Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit doen we de mei-planking-challenge. Doe je mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 10-05-2013 12:42:59 ]
Goedemorgen! Herstelloopje van gisteren heeft m'n kuiten goed gedaan, maar m'n hamstrings volgens mij iets minder. En vandaag mag ik de hele dag wandelen/slenteren (naar een museum en een beetje winkelen met m'n moeder).
Ik hoop dat ze bij de hardloopwinkel in Hoorn de PureCadence 2 hebben staan, zodat ik die even in het echt kan zien en hopelijk ook nog even kan vergelijken met de Mirage. En dan mag ik een van de 2 volgende week laten bestellen Ik neig naar PureCadence omdat die wat minder snel zouden slijten dan de Mirage. Ik heb de 1 ook even geprobeerd en die zaten als slofjes.
Op vrijdag 10 mei 2013 08:45 schreef hatsaflats het volgende: Goedemorgen! Herstelloopje van gisteren heeft m'n kuiten goed gedaan, maar m'n hamstrings volgens mij iets minder. En vandaag mag ik de hele dag wandelen/slenteren (naar een museum en een beetje winkelen met m'n moeder).
Ik hoop dat ze bij de hardloopwinkel in Hoorn de PureCadence 2 hebben staan, zodat ik die even in het echt kan zien en hopelijk ook nog even kan vergelijken met de Mirage. En dan mag ik een van de 2 volgende week laten bestellen Ik neig naar PureCadence omdat die wat minder snel zouden slijten dan de Mirage. Ik heb de 1 ook even geprobeerd en die zaten als slofjes.
Ik hopelijk ook! M'n Kinvara's zijn meer dan prima voor kort snelheidswerk, maar ik merk bij iets langere trainingen, na een km of 7, dat ik toch wel heel graag iets meer ondersteuning wil. Goede reden voor een derde paar schoenen, vond ik
Ik hopelijk ook! M'n Kinvara's zijn meer dan prima voor kort snelheidswerk, maar ik merk bij iets langere trainingen, na een km of 7, dat ik toch wel heel graag iets meer ondersteuning wil. Goede reden voor een derde paar schoenen, vond ik
Jouw logica, er is geen speld tussen te krijgen
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Wel duur hoor, mijn logica. Ik heb dankzij mijn logica ondertussen meer elektronica in m'n huis dan menig man. Maar wat nou als ik op zaterdag een LDL wil lopen en op zondag zin heb in een kilometer of 8. M'n Brooks moeten dan uitrusten, en dat kan ook niet op m'n Kinvara's
Wel duur hoor, mijn logica. Ik heb dankzij mijn logica ondertussen meer elektronica in m'n huis dan menig man. Maar wat nou als ik op zaterdag een LDL wil lopen en op zondag zin heb in een kilometer of 8. M'n Brooks moeten dan uitrusten, en dat kan ook niet op m'n Kinvara's
Dat je schoenen moeten uitrusten is een grapje toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende keer wil ik leuke kleurtjes schoenen
Dat je schoenen moeten uitrusten is een grapje toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende keer wil ik leuke kleurtjes schoenen
Voor jullie natuurlijk peanuts, maar voor mij een nieuw record: 4m27 / 700 meter aaneengesloten gerend. Jeej.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.” ― Margaret Atwood, Lady Oracle
Op vrijdag 10 mei 2013 09:08 schreef LadyOracle het volgende: Voor jullie natuurlijk peanuts, maar voor mij een nieuw record: 4m27 / 700 meter aaneengesloten gerend. Jeej.
Anders liggen die schoenen ook alleen maar te verstoffen in de schoenenwinkel. Is ook zielig, kunnen ze beter aan jouw voeten een vrij leven leiden.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op vrijdag 10 mei 2013 09:08 schreef LadyOracle het volgende: Voor jullie natuurlijk peanuts, maar voor mij een nieuw record: 4m27 / 700 meter aaneengesloten gerend. Jeej.
Net m'n minuutje planken van gister maar even gedaan, kan ik vanavond weer verder met 1,5min (téring, dat is lang!!) Je kinderen die precies in die minuut besluiten ruzie te maken over wie welke kleur beker mag werkt wel goed om je van de tijd af te leiden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Lol, terugweg had ik wind mee ipv recht in mn gezicht, scheelt wel: op de heenweg de 1.5 km in 3 etappes (nog niet slecht voor mijn doen grzien ik net uit bed ben). Op de terugweg het hele stuk in een keer! In 11 minuten. :-D Voor het eerst dat het zo gemakkelijk ging. Misschien moet ik vaker meteen uit bed na een banaan als ontbijt gaan lopen ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.” ― Margaret Atwood, Lady Oracle
Op vrijdag 10 mei 2013 09:26 schreef E.T. het volgende: Net m'n minuutje planken van gister maar even gedaan, kan ik vanavond weer verder met 1,5min (téring, dat is lang!!) Je kinderen die precies in die minuut besluiten ruzie te maken over wie welke kleur beker mag werkt wel goed om je van de tijd af te leiden
Vinden ze mama dan niet een beetje raar doen? Wel knap hoor, 1,5 min.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Bovenbenen hier. Maar dat is waarschijnlijk van de warming-up Bovenbenen waren al wat zwaar van de vorige dag (spierversterkende oefeningen) toen ik daaraan begon.
Op vrijdag 10 mei 2013 10:10 schreef Zwabberhark het volgende: Tot nu toe 478 km, da's aardig wat meer dan in de eerste 4,5 maand van vorig jaar.
Ik zit op 476, ook veel meer dan wat ik vorig jaar gelopen had! Lekker bezig allemaal! YUR en de anderen die (voorbereiding voor) de marathon hebben gedaan/doen zitten al boven de 1000 ofzo?
Ik zit op 476, ook veel meer dan wat ik vorig jaar gelopen had! Lekker bezig allemaal! YUR en de anderen die (voorbereiding voor) de marathon hebben gedaan/doen zitten al boven de 1000 ofzo?
Neuh, bijna op 900 nu. Is behoorlijk ingekakt de afgelopen maand
Wat een toppers hier, even een topic bijgelezen en echt heerlijk om te zien dat iedereen zo heerlijk met hardlopen bezig is! Daar kan ik zo op een vrije vrijdagochtend wel van genieten
En ik zag dat ik een stuk parcoursverkenning gedaan heb zondag, voor de Golden Ten
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op vrijdag 10 mei 2013 10:31 schreef MaleDuck het volgende: Wat een toppers hier, even een topic bijgelezen en echt heerlijk om te zien dat iedereen zo heerlijk met hardlopen bezig is! Daar kan ik zo op een vrije vrijdagochtend wel van genieten
En ik zag dat ik een stuk parcoursverkenning gedaan heb zondag, voor de Golden Ten
Klopt ja
quote:
Op vrijdag 10 mei 2013 10:37 schreef mosselmossel het volgende: Even checken wat mijn lijf doet, maar als het lekker gaat, begin ik maandag aan een schema van 4 maanden naar 15km toe
Welk schema ga je gebruiken? Lijkt me ook wel wat om daar in de zomer mee te beginnen Komende anderhalve maand dan eventjes wat gas terug en dan weer hoppa!
Welk schema ga je gebruiken? Lijkt me ook wel wat om daar in de zomer mee te beginnen Komende anderhalf dan eventjes wat gas terug en dan weer hoppa!
Schema op maat van Runnersweb.nl. Daarmee heb ik nu ook opgewerkt naar 10km en ik vind het prettig werken. Je vult je tijden in en hoe hard en hoeveel weken je wil trainen en er rolt een schema uit.
Ik twijfel nu wat ik moet doen? De 5km perfectioneren? Of doorgaan voor de 10km? (moet alleen morgen nog de laatste les van mijn beginnersschema lopen)
Wat wil je aan het eind van het jaar lopen dan? Als je alleen maar 5km-dingen gaat lopen, kun je beter je 5km perfectioneren. Als je steeds verder wil lopen, moet je dus doortrainen naar 10km. It's all up to you. Bij hardlopen ben je niet net als bij voetbal afhankelijk van een scheidsrechter die na 90 minuten afblaast.
Honden vinden joggers altijd erg interessant, maar dit is redelijk idioot.
Na een paar dagen meelezen ter motivatie toch ook maar een account aangemaakt om af en toe eens mee te posten, lijkt me hier wel gezellig.
2 Weken geleden begonnen met het beginnersschema 5km op runkeeper. Ik heb een prima conditie, maar van hardlopen niet zoveel kaas gegeten, dus de eerste dag viel me behoorlijk tegen. Merk wel dat het toch wel snel beter gaat en ik begin zowaar uit te kijken naar het volgende loopje. Vanmorgen stond 5+45 minuten wandelen/joggen op de planning, werd ik wakker vanmorgen: Regen en windkracht 8. Toch de hardloopschoenen maar aangedaan en dapper vol tegen de wind in. Het schema heb ik na 5 minuten aangepast aan een interval schema van 2 minuten joggen, 2 minuten wandelen. Soms gewoon letterlijk weer achteruit geblazen, maar ik heb het zo 3km/30min volgehouden. Daarna met 2 minuten joggen, 1 minuut wandelen in een kwartier met wind mee terug gegaan en daarna nog even uitgelopen. Ik ben trots op mezelf!
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
Ik twijfel nu wat ik moet doen? De 5km perfectioneren? Of doorgaan voor de 10km? (moet alleen morgen nog de laatste les van mijn beginnersschema lopen)
Qua training is er eigenlijk geen verschil tussen die twee opties, dus het is maar net waar je zin in hebt qua wedstrijden.
Ik kom hier ook eens kijken, pas begonnen en m'n conditie is behoorlijk flut, maar het is wel fijn om te merken dat er al meteen wat verbetering in komt. Vanochtend les 8 van 'Evy' (start to run) gedaan, ook tegen de wind in, (bwuh). Maar wat ik wilde vragen: ik heb steeds veel pijn in m'n scheenbenen. Is dit een bekend verschijnsel? Zou het door een verkeerde techniek kunnen komen, of aan mijn wat cheapo loopschoenen liggen? Trouwens, ET, wat is dat planken?
Ik betwijfel eerlijk gezegd of ik de ladiesrun 5km op 9 juni ga halen. Als ik nu het schema zonder vertraging afloop zou het precies uitkomen, maar gister 3x5 minuten gedaan en viel op het eind zwaar. Zou einde vd week 20 minuten zonder pauze moeten .
Op vrijdag 10 mei 2013 11:56 schreef clumsy_clown het volgende: Ik betwijfel eerlijk gezegd of ik de ladiesrun 5km op 9 juni ga halen. Als ik nu het schema zonder vertraging afloop zou het precies uitkomen, maar gister 3x5 minuten gedaan en viel op het eind zwaar. Zou einde vd week 20 minuten zonder pauze moeten .
Oh well.
Vertrouw erop 20 minuten is echt al heel wat! En waarom zou je het met vertraging uitlopen, gewoon domweg je schemaatje blijven volgen
Op vrijdag 10 mei 2013 11:56 schreef clumsy_clown het volgende: Ik betwijfel eerlijk gezegd of ik de ladiesrun 5km op 9 juni ga halen. Als ik nu het schema zonder vertraging afloop zou het precies uitkomen, maar gister 3x5 minuten gedaan en viel op het eind zwaar. Zou einde vd week 20 minuten zonder pauze moeten .
Oh well.
Gisteren kan ook gewoon een dag zijn geweest dat het allemaal niet ging, en morgen is het misschien weer heel anders. Ook mensen die langere afstanden lopen hebben wel eens een dag dat ze na een km of 2 al denken "nee, dit wordt 'm niet..." en of stoppen of met een mindere tijd eindigen.
Gup, mag ik aangepast worden in de OP? Ga niet de 5km, maar 10km lopen
1 2
[b]26 mei 2013 - [url=http://www.ricohvestingloop.nl/]Ricoh Vestingloop (Den Bosch)[/url][/b] [*] Levitas - 10 km
Enneh, of ik zin heb om 30 juni de "Beste Boeren Bergloop" mee te gaan lopen. 7,5 of15km op onverharde paden, in het heuvelige Limburg. http://www.bemelsbeste.nl/ Ik weet het niet. Ben absoluut niet gewend om op hoogte te lopen (140 meter boven NAP terwijl ik zelf altijd op -1 of 0 ANP train), ben niet gewend om überhaupt heuvels te belopen en ook nog eens onverharde paden, waar ik nooit op heb getraind
Op vrijdag 10 mei 2013 12:05 schreef Levitas het volgende: Gup, mag ik aangepast worden in de OP? Ga niet de 5km, maar 10km lopen [ code verwijderd ]
Enneh, of ik zin heb om 30 juni de "Beste Boeren Bergloop" mee te gaan lopen. 7,5 of15km op onverharde paden, in het heuvelige Limburg. http://www.bemelsbeste.nl/ Ik weet het niet. Ben absoluut niet gewend om op hoogte te lopen (140 meter boven NAP terwijl ik zelf altijd op -1 of 0 ANP train), ben niet gewend om überhaupt heuvels te belopen en ook nog eens onverharde paden, waar ik nooit op heb getraind
Zou eigenlijk gaan lopen met vriendin, maar dat wordt morgen (als het tenminste niet zo slecht weer wordt als voorspeld). Aangezien de laatste keer er meer gewandeld werd als gelopen ga ik zo zelf even.
Ga stukken van 8 minuten doen en ik zie wel hoever ik kom. Heb zeven keer ingesteld in Endomondo, gaat het lekker dan loop ik ze allemaal en heb ik er een uur opzitten. Ga maar naar het bos want het stormt hier behoorlijk. Ik heb wat spierpijn van het rekken en strekken van gisteren, hopelijk loop ik dat eruit:-)
This whole world is wild at heart and weird on top
Ben absoluut niet gewend om op hoogte te lopen (140 meter boven NAP terwijl ik zelf altijd op -1 of 0 ANP train), ben niet gewend om überhaupt heuvels te belopen en ook nog eens onverharde paden, waar ik nooit op heb getraind
Voor mij is dat sowieso hoog ja, maar ik bedoelde eigenlijk heuvel op en af (hoogte dus ). Zie nu dat ik dat nog een keer noem, dus begrijp de verwarring
Op vrijdag 10 mei 2013 12:05 schreef Levitas het volgende: Ben absoluut niet gewend om op hoogte te lopen (140 meter boven NAP terwijl ik zelf altijd op -1 of 0 ANP train), ben niet gewend om überhaupt heuvels te belopen en ook nog eens onverharde paden, waar ik nooit op heb getraind
Doe zoals ik deed voor de Bruggenloop van december j.l., toen heb ik wekenlang zo ontzettend opgezien tegen het moeten bedwingen van de Van Brienenoordbrug dat het uiteindelijk wel mee moest vallen.
Voor mij is dat sowieso hoog ja, maar ik bedoelde eigenlijk heuvel op en af (hoogte dus ). Zie nu dat ik dat nog een keer noem, dus begrijp de verwarring
Doe zoals ik deed voor de Bruggenloop van december j.l., toen heb ik wekenlang zo ontzettend opgezien tegen het moeten bedwingen van de Van Brienenoordbrug dat het uiteindelijk wel mee moest vallen.
Ik denk dat ik tegen dat het weer Bruggenloop is voor de mensen van hier een trainingsloopje organiseer. Heen en weer Zeelandburg of Stormvloedkering. Lijkt me leuk en is een kilometer of 12.
Zelfde parcours als vorig jaar, met 3 tunnels. Na een korte verkenningsronde op Linkeroever en de Blancefloerlaan volgen al 2 kuitenbijtertunnels : de Kennedytunnel (km4) en Ammantunnel (km5). Via het Vlinderpaleis naar de Scheldekaaien richting noord tot St Pietervliet. Via Minderbroederrui en Kathelijnevest naar Meir, en via Jezusstraat naar Italiëlei. Aan de Paardenmarkt gaat het terug de stad in en draait men via het Hessenplein de Oude Leeuwenrui op richting Schelde. Ter hoogte van Falconrui wordt 180° gedraaid naar ingang Waaslandtunnel (13 km). Dan 2km afzien door de konijnenpijp, en de laatste km op de Ch. Decosterlaan.
Ik vond die Brienenoord toen zó meevallen! Ik denk altijd maar aan een fietsversnelling, als je dan een heuvel of brug opfietst ga je ook in een hogere versnelling en sneller trappen
Zelfde parcours als vorig jaar, met 3 tunnels. Na een korte verkenningsronde op Linkeroever en de Blancefloerlaan volgen al 2 kuitenbijtertunnels : de Kennedytunnel (km4) en Ammantunnel (km5). Via het Vlinderpaleis naar de Scheldekaaien richting noord tot St Pietervliet. Via Minderbroederrui en Kathelijnevest naar Meir, en via Jezusstraat naar Italiëlei. Aan de Paardenmarkt gaat het terug de stad in en draait men via het Hessenplein de Oude Leeuwenrui op richting Schelde. Ter hoogte van Falconrui wordt 180° gedraaid naar ingang Waaslandtunnel (13 km). Dan 2km afzien door de konijnenpijp, en de laatste km op de Ch. Decosterlaan.
Op vrijdag 10 mei 2013 12:27 schreef Quoi het volgende: Ik vond die Brienenoord toen zó meevallen! Ik denk altijd maar aan een fietsversnelling, als je dan een heuvel of brug opfietst ga je ook in een hogere versnelling en sneller trappen
Dat is helemaal waar, maar naar beneden moet je eigenlijk hele lange passen met voorvoetlanding maken. Dat heb ik toen geprobeerd, maar de krachten waren na 11 km enigszins weggevloeid. Uiteindelijk toen wel een PR gelopen op de 15k.
Dat is helemaal waar, maar naar beneden moet je eigenlijk hele lange passen met voorvoetlanding maken. Dat heb ik toen geprobeerd, maar de krachten waren na 11 km enigszins weggevloeid. Uiteindelijk toen wel een PR gelopen op de 15k.
Ja, je gaat dan ineens best hard naar beneden. Hier ook lange passen, maar dan een tikkeltje achteroverleunend, op de hak landend. Ik heb na de Brienenoord juist nog versneld
maar dat was ook een loop met een heeeeeeele rustige opbouw - had nog nooit 15k gelopen
Jawel, een van de meest voorkomende vormen van overbelasting, ook wel shin splints genoemd.
Het kan liggen aan teveel trainen / te snelle opbouw, verkeerde looptechniek en inderdaad evt. ook aan verkeerde schoenen. Neem rust als de klachten te erg worden, koel na lopen met ijs, en doe oefeningen zoals uitgelegd in deze blog om je spieren te versterken, succes!
Jawel, een van de meest voorkomende vormen van overbelasting, ook wel shin splints genoemd.
Het kan liggen aan teveel trainen / te snelle opbouw, verkeerde looptechniek en inderdaad evt. ook aan verkeerde schoenen. Neem rust als de klachten te erg worden, koel na lopen met ijs, en doe oefeningen zoals uitgelegd in deze blog om je spieren te versterken, succes!
Ik denk dat ik tegen dat het weer Bruggenloop is voor de mensen van hier een trainingsloopje organiseer. Heen en weer Zeelandburg of Stormvloedkering. Lijkt me leuk en is een kilometer of 12.