Economie1,2 2008-II opgave 6 is ook wel redelijk lastig.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:12 schreef De-Haas het volgende:
Weet iemand nog een examen met een lastige modellenopgaven die wil ik nog even oefenen. Ik heb 2012- 1 en 2 en 2011-1 al gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit vast bij het berekenen van de nieuwe Y.
Over die grafiek: Als het geen -4% was geweest maar 4 dat deed je (zo staat het niet in het antwoordmodel maar zo bereken ik het) (100:4) x -550 = -13750. Nu is het -4 dus doe je (100:-4) x -550 = 13750. Of bedoel je dat niet ;P?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:15 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dat is van modellen, net als Y = W = EV enzo. Weet niet precies welke je moet weten eigenlijk.
Vond 'm eerst ook lastig totdat ik dat regeltje wist. Snap die eerste grafiek nog steeds niet helemaal, daar is 400 -4% ofzo.
Diensten van derden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:19 schreef Rave_NL het volgende:
Valt een ingehuurde ZZP'er onder de loonkosten van een bedrijf, óf onder diensten van derden?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:20 schreef Curuu het volgende:
Kan iemand me helpen met een vraag uit die 2e samenvatting?
http://acredactie.files.w(...)-2012-versie-2-0.pdf
Bij vraag 6 (bladzijde 35) moet je de daling van de werkloosheid uitrekenen.De overheidsbestedingen nemen toe met 6 miljard. De multiplier is 100/96. Dus Y neemt toe met 6 miljard * (100/96)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit vast bij het berekenen van de nieuwe Y.
Ja dat snap ik wel, maar waar staat dat bedrag aan de linker verticale as van de eerste grafiek van voor?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:21 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Over die grafiek: Als het geen -4% was geweest maar 4 dat deed je (zo staat het niet in het antwoordmodel maar zo bereken ik het) (100:4) x -550 = -13750. Nu is het -4 dus doe je (100:-4) x -550 = 13750. Of bedoel je dat niet ;P?
Dankje, had ik moeten weten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:23 schreef Ensemble het volgende:
[..]
De overheidsbestedingen nemen toe met 6 miljard. De multiplier is 100/96. Dus Y neemt toe met 6 miljard * (100/96)
Als je verder nog wilt oefenen met multipliers is economie1,2 2008-II opgave 6 een goede.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:24 schreef Curuu het volgende:
[..]
Dankje, had ik moeten weten.
Ik was de hele formule van EV aan het invullen..
Bedankt voor de tip, zal straks even kijken!quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:25 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als je verder nog wilt oefenen met multipliers is economie1,2 2008-II opgave 6 een goede.
Schulden in Miljarden ,staat er duidelijk bijquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar waar staat dat bedrag aan de linker verticale as van de eerste grafiek van voor?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:20 schreef Curuu het volgende:
Kan iemand me helpen met een vraag uit die 2e samenvatting?
http://acredactie.files.w(...)-2012-versie-2-0.pdf
Bij vraag 6 (bladzijde 35) moet je de daling van de werkloosheid uitrekenen.Delta(verandering) Y = Multiplier x autonome grootheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit vast bij het berekenen van de nieuwe Y.
Ohja tuurlijk, thanks.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:27 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Schulden in Miljarden ,staat er duidelijk bij. Zijn 2 lijnen in 1 grafiek he.
Het varimetersysteem zorgt ervoor dat de autolasten van de rijkste groep stijgen terwijl de autolasten van de andere groepen gelijk blijven of zelfs dalen. Dit zorgt ervoor dat de tertiaire inkomensverdeling minder groot wordt en het dus de minst kromme Lorenzcurve is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:27 schreef Neraice het volgende:
Kan iemand opgave 3, vraag 12 van 2009-I uitleggen? Kom er niet uit.
Da's een andere vraag volgens mijquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:31 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Het varimetersysteem zorgt ervoor dat de autolasten van de rijkste groep stijgen terwijl de autolasten van de andere groepen gelijk blijven of zelfs dalen. Dit zorgt ervoor dat de tertiaire inkomensverdeling minder groot wordt en het dus de minst kromme Lorenzcurve is.
Jij kijkt bij Economie 1 2009-I, dat gaat over een lorenz-curvequote:Op donderdag 16 mei 2013 14:31 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Het varimetersysteem zorgt ervoor dat de autolasten van de rijkste groep stijgen terwijl de autolasten van de andere groepen gelijk blijven of zelfs dalen. Dit zorgt ervoor dat de tertiaire inkomensverdeling minder groot wordt en het dus de minst kromme Lorenzcurve is.
Eerst berekenen met wat voor bedrag Y toeneemt. Dan kan je ook kijken hoeveel de belastingontvangsten en overheidsuitgaven toenemen. Daarna aantonen dat de belastingontvangsten meer stijgen dan de overheidsuitgaven.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:27 schreef Neraice het volgende:
Kan iemand opgave 3, vraag 12 van 2009-I uitleggen? Kom er niet uit.
Hier red ik het wel mee, thanksquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:34 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Eerst berekenen met wat voor bedrag Y toeneemt. Dan kan je ook kijken hoeveel de belastingontvangsten en overheidsuitgaven toenemen. Daarna aantonen dat de belastingontvangsten meer stijgen dan de overheidsuitgaven.
Ik kan wel een berekening hier neer zetten als dit nog niet genoeg is.
Ja.quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:36 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hier red ik het wel mee, thanks. Ik moet aantonen dat dB - dO = positief toch?
quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]Ja, is voor een bedrijf best gunstig om zzp'ers in te huren. Ze sluiten contracten af voor opdrachten, dus je zit niet aan je personeel vast. Ook veel minder loonkosten want je hoeft geen premies voor ziektewet, aow, wia, ww enz af te dragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aantonen dat B-O=0 of B-O>0quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:36 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hier red ik het wel mee, thanks. Ik moet aantonen dat dB - dO = positief toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |