quote:
Op dinsdag 14 mei 2013 02:44 schreef Sheriam het volgende:Als 'ie duidelijk gezegd had dat 'ie het niet wilde, moeten z'n teamgenoten zoiets gewoon niet doen. Ik ben niet gelovig maar snap echt niet wat er leuk is aan 'feestjes' waarbij je elkaar alcohol over het hoofd giet, en al helemaal niet tegen iemands zin. Zo'n manier van lol trappen is gewoon diep triest.
quote:
Op dinsdag 14 mei 2013 07:30 schreef paddy het volgende:Jee, ik begrijp best dat je als niet-gelovige niet wil worden geconfronteerd/verplicht met bijvoorbeeld alleen halalvlees of alleen islamitische gebruiken bij een feest/opening van een buurtgebouw etc, maar mag deze man nog weigeren overgoten te worden met bier? Je hoeft je dan verder begrijpelijk niet aan te passen aan gelovigen, maar laat de gelovige wel beslissen over zijn eigen lijf met zulke dingen zeg

Lekker egoïstisch en dominant van die collega, en dat terwijl hij het van te voren heeft aangegeven.
.
Mag iemand nog over zijn eigen lichaam beschikken in dergelijke gevallen?
Dat kan allemaal wel zijn, maar het is en blijft allemaal zo'n onschuldig voorvalletje, waar een normaal mens na een klein gevoel van irritatie ook om moet lachen. Die ploegmakkers deden dat echt niet om te kleineren of zo, maar juist omdat ze euforisch waren over iets groots wat ze samen bereikt hadden en daardoor die woorden misschien vergeten waren.
Hij heeft de alcohol niet binnen gekregen en hij is ook nog eens buiten zijn macht met alcohol geconfronteerd, dus volgens de Islam is hij helemaal niet haram bezig geweest.
Dut ultra-onschuldige incidentje is voor ons relidwaasje met lange teentjes gelijk reden om zijn maat, die dat dus helemaal niet aanvallend bedoelde, nooit meer te spreken. Woedend te zijn.. Tjezus
En jullie praten dat goed, nog treuriger

Als iemand een lap halalvlees op mijn hoofd legt tijdens een viering zal ik niet woedend op hem zijn. In ieder geval niet meer dan als hij een lap haramvlees op mijn hoofd legt. Man, man, waar gaat dit allemaal over.
Oh ja, een moslim die om een futiliteit in woede uitbarst en er een levenslange consequentie aan verbindt. Wat else is new? Kutreligie, die in het westen geen plaats hoort te hebben