abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126039894
Mijn situatie is als volgt. Binnenkort word ik 25 jaar. Ik ben dakloos, want ik kan de huur niet meer betalen.

Ik heb een waardeloze WO-bachelor en drie jaar werkervaring als uitzendkracht op uiteenlopende afdelingen van verschillende organisaties. Ik werkte bijvoorbeeld aan de planning, organisatie, marketing en communicatie van evenementen, ik ondersteunde de redactie van webpagina's en gaf voorlichting aan scholieren over studeren aan de universiteit, maar stak ook mijn handen uit de mouwen in de rol van schoonmaker, schilder, sorteerder en verhuizer. Toch kreeg ik nooit de kans op een vaste baan of een volledige werkweek en zodoende heb ik grote schulden opgebouwd. Solliciteren heeft ruim 3 jaar niets meer opgeleverd dan tijdelijk werk voor zo'n 10 euro per uur.

Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij. Verder maakte ik geen vrienden en heb ik geen kennissen, noch een vriendin.

Het is vooralsnog niet gelukt om een uitkering te krijgen. Het UWV doet niets om mij te helpen aan een baan, maar stuurt mij wel weg om te solliciteren op de 'algemeen geaccepteerde arbeid' die ik niet kan krijgen. Vervolgens moet ik de aanvraagprocedure, die maanden kan duren, opnieuw starten, omdat ik een dag later dan de vooraf gestelde deadline bel voor een vervolgafspraak. Immers, ik was aan het solliciteren!

Gesprekken met sociale hulpverleners leveren mij niets op. Zij hebben mij niets meer te bieden dan een open deur en geven mij niet de indruk dat ze zich oprecht zorgen maken. Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).

Wat ik nodig heb om verder te komen in het leven is iemand die mij een kans geeft op financiële zekerheid. Nu ben ik slechter af dan 10 jaar geleden. Toen wandelde ik een zorginstelling binnen en kwam ik naar buiten met een fulltime zomervakantiebaan. Ik had hoop een betere toekomst en werd ik nog intellectueel uitgedaagd op school.

Nu heb ik een waardeloos diploma, schulden en geen hoop om meer te zijn dan een wegwerpbatterij. Hoe creëer ik zo'n kans?

[ Bericht 14% gewijzigd door SomewhatCereal op 05-05-2013 13:28:53 ]
pi_126040048
Toch handig dat er nog zoveel mensen zijn met open wifi-netwerken dan.
Ja doei.
pi_126040122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik heb geen sociale contacten. Mijn ouders spreek ik al jaren niet meer en wil ik ook nooit meer zien. Zij hadden al lang geen contact meer met hun familieleden en dat zijn nu vreemden voor mij.
Ik zou aankloppen bij een oom of tante dan. Blijkbaar ligt dat niet aan jou.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:13:32 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_126040235
Welke WO studie heb je gedaan dan? En waarom heb je geen vrienden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_126040246
Als je een meid was kon ik nog iets voor je betekenen maar helaas.

Nee maar serieus, wat ik vreemd vind is dat uwv niks doet maar dat van 1 dag te laat bellen want je was aan het solliciteren geloof ik niet zo.
pi_126040297
Hmm...ik kan er weinig over zeggen, gelukkig geen ervaring in dit soort trajecten. Maar ben erg benieuwd naar de afloop van dit topic. Eindelijk eens een topic zonder al die mickey mouse problemen, ben benieuwd of er zinnige antwoorden uitkomen.

Wens je in ieder geval succes! (al zul je daar niet ver mee komen helaas)
pi_126040415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef SomewhatCereal het volgende:
Vanochtend stuurde ik bijvoorbeeld een mail met een aanvraag voor een nieuw en tijdelijk postadres, alsook een verblijfplaats voor in de nacht, maar daar heeft geen hulpverlener op gereageerd. Daarom slaap ik nu voor de tweede nacht buiten en dat is best koud en oncomfortabel (knipoog).
Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!

Sta op en loop! Er is in iedere gemeente een daklozen nachtopvang. Daar moet je je persoonlijk melden. Die hebben geen EMail! Die kunnen je ook een postadres leveren.
Vergeet ondertussen dat soliciteren maar. Zolang jij dakloos bent gaat toch geen bedrijf je aan nemen en het UWV weet dat ook. Regel nou eerst dat postadres en de opvang maar eens!

Om kort samen te vatten: God wat ben je zielig. Maar met zielig los je niks op. Met iets doen wel! Ga iets doen!
pi_126040771
Als je het zo bij elkaar opsomt klinkt het behoorlijk fucked up. Maar tegelijkertijd is alles al gelijk vele malen beter wanneer je een vaste baan hebt. Dan heb je een inkomen en je huis terug (en daarmee je basis). Voor nu zou ik onderdak zoeken bij bijv het leger des heils. Daar zijn ze immers voor en onderdak is je eerste prioriteit. Van daaruit blijven zoeken naar een baan en hulp.

Ik vraag me af waarom je geen fatsoenlijke baan kunt vinden met een WO-bachelor en aardig wat werkervaring. Daar begrijp ik echt niets van. Je komt op mij over als een intelligent persoon. Wat voor bachelor is het?

Wat is er veranderd in jou in vergelijking tot 10 jaar geleden? Wat zegt je gut feeling over waarom niemand je meer wil hebben voor een basic baantje en waarom men je niet te lijkt willen helpen?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:44:26 #9
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_126041997
Als het een schrale troost is, TS; heel veel recent afgestudeerden kunnen geen werk vinden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_126042161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:16 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Waar haal je de illusie vandaan dat hulpverleners die met daklozen werken überhaupt ooit mail lezen?!

Sta op en loop! Er is in iedere gemeente een daklozen nachtopvang. Daar moet je je persoonlijk melden. Die hebben geen EMail! Die kunnen je ook een postadres leveren.
Vergeet ondertussen dat soliciteren maar. Zolang jij dakloos bent gaat toch geen bedrijf je aan nemen en het UWV weet dat ook. Regel nou eerst dat postadres en de opvang maar eens!

Om kort samen te vatten: God wat ben je zielig. Maar met zielig los je niks op. Met iets doen wel! Ga iets doen!
Het was niet de bedoeling om medelijden te wekken. Ik zoek een praktische oplossing, maar de open deur is niet aan mij besteed, want er zijn een aantal dingen waar je niet bij stil bij lijkt te staan:

- Ik heb gisteren de hele nacht gewandeld om warm te blijven en de hulpverlenende instanties zijn minstens een uur wandelen van mijn huidige omgeving. Mijn benen konden vandaag even niet meer.
- Daklozenopvang kost geld. Het Leger des Heils bijvoorbeeld vraagt 10 euro per overnachting. Dat kan ik niet betalen.
- Een bed moet van te voren gereserveerd worden..
- Ik heb de afgelopen maand nog 2 werkgevers gehad en in totaal 36 uur gewerkt, ik vertel niet dat ik dakloos ben en zie er naar verhouding nog verzorgd uit. Waarom zou een bedrijf mij niet in dienst willen nemen?
- Het aanvragen van een uitkering leidt tot een gemene vicieuze cirkel: als ik al een uitkering krijg, dan moet ik ook solliciteren. Vind ik een tijdelijke baan, dan heb ik geen recht meer op een uitkering. Als het werk dan ophoudt, dan heb ik opnieuw geen inkomen, want een nieuwe uitkeringsaanvraag brengt weer nieuwe procedures met zich mee.

Toch bedankt voor je inbreng.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:57:08 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126042596
Je kunt de 10 euro per nacht niet betalen maar hebt wel een telefoon/laptop met internet?
pi_126042660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:22 schreef NaturalHerbs het volgende:
Als je het zo bij elkaar opsomt klinkt het behoorlijk fucked up. Maar tegelijkertijd is alles al gelijk vele malen beter wanneer je een vaste baan hebt. Dan heb je een inkomen en je huis terug (en daarmee je basis). Voor nu zou ik onderdak zoeken bij bijv het leger des heils. Daar zijn ze immers voor en onderdak is je eerste prioriteit. Van daaruit blijven zoeken naar een baan en hulp.

Ik vraag me af waarom je geen fatsoenlijke baan kunt vinden met een WO-bachelor en aardig wat werkervaring. Daar begrijp ik echt niets van. Je komt op mij over als een intelligent persoon. Wat voor bachelor is het?

Wat is er veranderd in jou in vergelijking tot 10 jaar geleden? Wat zegt je gut feeling over waarom niemand je meer wil hebben voor een basic baantje en waarom men je niet te lijkt willen helpen?
Voor mijn gevoel hoefde ik vroeger alleen maar enthousiast de werkgever te begroeten en uit te leggen dat ik het werk heel graag wil doen. Tegenwoordig moet je recente werkervaring hebben met de vacante positie, aangevuld met MBO-diploma's en certificaten. Vervolgens moet je jezelf ook heel goed kunnen verkopen in een kruisverhoor waarin je word doorgezaagd over je sterke en zwakke punten, je ambities en hoe de vacature daar op aansluit, je motivatie om om dit specifieke werk te verrichten en je affiniteit voor precies deze werkgever. Vaak in meerdere gesprekken, 1 keer bij het uitzendbureau en soms tot wel 2 keer bij de werkgever.

Ik vind het om verschillende redenen moeilijk om dit spel te spelen: ik vind het onzin, ben niet goed gebekt en eb geen oprechte motivatie, omdat ik na 3 jaar doodmoe ben van het opknappen van de rotklusjes onder de pretentie dat ik het hartstikke leuk vind om te doen en dat het zogenaamd hartstikke goed op mijn CV staat.

Verder krijg ik door het gebrek aan sociale contacten ook nagenoeg geen feedback op mijn houding en gedrag. Ironisch, gezien ik een communicatiebachelor heb waar ik nooit wat mee wilde doen.
pi_126042757
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:57 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt de 10 euro per nacht niet betalen maar hebt wel een telefoon/laptop met internet?
Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
  † In Memoriam † vrijdag 3 mei 2013 @ 23:01:44 #15
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_126042834
Meld je bij het opvanghuis en vraag per direct een zwerversuitkering aan (ja, dat bestaat).
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:04:49 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_126042977
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:00 schreef SomewhatCereal het volgende:

[..]

Toen de deurwaarder aan mijn deur klopte, heb ik mijn laptop ingepakt in mijn schoudertas. Ik had zijn komst al geanticipeerd en de noodzakelijke levensmiddelen ingepakt. Daarnaast zit ik nu buiten op een onbeveiligd netwerk van een studentencomplex. Verder vind ik het nogal een gemene opmerking.
Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:17:15 #17
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126043576
quote:

[..]

Hoe kom je aan stroom dan?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_126043582
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gemeen? Jij komt hier vragen om een praktische oplossing en dan lijkt me dit een hele logische vraag. Je hebt schijnbaar nog wat om te verkopen als het nodig is.
Deze laptop is 3 jaar oud en van de Media Markt. Dat levert weinig op. Sollicitatiebrieven typen lijkt mij een betere investering in een oplossing voor de lange termijn.

Waar ik om vraag is het creëren van een kans. Een uitkering en een verblijfplaats lost niet het onderliggende probleem op, namelijk dat ik geen vast werk kan krijgen en ik verder geen leven heb.

Er zijn een aantal redenen waarom ik geen sociale contacten heb. Ten eerste heb ik van thuis uit niets gekregen. Ten tweede ben ik zowel op de basisschool, de middelbare school alsook op de universiteit gepest, genegeerd en buitengesloten. Verder heb ik een eigenzinnig karakter, ben ik iemand die graag op zichzelf is, kan ik mij niet verzorgen of uitgaan zoals ik zou willen door mijn financiële situatie, zit ik met een gevoel van schaamte, wil ik anderen niet lastig vallen met mijn problemen en worstel ik al lange tijd met depressieve gevoelens. Daarnaast zie ik er uit als een lief klein kind en dat maakt het voor andere mensen makkelijker om de spot met mij te drijven en dat maakt mij ook onaantrekkelijk voor vrouwen. Dat versterkt mijn bittere persoonlijkheid, hoewel mensen in het dagelijks leven mij eerder beoordelen als een vrolijke intelligente jongen: zij hebben geen enkel besef en zouden zeer geschokt zijn van mijn persoonlijke situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door SomewhatCereal op 03-05-2013 23:23:02 ]
pi_126043679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:17 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Hoe kom je aan stroom dan?
Mijn accu laad ik op in de UB. Ik moet dus ook zo gaan.
pi_126043929
quote:

[..]

Zit jij nu buiten gewoon -O- je zou naar een schuldhulpverlening moeten gaan, die kunnen je wel helpen + uitkering geven zolang je solliciteert
pi_126044182
Wat een fucked up situatie TS. Misschien moet je toch je schaamte proberen opzij te zetten en mensen die je in je leven hebt ontmoet om hulp vragen. Docenten, studiegenoten, familie, etc. Ik kan me niet voorstellen dat niemand je zou willen helpen, je zult er alleen zelf om moeten vragen.
Sterkte iig!
pi_126044192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:24 schreef Lunaste het volgende:

[..]

Zit jij nu buiten gewoon -O- je zou naar een schuldhulpverlening moeten gaan, die kunnen je wel helpen + uitkering geven zolang je solliciteert
Ik ben daar langs geweest en zij heeft mij doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige wat maatschappelijk werk voor mij kan doen is mij aanmoedigen om een inkomen te krijgen, Daarnaast kan zij in beperkte mate de betalingsregeling versoepelen, maar dat maakt de aflossingstermijn alleen maar langer. Het volledige bedrag, inclusief duizenden euro's aan incassokosten moet hoe dan ook vroeg of laat terugbetaald worden door mij en mij alleen.

Toch een goed idee.

PS ja ik zit nu buiten :p
pi_126044604
Zijn het huurschulden die je hebt en hoe groot zijn die?
ADHD-C
pi_126044876
Cactus, ik vind het goedbedoeld en lief advies, maar docenten en studiegenoten wisselde elkaar elke paar maanden en heb ik in geen jaren meer gezien. Bovendien hebben de meest bekende studiegenoten mij de rug toe gekeerd. Ik kan daar niet meer terecht. Min hele familie ligt met elkaar overhoop sinds de tijd voor mijn geboorte en ik heb daar als kind vrij nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
pi_126044935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:47 schreef SomewhatCereal het volgende:
Cactus, ik vind het goedbedoeld en lief advies, maar docenten en studiegenoten wisselde elkaar elke paar maanden en heb ik in geen jaren meer gezien. Bovendien hebben de meest bekende studiegenoten mij de rug toe gekeerd. Ik kan daar niet meer terecht. Min hele familie ligt met elkaar overhoop sinds de tijd voor mijn geboorte en ik heb daar als kind vrij nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
Misschien moet je gewoon eens aankloppen dat je het even zelf niet meer kan...en zijn ze juist blij om je weer te zien?
pi_126044993
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:47 schreef SomewhatCereal het volgende:
Hmm, dat vind ik echt rot om te horen. Maar denk je niet dat jij het in je hoofd erger maakt dan de werkelijkheid is, uit onzekerheid? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik welke studiegenoot ik ook in de klas heb gehad zou afwijzen als hij/zij mij om hulp zou vragen, of ik die persoon nou wel of niet zou mogen, ik zou toch helpen.
pi_126045021
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Welke WO studie heb je gedaan dan? En waarom heb je geen vrienden?
Alsof het hebben van vrienden zo vanzelfsprekend is, ik heb ook geen vrienden namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door LazyDave op 04-05-2013 00:02:11 ]
ADHD-C
pi_126045143
Cactus, ik vind het heel lief en goedbedoeld advies, maar docenten en studiegenoten wisselden elkaar elke paar maanden af en heb ik in geen jaren meer gezien. De meest bekende studiegenoten hebben ook een smerig spel met mij gespeeld. Mijn familie was een enorme puinhoop ver voor ik geboren werd en als kind heb daar ook de nare gevolgen van ondervonden. Er is dus echt niemand bij wie ik terecht kan.
De laatste jaren leefde ik ook hikikimori.

-----

Ho correctie, er ging iets dubbel zie ik. Ik denk alleen niet dat ik de situatie uitvergroot. De beste kennissen die ik had, daar ben ik misschien 1 keer over de vloer geweest en daar hield het echt mee op. Die mensen zijn vreemden voor mij en er is verder behoorlijk wat gebeurt dat ik helaas even niet uit kan leggen omdat mijn accu zo goed als leeg is. Ik probeer morgen weer online te zijn.

Mijn huurschulden bedrijven naar schatting een paar duizend euro. Mijn ziekte kosten evenzo. Ik denk dat ik kan rekenen op minstens 5.000 euro schuld. Als ik nu dus 1 jaar lang 40 uur in de week vuilnisman mocht zijn, dan zou ik mijn schuld misschien nog voor mijn 26ste kunnen lossen en misschien nog iets van een jeugd hebben.
pi_126045298
Hoe hard ook, ben nu 26 en heb helemaal nooit een jeugd gehad. Echter weet wel wat ik kan en ben door alle ellende wel super creatief geworden. Iedereen heeft mij tegenwoordig nodig in plaats ik hun.

En vrienden/ Waarom moet iedereen mijn hulp met van alles hebben, terwijl hun altijd roepen dat ze zoveel vrienden hebben. Schoot mij deze avond nog te binnen... Juist deze knakker helpt wel!
pi_126045478
Overigens voor degene die een pm wilde sturen: ik oet eerst 7 dagen lid zijn van Fok! voor ik het bericht mag lezen en beantwoorden. :p

(Grappig trouwens FAUSTI dat je zegt dat je creatief bent geworden: de laatste weken was ik opeens heel erg geboeid door het maken van orchestrale soundtracks in FL Studio en ik heb een begin gemaakt met leren programmeren in C++)

Tot morgen!
pi_126045777
Bizar dat er geen instelling is die je hiermee kan helpen. In welke stad zit je?
The most astounding fact: http://www.youtube.com/watch?v=9D05ej8u-gU
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:50:42 #32
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_126046868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
- Het aanvragen van een uitkering leidt tot een gemene vicieuze cirkel: als ik al een uitkering krijg, dan moet ik ook solliciteren. Vind ik een tijdelijke baan, dan heb ik geen recht meer op een uitkering. Als het werk dan ophoudt, dan heb ik opnieuw geen inkomen, want een nieuwe uitkeringsaanvraag brengt weer nieuwe procedures met zich mee.

Toch bedankt voor je inbreng.
Dit is een fout die veel mensen maken.
Het klopt inderdaad dat sollicitatie-plicht komt bij de aanvraag van een bijstands-uitkering. Maar zelfs bij een RSD krijg je daar uitstel voor, om je leven op de rit te krijgen.
Mocht je een baan vinden, hetzij tijdelijk hetzij vast, blijf je gewoon je bijstands-uitkering houden. Het wordt echter wel achteraf verrekend (als jij 850 per maand krijgt aan bijstands-uitkering, en je verdiend 400 per maand voor een baantje hier en daar zal je een maand daarop 450 krijgen).
Mocht je echter een aantal weken vast werken (weet zo snel niet het aantal, 26 volgens mij maar schiet mij er niet op lek), en eventueel zelfs meer verdienen dan bijstandsniveau en je mocht alsnog weer werkeloos raken dan duik je de ww in.

De procedure daarvan is om en om hetzelfde, echter alles is al bekend dus je eigenlijke traject is een stuk korter, makkelijker en overzichtelijker.
En buiten dat, vanuit werk vind je makkelijker werk.
pi_126048890
Hoeveel voedsel heb je nog? Hoelang denk je het buiten nog te kunnen redden?
There are only 151 Pokémon.
pi_126048905
Wat een ontzettende rotsituatie. Kan niets anders voor je doen dan wat medeleven tonen. :{
pi_126049988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:48 schreef SomewhatCereal het volgende:
- Ik heb gisteren de hele nacht gewandeld om warm te blijven en de hulpverlenende instanties zijn minstens een uur wandelen van mijn huidige omgeving. Mijn benen konden vandaag even niet meer.
Dan heb je dús de verkeerde kant opgewandelt. Je prioriteiten zijn dan dus verkeerd.
quote:
- Daklozenopvang kost geld. Het Leger des Heils bijvoorbeeld vraagt 10 euro per overnachting. Dat kan ik niet betalen.
Onzin. Iedere gemeente heeft een gratis daklozen opvang. IEDERE zonder uitzondering. Wettelijke verplichting.
quote:
- Een bed moet van te voren gereserveerd worden..
Klopt. Je moet je 's ochtends om 's avonds een bed te hebben. Ik zie het probleem niet. Wederom: Prioriteiten.
quote:
Onzin. Met een tijdelijke of part-time baan blijf je gewoon recht hebben op je uitkering alleen wordt je gekort voor het deel waar je zelf inkomsten hebt. Niks opnieuw beginnen met de procedure, gewoon werkbriefjes inleveren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:31 schreef SomewhatCereal het volgende:
Ik ben daar langs geweest en zij heeft mij doorverwezen naar maatschappelijk werk. Het enige wat maatschappelijk werk voor mij kan doen is mij aanmoedigen om een inkomen te krijgen, Daarnaast kan zij in beperkte mate de betalingsregeling versoepelen, maar dat maakt de aflossingstermijn alleen maar langer. Het volledige bedrag, inclusief duizenden euro's aan incassokosten moet hoe dan ook vroeg of laat terugbetaald worden door mij en mij alleen.
Onzin. Schuldhulpverlening stopt je in een sanerings traject. Je schuldeisers kunnen vervolgens kiezen voor een gedeeltelijke afbetaling waarbij jij in 3 of 5 jaar tijd zoveel mogelijk betaald en vervolgens volledig schuldenvrij bent óf, als de schuldeisers niet accoord gaan, wordt je failliet verklaard en krijgen de schuldeisers helemaal niets en ben je alsnog schuldenvrij.

Alles bij elkaar rammelt je verhaal aan alle kanten. Óf je zit alles uit je duim te zuigen óf je hebt je huiswerk helemaal niet gedaan. De dingen die je zegt zijn simpelweg bewijsbaar niet waar. Ik zou voorstellen óf te stoppen met het posten van nonsens óf van je luie reet af te komen en een keer écht werk te maken van je situatie.

Mijn ex-zwager zit in jouw werk/woon situatie, mijn schoonzus in jouw financiële situatie. Wat ik hierboven meld is allemaal uit dagelijkse praktijk genomen, niet van verhaaltjes "via-via". Ik heb dagelijks te maken met de praktijk van dakloosheid/werkloosheid en hoge schulden en alles is op te lossen, als je er tenminste zélf werk van maakt.
pi_126050041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het was gewoon een domme opmerking :)
pi_126050061
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:42 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Dan heb je dús de verkeerde kant opgewandelt. Je prioriteiten zijn dan dus verkeerd.

[..]

Onzin. Iedere gemeente heeft een gratis daklozen opvang. IEDERE zonder uitzondering. Wettelijke verplichting.

[..]

Klopt. Je moet je 's ochtends om 's avonds een bed te hebben. Ik zie het probleem niet. Wederom: Prioriteiten.

[..]

Onzin. Met een tijdelijke of part-time baan blijf je gewoon recht hebben op je uitkering alleen wordt je gekort voor het deel waar je zelf inkomsten hebt. Niks opnieuw beginnen met de procedure, gewoon werkbriefjes inleveren.

[..]

Onzin. Schuldhulpverlening stopt je in een sanerings traject. Je schuldeisers kunnen vervolgens kiezen voor een gedeeltelijke afbetaling waarbij jij in 3 of 5 jaar tijd zoveel mogelijk betaald en vervolgens volledig schuldenvrij bent óf, als de schuldeisers niet accoord gaan, wordt je failliet verklaard en krijgen de schuldeisers helemaal niets en ben je alsnog schuldenvrij.

Alles bij elkaar rammelt je verhaal aan alle kanten. Óf je zit alles uit je duim te zuigen óf je hebt je huiswerk helemaal niet gedaan. De dingen die je zegt zijn simpelweg bewijsbaar niet waar. Ik zou voorstellen óf te stoppen met het posten van nonsens óf van je luie reet af te komen en een keer écht werk te maken van je situatie.

Mijn ex-zwager zit in jouw werk/woon situatie, mijn schoonzus in jouw financiële situatie. Wat ik hierboven meld is allemaal uit dagelijkse praktijk genomen, niet van verhaaltjes "via-via". Ik heb dagelijks te maken met de praktijk van dakloosheid/werkloosheid en hoge schulden en alles is op te lossen, als je er tenminste zélf werk van maakt.
Niet om het een of ander, maar de daklozenopvang zal wel plek moeten hebben. Toch echt niet altijd het geval.

Je mag je toon wel wat matigen blaaskaak.
pi_126050136
Toen ik van de een op de andere dag dakloos werd, zo'n 5 jaar geleden, kon ik toch echt gelijk bij de daklozenopvang terecht. En met mij vele anderen. Dat was in Roermond.

quote:

En dit..
I'm not a sinner.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:15:34 #39
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_126050195
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:07 schreef Plums het volgende:
Toen ik van de een op de andere dag dakloos werd, zo'n 5 jaar geleden, kon ik toch echt gelijk bij de daklozenopvang terecht. En met mij vele anderen. Dat was in Roermond.

[..]

En dit..
Kan je meestal ook wel, let op meestal. Meeste zwervers in Nederland kiezen voor het zwerverbestaan. In de maanden dat het mooi weer is zijn ze 3x per week op de opvang (verplichting als ze daklozenuitkering hebben), in de wintermaanden natuurlijk een stuk vaker.
Kom je dus op een rustig tijdstip, hebben ze plek, in de winter wordt dat al een stuk lastiger.

Maar over een opvang in elke gemeente: dat is gewoon gelul. Hier heb je er 1 in Doetinchem, dan 1 in Arnhem en dan 1 in Ede. Zijn nogal lomp grote regio's.
pi_126050213
Ja in roermond heb je echt dagopvang, waar je woont, eet, slaapt etc. En een daklozenopvang voor zwervers die gewoon een plekkie nodig hebben om te slapen.
Denk dat TS voor de eerste wel in aanmerking komt hoor. Even uitzoeken waar er verder nog zoiets is in zijn buurt en hup, naar binnen lopen. En van daaruit alles op orde maken.
I'm not a sinner.
pi_126050233
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:53 schreef NomanIW het volgende:
Niet om het een of ander, maar de daklozenopvang zal wel plek moeten hebben. Toch echt niet altijd het geval.

Oh nee, van heel mijn relaas is er één klein detail wat verdere specificering behoeft, dan zal ik wel een blaaskaak zijn.... De rest van mijn verhaal is simpelweg feitelijk. Dat kan ik van TS' verhaal niet zeggen.

En van toon matigen kan geen sprake zijn. Zoals al gezegd: TS' verhaal rammelt aan alle kanten. Daarmee beledigt hij iedereen die wel écht met dit soort problemen kampt. En daar kan ik heel boos om worden. Dus nee, ik hoef mijn toon niet te matigen.
pi_126050236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:18 schreef Plums het volgende:
Ja in roermond heb je echt dagopvang, waar je woont, eet, slaapt etc. En een daklozenopvang voor zwervers die gewoon een plekkie nodig hebben om te slapen.
Denk dat TS voor de eerste wel in aanmerking komt hoor. Even uitzoeken waar er verder nog zoiets is in zijn buurt en hup, naar binnen lopen. En van daaruit alles op orde maken.
Of naar Roermond gaan :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126050315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of naar Roermond gaan :7
Of even stukje lopen naar Roermond inderdaad :+
I'm not a sinner.
pi_126050316
Waarom negeer je de opmerking over een zwerversuitkering? Is toch de beste oplossing in deze situatie?

Overigens de mensen die moeten laten weten dat zij vinden dat het verhaal rammelt: reageer dan gewoon niet. Ik zag meteen al dat een moderator een kritische opmerking plaatst, aardig.

Het verhaal is echt: waarom zou iemand liegen over zoiets.
pi_126050352
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:30 schreef Spongebobsterr het volgende:
Waarom negeer je de opmerking over een zwerversuitkering? Is toch de beste oplossing in deze situatie?

Overigens de mensen die moeten laten weten dat zij vinden dat het verhaal rammelt: reageer dan gewoon niet. Ik zag meteen al dat een moderator een kritische opmerking plaatst, aardig.

Omdat het Fok/het internet is, gebeurt vaker dan je denkt hoor :')
I'm not a sinner.
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 09:34:40 #46
5428 crew  miss_sly
pi_126050367
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:53 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Om te weten of er plek is, zal ts ernaar toe moeten.

Ik vind het heel vervelend voor ts dat hij in deze situatie zit, maar ik heb wel sterk het gevoel dat hij zich vooral slachtoffer voelt van alles onrecht, regels en moeilijkheden, en ook niet echt in staat is om echt zichzelf te helpen. Daarvoor zal hij eerst mentaal een switch moeten maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:34:50 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126050369
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:30 schreef Spongebobsterr het volgende:

Nieuw op het internet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_126050378
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Okè. Ik hoorde laatst nog van mijn moeder dat een jongen van mijn leeftijd uit huis was geschopt door zijn ouders, geen onderdak meer had en dagen in het bos slaapte omdat hij ook geen geld had voor dat slaaphuis of hoe je dat noemt. Toen hij bij zo'n instantie kwam stuurden ze hem ook weg om een reden en bla. Toen kreeg mijn moeder nog een woordenwisseling met een collega omdat hij werd weggestuurd en heeft ze uiteindelijk onderdak en geld geregeld etc. En dat is ook echt waar. :p Misschien ligt het per regio verschillend ofzo.
pi_126050400
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nieuw op het internet?
Nee, ik zie niet wat er onrealistisch aan het verhaal is. Er zijn best veel dakloze mensen waaronder jongeren. Waarom zou een dakloos iemand geen fok account kunnen aanmaken om tips te vragen en zijn verhaal kwijt te kunnen. Hij heeft immers niemand.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:45:25 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_126050451
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:38 schreef Spongebobsterr het volgende:

Nee, ik zie niet wat er onrealistisch aan het verhaal is. Er zijn best veel dakloze mensen waaronder jongeren. Waarom zou een dakloos iemand geen fok account kunnen aanmaken om tips te vragen en zijn verhaal kwijt te kunnen. Hij heeft immers niemand.
Niemand die zegt dat een dakloze geen account kan aanmaken. Maar om te stellen dat niemand zo'n verhaal zou verzinnen is ietwat naïef te noemen.

Vooralsnog krijgt TS trouwens ook mijn voordeel van de twijfel, maar het verhaal rammelt wel her en der.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')