quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder dat ze kunnen zien dat de auto niet extreem veel gereden heeft op die avond. Slijt een Getz zo hard dan?
Tsja. En waarom zaterdag pas?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
15.20 uur: Zaterdag wordt door vrijwilligers de terugroute van de vader gereden vanaf Neerbeek. Meerijders verzamelen om 10.00 uur bij Tinq-tankstation.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ruben-en-julian.html
Een Getz? Daar zit niet veel electronica in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar het kan wel zijn dat het uitlezen van de boordcomputer eea aan informatie geeft.
En dat zal dat gebakje toch al wel hebben gehad, een soort van boordcomputer?
Anders staan ze dadelijk met 1000 vrijwilligers in de file...quote:
RTV Utrecht:quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
@rikdogger: Rechercheurs hebben de hulp in geroepen van een voertuigdeskundige. Deze oordeelt: de auto op de beelden is geen Hyundai Getz.
En degene die daar wel heeft gereden? Heeft die zich al gemeld?
Knap als ze dat zo zeker weten.quote:"Uit motoranalyse van de auto blijkt dat de vader niet veel verder heeft gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn. Het rijden van een omweg via het buitenland, ligt niet voor de hand, meldt de politie."
Als het je echt boeit om de kinderen te vinden neem je nu vrij en ga je nu dat stuk rijden, als je dat zo per se wilt.quote:
Deze schijnt het wel te hebben, zelfde jaar, zelfde model:quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een Getz? Daar zit niet veel electronica in.
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:20 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over de terugroute.Behalve dat ze op enig moment vanuit zuidelijke richting de Rijnbrug moeten nemen.
Dat zullen mensen al gedaan hebben gok ik. Ik snap die oproepen sowieso niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als het je echt boeit neem je vrij en ga je nu dat stuk rijden, als je dat zo per se wilt.
Dit is een beetje interessant doen.
Dan gaat ie over de nieuwe weg naar Beneden-Leeuwen en daar naar de A15 en richting Rhenen. Dan omzeilt hij dat. Als hij het heeft voorbereid heeft hij daar ook bij stil gestaan wellicht.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:28 schreef beast2 het volgende:
[..]
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?
. De route nog eens rijden, kan toch wel handig zijn om een idee van tijdsduur te krijgen.
Maar er waren 2 verschillende auto's toch (of 3 als je die zwarte ook meetelt)? Dat waren beide niet zijn auto?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
@rikdogger: Rechercheurs hebben de hulp in geroepen van een voertuigdeskundige. Deze oordeelt: de auto op de beelden is geen Hyundai Getz.
Neuh, de mensen die hieraan meedoen zijn zullen waarschijnlijk niet eens in staat zijn om te werken.quote:
Verkeerscamera's, die slaan niets op. Als ze de vermeende route naar de Rijnbrug rijden zullen ze opmerken dat er voor de Rijnbrug ook een gat zit in de tijdsduur. Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:28 schreef beast2 het volgende:
[..]
En de Romeinse Put is ook aannemelijk. Als hij over de A73 teruggereden is, is hij via de camera bij Knooppunt Neerbosch gereden. Valt dit niet meer te controleren. En bij de brug bij Ewijk hangen toch ook camera's?
. De route nog eens rijden, kan toch wel handig zijn om een idee van tijdsduur te krijgen.
Het is een vrij drukke parkeerplaats dus dat is zeker niet ondenkbaar..quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef kuil het volgende:
Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raarquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Verkeerscamera's, die slaan niets op. Als ze de vermeende route naar de Rijnbrug rijden zullen ze opmerken dat er voor de Rijnbrug ook een gat zit in de tijdsduur. Romeinse Put ben ik totaal niet zeker van, kan net zo goed ook een andere Hyundai Getz zijn of vergelijkbare auto.
Misschien met een dashcam met tijdaanduiding. Maar wel te onduidelijk om het kenteken te zien (te donker)quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raar
En het was vanaf de A73 de kortste weg naar Wijk bij Duurstede.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:29 schreef Puala het volgende:
Dan gaat ie over de nieuwe weg naar Beneden-Leeuwen en daar naar de A15 en richting Rhenen. Dan omzeilt hij dat. Als hij het heeft voorbereid heeft hij daar ook bij stil gestaan wellicht.
Tussen Neerbeek en de Rijnbrug heeft hij heel goed via Duitsland kunnen rijden in dat tijdsbestek. Zie OP.twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:29:57Het ligt niet voor de hand dat vader #vermistebroertjes omweg nam via buitenland, stelt politie op basis analyse auto http://t.co/HfZEiUpjNK reageer retweet
okquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien met een dashcam met tijdaanduiding. Maar wel te onduidelijk om het kenteken te zien (te donker)
Dat heb ik gisteravond al verklaard; als jij net hebt getankt en je ziet daarna die vader langsrijden en om een of andere reden onthoud je dat (omdat hij veel om zich heen keek, verdacht gedroeg, keihard reed, weetikwat), dan kun je later nog bedenken "oja dat was net nadat ik getankt had", en als je dan om 00.16 getankt hebt ofzo (kun je nakijken in je internetbankieren) dan weet je dat dus nog vrij nauwkeurig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:31 schreef Rachilda het volgende:
[..]
ik vind dat bericht over de Romeinse Put zo raar, iemand zou de auto exact om 00.18 uur daar hebben gezien en weet dat ook nog een dag later met aanduiding op de minuut nog, raar
Nee, maar dat zouden net zo goed twee vrienden kunnen zijn die wisten dat ze daar op een compleet ander tijdstip samen behoorlijk hard overheen gejaagd waren en zich dus niet geroepen voelden zich te melden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:25 schreef Dee69 het volgende:
En degene die daar wel heeft gereden? Heeft die zich al gemeld?
Waarom zou hij? Als hij een afscheidsrit maakt dan zal dat wel plaatsen in Nederland betreffen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:32 schreef kuil het volgende:
Tussen Neerbeek en de Rijnbrug heeft hij heel goed via Duitsland kunnen rijden in dat tijdsbestek. Zie OP.twitter:rtvutrecht twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:29:57Het ligt niet voor de hand dat vader #vermistebroertjes omweg nam via buitenland, stelt politie op basis analyse auto http://t.co/HfZEiUpjNK reageer retweet
ok, duidelijke uitlegquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:32 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dat heb ik gisteravond al verklaard; als jij net hebt getankt en je ziet daarna die vader langsrijden en om een of andere reden onthoud je dat (omdat hij veel om zich heen keek, verdacht gedroeg, keihard reed, weetikwat), dan kun je later nog bedenken "oja dat was net nadat ik getankt had", en als je dan om 00.16 getankt hebt ofzo (kun je nakijken in je internetbankieren) dan weet je dat dus nog vrij nauwkeurig.
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Waarom zou hij? Als hij een afscheidsrit maakt dan zal dat wel plaatsen in Nederland zijn. Zeer aannemelijk.
Afgezien van waar het 3 km van de vader af was, zou dat ook de reden kunnen zijn dat de mast in Leersum het GSM-signaal opgepikt had.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:33 schreef renevanlaaren het volgende:
er was een jongen een paar dagen terug had een bal gezien in het doornse bos .
3 km van vader af.
mocht daar niet zoeken van politie ben bang dat hij toch gelijk krijg.
Of in die tijd de kinderen gedumpt heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
Feit is wel dat je in normaal tempo in 42 minuten van de Romeinse Put bij de Rijnbrug bent. In dat tempo had hij om 1:00 al de Rijn moeten passeren. De waarneming is van 1:42, dus dat betekent dat hij langer heeft stilgestaan of een alternatieve (binnendoor) route heeft genomen.
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.
Precies. Hij heeft aardig wat tijd genomen tot de laatste GSM-melding. De kans op een doorbraak is alleen maar kleiner geworden nu er steeds minder bruikbare informatie is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:37 schreef beast2 het volgende:
Ik ben zo langzaam bang dat de vader zijn zin krijgt en dit een open zaak blijft. Nederland staat nu 1 week op zijn kop en we weten amper iets meer dan vorige week. Of er komt een doorbraak op zeer korte termijn...
Hij heeft in Sittard de CIOS gedaan. Kan best zijn dat hij ook nog in Sittard is geweest,. In ieder geval kent hij die omgeving erg goed.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.
Hij is imho iig niet toevallig in Neerbeek beland.
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achterafquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aankopen vader vermiste broertjes nog steeds een raadsel
GEPLAATST : Vandaag 16:26
ANP
Er heeft zich na 10 dagen onderzoek nog steeds niemand gemeld bij de politie, die vorige week maandag of dinsdagochtend vroeg iets heeft verkocht aan de 38-jarige vader van de vermiste kinderen Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist. Dat de vader aankopen heeft gedaan, staat volgens de politie vast, aangezien hij maandag geld heeft gepind. Daarvan zat nog maar een klein bedrag in zijn portemonnee toen hij dood werd gevonden in de Doornse bossen.
Het was hoogst ongebruikelijk voor de 38-jarige Vleutenaar om contant geld op zak te hebben. De politie denkt dat hij expres geld heeft opgenomen om onderweg met zijn zoontjes geen pinspoor achter te laten.
De man belde in Zuid-Limburg naar zijn partner dat hij met de jongens was gearriveerd bij een motel. Daar was hij niet op dat moment, maar mogelijk is het drietal wel in een motel of een restaurant geweest. Ook daarvan is nog geen enkele getuige gevonden.
http://www.metronieuws.nl(...)/SrZmep!wiMtG0AVs6k/
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:08:00Iemand enig idee waarom dit op de site van politie staat: http://t.co/VJ9Ejbqw57 #vermistebroertjes https://t.co/SQd1D3NyEW reageer retweet
twitter:FMCnl twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:18@VermistNL Waar zie jij dat kaartje? In mijn browsers zie ik die niet... reageer retweet
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:45@FMCnl Is al weggehaald, direct nadat de tweet geplaatst was;) reageer retweet
Het was een goedkoop tankstation en vermoedelijk bij hem bekend omdat zijn ex-vriendin daar woont. Normaal wel logisch dat hij daar ging tanken. Echter je zou zeggen dat hij het niet meer om het prijsverschil zou doen als ie toch al een eind aan zijn leven ging maken.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dat toeval is geloof ik niet... zeker niet omdat het tankstation amper bereikbaar was.
Hij is imho iig niet toevallig in Neerbeek beland.
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:33:41@JulianRubenNL Heb politie getipt te zoeken in ijskelders op landgoederen. Soms in onbruik geraakt, nauwelijks meer herkenbaar. Waardige 1/2 reageer retweet
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:35:24@JulianRubenNL koele plek, vaak op afgelegen deel landgoed, buiten het zicht. http://t.co/bFQGQDM2Xr 2/2 reageer retweet
Kinderen ook dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef Rachilda het volgende:
[..]
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achteraf
bijvoorbeeld via de A2 vervolgens A50quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:36 schreef kuil het volgende:
[..]
Ze weten helemaal niets over in welke mate het een afscheidsrit was. Dat ze in Neerbeek tankten kan ook gewoon toeval zijn geweest.
Feit is wel dat je in normaal tempo in 42 minuten van de Romeinse Put bij de Rijnbrug bent. In dat tempo had hij om 1:00 al de Rijn moeten passeren. De waarneming is van 1:42, dus dat betekent dat hij langer heeft stilgestaan of een alternatieve (binnendoor) route heeft genomen.
Nee lijkt me onwaarschijnlijk. 10 dagen is te lang en past ook niet in het plaatje van wraak nemen en stiekem rondrijden. Anders had hij zijn telefoon wel aangelaten, want dan was het niet nodig om onzichtbaar te zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef captainkraak het volgende:
Is er nog iemand die erin geloofd dat de twee jongetjes nog leven?
ja idd ook 2 kinderen, verder ?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vond dit Franse verhaal behoorlijk wat paralellen hebben met dit verhaal:
http://www.nu.nl/buitenla(...)kinderen-in-bad.html
Op die manier kun je het hele jaar blijven doorzoeken. Laten ze nu nog enkel zoeken op logische plekken, niet ver van de openbare weg. Het is niet aannemelijk dat de vader de lichamen over grote afstand heeft verplaatst.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:44 schreef Rachilda het volgende:
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:33:41@JulianRubenNL Heb politie getipt te zoeken in ijskelders op landgoederen. Soms in onbruik geraakt, nauwelijks meer herkenbaar. Waardige 1/2 reageer retweet
twitter:Zenza07 twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:35:24@JulianRubenNL koele plek, vaak op afgelegen deel landgoed, buiten het zicht. http://t.co/bFQGQDM2Xr 2/2 reageer retweet
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.quote:
Zo gaat het bij de meeste gezinsdrama'squote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.
gebeurt al jaren over de helewereldquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Moeder kon ook de scheiding niet verwerken.
We leven niet in een film.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:41 schreef Rachilda het volgende:
[..]
mijn idee zal wellicht afgeschoten worden, maar zou ook nog dat hij een kleine vermomming heeft gedaan bij zijn aankopen, bril op, snorretje opplakken, dan zie je er al snel anders uit en dan weet hij dat hij niet snel herkend zal worden achteraf
Ik had dat hier al 50 minuten eerder gemeld dan VermistNL het getwitterd had.... en al aan de politie doorgegeven dmv het reactieformulierquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Complotje![]()
![]()
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:08:00Iemand enig idee waarom dit op de site van politie staat: http://t.co/VJ9Ejbqw57 #vermistebroertjes https://t.co/SQd1D3NyEW reageer retweet
twitter:FMCnl twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:18@VermistNL Waar zie jij dat kaartje? In mijn browsers zie ik die niet... reageer retweet
twitter:VermistNL twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:40:45@FMCnl Is al weggehaald, direct nadat de tweet geplaatst was;) reageer retweet
Is ook zo, blijft treurig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:49 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Zo gaat het bij de meeste gezinsdrama's
Kennelijk commentaar van de politie op "blunder" om 17:00 uur bij UVandaag op RTV Utrecht?twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:56:12Benieuwd wat de politie er op te zeggen heeft. 17:00 uur, #UVandaag, RTV Utrecht #vermistebroertjes reageer retweet
Jippie, ook The Ice House van Minette Walters gelezenquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:44 schreef Rachilda het volgende:
Nee, het was de laatste week vd meivakantiequote:Op donderdag 16 mei 2013 16:53 schreef Waaghals het volgende:
Ik snap het vakantieverhaal wel niet zo goed. Meivakantie was toch al afgelopen?
Als je tegenwoordig kinderen van school haalt voor een paar dagen, krijg je de inspectie al meteen op je dak.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk commentaar van de politie op "blunder" om 17:00 uur bij UVandaag op RTV Utrecht?twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 15:56:12Benieuwd wat de politie er op te zeggen heeft. 17:00 uur, #UVandaag, RTV Utrecht #vermistebroertjes reageer retweet
twitter:DvanOmmeren twitterde op donderdag 16-05-2013 om 16:53:26Vanaf 17 u op RTV Utrecht het laatste nieuws over de #vermistebroertjes. Ook een reactie van de politie op de 'verkeerde beelden #Leersum' reageer retweet
Dacht dat die maar tot 5 mei liep?quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het was de laatste week vd meivakantie
Nee, een hoop scholen hadden door de datum van Hemelvaart (donderdag 9 mei) 2 weken mei-vakantie.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:53 schreef Waaghals het volgende:
Ik snap het vakantieverhaal wel niet zo goed. Meivakantie was toch al afgelopen?
Als je tegenwoordig kinderen van school haalt voor een paar dagen, krijg je de inspectie al meteen op je dak.
Nee, ze hoefden afgelopen maandag pas naar school. Is ook over berichtquote:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Triest.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:47 schreef beast2 het volgende:
[..]
Nee lijkt me onwaarschijnlijk. 10 dagen is te lang en past ook niet in het plaatje van wraak nemen en stiekem rondrijden. Anders had hij zijn telefoon wel aangelaten, want dan was het niet nodig om onzichtbaar te zijn.
Ja wat denk je nou, dat Luxemburg een standaardprijs daarvoor heeft?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:03 schreef Dee69 het volgende:
Is 170 euro niet ongeveer de prijs van een kamer in een hotel of chateau in luxemburg?
hij had nog 45 euro over..quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:03 schreef Dee69 het volgende:
Is 170 euro niet ongeveer de prijs van een kamer in een hotel of chateau in luxemburg?
Je zit ook te kijken?quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:06 schreef kuil het volgende:
Lol, de voertuigsdeskundige is dus echt pas later in het leven geroepen, omwille van de tijdsdruk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |