abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23215976
quote:
Op woensdag 10 november 2004 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Bij de links van de avontuurlijkere reisorganisaties staat een link naar joker.be
Ik heb daar eens rondgekeken, en op zich klinkt dat best aardig. Is er ook iemand die daar toevallig al ervaring mee heeft?
Volgens mij is Joker een redelijk bekende organisatie in Belgie, ik heb de naam al eerder zien langs komen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23216113
het klinkt wel goed, met kleine groepen, flexibele planning, lokaal vervoer enzo...de voordelen van de reisbegeleiding maar toch ook voldoende ruimte voor jezelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24083053
Wij zitten er aan te denken om komende zomer een reis met Djoser te gaan maken. Nu houden we normaal helemaal niet van georganiseerde reizen, maar voor sommige bestemmingen in bijvoorbeeld Azië en Zuid-Amerika zie ik mezelf nog geen auto/overnachtingen regelen.

Djoser presenteert zich als een "andere manier van reizen", hetgeen me wel aanspreekt.

De andere manier van reizen is er voor iedereen die de voordelen van een groepsreis wil combineren met veel individuele vrijheid. Je proeft van het dagelijks leven in andere culturen, bekijkt bijzondere monumenten en geniet van ongerepte natuur, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over vervoer of verblijf.

Verder zien de bestemmingen in de nieuwe catalogus van 2005 er weer geweldig uit.

Zijn er hier wel eens mensen met Djoser op vakantie geweest? Waar naartoe ben je geweest en is het bevallen? Had je inderdaad nog genoeg vrijheid om er zelf op uit te gaan en plekken te ontdekken? Hoe was de reisbegeleiding?

Kortom, deel je ervaringen! Alvast bedankt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24085452
Ik heb die site van Djoser doorgelezen, en het ziet er erg aardig uit.
Weet niet of die prijzen hoog of juist niet zijn. Zijn dat een beetje redelijke prijzen?

dus tvp
  zondag 19 december 2004 @ 18:54:03 #105
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24086788
Was naar Cuba met Shoestring verleden jaar. Dan zit je regelmatig in hetzelfde hotel bij Summum en Djoserreizigers. Het zal wellicht niet altijd zo zijn, maar de Djoserreizigers waren toen nog al uit de hoogte en vreselijk ongezellig en hadden bovendien bonje binnen de groep. Summum en Shoestring hadden beide een gezellige groep, die naast de culturele activiteiten ook nog een hele gezellige avond/nacht van er konden maken.
De reis van Djoser zit qua opbouw beter in elkaar dan Summum en Shoestring en is wat duurder, maar trekt daardoor denk ik ook een andere reiziger denk ik. Maar dit is slechts mijn ervaring.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_24087501
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:57 schreef Strolie75 het volgende:

Zijn er hier wel eens mensen met Djoser op vakantie geweest? Waar naartoe ben je geweest en is het bevallen? Had je inderdaad nog genoeg vrijheid om er zelf op uit te gaan en plekken te ontdekken? Hoe was de reisbegeleiding?

Kortom, deel je ervaringen! Alvast bedankt.
Ik ben in juli 2000 met Djoser op vakantie geweest; een rondreis door West-Turkije. We hadden een ontzettend gezellige groep en goede reisleider en het is mij allemaal prima bevallen.
Afgelopen zomer ben ik met Baobab geweest en daar heb ik toch wel wat verschillen opgemerkt. Bij Djoser zijn ze wat meer voor het "groepsgevoel", wat betekent dat je practisch elke avond met z'n allen uit gaat eten en er ook geëvalueerd wordt hoe het in de groep gaat. Je had naar mijn idee minder vrijheid om zelf dingen te gaan bekijken, omdat het programma in ons geval bomvol zat.
Bij Baobab had je wat meer persoonlijke vrijheid, werden er geen groepsevaluaties gehouden en ging je eten met wie je maar wilde.
Persoonlijk is het mij allebei goed bevallen. De Djoser reis was mijn eerste "echte reis" en ik vond de begeleiding en het vaste programma wel prettig, maar ik ken ook mensen die het erg beklemmend vonden en die daardoor dus voortaan voor Baobab, koning Aap of Summum kiezen.
pi_24087768
Overigens meteen maar een positieve opmerking voor Baobab, waar ik in aug. dit jaar 22 dagen mee naar Oost-Turkije ben geweest. Alles was super geregeld en de reisbegeleiding was uitstekend. De medereizigers waren wat ouder dan ik had verwacht (wij, 23 en 24, waren de enigen onder de 30), maar dat maakte eigenlijk niet zoveel uit.
  zondag 19 december 2004 @ 20:10:04 #108
43642 Bayswater
pi_24088157
Groepsevaluaties bij Djoser , dat bedoel ik dus. Leeftijden van medereizigers kan je vantevoren opvragen btw.
Life lies a slow suicide
pi_24096122
28, 29 en 30 januari zijn er informatieavonden bij Djoser. Maar eens even langs gaan. Groepsevaluaties klinkt wel erg
pi_24122242
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:31 schreef Fannetje het volgende:
Bij Djoser zijn ze wat meer voor het "groepsgevoel", wat betekent dat je practisch elke avond met z'n allen uit gaat eten en er ook geëvalueerd wordt hoe het in de groep gaat. Je had naar mijn idee minder vrijheid om zelf dingen te gaan bekijken, omdat het programma in ons geval bomvol zat.
Ik ben 2 keer met Djoser geweest (Japan en Baltische landen) en 1 keer met Baobab (Cuba) en ik merkte weinig verschil. Die groepsevaluatie herken iig totaal niet. Bij Djoser was er ook volledige vrijheid om te doen wat je wilde en dat er met de hele groep gegeten werd zal geloof ik alleen op de eerste en laatste avond gebeurd zijn, of zelfs dat niet.

Wat wel leuk is bij Djoser is het groepsschrift. Iedereen heeft dat een dag en schrijft er zijn belevenissen van die dag in als een soort dagboek. Daarna gaat het naar de volgende, etc. En aan het eind krijgt iedereen een kopietje. Maar ook dit is helemaal vrijwillig en niemand zal je er op aan kijken als je er niet aan mee doet.
pi_24122769
Ik denk dat het er uiteindelijk toch gewoon op neer komt dat je geluk moet hebben met de groep.
Zijn de programma's trouwens niet vaak erg vol bij de georganiseerde reizen??
Dat gevoel had ik iig wel bij de groep van Shoestring die wij tegen kwamen in Guatemala.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:36:12 #112
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24126681
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:10 schreef Bayswater het volgende:
Groepsevaluaties bij Djoser , dat bedoel ik dus. Leeftijden van medereizigers kan je vantevoren opvragen btw.
Maak je geen zorgen.. die evaluaties zijn vooral erg voor de reisleider (spreek uit ervaring). De groep zelf wordt niet geevalueerd, maar het verloop van de reis. Dit omdat veel mensen het toch niet durven te zeggen als er iets niet helemaal naar hun zin gaat. Ik ben zelf rb geweest bij Djoser en heb na een reis of 2 geen evaluaties meer gedaan. Ik wist toch wel dat ik mijn werk prima deed.

Wbt. het schrift: dit heb ik ook meestal wel aan de mensen zelf overgelaten. Sommige groepen waren er heen enthousiast over, andere totaal niet en andere groepen hebben het deels (somimige wel, sommige niet) gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik me wel eens helemaal krom gelachen heb om die verhalen.. andere mensen zien dingen soms echt volledig anders dan dat je ze zelf beleeft.

Wat betreft de relaties tussen de verschillende groepen in 1 hotel: ik heb gemerkt dat groepen meteen hun tanden laten zien als ze merken dat er nog een groep NLers in een hotel zit. En het maakt eigenlijk niet uit van welke organisatie dat dan is. Wel grappig omdat de RB's elkaar meteen opzoeken, hup een paar biertjes pakken en even bijlullen. Ook als het een cuncurerende organisatie is :-)

Wat betreft Mexico /Guatemala kan ik de volgende organisaties aanraden (in alfabetische volgorde, ieder in zijn eigen segment):

Groepen:

Djoser
Fox
Oad
SNP
SRC

Individueel:

Mytravel (vroegere NBBS)
OAD
Outsight
SNP
WRC

Vergelijk goed, ieder bedrijf heeft zijn voor en nadelen, maar deze leveren prima werk. Kijk wat voor jou belangrijk is. In veel gevallen: what you pay is what you get.

Ik heb minder verstand van strand vakanties in Mexico, MAAR: vlieg in ieder geval NIET met Holland Exel. Als je een charter boekt zorg dan dat dat Martinair is, niet duurder, wel 100x beter.

Veel succes en pezier allemaal!!!

C.
pi_24132046
Wat leuk! Weer een oldbie!
Jij hebt toch een tijdje als reisbegeleider gewerkt na je studie Casey?
Hoe lang heb je dat gedaan eigenlijk?
Leuk je weer te zien iig!
pi_24141940
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat het er uiteindelijk toch gewoon op neer komt dat je geluk moet hebben met de groep.
Zijn de programma's trouwens niet vaak erg vol bij de georganiseerde reizen??
Dat gevoel had ik iig wel bij de groep van Shoestring die wij tegen kwamen in Guatemala.
Programma's?

Bij Djoser, Baobab en aanverwanten is over het algemeen je hotel en het vervoer geregeld en verder zoek je het allemaal toch lekker zelf uit.

Ik krijg spontaan jeuk als ik in reisbeschrijvingen iets lees van 'de middag vrij te besteden' ofzo. Ik wil al mijn tijd vrij kunnen besteden. Fuck het programma!
pi_24145459
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Programma's?

Bij Djoser, Baobab en aanverwanten is over het algemeen je hotel en het vervoer geregeld en verder zoek je het allemaal toch lekker zelf uit.

Ik krijg spontaan jeuk als ik in reisbeschrijvingen iets lees van 'de middag vrij te besteden' ofzo. Ik wil al mijn tijd vrij kunnen besteden. Fuck het programma!
Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld door de shoestring groep die we in Guatemala tegen kwamen.
Ze kwamen aan bij de jungle lodge waar wij ook zaten, kregen instructie van hun reisbegeleider dat ze hun tassen naar de kamers konden brengen en daarna direct weer terug moesten komen, want dan konden ze gelijk door met het bootje naar Livingston. Als ze dan terugkwamen, waren ze precies op tijd om nog mee te kunnen met de jungletocht.
En toen we ze de volgende dag weer tegen kwamen, waren ze s ochtends om 6 uur vertrokken, daarna gelijk naar Tikal gegaan en 's avonds zaten we dus in Flores.

En de begeleidster van de groep die we vorig jaar tegen kwamen in Essouira, was zo lief geweest een briefje op te hangen bij de receptie met daarbij alles wat je kon doen in het stadje en dat ze de volgende ochtend om half 9 werden verwacht voor het ontbijt.

Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk.
Maar misschien ben ik net de verkeerde groepen tegen gekomen. De Shoestring groep had natuurlijk wel een dag vertraging opgelopen door stakingen in Guatemala, dus dat moesten ze wel inhalen.
  woensdag 22 december 2004 @ 21:15:09 #116
43642 Bayswater
pi_24146002
Bij Shoestring hadden we altijd een begeleider uit het land zelf, die heeft iets vaker de juiste connecties. Programma's vol vrijheid met goede tips.
Life lies a slow suicide
pi_24158988
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
En de begeleidster van de groep die we vorig jaar tegen kwamen in Essouira, was zo lief geweest een briefje op te hangen bij de receptie met daarbij alles wat je kon doen in het stadje en dat ze de volgende ochtend om half 9 werden verwacht voor het ontbijt.
Ja, dat is het denk ik: wat je kunt doen. Maar ik denk dat niemand zich er aan stoort als je zelf je eigen goddelijke gang gaat.
  vrijdag 24 december 2004 @ 07:40:13 #118
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24174001
quote:
Op woensdag 22 december 2004 08:15 schreef Liejannuh het volgende:
Wat leuk! Weer een oldbie!
Jij hebt toch een tijdje als reisbegeleider gewerkt na je studie Casey?
Hoe lang heb je dat gedaan eigenlijk?
Leuk je weer te zien iig!
Hoi Liejannuh!!

Ik heb ongeveer een jaar als reisbegeleider gewerkt, daarna verder gegaan in tourisme (in Mexico) maar bijna niet meer als reisbegeleider meer, een enkel reisje nog. De laatste reis die ik gedaan heb was de reis van Mexico Stad naar Los Angeles, van Djoser, die helaas gediscontinueerd is Jammer want het was een schitterende reis die nu niet meer in Nederland aangeboden wordt. Tja.

Groetjes,

C.
pi_24189874
Ben je nu weer terug in Nederland? Wel heel gaaf lijkt mij om een tijdje als reisbegeleider te werken na je studie. Kwam pas nog iemand tegen en die deed een aantal reizen per jaar, naast haar baan als lerares. Dat zou helemaal een geweldige combinatie zijn!

Ik dacht trouwens dat ik pas nog die reis van Mexico City naar Los Angeles had gezien, maar ik zal me wel vergissen.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 05:57:12 #120
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24619955
... en we blijven nog even off topic....

Nee, ik ben nog steeds in Mexico, ben hier blijven hangen dus. Woon nu in Mexico Stad en werk nog steeds in tourisme, maar nu vanachter een bureau.

Een paar reisen per jaar begeleiden naast je vaste baan... helemaal geweldig lijkt me dat. Ik reis nu veel te weinig (alleen inkooprreisjes, en dat moet allemaal veel te snel en veel te druk- 40 hotels in een middag bezoeken, zoiets.......)

En nu verder weer on-topic allemaal, we hebben het over reisorganisaties!!!
pi_24783573
4 weken vakantie met Djoser achter de rug heeft!

Ik ben naar Australie geweest en eigenlijk heeft Djoser zich niet zoveel met de reis bemoeid. Ze hebben allene geregeld dat diverse onderdelen op elkaar aansloten. De gids/begeleider/chauffeur, 1 persoon, en het busje waren allemaal van een Aussie organisatie Wayward. En dat was allemaal goed geregeld. Goed busjes, goede chaffeurs met verstand van zaken.

En de groep was ook wel oke. Er zaten er sommige bij die wel graag veel met de groep deden maar daar had ik geen zin in. Dus dat heb ik ook meteen duidelijk gemaakt door vanaf dag 1 alleen op pad te gaan
Ik heb die reis geboekt omdat die georganiseerd was, niet omdat het een groepsreis was.

Wat ik wel jammer vind van Djoser is dat ze vooraf een heleboel niet verteld hebben. Zo hadden ze ons best wel kunnen vertellen dat de reis door wayward werd gedaan. Maar in plaats daarvan deden ze wekenlang alsof we 1 reisbegeleider zouden hebben en dat we daar vooraf al info over zouden krijgen.
En bij een treinreis moesten we zelf uitvinden hoe we aan kaartjes moesten komen, onze reisbegleider wist dat niet en liet ons eigenlijk op het station achter
Maar verder zat het wel helemaal goed in elkaar.

Uitgebreid verslag volgt later wel een keer
  zondag 30 januari 2005 @ 10:07:24 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_24829155
Nou het is 29 dagen China + Tibet met Djoser geworden! Ik ben benieuwd!
pi_24829347
quote:
Op zondag 30 januari 2005 10:07 schreef Strolie75 het volgende:
Nou het is 29 dagen China + Tibet met Djoser geworden! Ik ben benieuwd!
Dat gaat vast een hele mooie reis worden. Ik hoop dat je er een verslag van gaat maken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 30 januari 2005 @ 10:29:35 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_24829354
quote:
Op zondag 30 januari 2005 10:29 schreef Lucille het volgende:
Dat gaat vast een hele mooie reis worden. Ik hoop dat je er een verslag van gaat maken.
Zeker
pi_24834289
Op 13 juli gaan we een 16 daagse rondreis door Mexico maken met Fox reizen. Na djoser en baobab dus weer een andere reisorganisatie. Ik ga ze gewoon allemaal uitproberen
pi_24836399
Welk stuk van Mexico Fannetje?? Yucatan?
pi_24838101
De plaatsen waar we komen: Mexico City-Veracruz-Villahermosa-Palenque-San Christobal de las Casas-San Juan Chamula-Tehuantepec-Oaxaca-Taxco-Acapulco
pi_24838415
Oew! leuk reisje!
Mexico City is supergaaf! En Palenque is heeeeeel mooi en San Cristobal en San Juan zijn heel leuk en bijzonder.
Gaat een mooie reis worden!
pi_24987083
Hallo,

Ik ben van plan om in oktober naar Nepal te gaan met Shoestring, heeft iemand ervaringen met deze reisorganisatie? Hoorde namelijk dat er veel jongeren mee reizen die meer voor het feesten en drinken gaan dan voor het land en de natuur.

Groetjes Nienke
pi_24987310
Nepal is toch niet zo veilig op het moment, nu de koning de absolute macht heeft gegrepen? Hoop voor je dat het in oktober weer normaal is, het lijkt me een erg mooi land voor een rondreis, nu is daar de noodtoestand afgekondigd, zie ook het nieuws op
http://nepal.pagina.nl.
http://www.snp.nl/ProductGroups/invariant/services/News.aspx?News=1&newsItemId=57
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_24988254
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:23 schreef Adfundum het volgende:
Nepal is toch niet zo veilig op het moment, nu de koning de absolute macht heeft gegrepen? Hoop voor je dat het in oktober weer normaal is, het lijkt me een erg mooi land voor een rondreis, nu is daar de noodtoestand afgekondigd, zie ook het nieuws op
http://nepal.pagina.nl.
http://www.snp.nl/ProductGroups/invariant/services/News.aspx?News=1&newsItemId=57
Hoi Adfundum,

Volg het nieuws over Nepal via Nepal.nl, je kan dan direct alle nieuwsberichten in je mailbox ontvangen! Inderdaad ziet het er niet zo goed uit, maar er is nog geen negatief reisadvies....... Ik hoop ook dat het rustiger wordt t.z.t. maar dat is afwachten.

Hoop dat er mensen reageren met ervaring met het reizen met Shoestring!
Groetjes Nienke
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:32:50 #132
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_24991184
Ik ben 2 keer op reis geweest met shoestring. Een keer naar India en Nepal en een keer naar Zuidelijk Afrika. Beide keren een superervaring, leuke reis, gezellige groep. Er waren beide keren veel mensen bij in de leeftijd van 20 - 35, maar er heerste absoluut geen sfeer van alleen maar uitgaan en feesten. Je hebt sowieso met elkaar gemeen dat je geïnteresseerd bent in verre landen en culturen. Verder was mijn ervaring, vooral tijdens de reis naar India en Nepal, dat je een heel vrij programma hebt waarin je kunt doen en laten wat je wilt. Er zullen altijd wel mensen in zo'n groep zitten die op jouw golflengte zitten en waar je samen dingen mee kunt doen (als je die behoefte hebt). Overigens is mijn ervaring daarbij ook nog dat dat soort reizen zo vermoeiend zijn dat je geen zin hebt om je elke avond te bezatten.
pi_24991650
Ik ben met Shoestring naar Marokko geweest en dat was niet al te best. Slechtste reisbegeleider die ik ooit heb meegemaakt en dubbelboekingen in een van de hotels.

Maar die sfeer van veel jongeren, zuipen en feestvieren herken ik helemaal niet.
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:41:34 #134
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_25026565
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:03 schreef k_man het volgende:
Ik ben met Shoestring naar Marokko geweest en dat was niet al te best. Slechtste reisbegeleider die ik ooit heb meegemaakt en dubbelboekingen in een van de hotels.
Maar die sfeer van veel jongeren, zuipen en feestvieren herken ik helemaal niet.
Ben zelf in 2003 met shoestring naar Moskou / St. Petersburg geweest. Was een goede ervaring. Shoestring kan de reizen iets goedkoper aanbieden doordat ze vaak werken met lokale reisbegeleiders ipv nederlandse, maar dat maakt mij geen zak uit wie het vervoer ed regelt naar de volgende bestemming.

Groep: veel jongere mensen van 20-30jaar en veel alleenreizenden (like me . Misschien dat bij Djoser oid wat meer oudere mensen meegaan.

Verder niets dan lof. Korte mooie reis waarin ik heel veel gezien heb.

Kwaliteit van de reis hangt vaak af van kwaliteit reisbegeleider (en dit kan je bij elke organisatie treffen of niet).
pi_25026843
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:41 schreef Keijs het volgende:
Kwaliteit van de reis hangt vaak af van kwaliteit reisbegeleider (en dit kan je bij elke organisatie treffen of niet).
Het aannamebeleid speelt wel mee natuurlijk. Het lijkt me heel sterk dat de begeleider die mee was in Marokko überhaupt bij Baobab of Djoser zou zijn aangenomen.
pi_25027161
Tja dat is inderdaad afwachten of je het treft of niet met je reisleider. Ik ga in ieder geval die kant op; kreeg vandaag te horen dat ik die maand vrij kan nemen! :-)

Het negatieve reisadvies is inmiddels ingetrokken, maargoed in 8 maanden kan er nog genoeg gebeuren! Ik kijk er in ieder geval onwijs naar uit!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:03:29 #137
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25269000
Ik wil volgend jaar naar de zonsverduistering in Turkije, deze reisorganisatie biedt eclipsreizen aan. Ik zou graag willen weten of het een betrouwbare reisorganisatie is. Dus ik wil aan jullie vragen of jullie al een met baobab op vakantie zijn geweest en wat jullie ervaringen zijn. Oja, nog de homepage:
www.baobab.nl/
Are you nuts??
pi_25269198
Baobab is een grote, bekende organisatie voor wat avontuurlijker reizen. Is prima hoor.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:31:43 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25269382
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:18 schreef k_man het volgende:
Baobab is een grote, bekende organisatie voor wat avontuurlijker reizen. Is prima hoor.
Oke, bedankt, ik had er nog nooit van gehoord.
Are you nuts??
pi_25269501
Baobab is net zoiets als Djoser.
pi_25271227
Hallo,

Wij willen deze zomer een 24 daagse reis door Thailand maken. Nu zijn we er nog niet helemaal over uit met welke reisorganistaie we zullen gaan. We twijfelen zelf tussen Summum en Djoser. Djoser is wel wat duurder en ik kan niet heel duidelijk de verschillen zien tussen de twee organisaties alleen dat de Djoser met Lufthansa vliegt en Summum met Phuket air en met Djoser slaap je ook een keer op een floatel op de River kwai.
Heeft iemand misschien ervaringen met een van deze twee reisorganisties naar Thailand, en was het goed bevallen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil eigenlijk graag gaan boeken!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:31:02 #142
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_25271359
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:24 schreef Evelien08 het volgende:
We twijfelen zelf tussen Summum en Djoser.
Ik heb me wel eens laten vertellen, maar heb geen flauw idee af het waar is of niet, dat met Summum het publiek wat meegaat vaak wat jaartjes ouder is.

Verder denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Ben zelf met een aantal avontuurlijke organisaties meegeweest (Djoser, Shoestring, Afriesj) en die waren allemaal goed georganiseerd.

Vaak zijn het net die kleine verschillen in programma die de keuze van de reisorganisatie bepalen. Daar zou ik me dan ook vooral op focussen. Wat wil ik absoluut zien, wat vind ik minder interessant, zitten er oneindig lange busritten in de reis, dat soort zaken.
pi_25278598
Volgens mij is Case_ met Summum naar Thailand geweest. Zal m even wijzen op dit topic.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 13:46:11 #144
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_25331642
iemand ervaring met vaya.nl ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_25337553
Summum naar Thailand was wel OK. De groep was redelijk, en het programma vond ik wel goed. Was er een ruim jaar geleden.
Ik reis toch liever alleen, om meer mensen te ontmoeten.

Wel wat 50-ers in de groep, maar verder ook wel mensen van net onder de 30. We kwamen in de nachttrein van Chang Mai naar Bangkok nog de groep van Djoser tegen, die ongeveer hetzelfde traject reisden. Was een stuk drukker die groep. Gingen echt elke avond uit, als je mee wilde kon je beter om de dag gaan, anders werd je volgens horen zeggen te moe. Summum is denk ik een stukje rustiger. Minder uitgaan.

[ Bericht 39% gewijzigd door case_ op 02-03-2005 23:04:15 ]
pi_25586019
Heeft iemand ervaringen met de reisorganisatie Intertrek?? Positieve of negatieve??
  zondag 20 maart 2005 @ 04:27:41 #147
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_25604044
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:02 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Heeft iemand ervaringen met de reisorganisatie Intertrek?? Positieve of negatieve??
Persoonlijk niet... en daarom kan ik hier nog typen, dat geldt nl. niet voor alle mensen die wel persoonlijk ervaring met ze hebben...

Ok, misschien flauw hier grappen over te maken maar ik zal NOOIT met die knakkers gaan. Waarom niet?
- Ze hebben behoorlijk avontuurlijke reizen. Maar die worden uitgevoerd met reisleiders, zonder lokaal gidsen in te huren. Grove fout (die vorig jaar aan een aantal van hun klanten het leven gekost heeft).
Als je wilt berklimmen /wandelen, en je hebt er zelf geen (of weinig) verstand van, HUUR DAN EEN GIDS! Een reisleider is geen gids, kan de situatie ter plekker NIET goed inschatten, en dat mag je ook niet van hem of haar verwachten.
Als je nu zelf erg veel verstand hebt van bergklimmen, WAAROM ZOU JE DAN MET HEN GAAN? Dan beter alleen of met wat vrienden, hoef je in ieder geval niet je leven in de waagschaal te stellen om de stupide fouten van hun reisleiders op te vangen.

Als je low risk wilt wandelen, raad ik je SNP aan, die werken ook met tourleaders maar gaan naar veel minder avontuurlijke (=potentieel gevaarlijke) bestemmingen. Wil je toch echt avontuur, Kan ik je drie bedrijven aanraden:
Duitsland: Hauser Excursionen www.hauser.de Moet je wel een beetje Duits spreken natuurlijk. Zij werken meestal met een Duitse reisleider en gecertificeerde lokale gidsen.
In Engeland:
Explore www.exploreworldwide.com of Exodus www.exodus.co.uk.
Ook deze twee bedrijven zijn 100% betrouwbaar. Je kunt gewoon land-only programmas kopen, moet je alleen zelf je vlucht nog regelen (als je niet uit DLD of UK wilt vliegen).

Succes!!!

C.
pi_25609499
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met deze reisorganisatie?

http://www.labyrinth.nl/

Wij gaan dit jaar met ze richting Kroatie (Istrië), Iemand anders die mischien ook heen gaat?
pi_25956214
iemand ervaring met enka reizen?
ga daar dit jaar mee heen naar turkije
pi_25959269
heeft iemand hier toevallig ervaring met X-travel (www.x-travel.nl)?
Ik wil er dit jaar graag mee op vakantie en zou graag jullie ervaringen horen!
pi_26388460
In de zomervakantie willen mijn vriend en ik 10 dagen gaan kanoen in Zweden. Nu hebben we op internet de volgende reisorganisatie gevonden: www.headingnorthadventures.com
Is er iemand die ervaring heeft met deze reisorganisatie, of die enig idee heeft over de betrouwbaarheid van deze organisatie?
Overige tips over kanoen in Zweden zijn uiteraard ook welkom.
pi_27141704
Je hebt natuurlijk ook nog Fox Reizen en hun single variant:

http://www.fox.nl/
http://www.singlemaarnietalleen.nl/
pi_29860976
Ik ga dit jaar voor de derde keer met Summum op reis, ben eerder naar Turkije en Thailand geweest met Summum, ga nu naar Zuid-Afrika, Namibie, Botswana, Zimbabwe (hotelreis). Heb er echt zin in... de eerdere reizen zijn me prima bevallen! Ben 2 jaar geleden ook met Djoser weg geweest, naar Egypte. De organisatie van de reis was eigenlijk het zelfde als bij Summum en 't beviel ook erg goed. Tot nu toe altijd een leuke groep gehad, een goeie reisleider en een goed programma met veel vrijheid. Neem aan dat het dit jaar ook weer genieten wordt.

Summum is trouwens vorig jaar door Baobab overgenomen, maar opereert nog wel onder eigen naam. Summum, Baobab en Djoser zijn vergelijkbaar qua soort reizen. Djoser is vooral veel groter dan de twee anderen, heeft veel meer reizen. De reden dat we meer bij Summum hebben geboekt is dat je vaak voor het zelfde geld (of net iets minder) één of twee dagen langer weg bent.

Zucht, als ik die brochures zie, kom ik vooral tijd en geld te kort om alles te doen wat ik graag zou willen. Wat is er toch een hoop moois te zien...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_29862944
Wij zijn dit jaar met Enka reizen geweest, 3x niks!!!!!

Dus als je naar Turkije gaat, raad ik je aan niet met Enka Reizen te gaan
pi_29869566
Wát was er zo slecht aan Enka dan?
pi_29869607
Volgens onze reisleidster, die voor verschillende reisorganisaties werkte, en uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat de reizigers bij Fox steeds jonger schijnen te worden (de helft van onze groep was onder de 30) en bij Djoser steeds ouder (steeds meer 50 plussers). Misschien leuk om mee te nemen als je een reis boekt en je wil graag wat leeftijdsgenoten in je groep
Bij Baobab waren de mensen in onze reis overigens ook wat ouder dan wij.
pi_29869854
Ik heb het idee dat de leeftijden ook samenhangen met de bestemmingen. Ik ben vaak de jongste, maar dat was zowel bij Baobab, Shoestring, Djoser en VNC het geval.

Ik denk dat Egypte en Indonesië bijvoorbeeld jonger publiek trekken dan Jemen en Bhutan.
pi_29889420
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:38 schreef k_man het volgende:
Wát was er zo slecht aan Enka dan?
heel veel ,maar lang verhaal
pi_29894586
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:36 schreef Salie het volgende:
heel veel ,maar lang verhaal
Goh, hier hebben de mensen iets aan joh.
pi_29896486
ja ik zeg toch: gewoon niet met enka gaan

omdat wij echt superveel slechte dingen door hun hebben meegemaakt
pi_29896528
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:33 schreef Salie het volgende:

Oh, zeg dat dan meteen joh. Dit maakt het een heel stuk duidelijker.
pi_29914749
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:33 schreef Salie het volgende:

Je zou het kunnen samenvatten? Paar puntjes geven waar je het meeste van baalde? Kan ikformatief zijn voor de rest...
***Levi was here***
pi_29938391
Djoser reis naar Griekenland gemaakt. Zeer gemengde groep. Jong-Oud. Veel mensen die in het onderwijs werkte in de groep. Leuke reisleidster. Verder prima georganiseerd. Ik was destijd de jongste met mijn 21. En een hele leuke mannelijke reisgenoot met wie ik nog rare dingen heb uitgespookt bij oude archeologische opgravingen
Stelletjes en Singles.

Ashraf: Marokko. Slechte reisleider, vreselijke groep.
Veel Singles. Daarna jaren geen groepsreis meer gemaakt.

Intertrek, Gran Canaria. Best leuke reis, leuke groep, pittige wandelingen. Reisleider nam veel risico, oa klimmen zonder enige vorm van zekering. Voor mensen zonder ervaring toch niet handig. Goede conditie noodzakelijk.

Sinbad, Griekse eilanden. Leuke groep, prima reisleiding, denk er met plezier aan terug.

De samenstelling van de groep is trouwens wel belangrijk oor het slagen van een reis als je alleen gaat. Het is toch wel prettig als er wat mensen op jouw lijn zitten waar je wat aansluiting mee hebt.
Standaard op zo een groepreis, rond dag 11 komen er ergernissen tussen mensen.
Dat is eens wat anders...
pi_29942055
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:37 schreef Levitation het volgende:

[..]

Je zou het kunnen samenvatten? Paar puntjes geven waar je het meeste van baalde? Kan ikformatief zijn voor de rest...
*we waren overboekt waardoor we 2km van het strand zaten ipv 200 meter
*er werden ons daarom gratis excursies aangeboden, maar die hebben we nooit gekregen, daardoor hebben we dat zelf moeten bekostigen
*we kregen een kamer die ingericht was voor 3 personen terwijl we met zn 4en waren
*er was ons ontbijt beloofd wat we niet kregen
*een meisje zou haar geld terug krijgen omdat ze later bijgeboekt had. Omdat we met zn 4en zouden gaan zou het in totaal zon 100 euro goedkoper worden. Dus zij heeft die 100 euro aan ons terugbetaald omdat ze dat geld terug zou krijgen maar dat heeft ze tot nog toe nog niet
*de tickets klopten niet waardoor we bijna niet terug konden vliegen en uiteindelijk keihard hebben moeten rennen om ons vliegtuig nog te halen
*de reisleiding kwam nooit langs op het app zodat we niet konden klagen. Er is 1x een vrouw langs geweest en die zei dat iedereen tevreden was die overboekt was behalve wij. Een dag later spraken wij een groep Nederlanders en die bleken ook geklaagd te hebben. En voor de rest zeiden ze dat ze bij overboekingen niet op afstand letten alleen op of het app gelijkwaardig is. Alleen wij hadden dus op afstand geboekt
* en er zal vast nog wel iets zijn wat ik vergeten ben
  donderdag 25 augustus 2005 @ 00:50:01 #165
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29943227
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 22:54 schreef cora4034 het volgende:

Intertrek, Gran Canaria. Best leuke reis, leuke groep, pittige wandelingen. Reisleider nam veel risico, oa klimmen zonder enige vorm van zekering. Voor mensen zonder ervaring toch niet handig. Goede conditie noodzakelijk.
Wanneer was deze reis? Voor of na 'de' reis in Spanje waar toen doden bij vielen?

Ik vind dit dus echt ongelovelijk... Ik werk zelf in het avonturen toerisme, en ik kan je garanderen dat GEEN ENKELE gids waar wij mee werken dit soort stommiteien uit haalt... en als hij het al zou dan zou die er dus meteen uitliggen.. echt te gek voor woorden vind ik dit.
pi_29947647
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:50 schreef Casey het volgende:

[..]

Wanneer was deze reis? Voor of na 'de' reis in Spanje waar toen doden bij vielen?

Ik vind dit dus echt ongelovelijk... Ik werk zelf in het avonturen toerisme, en ik kan je garanderen dat GEEN ENKELE gids waar wij mee werken dit soort stommiteien uit haalt... en als hij het al zou dan zou die er dus meteen uitliggen.. echt te gek voor woorden vind ik dit.
Ruim ervoor. Mijn reis zal rond 1998 geweest zijn als ik me niet vergis.
Voor de mensen met klimervaring was dat kleine stukje geen probleem. Een iemand zonder klimervaring had inderdaad doodangsten uitgestaan. Ik was zelf deze wandeling niet mee, maar volgens mij moet ik er nog wel foto's van hebben.
Dat is eens wat anders...
  woensdag 30 november 2005 @ 12:10:54 #167
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32693073
Iemand deze zomer nog met Fox/Single maar niet alleen geweest?

Denk er namelijk over om aankomende zomer een reis met hen te maken, en als ik zo meerdere topics lees, zijn zij zowat de beste in singlereizen tot een jaar of 30 (lees: ik wil dus niet met bejaarde knakkers mee)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32704080
Ik ben deze zomer wel met Fox geweest, maar niet met de single variant. In onze groep van 30 man was de helft onder de 30, dus een vrij jonge groep vond ik!
pi_32704133
Heeft er iemand tips voor een georganiseerde rondreis door de Verenigde Staten? Oost, west, midden, maakt niet zoveel uit.
Ik bedoel dus per bus en met slapen in hotels. Heel veel reisorganisaties bieden alleen reizen aan waarbij je zelf moet rijden of moet kamperen, en dat willen we dus niet.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:11:00 #170
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32704597
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:53 schreef Fannetje het volgende:
Ik ben deze zomer wel met Fox geweest, maar niet met de single variant. In onze groep van 30 man was de helft onder de 30, dus een vrij jonge groep vond ik!
Zitten er nog veel singles bij zo'n groepsreis dan? Sommige groepsreizen lijken me leuker dan singlesreizen. En als er 20 stelletjes meegaan, en 1 single (ik bijvoorbeeld), verveel ik me misschien snel, omdat ik niemand heb om mee op te trekken.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32704679
Een collega van me is van de zomer met een single-maar-niet-alleen reis naar Thailand geweest. Is haar erg goed bevallen. Leuke groep enzo.
pi_32705027
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:55 schreef Fannetje het volgende:
Heeft er iemand tips voor een georganiseerde rondreis door de Verenigde Staten? Oost, west, midden, maakt niet zoveel uit.
Ik bedoel dus per bus en met slapen in hotels. Heel veel reisorganisaties bieden alleen reizen aan waarbij je zelf moet rijden of moet kamperen, en dat willen we dus niet.
Zonder auto kom je in de VS gewoon niet ver. Als je alleen wat steden wilt bezoeken zou ik eerst een keuze maken welke steden en dan kijken welk vervoermiddel je daartussen kan nemen: vliegtuig of greyhound bus. Kijk bijvoorbeeld op www.hostelworld.com voor hostels in de steden en stel dan zelf je reis samen.
  woensdag 30 november 2005 @ 19:50:03 #173
94688 EagleJ
United will stand!
pi_32705874
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:55 schreef Fannetje het volgende:
In de gidsen van Jan Doets staan ook busreizen, maar ik heb zelf het idee dat je wel tussen de 60+-ers zit bij een busreis door de VS...

Verder kan je met Djoser naar Alaska voor groepsreizen.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_32707381
Djoser heeft ook een groepsreis door de VS. Niet met de bus, maar met een paar huurauto's. Als je niet wilt of kunt rijden is dat geen probleem. Althans, dat lees ik op de site.
pi_32735029
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:11 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Zitten er nog veel singles bij zo'n groepsreis dan? Sommige groepsreizen lijken me leuker dan singlesreizen. En als er 20 stelletjes meegaan, en 1 single (ik bijvoorbeeld), verveel ik me misschien snel, omdat ik niemand heb om mee op te trekken.
Bij onze reis waren er helemaal geen singles. Het waren vooral stelletjes, enkele vriendinnengroepjes, en twee gezinnen (volwassen kinderen). Bij eerdere reizen die ik maakte met Baobab en Djoser waren wel singles.
  zondag 19 maart 2006 @ 20:59:15 #176
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_36179699
Even een broodnodige schop omhoog aangezien ik voor deze zomer twijfel tussen Peru & Bolivia en Cambodja & Vietnam.

Vorig jaar met Djoser naar China & Tibet geweest, en dat is erg goed bevallen. Echter, dit jaar ben ik weer single.
pi_36180345
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:59 schreef Strolie75 het volgende:
Even een broodnodige schop omhoog aangezien ik voor deze zomer twijfel tussen Peru & Bolivia en Cambodja & Vietnam.

Vorig jaar met Djoser naar China & Tibet geweest, en dat is erg goed bevallen. Echter, dit jaar ben ik weer single.
Ik zie het verband niet?
  zondag 19 maart 2006 @ 21:16:35 #178
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_36180498
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:12 schreef k_man het volgende:
Ik zie het verband niet?
Ow, misschien zijn er mensen die ervaringen hebben met Djoser, Summum, etc naar die bestemmingen.
pi_36180552
Aha. Nee, niet naar die bestemmingen.
  zondag 2 april 2006 @ 13:41:44 #180
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_36575413
Laat ik dit topic eens schoppen

Voor aanstaande zomer ben ik op zoek naar een groepsreis door Egypte, met in het eerste gedeelte vooral veel bezienswaardigheden (Luxor, Aswan, etc) en als afsluiter minimaal een halve week zon/zee/strand.

Momenteel heb ik Shoestring en Koningaap op de korrel, samen met Fox. Shoestring en Koningaap bieden een 22-daagse reis die dit alles heeft, Fox biedt een verlengbare reis op basis van 15 dagen. Bij Fox ben ik een beetje bang dat ik met archeologen met baarden van Luxor tot Cairo opgescheept zit eigenlijk

Is er iemand die deze rondreizen al eens gedaan heeft, of nog hele goede ervaringen met een andere organisatie te delen heeft?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_36578392
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:41 schreef webspider het volgende:

Bij Fox ben ik een beetje bang dat ik met archeologen met baarden van Luxor tot Cairo opgescheept zit eigenlijk
Waarom
  zondag 2 april 2006 @ 15:34:20 #182
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_36579287
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:08 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Waarom
De website komt erg stoffig bij me over .. Ik weet dat het niet representatief *hoeft* te zijn, maar beter een keer teveel gevraagd dan een baard in je nek
pi_36580736
Ik ben vorig jaar in de zomervakantie met Fox naar Mexico geweest en dat was echt super!

Jonge en gezellige groep (de helft was onder de 30), prima reisleiding (vrouw van begin 30 die al 15 jaar in Mexico woonde), prima hotels enz.

Ik ben ook met Djoser en Baobab op vakantie geweest. Dat was ook prima, maar de mensen in de groep waren bij beide reizen wat ouder dan bij Fox. Niet dat dat erg is, maar ik vond een jonge groep ook wel een keer gezellig! Als ik nu uit deze drie organisaties zou moeten kiezen, zou ik weer voor Fox gaan.
  woensdag 5 april 2006 @ 10:22:56 #184
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_36665869
Zijn er meer mensen met Djoser op reis gegaan waarbij de groep wat ouder was
pi_36666307
Je kunt bij een hoop organisaties tegenwoordig de groepssamenstelling bekijken voor de reis die je wilt gaan boeken. En anders gewoon bellen en vragen.
pi_36666458
Ja, bij Djoser was ik wel steeds de jongste. Maar dat lag meer aan de bestemmingen dan aan Djoser. Ik ben met Djoser bijv naar Japan geweest. Een erg dure reis, niet voor iedereen mogelijk of aantrekkelijk. Ook met Djoser naar Jemen geweest. Dat is een bestemming die niet bij veel mensen opkomt. De meesten zullen daar pas heengaan als ze al wat verder in hun 'reiscarrière' zijn.

Naar Egypte denk ik dat je wel veel jonge mensen in de groep zult hebben. Dat is erg gangbaar en betaalbaar. Bovendien is Djoser natuurlijk - de naam zegt het al - vanouds dé Egypte specialist.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:02:17 #187
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36666789
De Djoser-groep waar ik in zat in Egypte was erg gemengd. Gezin met 3 dochters (ongeveer 10, 13 en 16 jaar), een aantal 20-ers (waaronder ik), een enkele 30-er (waaronder mijn vriend) en 'n paar "oudere" stellen. Zoiets in ieder geval, weet 't even niet meer precies. We waren met 'n man of 20. Was een erg gezellige groep!
***Levi was here***
pi_36990808
Ik hou het de laatste jaren meestal bij Baobab, Sawadee en Koning Aap. die bevallen mij prima, met voorkeur voor Sawadee.

Djoser kijk ik eigenlijk al jaren niet meer naar. De organisatie, de gevolgde reisroutes, de deelnemers over het algemeen en de reisleiders zo nu en dan zijn de punten waarop voor mij Djoser minder scoort.
pi_37094498
Ik ben met Koning Aap weggeweest. Goed geregeld, geen grote groep, verschillende leeftijden (van 20 tot 50). Het was een avontuurlijke reis dus dat scheelt ook in het "bejaardengehalte".

Voor mensen die echt onontdekte gebieden inwillen met flinke trekkingen:
- HT Wandelreizen: www.htwandelreizen.nl
- SNP www.snp.nl
Vooral met HT hebben mijn ouders zeer goede ervaring. Hele kleine groepen en super manier van rondreizen. Wel wat prijziger dan bijv Koning Aap, maar het zijn ook wat andere gebieden en meer echte trekking.
pi_37374936
Beste mensen,
Weten jullie misschien of er in in de maanden juni/juli/augustus een soort jongerenvakanties/jongerenactiviteiten/studentenvakanties/studentenacitiviteiten worden gehouden naar de regio Nice (cannes etc...) in Zuid-Frankrijk?

Ik wil nl. graag naar deze regio op vakantie, maar wel een beetje nieuwe mensen van mijn leeftijd leren kennen Iemand een idee?

ps. geen pauperorganisaties aub, ik wil niet tussen de (V)MBO'ers belanden
pi_37584568
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ow, misschien zijn er mensen die ervaringen hebben met Djoser, Summum, etc naar die bestemmingen.
Nee, niet naar die bestemming. Wel Djoser geboekt voor Sri Lanka, maar ze presteerden het tot 2 keer aan toe af te zeggen wegens onvoldoende deelname. Ervaring+djoser+sri lanka = bij mij dus niet erg positief.

Ga nu met Vietnamonline naar Vietnam. Had collega erg goede ervaringen mee...
pi_37584732
Tja, dat ligt niet echt aan Djoser hè?
pi_37585564
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:00 schreef k_man het volgende:
Tja, dat ligt niet echt aan Djoser hè?
Ha, nou, daar denk ik anders over! Dat kan 1 keertje gebeuren, maar 2 keer achter elkaar?!? Ik kan natuurlijk ook een reisbureau beginnen en maar liefst 25 reizen richting een bepaalde bestemming inplannen. En vervolgens roepen dat de helft van m'n reizen niet door kan gaan omdat ik zoveel boekingen van m'n levensdagen niet bij elkaar krijg. Maar intussen ervan uit gaan dat ik de mensen mooi binnen heb. Vakantiedagen aangevraagd, vaccinaties gehaald, zich ingesteld op een reis etc. Kan ik ze dus mooi een ander reisje aansmeren.

Ik heb ze nog gevraagd om naar een oplossing te zoeken. Het venijn zat 'm namelijk in de staart: de Malediven. Daar wilden we dolgraag heen om te snorkelen, dat was echt m'n droom. Dus bestelden we de reis Sri Lanka en Malediven. Die ging tot 2 keer aan toe niet door. Ik kreeg als alternatief aangeboden om 1 dag eerder te vertrekken en de Sri Lanka-reis zonder de Malediven doen. Dus zei ik "dan is het toch een kleine moeite om een aansluitende vlucht naar de Malediven te regelen?" Weet je wat ze zeiden? "Nee, dat is teveel werk om te regelen. Dat soort maatwerkdingen doen wij niet. Dan moet ik namelijk andere vliegtuigstoelen gaan zoeken dan die we standaard reserveren en dat is veel te lastig"

Voor mij nooit meer Djoser dus...
pi_37588318
Nou, dat is merkwaardig. Volgens mij kun je bij Djoser wel verlengingen e.d. regelen.

Dat reizen niet door kunnen gaan is voor Djoser ook vervelend. Ze moeten daar wel kosten voor maken, terwijl er geen inkomsten tegenover staan. Ook kun je Djoser niet aanrekenen dat ze niet hun best zouden doen de reizen vol te krijgen. Djoser adverteert enorm veel.

Overigens kun je op de site van Djoser zien in hoeverre de reizen al volgeboekt zijn. Als je geen risico wilt lopen dat de reis niet door gaat kun je daar dus eerst naar kjiken. Of even bellen.
pi_37597376
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 21:54 schreef k_man het volgende:
Nou, dat is merkwaardig. Volgens mij kun je bij Djoser wel verlengingen e.d. regelen.
Ik vond het ook merkwaardig. Was totaal niet wat ik van een dergelijke reisorganisatie verwacht had...
quote:
Dat reizen niet door kunnen gaan is voor Djoser ook vervelend. Ze moeten daar wel kosten voor maken, terwijl er geen inkomsten tegenover staan. Ook kun je Djoser niet aanrekenen dat ze niet hun best zouden doen de reizen vol te krijgen. Djoser adverteert enorm veel.
Oh, die kosten zullen wel meevallen, anders zouden ze wel beter plannen! . Maar als je twee keer achter alkaar dezelfde reis niet vol krijgt, heb je m.i. op z'n minst een flinke inschattingsfout gemaakt... En als je het vervolgens vertikt dat kleine beetje extra service te verlenen om toch die vakantie door te kunnen laten gaan....tsja...dan ben ik er klaar mee...
quote:
Overigens kun je op de site van Djoser zien in hoeverre de reizen al volgeboekt zijn. Als je geen risico wilt lopen dat de reis niet door gaat kun je daar dus eerst naar kjiken. Of even bellen.
Werk je bij Djoser ofzo? Of heb je aandelen?
Lijkt me een goede tip voor mensen die er toch voor kiezen om via Djoser te boeken... Maar misschien is het dan wel handig om even uit te leggen waar precies, want ik kan het nergens vinden...
pi_37597949
Van de Djoser site:
quote:
Is het mogelijk om eerder heen of later terug te vliegen dan de groep?Ja, dit is mogelijk! Wij dienen dit echter aan te vragen bij de luchtvaartmaatschappij, wat betekent dat het onder voorbehoud van beschikbaarheid op de betreffende vlucht is. Om dit aan te vragen dien je eerst je boeking te maken. Voor het wijzigen van de vluchtdatum worden de kosten doorberekend, deze kosten bedragen minimaal Euro 50,-. Extra vluchten of een andere heen- of terugvluchtbestemming verzorgen wij niet.
Dus wat jij wilde doen ze inderdaad niet, want het ging om een andere bestemming. Wat je wel had kunnen doen is het 'landarrangement' boeken: dat is de reis zonder de vluchten. Je had dan zelf de vluchten en het verblijf op de Malediven moeten boeken.
quote:
Oh, die kosten zullen wel meevallen, anders zouden ze wel beter plannen! . Maar als je twee keer achter alkaar dezelfde reis niet vol krijgt, heb je m.i. op z'n minst een flinke inschattingsfout gemaakt...
Dat is vervelend ja. Dan zou je denken dat er beter wat minder data aangeboden kunnen worden, zodat de belangstellng per reis hoger uit komt. Misschien was het een nieuwe reis? Dan kan het zijn dat de belangstelling tegenviel tov de inschatting vooraf.
quote:
Lijkt me een goede tip voor mensen die er toch voor kiezen om via Djoser te boeken... Maar misschien is het dan wel handig om even uit te leggen waar precies, want ik kan het nergens vinden...
Als je op de site bij de reis die je wilt kijkt bij 'vertrekdata / prijs' zie je hoe het zit met de beschikbaarheid. De reis die jij wilde kent op vertrekdatum 2 augustus bijvoorbeeld nog maar één beschikbare plaats, dus die gaat zeker door.
pi_39874136
Ik wil in augustus een weekje surfen (golf of wind, maakt niet zoveel uit) in Engeland, kent iemand goede surfscholen in Engeland? Die als het even kan ook onderdak aanbieden (camping oid).

Ik had al http://www.errantsurf.com/, leek mij wel goed! .
pi_40678516
ik heb een vraag. graag zou ik willen weten of mensen hier ervaring hebben met groepsreizen voor eh zeg maar de oudere jongere. ik ben 29 en wil niet met een koning aap groepsreis mee aangezien de meeste mensen die daar met mee gaan ongeveer 45 zijn als ik zo de inschrijflijsten bekijk.

Probleem is namelijk niet dat ik geen vrienden heb of zo maar dat die vrienden allemaal met het vreindinnetje op vakantie gaan. ik ben inmiddels al een tijd niet met vakantie geweest en wil gewoon lekker weg met een groep toffe mensen en nog wat zien onderweg ook.

dus heb je ervaringen of tips laat het me dan maar ff weten!
pi_40678595
Kijk eens op www.shoestring.nl
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40678616
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')