Nee bedankt, ik discussieer op FOK!, niet op of via andere websites. Kom maar met je eigen verhaal en niet met dat van een ander.quote:
Het gaat erom, waar in dat artikel ook naar wordt verwezen, dat geld al langer geen representatie is voor 'arbeid'. Maar een 'commodity' die gebruikt wordt om te ruilen, met een volstrekt arbitraire waarde. Terwijl al tachtig procent van de mensen met een betaalde betrekking defacto aan het infuus van de overheid hangen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:39 schreef Kowloon het volgende:
Nee bedankt, ik discussieer op FOK!, niet op of via andere websites. Kom maar met je eigen verhaal en niet met dat van een ander.
al net zo visieloos als wat dit kabinet tot nu toe "bereikt" heeft.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Onder andere ja, maar daarmee kunnen bezuinigingen met een nog groter negatief economisch effect voorkomen worden.
Daar maar flink bezuinigen want daar heb jij geen last van? typisch gevalletje NIMBYquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat viel wel te verwachten natuurlijk. Tijd voor echte bezuinigingen bij de overheid zelf, in plaats van weer een lastenverhoging. Tsja, Rutte dat krijg je er van als je de realiteit gaat ontkennen.
Nee, dat is een kwestie van macro-economie. Het zal iedereen raken als de verzorgingsstaat wordt beperkt, en toch is het noodzakelijk om het stelsel te behouden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Daar maar flink bezuinigen want daar heb jij geen last van? typisch gevalletje NIMBY
Leuk hoor om meer te willen bezuinigen maar daar je de economie niet mee aanwakkeren.
Daar ben ik het wel mee eens jaquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:11 schreef Kowloon het volgende:
Een persoonlijke favoriet is verder het opheffen van de publieke omroep.
nee is geen ontkomen aanquote:
Ja, stel je eens voor dat er een kritische omroep is die politiek en bedrijfsleven scherp houdt! Dat moeten we niet willen natuurlijk!quote:
als ie maar niet gesubsideerd is dan uiteraard nietquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, stel je eens voor dat er een kritische omroep is die politiek en bedrijfsleven scherp houdt! Dat moeten we niet willen natuurlijk!
Volgens mij kan dat juist goed met een stelsel zoals we hier hebben. Of bepaalt Rutte volgens jou wat P&W of Zembla uitzendenquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
als ie maar niet gesubsideerd is dan uiteraard niet
onafhankelijke kritische zenders willen we
Is goed mogelijk en ook dat ze zeggenschap hebben in de salarissen daarquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat juist goed met een stelsel zoals we hier hebben. Of bepaalt Rutte volgens jou wat P&W of Zembla uitzenden?
Die geen geld meer krijgen wanneer ze kritisch berichten over Unilever?quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:29 schreef HD9 het volgende:
[..]
Is goed mogelijk en ook dat ze zeggenschap hebben in de salarissen daar
beter onafhankelijke omroepen
nou dat is een rare onbewezen aanname, je zegt dat men steekpenningen krijgt??quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die geen geld meer krijgen wanneer ze kritisch berichten over Unilever?
Berlusconi zorgde wel dat zijn zenders niet te kritisch over hem werden bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou dat is een rare onbewezen aanname, je zegt dat men steekpenningen krijgt??
Als dat bewezen kan worden dan is dat al supernieuws
daarom moet dus de politiek en media ook heel ver van elkaar blijven, en zeker geen inmening met geldstromenquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Berlusconi zorgde wel dat zijn zenders niet te kritisch over hem werden bijvoorbeeld...
Dat 'maakbaarheids-denken' geeft mij galaanvallen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:52 schreef dawg het volgende:
beter begin je eens met de voedingsmiddelenindustrie het produceren van gezond voedsel op te leggen.
Dat is helemaal niet 'liberaal'.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:52 schreef dawg het volgende:
liberaal beleid, gericht enkel op uitgaven en inkomsten is achterhaald en niet bijster slim als je het mij vraagt.
Dat is fictie. Kwestie van allocatie van middelen. Willen we meer regeltjes, of meer welvaart? Willen we een hogere gini-coëfficiënt inplaats van welvaart?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:43 schreef waht het volgende:
Nee, dat is een kwestie van macro-economie. Het zal iedereen raken als de verzorgingsstaat wordt beperkt, en toch is het noodzakelijk om het stelsel te behouden.
Volgens mij zijn de inkomens juist met de komst van de commerciële omroepen geëxplodeerd. En dat gelobby voor meer commercie in de omroepwereld is typisch zo'n staaltje van: 'Als IK het maar niet hoef te betalen!' Waarna je eindigt met een spectaculair veel HOGERE rekening. Dat is het effect van de meest 'privatiseer-acties'. Met als bijkomend fenomeen, dat bij een recessie exact die grootverdieners als eersten door het ijs zakken, waardoor de recessie zich stevig verdiept. Waarbij exact blijkt wat ik hiervoor ook al schreef, dat de meeste 'zelfstandige ondernemers' en hun werknemers in werkelijkheid gewoon aan het subsidie-infuus hangen, omdat ze volledig afhankelijk zijn van de opdrachten die hen van overheidswege worden toegeschoven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:29 schreef HD9 het volgende:
Is goed mogelijk en ook dat ze zeggenschap hebben in de salarissen daar
beter onafhankelijke omroepen
Beter moet de consument eens nadenken over wat ie vreet, rookt , snuift en spuitquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:52 schreef dawg het volgende:
beter begin je eens met de voedingsmiddelenindustrie het produceren van gezond voedsel op te leggen. minder zout, minder conserverings- geur- en smaakstoffen toe te voegen, verplicht veel meer sporten op basis- en middelbare scholen, automaten op scholen weg en vervangen door verantwoorde zaken
Helemaal mee eens, maar voor veel mensen verdwijnt dan de zin van het leven. wat moeten al die mensen doen, die vallen in een enorm gat! Als ze zich allemaal gaan vervelen vervallen die in drugs, criminaliteit en zelfmoord. Van de 6 miljard mensen op deze aarde is waarschijnlijk maar een beperkt deel in staat die knop om te zetten.quote:Op zondag 26 mei 2013 08:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit.
Verder, zelfs als alles zou worden vervangen door machines, dat is toch prima? Want dat betekent dat alles wat we nodig hebben voor ons wordt geproduceerd door die machines en we zelf onze tijd kunnen besteden aan interessantere zaken. Die machines zijn ons eigendom. Slaven die voor ons werken.
quote:wo 29 mei 2013, 09:44
Crisis Spaanse detailhandel houdt aan
MADRID (AFN) - De detailhandelsverkoop in Spanje is in april met 4,9 procent afgenomen in vergelijking met een jaar eerder.
Dat werd woensdag gemeld door het Spaanse bureau voor de statistiek. Het cijfer is aangepast voor werkdageffecten.
Economen hadden gemiddeld verwacht dat de verkoop met 6,4 procent zou dalen. In maart zakte de detailhandelsomzet in Spanje met een herziene 8,6 procent.
Hoe verrassend, hè? Stel, ik leen jou tien miljoen voor de aanleg van een golfbaan met villa's ten behoeve van mijn kooplustige klantenkring. En stel jou nog eens tien miljoen in het vooruitzicht als de eerste koopcontracten zijn getekend. Maar door een enorme zwendel met 'Mortgage Backed Securities' in de VS kom ik opeens zelf geld tekort. Dus die tweede tien miljoen komen er niet. Mijn kooplustige klantenkring blijkt niet meer zo kooplustig. En jij gaat failliet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:07 schreef HD9 het volgende:
Het blijft maar slechter en slechter gaan met de PIGS landen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |