quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALMÖ - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, België, Rusland, Ierland en de Oekraïne.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malmö gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Israël, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemenië en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittannië, Zweden en Italië, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
quote:
quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 18:48 schreef Greys het volgende:
Ze klonk mooier dan ooitFlawless noemden ze het
En die birds op de wall
quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:36 schreef yorrick69 het volgende:
Schattig. Anouk begrijpt zijn eerste vraag verkeerd.
;quote:
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:16 schreef Cee het volgende:
Volgens mij lacht ze zich iedere avond voor het slapen gaan slap om het hele circus maar gaat ze er tegelijkertijd echt helemaal in op.
Denemarken heeft momenteel een lagere quote (2,56) dan Fairytale had voor aanvang van het ESF. Satelite was 2e achter Azerbeidzjan.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:49 schreef MolFan het volgende:
Je hebt als Nederland dit jaar wel het geluk dat er geen nummer echt favoriet is zoals we de laatste jaren wel zagen met Fairytale en Sattelite.
ah zo.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:42 schreef Cyan9 het volgende:
Ze stijgen flink, waardoor wij plaatsen zakken, de punten voor Anouk zijn namelijk nauwelijks gestegen.
Da's een niemendalletje idd met een geweldige act helaasquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
We staan opeens 10e bij de bookmakers, omdat Azerbeidzjan opeens moeilijk moet gaan doen met dat niemendalletje
Ik moet zeggen dat ik Azerbeidzjan alleen kon waarderen vorig jaar met hun inzending. Wat ik alleen gewoon zo klote vind is dat ze op onrechtmatige manier stemmen krijgen. Malta heeft Azerbeidzjan al een aantal jaren 12 punten gegeven. Ik heb daar echter een vriend wonen die heel erg betrokken is bij het ESC, en die wist mij te vertellen dat de nummers van Azerbeidzjan nooit heel populair zijn onder de bevolking daar...quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's een niemendalletje idd met een geweldige act helaas
Die hebben al eerder gewonnen met een vals gezongen zeiknummer *grom*. Hoop niet dat het weer zo is dat de act belangrijker gaat zijn dan een nummer.
Is toch ook al jaren zo dat de landen elkaar steunen die elkaar "lief" vinden?quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik Azerbeidzjan alleen kon waarderen vorig jaar met hun inzending. Wat ik alleen gewoon zo klote vind is dat ze op onrechtmatige manier stemmen krijgen. Malta heeft Azerbeidzjan al een aantal jaren 12 punten gegeven. Ik heb daar echter een vriend wonen die heel erg betrokken is bij het ESC, en die wist mij te vertellen dat de nummers van Azerbeidzjan nooit heel populair zijn onder de bevolking daar...
Malta en Azerbeidzjan vinden elkaar niet lief, Azerbeidzjan stuurt rond het songfestival massaal "toeristen" om op Malta voor eigen land te kunnen stemmen..quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is toch ook al jaren zo dat de landen elkaar steunen die elkaar "lief" vinden?
Ik vind al die rare kleine staatjes die meedoen sowieso stom, ik weet van de helft niet waar ze liggen. Ik wil dat het ESF weer zo wordt als in de jaren 80.... toen volgde ik alles
Nou ja... wat een leipo's....!quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Malta en Azerbeidzjan vinden elkaar niet lief, Azerbeidzjan stuurt rond het songfestival massaal "toeristen" om op Malta voor eigen land te kunnen stemmen..
Ik heb gisteren een compilatie gezien van alle winnaars tot nu toe... daar zat me een hoop puinzooi tussen zeg!quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Cee het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over die overwinning van een paar jaar geleden, met dat nummer.
Anderzijds 'regelt' de jury van Malta ook weer punten van andere jury's, dus tussen die 2 houdt het elkaar in elk geval in evenwicht.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:13 schreef Cyan9 het volgende:
Punt is alleen dat het tot nu toe nog niet is bewezen. Het zou me alleen totaal niet verbazen als het echt waar is. Volgens mij nu al 4 jaar op rij 12 punten van Malta naar Azerbeidzjan, als het nou nog "vrienden" waren
Heb je de pagina ververst?quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Waarom kan ik niet stemmen bij de Poll ? Ik gaf een 8 en toch hebben 7 mensen ook een 8 gegeven had dus 8 mensen moeten zijn.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Doet Anouk het eigenlijk goed bij de bookmakers?
Ze is wat plaatsen gezakt, maar steevast in de top 10 sinds dat alle inzendingen bekend zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Doet Anouk het eigenlijk goed bij de bookmakers?
Hoogste positie was derde, maar we zijn toen redelijk gestaag naar plaats 9 gezakt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:17 schreef PatriQue89 het volgende:
Waatttt, we stonden toch ergens op 1, wat is deze?
Kaaam wit meeejjjjquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Cee het volgende:
Ik verbaas me nog steeds over die overwinning van een paar jaar geleden, met dat nummer.
nee greys had iets waar we op 1 stondenquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoogste positie was derde, maar we zijn toen redelijk gestaag naar plaats 9 gezakt.
Ja, dat was één of andere fanpoll toch?quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:47 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
nee greys had iets waar we op 1 stonden
Oh, misschien dat we dan toch doorgaan dit jaar. Zou wel erg geweldig zijnquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:03 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze is wat plaatsen gezakt, maar steevast in de top 10 sinds dat alle inzendingen bekend zijn.
Dat was de "expert" jury samen met de fans van ESCUnited. Daarnaast is ze sinds vandaag nummer 1 op de wiwijury: ook fans.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat was één of andere fanpoll toch?
Dat inderdaadquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:25 schreef TDHS het volgende:
[..]
Dat was de "expert" jury samen met de fans van ESCUnited. Daarnaast is ze sinds vandaag nummer 1 op de wiwijury: ook fans.
[ http://img705.imageshack.us/img705/4060/18299992.png (copy/paste deze link) ]
http://wiwibloggs.com/201(...)s-netherlands/23895/
en
http://wiwibloggs.com/critics-reviews-eurovision-2013-songs/
Zo eentje neem ik echt mee terugquote:Op woensdag 8 mei 2013 18:01 schreef Greys het volgende:
Kijk eens wat er in Zweden op de colaflesjes staat![]()
IT'S A SIGNNNNN
[ afbeelding ]
Ik ben de hele tijd al aan het proberen daar (weer) rekening mee te houden, geestelijk....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:17 schreef TDHS het volgende:
Okay, ondanks alle goede voortekenen en het enthousiasme in Europa voor "Birds": laten we ons ook zo langzamerhand gaan voorbereiden op het recent nog zo structureel onvermijdelijke.... geen finaleplaats....geen envelop...het geziejewel Voorbereiden omdat de teleurstelling nu wel heel groot zou zijn?
Stiekem houdt niemand daar rekening mee en zit iedereen te bedenken hoe hoog Anouk in de finale gaat eindigen en of dat ook de eerste plaats zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:17 schreef TDHS het volgende:
Okay, ondanks alle goede voortekenen en het enthousiasme in Europa voor "Birds": laten we ons ook zo langzamerhand gaan voorbereiden op het recent nog zo structureel onvermijdelijke.... geen finaleplaats....geen envelop...het geziejewel Voorbereiden omdat de teleurstelling nu wel heel groot zou zijn?
Nou nee hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Stiekem houdt niemand daar rekening mee en zit iedereen te bedenken hoe hoog Anouk in de finale gaat eindigen en of dat ook de eerste plaats zou kunnen zijn.
Vandaar ook 'stiekem'.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:50 schreef Greys het volgende:
Nou nee hoorZodra hier in ESF het woord finale valt roepen er altijd een paar 'laten we eerst maar eens IN de finale komen
'.
Welles, je probeert alleen de teleurstelling te temperen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:53 schreef Greys het volgende:
Ik kan met de hand op mijn hart iig zeggen dat IK er niet van uit ga
Bij Unibet is ze niet of nauwelijks gezakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:01 schreef TDHS het volgende:
Ik had heel veel goede hoop, tot de val bij de bookies... immers: die moet je pas een beetje serieus nemen tijdens de repetities
15:50? en ik weet niet precies hoe, maar ik ga het volgen. Verplicht vrije dag jeuj!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:03 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoelaat gaat ze vandaag repeteren en kunnen we dat weer volgen?
Welke bookies zijn eigenlijk de echt grote?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij Unibet is ze niet of nauwelijks gezakt.
2e repetitie: Vrijdag 10 mei: 15:50-16:10 / Persconferentie: 17:10-17:30quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:03 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoelaat gaat ze vandaag repeteren en kunnen we dat weer volgen?
Mwah, toen ik een paar weken geleden op haar wedde als winnares kreeg ik nog 10 eu terug voor elke ingelegde euro als ze wint, nu 15quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bij Unibet is ze niet of nauwelijks gezakt.
Er zijn haar niet veel voorbij gegaan en bij de halve finales staat ze op de 4e plek met 8.00.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:07 schreef Greys het volgende:
Mwah, toen ik een paar weken geleden op haar wedde als winnares kreeg ik nog 10 eu terug voor elke ingelegde euro als ze wint, nu 15
Zie, JIJ gaat al uit van een finalequote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er zijn haar niet veel voorbij gegaan en bij de halve finales staat ze op de 4e plek met 8.00.
Daar vallen maar 6 af, toch? Dat moet ze echt wel kunnen halen, lijkt mij.
Ja. Objectief gezien staan wel heel veel seinen op groen. Maar ja... elk jaar zijn er een paar acts die compleet "onverwacht" ontzettend failen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er zijn haar niet veel voorbij gegaan en bij de halve finales staat ze op de 4e plek met 8.00.
Daar vallen maar 6 af, toch? Dat moet ze echt wel kunnen halen, lijkt mij.
Thanx! Ga zeker kijken daar!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:10 schreef Greys het volgende:
Misschien is het hier straks te zien?
http://escxtra.com/malmolive
Klopt, maar dat ontken ik ook nergens.quote:
Volgens mij zie je dan niet het podiumbeeld zelf helaas.quote:
En niet alleen dat, er zitten ook altijd een paar acts bij die van tevoren amper iets voorstelden en toch ineens bergen stemmen krijgen, al dan niet eerlijk verkregenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:13 schreef TDHS het volgende:
[..]
Ja. Objectief gezien staan wel heel veel seinen op groen. Maar ja... elk jaar zijn er een paar acts die compleet "onverwacht" ontzettend failen.
Dat redden we dit jaarquote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:22 schreef Cee het volgende:
Gelukkig hebben we van Azerbeidzjan pas in de finale last.
Oeps, ik zei het F-woord!![]()
dit dus helaasquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:53 schreef Greys het volgende:
Ik kan met de hand op mijn hart iig zeggen dat IK er niet van uit ga
Sterker nog, ik durf het nog amper te hopen.
Juist door de halve finale waarin ze zit, met veel zangeressen en veel (goede) ballads, door het feit dat de jury het wel eens idioot kan vinden dat ze bv in spijkerbroek optreedt, dat de stemmers toch mss meer houden van een glittercircus op het podium, omdat ik al best veel commentaren online heb gezien met 'boring'.... enz enz. Kan zomaar eens enorm gaan tegenvallen.
Maar ik hóóp het wel natuurlijk
het gezellige forum op http://www.escnation.com heeft vaak ook snel informatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij zie je dan niet het podiumbeeld zelf helaas.
Je ziet persmensen die luisteren en kijken... Maar dan kan je wel het geluid weer horen en horen wat zij er van vinden.
Nee volgens mij niet...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef aarontje112 het volgende:
Weet iemand of er ook een livestream is van het podium zelf?
Ja ik precies hetzelfdequote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:25 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
dit dus helaasmaar ik ben wel optimistischer dan de voorgaande jaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |