abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2013 @ 07:19:16 #101
66825 Reya
Fier Wallon
pi_126204744
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, als je niet begrijpt vanuit welk standpunt die trots wordt uitgesproken. Deze vrouw is trots op haar huidskleur omdat ze vindt dat ze zich er niet voor hoeft te schamen. De gemiddele blanke die trots is op z'n huidskleur zegt dat omdat hij andere huidskleuren inferieur vindt. Dus loop niet zo te huilebalken calimero.
Het verschil lijkt me vooral dat deze mevrouw maatschappelijk succesvol is, terwijl de meeste types die 'trots' zijn dat ze blank zijn, in feite niets meer dan kansloze marginalen zijn.
pi_126231544
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
Terwijl ze dan wél weer verwachten dat we hun religie normaal vinden. Hypocriet hè?
Hypocriet van jou ja, aangezien in de bijbel doodverwensingen jegens homo's staan, het is nu eenmaal onderdeel van de gristelijke koeltoer die weer eeuwenlang onderdeel van Europa is. Bah, islam is anti-homo, net als de bijbel ja, maar de anti-homo-passages maken nog steeds onderdeel uit van dat boek. Als de islam niet normaal is, dan is het christendom ook niet normaal. En het kan me geen moer schelen als jij een atheïst bent.
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:59:38 #103
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126245586
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat we dat als groep bereikt hebben, ik zeg nergens dat dat komt door huidskleur. Fantast.
Als groep? Maakte jij op het moment dat die zaken bereikt werden dan deel uit van de groep? Het enige wat jij met de groepdie deze zaken bereikt heeft gemeen hebt, zijn de afkomst/huidskleur/voorouders.

quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:55 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Is toch ook zo, of is de Westerse en Nederlandse historie gevuld met prestaties van Aziaten?

Die hebben andere dingen waar ze met recht trots op kunnen zijn.
Wanneer we kijken naar jouw feitelijke bijdrage aan deze historische Westerse en Nederlandse prestaties, heeft de gemiddelde Aziaat die nu leeft, een even grote bijdrage geleverd als jij.

Trots zijn omdat je toevallig op plek x geboren bent of toevallig tot ras x behoort (of omdat vreemden een balletje in het doel weten te schoppen) is in mijn ogen misplaatste trots. Trots kun je in mijn ogen zijn op zaken waar je zelf invloed op hebt gehad.
Krekker is de bom!
pi_126258309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 19:53 schreef Shawn het volgende:

[..]

Hypocriet van jou ja, aangezien in de bijbel doodverwensingen jegens homo's staan, het is nu eenmaal onderdeel van de gristelijke koeltoer die weer eeuwenlang onderdeel van Europa is. Bah, islam is anti-homo, net als de bijbel ja, maar de anti-homo-passages maken nog steeds onderdeel uit van dat boek. Als de islam niet normaal is, dan is het christendom ook niet normaal. En het kan me geen moer schelen als jij een atheïst bent.
Ik heb niks te maken met wat er in de Bijbel en Koran staat. Religie is namelijk ondergeschikt aan de wet, weet je nog? Zou me een mooie teringbende worden als iedereen doodleuk haatdragende boeken gaat schrijven, dat daarna "religie" noemt en daar vervolgens allerlei rechten aan gaat ontlenen of gewelddadig gedrag mee gaat goedpraten. Dan gaan we pakweg 2000 jaar terug in de tijd en kunnen we alle wetgeving verder wel afschaffen. Welkom anarchie.

Overigens is de Bijbel zo tegenstrijdig als de pest. Er staan ook genoeg passages in die juist oproepen tot tolerantie, het niet-veroordelen van anderen en het liefhebben van je naasten. Die tegenstrijdigheden zijn het ultieme bewijs dat de inhoud van die boeken mensenwerk is; een geniaal opperwezen zou zulke blunders niet maken. En uiteindelijk is het gewoon zo dat mensen precies datgene lezen wat ze willen lezen. Hypocrisie is onlosmakelijk met religie verbonden.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2013 13:12:40 ]
pi_126258462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hypocrisie is onlosmakelijk met religie de mensheid verbonden.
Fixed.
pi_126258890
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Fixed.
Niet dat je met deze "fix" iets onwaars zegt, maar hypocrisie is nog meer iets typisch religieus dan iets typisch menselijks. Het zijn namelijk gelovigen die zich beroepen op het woord van God als het ze uitkomt, om datzelfde woord de volgende meer met gemak links te laten liggen. Zie ook het punt van lezen wat je wilt lezen, niet-lezen wat je niet wilt lezen.
pi_126259108
quote:
15s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet dat je met deze "fix" iets onwaars zegt, maar hypocrisie is nog meer iets typisch religieus dan iets typisch menselijks.
Het lijkt me lastig om dat hard te maken, maar goed, er is niemand die je het tegendeel kan bewijzen. Dat is altijd het mooie aan dit soort claims.

quote:
Het zijn namelijk gelovigen die zich beroepen op het woord van God als het ze uitkomt, om datzelfde woord de volgende meer met gemak links te laten liggen.
Omdat ze het woord van een god lezen zijn ze hypocrieter? Wut?

quote:
Zie ook het punt van lezen wat je wilt lezen, niet-lezen wat je niet wilt lezen.
Dat noemen we cognitieve dissonantie. En is geen fenomeen wat je alleen ziet bij gelovigen, integendeel.
pi_126259461
Het is dus even erg als elke andere Europese landen! :+
pi_126260575
quote:
10s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt me lastig om dat hard te maken, maar goed, er is niemand die je het tegendeel kan bewijzen. Dat is altijd het mooie aan dit soort claims.

[..]

Omdat ze het woord van een god lezen zijn ze hypocrieter? Wut?

[..]

Dat noemen we cognitieve dissonantie. En is geen fenomeen wat je alleen ziet bij gelovigen, integendeel.
Gelovigen beroepen zich uitdrukkelijk op de inhoud van een boek, als ze dat uitkomt. En ze negeren net zo gemakkelijk passages van datzelfde boek als het ze uitkomt. Niet-gelovige mensen zullen ook wel eens wat hypocriets doen, maar beroepen zich niet zo nadrukkelijk op de inhoud van een boek.
pi_126264584
Nog even een plaatje ter ondersteuning van het punt:

donderdag 9 mei 2013 @ 15:53:14 #111
198365 Morendo
The Real Deal
pi_126265283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 01:03 schreef Jellereppe het volgende:
Ze was jaren werkzaam als oogarts, voordat ze de politiek in ging.
Ik zou toch zweren dat ik haar op verschillende plekken in Italië armbanden zag verkopen aan toeristen. Misschien een weekendbaan.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 9 mei 2013 @ 17:08:49 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126268070
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even een plaatje ter ondersteuning van het punt:

[ afbeelding ]
^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_126272360
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:32 schreef gelly het volgende:
Ja, als jij gelooft dat je dat te danken is aan je huidskleur dan ben je nog een simpelere ziel dan ik al dacht. Fijn ook dat FOK! racisten als mod aanstelt.
Over simpele zielen gesproken... Uit de claim dat iemand trots is op zn blanke huidskleur kan je niet zonder meer de conclusie trekken dat-tie andere huidskleuren inferieur vindt en/of dat-tie denkt dat zn kwaliteiten volledig terug te voeren zijn op die huidskleur. De zwarte slaven in de VS waren maar wat trots op **hun huidskleur terwijl ze helemaal onderaan de maatschappelijke ladder stonden (niet hun fout natuurlijk), simpelweg omdat **dat een wezenlijk onderdeel van hun identiteit is. Wijs eerst maar eens aan waar er in jouw qoute van VS daar wèl sprake van is voordat je gelijk het labeltje "rassiesmoe!!1einz!" erop plakt.

Oh ja, doe eens voor de gein de Atlantische Oceaan oversteken, en kijk daar naar hoe "spics & blacks" in de bajes elkaar naar de keel vliegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VanishedEntity op 09-05-2013 19:31:57 ]
pi_126273729
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
De semantische discussie over de definitie van racisme om racisme te bagatelliseren. Klassieke truc.
De semantische discussie over de definitie van racisme om niet mens-intrinsieke eigenschappen (religie comes to mind) onder de noemer van racisme te plaatsen. Klassieke truc.

quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:40 schreef remlof het volgende:
Wat een geweldige moderator ben je ook :')
Mss had je zelf niet zo vaak de antifortuyn-kaart moeten spelen toen je zelf nog mod was, relmof :') .

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh? Daar stond niet de zeer versimpelde, kennelijk bij Gelly levende gedachte, dat 'zwart en trots' OK wordt bevonden, en 'blank en trots' niet?
Ja und? Als daar vervolgens direct de conclusie aan verbonden wordt dat "blank en trots" zijn alleen maar voort kan vloeien uit racistische "grondslagen" en "black pride" niet, dat wordt er met 2 maten gemeten op basis van huidskleur, en dat is volgens de gangbare definitie van racisme, gewoon racisme, plain and simple. Hoeven we de ontstaansgeschiedenis van de Black Panthers en hun foute off-shoot de New black Panthers niet voor uit de kast te halen.

Verder wat Reya in post #101 zegt, en dat geldt ook vice versa.

[ Bericht 1% gewijzigd door VanishedEntity op 09-05-2013 19:51:50 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:32:41 #115
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126273804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:31 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

De semantische discussie over de definitie van racisme om niet mens-intrinsieke eigenschappen (religie comes to mind) onder de noemer van racisme te plaatsen. Klassieke truc.

[..]

Mss had je zelf niet zo vaak de antifortuyn-kaart moeten spelen toen je zelf nog mod was, relmof :') .

[..]

Ja und? Als daar vervolgens direct de conclusie aan verbonden wordt dat "blank en trots" zijn alleen maar voort kan vloeien uit racistische "grondslagen" en "black pride" niet, dat wordt er met 2 maten gemeten op basis van huidskleur, en dat is volgens de gangbare definitie van racisme, gewoon racisme, plain and simple. Hoeven we de ontstaansgeschiedenis van de Black Panthers en hun foute off-shoot de New black Panthers niet voor uit de kast te halen.
Dan heb je kennelijk over het hoofd gezien dat ik zei dat ik me goed kan voorstellen als er in het huidige Zimbabwe een 'white and proud' beweging ontstaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126274090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dan heb je kennelijk over het hoofd gezien dat ik zei dat ik me goed kan voorstellen als er in het huidige Zimbabwe een 'white and proud' beweging ontstaat.
En zolang ze "white and proud" zijn omdat ze doorhebben dat die blanke huidskleur, die zonder drastische maatregelen te nemen maar lastig te veranderen valt, hen hun smoel geeft is er wat mij betreft niks aan de pet. Gaan ze daadwerkelijk op de tour die Gezwelly hen op basis van "white and proud" automagisch toedicht verdienen ze wmb ook gewoon elke vorm van ridicule.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:48:41 #117
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126274693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En Zuid-Afrika dan?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:49:41 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126274749
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En Zuid-Afrika dan?
Daar waar mensen puur op basis van hun etniciteit gediscrimineerd en gedemoniseerd worden, is het niet meer dan logisch dat datgene wat leidt tot hun uitsluiting en oppressie ook datgene wordt wat de eigen trots aanwakkert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:50:26 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126274805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar waar mensen puur op basis van hun etniciteit gediscrimineerd en gedemoniseerd worden, is het niet meer dan logisch dat datgene wat leidt tot hun uitsluiting en oppressie ook datgene wordt wat de eigen trots aanwakkert.
Dus ook voor blanken?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:51:13 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126274873
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus ook voor blanken?
Uiteraard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:52:05 #121
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126274954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard.
Ik heb er gewoond, dus het aan de hand ondervonden, in dat licht zou je dus mijn trots niet moeten afkraken he?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 9 mei 2013 @ 19:54:26 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126275144
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:52 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb er gewoond, dus het aan de hand ondervonden, in dat licht zou je dus mijn trots niet moeten afkraken he?
Oh? En je bent dan ook gruwelijk mishandeld aldaar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:00:19 #123
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126275440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh? En je bent dan ook gruwelijk mishandeld aldaar?
Dat er sigarettenfilters, scheldwoorden en af en toe klodders spuug op je afvlogen was niet gek nee. Afgezien van je personeel natuurlijk, die waren vriendelijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:02:50 #125
198365 Morendo
The Real Deal
pi_126275575
quote:
7s.gif Op donderdag 9 mei 2013 20:00 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat er sigarettenfilters, scheldwoorden en af en toe klodders spuug op je afvlogen was niet gek nee. Afgezien van je personeel natuurlijk, die waren vriendelijk.
Ze hebben het daar hélemaal niet op nichten natuurlijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')