Dat is alleen het stuk langs de snelweg. Als je bij Visé de snelweg afgaat en de stad inrijdt, kom je in best aardige wijken.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:33 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is in vrijwel heel Wallonië (ook) een probleem, je waant je, net over de grens bij Maastricht, ineens in het Oostblok.

Lelijk is misschien niet het goede woord. Ongezellig is beter.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:20 schreef WJMW het volgende:
Nijmegen lelijkste stad ter wereld? eeh? Alleen al vanwege het valkhofpark, de prachtige ligging aan de rivier en de grote markt kun je dat gewoonweg niet de lelijkste stad ter wereld vinden.

Nijmegen ongezellig? Kom je alleen in een vinexwijk of zo? Terrassen, winkels, genoeg barretjes, restaurants en weet ik wat meer. Dan moet je elke Nederlandse stad wel kut vindenquote:Op maandag 6 mei 2013 16:02 schreef Melro het volgende:
[..]
Lelijk is misschien niet het goede woord. Ongezellig is beter.

Ik loop vaak zat door het centrum. Geen samenhang, raar volk op straat. Ja tuurlijk zijn er barretjes en restaurantjes maar de gezelligheid spat er niet vanaf. En de winkels zijn ook niet echt interessant. Als ik van de ene kroeg naar de andere moet lopen ben ik 10 minuten onderweg. Dan ben ik alweer nuchter!quote:

https://www.google.nl/sea(...)CHUey6PInW0QXRv4DADQquote:Brussel hoort inderdaad hoog in deze lijst thuis. Afgezien van de Grote Markt geen mooie stad.

En je punt is?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)CHUey6PInW0QXRv4DADQ

Tatabánya is, hoewel aardig gelegen, inderdaad gruwelijk lelijk. Wel onderdeel van één van de mooiste bijnamen: die van József Kiprich, de Tovenaar van Tatabánya. Geniale vondst.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:45 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Drachten is geen stad. En heeft geen gezellig centrum.
De lelijkste steden waar ik ben geweest zijn Luik en Tatabanya (Hongarije)

Haha, in Hongarije is inderdaad wel heel wat lelijks te vinden ja. Maar ook wel mooie plekken.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef Budapestenaar het volgende:
In eigen (tijdelijke) land nomineer ik graag Dunaújvarós (Donau Nieuwstad). Het Lelystad van Hongarije, vol met nostalgische eenheidsarchitectuurtoppertjes van communistische makelij.
Ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]

Sfeerloos en troosteloos. Ik ben er een paar maanden terug nog even geweest en werd en droevig van. Het is een stad zonder ziel met grote megalomane gebouwen en vol met tuig.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat vindt men precies lelijk aan Rotterdam? Het is de enige stad in Nederland die een metropolische uitstraling heeft en met een prachtige skyline.

Ik vind die UFO op die paal anders best geniaal. Zo' n creatieve uitspattingen kent Lelystad nietquote:Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef Budapestenaar het volgende:
In eigen (tijdelijke) land nomineer ik graag Dunaújvarós (Donau Nieuwstad). Het Lelystad van Hongarije, vol met nostalgische eenheidsarchitectuurtoppertjes van communistische makelij.
Ziet er ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]

Tja, dat tuig kom je in andere steden ook tegen, is niet uniek voor Rotterdam. Voor de rest heb je gelijk. De skyline is leuk om van een afstandje of op een foto te bewonderen maar om er te leven: nee dank u.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 06:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sfeerloos en troosteloos. Ik ben er een paar maanden terug nog even geweest en werd en droevig van. Het is een stad zonder ziel met grote megalomane gebouwen en vol met tuig.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Rotterdam is inderdaad een stad die menig buitenstaander niet kan waarderen, dat is me wel duidelijk geworden. Je moet er van leren te houden denk ik, merk dat veel mensen van te voren ook dergelijke punten benoemen inclusief kille/nare inwoners die je neersteken wanneer je de weg vraagt, maar als ze een weekje bij me vertoeven en ze een andere kant van de stad zien draaien ze over het algemeen echt volledig qua mening.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 06:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sfeerloos en troosteloos. Ik ben er een paar maanden terug nog even geweest en werd en droevig van. Het is een stad zonder ziel met grote megalomane gebouwen en vol met tuig.

Baltiamore? Het is een stad inderdaad, maar om het nou mooi te noemen is waardig? Voorzover ik weet is het pitoreske loos. Vanaf de grond kan je het zien?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:24 schreef HaywoodJablome het volgende:
baltimore, zodra je de pitoreske haven verlaat.

jij bent in de war met een sinaasappel.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:34 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Baltiamore? Het is een stad inderdaad, maar om het nou mooi te noemen is waardig? Voorzover ik weet is het pitoreske loos. Vanaf de grond kan je het zien?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |