quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:51 schreef daymian het volgende:
NorilskWe have a russian winnerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
quote:Op maandag 6 mei 2013 08:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welk Drachten ken jij dan? Ik kan niets bedenken wat ook maar een beetje mooi zou kunnen zijn daar. Mooi centrum? Nee. Historische gebouwen? Nee. Sfeer? Nee.
Drachten heeft niks. Geen eigen identiteit, geen historie, geen sfeer, onderscheid zich in helemaal niks in vergelijking met andere naoorlogse steden, pauperige woonwijken en stad zelf zit vol met uitkeringstrekkers, alle mensen die daar werken leven in de dorpen er omheen. Die overigens ook geen sfeer en leven hebben. Sowieso hebben alleen Leeuwarden, Sneek en Dokkum enige uitstraling in Friesland.
Is inderdaad ook geen pareltje.quote:
Lelystadis ook niet zó lelijk, toevallig is daar het centrum sfeerloos, maar heeft genoeg buitenwijken die niet onderdoen voor buitenwijken van andere vergelijkbare steden, denk ik zo. Zelfs Almere is niet lelijk in vergelijking met honderden buitenlandse steden in my opinion.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:33 schreef SEMTEX het volgende:
Lelystad heeft veel lelijkheid, maar is toch niet zo erg als bepaalde, volgepropte, sfeerloze delen van Almere. En je hebt Lelystad haven/Batavia Haven: best te doen en leuk om langs te wandelen:
[ afbeelding ]
Heb laatst een fietstochtje gedaan: veel droevige winkelcentra en buurten gezien, maar men heeft ook recent een groot, lelijk ziekenhuis gesloopt. Hoop dat ze met die ruimte nu iets nuttigs gaan doen.
Wat vind je te grote steden?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:32 schreef appelen het volgende:
In Nederland vind ik Heerlen, Rotterdam en Almere echt lelijk.
In het buitenland waren de steden in het Ruhrgebied soms ook geen pretje, same as Belgische steden![]()
Ook te grote steden zijn echt lelijk
Rotterdam is een beetje het brutale meisje waar je de eerste keer op afknapt, maar naarmate je haar beter leert kennen langzaam maar zeker smoooorverliefd op wordt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:04 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Rotterdam is inderdaad een stad die menig buitenstaander niet kan waarderen, dat is me wel duidelijk geworden. Je moet er van leren te houden denk ik, merk dat veel mensen van te voren ook dergelijke punten benoemen inclusief kille/nare inwoners die je neersteken wanneer je de weg vraagt, maar als ze een weekje bij me vertoeven en ze een andere kant van de stad zien draaien ze over het algemeen echt volledig qua mening.![]()
Ik vind het echt een heerlijke stad om te vertoeven, maar ik begrijp maar al te goed dat een buitenstaander denkt "Wegwezen!" en ik wil de boel ook niet teveel romantiseren, veel gebieden in Rotterdam zouden van mij zomaar een stem voor het afvoerputje van Nederland-verkiezing krijgen hoor, maar het hoort erbij zullen we maar zeggen.
Teveel ongezelligheid, beton dat tot aan de hemel reikt en de stad weinig warmte uitstraalt en op bepaalde gebieden wordt bevolkt door vrij intimiderend volk. Zodra je CS uitstapt krijg je niet het gevoel dat je in veel toeristische steden hebt, dat je denkt "Yeah, hier zou ik wel een week willen blijven", teveel mooie plekjes liggen ook te ver van het centrum af of zijn gewoon niet bekend.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:15 schreef Kaas- het volgende:
Rotterdam is een beetje het brutale meisje waar je de eerste keer op afknapt, maar naarmate je haar beter leert kennen langzaam maar zeker smoooorverliefd op wordt.
Ben het roerend met Lastpost en jou eens. Rotterdamquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Rotterdam is een beetje het brutale meisje waar je de eerste keer op afknapt, maar naarmate je haar beter leert kennen langzaam maar zeker smoooorverliefd op wordt.
Btw heb hier nog een fotoreeks van Rotterdam geplaatst om deze heerlijke stad te verdedigen (wat uiterlijk betreft dan, qua vibe vind ik de stad sowieso heel tof). Vind het altijd toch weer jammer als mensen naar mijn mening onterecht zo op deze stad afknappen...
Jup, niks mis mee. Vond het gewoon grappig dat je direct in de post nadat we Rotterdam een beetje proberen te redden met zo'n heerlijk genuanceerde kotssmiley kwam.quote:
Barnsley valt me dan wel weer mee, moet ik zeggen, maar het ligt ook verder wel ontzettend mooi, ren zo de stad uit de heuvels inquote:
Sheffield? Mwah, wint niet direct de schoonheidsprijs maar hoort wat mij betreft toch niet in een opsomming van lelijkste steden thuis.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:10 schreef ellevehC86 het volgende:
Nederland: Almere
Belgie: Charleroi/Namur
Frankrijk: Duinkerken lille
Duitsland: Rostock/Dresden
Engeland: Een hoop, maar vooral Sheffield en omliggende steden
ik was er in 1990, 1 en al schoorstenen en stank en bouwvallen, net zoals de buitenwijken van Edinburgh nu.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Sheffield? Mwah, wint niet direct de schoonheidsprijs maar hoort wat mij betreft toch niet in een opsomming van lelijkste steden thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |