Welquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:37 schreef othie het volgende:
Is dat gedoe met lopende rekening enzo nou wel of geen examenstof?
Hij kan wel goed uitleggen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Afgezien van dat alle lof voor Frankie boy
Deze vraag ook net gemaakt, helaas fout, maar ik snap niet wat ze bedoelen met arbeid vervangen door kapitaal? Botweg gezegd, je kunt een werknemer toch niet vervangen door een euromuntje...? Je verricht toch juist arbeid om kapitaal te verkrijgen, en dan wordt arbeid vervangen door kapitaal en dan gebruik je kapitaal om kapitaal te verkrijgen...?! Dikke mindfuck nu hahaquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat door de stijging van de loonkosten arbeid in verhouding tot kapitaal duurder wordt? Dus wordt arbeid door kapitaal vervangen en gaan er banen verloren.
Kapitaal als in machinesquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:06 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Deze vraag ook net gemaakt, helaas fout, maar ik snap niet wat ze bedoelen met arbeid vervangen door kapitaal? Botweg gezegd, je kunt een werknemer toch niet vervangen door een euromuntje...? Je verricht toch juist arbeid om kapitaal te verkrijgen, en dan wordt arbeid vervangen door kapitaal en dan gebruik je kapitaal om kapitaal te verkrijgen...?! Dikke mindfuck nu haha
Hahahaquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:06 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Deze vraag ook net gemaakt, helaas fout, maar ik snap niet wat ze bedoelen met arbeid vervangen door kapitaal? Botweg gezegd, je kunt een werknemer toch niet vervangen door een euromuntje...? Je verricht toch juist arbeid om kapitaal te verkrijgen, en dan wordt arbeid vervangen door kapitaal en dan gebruik je kapitaal om kapitaal te verkrijgen...?! Dikke mindfuck nu haha
Ja zeg, hugodver... Dat ze dat meteen zeggen!!! *facepalm*quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Hahaha
Arbeid vervangen door kapitaal wordt mee bedoeld dat het wordt vervangen door machines
Ik zou het lekker houden bij je eigen redenering. Premiedruk stijgt > kost meer om iemand voor je te laten werken > voor een aantal banen gaat gelden dat het nu meer kost dan ze opleveren > aantal banen gaat nu verloren > meer kwantitatieve werkloosheid. Substitutie is wel logischer omdat er dan geen afzet gaat verloren, maar ik denk dat in principe beide goed worden gerekend.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:06 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Met economie klopt uiteindelijk alles wel lijkt het.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:31 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik zou het lekker houden bij je eigen redenering. Premiedruk stijgt > kost meer om iemand voor je te laten werken > voor een aantal banen gaat gelden dat het nu meer kost dan ze opleveren > aantal banen gaat nu verloren > meer kwantitatieve werkloosheid. Substitutie is wel logischer omdat er dan geen afzet gaat verloren, maar ik denk dat in principe beide goed worden gerekend.
Ik hoop het niet, niet echt mijn sterkste puntquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:25 schreef Ac1995 het volgende:
Denken jullie dat ze die comperatieve zooi er weer in gaan gooien?
Ik denk van wel, vorig jaar heel slecht gemaakt, maar van de andere kant zijn mensen er nu wel op voorbereid.
Inderdaad. Ik krijg echt kortsluiting in m'n hoofd als ik zoiets moet berekenen/beredeneren.quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:33 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, niet echt mijn sterkste punt
Moet je er ook mee kunnen rekenen? Of is het genoeg om te begrijpen welke invloed het heeft op de wisselkoers?quote:
Volgens mij hoef je de betalingsbalans niet als domein zelf te kennen, maar je moet wel in het algemeen weten waar het over gaat, omdat het soms terugkomt bij wisselkoersen e.d.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:08 schreef Push. het volgende:
[..]
Moet je er ook mee kunnen rekenen? Of is het genoeg om te begrijpen welke invloed het heeft op de wisselkoers?
Volgens mij de relatieve kostenvoordelen. Staat filmpjes van op pagina 4 van dit topic volgens mijquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:14 schreef siedss het volgende:
[..]
Zelfde vraag als deze gast,
Wat is comperatieve zooi?
Ik heb ze gekeken maar kan me niet voorstellen dat dat moeilijk is, ze kwamen in het examen van 2012?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:16 schreef Heliosphan het volgende:
[..]
Volgens mij de relatieve kostenvoordelen. Staat filmpjes van op pagina 4 van dit topic volgens mij
Misschien nog wel. Ik ga vandaag nog wat oude examens maken, en als ik zie dat ik iets echt niet kan onthouden zet ik dat er maar in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:35 schreef HungryHippocrite het volgende:
Zetten jullie trouwens nog wat op den grafische rekenmachine?
Ja een paar van die standaard functies uit modellen zoals Uc Us.. En spaarsaldo begrotingssaldo en saldo buitenlandquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:35 schreef HungryHippocrite het volgende:
Zetten jullie trouwens nog wat op den grafische rekenmachine?
Bedoel je die dingen als spaarsaldo = S-I + B-O ??quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:43 schreef siedss het volgende:
[..]
Ja een paar van die standaard functies uit modellen zoals Uc Us.. En spaarsaldo begrotingssaldo en saldo buitenland
Soms zijn deze gewoon nodig om het hele model op te lossen.
Die zijn toch meestal al gegeven? Van Uc en Us dan?quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:43 schreef siedss het volgende:
[..]
Ja een paar van die standaard functies uit modellen zoals Uc Us.. En spaarsaldo begrotingssaldo en saldo buitenland
Soms zijn deze gewoon nodig om het hele model op te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |