Rustig baantjes zwemmenquote:Op donderdag 9 mei 2013 03:00 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Het kan voordelig zijn om op rust dagen lichte inspanning uit te voeren. Op die manier zal je lichaam de circulatie in werking zetten en bevordert het herstel. Want afvalstoffen worden afgevoerd. Massage, warm bad of de sauna werken met het zelfde principe. Spierpijn kan hierdoor ook verminderen.
Zeker ook rug. Mijn houding is er sterk door verbeterd. Voordat ik lifte stond ik als een bonobo.quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:23 schreef star_gazer het volgende:
Als je maar één spiergroep mocht trainen, welke zou het zijn?
In mijn geval denk ik rug. No lats, no V. Daarnaast is een sterke rug gewoon nuttig in het dagelijks leven
Ik denk ook rug, of schouders. Maar zal er allebei weird uitzien denk ik lol.quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:23 schreef star_gazer het volgende:
In mijn geval denk ik rug. No lats, no V. Daarnaast is een sterke rug gewoon nuttig in het dagelijks leven
quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:37 schreef star_gazer het volgende:
Examine.com heeft de Human effect matrix ontwikkeld om je vlot een beeld te geven van de effecten van de verschillende supplementen en in hoeverre deze bewezen zijn. Eentje voor in de bookmarks!
Rugquote:Op donderdag 9 mei 2013 03:23 schreef star_gazer het volgende:
Niet perse, neem minder rust tussen sets waardoor de training intensiever is.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gooien jullie je reps omhoog in de cut?
Rug ook. Omdat lekkerquote:Op donderdag 9 mei 2013 03:23 schreef star_gazer het volgende:
Hier niet iig. Al werk ik de laatste tijd wel met lagere gewichten om de techniek hier en daar bij te spijkeren. Bevalt me overigens prima.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gooien jullie je reps omhoog in de cut?
Hoeveel rust doe je tussen Squats en DL?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:52 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Niet perse, neem minder rust tussen sets waardoor de training intensiever is.
Probeer tijdens de cut altijd 30-45 sec tussen sets te houden (behalve squats, DL, bp en ohp).
Dat zijn wel twee uitersten he. Twee weken in een ziekenhuis liggen vs een dagje chillen. Een dagje chillen is helemaal niet erg, op mijn rustdagen rust ik ook echt. Fietsen naar werk, afspraken e.d. ja, maar pushups, planken, nah. Anders vind ik het zo compulsief worden. Geniet van je rust. Actieve rust kan ook erg fijn zijn, maar dan zie ik dat meer als een uurtje lopen, misschien een paar baantjes zwemmen, of een stukje fietsen met partner of iets van zulks.quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:26 schreef VacaLoca het volgende:
Kan je trouwens ook teveel rusten tussen trainingsdagen in?
Ik bedoel, van iemand die een week of twee in ziekenhuis ligt bv is al snel niets van over qua kracht en conditie.
Heeft een dag waarop je praktisch alleen tussen bed en stoel verkast hebt een negatief effect op je progressie, ook al is het een dag tussen 2 dagen met elk uur krachttraining in?
Is het bv beter om toch wat lichte belasting te doen om je spieren te reminden dat ze gebruikt moeten worden? Bv even 20 a 30 pushups en even planken?
2 dagenquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:16 schreef Piethur het volgende:
[..]
Hoeveel rust doe je tussen Squats en DL?
Tot ik weer het idee heb dat ik 8 reps kan knallen. Zal ongeveer 2 minuten zijn.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:16 schreef Piethur het volgende:
[..]
Hoeveel rust doe je tussen Squats en DL?
Dat beginquote:
Je houdt in ieder geval goed spanning op je spieren.quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:22 schreef slacker_nl het volgende:
Is dat niet gewoon cheaten? Beetje alsof je niet een full squat maar een half squat doet. Kleinere ROM en zulks.
En wat voor toegevoegde waarde heeft spanning houden op je spieren dan?quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je houdt in ieder geval goed spanning op je spieren.
Geen idee. Meer pijn?quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:25 schreef Verbosity het volgende:
[..]
En wat voor toegevoegde waarde heeft spanning houden op je spieren dan?
Zou zo geen reden kunnen bedenken. Het is zowel effectief in de bulk als cut.quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:35 schreef Hiatus het volgende:
Er is geen reden om geen creatine in de cut te nemen toch?
Ben nu ruim maand aan het cutten maar gebruik geen creatine meer , zal ik het weer nemen voor kracht behoud etc?
Nou, als ik rond kijk in een willekeurige gym doet zo'n 70% het niet goed. Dus het zal wel vreselijk moeilijk zijn, denk ik dan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vandaag was het erg druk in de gym en wat me opvalt is dat echt heel veel mensen niet eens fatsoenlijk kunnen curlen en het gewicht met hun lichaam omhoog zwaaien ipv hun biceps te isoleren. Als er een oefening makkelijk uit te voeren is, is het curlen wel.
Als je cut voor meer definitie en je neemt creatine valt het effect van je cut een beetje weg. Tenminste, je had droger kunnen zijn/meer vascularity.quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:35 schreef Hiatus het volgende:
Er is geen reden om geen creatine in de cut te nemen toch?
Ben nu ruim maand aan het cutten maar gebruik geen creatine meer , zal ik het weer nemen voor kracht behoud etc?
Heb even wat info opgezocht en het valt mee denk ik.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:26 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je cut voor meer definitie en je neemt creatine valt het effect van je cut een beetje weg. Tenminste, je had droger kunnen zijn/meer vascularity.
Gewoon aan het einde van je cut stoppen met creatine, niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:26 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je cut voor meer definitie en je neemt creatine valt het effect van je cut een beetje weg. Tenminste, je had droger kunnen zijn/meer vascularity.
Valt mij ook op, en ze nemen onwijs veel bankjes/gewichten/apparaten in beslag en ruimen ook nooit op na gebruik.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:26 schreef Hiatus het volgende:
Is niet normaal laatste tijd wat voor tjappies er komen trainen, en 80% heeft dramatische form.
Wat ik ook niet snap is dat ze bij elke oefening eigenlijk teveel gewicht pakken en hun vriendjes de bar elke rep omhoog helpen.
straatsoldaats zeikpost #342.000quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Vandaag was het erg druk in de gym en wat me opvalt is dat echt heel veel mensen niet eens fatsoenlijk kunnen curlen en het gewicht met hun lichaam omhoog zwaaien ipv hun biceps te isoleren. Als er een oefening makkelijk uit te voeren is, is het curlen wel.
Hoe gaat de 24 uur?quote:
Ik ben dan ook nog een beginner maar ik zie inderdaad ook een hoop mensen dingen fout doen. Vooral dat wat jij zegt dat ze hun hele lichaam gebruiken om dat gewicht omhoog te zwiepen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Nog niet al te lang geleden begonnen met chins/pulls maar ik kan nu:quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:47 schreef StraatSoldaat het volgende:
Hoeveel wide grip pull ups kunnen jullie? Ik kan met gemak 10 volle rom chin ups maar meer dan 3 wide grip pull ups lukt me niet
Normale pull ups lukken mij ook nogal maar zodra ik wide grip ga om mijn lats extra goed aan te pakken kan ik er maar nog 3, een van de moeilijkste bodyweight oefeningen die ik ooit heb gedaan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:56 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik ben dan ook nog een beginner maar ik zie inderdaad ook een hoop mensen dingen fout doen. Vooral dat wat jij zegt dat ze hun hele lichaam gebruiken om dat gewicht omhoog te zwiepen.
[..]
Nog niet al te lang geleden begonnen met chins/pulls maar ik kan nu:
6/4/3 chins
4/3/2 pulls
Boek wel elke week progressie wat reps betreft, komt er telkens wel minimaal 1tje bij
Vind ik ook ja. Bij pullups moet ik echt tot het uiterste gaan voor elke rep en ben ik daarna ook echt helemaal gesloopt en kan ik niets meer. Vind het wel een fijne oefening die ook veel voldoening geeft.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Normale pull ups lukken mij ook nogal maar zodra ik wide grip ga om mijn lats extra goed aan te pakken kan ik er maar nog 3, een van de moeilijkste bodyweight oefeningen die ik ooit heb gedaan.
Je spieren houden meer vocht vast dan, dus ja, daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:37 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb dat nooit echt gesnapt dat mensen carbs verminderen en geen creatine meer nemen in de cut. Misschien voor de korte termijn als je een wedstrijd gaat doen maar anders zie ik het nut niet zo. Dacht dat je met creatine juist vollere spieren kreeg
Kwam hier laatst niet een artikel voorbij waaruit bleek dat het voor de spieren niet uitmaakt op je wide of small grip gebruikte?quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:58 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Normale pull ups lukken mij ook nogal maar zodra ik wide grip ga om mijn lats extra goed aan te pakken kan ik er maar nog 3, een van de moeilijkste bodyweight oefeningen die ik ooit heb gedaan.
En jeuken dat het doet, NEE NIET ZO!!! Maar dan houd je jezelf in en doe je lekker je eigen ding (rijmt).quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:24 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nou, als ik rond kijk in een willekeurige gym doet zo'n 70% het niet goed. Dus het zal wel vreselijk moeilijk zijn, denk ik dan.
De wide grip is gewoon merkbaar zwaarder..quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
Kwam hier laatst niet een artikel voorbij waaruit bleek dat het voor de spieren niet uitmaakt op je wide of small grip gebruikte?
goed hoor :p hahaquote:Op donderdag 9 mei 2013 16:47 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hoe gaat de 24 uur?
Buiten wat geïrriteerdheid naar straatsoldaatje
Zolang ik niet betaalt krijg zeg ik niksquote:Op donderdag 9 mei 2013 17:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En jeuken dat het doet, NEE NIET ZO!!! Maar dan houd je jezelf in en doe je lekker je eigen ding (rijmt).
Als je het gewicht omhoog zwaait maar vervolgens wel langzaam en gecontroleerd laat zakken kun je nog wat extra reps doen waarbij je je bicep wel gewoon goed pakt. Persoonlijk heb ik bij isolatie-oefeningen voor mijn armen vaak last van verzuring waardoor ik bij de laatste set het gewicht gewoon niet meer omhoog krijg. Alleen maar omhoog zwaaien en snel weer laten zakken is uiteraard zinloos.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Precies, je spieren houden meer vocht vast door creatine. Niet je huid. Dus je spieren blijven gewoon even goed zichtbaar tijdens een cut.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je spieren houden meer vocht vast dan, dus ja, daar heb je gelijk in.
alle sups zijn gerommel in de marge. Gewoon goed eten en als je denkt kapot te zijn nog 2kg zwaarder trainen daar wordt je groot van. Niet van creatine.quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:37 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb dat nooit echt gesnapt dat mensen carbs verminderen en geen creatine meer nemen in de cut. Misschien voor de korte termijn als je een wedstrijd gaat doen maar anders zie ik het nut niet zo. Dacht dat je met creatine juist vollere spieren kreeg
Creatine is juist een van de weinige supplementen waarvan de werking al in veel verschillende studies is bewezen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:23 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
alle sups zijn gerommel in de marge. Gewoon goed eten en als je denkt kapot te zijn nog 2kg zwaarder trainen daar wordt je groot van. Niet van creatine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |