http://www.nu.nl/buitenla(...)welijk-misbruik.htmlquote:Britse bende schuldig aan gruwelijk misbruik
Een bende uit het Engelse Oxford is dinsdag schuldig bevonden aan het jarenlang verkrachten, prostitueren en martelen van kwetsbare, minderjarige meisjes.
Dat hebben Britse media gemeld. De zeven bendeleden werden schuldig bevonden aan in totaal 43 aanklachten die betrekking hadden op zes slachtoffers. De strafmaat wordt op 26 juni bepaald.
De meisjes, die onder de hoede van jeugdzorg stonden, kregen drugs, werden verkracht en vervolgens in het hele land ingezet als prostituées.
De slachtoffers, geronseld in de leeftijd tussen de 11 en 15 jaar, hebben zeker zes keer bij de politie aangeklopt en verteld over de uitbuiting en de gruwelijke praktijken waar ze aan onderworpen werden, maar de politie greep niet in.
Excuses
Sociaal werkers zeiden te weten dat sommige meisjes werden misbruikt, maar ook zij ondernamen geen actie. Pas toen een agent eind 2010 naspeuringen verrichte werd de omvang van de zaak duidelijk.
De politie heeft excuses aan de slachtoffers aangeboden en zei het te betreuren dat er niet eerder is ingegrepen. Er is een onderzoek ingesteld naar jeugdzorg, die niet in staat was de meisjes te beschermen.
Kwetsbare meisjes
Het misbruik had plaats over een tijdspanne van acht jaar. De loverboys waren actief in Oxford en ronselden kwetsbare meisjes op straat, bij scholen en in cafés. Ze gaven de meisjes cadeautjes en boden ze een luisterend oor. Ook kregen de slachtoffers cannabis en cocaïne.
Al snel werden de meisjes gedwongen om de loverboys 'te plezieren'. Daarna werden de meisjes ook geprostitueerd en op gruwelijke wijze behandeld.
Ze werden herhaaldelijk in elkaar geslagen, verslaafd gemaakt aan drugs en alcohol en geregeld werden de meisjes het slachtoffer van groepsverkrachtingen of wrede seksspelletjes.
quote:The men were all British Pakistanis (except for one from Afghanistan) and the girls were white
Het is een zaak die in Engeland de gemoederen flink bezighoudt; zeker na de uitspraken van de moeder van twee van de daders. Die houdt namelijk de jonge slachtoffertjes verantwoordelijk voor de gebeurtenissen.quote:The defendants, all in custody, are:
Kamar Jamil, 27, formerly of Aldrich Road, Oxford
Akhtar Dogar, 32, of Tawney Street, Oxford; and his brother Anjum Dogar, 30, of Tawney Street, Oxford
Assad Hussain, 32, of Ashurst Way, Oxford
Mohammed Karrar, 38, of Kames Close, Oxford; and his brother Bassam Karrar, 33, of Hundred Acres Close, Oxford
Mohammed Hussain, 24, of Horspath Road, Oxford
Zeeshan Ahmed, 27, of Palmer Road, Oxford
Bilal Ahmed, 26, of Suffolk Road, Maidenhead
Naast de gebruikelijke probleemontkenners en wegkijkers (een slappe houding waar ik sowieso vaak tegen ageer op dit forum) is er deze keer echter ook wat bijzonders aan de hand: nota bene een imam die in een opiniestuk een paar pijnlijke constateringen doet.quote:De meisjes hadden namelijk gewoon met poppen moeten spelen op de leeftijd van elf jaar, in plaats van met de klabanii van haar zoontjes. Lieve jongens trouwens, en onschuldig want ze werden versierd door die achtstegroep-hoeren. De meisjes reizen zelfstandig met de trein, nou dan zijn ze ook oud genoeg om in seksuele slavernij te belanden. Ja toch niet dan? Niemand hoeft medelijden met ze te hebben, volgens ma, tenzij ze zelf spijt betuigen.
Maar daar houdt het betoog niet op. Het begint hier pas...quote:Als ik de rechter was in deze zaak, zou ik de strengst mogelijke straffen opleggen aan deze monsterlijke roofdieren, zowel vanwege de gerechtigheid als om een signaal aan andere uitbuiters af te geven. En als ik zeg streng, dan bedoel ik dat ook. Niet van die modieuze onzin waarbij gevangenen al na een kwart van hun straf worden vrijgelaten. Er bestaat geen patroon van goed gedrag dat deze mannen achter tralies kunnen laten zien dat ooit het leed kan goedmaken dat ze anderen hebben toegebracht.
Ik onderbreek even, om vast te stellen hoe ook Nederlandse media precies hetzelfde doen. Zie ook het nieuwsbericht in de OP van dit topic. En weer doorrr....quote:Afgezien van de pure verdorvenheid, is er nog iets wat me deprimeert in deze zaak: namelijk de wijdverbreide weigering om de harde realiteit onder ogen te zien. Het feit is dat de zich herhalende activiteiten van de 'Oxford Ring' zijn verbonden met religie en ras. Religie, omdat alle daders (ondanks verschillende nationaliteiten) moslim zijn. En ras, omdat ze doelbewust en gericht kwetsbare witte meisjes als slachtoffer kozen, aangezien ze dat beschouwen als 'gemakkelijk vlees', om maar één van hun onthullende, racistische uitdrukkingen te gebruiken.
Maar zoals zo vaak, in dit angstige, poltiek-correcte Groot-Brittaniië is er een laffe onwil om deze realiteit onder ogen te zien. Commentatoren en politici draaien om de hete brei heen en verschuilen zich achter dubbelzinnige woorden.
In één ondoordacht commentaar werd beargumenteerd dat de religie van deze roofdieren irrelevant was, want wat er écht toe deed was dat de meesten van hen in de nachtelijke economie werkten, als taxichauffeurs. Net zoals veel van de misbruikers in het Rochdale kinderseks-schandaal in kebabhuizen werkten. Ze hadden dus meer mogelijkheden om hun pijlen op kwetsbare meisjes te richten.
Maar dat is allemaal misleidende onzin. Hoewel misbruik binnen alle gemeenschappen plaatsvindt, kan niets het patroon verduisteren dat is blootgesteld door een reeks huiveringwekkende schandalen: van Rochdale tot Oxford, van Telford tot Derby,
In al deze indidenten waren de daders moslimmannen en waren minderjarige blanke meisjes hun doelwit. Uit gerenommeerde studies blijkt dat ongeveer 26 procent van de mensen die zijn betrokken bij dit soort seksuele uitbuiting moslim zijn; dat is zo'n vijf keer hoger dan het aantal moslims in de totale populatie volwassen mannen.
Wie beweert dat dit geen probleem is voor de islamitische gemeenschap, vervalt in een staat van ideologische ontkenning. Juist dit soort politiek-correct denken is mede-debet aan het schandaal. Alle overheidsinstanties, inclusief de politie, sociale diensten en het zorgsysteem, stonden te popelen om de ziekmakende uitbuiting die voor hun ogen gebeurde, te negeren. Doodsbang voor beschuldingen van racisme, wanhopig om de 'religie' van de culturele diversiteit niet te ondermijnden, ondernamen ze geen actie tegen overduidelijk misbruik.
Verbazingwekkend genoeg heeft de lokale overheid toegestaan dat deze roofdieren opvanghuizen in en uit konden lopen, meisjes drank en drugs konden geven, om ze vervolgens te misbruiken. U kunt er zeker van zijn dat de instanties veel alerter hadden gehandeld als de situatie omgekeerd was geweest: stoere, jonge blanke mannen die azen op kwetsbare moslimmeisjes.
Een ander teken van de laffe aanpak van deze verschrikkingen is de constante verwijzing naar deze criminelen als "Aziaten" en niet als "moslims". In deze context is "Aziaat" een compleet betekenisloze term. De mannen komen niet uit China, India, Sri Lanka of zelfs Bangladesh. Ze komen allemaal uit Pakistan en Eritrea; laatstgenoemde ligt overigens in Oost-Afrika in plaats van Azië.
Doe die man een standbeeld.quote:Wat hen verenigde in hun visie, was hun verwrongen en corrupte gedachtegang, die hun vrouwenhaat en racisme hebben gevoed. Als ze echte, oprechte volgelingen van de islam waren geweest, dan hadden ze er niet eens over gedroomd om zich aan zulke walgelijke misdaden over te geven. De ware islam predikt respect voor vrouwen en waarschuwt tegen alle vormen van seksuele losbandigheid, zoals overspel en uitbuiting.
Maar dat was niet de versie deze mannen in hun moskee hebben gehoord. Integendeel: ze lagen jarenlang aan het infuus van een minder verheffende leer; één die alle vrouwen kleineert en blanken met bijzondere minachting behandelt.
In deze misleidende orthodoxie die nu heerst in veel moskeeën, waaronder een aantal in Oxford, is deze mannen helaas geleerd dat vrouwen tweederangs burgers zijn; niets meer dan roerende zaken of bezittingen waarover de absolute autoriteit hebben.
Dat is waarom we de verwerpelijke mode van segregatie zien groeien bij islamitische evenementen op de universiteit, waarbij vrouwelijke islamitische studenten worden verbannen naar het achterste deel van de collegezaal.
In de rechtszaak kwam een veelzeggend incident aan de orde, toen bleek dat één van de schurken een stuk metaal had verhit om een meisje mee te brandmerken; alsof ze een koe is. "Als je ooit seks hebt met iemand anders, zal die man weten dat je van mij bent", zei deze crimineel, die daarmee een houding onderstreept waarbij vrouwen worden gezien als niets meer dan persoonlijke bezittingen.
De mening van sommige islamitische predikers over witte vrouwen kan weerzinwekkend zijn. Ze moedigen hun volgelingen aan om te geloven dat deze vrouwen van nature 'makkelijk', decadent en smerig zijn, nog eens verergerd door het feit dat ze kafirs of niet-gelovigen zijn. Hun kledingstijl van mini-rokjes en mouwloze topjes, wordt geacht om hun onzuivere, immorele bedoelingen te weerspiegelen. volgens deze mentaliteit verdienen witte vrouwen het om te worden gestraft voor hun gedrag, door te worden uitgebuit en vernederd.
De meeste imams in Groot-Brittannië gebruiken hun puriteinse preken ter bevordering van het dragen van de hijab en zelfs de boerka onder hun vrouwelijke aanhangers. Maar het resultaat kan de brute vrouwenhaat zijn die we in de Oxford seks-ring zien.
Voor degenen onder ons die een effectieve en betekenisvolle integratie ondersteunen, is het ontmoedigend om te zien hoe slecht deze criminelen - verschillenden van hen behoren tot de tweede generatie Britten - zijn geïntegreerd in onze samenleving.
Als ze ook maar het geringste gevoel van verbondenheid of gedeeld burgerschap bezaten, zouden ze een beetje respect voor het welzijn van deze meisjes hebben gehad. In plaats daarvan zagen ze alleen mensen uit een vreemde wereld, waarmee ze geen verbinding voelden. Er was geen gevoel van verwantschap of solidariteit met buurtgenoten die geen moslim zijn.
Het is veelzeggend dat ze zich nooit hebben durven richten op moslimmeisjes uit de regio Oxford. Ze wisten dat ze zouden worden gezocht door de families van de meisjes en dat ze zouden worden verstoten door hun gemeenschap. Azen op kwetsbare witte meisjes leidde niet tot dergelijke gevolgen - dat toont nogmaals aan hoe innige ras en religie met deze zaak zijn verbonden.
We kunnen alleen een veilige samenleving bouwen als we allemaal hebben geleerd om respect voor elkaar hebben, ongeacht geloof of kleur. De afschuw over dit meest recente schandaal zou moeten dienen als katalysator voor een nieuwe aanpak, maar verandering kan alleen plaatsvinden als we de gevaarlijke oogkleppen van politieke correctheid en verouderd multiculturalisme afzetten.
Bullshit. Jarenlang door een priester verkracht worden, of door blanke, blonde, blauwogige, christelijke Polen jarenlang de prostitutie in gedwongen worden lijkt me net zo erg. Altijd Moslims als het enige probleem te zien zorgt ervoor dat andere problemen niet worden aangepakt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 02:14 schreef El_Matador het volgende:
Doelbewust racistische meisjesmishandeling (dit kan je niet eens meer als "simpele verkrachting" typeren, het is een heel, zorgvuldig opgezet en uitgevoerd traject van jaren werk) vergelijken met incidentele verkrachtingen door individuen geeft geen pas.
Niet dat een incidentele verkrachting niet erg is, maar wat hier aan de hand is gaat nog wel even wat bruggen verder.
Juist de racistische en religieuze component is van belang, omdat het de exacte motivatie van de daders is juist deze meisjes uit te kiezen, zoals erg goed uitgelegd wordt in de stukken die 11letterig plaatste.
Het laatste is niet onwaar, maar je kijkt weg voor het échte probleem, namelijk de manier waarop deze mannen de islam interpreteren en hoe ze vervolgens handelen. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, het is een resultaat van wat radicale imams bevorderen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:57 schreef Viajero het volgende:
In dit specifieke geval speelde de Moslimachtergrond van deze lui zeker wel een grote rol, maar een overgrote meerderheid van de Moslims vindt dit soort misdaden ook verschrikkelijk.
Daarnaast is het in het grotere plaatje slechts een van de factoren. Moslim, Katholiek, beroemd, gewelddadig, politicus, rechter.. er zijn gewoon teveel mensen die onze overheid liever volledig met rust laat, ook al breken ze de wet. Dat is het probleem.
Altijd (radicale) moslims op één hoop vegen met andere problemen zorgt er nog veel minder voor dat problemen adequaat worden aangepakt. Het is precies die houding waartegen de imam in het artikel ageert. Het is precies die politiek-correcte opstelling (altijd maar blijven benadrukken dat er ook onder andere groepen problemen zijn) die een echte oplossing in de weg staat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bullshit. Jarenlang door een priester verkracht worden, of door blanke, blonde, blauwogige, christelijke Polen jarenlang de prostitutie in gedwongen worden lijkt me net zo erg. Altijd Moslims als het enige probleem te zien zorgt ervoor dat andere problemen niet worden aangepakt.
quote:Bagatelliseren van de gebeurtenissen door medeplichtigen alsmede de selectieve politici en Fok!kers. Alles aan dit is minimaal walgelijk te noemen.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het puur schuimbekken over "alweer die Moslims" niets bijdraagt. En "Katholieken doen ook wel eens wat" lijkt mij het understatement van de eeuw.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het laatste is niet onwaar, maar je kijkt weg voor het échte probleem, namelijk de manier waarop deze mannen de islam interpreteren en hoe ze vervolgens handelen. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen, het is een resultaat van wat radicale imams bevorderen.
Elke keer wordt het probleem als het ware 'teniet gedaan' door te wijzen op problemen onder katholieken, politici, etc. Waarom steeds die reflex? We spreken hier over een groot probleem binnen de moslimgemeenschap. Een probleem dat zich verspreidt over diverse moskeeën en dat zelfs door een imam stevig wordt geadresseerd.
Waarom dan altijd weer dezelfde reflex? Ja, katholieken doen ook wel eens wat, maar de situatie onder moslims is toch echt anders. Alleen al in Oxford zijn er meerdere radicale moskeeën waar dit soort gif in de hoofden van mensen belandt.
Dat komt onder meer door figuren zoals elfletterig, die dit weer misbruiken om hun haat jegens religieuzen te ventileren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het wil nog niet echt vlotten met topics over dit onderwerp.
Precies.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:13 schreef Viajero het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat het puur schuimbekken over "alweer die Moslims" niets bijdraagt.
Exact. Het zijn criminelen van een lage soort en verdienen derhalve straf.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Het zal mij jeuken welke religie ze hebben misbruikt om dit gedrag goed te praten.
Maximale straf graag. Je hoopt dat levenslang mogelijk is bij dit uitschot.
Als ik het artikel van de imam lees, zie ik dat hij zich in het begin van de tekst ook uitspreekt voor de strengst mogelijke straffen. Prima, maar heb je daar het probleem mee opgelost? Het lijkt me van niet. Er is namelijk een mentaliteitsverandering nodig en het is nodig om concreet de strijd aan te gaan met de extremistische islam, die er qua omvang bepaald niet minder op wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Het zal mij jeuken welke religie ze hebben misbruikt om dit gedrag goed te praten.
Maximale straf graag. Je hoopt dat levenslang mogelijk is bij dit uitschot.
Heb je een bron waaruit onomstotelijk blijkt dat deze daders geen moslim zijn? Of zou GeenStijl het in dit geval toch bij het rechte eind hebben? http://www.geenstijl.nl/m(...)et_voor_vrouwen.htmlquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:14 schreef LXIV het volgende:
In Nederland speelt momenteel precies zo'n zaak:
[ afbeelding ]
Verschrikkelijke verhalen. Verkrachting en mishandeling en prostituering van minderjarige meisjes. Belachelijk lage strafeisen terwijl de straf op verkrachting alleen al 20 jaar gegeven kan worden.
Nota Bene dat de daders geen moslim zijn overigens.
Er gebeurt hier precies waar de Engelse imam in zijn artikel voor waarschuwt. Er wordt naarstig naar een andere schijn-oorzaak gezocht. In Engeland was dat de "night economy" (taxichaffeurs, medewerkers van kebab-huizen die gemakkelijk toegang tot meisjes hadden), zonder verder ook maar naar de verknipte gedachten te kijken die erachter schuil gaan.quote:Of zou deze gruwelijke zaak van vrijheidsberoving & verhoerering van (minderjarige) meisjes echt helemaal niets te maken hebben met religieuze fundamenten bij de daders? Zou het, net als in de UK, aan de meisjes zelf gelegen hebben? Geen idee. Daar schrijven 'we' in Nederland liever niet over. Hier ligt misbruik volgens de OvJ vooral aan de naïeve benadering van prostitutie door de overheid.
Volgens mij zijn het Turkse Armenen, dus Christeijk van oorsprong. Verder maakt het mij wezenlijk niet zo veel uit of het moslims zijn of niet. Misdaden blijven net zo gruwelijk en strafeisen net zo schandalig laag.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:34 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Heb je een bron waaruit onomstotelijk blijkt dat deze daders geen moslim zijn? Of zou GeenStijl het in dit geval toch bij het rechte eind hebben? http://www.geenstijl.nl/m(...)et_voor_vrouwen.html
Hier wordt ook ter verdediging aangevoerd dat die meisjes het er zelf naar gemaakt zouden hebben. Je kunt je de vraag stellen of je in het geval van zeer kwetsbare meisjes die relatief gemakkelijk hier toe te zetten zijn, dit een verzachtende of juist verzwarende omstandigheid is. Het jongste meisje dat verkracht en zwaar mishandeld is was 13. Ik vind zoiets juist verzwarend in plaats van verlichtend omdat zo'n meisje weinig weerstand biedt.quote:[..]
Er gebeurt hier precies waar de Engelse imam in zijn artikel voor waarschuwt. Er wordt naarstig naar een andere schijn-oorzaak gezocht. In Engeland was dat de "night economy" (taxichaffeurs, medewerkers van kebab-huizen die gemakkelijk toegang tot meisjes hadden), zonder verder ook maar naar de verknipte gedachten te kijken die erachter schuil gaan.
Ik vind het leuk dat jij net doet alsof het probleem de extremistische ISLAM is, maar het probleem is (in dezen dan) de EXTREMISTISCHE islam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Als ik het artikel van de imam lees, zie ik dat hij zich in het begin van de tekst ook uitspreekt voor de strengst mogelijke straffen. Prima, maar heb je daar het probleem mee opgelost? Het lijkt me van niet. Er is namelijk een mentaliteitsverandering nodig en het is nodig om concreet de strijd aan te gaan met de extremistische islam, die er qua omvang bepaald niet minder op wordt.
Wat jij doet, is symptoombestrijding zonder iets aan de oorzaken te doen. De oorzaak is namelijk dat de extremistische islam te ruim baan krijgt en te weinig tegenspraak. Zo worden doorlopend conservatieve moslimmannen met een verknipt wereldbeeld gekweekt.
Maar wat is dan het probleem? Het geloof of die opvatting (die tot geen enkel geloof is terug te brengen)?quote:Vraagje: zie jij de houding van die moeder als een probleem? Ze doet zelf immers niks fout, ze geeft slechts haar kijk op de zaak. Ik zie haar houding als een groot maatschappelijk probleem dat dringend correctie behoeft.
Straffen voor sexueel misbruik liggen in NL inderdaad veel te laag. Daar zou de politiek wat aan moeten doen, maar ik vrees dat straks in een mogelijke discussie daarover Wilders graag de islam kaart speelt, waardoor andere partijen daar (terecht) tegen zullen ageren en de discussie dus weer over de islam gaat en zo blijft alles bij het oude onder het mom van het probleem aanpakken...quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
De strafeisen in deze zaak zijn inderdaad schrikbarend, zeg maar gerust beschamend laag. We moeten ons als beschaafd land eigenlijk kapot schamen dat we zulke gruwelijkheden niet zwaarder weten te bestraffen. Tegen de hoofdverdachte, die tien jaar op gruwelijke wijze heeft huisgehouden, wordt slechts 7 jaar geëist. Doorgaans haalt de rechter daar nog wel wat van af. En dan vervalt er ook nog eens automatisch een derde deel van de straf. Over pakweg 4 jaar loopt die man weer op straat rond....
Of je altijd 12 (geen 20) jaar krijgt voor het verkrachten van een vrouw staat niet vast natuurlijk. Maar het is wel vreemd dat hier niet de maximale eis gevraagd wordt, gezien zware mishandeling, prostitutie, minderjarigheid, langdurigheid en winstbejag.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef arjan1212 het volgende:
Wacht even, dus als je pooier bent en je verkracht vrouwen en laat ze verkrachten voor geld, dan krijg je 4,5 jaar. en als je geen pooier bent en vrouwen verkracht krijg je 20 jaar ?
Het is redelijk bizar dat je hier het bestaan van een extremistische islam ontkent, terwijl de imam in Engeland daar onverbloemd over schrijft. De verknipte denkwijze van het stel "gestoorden" staat direct in verband met hun interpretatie van de islam. En meer dan dat: het wordt ze concreet aangeleerd in de moskee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:51 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het leuk dat jij net doet alsof het probleem de extremistische ISLAM is, maar het probleem is (in dezen dan) de EXTREMISTISCHE islam.
Opvatting als dat het prima zou zijn om anderen te gebruiken voor eigen gerief hebben niets te maken met welk geloof dan ook, maar met de verknipte denkwijze van een stel gestoorden die alleen maar aan hun eigen gerief denken. Dan kun jij lekker de extremistische islam bestrijden (die bestaat niet eens, er zijn vele stromingen, waarbij er meerderen zijn waarbij dit soort zaken absoluut niet getolereerd worden), maar dan ben je vooral bezig met JOUW eigen gerief, want feitelijk wil je dit gebruiken als excuus.
Absoluut niet. Zoals de Engelse imam schrijft: religie en ras zijn nauw met de zaak verbonden. De daders richtten zich namelijk heel bewust op blanke meisjes en niet op moslimmeisjes. En dat hangt nauw samen met hun religieus gevoede (extremistische) opvattingen over niet-moslims, die het laagste van het laagste zijn, zeker als ze ook nog eens vrouw zijn en zich niet bedekt kleden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:51 schreef DS4 het volgende:
Overal ter wereld worden mensen misbruikt voor sexueel gerief. Het staat volkomen los van de religie.
Je bent een wegkijker uit de categorie die de Engelse imam verafschuwt. De opvatting die de moeder bezigt, is namelijk rechtstreeks op haar geloof te herleiden. De opvatting staat direct in verband met haar versie van de islam en de daarbij horende opvattingen over vrouwen/meisjes die zichzelf niet bedekken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:51 schreef DS4 het volgende:
Maar wat is dan het probleem? Het geloof of die opvatting (die tot geen enkel geloof is terug te brengen)?
Is je monitor stuk, of heb je moeite met begrijpend lezen? Er staat dat er niet zoiets is als DE extremistische islam. Net zo goed als dat DE Nederlander niet bestaat. En dat was bijzonder duidelijk uit het feit dat ik aangeef dat er meerdere stromingen zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:11 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is redelijk bizar dat je hier het bestaan van een extremistische islam ontkent,
En dat is erger dan direct verband houdende met hun interpretatie van een videospelletje, wat is aangeleerd in een chatbox op het internet? Of snap je zo dat het probleem niet het plakplaatje is, maar het feit dat er mensen zijn die vinden dat dit gedrag moet kunnen?quote:De verknipte denkwijze van het stel "gestoorden" staat direct in verband met hun interpretatie van de islam. En meer dan dat: het wordt ze concreet aangeleerd in de moskee.
Ja, ik schrijf dat het niet zo is. En nu?quote:Absoluut niet. Zoals de Engelse imam schrijft: religie en ras zijn nauw met de zaak verbonden.
Nee, dat is volstrekt logisch te verklaren. Iedereen heeft meer moeite met het geweld aandoen van een groep die meer op hen lijkt. Zo vonden wij het ook heel lang normaal om negers te misbruiken als slaaf, maar ook voor sexueel gerief. Dat heeft dus niets met religie te maken.quote:De daders richtten zich namelijk heel bewust op blanke meisjes en niet op moslimmeisjes. En dat hangt nauw samen met hun religieus gevoede (extremistische) opvattingen over niet-moslims, die het laagste van het laagste zijn, zeker als ze ook nog eens vrouw zijn en zich niet bedekt kleden.
Ga jij maar lekker foeteren op de islam. Daar zullen de Mikelsons van de wereld heel blij mee zijn. Hebben ze meer ruimte, want jij jaagt niet meer op misbruikers, maar op de islam.quote:Je bent een wegkijker uit de categorie die de Engelse imam verafschuwt. De opvatting die de moeder bezigt, is namelijk rechtstreeks op haar geloof te herleiden. De opvatting staat direct in verband met haar versie van de islam en de daarbij horende opvattingen over vrouwen/meisjes die zichzelf niet bedekken.
Of moet ik je hier ook nog gaan uitleggen dat (zelfs vooruitstrevende) moslima's een hoofddoek dragen, zich bedekken, om geen lusten op te wekken bij de man?
Je benadrukt nu het woordje DE, eerder niet. De extremistische islam bestaat wel degelijk. Dat je die weer kunt onderverdelen in meerdere varianten en stromingen, doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
Is je monitor stuk, of heb je moeite met begrijpend lezen? Er staat dat er niet zoiets is als DE extremistische islam. Net zo goed als dat DE Nederlander niet bestaat. En dat was bijzonder duidelijk uit het feit dat ik aangeef dat er meerdere stromingen zijn.
Een videospelletje biedt geen rechtvaardiging om hetzelfde gedrag ook in de praktijk te vertonen. Dat is ook niet wat de makers ervan je voortdurend inprenten. Dat terwijl de extremisten hun verderfelijke opvattingen heel nadrukkelijk in de moskee krijgen aangeleerd. De extremistische islam is een onderdeel van de islam. De islam is daarmee onderdeel van het probleem. Het gaat hier namelijk om gedrag dat concreet wordt aangeleerd en bevorderd in een islamitisch gebedshuis. Vanwaar toch de ijver om dat hardnekkig te ontkennen? Het is gewoon een keihard feit. En zelfs die Engelse imam onderkent dat. Alleen al in Oxford zijn er meerdere radicale moskeeën, schrijft hij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
En dat is erger dan direct verband houdende met hun interpretatie van een videospelletje, wat is aangeleerd in een chatbox op het internet? Of snap je zo dat het probleem niet het plakplaatje is, maar het feit dat er mensen zijn die vinden dat dit gedrag moet kunnen?
En nu moeten we vaststellen dat jij behoort tot de poltiek-correcte wegkijkers waartegen de imam in zijn slotwoord nog eens nadrukkelijk ageert, omdat het de integratie van welwillende moslims in de weg staat en omdat het de problemen niet oplost.quote:
En dit dus WEL, omdat juist religie hier de bepalende factor is die bepaalt of mensen tot de "eigen groep" behoren. Om de redenatie van de imam te volgen: de Pakistaanse dader zou zich niet hebben vergrepen aan een Marokkaans moslim-meisje. Want moslim.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
Nee, dat is volstrekt logisch te verklaren. Iedereen heeft meer moeite met het geweld aandoen van een groep die meer op hen lijkt. Zo vonden wij het ook heel lang normaal om negers te misbruiken als slaaf, maar ook voor sexueel gerief. Dat heeft dus niets met religie te maken.
Onzin. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt prima jagen op kindermisbruikers EN op de uitwassen van de islam. Het grote verschil tussen jouw (met alle respect) kortzichtige visie en de mijne, is dat jij puur naar het gedrag van de daders kijkt, terwijl ik niet alleen naar dat gedrag kijk, maar ook naar de oorzaken en de manier waarop het cultureel-religieus is gevoed. Jij bestrijdt slechts symptomen, ik bestrijd symptomen én oorzaken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:36 schreef DS4 het volgende:
Ga jij maar lekker foeteren op de islam. Daar zullen de Mikelsons van de wereld heel blij mee zijn. Hebben ze meer ruimte, want jij jaagt niet meer op misbruikers, maar op de islam.
Nee, dat komt door onzorgvuldig gekozen topictitels en topics die worden gesloten omdat de OP rammelt. Daardoor is de werkelijke problematiek onderbelicht gebleven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat komt onder meer door figuren zoals elfletterig, die dit weer misbruiken om hun haat jegens religieuzen te ventileren.
Dit is wat ik vijf jaar geleden voor de voeten geworpen kreeg. Ik kon bij mods en admins klagen wat ik wilde, maar de bewuste uitlatingen bleven gewoon staan. Kennelijk mag je hier dit soort beschuldigingen gewoon uiten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:45 schreef SCH het volgende:
Vind ik wel. Mensen zoals jij die een haatcampagne tegen de islam voeren, zijn gevaarlijk en extremistisch. Je bent net als super7fighter, extremisten lijken altijd een beetje op elkaar, hoe zeer ze ook tegenover elkaar staan. En een kenmerk is ook dat ze het vaak zelf niet doorhebben of blijven ontkennen.
Je hebt helaas geen enkele zelfkritiek terwijl je maar fascitstische teksten over de islam blijft spuien. Op het obsessieve af, op een akelige, haatzaaiende en ziekelijk fanatieke manier. En dan maar verontwaardigd zijn als de mods daar op een dag genoeg van hebben.
Ja, omdat jij niet zo goed bent in begrijpend lezen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:00 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Je benadrukt nu het woordje DE, eerder niet.
Of misschien beter... je bent niet zo heel goed in Nederlands...quote:De extremistische islam bestaat wel degelijk. Dat je die weer kunt onderverdelen in meerdere varianten en stromingen, doet daar niets aan af.
Ten eerste is de maker van de islam niet meer op aarde, dus ook die prent je niet voortdurend in wat je allemaal moet doen en laten.quote:Een videospelletje biedt geen rechtvaardiging om hetzelfde gedrag ook in de praktijk te vertonen. Dat is ook niet wat de makers ervan je voortdurend inprenten. Dat terwijl de extremisten hun verderfelijke opvattingen heel nadrukkelijk in de moskee krijgen aangeleerd. De extremistische islam is een onderdeel van de islam. De islam is daarmee onderdeel van het probleem. Het gaat hier namelijk om gedrag dat concreet wordt aangeleerd en bevorderd in een islamitisch gebedshuis.
Als een imam iets roept waar jij het mee eens bent is het kennelijk in steen geschreven. Maar als deze imam iets anders had geroepen was het een idioot.quote:Vanwaar toch de ijver om dat hardnekkig te ontkennen? Het is gewoon een keihard feit. En zelfs die Engelse imam onderkent dat. Alleen al in Oxford zijn er meerdere radicale moskeeën, schrijft hij.
Jij hebt geen gelijk, want ik vind dat je politiek-correct doet.quote:En nu moeten we vaststellen dat jij behoort tot de poltiek-correcte wegkijkers waartegen de imam in zijn slotwoord nog eens nadrukkelijk ageert, omdat het de integratie van welwillende moslims in de weg staat en omdat het de problemen niet oplost.
Het gaat om blanke meisjes. Ik weet bijna zeker dat blank zijn iets met de huidskleur te maken heeft en niet met religie. Maar ik kan mij vergissen hoor...quote:En dit dus WEL, omdat juist religie hier de bepalende factor is die bepaalt of mensen tot de "eigen groep" behoren. Om de redenatie van de imam te volgen: de Pakistaanse dader zou zich niet hebben vergrepen aan een Marokkaans moslim-meisje. Want moslim.
Je mist weer het punt dat ook wij nog steeds sneller geschokt zijn als de slachtoffers op ons lijken, of tot onze "groep" behoren. Als een vliegtuig neerstort is dat nieuws. Zitten er Nederlanders in is het groot nieuws. Als in Nieuw-Zeeland een vrouw wordt verkracht is het niet eens nieuws. Is het een Nederlandse is het voorpaginanieuws.quote:Wat "wij" in een ver verleden normaal vonden, is niet relevant voor de discussie anno nu. Wij (laten we voor het gemak van de blanke westerlingen) spreken, hebben geleerd van onze fouten. Negers hoeven niet meer achterin de bus, of op te staan voor blanken. Vrouwen mogen stemmen. Ik kan hier een eindeloze rij aan mijlpalen qua vooruitgang (beschaving) aan toevoegen. Feit is dat we de gelijke rechten van mensen in westerse democratieën heel goed hebben geregeld; veel beter dan elders in de wereld. Veel beter ook dan in moslimlanden, waar vrouwen nog regelmatig tweederangs burger zijn, of waar mensen geen vrijheid van religie kennen, noem maar op.
De oorzaak is niet de religie (want anders zou die imam het niet veroordelen!), maar een criminele mindset. Het is ook niet cultureel-religieus gevoed. Het is nl. niet zo dat sexueel misbruik meer voor komt in Islamitische culturen.quote:Onzin. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt prima jagen op kindermisbruikers EN op de uitwassen van de islam. Het grote verschil tussen jouw (met alle respect) kortzichtige visie en de mijne, is dat jij puur naar het gedrag van de daders kijkt, terwijl ik niet alleen naar dat gedrag kijk, maar ook naar de oorzaken en de manier waarop het cultureel-religieus is gevoed. Jij bestrijdt slechts symptomen, ik bestrijd symptomen én oorzaken.
Zeg, ga eens terug naar de basisschool om Nederlands te leren. Dit ben ik inmiddels beu.quote:Dat verschil komt nog het best tot uiting in je oordeel over de uitlatingen van de genoemde moeder. Jij vindt dat geen probleem, ik vind dat een zeer groot probleem. Zolang zulke opvattingen onder mensen heersen, zullen mensen doorgaan met het pakken van minderjarige niet-moslim-meisjes.
Natuurlijk niet. Maar sommigen zitten zo diep in hun haat tegen religie dat ze alles aangrijpen om daar tegenaan te schoppen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef LXIV het volgende:
Overigens betwijfel ik of die bende uit de UK zichzelf als vrome moslims beschouwt.
Dat hoeft per definitie helemaal niet zo te zijn. Sommige groepen zijn intern gericht en zullen al hun energie ook op die wijze richten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef Flow3r het volgende:
Als je mensen zo onder de knoet wil houden gaan ze onherroepelijk een keer uit de band springen en omdat ze niet gewend zijn aan bepaalde situaties gaat het dus helemaal fout.
Welke religie of cultuur dan ook, speelt volgens mij geen rol, zolang de rest van de groep ook los gaat hebben ze er ineens geen moeite mee ook al weten ze dat ze fout bezig zijn.
In principe zou religie een verzameling van normen en waarden moeten bieden om dit soort zaken te mitigeren. Ik denk ook dat dit vaak het geval is. Daarom heb ik ook niet zoveel tegen fundamentalistische moslims an sich. Liever dat zij zichzelf strenge leefregels opleggen dan dat ze van God los hier in Nederland tekeer gaan met drugshandel, vrouwenhandel en overvallen. Te zijner tijd wordt dat streng-religieuze wel weer losgelaten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar sommigen zitten zo diep in hun haat tegen religie dat ze alles aangrijpen om daar tegenaan te schoppen.
In Nederland zijn ze 'gelukkig' alleen incompetent...quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wtf. Gaat net zo lekker met de jeugdzorg daar als in Nederland.
Precies. Veel fundamentalisten houden zich echt heel ver van dit soort zaken. Het zijn juist diegenen die zich fundamentalist noemen, maar feitelijk het geloof misbruiken die gevaarlijk zijn. En die hebben niets met het geloof... die hebben wat met zichzelf.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:48 schreef LXIV het volgende:
In principe zou religie een verzameling van normen en waarden moeten bieden om dit soort zaken te mitigeren. Ik denk ook dat dit vaak het geval is. Daarom heb ik ook niet zoveel tegen fundamentalistische moslims an sich. Liever dat zij zichzelf strenge leefregels opleggen dan dat ze van God los hier in Nederland tekeer gaan met drugshandel, vrouwenhandel en overvallen. Te zijner tijd wordt dat streng-religieuze wel weer losgelaten.
en particulier... ook zo'n wonder.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:51 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
In Nederland zijn ze 'gelukkig' alleen incompetent...
Beetje kinderachtig. Je kunt prima de extremistische islam als een hoofdstroming omschrijven, met daaronder verschillende substromingen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Ja, omdat jij niet zo goed bent in begrijpend lezen.
Of misschien beter... je bent niet zo heel goed in Nederlands...
Je ziet kennelijk niet in dat je met twee maten meet. Je benadrukt met klem dat "DE extremistische islam" niet bestaat, maar je rept nu wél over "DE islam". Je zou het net zo goed als volgt kunnen stellen: Er zijn gematigde stromingen binnen de islam die dergelijke misdaden afkeuren. Er zijn namelijk (overduidelijk) ook stromingen die het allemaal prima vinden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Ten eerste is de maker van de islam niet meer op aarde, dus ook die prent je niet voortdurend in wat je allemaal moet doen en laten. Ten tweede ontgaat jou dat de islam wordt misbruikt. Zoals alle geloven worden misbruikt voor minder frisse doelen. De islam keurt deze misdaden gewoon af.
Ik denk dat de imam in dit geval beduidend meer kennis heeft over de verspreiding van de extremistische islam in steden als Oxford dan dat jij dat hebt. Het is opvallend dat uitgerekend deze islamitische geestelijke zo duidelijk de vinger op de zere plek legt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Als een imam iets roept waar jij het mee eens bent is het kennelijk in steen geschreven. Maar als deze imam iets anders had geroepen was het een idioot.
Je wegkijkgedrag en de manier waarop je het probeert te relativeren voldoet precies aan wat de imam in zijn verhaal omschrijft. Doe ermee wat je wilt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Jij hebt geen gelijk, want ik vind dat je politiek-correct doet. Kleuterniveautje.
Deze opmerking is te dom om op te reageren...quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Het gaat om blanke meisjes. Ik weet bijna zeker dat blank zijn iets met de huidskleur te maken heeft en niet met religie. Maar ik kan mij vergissen hoor...
De vergelijking tussen een nootlottig vliegtuigongeluk en doelbewust uitgekozen verkrachtingsslachtoffers ontgaat mij volledig... - maar laat me raden: ik kan niet begrijpend lezen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
Je mist weer het punt dat ook wij nog steeds sneller geschokt zijn als de slachtoffers op ons lijken, of tot onze "groep" behoren. Als een vliegtuig neerstort is dat nieuws. Zitten er Nederlanders in is het groot nieuws. Als in Nieuw-Zeeland een vrouw wordt verkracht is het niet eens nieuws. Is het een Nederlandse is het voorpaginanieuws.
Moslimmannen zijn 5 keer oververtegenwoordigd. Het staat zelfs letterlijk in de tekst van de imam. Beter lezen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef DS4 het volgende:
De oorzaak is niet de religie (want anders zou die imam het niet veroordelen!), maar een criminele mindset. Het is ook niet cultureel-religieus gevoed. Het is nl. niet zo dat sexueel misbruik meer voor komt in Islamitische culturen.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het wil nog niet echt vlotten met topics over dit onderwerp. Zie bijvoorbeeld deze gesloten topics, die over hetzelfde gaan:
NWS / 12-jarig meisje omstebeurt verkrachten op de keukentafel
NWS / seksschandaal schuld van slachtoffers
Wat het nieuwsbericht van nu.nl namelijk niet vermeldt, is dat alle daders moslim zijn. Waarom dat relevant is, komt hieronder aan de orde.
[..]
Het is een zaak die in Engeland de gemoederen flink bezighoudt; zeker na de uitspraken van de moeder van twee van de daders. Die houdt namelijk de jonge slachtoffertjes verantwoordelijk voor de gebeurtenissen.
[ afbeelding ]
GeenStijl vat haar uitspraken als volgt samen:
[..]
Naast de gebruikelijke probleemontkenners en wegkijkers (een slappe houding waar ik sowieso vaak tegen ageer op dit forum) is er deze keer echter ook wat bijzonders aan de hand: nota bene een imam die in een opiniestuk een paar pijnlijke constateringen doet.
De volledige tekst: http://www.dailymail.co.u(...)ite-girls-cheap.html
Zijn tekst is dusdanig belangrijk dat ik 'm nagenoeg volledig vertaald heb.
[..]
Maar daar houdt het betoog niet op. Het begint hier pas...
[..]
Ik onderbreek even, om vast te stellen hoe ook Nederlandse media precies hetzelfde doen. Zie ook het nieuwsbericht in de OP van dit topic. En weer doorrr....
[..]
Doe die man een standbeeld.
Ik vind je zienswijze interessant, maar ik deel je mening niet. Het is namelijk niet zo dat die moslimmannen kort gehouden worden. Het is zo dat ze daar uitdrukkelijk zelf voor kiezen. Net zoals ze er ook heel bewust voor kiezen om niet-moslimmeisjes te pakken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:42 schreef Flow3r het volgende:
Volgens mij is de religie op zich niet het probleem maar de strenge leer ervan misschien wel.En wat ook een rol kan spelen is ' de groep'.
Je ziet het overal; mensen die kort worden gehouden gaan als ze de kans krijgen helemaal los.
Van stijve Engelsen in eigen land tot broek-laten-zakkende-dronkenlappen in het buitenland.
Van roomse priester tot pedo.Brave huisvaders die in Cherso ineens moeten 'scoren'
Serieuze studenten die in Haren alles slopen wat ze tegenkomen.
Als je mensen zo onder de knoet wil houden gaan ze onherroepelijk een keer uit de band springen en omdat ze niet gewend zijn aan bepaalde situaties gaat het dus helemaal fout.
Welke religie of cultuur dan ook, speelt volgens mij geen rol, zolang de rest van de groep ook los gaat hebben ze er ineens geen moeite mee ook al weten ze dat ze fout bezig zijn.
Dat kan. Dat is ook incorrect.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Beetje kinderachtig. Je kunt prima de extremistische islam als een hoofdstroming omschrijven, met daaronder verschillende substromingen.
De islam, de leer daarvan, is vastgelegd in een boek. De Koran. Nou wordt dat boek ook nog wel eens verschillend uitgelegd, maar er is weldegelijk een zeer duidelijke basis bij de Islam.quote:Je ziet kennelijk niet in dat je met twee maten meet. Je benadrukt met klem dat "DE extremistische islam" niet bestaat, maar je rept nu wél over "DE islam". Je zou het net zo goed als volgt kunnen stellen: Er zijn gematigde stromingen binnen de islam die dergelijke misdaden afkeuren. Er zijn namelijk (overduidelijk) ook stromingen die het allemaal prima vinden.
Ik denk dat je vooral zijn mening hoog acht omdat hij jou gelijk geeft. Of wil je echt het spelletje spelen van wat de meerderheid van de imams vindt?quote:Ik denk dat de imam in dit geval beduidend meer kennis heeft over de verspreiding van de extremistische islam in steden als Oxford dan dat jij dat hebt. Het is opvallend dat uitgerekend deze islamitische geestelijke zo duidelijk de vinger op de zere plek legt.
Ik herhaal: je hecht alleen maar waarde aan zijn mening omdat deze jou uitkomt.quote:Je wegkijkgedrag en de manier waarop je het probeert te relativeren voldoet precies aan wat de imam in zijn verhaal omschrijft. Doe ermee wat je wilt.
Ik moet hier een beetje om lachen...quote:Deze opmerking is te dom om op te reageren...
Nou, je bent gewoon niet zo sterk in Nederlands, want je rept hierboven al over opmerkingen die mogelijk zouden kunnen reageren...quote:De vergelijking tussen een nootlottig vliegtuigongeluk en doelbewust uitgekozen verkrachtingsslachtoffers ontgaat mij volledig... - maar laat me raden: ik kan niet begrijpend lezen.
Ja, die bewering onderbouwt hij bepaald niet. Maar zoals gezegd: zijn mening komt jou uit, dus het is waar!quote:Moslimmannen zijn 5 keer oververtegenwoordigd. Het staat zelfs letterlijk in de tekst van de imam. Beter lezen.
Net was het nog dat ze daartoe zijn gedreven door de Islam...quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Het is zo dat ze daar uitdrukkelijk zelf voor kiezen.
En laat dat "verschillend uitleggen" nou precies de basis zijn waar extremisme op drijft. Die extremisten vinden hun interpretatie van het boek "de ware islam"....quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
De islam, de leer daarvan, is vastgelegd in een boek. De Koran. Nou wordt dat boek ook nog wel eens verschillend uitgelegd, maar er is weldegelijk een zeer duidelijke basis bij de Islam.
Ik hecht waarde aan deze mening omdat deze getuigt van zelfreflectie en omdat -ie uitstekend de vinger op de zere plek legt, daar waar anderen om de hete brij heen draaien. Of andere imams ook moedig genoeg zijn om dit te onderkennen, is niet zo gek relevant. Relevanter is dat deze man duidelijk een vertegenwoordiger van de gematigde, vredelievende islam is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat je vooral zijn mening hoog acht omdat hij jou gelijk geeft. Of wil je echt het spelletje spelen van wat de meerderheid van de imams vindt?
Ik stel vast dat je niet bereid bent om je eigen houding aan een kritische toets te onderwerpen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
Ik herhaal: je hecht alleen maar waarde aan zijn mening omdat deze jou uitkomt.
Het is anders niet om te lachen; het is diep triest. Je wekt namelijk de suggestie alsof het hier om huidskleur gaat, terwijl het overduidelijk gaat om de eigenschap dat de meisjes niet-moslim zijn en niet bedekt rondlopen. Dat je zélfs dat feit wegwimpelt, zou ik liever pijnlijk dan grappig willen noemen.quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
Nou, je bent gewoon niet zo sterk in Nederlands, want je rept hierboven al over opmerkingen die mogelijk zouden kunnen reageren...
Die mening onderbouwt hij wel degelijk. Hij verwijst naar onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat van betrokkenen bij kindermisbruik en -uitbuiting 26 moslim is, terwijl de populatie volwassen moslimmannen slechts 5 procent is. You do the maths.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
Ja, die bewering onderbouwt hij bepaald niet. Maar zoals gezegd: zijn mening komt jou uit, dus het is waar!
Religie is een keuze. Je kunt jezelf laten leiden of ergens toe laten drijven door de islam. Je kunt er ook zo in opgaan dat je gehersenspoeld raakt. Dat verschijnsel is trouwens niet specifiek aan religie voorbehouden. Kijktip: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wavequote:Op woensdag 22 mei 2013 13:41 schreef DS4 het volgende:
Net was het nog dat ze daartoe zijn gedreven door de Islam...
Ze misbruiken het boek om mensen mee te krijgen voor eigen gewin. Dat gebeurt al eeuwen en overigens wordt daarvoor bepaald niet alleen religie misbruikt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
En laat dat "verschillend uitleggen" nou precies de basis zijn waar extremisme op drijft. Die extremisten vinden hun interpretatie van het boek "de ware islam"....
Maar waarom ga je dan niet in op mijn argumenten waarom de islam eigenlijk geen reet hiermee te maken heeft? Want zo kritisch ben je dus kennelijk niet.quote:Ik hecht waarde aan deze mening omdat deze getuigt van zelfreflectie en omdat -ie uitstekend de vinger op de zere plek legt, daar waar anderen om de hete brij heen draaien. Of andere imams ook moedig genoeg zijn om dit te onderkennen, is niet zo gek relevant. Relevanter is dat deze man duidelijk een vertegenwoordiger van de gematigde, vredelievende islam is.
Omdat ik het met jou oneens ben? De arrogantie!quote:Ik stel vast dat je niet bereid bent om je eigen houding aan een kritische toets te onderwerpen.
Het gaat feitelijk vooral om eigen gerief. De rest verzin jij erbij.quote:Het is anders niet om te lachen; het is diep triest. Je wekt namelijk de suggestie alsof het hier om huidskleur gaat, terwijl het overduidelijk gaat om de eigenschap dat de meisjes niet-moslim zijn en niet bedekt rondlopen. Dat je zélfs dat feit wegwimpelt, zou ik liever pijnlijk dan grappig willen noemen.
Over een woord heen gelezen. Dan moet ik maar eens aan een nieuwe monitor. Of lenzen.quote:Geweldig dit. Commentaar leveren op andermans taalbeheersing en dan zelf de fout in gaan. Ik schreef niet over "opmerkingen die mogelijk zouden kunnen reageren." Opmerkingen kunnen namelijk niet reageren. Je kunt wel reageren op opmerkingen. Ik schreef dat je opmerking te dom was om op te reageren...
Welke onderzoeksresultaten? Je weet toch ook wel dat in 98% van de keren dat er met percentages gegooid wordt deze percentages ter plekke verzonnen worden?quote:Die mening onderbouwt hij wel degelijk. Hij verwijst naar onderzoeksresultaten waaruit blijkt dat van betrokkenen bij kindermisbruik en -uitbuiting 26 moslim is, terwijl de populatie volwassen moslimmannen slechts 5 procent is. You do the maths.
Welke rekenvaardigheden heb jij met jouw belabberde taalvaardigheden gelezen?quote:Alhoewel... als je rekenvaardigheden net zo belabberd zijn als je taalvaardigheden, kun je maar beter externe hulp inroepen.![]()
En jij gelooft dat die Salafisten bezig zijn met geloof? Ik denk (weet) dat ze bezig zijn met macht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Religie is een keuze. Je kunt jezelf laten leiden of ergens toe laten drijven door de islam. Je kunt er ook zo in opgaan dat je gehersenspoeld raakt. Dat verschijnsel is trouwens niet specifiek aan religie voorbehouden. Kijktip: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Wave
Extremisten kunnen mensen meeslepen en ophitsen. Ga anders maar eens praten met de vader van die Belgische jongen die door de salafisten van Sharia4Belgium is gehersenspoeld en nu in Syrië kanonnenvoer is.
Allemaal het gevolg van religieus extremisme dat jij doodleuk wenst te ontkennen.
Misbruik is een subjectief begrip, zeker als het om subjectieve zaken gaat, zoals de inhoud van een religieus boek. Die extremisten vinden namelijk dat ze perfect naar de letter van het boek leven. Mensen die er een meer gematigde interpretatie op nahouden, vinden ze maar een stel softies. Werp anders nog even een blik op de berichtgeving in Trouw over de Shariadriehoek in Den Haag, waar orthodoxe moslims zelfs de gematigde moslims op straat lastigvallen over onder meer hun kledingkeuze. Je schijnt niet te snappen hoe dwingend religieus extremisme in een samenleving aanwezig kan zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Ze misbruiken het boek om mensen mee te krijgen voor eigen gewin. Dat gebeurt al eeuwen en overigens wordt daarvoor bepaald niet alleen religie misbruikt.
De islam heeft er alles mee te maken. De daders zijn allemaal moslim en gaan naar de moskee. Ze hebben uitdrukkelijk slachtoffertjes uitgezocht die geen moslim zijn. Want daar mag je volgens hun verknipte denkbeelden veel meer mee doen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Maar waarom ga je dan niet in op mijn argumenten waarom de islam eigenlijk geen reet hiermee te maken heeft? Want zo kritisch ben je dus kennelijk niet.
Nee, niet omdat je het met mij oneens bent, maar omdat je precies datgene doet waar die imam voor waarschuwt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Omdat ik het met jou oneens ben? De arrogantie!![]()
Dat het om eigen gerief (of voordeel) gaat, is bij criminelen wel vaker het gevalquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Het gaat feitelijk vooral om eigen gerief. De rest verzin jij erbij.
Je hebt wel meer nodig dan alleen een nieuwe monitor of lenzen. Zolang je de oogkleppen ophoudt, zul je namelijk weinig baat hebben bij nieuwe lenzen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Over een woord heen gelezen. Dan moet ik maar eens aan een nieuwe monitor. Of lenzen.![]()
Het is onbegonnen werk voor mij om die percentages te verifiëren. Het lijkt me echter sterk dat een imam dergelijke belastende cijfers over moslims zomaar uit de duim zuigt. In Groot-Brittannië is er in elk geval veel te doen over de verkrachtingspraktijken van moslimmannen: https://muslimrapewave.wordpress.com/quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Welke onderzoeksresultaten? Je weet toch ook wel dat in 98% van de keren dat er met percentages gegooid wordt deze percentages ter plekke verzonnen worden?![]()
De strekking van de opmerking ontgaat je pijnlijk. Ik ga het ook niet uitleggen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
Welke rekenvaardigheden heb jij met jouw belabberde taalvaardigheden gelezen?![]()
Gelukkig heb ik de inhoud van deze discussie nog.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef DS4 het volgende:
(Je doet het erom, is het niet? Had het nou gewoon gelaten bij dat ik over een woordje heen had gelezen, dan had je op dat punt de overhand gehouden)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |