abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 12:22:50 #61
241662 Jian
Well, well, well
pi_126124013

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 06-05-2013 12:23:35 ]
pi_126124865
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:37 schreef Oud_student het volgende:
Racisme is een normaal verschijnsel, het komt overal voor.
Alleen in Nederland wordt het als probleem gezien en praat men elkaar een schuldgevoel aan.
Nederlanders zijn over het algemeen heel erg tolerant en in de ogen van buitenlanders veel te tolerant. Hier maken ze dan ook graag gebuik van, bijv. Islamieten, Bulgaren, Roemenen, Roma's (nog bedankt Aleid !!) etc.
Dat iets overal voor komt, maakt het nog geen normaal verschijnsel. Op deze manier redeneren.. om te huilen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 mei 2013 @ 12:51:41 #63
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_126124901
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:20 schreef gelly het volgende:

Bespeur ik hier censuur?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 6 mei 2013 @ 12:54:50 #64
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_126125023
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat iets overal voor komt, maakt het nog geen normaal verschijnsel. Op deze manier redeneren.. om te huilen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had het moeten aanvullen dat het heel veel voorkomt, ik denk dat meer dan 50% van de mensheid er racistische denkbeelden op nahoudt. Dan is het idd een normaal verschijnsel.
Het woord normaal houdt trouwens geen waarde-oordeel in.
Homosexualiteit is bijv. ook een normaal verschijnsel, hoewel dat in de Islamitische wereld wordt ontkent.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_126125104
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[..]

Ik had het moeten aanvullen dat het heel veel voorkomt, ik denk dat meer dan 50% van de mensheid er racistische denkbeelden op nahoudt. Dan is het idd een normaal verschijnsel.
Homosexualiteit is bijv. ook een normaal verschijnsel, hoewel dat in de Islamitische wereld wordt ontkent.
Mensen vermoorden is ook een normaal verschijnsel, verkrachting ook. Daar moeten we met z'n allen niet zo zwaar aan tillen.
  maandag 6 mei 2013 @ 12:57:38 #66
241662 Jian
Well, well, well
pi_126125124
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:51 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Bespeur ik hier censuur?
Hoezo? kun je, je geen voorstelling maken van een, bij gebrek aan argumenten, slechts scheldende Gelly?
pi_126125138
quote:

[..]

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dit 'normale' verschijnsel is in bepaalde landen meer aanwezig dan in andere landen. Overigens, uit de context van je bericht waarin je 'normaal' afzette tegen de zinsconstructie: 'Alleen in Nederland wordt het als een probleem gezien', begrijp ik dus dat jij van mening bent dat in de rest van de wereld racisme niet als problematisch gezien wordt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_126125147
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Hoezo? kun je, je geen voorstelling maken van een, bij gebrek aan argumenten, slechts scheldende Gelly?
Ik vroeg enkel wat maar eigenlijk weet ik het antwoord wel.
  maandag 6 mei 2013 @ 13:00:25 #69
241662 Jian
Well, well, well
pi_126125227
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik vroeg enkel wat maar eigenlijk weet ik het antwoord wel.
En ik zei enkel wat je, hier wel bewezen, gewoon bent! :)
pi_126125629
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 17:04 schreef arjan1212 het volgende:
VENETIE -
Cécile Kyenge, de eerste zwarte minister in de geschiedenis van Italië, moet een bezoek brengen aan een blanke vrouw die onlangs in Vicenza is verkracht door zwarte mannen. Dit zegt althans regiopresident Luca Zaia donderdag in de krant la Repubblica.

http://www.telegraaf.nl/b(...)arte_minister__.html
Belachelijk.
pi_126125789
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:37 schreef Oud_student het volgende:
Racisme is een normaal verschijnsel, het komt overal voor.
Alleen in Nederland wordt het als probleem gezien en praat men elkaar een schuldgevoel aan.
Nederlanders zijn over het algemeen heel erg tolerant en in de ogen van buitenlanders veel te tolerant. Hier maken ze dan ook graag gebuik van, bijv. Islamieten, Bulgaren, Roemenen, Roma's (nog bedankt Aleid !!) etc.
Ik zou racisme niet "normaal" willen noemen. Wel zijn we in Nederland doorgeschoten als het gaat om ontzag en respect voor groepen migranten, die daar - in sommige gevallen - gretig misbruik van maken. Maar dat is vooral omdat we zo naïef en slap zijn. En veel te soft en tolerant. Dat is iets dat je zelfs onder Marokkanen in Nederland hoort. Die lachen zich gewoon de ballen uit de broek om ons softe strafbeleid.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:41 schreef gelly het volgende:
Het moet iig fijn voor de racisten op FOK! zijn dat ze ook een moderator aan hun zijde hebben gevonden zodat ze hun rommel zonder hinder in NWS kunnen plaatsen.
Iemand met een andere mening dan de jouwe is niet automatisch een racist.
pi_126125922
quote:
Terwijl ze dan wél weer verwachten dat we hun religie normaal vinden. Hypocriet hè?

Maar goed, terug naar Italië en deze minister: het is schandalig dat ze om haar huidskleur wordt gediscrimineerd en het is zo mogelijk nog absurder dat zo'n deelstaatpremier haar oproept om een verkrachte vrouw te bezoeken, omdat zij door zwarte mannen is verkracht.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:31:37 #73
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_126128707
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dit 'normale' verschijnsel is in bepaalde landen meer aanwezig dan in andere landen. Overigens, uit de context van je bericht waarin je 'normaal' afzette tegen de zinsconstructie: 'Alleen in Nederland wordt het als een probleem gezien', begrijp ik dus dat jij van mening bent dat in de rest van de wereld racisme niet als problematisch gezien wordt?
Ik noem Duitsland, Rusland, maar ook de hele Islamitische wereld.
Daar wordt een niet-Jood verklaring volkomen normaal gevonden ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 6 mei 2013 @ 16:05:02 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126132485
quote:

[..]

[..]

Alleen in de Islamitische wereld? Sorry hoor, maar homoseksualiteit wordt in het grootste deel van de wereld niet als normaal beschouwd. In Oost Europa, Azie, Afrika EN de Arabische/Islamitische landen wordt het vaak zelfs niet eens geaccepteerd, maar zelfs in de westerse wereld, waar het wordt geaccepteerd, is het gewoon iets wat afwijkt van de norm.

Als we dus kijken naar hoe de wereld in elkaar steekt is homoseksualiteit geen normaal verschijnsel. Het wijkt immers af van dat wat gebruikelijk is en het merendeel van de mensheid ziet het nog steeds als anders en waarschijnlijk zelfs als raar.

Dat hoeft overigens niet per definitie wat te zeggen over homo's, het kan even goed wat zeggen over het merendeel van de mensheid.

Ook in de westerse wereld zal een groot gedeelte van de blanke westerlingen die 'geen problemen' hebben met homoseksualiteit het ergens nog steeds als 'raar' of in ieder geval 'apart' zien. Dit natuurlijk naast de groep blanke westerlingen die er nog steeds een afkeer van heeft. Vraag veel van de ogenschijnlijk open minded mensen maar hoe ze het in eerste instantie zouden vinden wanneer zoon homo bleek te zijn... En tuurlijk, een open minded persoon zal het accepteren, maar wedden dat het merendeel toch eerst even zal schrikken?

Maar goed, wellicht bedoel jij dat homoseksualiteit een natuurlijk verschijnsel is, want dat is het wel.
Krekker is de bom!
  maandag 6 mei 2013 @ 17:05:58 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126135268
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De anti racisten mogen hun rommel ook plaatsen, dus wat is het probleem ?
Wat is anti racistische rommel? De vraag om mensen nog altijd op karakter en niet raciale afkomst te beoordelen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 mei 2013 @ 17:10:07 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126135463
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 12:12 schreef Jian het volgende:
Als een zwarte trots is op zijn/haar huidskleur dan is dat oké!
Als een blanke trots is op zijn/haar huidskleur is dat niet oké!

Aldus Drs. Gelly uit Drenthe.

Nou laat ik in het midden of je wel of niet trots moet zijn op je huidskleur, maar Gelly of Gnaeus of hoe ie zich ook verder mag noemen, uit Drenthe, is iemand met racistische denkbeelden, dat staat nu wel vast!

Tijd voor weer een andere kloon wellicht Gelly-boy, deze is, voor zover ie dat al ooit was, nu echt niet meer geloofwaardig!
Echt. Mensen... voordat er uit Amerika overgewaaide bozeblankemannenslogans de ether in worden geslingerd, LEES EENS EEN BOEK.

De reden voor het gegeven dat er, zeker eind jaren '60 en begin jaren '70, een 'black power' beweging in de V.S. ontstond die de strijdkreet "Black and Proud" hanteerde heeft te maken met het feit dat het 'zwart zijn' in de V.S. eeuwenlang gelijkgeschakeld was met begrippen als dom, achterlijk, inferieur, lelijk en beestachtig. Logisch dat een bevolkingsgroep op een gegeven moment juist datgene waar ze zich volgens de status quo voor zouden moeten schamen aanwenden om hun trots te uiten.

Ik zou het ook schappelijk vinden als er thans in Zimbabwe blanken rondlopen met de idee "White and Proud".

Maar dat gaat te ver voor de oh zo trotse Politiek Incorrecte Brigade op fok... Nee, direct eeuwenlange geschiedenis over boord lazeren, weigeren ook maar een seconde echt onderzoek te doen, en vooral met die verongelijkte toon gaan lopen zeiken over hoe erg het wel niet is om blank te zijn in Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 mei 2013 @ 18:48:32 #77
241662 Jian
Well, well, well
pi_126139316
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt. Mensen... voordat er uit Amerika overgewaaide bozeblankemannenslogans de ether in worden geslingerd, LEES EENS EEN BOEK.

De reden voor het gegeven dat er, zeker eind jaren '60 en begin jaren '70, een 'black power' beweging in de V.S. ontstond die de strijdkreet "Black and Proud" hanteerde heeft te maken met het feit dat het 'zwart zijn' in de V.S. eeuwenlang gelijkgeschakeld was met begrippen als dom, achterlijk, inferieur, lelijk en beestachtig. Logisch dat een bevolkingsgroep op een gegeven moment juist datgene waar ze zich volgens de status quo voor zouden moeten schamen aanwenden om hun trots te uiten.

Ik zou het ook schappelijk vinden als er thans in Zimbabwe blanken rondlopen met de idee "White and Proud".

Maar dat gaat te ver voor de oh zo trotse Politiek Incorrecte Brigade op fok... Nee, direct eeuwenlange geschiedenis over boord lazeren, weigeren ook maar een seconde echt onderzoek te doen, en vooral met die verongelijkte toon gaan lopen zeiken over hoe erg het wel niet is om blank te zijn in Nederland.
Misschien moet je me je dikke nek zelf eens een boek lezen, een goed woordenboek bij voorkeur, daar kun je de verschillende definities van racisme in vinden. In de Dikke van Dale wordt er bijvoorbeeld niet één maal daadwerkelijk naar specifieke kleuren of karaktereigenschappen verwezen en ook worden er geen uitzonderingen gemaakt of voorkeursposities gecreëerd. Dat geldt voor zwarten, blanken, gelen en de hele verdere mikmak. Logisch, dat onderscheid, al was het op grond van historische feiten, zou op zichzelf immers nogal racistisch zijn. Jouw inbreng over racisme, c.q. racistische uitlatingen in de onderhavige sub-discussie, met als handvat een stukje van onze geschiedenis is dan ook totaal niet relevant bij de definitie van racisme. Leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden, zwamneus!
  maandag 6 mei 2013 @ 18:50:49 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126139418
quote:
13s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:48 schreef Jian het volgende:

[..]

Misschien moet je me je dikke nek zelf eens een boek lezen, een goed woordenboek bij voorkeur, daar kun je de verschillende definities van racisme in vinden. In de Dikke van Dale wordt er bijvoorbeeld niet één maal daadwerkelijk naar specifieke kleuren of karaktereigenschappen verwezen en ook worden er geen uitzonderingen gemaakt of voorkeursposities gecreëerd. Dat geldt voor zwarten, blanken, gelen en de hele verdere mikmak. Logisch, dat onderscheid, al was het op grond van historische feiten, zou op zichzelf immers nogal racistisch zijn. Jouw inbreng over racisme, c.q. racistische uitlatingen in de onderhavige sub-discussie, met als handvat een stukje van onze geschiedenis is dan ook totaal niet relevant bij de definitie van racisme. Leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden, zwamneus!
Ik heb het ook helemaal niet over 'de definitie' van racisme. Ik heb het over de historisch logisch te verklaren reden voor de opkomst van de 'Black Power'-gedachte.

En sowieso: bijzaken... |:(

Man man man... het zit echt diep niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 mei 2013 @ 18:57:37 #79
241662 Jian
Well, well, well
pi_126139694
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb het ook helemaal niet over 'de definitie' van racisme. Ik heb het over de historisch logisch te verklaren reden voor de opkomst van de 'Black Power'-gedachte.

En sowieso: bijzaken... |:(

Man man man... het zit echt diep niet...
Als je, je eigen discussietje over de opkomst van de Black Power-gedachte, wil opstarten gebruik mijn quote, gericht op de definitie van racisme, dan niet als aanleiding! Man man man, wat ik al zei leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden!
  maandag 6 mei 2013 @ 18:59:00 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126139752
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Als je, je eigen discussietje over de opkomst van de Black Power-gedachte, wil opstarten gebruik mijn quote, gericht op de definitie van racisme, dan niet als aanleiding! Man man man, wat ik al zei leer essentie, hoofdzaken en bijzaken onderscheiden!
Oh? Daar stond niet de zeer versimpelde, kennelijk bij Gelly levende gedachte, dat 'zwart en trots' OK wordt bevonden, en 'blank is trots' niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_126139813
De semantische discussie over de definitie van racisme om racisme te bagatelliseren. Klassieke truc.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:04:00 #82
241662 Jian
Well, well, well
pi_126139936
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh? Daar stond niet de zeer versimpelde, kennelijk bij Gelly levende gedachte, dat 'zwart en trots' OK wordt bevonden, en 'blank is trots' niet?
Daar stond een per definitie racistische statement!
  maandag 6 mei 2013 @ 19:04:46 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126139972
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef Jian het volgende:

[..]

Daar stond een per definitie racistische statement!
Laat maar. :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 mei 2013 @ 19:05:15 #84
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126139991
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
De semantische discussie over de definitie van racisme om racisme te bagatelliseren. Klassieke truc.
Zeg het ze! O wijze moraalridder.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:05:19 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_126139994
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:00 schreef De_Guidance het volgende:
klassieke uitspraak die hier helemaal niet ter zake doet, ksssst
  maandag 6 mei 2013 @ 19:05:57 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126140026
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Oh ja, bah... moraal...

Valt niks aan te verdienen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 6 mei 2013 @ 19:06:45 #87
241662 Jian
Well, well, well
pi_126140054
quote:

[..]

goddamned ......
  maandag 6 mei 2013 @ 19:07:15 #88
241662 Jian
Well, well, well
pi_126140076
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laat maar. :W
Lijkt mij ook ...... :')
pi_126140090
quote:

[..]

Verneuk je eigen subforum toch niet zo druif.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:37:32 #90
322645 Voorschrift
See if I care
pi_126141564
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja, bah... moraal...

Valt niks aan te verdienen.
Correct, al sinds de dagen van Nietzsche een bekend fenomeen.

Of nouja, sinds het kolonialisme al, Nietzsche is meer modern a-moralisme.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')