gedachte. Er is niemand die met zo'n debiel plan instemt (al helemaal niet met de suïcide van de vader). We moeten er vanuit gaan dat het hoofdmotief dé ultieme wraak is geweest. Het is geen ultieme wraak als de kinderen later weer ergens opduiken.
Ik ben er ook nog niet van overtuigd dat die kinderen dood zijn...quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
Of hij heeft een ongelofelijke haat ontwikkeld voor zijn ex-vrouw. Doordat die 2 kinderen qua uiterlijk veel op de moeder lijken is deze haat misschien wel "overgesprongen".quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
Die oudste is oud genoeg om dan contact te zoeken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:53 schreef raptorix het volgende:
En niemand heeft door dat er bij de kinderloze Paul en Jacqueline ineens 2 kinderen wonen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:00 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden, hoe gestoord een idee ook is.
En die kinderen kunnen communiceren. Enige optie zou zijn opsluiting in een kelder ofzo. Maar dat zou wel een heel extreme draai zijnquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En niemand heeft door dat er bij de kinderloze Paul en Jacqueline ineens 2 kinderen wonen?
Ik ook niet, maar ik schaar het onder de categorie 'wishfull thinking'.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog niet van overtuigd dat die kinderen dood zijn...
Voor zover bekend is er geen vergelijkbaar geval van een vader die zelfmoord pleegde en daarnaast zijn kinderen ergens (levend) onderbracht, met de bedoeling iedereen op een dwaalspoor te brengen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:00 schreef eight het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden, hoe gestoord een idee ook is.
Dit.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:07 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik schaar het onder de categorie 'wishfull thinking'.
Het is puur de wetenschap dat hij bovengemiddelde intelligent was en gelijktijdig ook geliefd was onder de mensen dat ik hoop dat hij voor een andere oplossing gekozen heeft dan kindermoord.
Juist wel, ze ergens verstoppen slaat drie keer nergens op. Dat doe je dan echt om te kwetsen, te pesten. Vandaar dat ik dat ook heel onlogisch zou vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:59 schreef kuil het volgende:
[..]
Dat is een rare gedachte. Er is niemand die met zo'n debiel plan instemt (al helemaal niet met de suïcide van de vader). We moeten er vanuit gaan dat het hoofdmotief dé ultieme wraak is geweest. Het is geen ultieme wraak als de kinderen later weer ergens opduiken.
Uit moederliefde deed-ie het zeker niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:07 schreef Leandra het volgende:
Als hij van z'n vader hield dan had hij z'n vader dit niet aangedaan
Enige optie is dan buitenland. Iemand die betaald wordt om zijn kinderen elders te laten opgroeien. Meest voor de hand liggende optie blijft natuurlijk moord.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
En niemand heeft door dat er bij de kinderloze Paul en Jacqueline ineens 2 kinderen wonen?
Het slaat idd nergens op, ook omdat die kinderen zich echt niet vrijwillig laten ontvoeren. Om te kwetsen neem je je kinderen mee in je dood en zorg je ervoor dat ze nooit meer gevonden worden. Dat is nog altijd het hardste scenario.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist wel, ze ergens verstoppen slaat drie keer nergens op. Dat doe je dan echt om te kwetsen, te pesten. Vandaar dat ik dat ook heel onlogisch zou vinden.
Moeizame relatie, vervolgens een vechtscheiding en uiteindelijk na oordeel van van de rechtbank een versoberde omgangsregeling. Vader zag zijn kinderen waarschijnlijk maar eens in de zoveel weken. Het is juist wel het meest logische.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:08 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het wraak motief is wellicht t spannendst maar ik heb niets over de relatie van die ouders gelezen waaruit blijkt dat dat het meest logische is.
De jongste lijkt juist als twee druppels water op z'n vader...quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:03 schreef eight het volgende:
[..]
Of hij heeft een ongelofelijke haat ontwikkeld voor zijn ex-vrouw. Doordat die 2 kinderen qua uiterlijk veel op de moeder lijken is deze haat misschien wel "overgesprongen".
Nee, niet per se om te kwetsen, waarom zou hij dit hoe dan ook voor een ander (z'n ex) doen en niet gewoon voor zichzelf omdat hij denkt dat de kids zo beter af zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:11 schreef kuil het volgende:
[..]
Het slaat idd nergens op, ook omdat die kinderen zich echt niet vrijwillig laten ontvoeren. Om te kwetsen neem je je kinderen mee in je dood en zorg je ervoor dat ze nooit meer gevonden worden. Dat is nog altijd het hardste scenario.
Ik had Paul en Jacqueline eigenlijk expres al als Franse namen gekozen....quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:09 schreef eight het volgende:
[..]
Enige optie is dan buitenland. Iemand die betaald wordt om zijn kinderen elders te laten opgroeien. Meest voor de hand liggende optie blijft natuurlijk moord.
Ja, misschien dacht hij dat wel. Hij zal niet hebben gedacht dat zijn kinderen beter af waren zonder beide ouders in het buitenland, hoogst onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, niet per se om te kwetsen, waarom zou hij dit hoe dan ook voor een ander (z'n ex) doen en niet gewoon voor zichzelf omdat hij denkt dat de kids zo beter af zijn?
Nous adoptonsquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had Paul en Jacqueline eigenlijk expres al als Franse namen gekozen....
quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had Paul en Jacqueline eigenlijk expres al als Franse namen gekozen....
Ik vind ze beiden het meest op hun moeder lijken, maar de jongste heeft idd. ook wel wat van de vader weg.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
De jongste lijkt juist als twee druppels water op z'n vader...
Maar misschien had de moeder de kinderen wel allerlei nare dingen ingefluisterd, die ze steeds in bijzijn van hun vader herhaalden?
Nah doe maar ff niet.twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 18:30:19@PolitieUtrecht Misschien niet helemaal handig?... https://t.co/ja8craEXcm #vermistebroertjes reageer retweet
Als hij erop los mepte werd de omgang vast wel stopgezet ipv versoberdquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:35 schreef mar1m het volgende:
Hoe gedroeg de vader zich tov de kinderen?
Mepte hij er op los, mishandelde hij ze?
Werd daarom de omgang versobert?
Dan is moord ook waarschijnlijker, maar dat zijn vragen waar alleen de politie een antwoord op heeft.
Maar nu is er nog niks gevonden en kunnen ze overal zijn, en is de kans dat ze daar zijn bovengemiddeld groot.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:36 schreef portie het volgende:
In principe hebben ze tijd zat om voor die GPS-tocht het bos even te doorzoeken. Handig is het niet nee. Destijds in groep 7 waren we op kamp naast een bos waar een meisje dood gevonden was. Toen werd door de politie ons verboden daar spelletjes te organiseren e.d..
Neem dus aan dat er wel maatregelen getroffen zullen worden.
Versobering van omgang zegt m.i. meer over hoe het contact was tussen de ouders dan tussen de vader en zijn zoons.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:35 schreef mar1m het volgende:
Hoe gedroeg de vader zich tov de kinderen?
Mepte hij er op los, mishandelde hij ze?
Werd daarom de omgang versobert?
Dan is moord ook waarschijnlijker, maar dat zijn vragen waar alleen de politie een antwoord op heeft.
Ik voel een film hierover aankomenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vooropgezet plan, overal aan gedacht, echt overal. Zie je aan alles, dat de kinderen gevonden gaan worden is wat mij betreft nagenoeg uitgesloten. Anderhalve week verder, en wat is er bekend? Niks.
Het kan ook nog steeds op praktische gronden zijn geweest; kinderen vaak te laat op school als ze bij vader waren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:39 schreef eight het volgende:
[..]
Versobering van omgang zegt m.i. meer over hoe het contact was tussen de ouders dan tussen de vader en zijn zoons.
Zoals sommige users hier al eerder zeiden denkt hij ook dat het een soort wraakactie is, of in elk geval bedoeld om de moeder zo veel mogelijk pijn te doen.quote:Wat vond u het belangrijkste nieuws vandaag?
'Of het nog echt nieuws is weet ik niet, maar de vermiste jongetjes houden me heel erg bezig. Wat ging er in die vader om? Dit geeft een familiedrama weer een hele nieuwe dimensie. Ik lees nu toevallig het werk van Frans de Waal. Daarin stelt hij dat empathie meestal goed is, maar dat je ook heel empathisch moet zijn om iemand het hardst te treffen. De vader heeft de moeder volgens mij zo willen treffen, door de jongetjes onvindbaar te maken.
Je ziet ook hoeveel emotie dit bij iedereen oproept. Medelijden, maar ook ontroering. Ontroering is een emotie waar je niet echt controle over hebt, een soort instinct. Dat zag je bij de kroning ook, ook al was dat een ander soort ontroering.'
Zorgt die ontroering ook voor de burgerzoektochten?
'Ja, dat denk ik wel. Mensen hebben een enorm gevoel van machteloosheid en willen daar iets aan doen. Ik vind het mooi dat mensen het met zo'n initiatief kunnen kaderen, een plek kunnen geven.'
ik denk dat 2 archeologen over pakweg 500 jaar op 2 lichamen stuiten en ze dan afvragen wat er destijds in dat verre verre verleden kan zijn gebeurdquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vooropgezet plan, overal aan gedacht, echt overal. Zie je aan alles, dat de kinderen gevonden gaan worden is wat mij betreft nagenoeg uitgesloten. Anderhalve week verder, en wat is er bekend? Niks.
Zit er dik in. Las begin van de week in het AD iets over een vergelijkbare zaak in Zwitserland geloof ik. Nou was dat gebied veel groter, Frankrijk en Italie geloof ik, maar toch. Zelfde idee en die kinderen zijn nooit gevonden. Je kan 1001 scenario's verzinnen rond dit, hoe treurig het ook is, maar ik zie het heel somber in. Te goed over nagedacht.quote:
tttttsssssssssss dat geloof je toch niet....quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:30 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]Nah doe maar ff niet.twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 18:30:19@PolitieUtrecht Misschien niet helemaal handig?... https://t.co/ja8craEXcm #vermistebroertjes reageer retweet
Het is niet alsof die kinderen gaan graven, hoor. Het gebied waar ze kunnen zijn beslaat drie en halve provincie, dat kun je niet geheel afsluiten voor alle andere mensen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:43 schreef maily het volgende:
[..]
tttttsssssssssss dat geloof je toch niet....
Dit dus. Je kan zo wel door blijven gaan, de wereld staat niet stil helaas door dit. Het leven gaat verder.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet alsof die kinderen gaan graven, hoor. Het gebied waar ze kunnen zijn beslaat drie en halve provincie, dat kun je niet geheel afsluiten voor alle andere mensen.
Klopt, alleen is dit vanwege de vechtscheiding wel minder aannemelijk.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kan ook nog steeds op praktische gronden zijn geweest; kinderen vaak te laat op school als ze bij vader waren bijvoorbeeld.
Inderdaad. Dit geeft alleen maar aan dat deze twitteraar misschien maar eens wat anders moet gaan doen...quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit dus. Je kan zo wel door blijven gaan, de wereld staat niet stil helaas door dit. Het leven gaat verder.
Schatzoeken of zoquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit geeft alleen maar aan dat deze twitteraar misschien maar eens wat anders moet gaan doen...
Misschien? Ik weet het wel zeker.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit geeft alleen maar aan dat deze twitteraar misschien maar eens wat anders moet gaan doen...
quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet alsof die kinderen gaan graven, hoor. Het gebied waar ze kunnen zijn beslaat drie en halve provincie, dat kun je niet geheel afsluiten voor alle andere mensen.
Snap ik wel... maar ga dan in een ander bos... niet in Zeist...quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit dus. Je kan zo wel door blijven gaan, de wereld staat niet stil helaas door dit. Het leven gaat verder.
Laat die arme kinderen helemaal naar Groningen reizen. Wie weet wat je daar wel niet tegenkomt!quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Snap ik wel... maar ga dan in een ander bos... niet in Zeist...
Je hebt toch dit plaatje gezien?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
Snap ik wel... maar ga dan in een ander bos... niet in Zeist...
Het zou me verbazen als dit drama niet binnen enkele maanden herhaalt wordt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar kan ik me aanmelden?quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:52 schreef blanket het volgende:
Burgerinitiatiefbeek
beste vrijwilligers wij hebben een sponsor weten te vinden die ons van drank wil voorzien voor de goede inzet wat jullie tonen naar het zoeken van Julian en ruben morgenavond zullen jullie van ons uit iets te drinken mee krijgen. wij willen dan ook deze sponsor bedanken voor de drank Albert heijn scharnerweg 110 te maastricht
Van facebook...hé Jongens...gratis drank?!
Stond daar misschien om een telefoontje/smsje/mailtje te versturen? Dan kan je het zo opzoeken. Hoop wel dat diegene gekeken heeft of z'n telefoon gelijk stondquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook, maar er zijn volgens mij vergelijkbare gevallen waarbij het kind gewoon gemanipuleerd is en het daarom pas zeer laat uitkwam.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Die oudste is oud genoeg om dan contact te zoeken.
Dit is echt wat vergezocht.
Tjah het probleem is dat men eigenlijk niet eens weet waar men moet zoeken, ik denk dat men nu eerst het materiaal goed wilt uit rechercheren en dan gerichter gaan zoeken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:14 schreef Xeanor het volgende:
Hoe lang nog tot de politie en de mensen stoppen met zoeken, vraag ik me af? Zal niet heel lang meer zijn.
Heb je daar concrete voorbeelden van?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:13 schreef raptorix het volgende:
maar er zijn volgens mij vergelijkbare gevallen waarbij het kind gewoon gemanipuleerd is en het daarom pas zeer laat uitkwam.
Dit mens is NOG steeds met haar ijskelders bezig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:44 schreef Rachilda het volgende:
Volgens mij jij in je eentje. Deze berichten zijn van uren geleden...quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit mens is NOG steeds met haar ijskelders bezig.
Als ze er nou bij zegt dat er in Doorn een ijskeldersbos is, met bijbehorende ijskelder op de heuvel.(gesloten)quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit mens is NOG steeds met haar ijskelders bezig.
Op twitter heeft ze 11 minuten geleden nog een tweet geplaatst:quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Volgens mij jij in je eentje. Deze berichten zijn van uren geleden...
quote:@huizen_jolien @JulianRubenNL Geen specifieke locaties genoemd. Die ken ik niet. Als ze googlen op (vervallen) ijskelder vinden ze die wel.
Een jaar tegenwoordig. Sinds 2002 al...quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:34 schreef kuil het volgende:
Opmerkelijk is trouwens dat pas na 5 jaar vermissing iemand officieel dood verklaard kan worden (en alleen als de familie dit zelf aanvraagt). Ik neem aan dat er voor die tijd nog wel een stille tocht komt.
Aha, excuus dan. Wat een doos dat mens.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:38 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Op twitter heeft ze 11 minuten geleden nog een tweet geplaatst:
[..]
Denk het wel. Dat moet binnen zoveel dagen, en het lichaam was door de politie al vrijgegeven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:44 schreef tribalwars het volgende:
Heb een vraag heb ze die vader van die kinderen al begraven.
Dan kan je in het hele zoekgebied, van Limburg tot midden Nederland, geen bosaktiviteiten meer organiseren. Tot ze gevonden zijn? Als ze nou niet gevonden worden, nooit meer een speurtocht? Het gebied is gewoon toegankelijk, afgezien van de zoekers hebben er ook al honderden wandelaars gelopen.. de mensen die de speurtocht uitzetten lopen de exacte route eerst.. Het leven gaat toch ook door en dat is goed zo.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:30 schreef blanket het volgende:
[ afbeelding ]Nah doe maar ff niet.twitter:JulianRubenNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 18:30:19@PolitieUtrecht Misschien niet helemaal handig?... https://t.co/ja8craEXcm #vermistebroertjes reageer retweet
Als het voor het onderzoek nodig is, kan hij in de koelcel bewaard worden...quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Denk het wel. Dat moet binnen zoveel dagen, en het lichaam was door de politie al vrijgegeven.
http://www.klokkenluidero(...)-van-ruben-en-julianquote:De 54-jarige fysiotherapeute Toos Nijenhuis wijst plekken aan buiten Zwolle waar volgens haar verklaring kinderen ritueel zijn misbruikt en vermoord. Hier alle achtergronden met video. De politie heeft ‘honderden tips’ gekregen over de verdwenen broertjes. Wordt hier een grote enorme operette opgevoerd, een gigantische satanische ‘speurtocht’ terwijl de ‘hoge heren’ weten dat de kinderen nooit zullen worden gevonden? Een soort ‘omgekeerde false flag’? Laat de politie daarom de burgers het werk doen? Vragen, vragen, vragen. Is vader Jeroen al begraven? Er komt geen snipper info over door. Is zijn lijk ook verdwenen net als die van zijn zoons?
Dat GSM-signaal van 04.16 is ook verdwenen?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
De kaart op politie.nl is aangepast.
Die waarneming bij Venray is eraf gehaald, alsook die tijdstippen van die restaurantcamera bij Leersum.
Nu is er dus een enorm tijdgat: van 1.42 bij Rhenen tot 7.50 bij het Doornse Gat. 6 uur maarliefst.
dat is serieus?quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:54 schreef Copycat het volgende:
Micha Kat neemt het satanische stokje van Martin Vrijland/Martijn Alberda over:
[..]
http://www.klokkenluidero(...)-van-ruben-en-julian
Wederom een heleboel ongefundeerde crap bij elkaar.
Jammer dat die website niet verboden kan worden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Om te janken, zo serieus die gekkies die onzin nemen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:57 schreef debuurvrouw het volgende:
dat is serieus?die zijn toe aan een trui met héle lange mouwen.
Ja, zo te zien wel.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat GSM-signaal van 04.16 is ook verdwenen?
Vreemd.
Het gaat hier niet om zomaar twee lijken eh, het zijn wel zijn kinderen waar hij ongetwijfeld veel van hield.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:16 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik had vanmiddag sterk het gevoel dat hij ze in een ondergrondse vuil of papiercontainer of in een rioolput gedumpt zou hebben.
Je gaat immers niet meer dan een 10 meter met 1 of 2 dode of bewusteloze kinderen slepen, probeer maar eens iemand op te tillen die zich slap houdt... dat tilt niet zo makkelijk.
Ik zat nog ff rond te kijken op wat plaatsen zie ik deze kledingcontainer naast de Tinq in Neerbeek. Als ik een dumpplek zocht dan wist ik het wel:
http://goo.gl/maps/rei2K
Toch lijkt het me makkelijker om het luikje te openen en erin te kieperen dan eerst een half uur sjouwen, een uur kuil graven en weer dichtgooien.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om zomaar twee lijken eh, het zijn wel zijn kinderen waar hij ongetwijfeld veel van hield.
De camera's staan ook de andere kant op gerichtquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef aegir_de_viking het volgende:
Op donderdag 16 mei 2013 20:16 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik had vanmiddag sterk het gevoel dat hij ze in een ondergrondse vuil of papiercontainer of in een rioolput gedumpt zou hebben.
Je gaat immers niet meer dan een 10 meter met 1 of 2 dode of bewusteloze kinderen slepen, probeer maar eens iemand op te tillen die zich slap houdt... dat tilt niet zo makkelijk.
Ik zat nog ff rond te kijken op wat plaatsen zie ik deze kledingcontainer naast de Tinq in Neerbeek. Als ik een dumpplek zocht dan wist ik het wel:
http://goo.gl/maps/rei2K
Die kledingcontainer is trouwens verplaatstquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:24 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Toch lijkt het me makkelijker om het luikje te openen en erin te kieperen dan eerst een half uur sjouwen, een uur kuil graven en weer dichtgooien.
Tevens kleine kans dat ze snel gevonden worden.
Want die kledingcontainers worden nooit geleegd? Als ze al niet een van de eerste plaatsen binnen het zoekgebied zijn waarin wordt gekeken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:24 schreef aegir_de_viking het volgende:
Toch lijkt het me makkelijker om het luikje te openen en erin te kieperen dan eerst een half uur sjouwen, een uur kuil graven en weer dichtgooien.
Tevens kleine kans dat ze snel gevonden worden.
Toch nog maar even reageren, omdat ik zie dat deze reeks nog steeds bestaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar rook is, is barbecue. Zeker in de zomer.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toch nog maar even reageren, omdat ik zie dat deze reeks nog steeds bestaat.
Er zijn nu zo veel aanwijzingen richting moord en pedofielennetwerken dat er wel iets van waar moét zijn. Waar rook is is vuur. Helaas heeft de opdrachtgever van de huurmoordenaar nu al veel te veel tijd gehad om een verhaal te verzinnen. Het zal moeilijk zijn om haar nog te verhoren.
Wat zijn die aanwijzingen precies?quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
Er zijn nu zo veel aanwijzingen richting moord en pedofielennetwerken dat er wel iets van waar moét zijn.
Hou toch op, Kat en consorten verzinnen desnoods de "aanwijzingen" als hun verhaal niet sterk genoeg is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toch nog maar even reageren, omdat ik zie dat deze reeks nog steeds bestaat.
Er zijn nu zo veel aanwijzingen richting moord en pedofielennetwerken dat er wel iets van waar moét zijn. Waar rook is is vuur. Helaas heeft de opdrachtgever van de huurmoordenaar nu al veel te veel tijd gehad om een verhaal te verzinnen. Het zal moeilijk zijn om haar nog te verhoren.
In de achtertuin van Demmink, want de alugekkies zeggen het. En dat zijn gegronde aanwijzingen.quote:
Dat ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Rijswijk toch?
Woont Micha Kat daar ook niet ergens?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |