abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133418643
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:44 schreef amaranta het volgende:
Eerste klant lag er vanmorgen al om 5.15
http://www.ed.nl/regio/ei(...)?ref=category_header
Dat is toch niet normaal..
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:48:52 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_133418694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef soapie het volgende:

[..]

Dat is toch niet normaal..
Dan ben je wel sneu. En voor wat, voor een lelijke goodiebag.
De primark is morgen ook nog namelijk.
pi_133419009
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:38 schreef Noelle06 het volgende:
De grootste Primark komt eind volgend jaar in Den Haag.
Men heeft het over 8500 vierkante meter.
Een begane grond en twee verdiepingen
Op de kalvermarkt waar ze nu nog aan het bouwen zijn.
Dat is niet zo groot dan, toch?
Het filiaal in Essen(DU) is 14.500 vierkante meter met 6 verdiepingen. Is maar een uurtje hier vandaan gelukkig :P Ben nog nooit in Nederland geweest.
pi_133419666
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:44 schreef amaranta het volgende:
Eerste klant lag er vanmorgen al om 5.15
http://www.ed.nl/regio/ei(...)?ref=category_header
O jammer. Hij is open.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:38:46 #205
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133420400
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

Dat is niet zo groot dan, toch?
Het filiaal in Essen(DU) is 14.500 vierkante meter met 6 verdiepingen. Is maar een uurtje hier vandaan gelukkig :P Ben nog nooit in Nederland geweest.
In welke Essen is dat? Er zijn namelijk meerdere plaatsen in Duitsland met die plaatsnaam.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:52:46 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_133421030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:38 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

In welke Essen is dat? Er zijn namelijk meerdere plaatsen in Duitsland met die plaatsnaam.
De Essen die net over de Nederlandse grens ligt.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:53:42 #207
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133421070
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

De Essen die net over de Nederlandse grens ligt.
Zo'n 100km vanaf Enschede is dat toch? Jammer, beetje ver. Dan is Bremen vanaf hier nog steeds het filiaal dat voor mij het dichtst bij is.
pi_133421286
Weet iemand misschien of er nog shorts te verkrijgen zijn in de primark van Almere?
pi_133476715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef Geennaam25 het volgende:
Weet iemand misschien of er nog shorts te verkrijgen zijn in de primark van Almere?
Afgelopen maandag nog wel.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_133477097
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan ben je wel sneu. En voor wat, voor een lelijke goodiebag.
De primark is morgen ook nog namelijk.
er stonden gisteren en vandaag ook rijen :')
pi_133477819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef friekin_ het volgende:

er stonden gisteren en vandaag ook rijen :')
Conclusie: er wonen heel veel idioten in Eindhoven. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!
pi_133477890
quote:
13s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Conclusie: er wonen heel veel idioten in EindhovenNederland. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!
Fixed
pi_133477893
quote:
13s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Conclusie: er wonen heel veel idioten in Eindhoven. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!
Me dunkt dat het niet alleen Eindhovenaren zijn.
pi_133477912
Jullie hebben gelijk.
pi_133477926
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Me dunkt dat het niet alleen Eindhovenaren zijn.
En niet alleen Primark, C&A is kinderarbeid. Overigens beweert Primark dat er geen sprake van kinderarbeid meer is.
pi_133477966
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:

[..]

En niet alleen Primark, C&A is kinderarbeid. Overigens beweert Primark dat er geen sprake van kinderarbeid meer is.
Tommy H ook hoorde ik
pi_133477997
En om advocaat van de duivel te spelen: kinderarbeid is in die landen 'normaal'. Als die kinderen niet zouden werken zouden gezinnen helemaal niet in staat zijn om rond te komen. Het is nogal makkelijk om kinderarbeid af te keuren, het is een onderdeel van een groter geheel.
pi_133478038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:

Primark beweert dat stellig keer op keer en de klanten geloven dat graag, omdat ze dan door kunnen kopen.

Maar alles wijst erop dat Primark gebruik maakt van kinderarbeid. H&M laat tenminste zien dat ze dat niet (meer?) doen.
pi_133478116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:20 schreef friekin_ het volgende:
En om advocaat van de duivel te spelen: kinderarbeid is in die landen 'normaal'. Als die kinderen niet zouden werken zouden gezinnen helemaal niet in staat zijn om rond te komen. Het is nogal makkelijk om kinderarbeid af te keuren, het is een onderdeel van een groter geheel.
Ze moeten daar wel omdat de duimschroeven aangedraaid worden door bedrijven als Primark, die dat weer doen omdat er klandizie is. Zodra we niet meer kopen bij dat soort bedrijven dan worden kleren een beetje duurder en hebben ze het daar een stuk beter.

Ik vind het dus zeer asociaal om bij winkels als Primark te kopen. Ook maar een mening. ;)
pi_133478189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze moeten daar wel omdat de duimschroeven aangedraaid worden door bedrijven als Primark, die dat weer doen omdat er klandizie is. Zodra we niet meer kopen bij dat soort bedrijven dan worden kleren een beetje duurder en hebben ze het daar een stuk beter.

Ik vind het dus zeer asociaal om bij winkels als Primark te kopen. Ook maar een mening. ;)
Mwa, Tommy maakt er dus ook gebruik van. En dat valt niet onder goedkope kleding.

Overigens:
quote:
Primark
In 2008, the BBC reported on Primark using child labour in the manufacture of clothing. In particular, a £4 hand-embroidered shirt was the starting point of a documentary produced by BBC's Panorama programme. The programme asks consumers to ask themselves, "Why am I only paying £4 for a hand embroidered top? This item looks handmade. Who made it for such little cost?", in addition to exposing the violent side of the child labour industry in countries where child exploitation is prevalent.
As a result of the BBC report, Royal Television Society awarded it a prise, and Primark took immediate action and fired three Indian suppliers in 2008.
Primark continued to investigate the allegations for three years, concluding that BBC report was a fake. In 2011, following an investigation by the BBC Trust’s Editorial Standards Committee, the BBC announced, "Having carefully scrutinised all of the relevant evidence, the committee concluded that, on the balance of probabilities, it was more likely than not that the Bangalore footage was not authentic." BBC subsequently apologised for faking footage, and returned the television award for investigative reporting.
pi_133478589
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:26 schreef friekin_ het volgende:

Mwa, Tommy maakt er dus ook gebruik van. En dat valt niet onder goedkope kleding.
In Europa niet nee (in de VS ook niet, maar daar is het aanmerkelijk goedkoper). Maar ook Tommy lekker links laten liggen dus.

quote:
Overigens:

[..]

Ik ken de discussies. Maar er zijn bedrijven die inzage geven en bedrijven die alleen maar hard "niet waar!" roepen. Het lijkt mij dat als je jaar in jaar uit er van wordt beschuldigd, dat een keer inzage geven commercieel handig is.

Overigens, ik heb ook een probleem met uitbuiten van volwassenen. Het is gewoon niet duurzaam en zo extreem goedkoop kan alleen maar dmv uitbuiting. Dat er ook dure merken zijn die deze geintjes flikken maakt dat niet anders. Er zijn tegenwoordig sites waarbij je kan zoeken of een leverancier zich niet schuldig maakt aan uitbuiting en als we daar echt rekening mee gaan houden is het binnen een paar jaar klaar met uitbuiting en is de wereld in ieder geval weer een stukje verder in de ontwikkeling.
  donderdag 21 november 2013 @ 22:19:37 #222
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_133499449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Primark beweert dat stellig keer op keer en de klanten geloven dat graag, omdat ze dan door kunnen kopen.

Maar alles wijst erop dat Primark gebruik maakt van kinderarbeid. H&M laat tenminste zien dat ze dat niet (meer?) doen.
Ja want uit een shirt wat 6 euro kost ipv 4 euro bij de Primark kun je wel alle kosten halen die in het maken van een shirt zit + winst :P
吴 曼 迪
pi_133500363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

In Europa niet nee (in de VS ook niet, maar daar is het aanmerkelijk goedkoper). Maar ook Tommy lekker links laten liggen dus.

[..]

Ik ken de discussies. Maar er zijn bedrijven die inzage geven en bedrijven die alleen maar hard "niet waar!" roepen. Het lijkt mij dat als je jaar in jaar uit er van wordt beschuldigd, dat een keer inzage geven commercieel handig is.

Overigens, ik heb ook een probleem met uitbuiten van volwassenen. Het is gewoon niet duurzaam en zo extreem goedkoop kan alleen maar dmv uitbuiting. Dat er ook dure merken zijn die deze geintjes flikken maakt dat niet anders. Er zijn tegenwoordig sites waarbij je kan zoeken of een leverancier zich niet schuldig maakt aan uitbuiting en als we daar echt rekening mee gaan houden is het binnen een paar jaar klaar met uitbuiting en is de wereld in ieder geval weer een stukje verder in de ontwikkeling.
Dit. De prijs van de kleding zegt niks over de manier waarop het gemaakt wordt..
In de ingestorte fabriek in Bangladesh werd niet alleen kleding voor Primark gemaakt, maar bijvoorbeeld ook voor Mango en Benneton.
Het zou zo maar kunnen dat jouw G-Star shirtje uit de dezelfde fabriek komt als je moeders C&A jas.
Kleding ketens hebben geen eigen fabrieken.
Het zijn echter wel de grote ketens die een verschil kunnen maken in de leef omstandigheden van de arbeiders.
Ze zijn grote afnemers, houden een behoorlijk deel van de economie draaiende en kunnen wel degelijk in gesprek met regeringen over hogere minimum lonen.
Het duurt helaas wel even voordat zoiets vruchten afwerpt.
Ik weet dat H&M zijn lijst van leveranciers openbaar heeft gemaakt, je kunt dus precies zien waar iets vandaan komt en desnoods zelf googelen of dat daar allemaal een beetje goed geregeld is.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_133521208
Op de site van Primark staat bij het gedeelte 'ethical trading' bij de FAQ heel uitgebreid uitgelegd wat ze allemaal doen om ervoor te zorgen dat er geen kinderarbeid plaatsvind en daarnaast de medewerkers van de fabrieken een fatsoenlijk loon krijgen.

Het is een erg lang verhaal, maar samengevat hebben ze een best solide Code of Ethics, de richtijn voor het ethisch handelen. Daarnaast zijn ze aangesloten bij een organisatie, ETI, die Primark heeft aangewezen als koploper wat betreft ethisch handelen. Bij die organisatie zijn ook wel wat bekende andere bedrijven aangesloten.

Natuurlijk weet ik niet of die organisatie zelf okay is, maar wat ik eigenlijk lees is vooral dat Primark haar best doet om de bedrijven die hun kleding maken te bewegen om hun personeel goed te behandelen, een fatsoenlijk loon te geven en geen kinderen in dienst te nemen. Ik haal er niet uit of het ook echt lukt om de omstandigheden te verbeteren en kinderen uit de fabrieken te houden maar ik geloof hierdoor wel dat Primark er bovenop zit.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:54:18 #225
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_133522577
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij komen bepaalde kledingstukken van H&M uit dezelfde fabriek. Heb laatst bij H&M precies dezelfde beha zien hangen als ik bij Primark heb gekocht, maar dan 2x zo duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')