Ik zou aankloppen bij een oom of tante dan. Blijkbaar ligt dat niet aan jou.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij.
Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).
Het was niet de bedoeling om medelijden te wekken. Ik zoek een praktische oplossing, maar de open deur is niet aan mij besteed, want er zijn een aantal dingen waar je niet bij stil bij lijkt te staan:quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:16 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!
Sta op en loop! Er is in iedere gemeente een daklozen nachtopvang. Daar moet je je persoonlijk melden. Die hebben geen EMail! Die kunnen je ook een postadres leveren.
Vergeet ondertussen dat soliciteren maar. Zolang jij dakloos bent gaat toch geen bedrijf je aan nemen en het UWV weet dat ook. Regel nou eerst dat postadres en de opvang maar eens!
Om kort samen te vatten: God wat ben je zielig. Maar met zielig los je niks op. Met iets doen wel! Ga iets doen!
Voor mijn gevoel hoefde ik vroeger alleen maar enthousiast de werkgever te begroeten en uit te leggen dat ik het werk heel graag wil doen. Tegenwoordig moet je recente werkervaring hebben met de vacante positie, aangevuld met MBO-diploma's en certificaten. Vervolgens moet je jezelf ook heel goed kunnen verkopen in een kruisverhoor waarin je word doorgezaagd over je sterke en zwakke punten, je ambities en hoe de vacature daar op aansluit, je motivatie om om dit specifieke werk te verrichten en je affiniteit voor precies deze werkgever. Vaak in meerdere gesprekken, 1 keer bij het uitzendbureau en soms tot wel 2 keer bij de werkgever.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef NaturalHerbs het volgende:
Als je het zo bij elkaar opsomt klinkt het behoorlijk fucked up. Maar tegelijkertijd is alles al gelijk vele malen beter wanneer je een vaste baan hebt. Dan heb je een inkomen en je huis terug (en daarmee je basis). Voor nu zou ik onderdak zoeken bij bijv het leger des heils. Daar zijn ze immers voor en onderdak is je eerste prioriteit. Van daaruit blijven zoeken naar een baan en hulp.
Ik vraag me af waarom je geen fatsoenlijke baan kunt vinden met een WO-bachelor en aardig wat werkervaring. Daar begrijp ik echt niets van. Je komt op mij over als een intelligent persoon. Wat voor bachelor is het?
Wat is er veranderd in jou in vergelijking tot 10 jaar geleden? Wat zegt je gut feeling over waarom niemand je meer wil hebben voor een basic baantje en waarom men je niet te lijkt willen helpen?
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:57 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt de 10 euro per nacht niet betalen maar hebt wel een telefoon/laptop met internet?
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
Hoe kom je aan stroom dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
Deze laptop is 3 jaar oud en van de Media Markt. Dat levert weinig op. Sollicitatiebrieven typen lijkt mij een betere investering in een oplossing voor de lange termijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.
Zit jij nu buiten gewoonquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik ben daar langs geweest en zij heeft mij doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige wat maatschappelijk werk voor mij kan doen is mij aanmoedigen om een inkomen te krijgen, Daarnaast kan zij in beperkte mate de betalingsregeling versoepelen, maar dat maakt de aflossingstermijn alleen maar langer. Het volledige bedrag, inclusief duizenden euro's aan incassokosten moet hoe dan ook vroeg of laat terugbetaald worden door mij en mij alleen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef Lunaste het volgende:
[..]
Zit jij nu buiten gewoonje zou naar een schuldhulpverlening moeten gaan, die kunnen je wel helpen + uitkering geven zolang je solliciteert
Misschien moet je gewoon eens aankloppen dat je het even zelf niet meer kan...en zijn ze juist blij om je weer te zien?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:47 schreef SomewhatCereal het volgende:
Cactus, ik vind het goedbedoeld en lief advies, maar docenten en studiegenoten wisselde elkaar elke paar maanden en heb ik in geen jaren meer gezien. Bovendien hebben de meest bekende studiegenoten mij de rug toe gekeerd. Ik kan daar niet meer terecht. Min hele familie ligt met elkaar overhoop sinds de tijd voor mijn geboorte en ik heb daar als kind vrij nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
Hmm, dat vind ik echt rot om te horen. Maar denk je niet dat jij het in je hoofd erger maakt dan de werkelijkheid is, uit onzekerheid? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik welke studiegenoot ik ook in de klas heb gehad zou afwijzen als hij/zij mij om hulp zou vragen, of ik die persoon nou wel of niet zou mogen, ik zou toch helpen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:47 schreef SomewhatCereal het volgende:
Cactus, ik vind het goedbedoeld en lief advies, maar docenten en studiegenoten wisselde elkaar elke paar maanden en heb ik in geen jaren meer gezien. Bovendien hebben de meest bekende studiegenoten mij de rug toe gekeerd. Ik kan daar niet meer terecht. Min hele familie ligt met elkaar overhoop sinds de tijd voor mijn geboorte en ik heb daar als kind vrij nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
Alsof het hebben van vrienden zo vanzelfsprekend is, ik heb ook geen vrienden namelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Welke WO studie heb je gedaan dan? En waarom heb je geen vrienden?
Dit is een fout die veel mensen maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
- Het aanvragen van een uitkering leidt tot een gemene vicieuze cirkel: als ik al een uitkering krijg, dan moet ik ook solliciteren. Vind ik een tijdelijke baan, dan heb ik geen recht meer op een uitkering. Als het werk dan ophoudt, dan heb ik opnieuw geen inkomen, want een nieuwe uitkeringsaanvraag brengt weer nieuwe procedures met zich mee.
Toch bedankt voor je inbreng.
Dan heb je dús de verkeerde kant opgewandelt. Je prioriteiten zijn dan dus verkeerd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
- Ik heb gisteren de hele nacht gewandeld om warm te blijven en de hulpverlenende instanties zijn minstens een uur wandelen van mijn huidige omgeving. Mijn benen konden vandaag even niet meer.
Onzin. Iedere gemeente heeft een gratis daklozen opvang. IEDERE zonder uitzondering. Wettelijke verplichting.quote:- Daklozenopvang kost geld. Het Leger des Heils bijvoorbeeld vraagt 10 euro per overnachting. Dat kan ik niet betalen.
Klopt. Je moet je 's ochtends om 's avonds een bed te hebben. Ik zie het probleem niet. Wederom: Prioriteiten.quote:- Een bed moet van te voren gereserveerd worden..
Onzin. Met een tijdelijke of part-time baan blijf je gewoon recht hebben op je uitkering alleen wordt je gekort voor het deel waar je zelf inkomsten hebt. Niks opnieuw beginnen met de procedure, gewoon werkbriefjes inleveren.quote:- Het aanvragen van een uitkering leidt tot een gemene vicieuze cirkel: als ik al een uitkering krijg, dan moet ik ook solliciteren. Vind ik een tijdelijke baan, dan heb ik geen recht meer op een uitkering. Als het werk dan ophoudt, dan heb ik opnieuw geen inkomen, want een nieuwe uitkeringsaanvraag brengt weer nieuwe procedures met zich mee.
Onzin. Schuldhulpverlening stopt je in een sanerings traject. Je schuldeisers kunnen vervolgens kiezen voor een gedeeltelijke afbetaling waarbij jij in 3 of 5 jaar tijd zoveel mogelijk betaald en vervolgens volledig schuldenvrij bent óf, als de schuldeisers niet accoord gaan, wordt je failliet verklaard en krijgen de schuldeisers helemaal niets en ben je alsnog schuldenvrij.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:31 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik ben daar langs geweest en zij heeft mij doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige wat maatschappelijk werk voor mij kan doen is mij aanmoedigen om een inkomen te krijgen, Daarnaast kan zij in beperkte mate de betalingsregeling versoepelen, maar dat maakt de aflossingstermijn alleen maar langer. Het volledige bedrag, inclusief duizenden euro's aan incassokosten moet hoe dan ook vroeg of laat terugbetaald worden door mij en mij alleen.
Het was gewoon een domme opmerkingquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.
Niet om het een of ander, maar de daklozenopvang zal wel plek moeten hebben. Toch echt niet altijd het geval.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dan heb je dús de verkeerde kant opgewandelt. Je prioriteiten zijn dan dus verkeerd.
[..]
Onzin. Iedere gemeente heeft een gratis daklozen opvang. IEDERE zonder uitzondering. Wettelijke verplichting.
[..]
Klopt. Je moet je 's ochtends om 's avonds een bed te hebben. Ik zie het probleem niet. Wederom: Prioriteiten.
[..]
Onzin. Met een tijdelijke of part-time baan blijf je gewoon recht hebben op je uitkering alleen wordt je gekort voor het deel waar je zelf inkomsten hebt. Niks opnieuw beginnen met de procedure, gewoon werkbriefjes inleveren.
[..]
Onzin. Schuldhulpverlening stopt je in een sanerings traject. Je schuldeisers kunnen vervolgens kiezen voor een gedeeltelijke afbetaling waarbij jij in 3 of 5 jaar tijd zoveel mogelijk betaald en vervolgens volledig schuldenvrij bent óf, als de schuldeisers niet accoord gaan, wordt je failliet verklaard en krijgen de schuldeisers helemaal niets en ben je alsnog schuldenvrij.
Alles bij elkaar rammelt je verhaal aan alle kanten. Óf je zit alles uit je duim te zuigen óf je hebt je huiswerk helemaal niet gedaan. De dingen die je zegt zijn simpelweg bewijsbaar niet waar. Ik zou voorstellen óf te stoppen met het posten van nonsens óf van je luie reet af te komen en een keer écht werk te maken van je situatie.
Mijn ex-zwager zit in jouw werk/woon situatie, mijn schoonzus in jouw financiële situatie. Wat ik hierboven meld is allemaal uit dagelijkse praktijk genomen, niet van verhaaltjes "via-via". Ik heb dagelijks te maken met de praktijk van dakloosheid/werkloosheid en hoge schulden en alles is op te lossen, als je er tenminste zélf werk van maakt.
En dit..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef Kumerian het volgende:
Alles bij elkaar rammelt je verhaal aan alle kanten. Óf je zit alles uit je duim te zuigen óf je hebt je huiswerk helemaal niet gedaan. De dingen die je zegt zijn simpelweg bewijsbaar niet waar. Ik zou voorstellen óf te stoppen met het posten van nonsens óf van je luie reet af te komen en een keer écht werk te maken van je situatie.
Kan je meestal ook wel, let op meestal. Meeste zwervers in Nederland kiezen voor het zwerverbestaan. In de maanden dat het mooi weer is zijn ze 3x per week op de opvang (verplichting als ze daklozenuitkering hebben), in de wintermaanden natuurlijk een stuk vaker.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:07 schreef Plums het volgende:
Toen ik van de een op de andere dag dakloos werd, zo'n 5 jaar geleden, kon ik toch echt gelijk bij de daklozenopvang terecht. En met mij vele anderen. Dat was in Roermond.
[..]
En dit..
Oh nee, van heel mijn relaas is er één klein detail wat verdere specificering behoeft, dan zal ik wel een blaaskaak zijn.... De rest van mijn verhaal is simpelweg feitelijk. Dat kan ik van TS' verhaal niet zeggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:53 schreef NomanIW het volgende:
Niet om het een of ander, maar de daklozenopvang zal wel plek moeten hebben. Toch echt niet altijd het geval.
Je mag je toon wel wat matigen blaaskaak.
Of naar Roermond gaanquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:18 schreef Plums het volgende:
Ja in roermond heb je echt dagopvang, waar je woont, eet, slaapt etc. En een daklozenopvang voor zwervers die gewoon een plekkie nodig hebben om te slapen.
Denk dat TS voor de eerste wel in aanmerking komt hoor. Even uitzoeken waar er verder nog zoiets is in zijn buurt en hup, naar binnen lopen. En van daaruit alles op orde maken.
Omdat het Fok/het internet is, gebeurt vaker dan je denkt hoorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:30 schreef Spongebobsterr het volgende:
Waarom negeer je de opmerking over een zwerversuitkering? Is toch de beste oplossing in deze situatie?
Overigens de mensen die moeten laten weten dat zij vinden dat het verhaal rammelt: reageer dan gewoon niet. Ik zag meteen al dat een moderator een kritische opmerking plaatst, aardig.
Het verhaal is echt: waarom zou iemand liegen over zoiets.
Om te weten of er plek is, zal ts ernaar toe moeten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:53 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar de daklozenopvang zal wel plek moeten hebben. Toch echt niet altijd het geval.
Je mag je toon wel wat matigen blaaskaak.
Nieuw op het internet?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:30 schreef Spongebobsterr het volgende:
Het verhaal is echt: waarom zou iemand liegen over zoiets.
Okè. Ik hoorde laatst nog van mijn moeder dat een jongen van mijn leeftijd uit huis was geschopt door zijn ouders, geen onderdak meer had en dagen in het bos slaapte omdat hij ook geen geld had voor dat slaaphuis of hoe je dat noemt. Toen hij bij zo'n instantie kwam stuurden ze hem ook weg om een reden en bla. Toen kreeg mijn moeder nog een woordenwisseling met een collega omdat hij werd weggestuurd en heeft ze uiteindelijk onderdak en geld geregeld etc. En dat is ook echt waar. :p Misschien ligt het per regio verschillend ofzo.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Dan heb je dús de verkeerde kant opgewandelt. Je prioriteiten zijn dan dus verkeerd.
[..]
Onzin. Iedere gemeente heeft een gratis daklozen opvang. IEDERE zonder uitzondering. Wettelijke verplichting.
[..]
Klopt. Je moet je 's ochtends om 's avonds een bed te hebben. Ik zie het probleem niet. Wederom: Prioriteiten.
[..]
Onzin. Met een tijdelijke of part-time baan blijf je gewoon recht hebben op je uitkering alleen wordt je gekort voor het deel waar je zelf inkomsten hebt. Niks opnieuw beginnen met de procedure, gewoon werkbriefjes inleveren.
[..]
Onzin. Schuldhulpverlening stopt je in een sanerings traject. Je schuldeisers kunnen vervolgens kiezen voor een gedeeltelijke afbetaling waarbij jij in 3 of 5 jaar tijd zoveel mogelijk betaald en vervolgens volledig schuldenvrij bent óf, als de schuldeisers niet accoord gaan, wordt je failliet verklaard en krijgen de schuldeisers helemaal niets en ben je alsnog schuldenvrij.
Mijn ex-zwager zit in jouw werk/woon situatie, mijn schoonzus in jouw financiële situatie. Wat ik hierboven meld is allemaal uit dagelijkse praktijk genomen, niet van verhaaltjes "via-via". Ik heb dagelijks te maken met de praktijk van dakloosheid/werkloosheid en hoge schulden en alles is op te lossen, als je er tenminste zélf werk van maakt.
Nee, ik zie niet wat er onrealistisch aan het verhaal is. Er zijn best veel dakloze mensen waaronder jongeren. Waarom zou een dakloos iemand geen fok account kunnen aanmaken om tips te vragen en zijn verhaal kwijt te kunnen. Hij heeft immers niemand.quote:
Niemand die zegt dat een dakloze geen account kan aanmaken. Maar om te stellen dat niemand zo'n verhaal zou verzinnen is ietwat naïef te noemen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:38 schreef Spongebobsterr het volgende:
Nee, ik zie niet wat er onrealistisch aan het verhaal is. Er zijn best veel dakloze mensen waaronder jongeren. Waarom zou een dakloos iemand geen fok account kunnen aanmaken om tips te vragen en zijn verhaal kwijt te kunnen. Hij heeft immers niemand.
Het hebben van vrienden is meestal vanzelfsprekend hoor, behalve op fok.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:50 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Alsof het hebben van vrienden zo vanzelfsprekend is, ik heb ook geen vrienden namelijk.
Niets is vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het hebben van vrienden is meestal vanzelfsprekend hoor, behalve op fok.
Er zijn zat mensen zonder vrienden, dat jij ze niet kent of je dat niet kunt voorstellen betekent niet dat ze niet bestaan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:15 schreef Keep_Walking het volgende:
Het hebben van vrienden is meestal vanzelfsprekend hoor, behalve op fok.
K heb even op Google gekeken . En ik zie dat overnachting bij t leger des heils idd 10 euro kost per nacht. Misschien dat t ergens anders wel gratis is. ik denk dat ts gewoon niet van alle daklozen mogelijkheden op de hoogte is, maar wie wel? Wel ben ik t er mee eens dat hij wat meer initiatief kan tonen door bij instanties te vragen wat hij kan doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef Kumerian het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Incl Warme maaltijd , ontbijt en douchenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:34 schreef Isabeau het volgende:
Zit er bij die 10 euro per nacht ook eten oid? Want voor 10 euro per nacht heb je ook een kamer
Een douche heb je bij het huren van een kamer ook welquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:38 schreef madeliefff het volgende:
Incl Warme maaltijd , ontbijt en douchen
IkDenk dat het per regio verschillend is ofzo. Denk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:40 schreef madeliefff het volgende:
O! Overigens zie ik nu ook staan dat als je geen geld hebt je de kosten ook pas later mag betalen..
Haha je was me voorquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:42 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
IkDenk dat het per regio verschillend is ofzo. Denk.
Weet jij veel met wat voor problemen TS verder kampt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 09:20 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Oh nee, van heel mijn relaas is er één klein detail wat verdere specificering behoeft, dan zal ik wel een blaaskaak zijn.... De rest van mijn verhaal is simpelweg feitelijk. Dat kan ik van TS' verhaal niet zeggen.
En van toon matigen kan geen sprake zijn. Zoals al gezegd: TS' verhaal rammelt aan alle kanten. Daarmee beledigt hij iedereen die wel écht met dit soort problemen kampt. En daar kan ik heel boos om worden. Dus nee, ik hoef mijn toon niet te matigen.
Bel dan op tijd. Jezus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Vervolgens moet ik de aanvraagprocedure, die maanden kan duren, opnieuw starten, omdat ik een dag later dan de vooraf gestelde deadline bel voor een vervolgafspraak.
Aan wie of wat stel ik welke eisen vanaf welke positie? Of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:50 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij zit je niet in de positie om eisen te stellen. En dat doe je nu wél....
Had dan de rest van je waardevolle spullen dan ook ergens anders gestaldquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Alles lijkt tegenwoordig alleen nog maar een kosten-baten-analyse te zijn. Misschien wil het Leger elk jaar ook een hogere winst; professionalisering weet je wel.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:57 schreef hlmllp het volgende:
dat leger des heils ¤10 van je vraagt is echt belachelijk
dat betekent dus gewoon dat men er baat bij heeft als er daklozen zijn
je levert geld op, dat is echt fout.
Onzin, die 10 euro is een onkostenvergoeding en hoeft dus absoluut niet te betekenen dat daklozen geld op zouden leveren.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:57 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Had dan de rest van je waardevolle spullen dan ook ergens anders gestald
van een kale kip valt niet te plukken
maar aangezien Nederland steeds meer America achterna gaat, krijg je dus dit soort gevallen
dat leger des heils ¤10 van je vraagt is echt belachelijk
dat betekent dus gewoon dat men er baat bij heeft als er daklozen zijn
je levert geld op, dat is echt fout.
maarja, sterkte
reken maar eens uit, wat een koude nacht bij elkaar oplevertquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:00 schreef Zeroku het volgende:
Ik denk dat je je WO-bachelor even uit je hoofd moet zetten. Begin eens met vrijwilligerswerk, zodra je een uitkering krijgt baseer je uitgaven daarop en niet op wat je eerst uit kon geven. Denk in stapjes omhoog qua werk en verwacht niet dat je binnen nu en twee jaar weer in jouw vakgebied op jouw oude niveau kunt werken. Vanuit maatschappelijk werk in de gemeenten kunnen ze jou helpen in welke richting je moet zoeken qua werk en kun je ook ondersteuning vinden hoe je het beste kunt solliciteren en waar je het beste op kunt solliciteren. Vaak werken zij samen met het UWV en komen daar tig vacatures voor jou uitrollen.
[..]
Onzin, die 10 euro is een onkostenvergoeding en hoeft dus absoluut niet te betekenen dat daklozen geld op zouden leveren.
Goed idee, daar had ik ook al aan gedacht, in de vorm van een onbetaalde stage. Het UWV is echter een instantie die je zo snel mogelijk aan het werkt wilt hebben, niet kijkt naar de lange termijn en alleen via strikte procedures en regels werkt. Ik verwacht dus niet dat ze er aan mee willen werken, maar als de tijd daar is, zal ik dat zeker ter sprake brengen. Het leger doet inderdaad meer dan alleen soep en bedden verkopen: al dat personeel voor allerlei 24-uurs trajecten moet ook betaald worden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:00 schreef Zeroku het volgende:
Ik denk dat je je WO-bachelor even uit je hoofd moet zetten. Begin eens met vrijwilligerswerk, zodra je een uitkering krijgt baseer je uitgaven daarop en niet op wat je eerst uit kon geven. Denk in stapjes omhoog qua werk en verwacht niet dat je binnen nu en twee jaar weer in jouw vakgebied op jouw oude niveau kunt werken. Vanuit maatschappelijk werk in de gemeenten kunnen ze jou helpen in welke richting je moet zoeken qua werk en kun je ook ondersteuning vinden hoe je het beste kunt solliciteren en waar je het beste op kunt solliciteren. Vaak werken zij samen met het UWV en komen daar tig vacatures voor jou uitrollen.
[..]
Onzin, die 10 euro is een onkostenvergoeding en hoeft dus absoluut niet te betekenen dat daklozen geld op zouden leveren.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Sorry, maar ook deze ellenlange post bevestigt mijn gevoel: je bent slachtoffer van van alles, anderen die hard hebben gewerkt om dingen te bereiken, hebben geluk, en jij kunt nergens iets aan doen.
Desnoods, werk je maar tien tijdelijke baantjes in een jaar, daar word je in ieder geval beter van dan niets doen, dakloos gaan lopen zijn en vinden dat je een goede vaste baan moet hebben. Er zijn nu talloze mensen zonder baan, oudere en jongere mensen, dus je bent echt niet de enige die een moeilijke tijd doormaakt.
Dat is inderdaad wat je in de krant leest. In de praktijk heb ik regelmatig sollicitatiegesprekken met communicatiemeisjes die jonger en lager zijn opgeleid zijn dan ik. Zij hebben na hun opleiding een goedbetaalde baan als recruiter begonnen en zijn nu heer en meester over sollicitanten en de arbeidsmarkt. Oud-studiegenoten werken nu aan productie en de redactie van media-omroepen, werken als secretaresse of hebben hun eigen adviesbedrijf opgericht.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Sorry, maar ook deze ellenlange post bevestigt mijn gevoel: je bent slachtoffer van van alles, anderen die hard hebben gewerkt om dingen te bereiken, hebben geluk, en jij kunt nergens iets aan doen.
Desnoods, werk je maar tien tijdelijke baantjes in een jaar, daar word je in ieder geval beter van dan niets doen, dakloos gaan lopen zijn en vinden dat je een goede vaste baan moet hebben. Er zijn nu talloze mensen zonder baan, oudere en jongere mensen, dus je bent echt niet de enige die een moeilijke tijd doormaakt.
je moet t niet kunnen vasthouden van werk niet zo persoonlijk nemen , want je zei t al t is crisistijd. zoveel mensen hebben nu moeite om een baan te vinden of vast te houden, ook mensen die niet dakloos zijn. Een nieuwe opleiding volgen hoeft daarin niks uit te maken, of je moet echt iets studeren waar de crisis totaal geen invloed op heeft.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:27 schreef SomewhatCereal het volgende:
Bedankt voor de verdere reacties van afgelopen avond, maar ik ga niet in op de enorme verzameling aan vooroordelen en aantijgingen over mij en mijn situatie.
Ik weet wat mij op korte termijn te doen staat en daar heb ik dit topic niet voor geopend. Waar het mij omgaat is de lange termijn: ik kan niet blijven leven van een uitkering en tijdelijk werk.Nu ben ik 25; morgen zit ik op mijn 35stste nog op een kamer met een halve uitzendbaan waarvoor ik 3 sollicitatie gesprekken moest voeren zodat ik de links van 500 webpagina's mag corrigeren in een traag CMS. Dan maak ik over 5 jaar weer zo'n topic en dan kan ik mij de reacties al voorstellen:
- had je maar niet zo'n kansloze opleiding moeten doen;
- mijn zwager heeft een communicatiediploma en is nu neurochirurg, dus het is maar wat je er zelf van maakt;
- mensen met wo-diploma's doen geen lbo-uitzendwerk op hun 35ste, dus onzin verhaal rammelt;
- ts doet zielig en moet meer initiatief tonen, want er zijn genoeg studenten van 30 die schoonmaken en doorgroeien naar een leidinggevende functie bij Shell.
- het is crisistijd dus moet je met minder genoegen nemen;
- etc.
Kom dus alsjeblieft niet met open deuren of erger nog, allemaal vooroordelen en beschuldigingen, want dat is niet alleen vervelend na een nacht bikkelen in de kou, maar ook nog eens onbehulpzaam.
Een idee dat ik zelf bijvoorbeeld heb is gewoon om een paar uitkeringen te sparen en Nederland gewoon te verlaten zodat ik ergens anders nog kan studeren voor een betere toekomst. Eventueel kom ik over 10 jaar dan weer eens terug om de boel af te betalen, maar ik vraag me af wat de gevolgen zijn. Deurwaarders zijn immers goed in het verveelvoudigen van kleine schulden naar gigantische bedragen, maargoed, het is wel een out of the box idee om echt iets te veranderen.
Ik zie immers geen reden meer waarom een werkgever na die drie jaar nu opeens wel zegt van goh, die Cereal, goede gozer, laten we hem eens wat meer bieden. Nee, die werkgevers zijn dik tevereden dat ze de rotklusjes wel even door een sukkel met een hoge opleiding voor een tientje per uur kunnen laten opknappen.
Nogmaals dat is het werkelijke probleem, niet dat ik nu dakloos ben. Begrijp me niet verkeerd, ik dreig niet met zelfmoord, maar ik zie de zin er niet meer van in als ik nu nog 5 jaar iedere dag moet beslissen of ik liever de gaten in mijn broek laat repareren of mijn kapotte schoenzool laat vervangen, zodat ik 's avonds de oude viezerik uit kan hangen op gratis open lucht feestjes die op jonge studentjes die hij nooit heeft kunnen krijgen geilt en naar zijn 4x4 hok met gedeeld aanrecht wil lokken in een wanhopige poging om sociale contacten te krijgen. Want dat is de toekomst waar ''gewoon even een uitkering aanvragen'' en ''niet zo zielig doen maar initiatief tonen en actie ondernemen'' mij nu naartoe gaat leiden.
Na volgende maand kom ik immers in een periode waarin elke dag minder testosteron, meer celbeschadigingen en een grotere kans op rimpels en grijze haren krijg, terwijl ik geen jeugd heb gehad. Dan bestaat het leven uit het rijk maken van andere mensen zodat zij het leven kunnen leiden waarvan ik alleen maar kan dromen. Hier en daar mag je dan een weekje buiten de poort van je gevangenis spelen om eender welke hobby uit te oefenen die een pauper als ik dan mag bekoren, maar verder is het gewoon opstaan, eten werken en slapen en voor wat? Om de volgende dag weer fris en fruitig dienst te kunnen doen als batterij?
Dat is het probleem. Nogmaals, vat het niet op als geklaag of zielig doen. Het is een probleemschets waarvoor ik een oplossing zoek en dat doe je niet door actie te ondernemen en wat van je leven te maken, zoals je ook niet kan voetballen door gewoon achter een rond zwart-wit gestipt object aan te hollen, of de nachtwacht te schilderen door gewoon even kwast op te pakken en op de details te letten zonder zielig te gaan lopen doen dat je tekening meer lijkt op dat van een stickman dan een foto-realistische kerel.
Overigens heb ik sterk de indruk dat mensen die zo hard werken, en initiatief tonen, hun gezond verstand gebruiken, actie ondernemen en niet bij de pakken neer zitten, onder andere positieve eigenschappen die zij zichzelf toeschrijven, dezelfde mensen zijn die Van Broeckhuysen-Ballengooyen heten, in een dronken bui de McKinsey binnenwandelden en na een goede beurt met recruiter, Anne-Fleur van HR toevallig over een vacante positie struikelden toen de big boss mr. impact het huismerk gel zag in de keurig achterovergekamde haren en de kraag van het H&M overhemd.
Zo dat was het wel weer even. Sorry voor de mensen die het beste met mij voor hebben, maar de laatste reacties hebben het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Succesful trolls are succesful.
Op een positieve noot: ik had de afgelopen dagen al uitgezocht welke opvangtehuizen er in mijn regio zijn en ze vragen allemaal tussen de 4 en de 10 euro per nacht. Zonder uitkering is dat praktisch niet haalbaar, maar die vraag ik maandag wel aan. Eventueel ga ik langs maatschappelijk werk om te kijken of er toch niet tijdelijk wat te regelen is en anders heb ik vanaf volgende week nog wat geld achter de hand van mijn laatste baan voor de echt vervelende dagen.
Dalkloosheid en financiën zijn dus wat mij betreft de minste van mijn problemen.
En dat laat je dus een dakloze zonder inkomen betalenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:09 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Goed idee, daar had ik ook al aan gedacht, in de vorm van een onbetaalde stage. Het UWV is echter een instantie die je zo snel mogelijk aan het werkt wilt hebben, niet kijkt naar de lange termijn en alleen via strikte procedures en regels werkt. Ik verwacht dus niet dat ze er aan mee willen werken, maar als de tijd daar is, zal ik dat zeker ter sprake brengen. Het leger doet inderdaad meer dan alleen soep en bedden verkopen: al dat personeel voor allerlei 24-uurs trajecten moet ook betaald worden.
Overigens heb ik nooit op Wo/Hbo-niveai gewerkt :p
je zult ook wel naast t vrijwilligerswerk moeten blijven solliciteren, je kunt t toch combineren? uiteraard geen fulltime vrijwilligerswerk ..quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:09 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Goed idee, daar had ik ook al aan gedacht, in de vorm van een onbetaalde stage. Het UWV is echter een instantie die je zo snel mogelijk aan het werkt wilt hebben, niet kijkt naar de lange termijn en alleen via strikte procedures en regels werkt. Ik verwacht dus niet dat ze er aan mee willen werken, maar als de tijd daar is, zal ik dat zeker ter sprake brengen. Het leger doet inderdaad meer dan alleen soep en bedden verkopen: al dat personeel voor allerlei 24-uurs trajecten moet ook betaald worden.
Overigens heb ik nooit op Wo/Hbo-niveai gewerkt :p
Dat doe ik wel, want ik krijg wel opmerkingen over bijvoorbeeld het feit dat ik niet op vakantie ben geweest, ook niet als ik een hint geef over mijn persoonlijke situatie. Ondertussen lijkt iedereen het zo goed te hebben, morgen zie ik weer bergen met jongeren lopen die stapels dure merkkleding kopen en mij aankijken als de pauper die ik ben. Niemand gaat de straat op om te protesteren, dus kennelijk is de crisis nog niet aangeslagen. Nee, we smijten liever vele euro's over de balk van vies low-quality bier om de nieuwe koning vieren. Geen vuiltje aan de lucht.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:12 schreef madeliefff het volgende:
[..]
je moet t niet kunnen vasthouden van werk niet zo persoonlijk nemen , want je zei t al t is crisistijd. zoveel mensen hebben nu moeite om een baan te vinden of vast te houden, ook mensen die niet dakloos zijn. Een nieuwe opleiding volgen hoeft daarin niks uit te maken, of je moet echt iets studeren waar de crisis totaal geen invloed op heeft.
Ik zou je gewoon meer richten op t krijgen van een uitkering en uiteindelijk eigen woonruimte en zodra je dat hebt is vrijwilligerswerk een goed idee voor je cv maar ook om jezelf bezig te houden en wellicht contacten op te doen. De rest komt daarna ook wel goed uiteindelijk.
Denk je niet dat je sociale contacten je uit de weg gaan wegens een overvloed aan zelfmedelijden en het je verheven voelen boven het klootjesvolk dat wij blijkbaar allemaal zijn?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:27 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, want ik krijg wel opmerkingen over bijvoorbeeld het feit dat ik niet op vakantie ben geweest, ook niet als ik een hint geef over mijn persoonlijke situatie. Ondertussen lijkt iedereen het zo goed te hebben, morgen zie ik weer bergen met jongeren lopen die stapels dure merkkleding kopen en mij aankijken als de pauper die ik ben. Niemand gaat de straat op om te protesteren, dus kennelijk is de crisis nog niet aangeslagen. Nee, we betalen liever vele euro's aan vies low-quality bier om de nieuwe koning vieren. Geen vuiltje aan de lucht.
Dat in combinatie met mijn onvermogen om sociale contacten te onderhuiden geeft mij toch het volgende idee: we moeten je niet, jij mag niet participeren aan deze samenleving en delen in onze rijkdom aan smartphones, merkkleding en hd tv's. Je zoekt het maar lekker uit, want jij past niet in ons profiel. Het feit dat een werkgever mij niet aan wil nemen betekent letterlijk dat ik van geen toegevoegde waarde ben: ik ben waardeloos. Dat zegt de samenleving.
Je bent geen human being, je bent een bum.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:27 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, want ik krijg wel opmerkingen over bijvoorbeeld het feit dat ik niet op vakantie ben geweest, ook niet als ik een hint geef over mijn persoonlijke situatie. Ondertussen lijkt iedereen het zo goed te hebben, morgen zie ik weer bergen met jongeren lopen die stapels dure merkkleding kopen en mij aankijken als de pauper die ik ben. Niemand gaat de straat op om te protesteren, dus kennelijk is de crisis nog niet aangeslagen. Nee, we smijten liever vele euro's over de balk van vies low-quality bier om de nieuwe koning vieren. Geen vuiltje aan de lucht.
Dat, in combinatie met mijn onvermogen om sociale contacten te onderhouden geeft mij toch het volgende idee: we moeten je niet, jij mag niet participeren aan deze samenleving en delen in onze rijkdom aan smartphones, merkkleding en hd tv's. Je zoekt het maar lekker uit, want jij past niet in ons profiel. Het feit dat een werkgever mij niet aan wil nemen betekent letterlijk dat ik van geen toegevoegde waarde ben: ik ben waardeloos. Dat zegt de samenleving.
Dit dus. Volgens mij is Cereal wel vrij intelligent en koppig, maar waarom je zo onnodig druk maken over andere mensen die het zo goed ''lijken'' te hebben met al hun spulletjes? Andere mensen zullen ook hun problemen hoor, eigenlijk schuilt er achter ieder wezen een arme komediant met narigheden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Denk je niet dat je sociale contacten je uit de weg gaan wegens een overvloed aan zelfmedelijden en het je verheven voelen boven het klootjesvolk dat wij blijkbaar allemaal zijn?
De daklozenuitkering en de verplichtingen die daaraan verbonden zijn komen vanuit de gemeente. Het UWV kan dus hoog of laag springen, zodra de gemeente jou ontheft van jouw sollicitatieplicht omdat jij dakloos bent heeft het UWV daar niets meer over te zeggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:09 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Overigens heb ik nooit op Wo/Hbo-niveau gewerkt :p
Bingo!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:24 schreef LazyDave het volgende:
Mensen, mensen. Het gaat er niet om of hij nu wat vrijwilligerswerk heeft of dat hij een poos bij het Leger des Heils terecht kan. Maar Cereal maakt zich vooral druk om het feit dat hij op de lange termijn nog steeds ongeschoold werk moet verrichten en zijn jeugd op dit moment naar de gallemiezen gaat. Ofzoiets. Wat zijn je hobbys/passies eigenlijk Cereal, als die er zijn?
Nee, in het dagelijks leven ben ik die leuke vrolijke jongen. Zoals ik hier ben, dat zit allemaal in mijn hoofd. IRL hebben mensen geen idee.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Denk je niet dat je sociale contacten je uit de weg gaan wegens een overvloed aan zelfmedelijden en het je verheven voelen boven het klootjesvolk dat wij blijkbaar allemaal zijn?
huh? Neequote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:37 schreef Trini-Kwan het volgende:
Je ouders zijn wettelijk verplicht om tot je 27ste te zorgen dat je onderdak en eten hebt.
Ik voel me niet aangevallen, ik krijg alleen jeuk van mensen welke denken verheven te zijn boven anderen en ondertussen zichzelf heel erg zielig vinden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:41 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, in het dagelijks leven ben ik die leuke vrolijke jongen. Zoals ik hier ben, dat zit allemaal in mijn hoofd. IRL hebben mensen geen idee.
Waarom lijk je je trouwens zo aangevallen te voelen door het feit dat je deel uit maakt van het klootjesvolk? Dat is namelijk precies wat wij zijn. Maar waar ik op aan wil sturen is dat we meer kunnen zijn dan dat: als we wetenschap bedrijven, kunst maken en spaarzaam omgaan met onze zuurverdiende centen kunnen we constructief de samenleving opbouwen met eerdergenoemde kunst en wetenschap en zodoende uit dit rotsysteem breken, in plaats van onszelf te vernietigen met alcohol op feestdagen voor onze meerderen.
je moet niet vergeten dat een hoop mensen zonder baan wel een sociaal netwerk hebben om op terug te vallen ,waardoor ze t financieel wat beter hebben maar ook werkloos zijn . als jij alleen maar mensen met merkkleding ziet kijk je niet goed om je heen. Wie weet belemmerd je karakter je ook in t krijgen van werk, ik ken je niet, maar t is sowieso een lastige tijdquote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:27 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, want ik krijg wel opmerkingen over bijvoorbeeld het feit dat ik niet op vakantie ben geweest, ook niet als ik een hint geef over mijn persoonlijke situatie. Ondertussen lijkt iedereen het zo goed te hebben, morgen zie ik weer bergen met jongeren lopen die stapels dure merkkleding kopen en mij aankijken als de pauper die ik ben. Niemand gaat de straat op om te protesteren, dus kennelijk is de crisis nog niet aangeslagen. Nee, we smijten liever vele euro's over de balk van vies low-quality bier om de nieuwe koning vieren. Geen vuiltje aan de lucht.
Dat, in combinatie met mijn onvermogen om sociale contacten te onderhouden geeft mij toch het volgende idee: we moeten je niet, jij mag niet participeren aan deze samenleving en delen in onze rijkdom aan smartphones, merkkleding en hd tv's. Je zoekt het maar lekker uit, want jij past niet in ons profiel. Het feit dat een werkgever mij niet aan wil nemen betekent letterlijk dat ik van geen toegevoegde waarde ben: ik ben waardeloos. Dat zegt de samenleving.
Waar doel je precies op? Ik zoek mijn werk in de Randstad, maar ik verneem van anderen die bijvoorbeeld een mbo zorgopleiding hebben gedaan, dat ze maar heel moeilijk aan de slag komen: in de Randstad, maar ook in de uithoeken van het land. En als er iets veel gevraagd wordt, dan is het wel een zorgopleiding.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, als je geen sociaal en/of familie leven hebt dat je aan een bepaalde plaats bindt en je daar niet aan de bak komt, lijkt het me juist makkelijker om het elders, of wellicht zelfs het buitenland te gaan proberen. Natuurlijk is er ook zoiets als je binden aan de plaats omdat je je er prettig voelt ook zónder sociale banden, maar als ik zou moeten kiezen tussen dakloos en ongelukkig in de plek die me bevalt en een huis en een baan ergens anders, dan zou ik 't wel weten.
Op je 25ste?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:47 schreef RubenSosa het volgende:
Waarom loop je niet allerlei supermarkten binnen om te vragen of ze werk hebben?
Desnoods werk je 10 uur in de ene en 20 uur in die andere ofzo. Gewoon doen!
Dat is een beter idee als TS gezond isquote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
Heb je wel eens gedacht over proefpersoon, verdient goed en als je mazzel hebt kun je meedoen aan een onderzoek dat intern is. Ken behoorlijk wat mensen die dat af en toe deden
Ik ben verschillende winkels afgeweest, waaronder supermarkten, kledingzaken en bekende horeca-gelegenheden, maar je moet per se online solliciteren zeggen ze. Dan krijg je rare reacties in de trend van: je bent afgewezen omdat je 14 bent dus te oud om in een supermarkt te werken (terwijl ik toch echt mijn geboortedatum goed heb ingevuld), of ik krijg te horen dat ze kandidaten hebben gevonden die beter op het gewenste profiel aansluiten,quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:47 schreef RubenSosa het volgende:
Waarom loop je niet allerlei supermarkten binnen om te vragen of ze werk hebben?
Desnoods werk je 10 uur in de ene en 20 uur in die andere ofzo. Gewoon doen!
En dat is dus onzin. Liep vorige week bij een nieuw geopende bas van der heijden. Die was best groot. En daar was 70% van het personeel boven de 35. Allemaal van die huisvrouwtjes die aan het vullen waren of op de broodafdeling.quote:
Heb je elke supermarkt keten geprobeerd?? Ook tussen de c1000 supermarkten zit verschil he? Die franchisers bepalen zelf hun manier van werken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:51 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik ben verschillende winkels afgeweest, waaronder supermarkten, kledingzaken en bekende horeca-gelegenheden, maar je moet per se online solliciteren zeggen ze. Dan krijg je rare reacties in de trend van: e bent afgewezen omdat je 14 bent dus te oud om in een supermarkt te werken (terwil ik toch echt mijn geboortedatum goed heb ingevuld), of ik krijg te horen dat ze kandidaten hebben gevonden die beter op het gewenste profiel aansluiten,
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok nu is de maat echt vol. Waarom heeft Fok! de neiging om mensen zo te beleren? Waar zeg ik toch $%&%^& dat ik mij te goed voel voor dit werk, voor andere mensen, voor wat dan ook? Heb je niet gelezen dat ik de afgelopen jaren heb geschilderd, schoongemaakt en gesjouwd? Het perspectief van een domme HR kut is gewoon dat er WO op mijn papier staat en daar heb ik mij maar voor te verantwoorden, want zij heeft het voor het zeggen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je dat 'onder je niveau' eens laten vallen; je hebt namelijk eigenlijk nog helemaal geen 'niveau', maargoed, dat is iets wat meer afgestudeerden maar eens moeten leren.
op fok! ben je pas zielig als je geeneens kleding meer om je lijf hebt. zodra je dat nog wel hebt ben je niet zielig want die kun je verkopen, en verder dien je elke baan die je zou kunnen krijgen te accepteren, en heb je daar verder niet over te zeiken. jouw leven, jouw verantwoordelijkheid en alles is simpel op te lossen als je maar echt een wil toont.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:28 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ok nu is de maat echt vol. Waarom heeft Fok! de neiging om mensen zo te beleren? Waar zeg ik toch $%&%^& dat ik mij te goed voel voor dit werk, voor andere mensen, voor wat dan ook? Heb je niet gelezen dat ik de afgelopen jaren heb geschilderd, schoongemaakt en gesjouwd? Het perspectief van een domme HR kut is gewoon dat er WO op mijn papier staat en daar heb ik mij maar voor te verantwoorden, want zij heeft het voor het zeggen.
En dan zal ik je nog eens wat vertellen (over beleren gesproken). Heb je enig idee hoe vaak ik door studenten, docenten en medewerkers ben aangesproken op het werk dat ik doe? Ze dachten dat ik een taakstraf had opgelegd gekregen door bureau Halt. En dat werk doe ik al 3 jaar. Waar jij dan het lef vandaan haalt mij aan te spreken als een verwaande kwast die net om de hoek komt kijken en even met zijn papiertje zwaait, terwijl jijzelf als ik het me goed herinner na verschillende afgebroken studies lekker de gesubsidieerde onderzoeker speelt en dus niets weet van hard werken onder e niveau om zonder hulpmiddelen in je eigen levensonderhoud te voorzien, het is mij een raadsel (Zo, nu we toch lekker met vooroordelen gaan smijten.)
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:27 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik weet wat mij op korte termijn te doen staat en daar heb ik dit topic niet voor geopend. Waar het mij omgaat is de lange termijn: ik kan niet blijven leven van een uitkering en tijdelijk werk.Nu ben ik 25; morgen zit ik op mijn 35stste nog op een kamer met een halve uitzendbaan waarvoor ik 3 sollicitatie gesprekken moest voeren zodat ik de links van 500 webpagina's mag corrigeren in een traag CMS. Dan maak ik over 5 jaar weer zo'n topic en dan kan ik mij de reacties al voorstellen
Dit dus. Blijkbaar voel je je er toch te goed voor, ondanks dat je het daarna tegenspreekt. Maar je moet die grote dromen laten vallen, niet iedereen wordt een popster. Wat is er mis in een kantoor met een CMS werken?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:50 schreef Eenskijken het volgende:
Volgens mij zit je niet in de positie om eisen te stellen. En dat doe je nu wél....
Goed plan... not. Je kan je heil ergens anders zoeken, maar je blijft schulden behouden en in andere landen is het niet veel beter met de crisis hoor.quote:Een idee dat ik zelf bijvoorbeeld heb is gewoon om een paar uitkeringen te sparen en Nederland gewoon te verlaten zodat ik ergens anders nog kan studeren voor een betere toekomst. Eventueel kom ik over 10 jaar dan weer eens terug om de boel af te betalen, maar ik vraag me af wat de gevolgen zijn. Deurwaarders zijn immers goed in het verveelvoudigen van kleine schulden naar gigantische bedragen, maargoed, het is wel een out of the box idee om echt iets te veranderen.
Als je dat voorlopig doet, wat is daar mis mee? Je moet eerst presteren, daarna komt de beloning. Voor de een (die een grote bek heeft) zal die mss eerder komen dan de ander. Maar werk is werk, en onderdak is onderdak. [/quote]quote:Ik zie immers geen reden meer waarom een werkgever na die drie jaar nu opeens wel zegt van goh, die Cereal, goede gozer, laten we hem eens wat meer bieden. Nee, die werkgevers zijn dik tevereden dat ze de rotklusjes wel even door een sukkel met een hoge opleiding voor een tientje per uur kunnen laten opknappen.
quote:Nogmaals dat is het werkelijke probleem, niet dat ik nu dakloos ben. Begrijp me niet verkeerd, ik dreig niet met zelfmoord, maar ik zie de zin er niet meer van in als ik nu nog 5 jaar iedere dag moet beslissen of ik liever de gaten in mijn broek laat repareren of mijn kapotte schoenzool laat vervangen, zodat ik 's avonds de oude viezerik uit kan hangen op gratis open lucht feestjes die op jonge studentjes die hij nooit heeft kunnen krijgen geilt en naar zijn 4x4 hok met gedeeld aanrecht wil lokken in een wanhopige poging om sociale contacten te krijgen. Want dat is de toekomst waar ''gewoon even een uitkering aanvragen'' en ''niet zo zielig doen maar initiatief tonen en actie ondernemen'' mij nu naartoe gaat leiden.
Nogmaals, op dit moment heb je geen onderdak, geen werk, niets. Je bent niet in de positie om eisen te stellen. Je zal vanaf 0 opnieuw moeten beginnen. En misschien wordt je wel net zo 'succesvol' als die mensen die wel al hun dromen kunnen waarmaken.quote:Na volgende maand kom ik immers in een periode waarin elke dag minder testosteron, meer celbeschadigingen en een grotere kans op rimpels en grijze haren krijg, terwijl ik geen jeugd heb gehad. Dan bestaat het leven uit het rijk maken van andere mensen zodat zij het leven kunnen leiden waarvan ik alleen maar kan dromen. Hier en daar mag je dan een weekje buiten de poort van je gevangenis spelen om eender welke hobby uit te oefenen die een pauper als ik dan mag bekoren, maar verder is het gewoon opstaan, eten werken en slapen en voor wat? Om de volgende dag weer fris en fruitig dienst te kunnen doen als batterij?
Wow, als dat je blik op de wereld is...quote:Overigens heb ik sterk de indruk dat mensen die zo hard werken, en initiatief tonen, hun gezond verstand gebruiken, actie ondernemen en niet bij de pakken neer zitten, onder andere positieve eigenschappen die zij zichzelf toeschrijven, dezelfde mensen zijn die Van Broeckhuysen-Ballengooyen heten, in een dronken bui de McKinsey binnenwandelden en na een goede beurt met recruiter, Anne-Fleur van HR toevallig over een vacante positie struikelden toen de big boss mr. impact het huismerk gel zag in de keurig achterovergekamde haren en de kraag van het H&M overhemd.
Gezellige collega zal jij zijn zeg wanneer je 'onder je niveau' werkt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:26 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dit topic loopt blijkbaar dus op niks uit. Fok! is het er blijkbaar over eens dat ik gewoon mijn lot moet accepteren.
Ik begrijp ook niet hoe je nog kunt denken dat hard werken loont. Werken afgestudeerde artsen ook eerst 3 jaar in de schoonmaak? Nee zij beginnen gewoon als arts-assistent, een mooie functie waarin zij zich vast en zeker tot een goede arts ontwikkelen.
Maar een kantoorslaaf blijft een kantoorslaaf en niets anders dan een kantoorslaaf. Zo worden bedrijven en overheden rijk: dankzij een piramidestructuur geregeerd door farao's en gebouwd door slaven. En slaven worden geen farao's, maar farao's geven slaven wel de illusie dat het een mogelijkheid is, anders komen ze in opstand en gaan ze vervelende berichten plaatsen op het Fok! forum. En net als krabben in een vat die onderweg zijn naar een slachthuis word de krab die uit het vat wil klimmen ontmoedigd: niet zeuren krab, je hebt gewoon water om van te leven en we kunnen niet allemaal in de oceaan zwemmen,
En zo willen jullie dat ik mijn lot accepteer, terwijl ik het een hartverscheurende situatie vind, omdat ik simpelweg met een ander vinkje in studielink 7 jaar geleden mijn huidige situatie net zo onvoorstelbaar had gevonden als jullie.
Maar ik ben pas 25. Dat heb ik eerder gehoord. Ik was pas 20, 21, 22, 23, 24. Jij komt er wel zeiden ze. Maar het is met de dag erger geworden.
Oh sorry, ik mocht niet zielig doen. Bedankt voor je aanbod Dave, tof van je, maar binnenkort krijg ik zelf geld op mijn rekening gestort; een goed leven in mijn jonge jaren laat wel op zich wachten.
Daarom het beste met jullie werk of studie, slaap lekker vannacht, blijf in contact met elkaar kus je vriend of vriendin nog even voor je morgen weer aan de slag gaat en mocht het allemaal even niet lukken, bel dan even je ouders op en uit je frustaties op Fok!.
Ik draai me nog even lekker om in de beschutte bosjes en als ik een uurtje kan slapen, dan droom ik van de dag dat ik gepromoveerd wordt van hyperlinkcontroleur tot hyperlinkinvoerder, zodat ik met mijn 1700 euro per maand indruk maak mijn eerste liefde, de 35-jarige Annie de koffiejuffrouw. Met een beetje geluk nodigen jullie ons dan uit om na de vergadering de restjes op te eten en krijgen we een bemoedigend schouderklopje dat wij er op een dag ook wel komen. Jullie moesten immers toch ook gewoon maar als een lage post-doc MDL-ziekten beginnen om uiteindelijk een specialist te worden?
Maar hey, we kunnen het niet allemaal hebben he. Ik bedoel wij wel, maar jij niet, dus houd op met zeuren. Het is immers onvoorstelbaar dat je je uitkering misloopt door glad vergeten terug te bellen nadat je thuiskwam en stoom afblaaste van een sollicitatiegesprek waarbij de werkgever met een ongeïnteresseerde houding in een kruisverhoor aan je vroeg of je vrienden hebt, een vriendin hebt en of water het enige is wat je drinkt.
Boehoe, wat is het toch kut in de grote boze mensenwereld.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:26 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dit topic loopt blijkbaar dus op niks uit. Fok! is het er blijkbaar over eens dat ik gewoon mijn lot moet accepteren.
Ik begrijp ook niet hoe je nog kunt denken dat hard werken loont. Werken afgestudeerde artsen ook eerst 3 jaar in de schoonmaak? Nee zij beginnen gewoon als arts-assistent, een mooie functie waarin zij zich vast en zeker tot een goede arts ontwikkelen.
Maar een kantoorslaaf blijft een kantoorslaaf en niets anders dan een kantoorslaaf. Zo worden bedrijven en overheden rijk: dankzij een piramidestructuur geregeerd door farao's en gebouwd door slaven. En slaven worden geen farao's, maar farao's geven slaven wel de illusie dat het een mogelijkheid is, anders komen ze in opstand en gaan ze vervelende berichten plaatsen op het Fok! forum. En net als krabben in een vat die onderweg zijn naar een slachthuis word de krab die uit het vat wil klimmen ontmoedigd: niet zeuren krab, je hebt gewoon water om van te leven en we kunnen niet allemaal in de oceaan zwemmen,
En zo willen jullie dat ik mijn lot accepteer, terwijl ik het een hartverscheurende situatie vind, omdat ik simpelweg met een ander vinkje in studielink 7 jaar geleden mijn huidige situatie net zo onvoorstelbaar had gevonden als jullie.
Maar ik ben pas 25. Dat heb ik eerder gehoord. Ik was pas 20, 21, 22, 23, 24. Jij komt er wel zeiden ze. Maar het is met de dag erger geworden.
Oh sorry, ik mocht niet zielig doen. Bedankt voor je aanbod Dave, tof van je, maar binnenkort krijg ik zelf geld op mijn rekening gestort; een goed leven in mijn jonge jaren laat wel op zich wachten.
Daarom het beste met jullie werk of studie, slaap lekker vannacht, blijf in contact met elkaar kus je vriend of vriendin nog even voor je morgen weer aan de slag gaat en mocht het allemaal even niet lukken, bel dan even je ouders op en uit je frustaties op Fok!.
Ik draai me nog even lekker om in de beschutte bosjes en als ik een uurtje kan slapen, dan droom ik van de dag dat ik gepromoveerd wordt van hyperlinkcontroleur tot hyperlinkinvoerder, zodat ik met mijn 1700 euro per maand indruk maak mijn eerste liefde, de 35-jarige Annie de koffiejuffrouw. Met een beetje geluk nodigen jullie ons dan uit om na de vergadering de restjes op te eten en krijgen we een bemoedigend schouderklopje dat wij er op een dag ook wel komen. Jullie moesten immers toch ook gewoon maar als een lage post-doc MDL-ziekten beginnen om uiteindelijk een specialist te worden?
Maar hey, we kunnen het niet allemaal hebben he. Ik bedoel wij wel, maar jij niet, dus houd op met zeuren. Het is immers onvoorstelbaar dat je je uitkering misloopt door glad vergeten terug te bellen nadat je thuiskwam en stoom afblaaste van een sollicitatiegesprek waarbij de werkgever met een ongeïnteresseerde houding in een kruisverhoor aan je vroeg of je vrienden hebt, een vriendin hebt en of water het enige is wat je drinkt.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:38 schreef Probability het volgende:
En daarbij, als je arts wil worden moet je goed met mensen om kunnen gaan..
Dat zijn harde en gemene vooroordelen die ik blijkbaar niet weg kan nemen. Eerder in dit topic kreeg de tip om hier niet meer op te reageren. Deze tip neem ik nu ter harte, want ik vind het jammer dat het topic zo uit de hand dreigt te lopen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gezellige collega zal jij zijn zeg wanneer je 'onder je niveau' werkt.
Je moet één baan vasthouden en niet in verschillende branches gaan werken zo denken de werkgevers dat je toch maar tijdlijk bent als ze je CV lezen. Je moet een doel hebben en daaraan je bijbanen koppelen. Zoals je wilt een arts worden dan ga je relevante bijbanen vinden. Voor nu zal ik op je CV de vele banen weglaten en alleen de relevante neerzetten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Mijn situatie is als volgt. Binnenkort word ik 25 jaar. Ik ben dakloos, want ik kan de huur niet meer betalen.
Ik heb een waardeloze WO-bachelor en drie jaar werkervaring als uitzendkracht op uiteenlopende afdelingen van verschillende organisaties. Ik werkte bijvoorbeeld aan de planning, organisatie, marketing en communicatie van evenementen, ik ondersteunde de redactie van webpagina's en gaf voorlichting aan scholieren over studeren aan de universiteit, maar stak ook mijn handen uit de mouwen in de rol van schoonmaker, schilder, sorteerder en verhuizer. Toch kreeg ik nooit de kans op een vaste baan of een volledige werkweek en zodoende heb ik grote schulden opgebouwd. Solliciteren heeft ruim 3 jaar niets meer opgeleverd dan tijdelijk werk voor zo'n 10 euro per uur.
Probeer je ouders te contacteren en het weer goed te maken. Dat is naar mijn mening wel belangrijk.quote:[
Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij. Verder maakte ik geen vrienden en heb ik geen kennissen, noch een vriendin.
Je bent ten eerste geen wegwerpbatterij je bent niet je werk of je functie. Je bent een mens.quote:Gesprekken met sociale hulpverleners leveren mij niets op. Zij hebben mij niets meer te bieden dan een open deur en geven mij niet de indruk dat ze zich oprecht zorgen maken. Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).
Wat ik nodig heb om verder te komen in het leven is iemand die mij een kans geeft op financiële zekerheid. Nu ben ik slechter af dan 10 jaar geleden. Toen wandelde ik een zorginstelling binnen en kwam ik naar buiten met een fulltime zomervakantiebaan. Ik had hoop een betere toekomst en werd ik nog intellectueel uitgedaagd op school.
Nu heb ik een waardeloos diploma, schulden en geen hoop om meer te zijn dan een wegwerpbatterij. Hoe creëer ik zo'n kans?
Allereerst: ik hoop voor je dat je leven op een of andere manier op z'n pootjes terecht komt.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:03 schreef SomewhatCereal het volgende:
Op een positieve noot. De tussenstand is voor mij het volgende. Er zijn een hoop mensen die mij een hart onder de riem willen steken en ik ben erg dankbaar voor deze reacties.
Er zijn ook een aantal mensen die mij goedbedoelde adviezen geven of zelfs een slaapplek aanbieden als ik in de buurt zou zijn of een financiële bijdrage. Dat is ontzettend bemoedigend en ook daarvoor veel dank.
Een dak boven mijn hoofd krijgen en baan vinden gaat moet vast wel lukken. Mochten er nog mensen zijn die een bed vrij hebben in het midden van het land, of elders de komende dagen, dan hoor ik dat graag. Dat praat misschien ook wat makkelijker dan online.
Ik moet zo weer gaan, maar ik houd jullie graag op de hoogte.
Dit.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Allereerst: ik hoop voor je dat je leven op een of andere manier op z'n pootjes terecht komt.
Maar dat komt het niet per se. Veel andere misfits hebben zichzelf ook langzaam zien afdrijven van de 'gewone' wereld. Jouw uitgangssituatie is niet erg hoopgevend, je inzicht erin half wel/half niet. Je bent intelligent genoeg, maar dat is niet altijd een zegen..
Hoe dan ook, ik vind dat je wel leuk schrijft. Iemand eerder merkte dat ook al op. Hoe vergezocht het misschien ook klinkt: ga bloggen. Probeer een lezersschare op te bouwen. Met je zwartgallige humor en je maatschappijkritische gesar. Crowdfunding kan werkelijk werken.
Je hebt een laptop, je hebt verbinding, je hebt een scherpe pen, je hebt tijd.
Gebruik wat je nu hebt.
tering, gast. Zoek het dan zelf maar uit.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:26 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik draai me nog even lekker om in de beschutte bosjes en als ik een uurtje kan slapen, dan droom ik van de dag dat ik gepromoveerd wordt van hyperlinkcontroleur tot hyperlinkinvoerder, zodat ik 8met mijn 1700 euro per maand indruk maak mijn eerste liefde, de 35-jarige Annie de koffiejuffrouw. Met een beetje geluk nodigen jullie ons dan uit om na de vergadering de restjes op te eten en krijgen we een bemoedigend schouderklopje dat wij er op een dag ook wel komen. Jullie moesten immers toch ook gewoon maar als een lage post-doc MDL-ziekten beginnen om uiteindelijk een specialist te worden?
Maar hey, we kunnen het niet allemaal hebben he. Ik bedoel wij wel, maar jij niet, dus houd op met zeuren. Het is immers onvoorstelbaar dat je je uitkering misloopt door glad vergeten terug te bellen nadat je thuiskwam en stoom afblies van een sollicitatiegesprek waarbij de werkgever met een ongeïnteresseerde houding in een kruisverhoor aan je vroeg of je vrienden hebt, een vriendin hebt en of water het enige is wat je drinkt.
*Overigens wil ik nog wel graag praten met mensen die mijn situatie op een open, positieve en empathische manier benaderen en eventueel meer willen weten van mijn persoonlijke omstandigheden en wat er allemaal speelt, zonder dat je naar mijn gezeur hoeft te luisteren, want ik vind het wel echt jammer dat het topic op zo'n vervelende manier is afgelopen.
*Ik kreeg trouwens een pm die ik niet kan lezen en werd vandaag anoniem gebeld. Misschien een en dezelfde persoon, ik weet het niet, maar als dat zo is en je bent een oude bekende, wellicht kunnen we een nieuwe start maken. In dat geval weet je ook mijn persoonlijke mailadres. In andere gevallen ben ik ook nieuwsgierig.
Bedankt voor je compliment, maar zoals je ziet maak je jezelf juist niet populair als je kritisch bent ingesteld en een mening of gedrag vertoont die afwijkt van de gangbare sociale normen.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Allereerst: ik hoop voor je dat je leven op een of andere manier op z'n pootjes terecht komt.
Maar dat komt het niet per se. Veel andere misfits hebben zichzelf ook langzaam zien afdrijven van de 'gewone' wereld. Jouw uitgangssituatie is niet erg hoopgevend, je inzicht erin half wel/half niet. Je bent intelligent genoeg, maar dat is niet altijd een zegen..
Hoe dan ook, ik vind dat je wel leuk schrijft. Iemand eerder merkte dat ook al op. Hoe vergezocht het misschien ook klinkt: ga bloggen. Probeer een lezersschare op te bouwen. Met je zwartgallige humor en je maatschappijkritische gesar. Crowdfunding kan werkelijk werken.
Gebruik wat je nu hebt.
Dat zijn allemaal moeilijke punten voor mij.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:54 schreef Selfless het volgende:
[..]
Je moet één baan vasthouden en niet in verschillende branches gaan werken zo denken de werkgevers dat je toch maar tijdlijk bent als ze je CV lezen. Je moet een doel hebben en daaraan je bijbanen koppelen. Zoals je wilt een arts worden dan ga je relevante bijbanen vinden. Voor nu zal ik op je CV de vele banen weglaten en alleen de relevante neerzetten.
[..]
Probeer je ouders te contacteren en het weer goed te maken. Dat is naar mijn mening wel belangrijk.
[..]
Je bent ten eerste geen wegwerpbatterij je bent niet je werk of je functie. Je bent een mens.
Je ouders kunnen je misschien helpen als je het probeert.
Je bent kennelijk totaal niet bekend met een forum als Fok! waar de meest vreselijk, dramatische zaken gepost kunnen worden, mensen heel erg mee kunnen leven, om vervolgens flink op hun bek te gaan, omdat het allemaal onzin is. Uit den vruchtbaere duim gezogen, dus. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat er kritisch wordt gereageerd, en men niet direct ach en wee roepend met je mee gaat huilen.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Bedankt voor je compliment, maar zoals je ziet maak je jezelf juist niet populair als je kritisch bent ingesteld en een mening of gedrag vertoont die afwijkt van de gangbare sociale normen.
Blijkbaar was het ook een vergissing om dit op Fok! te posten. Anderzijds trek ik ook de sociale intelligentie van de meest doorgewinterde users in twijfel. Ik bedoel, als iemand IRL zegt dat ze naar de tandarts is geweest, reken maar dat mensen vragen of ze geboord moest worden. Je zou daarom verwachten dat mensen eerder vragen hoe het met je gaat wanneer je aangeeft net een hele nacht gewandeld te hebben door de kou, alsook begrip voor de pijnlijke, verkleumde en slaapdronken toestand waarin je dan je post typt, maar op Fok! is het blijkbaar interessanter en behulpzamer om te vragen hoe ik aan wifi kom en mij ter verantwoording te roepen van allerlei uitspraken die ik doe. Daarbij is het volgens mij ook zo dat de speerpunten van sociale intelligentie bestaan uit empathie en harmonie, maar blijkbaar is het sociaal wenselijker om een dooddoener/belediging te posten dan om een verschil in mening uit te praten.
Daaruit moet ik concluderen dat ik inderdaad van het pad af ben en niet in staat gebleken door de open deuren te wandelen. Dan zoek ik het inderdaad ook zelf maar uit.
Daar heb je een goed punt, alleen moet je niet voorbij gaan aan het feit dat mijn kritische houding vooral op de samenleving, cultuur en zogenaamde vanzelfsprekendheden is gericht en minder op het individu.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent kennelijk totaal niet bekend met een forum als Fok! waar de meest vreselijk, dramatische zaken gepost kunnen worden, mensen heel erg mee kunnen leven, om vervolgens flink op hun bek te gaan, omdat het allemaal onzin is. Uit den vruchtbaere duim gezogen, dus. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat er kritisch wordt gereageerd, en men niet direct ach en wee roepend met je mee gaat huilen.
Daar komt bij dat het toch wel tamelijk hypocriet is om zelf kritisch te zijn en dat een goede eigenschap te vinden, maar het van anderen te veroordelen als de kritiek jou niet uitkomt.
Het is jammer dat je dat hebt meegemaakt. Maar probeer het gewoon te accepteren. En verder te gaan met je leven in plaats van ermee te zitten en hen verantwoordelijk te houden. Ze hebben je immers wel 18 jaar eten gegeven onderdak gegeven en zijn blij dat je naar de uni gaat. Probeer ze te vergeven en zeg gewoon dat je eronder geleden hebt, maar dat je toch bereid bent om er een punt achter te zetten en alles te vergeven.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:59 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal moeilijke punten voor mij.
- Ik houd mijn ouders indirect verantwoordelijk voor deze toestand. Na als kind alle hoeken van het huis gezien te hebben en met een abonnement op de eerste rang voor knallende ruzies tussen min ouders onderling en met andere mensen, konden we elkaar steeds minder uitstaan en liepen de frustraties hoog op in een zichzelf versterkende spiraal waar geen einde aan te maken was. Na meerdere keren praten bleven er ruzies ontstaan en nadat mijn ouders mij al eerder op straat hebben gezet, om mij vervolgens net te doen alsof ze me misten en dan toch zeggen dat ze het niet konden schelen, hebben ze uiteindelijk besloten dat ik definitief het huis uit moest en droegen ze niets bij aan studiekosten, zorgverzekering of wat dan ook.
Maar ze hebben je wel goed opgevoed met een beter uitzicht op een beter leven.quote:Daarnaast hebben ze mij geleerd hoe je een lieve beleefde jongeman wordt met uitzicht op een beter leven omdat ik de eerste ben die naar de universiteit gaat,
Je ziet de wereld met een "vuile" perspectief. Als ik hoor slijmen ellebogen werk enzo. Probeer de wereld anders te zien en zo te praktiseren. Dat zal je leven verbeteren en meer vreugde en vrienden en netwerken geven. Probeer onzelfzuchtig te zijn. In plaats van te denken ik help mijn collega zodat ik later een betere positie zal krijgen. Probeer de ander gewoon te helpen omdat je om de ander geeft en in de ander geïnteresseerd bent zonder wat terug te verwachten. Dan zal je vanzelf meer vrienden krijgen en netwerken. De sleutel is onzelfzuchtiger en minder met je IK bezig houden. Je hoeft niet buitenlandervaring te hebben auto te hebben rijbewijs te hebben een manager te zijn etc. Bovendien er zijn zat mensen die zelf hun rijbewijs hebben betaald en zorgverzekering etc.quote:maar hebben ze me niet de sociale vaardigheden gegeven om te netwerken, te slijmen en te ellebogen, of een basispakket referenties/connecties waar vrijwel ieder ander kind op de universiteit wel mee uitgerust lijkt te zijn, noch een beetje financiële hulp om ook mijn rijbewijs te halen of buitenlandervaring op te doen. Ze hebben daarmee mijn kansen in het leven serieus beperkt
Je lijkt echt boos en woedend en met wraakgevoelens te leven. Zij willen ook het beste voor hun kind en voor zich zelf, maar omdat zij ook ervaring hebben opgedaan zijn zij zo gaan gedragen. Jij kan daar verandering in brengen door te accepteren dat het gebeurd is en er een punt achter zetten.quote:De enige manier waarop mijn ouders dat goed kunnen maken is met een eenzame en pijnlijke dood na een ernstig ongeluk dan wel ziekte.
Je wilt veel veranderen in de organisatie omdat het volgens jou niet goed gaat, maar je kan ook zeggen ik heb mijn best gedaan en verder kan ik niet doen en accepteer het resultaat. Je kan niet alles veranderen. Als jij zegt dat je geen persoon bent voor een kantoorbaan is dat prima dan kun je altijd docent/arts etc. worden. Alhoewel dat laatste moeilijk zal zijn. Probeer in de zorg of onderwijs te werken.quote:- Ik kan werk niet scheiden van de persoon die ik ben. Als ik bijvoorbeeld ben aangenomen om de linkjes aan te passen, dan voel ik mij ook verantwoordelijk voor alle tekstuele fouten die ik tegen kom en schaam ik me ervoor om te zeggen dat mijn taak erop zit, wetende dat de organisatie een visite kaartje gaat presenteren dat er totaal niet uitziet. Ik stel daarom vaak verbeteringen voor en bied aan om te helpen met dat soort dingen, maar de vaste werknemers, vrijwel altijd hoog opgeleide en ervaren mensen, gooien er gewoon met de pet naar. Ze zien het niet, het interesseert ze niet of schuiven hun verantwoordelijkheden af op andere collega's en afdelingen en vaak is er sowieso allerlei hiërarchische en bureaucratische onzin om toestemming te krijgen om iets kleins te veranderen. Ze zeggen gewoon van tja, de communicatiemedewerkers hebben het zo afgeleverd, dus houden we het maar zo, niet ons probleem dat het er niet uitziet. Ik hoef er dus verder niets mee te doen, maar ik voel me er wel verantwoordelijk voor, erger me en schaam me dat ik een tekst dat het boegbeeld van de organisatie moet zijn in zo'n slechte staat moet afleveren wetende dat het zo gepubliceerd wordt terwijl ik er nog wat aan had kunnen veranderen, en ben gewoon verbitterd door de incompetentie, inefficiëntie en gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van vaste werknemers in allerlei organisaties, die overigens ook nog de hele dag zitten te zuchten en te blazen terwijl ze geen reet uitvoeren, terwijl ik de kans niet krijg en mijn verantwoordelijkheidsgevoel niet positief opgemerkt wordt. Nee, eerder is het zo van: waar maak je je druk om, je hoeft alleen maar dit te doen, je krijgt ervoor betaald en dan heb jij gewoon je best gedaan. Ze snappen het gewoon niet, of ik snap gewoon niet dat organisaties zo kunnen werken. Ook daarom zie ik ook gewoon geen toekomst voor mijzelf in het bedrijfsleven of de overheid. Overal kom je die onzin tegen.
Die mensen kunnen inderdaad meer levenservaring hebben en kunnen een moeilijk leven hebben Vaak minder inkomen enzo. Maar waarom maak je je druk? Je kan de wereld niet veranderen alleen jezelf veranderen.quote:En dan komt daar ook nog eens bij dat mensen als schoonmakers en klusjes mannen vaak hele interessante dingen te vertellen hebben over de wereld, heel veel lijken te weten, goede discussies over intellectuele onderwerpen kunnen voeren, terwijl hoogopgeleide witte boorden van die verschrikkelijke oppervlakkige mensen zijn. Ik kan er gewoon niet tegen, ik kan er met de pet niet bij hoe dat nou komt of waarom de wereld zo in elkaar moet zitten.
Prima dan doe je dat!quote:Samen met mijn kritische houding maakt dat ook gewoon dat ik nergens tussen pas, maar mijn kwaliteiten misschien wel goed uit de verf komen als arts, leraar, of onderzoeker, omdat je daarin meer kunt zijn wie je bent.
Is het dus geen goed idee om dan dat te gaan doen?quote:Een kantoorbaan is een soort rol die je moet spelen tussen 9 en 5, maar beroepen als arts, leraar en onderzoeker ben je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat uit eigen motivatie en geven je een betere en eerlijkere kans om jezelf te ontwikkelen: je kunt naam voor jezelf maken en je resultaten zijn tastbaar en meetbaar. Naast oprechte interesse heb je dan ook vrijheid en autonomie, zodat een 10-urige werkdag met alle geestelijke en lichamelijke stress niet als ''moeten'' of ''werk'' of '' slavernij'' aanvoelt. Daar gaat het mij uiteindelijk om. Een baan van 9-5 met weinig verantwoordelijkheid, waarbij je lekker de hele dag op je kont kan zitten, muziek kan luisteren en internetbrowsen als communicatiemedewerker, beleidsmedewerker, financieel analist noem alle kantoorbanen maar op: dat is juist ontzettend stressvol.
Je kan het proberen!quote:- Wat betreft mijn CV: ik weet het niet meer. De ene zegt dit, de andere zegt dat. oudingAan de ene kant is schoonmaakwerk niet relevant voor de functie van ik noem maar wat, secretaresse, maar aan de andere kant zegt het wel iets over mijn ijver en vaardigheden dat ik zoveel verschillende dingen gewoon goed kan uitvoeren. Als ik dat weglaat, zit ik met gaten in mijn CV en de indruk alsof 0,0 ervaring heb of gewoon weinig kan.
Jij past inderdaad niet bij de gangbare sociale normen. Dat weet je zelf ook wel. Aangezien je niet een ander gaat worden, moet je dat - en de consequenties - voor lief nemen, en daarbinnen proberen te opereren.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Bedankt voor je compliment, maar zoals je ziet maak je jezelf juist niet populair als je kritisch bent ingesteld en een mening of gedrag vertoont die afwijkt van de gangbare sociale normen.
Blijkbaar was het ook een vergissing om dit op Fok! te posten. Anderzijds trek ik ook de sociale intelligentie van de meest doorgewinterde users in twijfel. Ik bedoel, als iemand IRL zegt dat ze naar de tandarts is geweest, reken maar dat mensen vragen of ze geboord moest worden. Je zou daarom verwachten dat mensen eerder vragen hoe het met je gaat wanneer je aangeeft net een hele nacht gewandeld te hebben door de kou, alsook begrip voor de pijnlijke, verkleumde en slaapdronken toestand waarin je dan je post typt, maar op Fok! is het blijkbaar interessanter en behulpzamer om te vragen hoe ik aan wifi kom en mij ter verantwoording te roepen van allerlei uitspraken die ik doe. Daarbij is het volgens mij ook zo dat de speerpunten van sociale intelligentie bestaan uit empathie en harmonie, maar blijkbaar is het sociaal wenselijker om een dooddoener/belediging te posten dan om een verschil in mening uit te praten.
Daaruit moet ik concluderen dat ik inderdaad van het pad af ben en niet in staat gebleken door de open deuren te wandelen. Dan zoek ik het inderdaad ook zelf maar uit.
Zorg nou eerst eens voor jezelf, een vriendin komt wel een keertje als je je leven weer wat op orde hebt.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:30 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ze gaf me bijvoorbeeld meteen een vacature voor een baan, zegt dat een vriendin zoeken mijn redding kan zijn dat ze...
En dan dacht je dat ik nog wat te verbeteren of toe te voegen heb aan je brief?quote:
Als je in mijn omgeving woont, krijg je een maandkaart ov van me.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:43 schreef SomewhatCereal het volgende:
Wel kreeg ik een toegangskaart voor de nachtopvang. Dat is logistiek een probleem
Als je geen hulp accepteert, kan je niet geholpen worden. Geheel op eigen kracht heb je tot nu toe jezelf niet echt weten te redden - misschien moet je toch leren hulp te accepteren. Met een beetje gratie, maar hulp accepteren is geen schande. Hulp afwijzen wel, wanneer je deze nodig hebt. Arrogant ten onder gaan is geen verdienste. Misschien wel makkelijker.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
R&P / Mijn leven in puin
Dit was ik 2 jaar geleden. Mijn rothouding toen heeft mij gebracht waar ik nu ben. Eigen schuld dikke bult.
Bedankt trouwens Hallmark, maar zo'n aanbod kan ik niet accepteren. Ik wil niet dat anderen mensen slachtoffer worden van mijn problemen en zo'n abonnement kost veel geld.
Ik weet het niet. Misschien omdat ik anderen tot last ben, misschien omdat ik me zo minderwaardig voel, misschien is het mijn trots of misschien is het een grotere vraag om aandacht...een bevestiging van hoe weinig ik zelf toe te voegen/in te brengen heb en wat een loser mij dat maakt dat ik uitvergroot met mijn gedrag als eigenwijze klootzak.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je geen hulp accepteert, kan je niet geholpen worden. Geheel op eigen kracht heb je tot nu toe jezelf niet echt weten te redden - misschien moet je toch leren hulp te accepteren. Met een beetje gratie, maar hulp accepteren is geen schande. Hulp afwijzen wel, wanneer je deze nodig hebt. Arrogant ten onder gaan is geen verdienste. Misschien wel makkelijker.
Als iemand iets voor je wil doen wat diegene geld of tijd of moeite kost, wie ben jij dan om voor diegene te bepalen dat die dat niet aan jou mag besteden? Leer samenleven, leer accepteren, leer delen. Nu, want binnenkort is het echt te laat.
Te laat. Je bent geen kind meer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:45 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Misschien omdat ik anderen tot last ben, misschien omdat ik me zo minderwaardig voel, misschien is het mijn trots of misschien is het een grotere vraag om aandacht...een bevestiging van hoe weinig ik zelf toe te voegen/in te brengen heb en wat een loser mij dat maakt dat ik uitvergroot met mijn gedrag als eigenwijze klootzak.
Ik wil weer kind zijn...
Daar ben ik ook bang voor. En evenzo ben ik bang om te worden zoals een aantal oud-studenten die ik heb ontmoet in een supermarktbaan: uitkering, deeltijd werk en eenzaam in je flatje zitten blowen. Dat is geen leven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Te laat. Je bent geen kind meer.
Je bent volwassen, hebt schulden en bent dakloos. Dat is wat je van jezelf hebt weten te maken.
Als je het aan jou overlaat, en je successen uit het verleden even extrapoleert naar de toekomst, word je ouder, verdien je geen cent en heb je straks in de winter ook geen dak boven je hoofd. Het duurt echt niet lang en dan zie je er wel uit als de zwerver die je bent.
Vanaf je positie nu, is dat het makkelijkste scenario. Hoef je niks voor te doen, over iets meer dan een half jaar is het een feit.
Ik zal niet zeggen dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat je bent wat je bent. Of dat je alleen maar hoeft te kiezen voor een betere toekomst en dat die zich dan vanzelf ontrolt.
Maar als je niks verandert, verandert er niks en glij je gewoon verder bergafwaarts.
De eerste twee van die drie opties is geen schande, de uitkering en het deeltijd werk. Dat betekent dat je je best doet iets van jezelf te maken met de mogelijkheden die je op dat moment hebt. Eenzaam in je flatje zitte blowen is een keuze die je niet hoeft te maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:20 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. En evenzo ben ik bang om te worden zoals een aantal oud-studenten die ik heb ontmoet in een supermarktbaan: uitkering, deeltijd werk en eenzaam in je flatje zitten blowen. Dat is geen leven.
Wat ik almaar lees, is dat je geld en daarmee van alles aan geluk denkt te kunnen kopen. En dat mensen die geld hebben, geluk hebben en mensen die geluk hebben, geld hebben. Zomaar, in de schoot geworpen.quote:Maar wat kan ik nog doen? Alleen maar solliciteren en dat levert al jaren geen succes op. Maar als ik toch een tweede kans krijg in het leven, dan moet het ook mogelijk zijn om weer terug te gaan naar de kindertijd.
Nieuwsgierig zijn, onderzoeken, onbezorgd leven, spelen dromen, dat hoeven mensen toch niet te verleren. Samen verdwalen in een bos, wetenschappelijk onderzoek doen, als leraar meegaan op excursie, dat moet toch mogelijk zijn. Als tutor bijles geven zodat je weer de dag kunt vullen met het maken van sommen, of het schrijven van boekverslagen als recensent, zwemmen in een sloot...
En dan gewoon de economie, de politiek, het nieuws, je bagage, alles vergeten voor een leven zonder zorgen. Maar doen moet je wel de financiële stabiliteit hebben die je als kind ook had...
Ik wil wel hulp accepteren, maar wat als er niemand is die je komt redden?
Je kan ook niet gaan werken en zo doorgaan zoals nu. Als je werk hebt (al is het maar schoonmaak of supermarkt of wat dan ook) dan heb je tenminste iets en kan je weer verder kijken. Heb je tenminste brood op de plank enzovoort.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
R&P / Mijn leven in puin
Dit was ik 2 jaar geleden. Mijn rothouding toen heeft mij gebracht waar ik nu ben. Eigen schuld dikke bult.
Bedankt trouwens Hallmark, maar zo'n aanbod kan ik niet accepteren. Ik wil niet dat anderen mensen slachtoffer worden van mijn problemen en zo'n abonnement kost veel geld.
Voor de andere mensen die hun hulp aan hebben geboden, bijvoorbeeld met solliciteren: helaas kan ik nog geen pm's versturen. Vrijwilligerswerk verrichten gaat helaas ook niet, dat ik van de gemeente algemeen geaccepteerde arbeid moet verrichten.
Ik vind het zo gemeen: met een uitkering en het verrichten van algemeen geaccepteerde arbeid kom ik niet of nauwelijks uit de schulden en krijg ik geen kans meer om een betere studie af te ronden. Ondertussen verslechtert mijn arbeidsmarktpositie en krijg ik een achterstand die ik nooit meer in kan halen. Wat voor hoop op de toekomst heb ik dan nog?
Als ik nu een baan aangeboden zou krijgen van 1,0fte voor een academisch startsalaris van 2500 euro, dan zou ik in 3 maanden uit de problemen kunnen zijn als ik ergens kon slapen. Één kans maar. Één rake sollicitatie. Na 3 jaar. Mag het? Plz?
Ik zag een documentaire voorbijkomen over afgestudeerde chirurgen die geen werk kunnen vinden. En dan wil de overheid ook nog dat specialisten hun eigen opleiding betalen ter waarde van 60.000 euro. Ondertussen raken basisartsen ook steeds vaker werkloos. Na zo'n lange en soms zware studie moet dat toch ook hartverscheurend zijn.
Wat een rotwereld is dit toch
Ik geef je geen geld, het is een donatie in natura en ik los zo gewoon een praktisch probleem op :-). Ik wil niet dat je blijf hangen op een praktisch probleem.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:35 schreef SomewhatCereal het volgende:
Je wil niet zo eindigen als je ouders, en dus begin je maar gewoon nergens aan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
Maar ik ben bang dat ik er nooit meer uitkom. Mijn ouders zijn dagelijks verdrietig en gefrustreerd om het werk dat ze doen. Een arbeider en een secretaresse, terwijl ze zoveel meer kunnen, maar nooit de kans hebben gehad om meer te bereiken, ondanks dat ze uiteindelijk een koophuis hebben voor elkaar hebben gekregen, maar wel nadat we jarenlang regelmatig 's avonds brood hebben gegeten. Ze zijn boos en verdrietig omdat hun potentie nooit is benut en nooit heen vak hebben kunnen uitoefenen waar ze van hielden. Het was een de grotere triggers van woedeuitbarstingen en ruzies.Het zijn de twee hardst werkende mensen die ik ken...
Zo wil ik niet eindigen. Ik ben liever een arts zonder grenzen met een leefloon van 900 euro dan een rijke kantoorklerk. Ik heb het nooit luxe gehad, maar er was de belofte dat ik, als eerste van de familie die naar de universiteit ging, een beter leven zou kunnen krijgen, dat de ellende die mijn ouders iedere dag ervaren mij bespaard zou blijven. In plaats daarvan beland ik in de goot.
Vreemde belofte... naar de universiteit gaan is zeker geen garantie op een beter/goed leven. Zoals op elk niveau heb je daar grotendeels zelf de hand in. Tegenwoordig kun je zelfs beter een beroepsgericht vak leren aangezien dat soort mensen steeds schaarser beginnen te worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
Maar ik ben bang dat ik er nooit meer uitkom. Mijn ouders zijn dagelijks verdrietig en gefrustreerd om het werk dat ze doen. Een arbeider en een secretaresse, terwijl ze zoveel meer kunnen, maar nooit de kans hebben gehad om meer te bereiken, ondanks dat ze uiteindelijk een koophuis hebben voor elkaar hebben gekregen, maar wel nadat we jarenlang regelmatig 's avonds brood hebben gegeten. Ze zijn boos en verdrietig omdat hun potentie nooit is benut en nooit heen vak hebben kunnen uitoefenen waar ze van hielden. Het was een de grotere triggers van woedeuitbarstingen en ruzies.Het zijn de twee hardst werkende mensen die ik ken...
Zo wil ik niet eindigen. Ik ben liever een arts zonder grenzen met een leefloon van 900 euro dan een rijke kantoorklerk. Ik heb het nooit luxe gehad, maar er was de belofte dat ik, als eerste van de familie die naar de universiteit ging, een beter leven zou kunnen krijgen, dat de ellende die mijn ouders iedere dag ervaren mij bespaard zou blijven. In plaats daarvan beland ik in de goot.
Luister nou alsjeblieft en vertel me waar ik niet aan begonnen ben? Heb je gemist dat ik al 3 jaar 0-uren contracten heb bij verschillende werkgevers, dat ik schoonmaak en data invoer en van alles en nog wat, dus mijn best doe om mijn hoofd boven water te houden, al jaren? Maar er was nooit genoeg werk. Ik kon niet genoeg schoonmaken of midden in de winter buiten staan schilderen. Er was niet genoeg werk gewoon. Ik wil meer werken, ik wil graag schoonmaken als dat me vooruit helpt, maar het is er gewoon niet. Lukt gewoon niet om 40 uur aan de bak te blijven. Waar ben ik dan nalatig? Waar ben ik lui? Waar begin ik dan niet aan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je wil niet zo eindigen als je ouders, en dus begin je maar gewoon nergens aan?
Ik ben bijna 45. Ruim 20 jaar geleden ben ik door omstandigheden gaan werken; een baan waar je geen opleiding voor nodig had, maar ik verdiende in ieder geval de kost. Jaren heb ik gewerkt, geleerd, mijn best gedaan en uit werk waar ik niet uit passie voor gekozen heb, toch veel plezier gehaald. En nu denk ik er over m eens te kijken of er ng andere mogelijkheden zijn voor werk in de toekomst. Ik moet immers nog een keer rui 20 jaar werken, dus waarom niet?
Het is nooit te laat, zeker niet als je nog niet eens begonnen bent.
Dus ff 2 jaar doorbijten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:53 schreef SomewhatCereal het volgende:
@ Royco
Hoe kom je daarbij? Met een eenvoudig baantje houd ik op basis van een 40-urige werkweek minder dan 1200 euro over. Daar gaat 350 euro vanaf voor een kamer, 150 euro aan boodschappen, 150 euro aan ziektekosten en dan heb ik nog geld nodig om kleding te kopen, naar de kapper te gaan, prepaid op te waarderen en kapotte dingen te ontvangen. Op zijn best los je dan 500 euro per maand af en ben ik daar in het ideale geval dus minimaal een jaar tot 2 jaar mee bezig.
Maar baantjes van 40 uur zijn schaars en meerdere baantjes combineren is bijna niet te doen omdat werkgevers het liefste willen dat je 7 dagen in de week beschikbaar bent voor 16 uur werk. En dan ben ik 27, met 5 jaar lbo werkervaring na een bachelorgraad, welke werkgever zit daar nog op te wachten? Om maar niet te spreken over het feit dat ik dan waarschijnlijk nog steeds nog nooit op vakantie ben geweest, geen vriendin heb gehad, eigenlijk niets heb bereikt in het leven, veel deuren gesloten zijn, mijn jeugd verloren...Ik kan dat gewoon niet accepteren.
Welke actie onderneem ik niet? En waarom mag ik niet verdrietig zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dus ff 2 jaar doorbijten.
Maar dit is het he, je bent al meteen weer negatief, ziet nergens oplossingen.
Wat wil je? Wil je nog de rest van je leven zwerven of wil je de rest van je leven een baantje hebben waar je dan misschien te goed voor bent maar wat wel brood op de plank brengt en zorgt voor een dak boven je hoofd?
Jezus, ik heb het tienvoudige aan schuld en ben niet zo pessimistisch als jou.
Ik ben ook zeker nog een jaar of 3 bezig met aflossen, maar so be it. Ik heb het verneukt dus ik los het op.
Er is maar 1 manier en dat is actie ondernemen.
Ik hoor mijn scheikundeleraar nog zeggen hoe wij vwo'ers deel zijn van de elite, de mensen die op latere leeftijd voor grote veranderingen gaan zorgen in de wereld. Mijn klasgenoten hebben dan ook onverdeeld succes: de een is consultant bij Towers Watson, de ander is beleidsmedewerker in het onderwijs, weer een ander is tanderts, online marketeer etc.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vreemde belofte... naar de universiteit gaan is zeker geen garantie op een beter/goed leven. Zoals op elk niveau heb je daar grotendeels zelf de hand in. Tegenwoordig kun je zelfs beter een beroepsgericht vak leren aangezien dat soort mensen steeds schaarser beginnen te worden.
Solliciteren, solliciteren, loop een winkel binnen, ga zwart voor mijn part stoepen vegen, maar ga iets doen om geld te verdienen.quote:
Dat zei mijn aardrijkskundeleraar ook, maar dat was een oude vent die nog steeds dacht dat alleen de elite kon/ging studerenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:18 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Welke actie onderneem ik niet? En waarom mag ik niet verdrietig zijn?
[..]
Ik hoor mijn scheikundeleraar nog zeggen hoe wij vwo'ers deel zijn van de elite, de mensen die op latere leeftijd voor grote veranderingen gaan zorgen in de wereld.
Maar dat doe ik al jaren en ik krijg er niets voor terug. Geen AH die mij als vakkenvuller wil, geen schoonmaakbedrijf dat mij de vloer wilt laten schrobben met een tandenborstel. Daarom ben ik ook zo wanhopig. En als ik tegen mijn zin in moet blijven leven, dan kan ik net zo goed dood zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Solliciteren, solliciteren, loop een winkel binnen, ga zwart voor mijn part stoepen vegen, maar ga iets doen om geld te verdienen.
En wil het uwv dat je op een bepaalde dag belt, dan bel je.
Willen ze dat je naakt gaat hoela hoepen dan ga ej naakt hoela hoepen.
En stop met overal de fout neerleggen behalve bij jezelf.
En niet kijken naar wat je niet hebt, en misschien wel nooit gaat krijgen, wat in jouw ogen oneerlijk is.
Thats life.
Je kan je goed in het Nederlands uitdrukken, je klinkt redelijk stabiel. Je hebt vwo gedaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:26 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar dat doe ik al jaren en ik krijg er niets voor terug. Geen AH die mij als vakkenvuller wil, geen schoonmaakbedrijf dat mij de vloer wilt laten schrobben met een tandenborstel. Daarom ben ik ook zo wanhopig. En als ik tegen mijn zin in moet blijven leven, dan kan ik net zo goed dood zijn.
Je hebt geen baan, je hebt wel een opleiding kunnen doen. Ben je chronisch ziek? nee? Nou blijven zoeken naar werk. Ik krijg al mijn hele leven iedere dag een doos stront voor mijn deur en schep het ook iedere dag weg. Parait!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:26 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Maar dat doe ik al jaren en ik krijg er niets voor terug. Geen AH die mij als vakkenvuller wil, geen schoonmaakbedrijf dat mij de vloer wilt laten schrobben met een tandenborstel. Daarom ben ik ook zo wanhopig. En als ik tegen mijn zin in moet blijven leven, dan kan ik net zo goed dood zijn.
Ik ben eerlijk gezegd wel chronisch ziek, ik heb namelijk de ziekte van Crohn. Nu is het rustig, maar toen heb ik maandenlang ziek op bed gelegen gevolgd door een ziekenhuisopname. Zo kon ik ook geen uitkering regelen, er was immers niemand om mij daarbij te helpen en ik kon mijn bed niet uitkomen. Dat heeft ook bijgedragen aan huurachterstanden etc.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:37 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Je hebt geen baan, je hebt wel een opleiding kunnen doen. Ben je chronisch ziek? nee? Nou blijven zoeken naar werk. Ik krijg al mijn hele leven iedere dag een doos stront voor mijn deur en schep het ook iedere dag weg. Parait!
De accu van de laptop is leeg, maar hier wil ik morgen nog wel op ingaan.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan je goed in het Nederlands uitdrukken, je klinkt redelijk stabiel. Je hebt vwo gedaan.
Wat is de reden dat het niet lukt om een betere baan te vinden? Dat moet een bijzondere reden zijn aangezien jouw situatie, gezien je achtergrond en capaciteiten, erg bijzonder is.
Het lijkt me dat je toch prima in een winkel zou moeten kunnen werken o.i.d.? Of desnoods in een magazijn. Ja, het is niet alles, maar je moet vastigheid hebben en dat je kan daar (makkelijk) vinden.
Er moet iets zijn waarom bedrijven jou niet willen. Iets geks wat anderen niet hebben, zelfs tokkies die geen fatsoenlijk gesprek kunnen worden. Kan bijna niet anders.
En waarom vermeld je dat nu pas? Of heb ik ergens iets gemist in dit topic? Dan nog kon je op zijn minst een telefoon gebruiken toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:40 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd wel chronisch ziek, ik heb namelijk de ziekte van Crohn. Nu is het rustig, maar toen heb ik maandenlang ziek op bed gelegen gevolgd door een ziekenhuisopname. Zo kon ik ook geen uitkering regelen, er was immers niemand om mij daarbij te helpen en ik kon mijn bed niet uitkomen. Dat heeft ook bijgedragen aan huurachterstanden etc.
Hulde voor deze post, lees dit maar eens een paar keer rustig achter elkaar TS.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:21 schreef Naamah het volgende:
Weet je, het gaat er helemaal niet om wiens schuld het is en hoe het zo gekomen is en of je wel of niet het slachtoffer van de omstandigheden bent en in hoeverre je dat aan jezelf te danken hebt. Sterker nog, dat is helemaal niet interessant, het doet er niet toe.
Wat er wél toe doet, is dat je nu flink in de penarie zit. En het doet er wel toe wat je er aan gaat doen om daar uit te komen. En je kan maar beter de keuze maken om alles op alles te zetten en snel het tij te keren, want zoals iemand hierboven al zei, het is zo winter en je zakt snel af.
Stop met terugdenken aan het verleden, aan verkeerde keuzes en aan verdriet. Focus je op nu de juiste keuze gaan maken. Dat is echt superbelangrijk. Je verdriet verwerken en terugdenken aan je verleden dat komt wel weer als de rest stabiel is, maar echt, ga eerst zorgen dat je van de straat komt en accepteer daarvoor alle hulp die er is. Dus ook het busabonnement en ook de hulp van Stade. Dat je je daar in eerste instantie niet op je gemak voelde is echt totaal irrelevant, hup, gewoon teruggaan.
Mensen omschrijven mij altijd als een lieve, rustige jongen, die zeer bedachtzaam en intelligent overkomt, maar die het zichzelf af en toe ontzettend en onnodig moeilijk maakt, verschrikkelijk ongeduldig en eigenwijs kan zijn en soms gewoon koud, afstandelijk of als een botte lul over kom die met niemand rekening houdt. Dat heb ik sinds mijn kindertijd al niet kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kan je goed in het Nederlands uitdrukken, je klinkt redelijk stabiel. Je hebt vwo gedaan.
Wat is de reden dat het niet lukt om een betere baan te vinden? Dat moet een bijzondere reden zijn aangezien jouw situatie, gezien je achtergrond en capaciteiten, erg bijzonder is.
Het lijkt me dat je toch prima in een winkel zou moeten kunnen werken o.i.d.? Of desnoods in een magazijn. Ja, het is niet alles, maar je moet vastigheid hebben en dat je kan daar (makkelijk) vinden.
Er moet iets zijn waarom bedrijven jou niet willen. Iets geks wat anderen niet hebben, zelfs tokkies die geen fatsoenlijk gesprek kunnen worden. Kan bijna niet anders.
Is lastig, want schuldhulpverlening helpt over het algemeen alleen als er een vast inkomen is. TS zou het kunnen proberen, maar weet niet of het zin heeftquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef Lunaste het volgende:
[..]
Zit jij nu buiten gewoonje zou naar een schuldhulpverlening moeten gaan, die kunnen je wel helpen + uitkering geven zolang je solliciteert
Opvang van het Catharijnehuis? Vanaf de Trans de Nieuwegracht op en dan de tweede rechts.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dat betekent dat ik morgen niet in openbare gelegenheden terecht kan. Vrijdag is de deadline.
Dat is een goed voorstel inderdaad, maar kan me zo niet concentreren. Ik ga het toch bij mijn vaste stek proberen, eigenwijs als ik ben.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:56 schreef Naamah het volgende:
[..]
Opvang van het Catharijnehuis? Vanaf de Trans de Nieuwegracht op en dan de tweede rechts.
Erg inspirerendquote:Op zondag 5 mei 2013 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Gebruik wat je nu hebt.
Je zegt dat je geneeskunde en natuur- of wiskunde hebt overwogen. Ik concludeer hieruit dat een N-profiel had op het vwo. Misschien een heel vervelende vraag, maar waarom heb je voor een toen Communicatie-studie gekozen? Uit die quote lijk je namelijk geïnteresseerd in de exacte wetenschap.quote:Als ik ooit nog een nieuwe opleiding mag volgen, dan is dat het vwo nog een keer, want dat is de laatste keer dat ik serieus ben uitgedaagd en serieus en rechtvaardig ben beoordeeld. Vergelijkingen oplossen en punten krijgen voor iedere stap. Nadenken over hoe je een steen kan wegen zonder weegschaal en een verklaring geven voor het feit dat zeewater drinken gevaarlijk is als je dorst hebt. Een plek waar je beloond wordt om na te denken, waar je iedere dag iets nieuws leert, waar je mag zeggen dat je iets niet zeker weet en waar concrete antwoorden minder uitmaken dan de achterliggende gedachtegang.
Bestaat gewoonweg niet. Alles wat je hier noemt zit enkel in jouw hoofd en is daarom het resultaat dat je jezelf aanpraat. Spreek maar eens met een natuurkundige en vraag hem waarom hij doet wat hij doet. Hij zal je iets anders antwoorden dan wat jij denkt dat hij zal antwoorden. Hetzelfde geldt voor artsen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:45 schreef SomewhatCereal het volgende:
... ik het beeld kreeg dat er weinig werk is ... alleen is weggelegd voor talent ... het vak leek vooral gericht op het leren maken van sommen ... een saai beeld van de studie ... Ik dacht dat ik daarom geen kans maakte ... het beeld gekregen dat..behalve hoe het werkt en waarom het werkt zoals het werkt ... dacht dat ik met Communicatie- en informatiewetenschappen mij kon verdiepen in alle vakgebieden
... in de praktijk zal een natuurkundige wel ... maar niet voordat je moest bedelen om subsidie ... basisarts die zijn loopbaan de kant op ziet gaan als ... Zo'n arts zal er vast van gedroomd hebben
... waar je met een 9-5 baan al weinig tijd voor hebt
... ik heb een afkeer van de dagelijkse dingen
... kantoorbaan, waar je jezelf kan afsluiten van het dagelijks leven
quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:45 schreef SomewhatCereal het volgende:
als natuurkundige bijvoorbeeld op reis te gaan naar een sterrenwacht in een woestijn, of een oceaan te bevaren om onderzoek te doen naar diepzeetechnologie, of als een uitvinder te knutselen en te spelen met high-tech apparatuur
...
om op pad te gaan met een expeditie naar Antarctica , een militaire missie in de wildernis of als een chirurg ter plaatse
...
Je daar over verwonderen is mooier
Volgens mij heb je nog altijd geen flauw idee van wat je nu precies wilt doen of naartoe wilt bouwen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 03:45 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik heb geen focus.
...
Ik wilde mij dan ook niet toeleggen op een specifiek vak
...
de dingen die ik wil doen zijn onrealistisch
Hij kan toch ook naar een crisisopvang gaan, daar kan je je inschrijven en dan heb je gewoon recht op een volledige uitkering. Die kunnen verder ook helpen een traject in te zetten qua schulden en begeleiden bij het zoeken naar een woning. Dan komt TS ook in een betere omgeving terecht dan bij een nachtopvang, aangezien zware verslaafden en dergelijke daar niet welkom zijn. Daarnaast heb je bij een crisisopvang als het goed is je eigen kamer en kan je er de gehele dag verblijven als dat nodig isquote:Op donderdag 9 mei 2013 07:39 schreef teckna het volgende:
* regel je postadres, ga naar de sociale dienst toe afdeling Centrale Eenheid Daklozen *of eventueel een andere groep als het in jouw gemeente anders is geregeld. Deze kunnen je op weg helpen om aan een (tijdelijk) postadres te komen.
* zodra je jouw postadres hebt kom je in aanmerking voor een daklozenuitkering. Je zult wel vanaf dit moment verplicht zijn om mee te werken aan een schuldsaneringstraject en daarnaast zul je moeten overnachten in de nachtopvang. Tussen het aanvragen en goedkeuren van de daklozenuitkering krijg je vaak ook een garantstelling voor opvang.
(een gedeelte van je uitkering zal dus automatisch opgaan aan een schuldhulpverleningstraject)
Nee, want ik ben dakloos door mijn eigen schuld. Ik ga trouwens flink klagen vandaag, want ik kan verder alleen maar knikkebollen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:31 schreef Bombshell het volgende:
Kan je niet met urgentie een woning aanvragen bij de gemeente waar je ingeschreven staat?
Dat zeg ik net: ik probeer het maar ik val in slaap.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:39 schreef Copycat het volgende:
Je zou ook aan die sollicitaties kunnen werken ...
Klagen brengt je nog steeds nergens.
Het is tragisch. Ik vind het pijnlijk om te lezen, meelezen lijkt op ramptoerisme.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:38 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, want ik ben dakloos door mijn eigen schuld. Ik ga trouwens flink klagen vandaag, want ik kan verder alleen maar knikkebollen.
Ja en die posts zijn natuurlijk ook goed doordacht, levensbelangrijk, doeltreffend en geheel foutloos.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:42 schreef Copycat het volgende:
Ondertussen kun je wel ellenlange posts plaatsen ...
Dat ben ik nu ook aan het doen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:01 schreef Copycat het volgende:
Nee, maar je zou die energie die je voor klaagposts gebruikt wel positief kunnen inzetten. Door bijvoorbeeld conceptbrieven te maken. Mogelijke werkgevers te googelen.
Maar het is jouw dag.
Utrecht.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:03 schreef Lastpost het volgende:
Waar vertoeft TS momenteel trouwens (regio/plaats?) momenteel?
Dank je, maar beiden zijn wel te regelen, alleen de omstandigheden beperken mijn kansen juist. Je hebt vast weleens een zwerver gezien. Stel je nu voor dat je in een kleine kamer zit met tientallen van deze luidruchtige en jou aanstarende mannen omdat je eruit ziet alsof je een 18-jarige student bent met anorexia na een avond zwaar zuipen en terwijl je daar zit met je laptop en voeding naar hetzelfde stopcontact als die van de strijkijzer en een spijkerbroek en de man naast je tegen je begint over een nieuwsitem op SBS6, terwijl een ander begint met wat doe jij hier? ben je journalist ofzo? rot op.. Veel succes met slapen en solliciteren. Dat is een beetje de situatie,quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:15 schreef Lastpost het volgende:
Ik wil best ergens afspreken om te kijken of we zaken voor elkaar kunnen krijgen m.b.t postadres, eventuele uitkeringen en een fatsoenlijke slaapplaats.
Utrecht is trouwens een van de speciaal aangewezen gemeenten voor een uitkering voor zwervende daklozen. Als thuisloze heb je een slaapplaats nodig of een postadres, nu wil ik daar (postadres) best voor fungeren (al eerder gedaan) trouwens als je dat op weg helpt.
Ik woon overigens zelf in Rotterdam, maar laat even weten of ik iets voor je kan betekenen want opgeacht of je hier (groten)deels voor verantwoordelijk bent, dit soort zaken blijven me toch aangrijpen.
Het lijkt mij sowieso wel fijn om met iemand te praten, dus wat dat betreft graag. Misschien kunnen we dan ook wat onduidelijkheden ophelderen, want die 6 plaatsen die je noemt zijn niet allemaal beschikbaar. Je moet binding hebben met een bepaalde regio en je moet betalen als je geen garantiestelling hebt. Die garantiestelling ligt nu bij 2 opvangtehuizen waar ik sowieso terecht kan iedere dag, maar waar het gewoon vreselijk vertoeven is. Je moet nagaan dat ik tijdens mijn studietijd mijzelf al opsloot in mijn kamer en niet in de bibliotheek ging werken omdat ik me toen al in al mijn zorgeloosheid en luxe niet kon concentreren en mensen liever uit de weg ging. Laat staan nu. Dus praten graag, maar als je wat voor mij wil regelen, regel dan alsjeblieft een vrijstelling van mijn opkomstplicht, een deken en een boerenstal om in te slapen. Alles behalve een opvang.quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:45 schreef Lastpost het volgende:
Welke omstandigheden dan precies? Voor zover ik het nu heb meegekregen ben je jong, heb je flinke schulden die door incasso's etc. flink oplopen en geen euro om af te lossen, geen baan, geen studie en vertoef je buiten en in een openbare gebouwen omdat je uit huis gezet bent.
Dan kom je juist in aanmerking voor allerlei trajecten, maar daarvoor moet je wel allereerst even naar de gemeente Utrecht toe, juiste balie en aangeven wat de situatie is. Juist met een postadres kom je sneller aan een dergelijke uitkering en heb je meer opties m.b.t slaaplocaties (vond er al 6 buiten het leger des heils die voor opvang, douche, voedsel etc zorgen in Utrecht) en kun je sneller beginnen met het oplossen van je schulden. Ik help je graag, maar dan moet je misschien even je trots opzij zetten en de hulp aanvaarden.
Ik heb zelf enige tijd als vrijwilliger gewerkt op een locatie met drugsverslaafden die ook dakloos zijn dus ik weet hoe het er aan toe kán gaan. Maar je hebt ook locaties waarbij het er niet zo aan toe gaat natuurlijk, alleen die locaties kosten wat (die andere ook) en geld heb je nou net niet. Nu is het gelukkig nog prima te doen met de weersomstandigheden, maar daar kun je ook niet structureel van uit blijven gaan, buiten dat mis je sanitair, voedsel en verzorging en dat gaat je opbreken en maakt mogelijkheden in de toekomst alleen nog maar lastiger.
Solliciteren is niet je eerste stap, dat moet een veilig onderkomen zijn en inkomsten, daarna(ast) afspraken zien te maken (al dan niet via bemiddeling) met schuldeisers en van daaruit kijken of je zelfstandig óf met hulp van de gemeente/instanties weer aan een baan geholpen kan worden.
Nogmaals, ik help je graag en stap zo de trein voor je in, eten we even wat en kijken we daarna waar we terecht kunnen. Maar dan moet je de hulp wel accepteren.
En ik las inderdaad zojuist over die garantiestelling, die krijg je zodra je een bijstandsuitkering voor daklozen ontvangt, daarmee kun je dan gratis (max. 19 dagen per maand per instantie) overnachten bij 2 instanties (Sleep-Inn en Nachtopvang in zelfbeheer), ik weet niet of dat de instanties in kwestie zijn waar je al een garantstelling voor hebt trouwens?quote:Ik ben dakloos. Waar kan ik een bijstandsuitkering aanvragen?
U bent dakloos als u geen adres hebt om te wonen of te logeren. U slaapt 's nachts buiten, of in een Utrechtse nachtopvang.
U kunt dan niet op de normale manier een bijstandsuitkering aanvragen. Er is een speciale regeling:
U kunt zich van maandag tot en met vrijdag, tussen 9.00 uur en 10.00 uur, voor een kennismakingsgesprek melden bij de receptie van:
Werk en Inkomen
St. Jacobsstraat 300
Utrecht
Nee, die garantiestelling heb ik al en die uitkering niet. Dat zijn inderdaad de opvanghuizen waar ik verblijf. Ik heb mij daar al gisteren gemeld en de afgelopen nacht doorgebracht.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:06 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En ik las inderdaad zojuist over die garantiestelling, die krijg je zodra je een bijstandsuitkering voor daklozen ontvangt, daarmee kun je dan gratis (max. 19 dagen per maand per instantie) overnachten bij 2 instanties (Sleep-Inn en Nachtopvang in zelfbeheer), ik weet niet of dat de instanties in kwestie zijn waar je al een garantstelling voor hebt trouwens?
Dat wordt dan sowieso morgenochtend aanwezig zijn bij die receptie voor een kennismakingsgesprek zou ik zeggen, dan kan ik helaas niet aanwezig zijn trouwens. Hoe sneller dergelijke zaken in gang gezet worden hoe beter.
Stuur me zo even een prive-bericht of DM hoe we elkaar kunnen benaderen trouwens.
Maar het komt er dus op neer dat je je op z'n zachts gezegd niet op je gemak voelt in die opvanghuizen en het liefst zolang als nodig elders verblijft zolang je geen uitkering/werk/woning etc. hebt? Dat maakt zaken natuurlijk wel gecompliceerder al krijg je al meer opties zodra je een uitkering ontvangt aangezien andere opvang-opties ook meer gericht zijn op de problemen die jij ondervind (financieel, weer terug in samenleving) en niet zozeer fungeren als pure opvang van daklozen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:12 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Nee, die garantiestelling heb ik al en die uitkering niet. Dat zijn inderdaad de opvanghuizen waar ik verblijf. Ik heb mij daar al gisteren gemeld en de afgelopen nacht doorgebracht.
Sleep Inn. Ja, dat laatste is een optie, maar dan loop ik weer een hele nacht alleen door de kou, terwijl ik met de warme dagen gewoon meteen mijn eigen plek kon vinden, minder hoefde te lopen en meer tijd had voor solliciteren.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:28 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Maar het komt er dus op neer dat je je op z'n zachts gezegd niet op je gemak voelt in die opvanghuizen en het liefst zolang als nodig elders verblijft zolang je geen uitkering/werk/woning etc. hebt? Dat maakt zaken natuurlijk wel gecompliceerder al krijg je al meer opties zodra je een uitkering ontvangt aangezien andere opvang-opties ook meer gericht zijn op de problemen die jij ondervind (financieel, weer terug in samenleving) en niet zozeer fungeren als pure opvang van daklozen.
Ook geen optie (zolang het weer meewerkt) om daar wel te eten en te douchen/wassen en geen gebruik te maken van het overnachten?
Bij welke instantie zat je overigens afgelopen nacht?
Waar leid je dat uit af? Hij kan geloof ik (nog) geen PM's / DM's versturen toch?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:56 schreef Lastpost het volgende:
Spijtig genoeg heeft TS toch niet de behoefte om in contact te komen met mij, ()
Jawel, heb de nodige DM-conversatie gehad waarin ie aangaf er toch maar liever vanaf te zien.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar leid je dat uit af? Hij kan geloof ik (nog) geen PM's / DM's versturen toch?
Ah, duidelijk.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jawel, heb de nodige DM-conversatie gehad waarin ie aangaf er toch maar liever vanaf te zien.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:46 schreef Probability het volgende:
Je zit in Utrecht?
Waarom ga je niet lekker werken + gratis wifi + gratis koffie + gratis lunch bij seats2meet? Dan doe je alsof je een analytisch bedrijfje hebt in oprichting(verzin wat!!!), kun je kennis delen en kom je met mensen in contact!
Wel even aanmelden.
http://www.haykranen.nl/2(...)-seats2meet-utrecht/
En hij wil je nota bene helpen met die officiële zaken waar jij moeite mee hebt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik vind het niet leuk zoals het nu wordt neegezet. Ik heb Lastpost verteld dat ik hem bedank voor zijn hulp en zijn gebaar wel waardeer omdat ik me nu gesloten voel voor een sociale hulpverlener en ik aangegeven heb veel moeite te hebben met de officiële wegen en open deuren die ik zelf ook wel kan googlen..
Mijn antwoord is helaas verloren gegaan, maar ik vond dat een heel goed idee, maar de site kan geen gratis vrije plek boeken in Utrecht of uberhaupt iets vinden in Utrecht, wat blijkbaar betekent dat het vol zit, want het kantoor zit gewoon bij de Albert Heijn om de hoek.quote:
Ik heb geen moeite met het langsgaan bij een instantie om onderdak of een uitkering aan te vragen. Waar ik moeite mee heb is dat ik de opvang onleefbaar vind en de open deuren die mij voorgesteld worden.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
En hij wil je nota bene helpen met die officiële zaken waar jij moeite mee hebt.
Kan wel, moet je even voor vrijdag/maandag/oid kijken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:16 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Mijn antwoord is helaas verloren gegaan, maar ik vond dat een heel goed idee, maar de site kan geen gratis vrije plek boeken in Utrecht of uberhaupt iets vinden in Utrecht, wat blijkbaar betekent dat het vol zit, want het kantoor zit gewoon bij de Albert Heijn om de hoek.
Het lastige is alleen dat die no-nonsense vriend je ook richting bepaalde kanalen zal sturen die je zelf hebt gegoogled. Niet omdat ie dat zo graag wil, maar omdat dát de weg is. Dan is het aan jou om te filteren welk gedeelte je ziet als 'de les lezen' en welk gedeelte neerkomt op 'de waarheid vertellen'.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik vind het niet leuk zoals het nu wordt neegezet. Ik heb Lastpost verteld dat ik hem bedank voor zijn hulp en zijn gebaar wel waardeer omdat ik me nu gesloten voel voor een sociale hulpverlener en ik aangegeven heb veel moeite te hebben met de officiële wegen en open deuren die ik zelf ook wel kan googlen. Waar ik meer behoefte aan heb is een no-nonsense vriend die mij een hart onder de riem steekt.
Daarnaast is het zo dat ik samen met Naamah min sollicitaties kritisch onder de loep neem. Wat een rotstreek om dan zo op de onderbuikgevoelens van andere users in te spelen.
Zo is het ook stuk gelopen met een vorige hulpverlener. Na het googlen van wat informatie was het take it or leave it, zonder te luisteren.
Je vindt de opvang onleefbaar en wilt meteen solliciteren om door middel van een baan een vaste woning te krijgen. Dit is echter niet de weg. De opvang moet je gaan zien als een KANS. Vanaf daar kun je beginnen met groeien. Je moet geen 5 stappen willen overslaan. De opvang is stap 1. Je zit nu niet in de situatie waarin je eisen kan stellen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:24 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het langsgaan bij een instantie om onderdak of een uitkering aan te vragen. Waar ik moeite mee heb is dat ik de opvang onleefbaar vind en de open deuren die mij voorgesteld worden.
Wat een maatschappelijk werker straks tegen mij gaat zeggen is het volgende. Ik moet een begroting opstellen, ook al weet ik precies wat de minimale vaste lasten zijn en hoeveel ik af kan lossen, nee een begroting opstellen, die natuurlijk precies op die bedragen uitkomt. Verder gaan ze de deurwaarder bellen, die natuurlijk akkoord gaat met precies dat bedrag dat ik kan aflossen. Dan bellen ze misschien nog een fonds op, maar die zal mij om een of andere bureaucratische reden niet redden.
Dat is geen hulp. Hulp is iemand hebben die zegt van joh, er komt bij mij op de afdeling nog een administratief baantje vrij en ik wil jou ervoor aannemen. Hulp is iemand hebben waar je even bij kan slapen. Hulp is iemand die je sollicitatiebrieven nakijkt. Hulp is iemand die je gewoon een knuffel geeft als je je rot voelt.
Hulp is dus iemand van toegevoegde waarde. Niet iemand die open deuren wijst en de les leest.
Dat TS het moeilijk vindt om hulp te accepteren is m.i. onderdeel van zijn probleem, deels ook begrijpelijk gezien zijn historie, en niet iets dat zinvol is om over geïrriteerd te zijn of om in de afzeikmodus te gaan. Als je emoties en reacties zo maakbaar acht, kun je ze wel voor je houden in het belang van een oplossing.quote:Op donderdag 9 mei 2013 17:14 schreef Eenskijken het volgende:
dat zeg ik dus al de hele tijd.. TS is te veeleisend en hij zit niet in de positie om eisen te stellen. Kan je wel huilen dat je niet graag bij andere zwervers in een kamer wil zitten, maar je doet alsof je beter dan hen bent. En als iemand dan je persoonlijk wil helpen, via een anoniem forum hulp aanbiedt, dan wijs je het ook nog af. Ja, dan moet je het zelf maar uitzoeken.
Je zult toch over al die zaken heen moeten stappen. Schaamte mag jou nu niet tegen houden. Zorg als eerste voor een adres. Dan toch en uitkering, want wat wil je anders? En Desnoods ga je straks tijdelijk werken in de kassen, of asperges steken, weet ik het.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:17 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Deze laptop is 3 jaar oud en van de Media Markt. Dat levert weinig op. Sollicitatiebrieven typen lijkt mij een betere investering in een oplossing voor de lange termijn.
Waar ik om vraag is het creëren van een kans. Een uitkering en een verblijfplaats lost niet het onderliggende probleem op, namelijk dat ik geen vast werk kan krijgen en ik verder geen leven heb.
Er zijn een aantal redenen waarom ik geen sociale contacten heb. Ten eerste heb ik van thuis uit niets gekregen. Ten tweede ben ik zowel op de basisschool, de middelbare school alsook op de universiteit gepest, genegeerd en buitengesloten. Verder heb ik een eigenzinnig karakter, ben ik iemand die graag op zichzelf is, kan ik mij niet verzorgen of uitgaan zoals ik zou willen door mijn financiële situatie, zit ik met een gevoel van schaamte, wil ik anderen niet lastig vallen met mijn problemen en worstel ik al lange tijd met depressieve gevoelens. Daarnaast zie ik er uit als een lief klein kind en dat maakt het voor andere mensen makkelijker om de spot met mij te drijven en dat maakt mij ook onaantrekkelijk voor vrouwen. Dat versterkt mijn bittere persoonlijkheid, hoewel mensen in het dagelijks leven mij eerder beoordelen als een vrolijke intelligente jongen: zij hebben geen enkel besef en zouden zeer geschokt zijn van mijn persoonlijke situatie.
Volgens mij ben je niet in de situatie om welk aanbod dan ook te laten schieten. En wellicht verdien je het wel om de les gelzen te worden. Sjongejonge, eigenwijze drol. Op deze manier slaap je over 5 jaar nog steeds op straat.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:24 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het langsgaan bij een instantie om onderdak of een uitkering aan te vragen. Waar ik moeite mee heb is dat ik de opvang onleefbaar vind en de open deuren die mij voorgesteld worden.
Wat een maatschappelijk werker straks tegen mij gaat zeggen is het volgende. Ik moet een begroting opstellen, ook al weet ik precies wat de minimale vaste lasten zijn en hoeveel ik af kan lossen, nee een begroting opstellen, die natuurlijk precies op die bedragen uitkomt. Verder gaan ze de deurwaarder bellen, die natuurlijk akkoord gaat met precies dat bedrag dat ik kan aflossen. Dan bellen ze misschien nog een fonds op, maar die zal mij om een of andere bureaucratische reden niet redden.
Dat is geen hulp. Hulp is iemand hebben die zegt van joh, er komt bij mij op de afdeling nog een administratief baantje vrij en ik wil jou ervoor aannemen. Hulp is iemand hebben waar je even bij kan slapen. Hulp is iemand die je sollicitatiebrieven nakijkt. Hulp is iemand die je gewoon een knuffel geeft als je je rot voelt.
Hulp is dus iemand van toegevoegde waarde. Niet iemand die open deuren wijst en de les leest.
Boute uitspraak vind ik.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:36 schreef kwiwi het volgende:
Nou heb ik in R&P toch heel wat huilies zien langskomen, maar deze slaat alles
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:17 schreef Flores het volgende:
TS zou zeker wel wat meer open mogen staan voor uitgestoken handen though.
Als vader van een autist heb ik dit wel een aantal keren zitten denken toen ik jouw posts aan het lezen was. Aangezien ik echter nog lang niet alles gelezen had had ik dit nog iet gevraagd.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:30 schreef SomewhatCereal het volgende:
overigens is dat ze vroeg of ik autistisch ben en dat ik deze vraag vaker krijg.
Daar gaat het al fout. Waarom verzin je allerlei dingen. Hij heeft het niet tegen je gezegd, maar jij trekt alvast de conclusie...quote:
Ja bedankt, maar ter zake alsjeblieft. Wat als ik om een of andere bizarre wending opeens nog een baan aangeboden krijg tijdens die uitzendbaan? Hoe kan ik dat uitzendbureau dan nog in godsnaam te vriend houden als ik vertrek? Hoe kan ik ze in godsnaam dan nog uberhaupt onder ogen komen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:05 schreef Pharmacist het volgende:
Gefeliciteerd met je baan. Je situatie is in ieder geval veel beter dan toen je dit topic begon!
Het uitzendbureau is wel het minste van je zorgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ja bedankt, maar ter zake alsjeblieft. Wat als ik om een of andere bizarre wending opeens nog een baan aangeboden krijg tijdens die uitzendbaan? Hoe kan ik dat uitzendbureau dan nog in godsnaam te vriend houden als ik vertrek? Hoe kan ik ze in godsnaam dan nog uberhaupt onder ogen komen?
Dat ik ook zo'n naief onzeker kutkind ben om iemand die ik net ontmoet heb zo de telefoon te geven. Gdverdomme, snap je nou wat ik bedoel als ik geen hulp accepteer ondanks alle goede bedoelingen?
Waarom zou je kwijtschelding van een deel van je schulden moeten krijgen? Omdat je een half jaar gaat werken?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:15 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Een deel van mijn schulden misschien.
Wauw, ik ben blij voor je en dan doe je zo.....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ja bedankt, maar ter zake alsjeblieft. Wat als ik om een of andere bizarre wending opeens nog een baan aangeboden krijg tijdens die uitzendbaan? Hoe kan ik dat uitzendbureau dan nog in godsnaam te vriend houden als ik vertrek?
Ze bedoelde het goed. Maar het was inderdaad dom van jou. Dat gesprek was tussen jou en het uitzendbureau, zij had daar niets aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Dat ik ook zo'n naief onzeker kutkind ben om iemand die ik net ontmoet heb zo de telefoon te geven.
Neen. Ik zie geen link tussen dit en het aanbod van iemand afslaan die vanuit Rotterdam naar Utrecht wil komen om dingen te geven en je te helpen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
Gdverdomme, snap je nou wat ik bedoel als ik geen hulp accepteer ondanks alle goede bedoelingen?
je schulden zijn niet dermate hoog dat je ze niet kunt aflossen, en kwijtschelden doen ze sowieso niet snel.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:15 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Een deel van mijn schulden misschien.
Door hem ook zelf proberen te creëren en niet teveel afhankelijk willen zijn. Uit de OP kan ik voornamelijk ophalen dat je wil dat iemand het voor je creëert.quote:Hoe creëer ik zo'n kans?
Wat een absurde post.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Ja bedankt, maar ter zake alsjeblieft. Wat als ik om een of andere bizarre wending opeens nog een baan aangeboden krijg tijdens die uitzendbaan? Hoe kan ik dat uitzendbureau dan nog in godsnaam te vriend houden als ik vertrek? Hoe kan ik ze in godsnaam dan nog uberhaupt onder ogen komen?
Dat ik ook zo'n naief onzeker kutkind ben om iemand die ik net ontmoet heb zo de telefoon te geven. Gdverdomme, snap je nou wat ik bedoel als ik geen hulp accepteer ondanks alle goede bedoelingen?
Maar nu vind je het niet vervelend om ze onder ogen te komen? Dat is pas als je weg zou gaan bij het uitzendbureau, in het geval je een andere baan zou krijgen? Wtf?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:00 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik bedoelde het niet slecht, ik wilde gewoon snel vooruitdenken want nogmaals, voor de duidelijkheid, ik moet eerst nog op gesprek. Het contract is nog niet getekend. De baan is pas over een maand. Ondertussen blijf ik dakloos. Het bedrijf kan van gedachten veranderen. Noem maar op.
Dit is geen ontknoping van een spannend verhaal. Er is slechts een mogelijkheid ontstaan waar ik me niet te veel aan moet vasthouden.
Net zo egoïstisch en opportunistisch zoals ik behandeld ben en jij reageert op mijn topic. En als ik een half jaar zou blijven heeft het uzb sowieso goed aan mij verdiend.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar nu vind je het niet vervelend om ze onder ogen te komen? Dat is pas als je weg zou gaan bij het uitzendbureau, in het geval je een andere baan zou krijgen? Wtf?
Wat is egoïstisch en opportunitisch?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:05 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Net zo egoïstisch en opportunistisch zoals ik behandeld ben en jij reageert op mijn topic. En als ik een half jaar zou blijven heeft het uzb sowieso goed aan mij verdiend.
Als naw geef ik gewoon mijn oude adres op. Of het adres van de opvang. Of een ander tijdelijk adres. Ik weet alleen inderdaad niet in hoeverre ze gaan controleren of ik daar nog woon.
Ik dacht dat jij suggereerde dat ik mijn plan om door te blijven solliciteren dat was.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is egoïstisch en opportunitisch?
Ik blijf dit een absurde post vinden. Als ik TS ernaar vraag, wordt het alleen maar mistiger.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Je vraagt helemaal niks. Je bent gewoon actief bezig om mijn geloofwaardigheid te breken.Wat wil je weten dan?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik blijf dit een absurde post vinden. Als ik TS ernaar vraag, wordt het alleen maar mistiger.
Ja, je geloofwaardigheid is in het geding. Je vertelt een emotioneel dramaverhaal, mensen bieden je hulp aan en dat sla je allemaal af. Als er vervolgens mensen kritisch zijn, doe je nog een flinke schep boven op het drama.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:19 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Je vraagt helemaal niks. Je bent gewoon actief bezig om mijn geloofwaardigheid te breken.Wat wil je weten dan?
Waarom vraag je je af hoe je een uitzendbureau 'in godsnaam' nog onder ogen zou kunnen komen als je een andere baan zou krijgen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:11 schreef SomewhatCereal het volgende:
[..]
Je ziet de helft niet van de aangeboden hulp. Er is bijvoorbeeld een user, Naamah, die al dagenlang de moeite voor mij wilt nemen om mijn sollicitaties te bekijken. Dat gaat via de mail.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je geloofwaardigheid is in het geding. Je vertelt een emotioneel dramaverhaal, mensen bieden je hulp aan en dat sla je allemaal af. Als er vervolgens mensen kritisch zijn, doe je nog een flinke schep boven op het drama.
[..]
Waarom vraag je je af hoe je een uitzendbureau 'in godsnaam' nog onder ogen zou kunnen komen als je een andere baan zou krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |