SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik zou persoonlijk liever zelf fruit aan normale kwark toevoegen.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:07 schreef Qwea het volgende:
Verrek, idd, aspartaam. Ook in mijn optimel kwark.
Is dat erg?
Zet je alufoliehoedje op en ren naar googlequote:Op maandag 6 mei 2013 17:07 schreef Qwea het volgende:
Is dat erg?
Zolang het met mate wordt geconsumeerd valt dat wel mee. Dus van 1 bakje optimel per dag krijg je geen aspartaam-aids ofzo.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:07 schreef Qwea het volgende:
Is dat erg?
quote:Op maandag 6 mei 2013 17:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk liever zelf fruit aan normale kwark toevoegen.
Wat is er mis met gewoon alleen thee?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik doe nu nog zoetjes in m'n thee, maar ga ook over op stevia.
Dat zoeken moet je ook aan mij over laten.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:09 schreef Stormqueen het volgende:
tenminste, ik drink al 17 jaar aspartaam in mijn koffie en heb nog geen tumor gevonden.
Ik vind het niet lekker zonder zoetjequote:
Ooh, mooi. Maar toch, want 200gr kwark met aspartaam, 1 blikkie cola light en jam lightquote:Op maandag 6 mei 2013 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zolang het met mate wordt geconsumeerd valt dat wel mee. Dus van 1 bakje optimel per dag krijg je geen aspartaam-aids ofzo.
Ja, dan heb ik al kanker en ga ik morgen doodquote:Op maandag 6 mei 2013 17:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zet je alufoliehoedje op en ren naar google![]()
Zo, even mn lijstje vandaag in mn eetmeter gemikt. 1848 kcal, ongeveer
Ik wil nog eens suikervrije jam proberenquote:Op maandag 6 mei 2013 17:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, mooi. Maar toch, want 200gr kwark met aspartaam, 1 blikkie cola light en jam light
Hmm. Ik ga wel van het weekend de winkel checken voor normale kwark.
roken is ook een bekende ja.... hahaquote:Op maandag 6 mei 2013 17:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik geloof de ASPARTAAM IS GIF!!1!11!!! hype niet zo. Als je maar hard genoeg onderzoek doet, krijg je overal kanker van. Laatst ook weer een onderzoek in een of ander vakblad dat bij 80% van de keelkankerpatiėnten de oorzaak bij het HPV-virus ligt. Dus zolang je niet pijpt of beft zou het goed moeten komen. Nou, het gros van de keelkankerpatiėnten die ik zie (morgen weer 7) zijn 'royale' rokers en drinkers.
Ja maar waarom moeilijk doen terwijl je ook gewoon zelf fruit in normale kwark kan gooien?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik geloof de ASPARTAAM IS GIF!!1!11!!! hype niet zo. Als je maar hard genoeg onderzoek doet, krijg je overal kanker van. Laatst ook weer een onderzoek in een of ander vakblad dat bij 80% van de keelkankerpatiėnten de oorzaak bij het HPV-virus ligt. Dus zolang je niet pijpt of beft zou het goed moeten komen. Nou, het gros van de keelkankerpatiėnten die ik zie (morgen weer 7) zijn 'royale' rokers en drinkers.
Omdat ik gewone kwark niet te vreten vind.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar waarom moeilijk doen terwijl je ook gewoon zelf fruit in normale kwark kan gooien?
Zelfde verhaal voor koken met al die pakjes & zakjes.
Je zal er vast niet (meteen) dood aan gaan maar het kan gezonder.
Oja fruit in je kwark gooien duurt natuurlijk ook erg langquote:Op maandag 6 mei 2013 18:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, alles kan altijd wel beter. Soms is snel en makkelijk gewoon best even fijn.
Yoghurt?quote:Op maandag 6 mei 2013 18:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik gewone kwark niet te vreten vind.
je noemde veel meerquote:Op maandag 6 mei 2013 18:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja fruit in je kwark gooien duurt natuurlijk ook erg lang
Niu ja, het ging mij eigenlijk meer over lightdranken en zoetjes. Optimelvla of yoghurt vind ik niet te vreten.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja fruit in je kwark gooien duurt natuurlijk ook erg lang
Dan kan je eventueel diepvriesfruit gebruiken.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je noemde veel meeren fruit schillen en snijden kan in de ochtendhaast ook net ff te veel zijn?
Niet vanzelf.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niu ja, het ging mij eigenlijk meer over lightdranken en zoetjes. Optimelvla of yoghurt vind ik niet te vreten.
Ik had net te veel rijst gekookt en ipv het weggooien eet ik het dan helemaal op, tot je ongemakkelijk vol zit. Wordt die bodemdrang nou ooit minder, jongens?
mwah. Ik vind vooral dat er vaak te panisch over wordt gedaan. Een wereldgerecht is gewoon een veel betere optie dan twee afbakpizza's of een bord friet.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan kan je eventueel diepvriesfruit gebruiken.
Maar serieus koken met een zakje duurt meestal net zo lang als het zelf maken met kruiden etc.
En als je dat niet wil is het ook geen probleem.
Maar soms wel goed om bij stil te staan, toch?
Maar zo moeilijk zijn die wereldgerechten niet te maken zonder pakjezakje.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mwah. Ik vind vooral dat er vaak te panisch over wordt gedaan. Een wereldgerecht is gewoon een veel betere optie dan twee afbakpizza's of een bord friet.
Ow ja, dat had ik ook. Nu heb ik 3 ladesquote:Op maandag 6 mei 2013 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
En in mijn diepvries past precies 1 brood
Tja zoveel beter qua gezondheid vind ik het niet (misschien wel minder kcal maar er is meer dan dat).quote:Op maandag 6 mei 2013 18:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mwah. Ik vind vooral dat er vaak te panisch over wordt gedaan. Een wereldgerecht is gewoon een veel betere optie dan twee afbakpizza's of een bord friet.
Deze is het. En ik heb vandaag eindelijk een tomatenplantje gekocht voor op het balkonquote:Op maandag 6 mei 2013 18:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Ziet er erg goed uit d-e! Heb je een receptje?
Lekker!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:15 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
OmzTot zo, eten verorberen.
met fruit smaakt het minstens zo goed als kwark met fruitsmaakquote:Op maandag 6 mei 2013 18:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat ik gewone kwark niet te vreten vind.
afwegen, maak je ook nooit te veelquote:Op maandag 6 mei 2013 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niu ja, het ging mij eigenlijk meer over lightdranken en zoetjes. Optimelvla of yoghurt vind ik niet te vreten.
Ik had net te veel rijst gekookt en ipv het weggooien eet ik het dan helemaal op, tot je ongemakkelijk vol zit. Wordt die bodemdrang nou ooit minder, jongens?
Maar dan nog steeds kan je eerder vol zitten dan je portie is.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:50 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
afwegen, maak je ook nooit te veelik gooide vroeger ook halve pakken spaghetti weg omdat ik maar wat deed.
Precies, en dat is echt moeilijk. Komt door de bordleegeten!!!/restjes zijn zonde!!!-opvoeding vind ik.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dan nog steeds kan je eerder vol zitten dan je portie is.
Het is belangrijk om daar naar te luisteren en dan ook te stoppen met eten.
Maar nu ben je oud genoeg om dat niet meer als excuus te gebruiken natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Precies, en dat is echt moeilijk. Komt door de bordleegeten!!!/restjes zijn zonde!!!-opvoeding vind ik.
Mwah, weggooien vind ik echt wel voedselverspilling. Ik probeer dan ook wel echt op te letten dat ik voldoende kook om te eten en evt restjes in een salade kan mikken of verder door ander eten kan verwerkenquote:Op maandag 6 mei 2013 19:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar nu ben je oud genoeg om dat niet meer als excuus te gebruiken natuurlijk.
Gewoon elke dag oefenen en een beetje laten liggen.
Restjes kan je ook goed gebruiken inderdaadquote:Op maandag 6 mei 2013 19:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mwah, weggooien vind ik echt wel voedselverspilling. Ik probeer dan ook wel echt op te letten dat ik voldoende kook om te eten en evt restjes in een salade kan mikken of verder door ander eten kan verwerken
Voedselverspillingquote:Op maandag 6 mei 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Restjes kan je ook goed gebruiken inderdaad
Maar wat is er nu beter eten weggooien of het toch maar in je lichaam stoppen als je al vol zit?
Rechtstreeks uit Het Geheim van Slanke Mensen
Het geheim van slanke mensen is dat hun genen niet zo op voedsel zijn gericht als die van ons en ze er domweg niet echt naar talen. That's it.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:12 schreef Sarabi het volgende:
Rechtstreeks uit Het Geheim van Slanke Mensen
Goed restjes leren gebruiken dat dus vooralquote:Op maandag 6 mei 2013 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
VoedselverspillingGewoon goed leren koken
gooi je het nu op genen? Grapje toch?quote:Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het geheim van slanke mensen is dat hun genen niet zo op voedsel zijn gericht als die van ons en ze er domweg niet echt naar talen. That's it.
Dus eigenlijk kunnen we er niets aan doen?quote:Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het geheim van slanke mensen is dat hun genen niet zo op voedsel zijn gericht als die van ons en ze er domweg niet echt naar talen. That's it.
Ja, ik gooi het op genen omdat dat het aller belangrijkste verschil is tussen dikke en slanke mensen. Wij zijn gericht op eten, en dan graag veel en vet. End at stoppen we vervolgens in ons mond en worden dik. De meeste slanke mensen interesseert eten domweg niet zo veel en zullen er ook minder van nemen. Zoek de onderzoeken maar op, er zijn er plenty.quote:
Ben ik niet met je eens. Althans, niet vwb mezelf, bij mij is het aangeleerd gedrag en dus is het ook weer af te leren.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietquote:Op maandag 6 mei 2013 19:16 schreef Sarabi het volgende:
Dus eigenlijk kunnen we er niets aan doen?
Ik ben wel blij met de handvaten die er in staan.
Vaak moeten 'wij' er inderdaad meer moeite voor doen.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zeg ik nietWe moeten er alleen meer moeite voor doen slank te blijven (en als dat niet gelukt is om slank te worden).
En naast genen is het ook vaak gedrag wat je van je ouders hebt meegekregenquote:Op maandag 6 mei 2013 19:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ben ik niet met je eens. Althans, niet vwb mezelf, bij mij is het aangeleerd gedrag en dus is het ook weer af te leren.
En dat kan door goed naar slanke mensen te kijken en hun gedrag te kopieren. Dus bijv maar 1 of 2 bitterballen op een feestje, maar niet ook nog eens chips en toastjes en 5 glazen witte wijn etc. etc.
Ook dat is genetisch bepaald: je bord leeg eten. Heus niet alleen door gedrag te kopiėren. Je ziet het al bij kinderen op de kleuterschool. Als je die borden met snoep voorzet terwijl ze aan het spelen zijn zullen de kinderen die al wat te dik zijn constant door blijven eten, terwijl kinderen die dat niet zijn vaak een paar stukjes pakken en er verder niet meer naar om kijken. Hoe was jij als kind? Kon je een of twee stukjes pakken en er verder af blijven of bleef je door eten tot het op was of een ouder zei dat je moest stoppen? Ik absoluut het laatste hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:19 schreef Sarabi het volgende:
Vaak moeten 'wij' er inderdaad meer moeite voor doen.
Maar veel is ook aangeleerd gedrag (zoals je bord leegeten) en dat kan je wel proberen aan te passen.
Nee dat herken ik niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook dat is genetisch bepaald: je bord leeg eten. Heus niet alleen door gedrag te kopiėren. Je ziet het al bij kinderen op de kleuterschool. Als je die borden met snoep voorzet terwijl ze aan het spelen zijn zullen de kinderen die al wat te dik zijn constant door blijven eten, terwijl kinderen die dat niet zijn vaak een paar stukjes pakken en er verder niet meer naar om kijken. Hoe was jij als kind? Kon je een of twee stukjes pakken en er verder af blijven of bleef je door eten tot het op was of een ouder zei dat je moest stoppen? Ik absoluut het laatste hoor.
Eens.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vaak moeten 'wij' er inderdaad meer moeite voor doen.
Maar veel is ook aangeleerd gedrag (zoals je bord leegeten) en dat kan je wel proberen aan te passen.
Daar heb je ook helemaal gelijk in.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:27 schreef Isabeau het volgende:
Het is net of het not done is om te zeggen dat veel genetisch bepaald is. Is dat te deterministisch of zo? Er is ontzettend veel wetenschappelijk bewijs dat te dik worden voor een deel genetisch is bepaald en ik hoop niet dat je dat niet wist. Ik zeg niet dat je vervolgens geen vrije wil meer hebt, ik zeg alleen dat veel slanke mensen gewoon niet zo met eten bezig zijn en het makkelijker is om slank te kunnen blijven.
ik niet... Ik ben ook pas na mijn 18e dik geworden. Eerst door twee keer per dag warm eten en veel te veel zuipen als eerstejaars hotello. En na vier jaar studeren en horecawerk overstappen naar een kantoorbaan, maar wel dezelfde hoeveelheden naar binnen blijven stouwen.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook dat is genetisch bepaald: je bord leeg eten. Heus niet alleen door gedrag te kopiėren. Je ziet het al bij kinderen op de kleuterschool. Als je die borden met snoep voorzet terwijl ze aan het spelen zijn zullen de kinderen die al wat te dik zijn constant door blijven eten, terwijl kinderen die dat niet zijn vaak een paar stukjes pakken en er verder niet meer naar om kijken. Hoe was jij als kind? Kon je een of twee stukjes pakken en er verder af blijven of bleef je door eten tot het op was of een ouder zei dat je moest stoppen? Ik absoluut het laatste hoor.
Ik ook hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus eigenlijk kunnen we er niets aan doen?
Ik ben wel blij met de handvaten die er in staan.
Op mijn 18e was ik al veel te dik. Achteraf viel dat reuze mee, maar ik begon op mijn 15e al met lijnen = script for disaster.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:29 schreef Sjeen het volgende:
ik niet... Ik ben ook pas na mijn 18e dik geworden. Eerst door twee keer per dag warm eten en veel te veel zuipen als eerstejaars hotello. En na vier jaar studeren en horecawerk overstappen naar een kantoorbaan, maar wel dezelfde hoeveelheden naar binnen blijven stouwen.
Jazeker. Maar soms (vaak) komt het besef dat je weerstand zal moeten bieden helaas te laat. Een dik kind heeft zoveel meer kans om later ook dik te zijn. Slecht aangeleerde gewoontes bij kinderen kosten ontzettend veel moeite om later af te leren. Kijk maar naar ons.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:26 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Eens.
De behoefte zit misschien in je genen, maar je kunt er wel degelijk weerstand aan bieden als je echt wilt.
ik woog toen 68 kilo, niet mager maar nog prima binnen de BMI norm. De Bourgondiėr uithangen, dat heb ik van mijn schoonouders geleerdquote:Op maandag 6 mei 2013 19:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op mijn 18e was ik al veel te dik. Achteraf viel dat reuze mee, maar ik begon op mijn 15e al met lijnen = script for disaster.
Erm, sinds wanneer is een wetenschappelijke kijk slecht? Kijk, als je het als excuus gaat gebruiken, ja, dan wel. Maar de wetenschap dat obesitas domweg vaak genetisch bepaald is is niet iets slechts. Je kan het juist gebruiken als een manier om dingen te begrijpen en te beseffen dat het niet makkelijk zal zijn om het gewicht er af te houden. Want als dat het geval was dan waren we hier allemaal al jaren slank.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:30 schreef _Dido_ het volgende:
Met zo'n kijk op de zaak wordt het als excuus gebruikt. Bij mij thuis werd altijd geroepen dat we nooit slank zouden zijn, want het zat in onze genen. Sport was ook niets voor ons, want dat zat in onze genen. Mijn moeder roept zelfs dat mijn hardloopblessure komt doordat sporten niet in onze genen zit. Vandaar mijn felle reactie. Iedereen die roept dat 'ie dik is vanwege z'n genen, krijgt de wind van voren van mij.
quote:Op maandag 6 mei 2013 19:29 schreef Isabeau het volgende:
Als ik een 'ik kan er niets aan doen want het zijn mijn genen' houding zou hebben dan zou ik niet voor de zoveelste keer mijn schouders er onder zetten om slanker te worden. Alhoewel ik soms wel eens denk dat ik gewoon de spreekwoordelijke ezel ben. Maar, gisteren gelezen dat 20% van de mensen die afvallen succesvol is, dus daar ga ik dan maar voor. Dat is meer hoopvol dan oude getallen van meer dan 90% faalt.
Ik vrees dat we idd voor de rest van ons leven veroordeeld zullen zijnquote:Op maandag 6 mei 2013 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben iig al wel zo ver dat ik me er bij neer leg dat eten en niet te dik willen zijn of worden een levenslang iets gaat zijn, ik zie mezelf niet ooit helemaal niet meer over eten en het verschil tussen willen en ook daadwerkelijk op willen eten na hoeven denken.
Ja zeker. En niet zien hoe je moeder een bepaalde kromming in haar arm heeft door de snoeppot.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:37 schreef clumsy_clown het volgende:
En later de kindjes het goede voorbeeld geven.
dat, maar ook niet andersom... Ik probeer toch een goed voorbeeld te zijn om een gezonde relatie met eten bij te brengen hier.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja zeker. En niet zien hoe je moeder een bepaalde kromming in haar arm heeft door de snoeppot.Zie haar nog staan, snoeppot in 1 arm geklemd en met de andere maar graven erin.
hier combinatie nature nurturequote:Op maandag 6 mei 2013 19:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op mijn 18e was ik al veel te dik. Achteraf viel dat reuze mee, maar ik begon op mijn 15e al met lijnen = script for disaster.
Ik ga de was ophangen en nog even 10 minuten een wanhopige poging totquote:
lol @ chips pletten. Herkenbaarquote:Op maandag 6 mei 2013 19:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hier combinatie nature nurture![]()
was een mager kind, dat flink bijgevoerd werd, want veel ziek en zwakjes. ik vond het heerlijk. bordjes vlees met jus, gehaktballetjes zoveel ik wilde, tweede bakjes chips (bij oma, dit alles) ik stopte niet uit mezelf met eten, en nog steeds eet ik op feestjes teveel door.
bij mijn ouders mochten we 1 bakje chips, maar ik plette ze dan zo dat er twee keer zoveel in t bakje paste
daar kan ik uiteraard zelf iets aan veranderen (doe ik ook, voor de honderdste keer), maar ik zie ook dat de slanke schoonfamilie genoegen neemt met een paar chipjes ipv de hele bak, en ook niet die drang hebben om te pakken "voor het op is". dat maakt het wel harder werken. niet dat het een excuus is, of zielig, maar het is wel een feit.
het lijnen begon bij mij al op de basisschool overigens, door de schoolarts van wie ik op dieet moest toen ik 7 was... als ik op mijn 17e gestopt was, op 78 kilo, dan was ik nu wellicht een beetje obees, maar wauw wat was ik toen (relatief) dun.
Voor eigen toekomstige kinderen schep ik hoop uit t feit dat onze kat een scharminkel is, en geen fatcatondanks dat t een binnenkat is.
succes!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.toen was ik nog jong en slank
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Bij de biologische supermarkt hebben ze lekkere spreads, van verschillende merken, zoals Healthy Planet. Sommige op basis van zonnepitten en er is er ook een op basis van linzen. Die zijn niet zo zuur. En Tartex natuurlijk, maar die vind ik zelf niet lekker tenzij je er een hoop rauwkost op doet. Tartex heeft nu ook wat frisser ogende kuipjes met zachtere spreads in smaken als Cantharellen, of Basilicum. Die zijn een stuk beter.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:33 schreef rhubarbje het volgende:
iemand trouwens nog een goede tip voor mager gezond en vega broodbeleg?
ik heb behoefte aan wat nieuws
Ik ben wel benieuwd naar de onderzoeken die dit uitwijzen?quote:Op maandag 6 mei 2013 19:27 schreef Isabeau het volgende:
Het is net of het not done is om te zeggen dat veel genetisch bepaald is. Is dat te deterministisch of zo? Er is ontzettend veel wetenschappelijk bewijs dat te dik worden voor een deel genetisch is bepaald en ik hoop niet dat je dat niet wist. Ik zeg niet dat je vervolgens geen vrije wil meer hebt, ik zeg alleen dat veel slanke mensen gewoon niet zo met eten bezig zijn en het makkelijker is om slank te kunnen blijven.
Ipv de tartex die van het ekoplaza huismerk nemen, en dan de champignonquote:Op maandag 6 mei 2013 19:53 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Bij de biologische supermarkt hebben ze lekkere spreads, van verschillende merken, zoals Healthy Planet. Sommige op basis van zonnepitten en er is er ook een op basis van linzen. Die zijn niet zo zuur. En Tartex natuurlijk, maar die vind ik zelf niet lekker tenzij je er een hoop rauwkost op doet. Tartex heeft nu ook wat frisser ogende kuipjes met zachtere spreads in smaken als Cantharellen, of Basilicum. Die zijn een stuk beter.
Dit zijn die van Healthy Planet:
http://www.innofood.org/n(...)-healthy-planet.html
Wilde kruiden en Linzen-Curry vind ik erg lekker.
Dan lees je iets anders dan Isabeau zegt. Ze zegt niet dat dik zijn in je genen zit, maar wel dat het genetisch zo is dat mensen die dik zijn vaak meer bezig zijn met eten dan slanke mensen en meer moeite hebben om eten te laten staan.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:30 schreef _Dido_ het volgende:
Met zo'n kijk op de zaak wordt het als excuus gebruikt. Bij mij thuis werd altijd geroepen dat we nooit slank zouden zijn, want het zat in onze genen. Sport was ook niets voor ons, want dat zat in onze genen. Mijn moeder roept zelfs dat mijn hardloopblessure komt doordat sporten niet in onze genen zit. Vandaar mijn felle reactie. Iedereen die roept dat 'ie dik is vanwege z'n genen, krijgt de wind van voren van mij.
klopt, na de toelichting zag ik dat ookquote:Op maandag 6 mei 2013 20:11 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dan lees je iets anders dan Isabeau zegt. Ze zegt niet dat dik zijn in je genen zit, maar wel dat het genetisch zo is dat mensen die dik zijn vaak meer bezig zijn met eten dan slanke mensen en meer moeite hebben om eten te laten staan.
In Maastricht gingen ze vorig jaar of twee jaar geleden onderzoek doen naar speekselproductie, omdat het idee is dat dikke mensen sneller speeksel aan gaan maken als ze eten zien dan dunne mensen. (Ik typ erover en mijn mond stroomt al vol, dat hebben andere mensen dus echt niet als ik mijn eigen beperkte 'he heb jij dat ook'-onderzoekje mag geloven ;-))
Als je geen trek hebt in iets, is het natuurlijk wel makkelijker om het te laten staan dan wanneer je ca. iedere 37 seconden aan iets eetbaars denkt en je mond meteen volstroomt, zeg maar. Wil niet zeggen dat het geen keuze is om het wel of niet op te eten.
Maar hier heb je het over een typische pavlov reactie, dat is niet genetisch, eerder psychisch of op zijn minst "aangeleerd gedrag" waarop je lijf (en dus ook de speekselproductie) zich aanpast.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:11 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dan lees je iets anders dan Isabeau zegt. Ze zegt niet dat dik zijn in je genen zit, maar wel dat het genetisch zo is dat mensen die dik zijn vaak meer bezig zijn met eten dan slanke mensen en meer moeite hebben om eten te laten staan.
In Maastricht gingen ze vorig jaar of twee jaar geleden onderzoek doen naar speekselproductie, omdat het idee is dat dikke mensen sneller speeksel aan gaan maken als ze eten zien dan dunne mensen. (Ik typ erover en mijn mond stroomt al vol, dat hebben andere mensen dus echt niet als ik mijn eigen beperkte 'he heb jij dat ook'-onderzoekje mag geloven ;-))
Als je geen trek hebt in iets, is het natuurlijk wel makkelijker om het te laten staan dan wanneer je ca. iedere 37 seconden aan iets eetbaars denkt en je mond meteen volstroomt, zeg maar. Wil niet zeggen dat het geen keuze is om het wel of niet op te eten.
Hoe zie je dat voor je dan, dat sommige mensen geleerd hebben speeksel aan te maken en andere niet? Hoe werkt dat volgens jou? En hoe zou ik dat moeten afleren?quote:
Dat is niet "volgens mij" dat is gewoon biologie, of biochemie wellicht..quote:Op maandag 6 mei 2013 20:48 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan, dat sommige mensen geleerd hebben speeksel aan te maken en andere niet? Hoe werkt dat volgens jou? En hoe zou ik dat moeten afleren?
Zij die net een 45minuten durende vingermarteling bij muziekles hebben gehad groeten terug.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Zij die zich vol en pafferig voelend aan Jillian over gaan leveren groeten u...
quote:Op maandag 6 mei 2013 21:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zij die net een 45minuten durende vingermarteling bij muziekles hebben gehad groeten terug.
sterktequote:Op maandag 6 mei 2013 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Zij die zich vol en pafferig voelend aan Jillian over gaan leveren groeten u...
Ik associeer eten met eten, dat is toch niet raar? Verklaar mij gerust hoe het komt dat ik eten wel met eten associeer, en andere mensen eten blijkbaar niet met eten associėren volgens jou. Met honger heeft het niets te maken, want dat heb ik dan niet. Sterker nog, ik heb dan niet eens per se trek. Soms gaat het om dingen die ik lekker vind, maar soms ook niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als je gewend bent om veel situaties te associėren met eten, zal je lichamelijke reactie zich daar op aanpassen van speeksel aanmaken tot een daadwerkelijk hongergevoel wanneer je eigenlijk helemaal geen honger kan hebben omdat je meer dan voldoende ingenomen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |