Ik kon mijn aandacht er ook niet echt bij houden. Voor een deel omdat ik de boeken al heb gelezen, maar er gebeurde wel echt brak weinig.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als er niet wat meer actie komt gaat mijn interesse toch wel dalen
Dit ga je niet menen?!quote:Op maandag 13 mei 2013 10:57 schreef Khaleesi het volgende:
(...)
Om die supergaye interpretatie van "the bear and the maiden fair" terug te moeten horen was tenenkrommend.
(...)
Daarom zijn de scenes met Daenerys misschien wel zo populair op het moment. Van alle verhalen heeft die van haar de grootste stappen gemaakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:14 schreef ZodiaX het volgende:
Ik hoop dat we als het seizoen afgelopen is wel iets verder in het verhaal zullen zitten, we zitten nu nog zo goed als op het punt als dat we waren toen vorig seizoen afliep.
Ik vond het geen enkele keer goed tot zijn recht komen. Er is iets aan de zang en/of het ritme wat het voor mij helemaal niet middeleeuws maakt. Daarbij wordt het mierzoet en klef gezongen door een bende wilden die doorgaans hun slachtoffers levend ontvellen. Hoe kan je dat rijmen? Het gezang van het lied haalde voor mij de dreiging van de berenkuil helemaal weg, het had veel onheilspellender gekund.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit ga je niet menen?!![]()
Je bedoelt dat liedje/die versie op het laatst, toch?! Prachtig, echt prachtig vond ik het en het maakte imo het einde van deze aflevering heel erg intens. Zeer goede afsluiter dus juist, kan niet anders zeggen (en ik ga zeker nog kijken of ik het ergens kan downloaden).
(Ja, we hoorden TBATMF natuurlijk eerder al, maar toen kwam het bij lange na niet zo goed tot zijn recht als nu).
Neen het is het nummer wat de soldaten rond de kuil zongen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:23 schreef Forbry het volgende:
EDIT: Het is "the rains of castamere", toch?
Ik had mijn edit nogmaals ge-editquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik vond het geen enkele keer goed tot zijn recht komen. Er is iets aan de zang en/of het ritme wat het voor mij helemaal niet middeleeuws maakt. Daarbij wordt het mierzoet en klef gezongen door een bende wilden die doorgaans hun slachtoffers levend ontvellen. Hoe kan je dat rijmen? Het gezang van het lied haalde voor mij de dreiging van de berenkuil helemaal weg, het had veel onheilspellender gekund.
[..]
Neen het is het nummer wat de soldaten rond de kuil zongen.
Nee is een andere. De aftiteling was de instrumentale versie van The Rains of Castemere. The Bear and the Maiden Fair hebben we gehoord in kamp Locke, als de hand van Ser Jaime wordt afgehakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit ga je niet menen?!![]()
Je bedoelt dat liedje/die versie op het laatst, toch?! Prachtig, echt prachtig vond ik het en het maakte imo het einde van deze aflevering heel erg intens. Zeer goede afsluiter dus juist, kan niet anders zeggen (en ik ga zeker nog kijken of ik het ergens kan downloaden).
(Ja, we hoorden TBATMF natuurlijk eerder al, maar toen kwam het bij lange na niet zo goed tot zijn recht als nu).
Ja we hebben het over een ander nummer. Het nummer wat jij bedoelt (idd The Rains) was imho goed geplaatst dit keer, leuke toevoeging. Maar dat nummer werd trouwens ook een keer gezongen door Bronn, voordat de Battle of Blackwater Bay begon. En toen vond ik het ook tenenkrommend slecht. Volgens mij heb ik gewoon iets tegen soldaten die mooi proberen te zingen, het strookt niet met mijn beeld wat ik van die wereld heb...quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik had mijn edit nogmaals ge-editIk doelde op het nummer bij de aftiteling, jij bedoelt dat wat die mannen aan het zingen waren begrijp ik nu?
Ik had het al ge-editquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef Asskimo het volgende:
[..]
Nee is een andere. De aftiteling was de instrumentale versie van The Rains of Castemere. The Bear and the Maiden Fair hebben we gehoord in kamp Locke, als de hand van Ser Jaime wordt afgehakt.
Sja, tekstueel kon het niet beter.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef padlarf het volgende:
Er stond een blonde vrouw met een beer te vechten. Is er een toepasselijker moment te bedenken om ' 'The bear and the maiden fair' te zingen?
Ik snap het nu. Sorry, voor de verwarring. Ja, TROC werd idd door Bronn gezongen en volgens mij is het nog wel een keer vaker voorbij gekomen. Ik vond het iedere keer al best indrukwekkend (ook toen Bronn het zong), maar vond het nu echt heel "intens" klinken, zo instrumentaal en zo op het einde van deze aflevering.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja we hebben het over een ander nummer. Het nummer wat jij bedoelt (idd The Rains) was imho goed geplaatst dit keer, leuke toevoeging. Maar dat nummer werd trouwens ook een keer gezongen door Bronn, voordat de Battle of Blackwater Bay begon. En toen vond ik het ook tenenkrommend slecht. Volgens mij heb ik gewoon iets tegen soldaten die mooi proberen te zingen, het strookt niet met mijn beeld wat ik van die wereld heb...
Dat vind ik 'r juist best een beetje onheilspellend aan, dat contrast.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik vond het geen enkele keer goed tot zijn recht komen. Er is iets aan de zang en/of het ritme wat het voor mij helemaal niet middeleeuws maakt. Daarbij wordt het mierzoet en klef gezongen door een bende wilden die doorgaans hun slachtoffers levend ontvellen. Hoe kan je dat rijmen? Het gezang van het lied haalde voor mij de dreiging van de berenkuil helemaal weg, het had veel onheilspellender gekund.
Ja dan gaan we er niet aan uit komen denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat vind ik 'r juist best een beetje onheilspellend aan, dat contrast.![]()
Hoeft ook nietquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja dan gaan we er niet aan uit komen denk ik.![]()
Sommige delen over de helft van boek 3, dus boek 3b. Andere stukken zijn nog uit boek 2 en 3a.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:39 schreef TwenteFC het volgende:
Hoever "in de boeken" zitten ze nu eigenlijk?
Da's hetzelfde als Tywin een tutu aangeven en zeggen dat dit hem nog een meedogenlozer heerser maakt.quote:
Goeiequote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:47 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Da's hetzelfde als Tywin een tutu aangeven en zeggen dat dit hem nog een meedogenlozer heerser maakt.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:49 schreef Asskimo het volgende:
Had Tywin niet een rol bij de Ali G film? Volgens mij heb ik hier op forum wel es een foto van hem met een tutu of een ander gewaagd pakje voorbij zien komen
quote:
Hij gaat wel goed met Joffrey om in ieder geval.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:51 schreef Forbry het volgende:
Zat Tywin trouwens (soort van) te grijnzen toen hij wegliep? Ik kon het niet goed zien, maar kreeg dat idee een beetje...
Ja, heel duidelijk zelfs. Maakte de scene helemaal af.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:51 schreef Forbry het volgende:
Zat Tywin trouwens (soort van) te grijnzen toen hij wegliep? Ik kon het niet goed zien, maar kreeg dat idee een beetje...
O.k., had ik niet onterecht dat idee dus (zoals ik al zei, ik kon zijn gezicht op de één of andere manier niet heel goed zien op dat moment).quote:
http://www.sermountaingoat.co.uk/map/versions/speculative_map.jpgquote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:16 schreef Maanvis het volgende:
is er ergens online ook een kaart waarop je kunt zien waar iedereen momenteel is? Ik vind het zo verwarrend dat ik geen idee heb waar iedereen is.
daar staat niet op waar de karakters op dit moment in de serie zijnquote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:20 schreef megamandy het volgende:
[..]
http://www.sermountaingoat.co.uk/map/versions/speculative_map.jpg
Deze staat in de OP, mobiel kan ik alleen de plaatsnamen niet lezen
Aah zo.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daar staat niet op waar de karakters op dit moment in de serie zijn
In de HBO GoT guide wordt de kaart telkens geupdate.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daar staat niet op waar de karakters op dit moment in de serie zijn
Ja maar ze begint ook steeds megalomaner en gekker te worden. Ik begrijp iig wel dat ze een dochter is van Aerys, de gestoorde koning.quote:
Zaten weer paar goed saaie momenten in jaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:18 schreef Reuzelbek het volgende:
Klote aflevering. Misschien wel de slechtste aflevering die ik tot nu toe heb gezien.
Dat zijn goeie filmpjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:58 schreef Funzel het volgende:
Als men na dit filmpje nog niet voor Stannis is..
We hebben het toch wel over dezelfde serie neem ik aan??quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:47 schreef editoor het volgende:
Wat een hoop geklaag hier. Ben ik niet gewend. Ik heb 2 seizoenen lang moeten aanhoren hoe geweldig deze serie was, terwijl ik er maar bar weinig aan vond, door onnodig lang de serie uit te rekken terwijl het die 20 episodes ook best in 5 vertelt had kunnen worden.
Deze serie draait meer om seks, martelingen, intriges en dingen die je ook in soaps tegenkomt. Karakterontwikkeling is waar de nadruk op ligt. Verhaalontwikkeling is bijna zo traag als dat je een boek leest. Na seizoen 1 wilde ik bijna gaan stoppen met kijken, maar vond het altijd een serie met potentie en hoopte dat ze het de volgende anders zouden aanpakken.
Seizoen 2 verliep nog trager dan 1 en ik was nog meer teleurgesteld dan bij S1. Ik had de hoop op de serie al een beetje opgegeven dat het nooit meer iets zou gaan worden. S3 daarentegen, lijkt geleerd te hebben van S1 en 2 waar de soap gehalte bijna 100% was, hebben ze dat in 3 aangepakt door de verhaallijnen boeiender te maken. Dat ze eindeloos onderweg zijn naar het eindpunt heb ik maar geaccepteerd en is ondertussen hun handelsmerk geworden. Het eindgevecht bewaren ze voor het einde. Wat dat betreft zitten er weinig verassingen aan te komen.
De volgende 3 Seizoenen zullen wel dezelfde opbouw houden. Waarom zouden ze het dan ook veranderen, als bijna iedereen dol is op de serie. Mijn geduld met de serie is eindelijk uitbetaald en is eindelijk op een niveau die het aanzien waard is. Eindelijk een serie waar ik niet kan wachten op de volgende aflevering, zoals een serie zou moeten zijn. Maar ik verbaas mij nu dus een beetje dat veel mensen hier vinden dat het verhaal te traag gaat. Hoezo ben je na seizoen 1 dan verder gaan kijken? Het tergend trage verhaal was bijna niet om aan te zien. Het moest allemaal gaan om de grappen en grollen en grappige uitspraken en de seksscènes. Die tijd lijkt voorbij. Nu lijkt de serie eindelijk volwassen te zijn.
Castle Black heeft geen muren eromheen he, het is een groep gebouwen. De enige muur die ze hebben is the Wall zelf.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:16 schreef megamandy het volgende:
Nu nog maar 3 afleveringen
Maar een ding snap ik toch niet echt. Willen de wildlings met die 5 man nou Castle Black bestormen en daarna vuur ontsteken om de rest van hun leger te roepen?
Dat lukt toch nooit met 5 man
Volgens mij, wat ze willen doen, is Mance van de ene kant laten bestormen ("When he gives the signal') en zij (onverwachts) van de andere kant. Dus terwijl de black watch z'n aandacht heeft aan dat gigaleger aan de ene kant van de muur staan zij aan de andere kant. Maar Orell moest daarom ook zijn adelaar in de lucht houden, om het signaal van Mance op te pakken.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Castle Black heeft geen muren eromheen he, het is een groep gebouwen. De enige muur die ze hebben is the Wall zelf.
Volgens mij gebeurde er in seizoen 1 veel meer. Er was in ieder geval meer actie, wat het gevoel geeft dat er iets gebeurt. Ik had het idee dat er toen elke aflevering wel iemand bruut van kant gemaakt werd, wat ik wel een fijne afwisseling vond met alle intrige.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:47 schreef editoor het volgende:
Wat een hoop geklaag hier. Ben ik niet gewend. Ik heb 2 seizoenen lang moeten aanhoren hoe geweldig deze serie was, terwijl ik er maar bar weinig aan vond, door onnodig lang de serie uit te rekken terwijl het die 20 episodes ook best in 5 vertelt had kunnen worden.
Deze serie draait meer om seks, martelingen, intriges en dingen die je ook in soaps tegenkomt. Karakterontwikkeling is waar de nadruk op ligt. Verhaalontwikkeling is bijna zo traag als dat je een boek leest. Na seizoen 1 wilde ik bijna gaan stoppen met kijken, maar vond het altijd een serie met potentie en hoopte dat ze het de volgende anders zouden aanpakken.
Seizoen 2 verliep nog trager dan 1 en ik was nog meer teleurgesteld dan bij S1. Ik had de hoop op de serie al een beetje opgegeven dat het nooit meer iets zou gaan worden. S3 daarentegen, lijkt geleerd te hebben van S1 en 2 waar de soap gehalte bijna 100% was, hebben ze dat in 3 aangepakt door de verhaallijnen boeiender te maken. Dat ze eindeloos onderweg zijn naar het eindpunt heb ik maar geaccepteerd en is ondertussen hun handelsmerk geworden. Het eindgevecht bewaren ze voor het einde. Wat dat betreft zitten er weinig verassingen aan te komen.
De volgende 3 Seizoenen zullen wel dezelfde opbouw houden. Waarom zouden ze het dan ook veranderen, als bijna iedereen dol is op de serie. Mijn geduld met de serie is eindelijk uitbetaald en is eindelijk op een niveau die het aanzien waard is. Eindelijk een serie waar ik niet kan wachten op de volgende aflevering, zoals een serie zou moeten zijn. Maar ik verbaas mij nu dus een beetje dat veel mensen hier vinden dat het verhaal te traag gaat. Hoezo ben je na seizoen 1 dan verder gaan kijken? Het tergend trage verhaal was bijna niet om aan te zien. Het moest allemaal gaan om de grappen en grollen en grappige uitspraken en de seksscènes. Die tijd lijkt voorbij. Nu lijkt de serie eindelijk volwassen te zijn.
Sansa word al heel oninteressant als men erachter komt dat die jongere broertjes nog leven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 04:29 schreef sp3c het volgende:
owja Robb zijn vrouw is zwanger, dat zou je haast vergeten
maakt dat Sansa nu niet heel oninteressant om Tyrion mee te laten trouwen?
Welkom in Nederland (en op FOK!).quote:
Misschien als de maiden daadwerkelijk fair wasquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef padlarf het volgende:
Er stond een blonde vrouw met een beer te vechten. Is er een toepasselijker moment te bedenken om ' 'The bear and the maiden fair' te zingen?
Dat is ze ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien als de maiden daadwerkelijk fair was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |