Echt. Mensen... voordat er uit Amerika overgewaaide bozeblankemannenslogans de ether in worden geslingerd, LEES EENS EEN BOEK.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
Als een zwarte trots is op zijn/haar huidskleur dan is dat oké!
Als een blanke trots is op zijn/haar huidskleur is dat niet oké!
Aldus Drs. Gelly uit Drenthe.
Nou laat ik in het midden of je wel of niet trots moet zijn op je huidskleur, maar Gelly of Gnaeus of hoe ie zich ook verder mag noemen, uit Drenthe, is iemand met racistische denkbeelden, dat staat nu wel vast!
Tijd voor weer een andere kloon wellicht Gelly-boy, deze is, voor zover ie dat al ooit was, nu echt niet meer geloofwaardig!
Misschien moet je me je dikke nek zelf eens een boek lezen, een goed woordenboek bij voorkeur, daar kun je de verschillende definities van racisme in vinden. In de Dikke van Dale wordt er bijvoorbeeld niet één maal daadwerkelijk naar specifieke kleuren of karaktereigenschappen verwezen en ook worden er geen uitzonderingen gemaakt of voorkeursposities gecreëerd. Dat geldt voor zwarten, blanken, gelen en de hele verdere mikmak. Logisch, dat onderscheid, al was het op grond van historische feiten, zou op zichzelf immers nogal racistisch zijn. Jouw inbreng over racisme, c.q. racistische uitlatingen in de onderhavige sub-discussie, met als handvat een stukje van onze geschiedenis is dan ook totaal niet relevant bij de definitie van racisme. Leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden, zwamneus!quote:Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt. Mensen... voordat er uit Amerika overgewaaide bozeblankemannenslogans de ether in worden geslingerd, LEES EENS EEN BOEK.
De reden voor het gegeven dat er, zeker eind jaren '60 en begin jaren '70, een 'black power' beweging in de V.S. ontstond die de strijdkreet "Black and Proud" hanteerde heeft te maken met het feit dat het 'zwart zijn' in de V.S. eeuwenlang gelijkgeschakeld was met begrippen als dom, achterlijk, inferieur, lelijk en beestachtig. Logisch dat een bevolkingsgroep op een gegeven moment juist datgene waar ze zich volgens de status quo voor zouden moeten schamen aanwenden om hun trots te uiten.
Ik zou het ook schappelijk vinden als er thans in Zimbabwe blanken rondlopen met de idee "White and Proud".
Maar dat gaat te ver voor de oh zo trotse Politiek Incorrecte Brigade op fok... Nee, direct eeuwenlange geschiedenis over boord lazeren, weigeren ook maar een seconde echt onderzoek te doen, en vooral met die verongelijkte toon gaan lopen zeiken over hoe erg het wel niet is om blank te zijn in Nederland.
Ik heb het ook helemaal niet over 'de definitie' van racisme. Ik heb het over de historisch logisch te verklaren reden voor de opkomst van de 'Black Power'-gedachte.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Misschien moet je me je dikke nek zelf eens een boek lezen, een goed woordenboek bij voorkeur, daar kun je de verschillende definities van racisme in vinden. In de Dikke van Dale wordt er bijvoorbeeld niet één maal daadwerkelijk naar specifieke kleuren of karaktereigenschappen verwezen en ook worden er geen uitzonderingen gemaakt of voorkeursposities gecreëerd. Dat geldt voor zwarten, blanken, gelen en de hele verdere mikmak. Logisch, dat onderscheid, al was het op grond van historische feiten, zou op zichzelf immers nogal racistisch zijn. Jouw inbreng over racisme, c.q. racistische uitlatingen in de onderhavige sub-discussie, met als handvat een stukje van onze geschiedenis is dan ook totaal niet relevant bij de definitie van racisme. Leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden, zwamneus!
Als je, je eigen discussietje over de opkomst van de Black Power-gedachte, wil opstarten gebruik mijn quote, gericht op de definitie van racisme, dan niet als aanleiding! Man man man, wat ik al zei leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het ook helemaal niet over 'de definitie' van racisme. Ik heb het over de historisch logisch te verklaren reden voor de opkomst van de 'Black Power'-gedachte.
En sowieso: bijzaken...![]()
Man man man... het zit echt diep niet...
Oh? Daar stond niet de zeer versimpelde, kennelijk bij Gelly levende gedachte, dat 'zwart en trots' OK wordt bevonden, en 'blank is trots' niet?quote:Op maandag 6 mei 2013 18:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je, je eigen discussietje over de opkomst van de Black Power-gedachte, wil opstarten gebruik mijn quote, gericht op de definitie van racisme, dan niet als aanleiding! Man man man, wat ik al zei leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden!
Daar stond een per definitie racistische statement!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh? Daar stond niet de zeer versimpelde, kennelijk bij Gelly levende gedachte, dat 'zwart en trots' OK wordt bevonden, en 'blank is trots' niet?
Laat maar.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar stond een per definitie racistische statement!
Zeg het ze! O wijze moraalridder.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
De semantische discussie over de definitie van racisme om racisme te bagatelliseren. Klassieke truc.
klassieke uitspraak die hier helemaal niet ter zake doet, ksssstquote:Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
De semantische discussie over de definitie van racisme om racisme te bagatelliseren. Klassieke truc.
Correct, al sinds de dagen van Nietzsche een bekend fenomeen.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, bah... moraal...
Valt niks aan te verdienen.
Precies... over lijken gaan, als het maar pecunia oplevert.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Correct, al sinds de dagen van Nietzsche een bekend fenomeen.
Of nouja, sinds het kolonialisme al, Nietzsche is meer modern a-moralisme.
Kan enkel met mate natuurlijk, revoluties moeten we niet hebben. Vraag Khadaffi of Mubarak maar.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies... over lijken gaan, als het maar pecunia oplevert.
Gelukkig.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gewoon een feitelijke analyse van de omstandigheden.
Niemand eigenlijk, maar dat is offtopic.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat bizar. Ik vind van niet.
Oh wacht
Niet waar, en waar.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Niemand eigenlijk, maar dat is offtopic.
Want alle Marokkanen lijken op Ali B. Tuurlijk jochie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:15 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
En jij pikt nu de Tunesiërs als voorbeeld voor alle Noord Afrikanen? Tunesië is een lange tijd onderdeel geweest van het Romeinse rijk dus het is wel logisch dat ze er een beetje op lijken.
De tv presentatoren zijn waarschijnlijk goed geschoold en in de meeste Noord Afrikaanse en Midden-Oosterse landen is de bovenklasse die een klein deel uitmaken van het volk vaak lichter dan het gewone volk dat naar Europe en ook Europa immigreert. De eerste tv presentator is overduidelijk niet Italiaans ogend. De tweede wel maar de derde niet. Op je derde afbeelding kan alleen de man uiterst rechts en en de vrouw uiterst links overkomen als Italiaan maar de rest niet. En Marokkanen idem dito? Je denkt toch niet zelf dat Ali B kan overkomen als een Italiaan? Laat me niet lachen man. De Tunesiers kunnen op enkelen na niet als Zuid Europeaan overkomen. Noord Afrikanen doen al een lange tijd alsof ze Italiaans zijn (dat werkt beter bij de vrouwen) maar in Italië kom je daar echt niet mee weg hoor. En daarmee basta.
Een Nederlander lijkt ook niet op een Rus alleen omdat hij blond is.
Tevens heb ik een vraag, ben je zelf ook van Noord Afrikaanse afkomst?
Nee jij trok volle zalen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |