abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126553233
Thanks, wel slecht van die samenvatting dan. Lijkt me ook veel logischer trouwens dat vacatures bij de werkgelegenheid zitten.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_126553293
Hier staat het weer zonder vacatures:

http://www.economielokaal(...)-vwo/10-arbeidsvraag

Raar. :')
pi_126553299
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:23 schreef Neraice het volgende:
Thanks, wel slecht van die samenvatting dan. Lijkt me ook veel logischer trouwens dat vacatures bij de werkgelegenheid zitten.
Ook in samengevat zijn werkgelegenheid en vacatures apart weergegeven. Maar nogmaals, het is een containerbegrip :P
pi_126553423
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:07 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Hetzelfde hier :') Altijd lui geweest, ook dit jaar, weet niet uberhaupt niet of ik ga slagen :') Pas nu groeit eigenlijk mijn interesse voor exacte vakken :') tja, op 3 havo, toen ik mijn profiel koos, deed ik echt he-le-maal niks en dat wilde ik wel zo houden ;( :'(
Ik had het (achteraf stomme) idee, dat als ik iets met economie/finance/consultancy wilde doen ik E&M moest kiezen, en volgens de decaan sloot Wiskunde A daar heel goed bij aan ( :') ).
Ben ook t/m de 5e echt enorm lui geweest, in het examenjaar eindelijk wat gaan doen (was ook nodig qua toelatingseisen universiteit) en toen vlogen de 8'en me opeens om de oren, had geen idee wat me overkwam haha.

En inderdaad John Frusciante is een enorme baas, live tijdens de Peppers geweldig, maar ook zijn solo werk is heerlijk (ik weet niet of je daar fan van bent?).
Time was so long ago
And things come back you see
To where they don't belong
And every drop of sea is the whole ocean
pi_126553671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:26 schreef AppleBite het volgende:

[..]

Ik had het (achteraf stomme) idee, dat als ik iets met economie/finance/consultancy wilde doen ik E&M moest kiezen, en volgens de decaan sloot Wiskunde A daar heel goed bij aan ( :') ).
Ben ook t/m de 5e echt enorm lui geweest, in het examenjaar eindelijk wat gaan doen (was ook nodig qua toelatingseisen universiteit) en toen vlogen de 8'en me opeens om de oren, had geen idee wat me overkwam haha.

En inderdaad John Frusciante is een enorme baas, live tijdens de Peppers geweldig, maar ook zijn solo werk is heerlijk (ik weet niet of je daar fan van bent?).
Wat wil je nu gaan doen? Ik ben helaas nog steeds lui, dus schoolexamens tussen de 6 en 7 :') hopelijk haal ik het maarja, we zien wel. Het solowerk van Frusciante is idd heerlijk, ken je ook dat groepje wat ie had, Ataxia?

pi_126553676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 21:26 schreef AppleBite het volgende:

[..]

haha, veel frusciante fans hier. Tot een tijdje terug nergens anders naar geluisterd
pi_126556399
Latijn en eco op één dag, hoe durven ze! :(
  woensdag 15 mei 2013 @ 22:18:53 #108
374442 R-K
Jawohl!
pi_126557212
http://www2.cito.nl/vo/ex2013/VW-1022-a-13-1-s.pdf

Het model zegt dat het een normaal opgebouwd examen is. 2x 3-puntenopgave, 2x 1-puntopgave en een 8-puntopgave (betoog), dus ik denk dat we vrijdag niet voor verassingen komen te staan, zoals die van Nederlands.
pi_126558336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:09 schreef Neraice het volgende:
Latijn en eco op één dag, hoe durven ze! :(
Ja echt he, dik vervelend.
pi_126558366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:34 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Ja echt he, dik vervelend.
Latijn is zo godsgruwelijk veel. Al veel gedaan?
pi_126558514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:35 schreef Neraice het volgende:

[..]

Latijn is zo godsgruwelijk veel. Al veel gedaan?
Ja een paar teksten geleerd maar pff, blijft lastig zitten. Ik ben niet zo goed in vertalen dus ik moet het wel hebben van verklaren. Na ja, 6.1 moet wel lukken toch? Dan sta ik een 7.
pi_126558603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:36 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Ja een paar teksten geleerd maar pff, blijft lastig zitten. Ik ben niet zo goed in vertalen dus ik moet het wel hebben van verklaren. Na ja, 6.1 moet wel lukken toch? Dan sta ik een 7.
Ik heb ook nog niet zoveel gedaan, ben gelukkig redelijk goed in vertalen. Ga voor de 6,5 dan sta ik ook een 7 :)
pi_126558679
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:37 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik heb ook nog niet zoveel gedaan, ben gelukkig redelijk goed in vertalen. Ga voor de 6,5 dan sta ik ook een 7 :)
Hahaha na ja veel succes. Ik ga gewoon punten scoren met slap lullen over de stoa en de ratio en dan kloot ik wat aan bij de vertaling :P
pi_126558770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:38 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Hahaha na ja veel succes. Ik ga gewoon punten scoren met slap lullen over de stoa en de ratio en dan kloot ik wat aan bij de vertaling :P
Ja joh je kan in principe alles verklaren door het noemen van de ratio :P Maar goed dat is voor een ander topic ;) Jij ook succes!
pi_126558796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:39 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ja joh je kan in principe alles verklaren door het noemen van de ratio :P Maar goed dat is voor een ander topic ;) Jij ook succes!
Gaat economie ook goed komen?
pi_126558885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:39 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Gaat economie ook goed komen?
Hoop het, heb er ook nog niet zoveel aan gedaan :P. Vind het niet heel lastig, modellen en belasting enzo moet je gewoon snappen en voor de rest is het bijna alleen maar logisch nadenken. Bij jou?
pi_126559033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:40 schreef Neraice het volgende:

[..]

Hoop het, heb er ook nog niet zoveel aan gedaan :P. Vind het niet heel lastig, modellen en belasting enzo moet je gewoon snappen en voor de rest is het bijna alleen maar logisch nadenken. Bij jou?
Ja economie moet wel goed komen, ben ik wel goed in, beter dan Latijn iig.
pi_126559215
Even tussendoor.

Zou ik bij de volgende vraag "Hoe kan een verhoogde premiedruk zorgen voor een toename van de kwantitatieve structuurwerkeloosheid?" kunnen antwoorden:

Door de verhoogde premiedruk stijgen de loonkosten. Aangezien werkgevers alleen mensen kan aannemen waarbij de arbeidsproductiviteit groter is dan de loonkosten, zullen er de banen verdwijnen met een relatief lage arbeidsproductiviteit.

Ik twijfel een beetje aan de redenering en de manier waarop.

:o
pi_126559332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:45 schreef HungryHippocrite het volgende:
Even tussendoor.

Zou ik bij de volgende vraag "Hoe kan een verhoogde premiedruk zorgen voor een toename van de kwantitatieve structuurwerkeloosheid?" kunnen antwoorden:

Door de verhoogde premiedruk stijgen de loonkosten. Aangezien werkgevers alleen mensen kan aannemen waarbij de arbeidsproductiviteit groter is dan de loonkosten, zullen er de banen verdwijnen met een relatief lage arbeidsproductiviteit.

Ik zou van arbeidsproductiviteit maken dat ze meer moeten opbrengen dan kosten. Dan klopt t wel toch?
pi_126559569
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:46 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Ik zou van arbeidsproductiviteit maken dat ze meer moeten opbrengen dan kosten. Dan klopt t wel toch?
Dan zou de rest van de so-called beredenering niet kloppen, toch?
pi_126559663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:50 schreef HungryHippocrite het volgende:

[..]

Dan zou de rest van de so-called beredenering niet kloppen, toch?
Hoezo niet?
pi_126559685
quote:
Even tussendoor.

Is het niet eerder zo dat door de stijging van de loonkosten arbeid in verhouding tot kapitaal duurder wordt? Dus wordt arbeid door kapitaal vervangen en gaan er banen verloren.
pi_126559729
quote:
Even tussendoor.

Mwah, je noemt dat de loonkosten stijgen dat is goed, maar het lijkt me toch logischer om dan te gaan lullen over substitutie van arbeid door kapitaal
pi_126559875
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:51 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Offeh, misschien wel (:

Maar is arbeidsproductiviteit niet hetzelfde als hoeveel ze opbrengen?

quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Is het niet eerder zo dat door de stijging van de loonkosten arbeid in verhouding tot kapitaal duurder wordt? Dus wordt arbeid door kapitaal vervangen en gaan er banen verloren.
Dat is inderdaad de uitwerking uit 2012-1 , maar dat was "een voorbeeld van een goed antwoord" :D
pi_126559991
Ja, je moet beredeneren door middel van substitutie.
Vaak deze discussie gehad met de docent.
Maar volgens mijn docent mag je er niet van uit gaan dat een baas zomaar mensen gaat ontslaan, ze willen immers wel een bepaalde afzet blijven verkopen.
Dus in dit geval is het beter om niet te zeggen dat de banen zullen verdwijnen, maar wel correct is om te zeggen dat arbeid wordt vervangen door kapitaal.
Dat is hoe het mij is geleerd :)
Doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')