Arbeidsproductiviteit is in aantal stuks per tijdeenheid, niet in geld. Je kan dus ook niet zeggen dat de arbeidsproductiviteit hoger moet zijn dan de loonkosten. Dan vergelijk je twee verschillende eenheden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:54 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
Offeh, misschien wel (:
Maar is arbeidsproductiviteit niet hetzelfde als hoeveel ze opbrengen?
[..]
Dat is inderdaad de uitwerking uit 2012-1 , maar dat was "een voorbeeld van een goed antwoord"
Een antwoord als door de loonkosten stijging zijn bedrijven, die uiteraard winst willen maken, gedwongen efficiënter te gaan werken waardoor arbeidsplaatsen verloren gaan wil ik nog wel gelovenquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:54 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
Offeh, misschien wel (:
Maar is arbeidsproductiviteit niet hetzelfde als hoeveel ze opbrengen?
[..]
Dat is inderdaad de uitwerking uit 2012-1 , maar dat was "een voorbeeld van een goed antwoord"
Denk je niet dat ze best streng zullen zijn bij economie? Lijkt mij dat ze bij zo'n soort vraag wel graag substitutie willen zien. Ook al zou zo'n antwoord ook goed zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:57 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Een antwoord als door de loonkosten stijging zijn bedrijven, die uiteraard winst willen maken, gedwongen efficiënter te gaan werken waardoor arbeidsplaatsen verloren gaan wil ik nog wel geloven
Op mijn havo examen heb ik werkelijk geluld in de ruimte en een 7,8 gehaald (terwijl ik dacht dat ik een 5 had), dus geen ideequote:Op woensdag 15 mei 2013 22:59 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze best streng zullen zijn bij economie? Lijkt mij dat ze bij zo'n soort vraag wel graag substitutie willen zien. Ook al zou zo'n antwoord ook goed zijn.
Ik weet niet. Vaak staat in het antwoordmodel 'een voorbeeld van een goed antwoord is'. Als er niet bijstaat dat uit het antwoord moet blijken dat er sprake is van substitutie, ligt het denk ik aan hoe soepel je correctoren zijnquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:59 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze best streng zullen zijn bij economie? Lijkt mij dat ze bij zo'n soort vraag wel graag substitutie willen zien. Ook al zou zo'n antwoord ook goed zijn.
Kan me niet voorstellen dat er maar één antwoord goed is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:59 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ja, die twee khan academy filmpjes waren erg goed. Het is me nu een stuk duidelijker.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:01 schreef jordyqwerty het volgende:
Ben je er trouwens al uit met comparatieve voordelen?
Ik vond die gast uit dat andere filmpje juist wat duidelijker omdat hij echt straight to the point gaatquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:04 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ja, die twee khan academy filmpjes waren erg goed. Het is me nu een stuk duidelijker.![]()
Ik ga morgen denk ik nog wel even dat andere filmpje kijken. Misschien zeggen ze daar nog iets nieuws.
Ik ben gewend aan khan academy filmpjes, dus ik keek die maar eerst. Soms gaat het wel wat traag ja.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik vond die gast uit dat andere filmpje juist wat duidelijker omdat hij echt straight to the point gaat
Ja klopt, dan is er zo'n lange 'build up'quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik ben gewend aan khan academy filmpjes, dus ik keek die maar eerst. Soms gaat het wel wat traag ja.
Prijs van pond uitgedrukt in euro.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:07 schreef othie het volgende:
Ik heb een beetje moeite met die wisselkoersen wat nou in wat is uitgedrukt, heeft iemand daarvoor een makkelijk geheugensteuntje?
[ afbeelding ]
Is dit de wisselkoers van de Pond of andersom?
Ik weet niet hoe streng ze nakijken. Als ik het zou nakijken zou ik het wel goed rekenen. Het is wel een goede redenering.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:03 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er maar één antwoord goed is.
Terugkomend op dat APT>Loonkosten
Mijn leraar gaf als voorbeeld dit:
Stel het minimumloon wordt verlaagd. Dan kunnen er dus banen komen met een relatief lage APT. Denk aan mensen die helpen je mensen die helpen je boodschappen in te laden. Vice versa zou er bij een verhoging van het minimum loon minder banen komen. Doordat het niet meer loont om dit soort banen te behouden.
Dat was de redenering van mij leraar.
En die kan je ook zo lastig skippen. Want dan kan je het niet meer volgen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:07 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ja klopt, dan is er zo'n lange 'build up'
Ik vraag het morgen anders wel na bij mijn desbetreffende leraar.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:10 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe streng ze nakijken. Als ik het zou nakijken zou ik het wel goed rekenen. Het is wel een goede redenering.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:11 schreef Ensemble het volgende:
[..]
En die kan je ook zo lastig skippen. Want dan kan je het niet meer volgen.
Vervang ponden door iets zoals auto's; komt dan op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:07 schreef othie het volgende:
Ik heb een beetje moeite met die wisselkoersen wat nou in wat is uitgedrukt, heeft iemand daarvoor een makkelijk geheugensteuntje?
[ afbeelding ]
Is dit de wisselkoers van de Pond of andersom?
Soms is die dan 20 seconden stil. Dacht eerst dat die in slaap was gevallen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]ook constant bij FrankEconomie gehad
![]()
Zitten ook een paar andere onderwerpen in. En volgens mij hebben ze modellen er uit gehaald.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:12 schreef Earl. het volgende:
Zit er, behalve dat de grafische rekenmachine niet toegestaan is, een verschil tussen het normale en het pilot examen economie?
Alsof ie de hele tijd even de krant gaat lezen ofzoquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:13 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Soms is die dan 20 seconden stil. Dacht eerst dat die in slaap was gevallen.
Of even een plaspauze houden tijdens het filmen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:18 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Alsof ie de hele tijd even de krant gaat lezen ofzo
Afgezien van dat alle lof voor Frankie boyquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:26 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Of even een plaspauze houden tijdens het filmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |