abonnement Unibet Coolblue
pi_23215976
quote:
Op woensdag 10 november 2004 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Bij de links van de avontuurlijkere reisorganisaties staat een link naar joker.be
Ik heb daar eens rondgekeken, en op zich klinkt dat best aardig. Is er ook iemand die daar toevallig al ervaring mee heeft?
Volgens mij is Joker een redelijk bekende organisatie in Belgie, ik heb de naam al eerder zien langs komen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_23216113
het klinkt wel goed, met kleine groepen, flexibele planning, lokaal vervoer enzo...de voordelen van de reisbegeleiding maar toch ook voldoende ruimte voor jezelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24083053
Wij zitten er aan te denken om komende zomer een reis met Djoser te gaan maken. Nu houden we normaal helemaal niet van georganiseerde reizen, maar voor sommige bestemmingen in bijvoorbeeld Azië en Zuid-Amerika zie ik mezelf nog geen auto/overnachtingen regelen.

Djoser presenteert zich als een "andere manier van reizen", hetgeen me wel aanspreekt.

De andere manier van reizen is er voor iedereen die de voordelen van een groepsreis wil combineren met veel individuele vrijheid. Je proeft van het dagelijks leven in andere culturen, bekijkt bijzondere monumenten en geniet van ongerepte natuur, zonder dat je je zorgen hoeft te maken over vervoer of verblijf.

Verder zien de bestemmingen in de nieuwe catalogus van 2005 er weer geweldig uit.

Zijn er hier wel eens mensen met Djoser op vakantie geweest? Waar naartoe ben je geweest en is het bevallen? Had je inderdaad nog genoeg vrijheid om er zelf op uit te gaan en plekken te ontdekken? Hoe was de reisbegeleiding?

Kortom, deel je ervaringen! Alvast bedankt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24085452
Ik heb die site van Djoser doorgelezen, en het ziet er erg aardig uit.
Weet niet of die prijzen hoog of juist niet zijn. Zijn dat een beetje redelijke prijzen?

dus tvp
  zondag 19 december 2004 @ 18:54:03 #105
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24086788
Was naar Cuba met Shoestring verleden jaar. Dan zit je regelmatig in hetzelfde hotel bij Summum en Djoserreizigers. Het zal wellicht niet altijd zo zijn, maar de Djoserreizigers waren toen nog al uit de hoogte en vreselijk ongezellig en hadden bovendien bonje binnen de groep. Summum en Shoestring hadden beide een gezellige groep, die naast de culturele activiteiten ook nog een hele gezellige avond/nacht van er konden maken.
De reis van Djoser zit qua opbouw beter in elkaar dan Summum en Shoestring en is wat duurder, maar trekt daardoor denk ik ook een andere reiziger denk ik. Maar dit is slechts mijn ervaring.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_24087501
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:57 schreef Strolie75 het volgende:

Zijn er hier wel eens mensen met Djoser op vakantie geweest? Waar naartoe ben je geweest en is het bevallen? Had je inderdaad nog genoeg vrijheid om er zelf op uit te gaan en plekken te ontdekken? Hoe was de reisbegeleiding?

Kortom, deel je ervaringen! Alvast bedankt.
Ik ben in juli 2000 met Djoser op vakantie geweest; een rondreis door West-Turkije. We hadden een ontzettend gezellige groep en goede reisleider en het is mij allemaal prima bevallen.
Afgelopen zomer ben ik met Baobab geweest en daar heb ik toch wel wat verschillen opgemerkt. Bij Djoser zijn ze wat meer voor het "groepsgevoel", wat betekent dat je practisch elke avond met z'n allen uit gaat eten en er ook geëvalueerd wordt hoe het in de groep gaat. Je had naar mijn idee minder vrijheid om zelf dingen te gaan bekijken, omdat het programma in ons geval bomvol zat.
Bij Baobab had je wat meer persoonlijke vrijheid, werden er geen groepsevaluaties gehouden en ging je eten met wie je maar wilde.
Persoonlijk is het mij allebei goed bevallen. De Djoser reis was mijn eerste "echte reis" en ik vond de begeleiding en het vaste programma wel prettig, maar ik ken ook mensen die het erg beklemmend vonden en die daardoor dus voortaan voor Baobab, koning Aap of Summum kiezen.
pi_24087768
Overigens meteen maar een positieve opmerking voor Baobab, waar ik in aug. dit jaar 22 dagen mee naar Oost-Turkije ben geweest. Alles was super geregeld en de reisbegeleiding was uitstekend. De medereizigers waren wat ouder dan ik had verwacht (wij, 23 en 24, waren de enigen onder de 30), maar dat maakte eigenlijk niet zoveel uit.
  zondag 19 december 2004 @ 20:10:04 #108
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24088157
Groepsevaluaties bij Djoser , dat bedoel ik dus. Leeftijden van medereizigers kan je vantevoren opvragen btw.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_24096122
28, 29 en 30 januari zijn er informatieavonden bij Djoser. Maar eens even langs gaan. Groepsevaluaties klinkt wel erg
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24122242
quote:
Op zondag 19 december 2004 19:31 schreef Fannetje het volgende:
Bij Djoser zijn ze wat meer voor het "groepsgevoel", wat betekent dat je practisch elke avond met z'n allen uit gaat eten en er ook geëvalueerd wordt hoe het in de groep gaat. Je had naar mijn idee minder vrijheid om zelf dingen te gaan bekijken, omdat het programma in ons geval bomvol zat.
Ik ben 2 keer met Djoser geweest (Japan en Baltische landen) en 1 keer met Baobab (Cuba) en ik merkte weinig verschil. Die groepsevaluatie herken iig totaal niet. Bij Djoser was er ook volledige vrijheid om te doen wat je wilde en dat er met de hele groep gegeten werd zal geloof ik alleen op de eerste en laatste avond gebeurd zijn, of zelfs dat niet.

Wat wel leuk is bij Djoser is het groepsschrift. Iedereen heeft dat een dag en schrijft er zijn belevenissen van die dag in als een soort dagboek. Daarna gaat het naar de volgende, etc. En aan het eind krijgt iedereen een kopietje. Maar ook dit is helemaal vrijwillig en niemand zal je er op aan kijken als je er niet aan mee doet.
pi_24122769
Ik denk dat het er uiteindelijk toch gewoon op neer komt dat je geluk moet hebben met de groep.
Zijn de programma's trouwens niet vaak erg vol bij de georganiseerde reizen??
Dat gevoel had ik iig wel bij de groep van Shoestring die wij tegen kwamen in Guatemala.
  dinsdag 21 december 2004 @ 22:36:12 #112
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24126681
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:10 schreef Bayswater het volgende:
Groepsevaluaties bij Djoser , dat bedoel ik dus. Leeftijden van medereizigers kan je vantevoren opvragen btw.
Maak je geen zorgen.. die evaluaties zijn vooral erg voor de reisleider (spreek uit ervaring). De groep zelf wordt niet geevalueerd, maar het verloop van de reis. Dit omdat veel mensen het toch niet durven te zeggen als er iets niet helemaal naar hun zin gaat. Ik ben zelf rb geweest bij Djoser en heb na een reis of 2 geen evaluaties meer gedaan. Ik wist toch wel dat ik mijn werk prima deed.

Wbt. het schrift: dit heb ik ook meestal wel aan de mensen zelf overgelaten. Sommige groepen waren er heen enthousiast over, andere totaal niet en andere groepen hebben het deels (somimige wel, sommige niet) gedaan. Moet eerlijk zeggen dat ik me wel eens helemaal krom gelachen heb om die verhalen.. andere mensen zien dingen soms echt volledig anders dan dat je ze zelf beleeft.

Wat betreft de relaties tussen de verschillende groepen in 1 hotel: ik heb gemerkt dat groepen meteen hun tanden laten zien als ze merken dat er nog een groep NLers in een hotel zit. En het maakt eigenlijk niet uit van welke organisatie dat dan is. Wel grappig omdat de RB's elkaar meteen opzoeken, hup een paar biertjes pakken en even bijlullen. Ook als het een cuncurerende organisatie is :-)

Wat betreft Mexico /Guatemala kan ik de volgende organisaties aanraden (in alfabetische volgorde, ieder in zijn eigen segment):

Groepen:

Djoser
Fox
Oad
SNP
SRC

Individueel:

Mytravel (vroegere NBBS)
OAD
Outsight
SNP
WRC

Vergelijk goed, ieder bedrijf heeft zijn voor en nadelen, maar deze leveren prima werk. Kijk wat voor jou belangrijk is. In veel gevallen: what you pay is what you get.

Ik heb minder verstand van strand vakanties in Mexico, MAAR: vlieg in ieder geval NIET met Holland Exel. Als je een charter boekt zorg dan dat dat Martinair is, niet duurder, wel 100x beter.

Veel succes en pezier allemaal!!!

C.
pi_24132046
Wat leuk! Weer een oldbie!
Jij hebt toch een tijdje als reisbegeleider gewerkt na je studie Casey?
Hoe lang heb je dat gedaan eigenlijk?
Leuk je weer te zien iig!
pi_24141940
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 19:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik denk dat het er uiteindelijk toch gewoon op neer komt dat je geluk moet hebben met de groep.
Zijn de programma's trouwens niet vaak erg vol bij de georganiseerde reizen??
Dat gevoel had ik iig wel bij de groep van Shoestring die wij tegen kwamen in Guatemala.
Programma's?

Bij Djoser, Baobab en aanverwanten is over het algemeen je hotel en het vervoer geregeld en verder zoek je het allemaal toch lekker zelf uit.

Ik krijg spontaan jeuk als ik in reisbeschrijvingen iets lees van 'de middag vrij te besteden' ofzo. Ik wil al mijn tijd vrij kunnen besteden. Fuck het programma!
pi_24145459
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Programma's?

Bij Djoser, Baobab en aanverwanten is over het algemeen je hotel en het vervoer geregeld en verder zoek je het allemaal toch lekker zelf uit.

Ik krijg spontaan jeuk als ik in reisbeschrijvingen iets lees van 'de middag vrij te besteden' ofzo. Ik wil al mijn tijd vrij kunnen besteden. Fuck het programma!
Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld door de shoestring groep die we in Guatemala tegen kwamen.
Ze kwamen aan bij de jungle lodge waar wij ook zaten, kregen instructie van hun reisbegeleider dat ze hun tassen naar de kamers konden brengen en daarna direct weer terug moesten komen, want dan konden ze gelijk door met het bootje naar Livingston. Als ze dan terugkwamen, waren ze precies op tijd om nog mee te kunnen met de jungletocht.
En toen we ze de volgende dag weer tegen kwamen, waren ze s ochtends om 6 uur vertrokken, daarna gelijk naar Tikal gegaan en 's avonds zaten we dus in Flores.

En de begeleidster van de groep die we vorig jaar tegen kwamen in Essouira, was zo lief geweest een briefje op te hangen bij de receptie met daarbij alles wat je kon doen in het stadje en dat ze de volgende ochtend om half 9 werden verwacht voor het ontbijt.

Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk.
Maar misschien ben ik net de verkeerde groepen tegen gekomen. De Shoestring groep had natuurlijk wel een dag vertraging opgelopen door stakingen in Guatemala, dus dat moesten ze wel inhalen.
  woensdag 22 december 2004 @ 21:15:09 #116
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_24146002
Bij Shoestring hadden we altijd een begeleider uit het land zelf, die heeft iets vaker de juiste connecties. Programma's vol vrijheid met goede tips.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_24158988
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:51 schreef Liejannuh het volgende:
En de begeleidster van de groep die we vorig jaar tegen kwamen in Essouira, was zo lief geweest een briefje op te hangen bij de receptie met daarbij alles wat je kon doen in het stadje en dat ze de volgende ochtend om half 9 werden verwacht voor het ontbijt.
Ja, dat is het denk ik: wat je kunt doen. Maar ik denk dat niemand zich er aan stoort als je zelf je eigen goddelijke gang gaat.
  vrijdag 24 december 2004 @ 07:40:13 #118
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24174001
quote:
Op woensdag 22 december 2004 08:15 schreef Liejannuh het volgende:
Wat leuk! Weer een oldbie!
Jij hebt toch een tijdje als reisbegeleider gewerkt na je studie Casey?
Hoe lang heb je dat gedaan eigenlijk?
Leuk je weer te zien iig!
Hoi Liejannuh!!

Ik heb ongeveer een jaar als reisbegeleider gewerkt, daarna verder gegaan in tourisme (in Mexico) maar bijna niet meer als reisbegeleider meer, een enkel reisje nog. De laatste reis die ik gedaan heb was de reis van Mexico Stad naar Los Angeles, van Djoser, die helaas gediscontinueerd is Jammer want het was een schitterende reis die nu niet meer in Nederland aangeboden wordt. Tja.

Groetjes,

C.
pi_24189874
Ben je nu weer terug in Nederland? Wel heel gaaf lijkt mij om een tijdje als reisbegeleider te werken na je studie. Kwam pas nog iemand tegen en die deed een aantal reizen per jaar, naast haar baan als lerares. Dat zou helemaal een geweldige combinatie zijn!

Ik dacht trouwens dat ik pas nog die reis van Mexico City naar Los Angeles had gezien, maar ik zal me wel vergissen.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 05:57:12 #120
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_24619955
... en we blijven nog even off topic....

Nee, ik ben nog steeds in Mexico, ben hier blijven hangen dus. Woon nu in Mexico Stad en werk nog steeds in tourisme, maar nu vanachter een bureau.

Een paar reisen per jaar begeleiden naast je vaste baan... helemaal geweldig lijkt me dat. Ik reis nu veel te weinig (alleen inkooprreisjes, en dat moet allemaal veel te snel en veel te druk- 40 hotels in een middag bezoeken, zoiets.......)

En nu verder weer on-topic allemaal, we hebben het over reisorganisaties!!!
pi_24783573
4 weken vakantie met Djoser achter de rug heeft!

Ik ben naar Australie geweest en eigenlijk heeft Djoser zich niet zoveel met de reis bemoeid. Ze hebben allene geregeld dat diverse onderdelen op elkaar aansloten. De gids/begeleider/chauffeur, 1 persoon, en het busje waren allemaal van een Aussie organisatie Wayward. En dat was allemaal goed geregeld. Goed busjes, goede chaffeurs met verstand van zaken.

En de groep was ook wel oke. Er zaten er sommige bij die wel graag veel met de groep deden maar daar had ik geen zin in. Dus dat heb ik ook meteen duidelijk gemaakt door vanaf dag 1 alleen op pad te gaan
Ik heb die reis geboekt omdat die georganiseerd was, niet omdat het een groepsreis was.

Wat ik wel jammer vind van Djoser is dat ze vooraf een heleboel niet verteld hebben. Zo hadden ze ons best wel kunnen vertellen dat de reis door wayward werd gedaan. Maar in plaats daarvan deden ze wekenlang alsof we 1 reisbegeleider zouden hebben en dat we daar vooraf al info over zouden krijgen.
En bij een treinreis moesten we zelf uitvinden hoe we aan kaartjes moesten komen, onze reisbegleider wist dat niet en liet ons eigenlijk op het station achter
Maar verder zat het wel helemaal goed in elkaar.

Uitgebreid verslag volgt later wel een keer
  zondag 30 januari 2005 @ 10:07:24 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_24829155
Nou het is 29 dagen China + Tibet met Djoser geworden! Ik ben benieuwd!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24829347
quote:
Op zondag 30 januari 2005 10:07 schreef Strolie75 het volgende:
Nou het is 29 dagen China + Tibet met Djoser geworden! Ik ben benieuwd!
Dat gaat vast een hele mooie reis worden. Ik hoop dat je er een verslag van gaat maken.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 30 januari 2005 @ 10:29:35 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_24829354
quote:
Op zondag 30 januari 2005 10:29 schreef Lucille het volgende:
Dat gaat vast een hele mooie reis worden. Ik hoop dat je er een verslag van gaat maken.
Zeker
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_24834289
Op 13 juli gaan we een 16 daagse rondreis door Mexico maken met Fox reizen. Na djoser en baobab dus weer een andere reisorganisatie. Ik ga ze gewoon allemaal uitproberen
pi_24836399
Welk stuk van Mexico Fannetje?? Yucatan?
pi_24838101
De plaatsen waar we komen: Mexico City-Veracruz-Villahermosa-Palenque-San Christobal de las Casas-San Juan Chamula-Tehuantepec-Oaxaca-Taxco-Acapulco
pi_24838415
Oew! leuk reisje!
Mexico City is supergaaf! En Palenque is heeeeeel mooi en San Cristobal en San Juan zijn heel leuk en bijzonder.
Gaat een mooie reis worden!
pi_24987083
Hallo,

Ik ben van plan om in oktober naar Nepal te gaan met Shoestring, heeft iemand ervaringen met deze reisorganisatie? Hoorde namelijk dat er veel jongeren mee reizen die meer voor het feesten en drinken gaan dan voor het land en de natuur.

Groetjes Nienke
pi_24987310
Nepal is toch niet zo veilig op het moment, nu de koning de absolute macht heeft gegrepen? Hoop voor je dat het in oktober weer normaal is, het lijkt me een erg mooi land voor een rondreis, nu is daar de noodtoestand afgekondigd, zie ook het nieuws op
http://nepal.pagina.nl.
http://www.snp.nl/ProductGroups/invariant/services/News.aspx?News=1&newsItemId=57
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_24988254
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 13:23 schreef Adfundum het volgende:
Nepal is toch niet zo veilig op het moment, nu de koning de absolute macht heeft gegrepen? Hoop voor je dat het in oktober weer normaal is, het lijkt me een erg mooi land voor een rondreis, nu is daar de noodtoestand afgekondigd, zie ook het nieuws op
http://nepal.pagina.nl.
http://www.snp.nl/ProductGroups/invariant/services/News.aspx?News=1&newsItemId=57
Hoi Adfundum,

Volg het nieuws over Nepal via Nepal.nl, je kan dan direct alle nieuwsberichten in je mailbox ontvangen! Inderdaad ziet het er niet zo goed uit, maar er is nog geen negatief reisadvies....... Ik hoop ook dat het rustiger wordt t.z.t. maar dat is afwachten.

Hoop dat er mensen reageren met ervaring met het reizen met Shoestring!
Groetjes Nienke
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:32:50 #132
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_24991184
Ik ben 2 keer op reis geweest met shoestring. Een keer naar India en Nepal en een keer naar Zuidelijk Afrika. Beide keren een superervaring, leuke reis, gezellige groep. Er waren beide keren veel mensen bij in de leeftijd van 20 - 35, maar er heerste absoluut geen sfeer van alleen maar uitgaan en feesten. Je hebt sowieso met elkaar gemeen dat je geïnteresseerd bent in verre landen en culturen. Verder was mijn ervaring, vooral tijdens de reis naar India en Nepal, dat je een heel vrij programma hebt waarin je kunt doen en laten wat je wilt. Er zullen altijd wel mensen in zo'n groep zitten die op jouw golflengte zitten en waar je samen dingen mee kunt doen (als je die behoefte hebt). Overigens is mijn ervaring daarbij ook nog dat dat soort reizen zo vermoeiend zijn dat je geen zin hebt om je elke avond te bezatten.
pi_24991650
Ik ben met Shoestring naar Marokko geweest en dat was niet al te best. Slechtste reisbegeleider die ik ooit heb meegemaakt en dubbelboekingen in een van de hotels.

Maar die sfeer van veel jongeren, zuipen en feestvieren herken ik helemaal niet.
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:41:34 #134
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_25026565
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:03 schreef k_man het volgende:
Ik ben met Shoestring naar Marokko geweest en dat was niet al te best. Slechtste reisbegeleider die ik ooit heb meegemaakt en dubbelboekingen in een van de hotels.
Maar die sfeer van veel jongeren, zuipen en feestvieren herken ik helemaal niet.
Ben zelf in 2003 met shoestring naar Moskou / St. Petersburg geweest. Was een goede ervaring. Shoestring kan de reizen iets goedkoper aanbieden doordat ze vaak werken met lokale reisbegeleiders ipv nederlandse, maar dat maakt mij geen zak uit wie het vervoer ed regelt naar de volgende bestemming.

Groep: veel jongere mensen van 20-30jaar en veel alleenreizenden (like me . Misschien dat bij Djoser oid wat meer oudere mensen meegaan.

Verder niets dan lof. Korte mooie reis waarin ik heel veel gezien heb.

Kwaliteit van de reis hangt vaak af van kwaliteit reisbegeleider (en dit kan je bij elke organisatie treffen of niet).
pi_25026843
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:41 schreef Keijs het volgende:
Kwaliteit van de reis hangt vaak af van kwaliteit reisbegeleider (en dit kan je bij elke organisatie treffen of niet).
Het aannamebeleid speelt wel mee natuurlijk. Het lijkt me heel sterk dat de begeleider die mee was in Marokko überhaupt bij Baobab of Djoser zou zijn aangenomen.
pi_25027161
Tja dat is inderdaad afwachten of je het treft of niet met je reisleider. Ik ga in ieder geval die kant op; kreeg vandaag te horen dat ik die maand vrij kan nemen! :-)

Het negatieve reisadvies is inmiddels ingetrokken, maargoed in 8 maanden kan er nog genoeg gebeuren! Ik kijk er in ieder geval onwijs naar uit!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:03:29 #137
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25269000
Ik wil volgend jaar naar de zonsverduistering in Turkije, deze reisorganisatie biedt eclipsreizen aan. Ik zou graag willen weten of het een betrouwbare reisorganisatie is. Dus ik wil aan jullie vragen of jullie al een met baobab op vakantie zijn geweest en wat jullie ervaringen zijn. Oja, nog de homepage:
www.baobab.nl/
Are you nuts??
pi_25269198
Baobab is een grote, bekende organisatie voor wat avontuurlijker reizen. Is prima hoor.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:31:43 #139
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25269382
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:18 schreef k_man het volgende:
Baobab is een grote, bekende organisatie voor wat avontuurlijker reizen. Is prima hoor.
Oke, bedankt, ik had er nog nooit van gehoord.
Are you nuts??
pi_25269501
Baobab is net zoiets als Djoser.
pi_25271227
Hallo,

Wij willen deze zomer een 24 daagse reis door Thailand maken. Nu zijn we er nog niet helemaal over uit met welke reisorganistaie we zullen gaan. We twijfelen zelf tussen Summum en Djoser. Djoser is wel wat duurder en ik kan niet heel duidelijk de verschillen zien tussen de twee organisaties alleen dat de Djoser met Lufthansa vliegt en Summum met Phuket air en met Djoser slaap je ook een keer op een floatel op de River kwai.
Heeft iemand misschien ervaringen met een van deze twee reisorganisties naar Thailand, en was het goed bevallen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil eigenlijk graag gaan boeken!!!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:31:02 #142
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_25271359
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:24 schreef Evelien08 het volgende:
We twijfelen zelf tussen Summum en Djoser.
Ik heb me wel eens laten vertellen, maar heb geen flauw idee af het waar is of niet, dat met Summum het publiek wat meegaat vaak wat jaartjes ouder is.

Verder denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Ben zelf met een aantal avontuurlijke organisaties meegeweest (Djoser, Shoestring, Afriesj) en die waren allemaal goed georganiseerd.

Vaak zijn het net die kleine verschillen in programma die de keuze van de reisorganisatie bepalen. Daar zou ik me dan ook vooral op focussen. Wat wil ik absoluut zien, wat vind ik minder interessant, zitten er oneindig lange busritten in de reis, dat soort zaken.
pi_25278598
Volgens mij is Case_ met Summum naar Thailand geweest. Zal m even wijzen op dit topic.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 13:46:11 #144
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_25331642
iemand ervaring met vaya.nl ?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_25337553
Summum naar Thailand was wel OK. De groep was redelijk, en het programma vond ik wel goed. Was er een ruim jaar geleden.
Ik reis toch liever alleen, om meer mensen te ontmoeten.

Wel wat 50-ers in de groep, maar verder ook wel mensen van net onder de 30. We kwamen in de nachttrein van Chang Mai naar Bangkok nog de groep van Djoser tegen, die ongeveer hetzelfde traject reisden. Was een stuk drukker die groep. Gingen echt elke avond uit, als je mee wilde kon je beter om de dag gaan, anders werd je volgens horen zeggen te moe. Summum is denk ik een stukje rustiger. Minder uitgaan.

[ Bericht 39% gewijzigd door case_ op 02-03-2005 23:04:15 ]
pi_25586019
Heeft iemand ervaringen met de reisorganisatie Intertrek?? Positieve of negatieve??
  zondag 20 maart 2005 @ 04:27:41 #147
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_25604044
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:02 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Heeft iemand ervaringen met de reisorganisatie Intertrek?? Positieve of negatieve??
Persoonlijk niet... en daarom kan ik hier nog typen, dat geldt nl. niet voor alle mensen die wel persoonlijk ervaring met ze hebben...

Ok, misschien flauw hier grappen over te maken maar ik zal NOOIT met die knakkers gaan. Waarom niet?
- Ze hebben behoorlijk avontuurlijke reizen. Maar die worden uitgevoerd met reisleiders, zonder lokaal gidsen in te huren. Grove fout (die vorig jaar aan een aantal van hun klanten het leven gekost heeft).
Als je wilt berklimmen /wandelen, en je hebt er zelf geen (of weinig) verstand van, HUUR DAN EEN GIDS! Een reisleider is geen gids, kan de situatie ter plekker NIET goed inschatten, en dat mag je ook niet van hem of haar verwachten.
Als je nu zelf erg veel verstand hebt van bergklimmen, WAAROM ZOU JE DAN MET HEN GAAN? Dan beter alleen of met wat vrienden, hoef je in ieder geval niet je leven in de waagschaal te stellen om de stupide fouten van hun reisleiders op te vangen.

Als je low risk wilt wandelen, raad ik je SNP aan, die werken ook met tourleaders maar gaan naar veel minder avontuurlijke (=potentieel gevaarlijke) bestemmingen. Wil je toch echt avontuur, Kan ik je drie bedrijven aanraden:
Duitsland: Hauser Excursionen www.hauser.de Moet je wel een beetje Duits spreken natuurlijk. Zij werken meestal met een Duitse reisleider en gecertificeerde lokale gidsen.
In Engeland:
Explore www.exploreworldwide.com of Exodus www.exodus.co.uk.
Ook deze twee bedrijven zijn 100% betrouwbaar. Je kunt gewoon land-only programmas kopen, moet je alleen zelf je vlucht nog regelen (als je niet uit DLD of UK wilt vliegen).

Succes!!!

C.
pi_25609499
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met deze reisorganisatie?

http://www.labyrinth.nl/

Wij gaan dit jaar met ze richting Kroatie (Istrië), Iemand anders die mischien ook heen gaat?
pi_25956214
iemand ervaring met enka reizen?
ga daar dit jaar mee heen naar turkije
pi_25959269
heeft iemand hier toevallig ervaring met X-travel (www.x-travel.nl)?
Ik wil er dit jaar graag mee op vakantie en zou graag jullie ervaringen horen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')