Dat is toch niet normaal..quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:44 schreef amaranta het volgende:
Eerste klant lag er vanmorgen al om 5.15
http://www.ed.nl/regio/ei(...)?ref=category_header
Dan ben je wel sneu. En voor wat, voor een lelijke goodiebag.quote:
Dat is niet zo groot dan, toch?quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:38 schreef Noelle06 het volgende:
De grootste Primark komt eind volgend jaar in Den Haag.
Men heeft het over 8500 vierkante meter.
Een begane grond en twee verdiepingen
Op de kalvermarkt waar ze nu nog aan het bouwen zijn.
O jammer. Hij is open.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:44 schreef amaranta het volgende:
Eerste klant lag er vanmorgen al om 5.15
http://www.ed.nl/regio/ei(...)?ref=category_header
In welke Essen is dat? Er zijn namelijk meerdere plaatsen in Duitsland met die plaatsnaam.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef dahippieunicorn het volgende:
[..]
Dat is niet zo groot dan, toch?
Het filiaal in Essen(DU) is 14.500 vierkante meter met 6 verdiepingen. Is maar een uurtje hier vandaan gelukkigBen nog nooit in Nederland geweest.
De Essen die net over de Nederlandse grens ligt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
In welke Essen is dat? Er zijn namelijk meerdere plaatsen in Duitsland met die plaatsnaam.
Zo'n 100km vanaf Enschede is dat toch? Jammer, beetje ver. Dan is Bremen vanaf hier nog steeds het filiaal dat voor mij het dichtst bij is.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
De Essen die net over de Nederlandse grens ligt.
Afgelopen maandag nog wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef Geennaam25 het volgende:
Weet iemand misschien of er nog shorts te verkrijgen zijn in de primark van Almere?
er stonden gisteren en vandaag ook rijenquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je wel sneu. En voor wat, voor een lelijke goodiebag.
De primark is morgen ook nog namelijk.
Conclusie: er wonen heel veel idioten in Eindhoven. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!quote:Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef friekin_ het volgende:
er stonden gisteren en vandaag ook rijen
Fixedquote:Op donderdag 21 november 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Conclusie: er wonen heel veel idioten in EindhovenNederland. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!
Me dunkt dat het niet alleen Eindhovenaren zijn.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Conclusie: er wonen heel veel idioten in Eindhoven. En domheid is tot daar aan toe, het willen profiteren van kinderarbeid is vrij schandalig. En daar nog haast mee hebben ook!
En niet alleen Primark, C&A is kinderarbeid. Overigens beweert Primark dat er geen sprake van kinderarbeid meer is.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Me dunkt dat het niet alleen Eindhovenaren zijn.
Tommy H ook hoorde ikquote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:
[..]
En niet alleen Primark, C&A is kinderarbeid. Overigens beweert Primark dat er geen sprake van kinderarbeid meer is.
Primark beweert dat stellig keer op keer en de klanten geloven dat graag, omdat ze dan door kunnen kopen.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:18 schreef friekin_ het volgende:
En niet alleen Primark, C&A is kinderarbeid. Overigens beweert Primark dat er geen sprake van kinderarbeid meer is.
Ze moeten daar wel omdat de duimschroeven aangedraaid worden door bedrijven als Primark, die dat weer doen omdat er klandizie is. Zodra we niet meer kopen bij dat soort bedrijven dan worden kleren een beetje duurder en hebben ze het daar een stuk beter.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:20 schreef friekin_ het volgende:
En om advocaat van de duivel te spelen: kinderarbeid is in die landen 'normaal'. Als die kinderen niet zouden werken zouden gezinnen helemaal niet in staat zijn om rond te komen. Het is nogal makkelijk om kinderarbeid af te keuren, het is een onderdeel van een groter geheel.
Mwa, Tommy maakt er dus ook gebruik van. En dat valt niet onder goedkope kleding.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze moeten daar wel omdat de duimschroeven aangedraaid worden door bedrijven als Primark, die dat weer doen omdat er klandizie is. Zodra we niet meer kopen bij dat soort bedrijven dan worden kleren een beetje duurder en hebben ze het daar een stuk beter.
Ik vind het dus zeer asociaal om bij winkels als Primark te kopen. Ook maar een mening.
quote:Primark
In 2008, the BBC reported on Primark using child labour in the manufacture of clothing. In particular, a £4 hand-embroidered shirt was the starting point of a documentary produced by BBC's Panorama programme. The programme asks consumers to ask themselves, "Why am I only paying £4 for a hand embroidered top? This item looks handmade. Who made it for such little cost?", in addition to exposing the violent side of the child labour industry in countries where child exploitation is prevalent.
As a result of the BBC report, Royal Television Society awarded it a prise, and Primark took immediate action and fired three Indian suppliers in 2008.
Primark continued to investigate the allegations for three years, concluding that BBC report was a fake. In 2011, following an investigation by the BBC Trust’s Editorial Standards Committee, the BBC announced, "Having carefully scrutinised all of the relevant evidence, the committee concluded that, on the balance of probabilities, it was more likely than not that the Bangalore footage was not authentic." BBC subsequently apologised for faking footage, and returned the television award for investigative reporting.
In Europa niet nee (in de VS ook niet, maar daar is het aanmerkelijk goedkoper). Maar ook Tommy lekker links laten liggen dus.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:26 schreef friekin_ het volgende:
Mwa, Tommy maakt er dus ook gebruik van. En dat valt niet onder goedkope kleding.
Ik ken de discussies. Maar er zijn bedrijven die inzage geven en bedrijven die alleen maar hard "niet waar!" roepen. Het lijkt mij dat als je jaar in jaar uit er van wordt beschuldigd, dat een keer inzage geven commercieel handig is.quote:Overigens:
[..]
Ja want uit een shirt wat 6 euro kost ipv 4 euro bij de Primark kun je wel alle kosten halen die in het maken van een shirt zit + winstquote:Op donderdag 21 november 2013 11:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Primark beweert dat stellig keer op keer en de klanten geloven dat graag, omdat ze dan door kunnen kopen.
Maar alles wijst erop dat Primark gebruik maakt van kinderarbeid. H&M laat tenminste zien dat ze dat niet (meer?) doen.
Dit. De prijs van de kleding zegt niks over de manier waarop het gemaakt wordt..quote:Op donderdag 21 november 2013 11:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
In Europa niet nee (in de VS ook niet, maar daar is het aanmerkelijk goedkoper). Maar ook Tommy lekker links laten liggen dus.
[..]
Ik ken de discussies. Maar er zijn bedrijven die inzage geven en bedrijven die alleen maar hard "niet waar!" roepen. Het lijkt mij dat als je jaar in jaar uit er van wordt beschuldigd, dat een keer inzage geven commercieel handig is.
Overigens, ik heb ook een probleem met uitbuiten van volwassenen. Het is gewoon niet duurzaam en zo extreem goedkoop kan alleen maar dmv uitbuiting. Dat er ook dure merken zijn die deze geintjes flikken maakt dat niet anders. Er zijn tegenwoordig sites waarbij je kan zoeken of een leverancier zich niet schuldig maakt aan uitbuiting en als we daar echt rekening mee gaan houden is het binnen een paar jaar klaar met uitbuiting en is de wereld in ieder geval weer een stukje verder in de ontwikkeling.
Volgens mij komen bepaalde kledingstukken van H&M uit dezelfde fabriek. Heb laatst bij H&M precies dezelfde beha zien hangen als ik bij Primark heb gekocht, maar dan 2x zo duur.quote:Op donderdag 21 november 2013 11:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Primark beweert dat stellig keer op keer en de klanten geloven dat graag, omdat ze dan door kunnen kopen.
Maar alles wijst erop dat Primark gebruik maakt van kinderarbeid. H&M laat tenminste zien dat ze dat niet (meer?) doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |