abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126027738
Vond het eerste (gesloten want vol) topic te leuk toen ik hem net zag om na al die tijd niet eens een tweede te openen! Bedoeling lijkt me duidelijk en schroom het vooral niet te onderbouwen met een korte toelichting of een foto. ;)

Wat ik tot nu toe (in willekeurige volgorde) tot de mooiste steden vind behoren:

Londen - Ben echt verliefd op deze stad geworden. Bijzonder mooi en daarnaast vooral ook een heerlijke sfeer!

Florence - Zoveel kunst en historie in één stad(je)!

Madrid - Verwachtte er niet veel van, maar tot mijn eigen verbazing vond ik de stad mooier dan Barcelona. Heerlijk sfeervol, veel groen, altijd zon en prachtige architectuur!

Amsterdam - Noem me chauvinistisch, maar dankzij de historische grachtengordel en binnenstad plus het goede aanbod aan cultuur en uitgaan ben ik best een beetje verliefd op ons eigen Amsterdam. ;)

Hong Kong - Een knettergekke stad met zowel schitterende imposante moderne architectuur als historische gebouwen uit de Britse koloniale tijd, buitengewoon indrukwekkende natuur in en rondom de stad en een werkelijk ongekende sfeer. I love it!

Als het een lijstje zou zijn van 's werelds tofste steden had ik hier zeker Tokyo, Shanghai en Peking ook geplaatst, maar overdreven mooi zou ik die niet willen noemen.

Wat ik nog heel graag wil zien qua steden waarvan ik verwacht dat ik ze erg "mooi" ga vinden: Istanbul, Athene, Brugge, Valencia, Sevilla, Boedapest, Moskou, Wenen, New York, Hamburg en voor Noord-Afrika/Midden-Oosten zoek ik nog goede tips. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 03-05-2013 17:08:49 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:00:59 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_126027857
Praag is echt prachtig _O_
Het oude gedeelte dan. Er is ook veel nieuws dat er niet uit ziet...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_126027868
Luxemburg :Y
pi_126027898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:00 schreef TBakkert het volgende:
Twee keer in Praag geweest, maar was jammer genoeg op een leeftijd (13 en 14 ofzo) dat het me allemaal geen bal interesseerde en ik niet goed om me heen keek. Herinner me er derhalve (te) weinig van. ;(
pi_126027903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:58 schreef Kaas- het volgende:
Wat ik nog heel graag wil zien qua steden waarvan ik verwacht dat ik ze erg "mooi" ga vinden: Istanbul
O+.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:02:53 #6
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_126027920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Twee keer in Praag geweest, maar was jammer genoeg op een leeftijd (13 en 14 ofzo) dat het me allemaal geen bal interesseerde en ik niet goed om me heen keek. Herinner me er derhalve (te) weinig van. ;(
Ik ben zelf pas 15. :')
Ben er vorig jaar geweest en ik vond het echt heel mooi. :)
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_126027921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

O+.
Geweest? Die staat echt bovenaan mijn lijstje.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:03:23 #8
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126027939
Sevilla ga je zeer mooi vinden als je houdt van Moorse architectuur.

C&H / Moorse cultureel erfgoed.
pi_126027947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:00 schreef TBakkert het volgende:
Eens! Mooiste stad waar ik tot nu toe geweest ben. Brugge is ook prachtig, trouwens.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:04:48 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_126027994
Valencia kan ik inderdaad aanbevelen. Ik kom er regelmatig en het stelt nooit teleur :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 3 mei 2013 @ 17:20:41 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126028518
London natuurlijk (woon er ruim 12,5 jaar met volle tevredenheid)

Albuquerque, NM, USA (niet zo toeristisch, maar heb er veel vrienden en familie)

Berlijn (lange geschiedenis met de stad vanaf 1985, goede sfeer tijdens alle gezichten die de stad heeft gehad in de afgelopen bijna 30 jaar)

Buenos Aires (hele goede sfeer er kwam er eerst voor een Argentijns meisje O+ )

Yogjakarta (goede vibe en interessante bezienswaardigheden en geschiedenis)

Los Angeles (all about the vibe baby)

Kopenhagen (mooie stad en alles werkt zoals het zou moeten)

Stuttgart (mooie stad met veel historie en heel mooie meisjes O+ )

Barcelona (goede vibe en veel Gaudi)

..ik hou op anders wordt het teveel.. :P
reset
pi_126031401
Budapest, Porto, Parijs, Straatsburg, Berlijn of Freiburg.
pi_126035573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Luxemburg :Y
Vond Luxemburg niet veel aan eigenlijk.
pi_126035602
Barcelona wel mooie stad _O_

Rome ook schitterend _O_
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:50:03 #15
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_126036248
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:37 schreef ejfaar het volgende:
Barcelona wel mooie stad _O_

Rome ook schitterend _O_
Oh Barcelona ga ik ontdekken na volgende week.. ik ben benieuwd.
Mooie steden: Persoonlijk vond ik Mumbai een hele mooie stad, het is een stad met veel armoede en misschien niet zulk mooie gebouwen, toch wel een interessante stad..
( Misschien stiekem ook wel omdat ik er vandaan kom :') )
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_126036646
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:50 schreef Miss_paraplu het volgende:

[..]

Oh Barcelona ga ik ontdekken na volgende week.. ik ben benieuwd.
Mooie steden: Persoonlijk vond ik Mumbai een hele mooie stad, het is een stad met veel armoede en misschien niet zulk mooie gebouwen, toch wel een interessante stad..
( Misschien stiekem ook wel omdat ik er vandaan kom :') )
Vond Rome wel veel mooier dan Barcelona hoor.
In barcelona kun je van die bustrips doen (net als elke stad :') ) en dan een kaartje voor drie dagen kopen. Kun je drie dagen naar de leuke plekjes :)
pi_126037866
Sweet home Chicago!
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 22:10:11 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126040041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:02 schreef Kaas- het volgende:
Geweest? Die staat echt bovenaan mijn lijstje.
Daar ga ik echt nooit meer van mijn leven heen. En dat zeg ik niet snel over een stad.

In Frankrijk kan ik Beaune en Nîmes aanraden. Mooie binnensteden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126052085
Van de plaatsen waar ik geweest ben, sprongen deze er toch wel bovenuit :)

-Los Angeles
-New York City
-Luxemburg
-Dusseldorf
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:30:12 #20
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_126053243
Tanger O+
Marrakech O+
Martil
Rabat
Agadir
Zarzis
Oran

Noord-Afrika zit vol met mooie steden.
pi_126058121
London
Toronto
Stockholm
Arnhem
Maastricht
Barcelona
Rabat
Agadir
Tanger
Medina van Fes
Beijing
Shanghai
Istanbul
Marseille
Nice
Geneve

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2013 15:46:41 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:12:50 #22
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126062853
Sevilla
San Sebastian
Budapest
Bergen
Chicago
Singapore
Medellin
pi_126063737
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:30 schreef Vaatwastablet het volgende:
Tanger O+
Marrakech O+
Martil
Rabat
Agadir
Zarzis
Oran

Doe eens plaatjes posten. :s)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:41:45 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126064005
Ik ben enigszins verbaasd om Nîmes en Tanger op deze lijstjes te zien. Steden waar ik waarschijnlijk kom dit jaar, maar waar ik niet veel van had verwacht. Dus ik ben benieuwd!

En dan blijkt Nîmes er zo uit te zien, lijkt de Oudegracht wel :D
(minus de werven)
pi_126070584
quote:
Op zaterdag 4 mei 2013 12:30 schreef Vaatwastablet het volgende:
Tanger O+
Marrakech O+
Martil
Rabat
Agadir
Zarzis
Oran

Vond Marrakech persoonlijk tegenvallen. Wat vond je er zo mooi aan? Ben bang dat ik iets gemist heb :p

Zelf ben ik fan van Londen. Daarnaast zou ik graag nog een keer terugwillen naar Jeruzalem, fascinerende stad.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:29:23 #26
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126071859
Meest fascinerende stad was by far Mexico City. Maar echt mooi is die nu ook weer niet.
Guanajuato wel, die was ik nog vergeten in m'n lijstje.
pi_126074502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Doe eens plaatjes posten. :s)
Overkill van foto's, open dit niet als je op je mobiel zit.
Dit zijn naar mijn mening de mooiste steden van Marokko.

Rabat, de hoofdstad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Casablanca, de metropool en economische hoofdstad van Marokko. De grootste stad ook van de Maghreblanden (Algerije, Tunesië, Libië, Mauretanië).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tanger, de stad met de op-een-na grootste haven van Afrika (op Casablanca na) en waar je Spanje aan de overkant kunt zien liggen.
SPOILER
Agadir, imo de mooiste stad van Zuid-Marokko.
SPOILER
Fes
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2013 22:16:17 ]
pi_126074650
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:08 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Vond Marrakech persoonlijk tegenvallen. Wat vond je er zo mooi aan? Ben bang dat ik iets gemist heb :p

Zelf ben ik fan van Londen. Daarnaast zou ik graag nog een keer terugwillen naar Jeruzalem, fascinerende stad.
Marrakech is ook gewoon een kutstad. Vol met cliché's, resorts, toeristen, oplichters en chagerijnige mensen. De Amsterdam van Marokko. Nee, geef mij maar Tanger of Agadir als het mij om de vakantierust en schoonheid gaat en Casablanca als ik wil shoppen, uit eten of uitgaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2013 22:14:00 ]
pi_126078695
in West-Europa, Leuven! Heerlijke stad.
in Oost-Europa: Sarajevo en Boedapest. Sarajevo heeft iets uniek, Oosten meets Westen, prachtige stad.
pi_126079043
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Overkill van foto's, open dit niet als je op je mobiel zit.
Dit zijn naar mijn mening de mooiste steden van Marokko.

Rabat, de hoofdstad.
SPOILER
Casablanca, de metropool en economische hoofdstad van Marokko. De grootste stad ook van de Maghreblanden (Algerije, Tunesië, Libië, Mauretanië).
SPOILER
Tanger, de stad met de op-een-na grootste haven van Afrika (op Casablanca na) en waar je Spanje aan de overkant kunt zien liggen.
SPOILER
Agadir, imo de mooiste stad van Zuid-Marokko.
SPOILER
Fes
SPOILER
Thanks! Moet eerlijk zeggen dat hiervan (op basis van de foto's) alleen Rabat me echt bijzonder mooi toe lijkt en dat Tanger me wel aardig lijkt. Rest trekt me niet zo.
  zondag 5 mei 2013 @ 00:20:59 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126079118
Inderdaad, op basis van de foto's lijkt Rabbat erg mooi en nodigt Tanger uit tot een bezoek. De rest is vooral een showcase van moderne gebouwen, maar dat hebben we overal al.
pi_126079227
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2013 00:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Thanks! Moet eerlijk zeggen dat hiervan (op basis van de foto's) alleen Rabat me echt bijzonder mooi toe lijkt en dat Tanger me wel aardig lijkt. Rest trekt me niet zo.
Rabat heeft ook een lange historie en rijke binnenstad. Ook de Bouregreg (de rivier op de ene foto) is ook mooi om te zien. Tanger is ook een hele gezellige stad. Als Rabat je mooi lijkt dan is de medina van Fes imo ook iets voor jou.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 05-05-2013 00:27:00 ]
pi_126079262
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
Inderdaad, op basis van de foto's lijkt Rabbat erg mooi en nodigt Tanger uit tot een bezoek. De rest is vooral een showcase van moderne gebouwen, maar dat hebben we overal al.
Geloof me, Fes heeft alles behalve moderne gebouwen. De medina is grootste van heel het land en je kan er oneindig in ronddwalen. Ook heeft het er een van de oudste universiteiten ter wereld, ook een bezoekje waard.

Alle koningssteden zijn een bezoekje waard trouwens (op Marrakech na, maar dat is persoonlijk).

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 05-05-2013 00:30:50 ]
pi_126085004
Fez even bekeken online (na opgezocht te hebben wat medina betekent :@ ) en dat ziet er prachtig uit. Ben erg enthousiast om ergens in de komende jaren een rondtrip door Marokko maken! ^O^

Athene is trouwens nog geen enkele keer genoemd, terwijl ik daar hoge verwachtingen van heb. Schort er wat aan?
  zondag 5 mei 2013 @ 12:03:43 #35
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126085654
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Fez even bekeken online (na opgezocht te hebben wat medina betekent :@ ) en dat ziet er prachtig uit. Ben erg enthousiast om ergens in de komende jaren een rondtrip door Marokko maken! ^O^

Athene is trouwens nog geen enkele keer genoemd, terwijl ik daar hoge verwachtingen van heb. Schort er wat aan?
Athene is een gehaasd gebouwde, overvolle stad zonder groen. Het Griekse equivalent van een verkeerd uitgepakte vinexwijk. En bovendien vies heet. Hij wordt wel genoemd bij de lelijkste steden.
pi_126085733
Maar, maar, al die leftovers van de oudheid dan, al die mooie witte gebouwen en beelden overal? :'( In mijn gedachten is Athene een soort Rome, maar wellicht moet ik die gedachte maar laten varen dan. :')
pi_126085954
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:06 schreef Kaas- het volgende:
Maar, maar, al die leftovers van de oudheid dan, al die mooie witte gebouwen en beelden overal? :'( In mijn gedachten is Athene een soort Rome, maar wellicht moet ik die gedachte maar laten varen dan. :')
Dan moet je meer richting steden gaan als Thessaloniki of eilandjes als Kreta gaan.
pi_126095651
1 - Rio de Janeiro (uniek mooi gelegen)
2 - Barcelona
3 - Amsterdam (centrum)
4 - Kiev
5 - Buenos Aires (door de deplorabele staat van het land doet deze mix van Parijs, Rome en Madrid erg vergane glorie aan, maar ontegenzeggelijk mooie stad)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126119339

Kotor, Montenegro. Mediterraans Noorwegen.
  maandag 6 mei 2013 @ 10:09:38 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126120367
Rio inderdaad!
En Kotor is ook mooi, hoewel ook wel een beetje vergane glorie.

Buenos Aires vond ik dan weer niks. Vieze bende, erger dan Parijs en Rome ;)
  maandag 6 mei 2013 @ 11:28:08 #41
186676 Melro
Regelneef
pi_126122252
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 15:43 schreef o.us2.0 het volgende:
London
Toronto
Stockholm
Arnhem
Maastricht
Barcelona
Rabat
Agadir
Tanger
Medina van Fes
Beijing
Shanghai
Istanbul
Marseille
Nice
Geneve
Goede lijst + San Francisco + Salamanca + Sevilla.
pi_126123509
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:28 schreef Melro het volgende:

[..]

Goede lijst + San Francisco + Salamanca + Sevilla.
Eens.
Montreal en Singapore zijn ook schitterend trouwens. Enorm stads en toch enorm veel groen in en om de stad heen.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 15:05:57 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126129999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:41 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben enigszins verbaasd om Nîmes en Tanger op deze lijstjes te zien. Steden waar ik waarschijnlijk kom dit jaar, maar waar ik niet veel van had verwacht. Dus ik ben benieuwd!

En dan blijkt Nîmes er zo uit te zien, lijkt de Oudegracht wel :D
(minus de werven)
[ afbeelding ]
Dan ook nog eens een mooi en redelijk intact Romeins amfitheater, bij het kanaal een mooi park met een Romeinse tempel en een uitkijktoren bovenin. Buiten het centrum is het overigens wel gedaan met de schoonheid.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126159391
Tanger, het riool van Marokko. Wat een grafstad vol irritante kutjochies en ander tuig. :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_126159465
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:28 schreef El_Matador het volgende:
Tanger, het riool van Marokko. Wat een grafstad vol irritante kutjochies en ander tuig. :N
Waar en wanneer ben jij geweest dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 07-05-2013 01:33:15 ]
pi_126159500
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:33 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Waar en wanneer ben jij geweest dan?
In 2003, een dagje en nachtje vanuit Zuid-Spanje. Verschrikkelijk. Mijn Nederlands-Marokkaanse vrienden beaamden dat trouwens. Helaas is het het enige wat ik van Marokko en op Soedan na zelfs het enige wat ik van Afrika ken.

Marrakech moet erg mooi zijn.

pi_126159537
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 01:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In 2003, een dagje vanuit Zuid-Spanje. Verschrikkelijk. Mijn Nederlands-Marokkaanse vrienden beaamden dat trouwens. Helaas is het het enige wat ik van Marokko en op Soedan na zelfs het enige wat ik van Afrika ken.

Marrakech moet erg mooi zijn.
Tanger tien jaar geleden met nu is een enorm contrast. Dat is met veel Marokkaanse steden het geval. Er is enorm veel gerenoveerd en er wordt enorm veel gebouwd. De wegen, sporen en gebouwen schieten als paddestoelen uit de grond daar.

Maar dat terzijde. Tanger is relaxed, prachtige medina, goede en leuke authentieke bars en veel aardige mensen. Marrakech, dat is naar mijn mening het riool van Marokko. Maar misschien is het omdat ik daar zelf te vaak ben geweest, nare ervaringen heb met de locals daar en het nogal te toeristisch en cliché vind. Een beetje de Amsterdam van Marokko.

Geef mij maar liever Tanger dan. Maar liever Rabat, Casablanca of Agadir.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 07-05-2013 01:40:32 ]
pi_126160031
is er een slimmerik die op basis van dit en voorgaande topic een top10 kan maken ?
pi_126167932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 02:45 schreef arjan1212 het volgende:
is er een slimmerik die op basis van dit en voorgaande topic een top10 kan maken ?
Jij?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:46:01 #50
301885 jenb2002
travel fan
pi_126168268
Kaapstad!
misschien architectonisch niet de mooiste stad,
maar wel een fenomenale ligging.....
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:50:42 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126168442
Er is een verschil tussen mooi en interessant/leuk. Veel van de hier geposte steden zoals Londen en Barcelona vind ik niet super mooi maar ze hebben karakter en zijn interessant.

Maar als het om "mooiste" gaat dan nomineer ik (heel afgezaagd): Venetië.

Verder mooi imo:
Amsterdam
Praag
Toledo
Florence
Siena
Rome
Kotor
Istanbul
Isfahan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:54:07 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126168567
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:39 schreef Kaas- het volgende:

Ik vond het een gedrocht (uitgezonderd de Akropolis uiteraard) maar het is alweer 20 jaar geleden dat ik daar was. Allemaal half afgebouwde nieuwbouw (wegens belastingvoordelen) en weinig sfeer.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126169765
Praag
Sint Petersburg
Sevilla
pi_126170013
San Fransisco
Londen
Chiang Mai
Hoi An
pi_126173886
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jij?
nee ik ben daar te dom voor
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 15:22:18 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126173963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:20 schreef arjan1212 het volgende:
Ik denk dat jij best kan optellen. De één - twee heb je al onder de knie. Nu de rest nog.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126196863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:50 schreef SeLang het volgende:
Kotor
Isfahan
Moest even googelen (eerste link bij Kotor geeft trouwens een Star Wars film :D ). Is Ishafan ook een beetje tof om te bezoeken of blijft het bij mooi? Ik ben wel op zoek naar leuke tips voor het Midden-Oosten/Noord-Afrika! :)

Istanbul, ook in je lijstje, staat met stipt bovenaan mijn to-see-list btw.
pi_126197049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 15:20 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Volgens mij eerder te lui. :D Maar goed, ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar dus wie weet ga ik daar binnenkort eens voor zitten...
  woensdag 8 mei 2013 @ 15:31:40 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126219492
Praag

Van Praag bevalt het me dat het zoveel verschillende kanten heeft. De Karelsbrug, de moderne architectuur, de Joodse buurt en begraafplaats die in tact is gebleven, alle kerken,kathedralen en synagogen in verschillende stijlen, de astronomische klok en verschillende punten waar je een waanzinnig mooi uitzicht over de stad hebt.

Joodse buurt:

Zelfs de metro/metrostations fascineerden me toen ik er was (2004).

[ Bericht 16% gewijzigd door UIO_AMS op 31-07-2013 11:57:17 (resizen) ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_126461752
Dat zijn er gelukkig best veel.

In Nederland, om te beginnen, Den Bosch, Leiden en Maastricht.

Den Bosch

Leiden

Maastricht

Voornamelijk omdat de Nederlandse steden bijna allemaal zo vreselijk verkapitaliseerd zijn. Overal reclame, knipperende lichten, botte mensen, hangjongeren, showen met dure meuk, veule zooi, etcetera. In deze drie valt dat allemaal bijzonder mee.

Dan wereldwijd. Dichtst bij huis zou ik kiezen voor Strassbourg

vanwege de statige bouwwerken, vele variatie en vooral veel groen. Maar nog meer dan Strassbourg het 'kleine broertje' Colmar; één van de mooiste en meest gezellige steden waar ik geweest ben, met een haast kitscherige Alsace stijl die op één of andere manier aan de Efteling doet denken.

Het heeft wat mij betreft dezelfde sfeer als die Den Bosch zo bijzonder maakt. Een uit de hand gelopen dorp eigenlijk.

En nog wat verder Venetië. Beetje overrated wel, maar toch een hele mooie stad:

Voor de rest ben ik in Azië en Amerika eigenlijk alleen maar erg lelijke steden tegen gekomen? Zou graag nog meer willen zien van Azië, meer het midden oosten. Hong Kong vond ik in ieder geval een vreselijk communistisch bolwerk, al heeft ook dat zijn sfeer. En natuurlijk Zuid-Amerika. In Australië ben ik eigen voornamelijk in Sydney geweest. En dat is, zeker downtown en rondom Darling Harbour, een hele bijzondere stad. Mediterraan klimaat, maar in tegenstelling tot veel steden rondom de Mediterrane prachtig onderhouden. Ik zal de foto's van het Opera House en de Harbor Bridge voor me houden.

:)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:33:04 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126462526
Santa Fe, New Mexico is ook een heel mooie stad
reset
pi_126464330
Grote steden in Latijns-Amerika zijn vaak niet erg mooi, de kleinere zijn mooier. Uitzonderingen zijn Rio de Janeiro (door de unieke ligging in het landschap zonder twijfel de mooiste stad op Aarde) en Buenos Aires.

Prettigste/leukste steden zou ik noemen;
Colombia:
- Medellin
- Bucaramanga
- Manizales
Verder:
- Lima
- Rio
- Mexico D.F.

pi_126468402
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 00:10 schreef BlackLining het volgende:
Hong Kong vond ik in ieder geval een vreselijk communistisch bolwerk,
Ik heb echt géén idee wat je bedoelt. Ziet het er communistisch uit ofzo en zo ja, wat betekent dat dan? Overigens is Hong Kong volgens diverse ranglijsten 's werelds meest kapitalistische en vrije economie.
pi_126468787
In Nederland - Zierikzee

Abracadabra, tapate guarra!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 11:12:22 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126469035
In Nederland Groenlo

..en Bredevoort

Allebei met stadsrechten. Winterswijk is nog mooier, maar geen stadsrechten.
reset
pi_126474763
Beetje besmet verleden maar niettemin prachtig:

Berchtesgaden.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:47:34 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126474937
Stellenbosch
Zuid Afrika.

Ik vond het een heel fijn stadje. De hoofdstraat, universiteit en omgeving zijn prachtig. De mensen waren vrolijk en vriendelijk. :)
reset
pi_126475459
Van dit soort topics krijg ik spontaan een aanval van fernweh ;)
pi_126475959
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 10:52 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb echt géén idee wat je bedoelt. Ziet het er communistisch uit ofzo en zo ja, wat betekent dat dan? Overigens is Hong Kong volgens diverse ranglijsten 's werelds meest kapitalistische en vrije economie.
Ja, quote dan ook even het deel van die zin na de komma zeg :')

Al die smalle dunne betonnen flats en miniscule hokjes waar mensen in leven. Ik krijg daar echt jeuk van. Natuurlijk zie je ook grote wolkenkrabbers die niets dan kapitalisme uitstralen, en ik ben me er ook van bewust dat Hong Kong weinig met het communisme van China te maken heeft, maar zo kwam het op mij wel over. Maar, wat dus in het stukje stond wat je gemakshalve even hebt weggelaten, 'ook dat heeft zijn sfeer'.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:10:15 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126476002
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 03:40 schreef El_Matador het volgende:
Grote steden in Latijns-Amerika zijn vaak niet erg mooi, de kleinere zijn mooier. Uitzonderingen zijn Rio de Janeiro (door de unieke ligging in het landschap zonder twijfel de mooiste stad op Aarde) en Buenos Aires.

Prettigste/leukste steden zou ik noemen;
Colombia:
- Medellin
- Bucaramanga
- Manizales
Verder:
- Lima
- Rio
- Mexico D.F.
De enige mooie grote steden die ik in Latijns Amerika heb gezien, zijn Rio, Cartagena, Medellin, Curitiba en Santiago. Quito is ook wel aardig en is prachtig gelegen, Mexico City is mooi op een andere manier.
Lima heb ik nauwelijks gezien. Buenos Aires vond ik dus niks, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Echte mooie steden zijn vaak de middelgrote en kleinere, inderdaad: Guanajuato, Xalapa, San Christobal de las Casas en Oaxaca in Mexico, Guatapé in Colombia, Cuzco en Chachapoyas in Peru, Potosi in Bolivia, Bariloche in Argentinië, San Pedro de Atacama in Chili.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:10:41 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126476016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:58 schreef Budapestenaar het volgende:
Van dit soort topics krijg ik spontaan een aanval van fernweh ;)
Dit. ..en toch vind ik veel lelijke steden toch wel waard om te bezoeken. 'Lelijkheid' kan ook veel charme hebben. Chernobyl had ik niet willen missen.

Toch zijn de steden in dit topic wel waar ik wel zou kunnen wonen. Dat is bij de lelijke steden toch wat anders. Belfast is oh zo interessant. Toch zou ik er voor geen goud willen wonen.
reset
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:14:10 #72
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126476161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:09 schreef BlackLining het volgende:

ik ben me er ook van bewust dat Hong Kong weinig met het communisme van China te maken heeft
Zelfs China is niet meer dan communistisch in naam. Het is gewoon een niet sociale dictatuur met erg rijke gebieden zelfs buiten Hong Kong en Macau.
reset
pi_126476306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Zelfs China is niet meer dan communistisch in naam. Het is gewoon een niet sociale dictatuur met erg rijke gebieden zelfs buiten Hong Kong en Macau.
Je snapt toch wel wat ik bedoel neem ik aan?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:17:40 #74
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126476318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:14 schreef Individual het volgende:

[..]

"gewoon een niet sociale dictatuur" :D
Inderdaad.
Thailand en Singapore zijn dan sociale dictaturen?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:18:29 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126476360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat ik bedoel neem ik aan?
Volgens mij snapt niemand hier wat je met een communistisch uitziend Hong Kong bedoelt.
De bouwstijl?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:21:54 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126476517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De enige mooie grote steden die ik in Latijns Amerika heb gezien, zijn Rio, Cartagena, Medellin, Curitiba en Santiago. Quito is ook wel aardig en is prachtig gelegen, Mexico City is mooi op een andere manier.
Lima heb ik nauwelijks gezien. Buenos Aires vond ik dus niks, maar dat heb ik al eerder gezegd.

Echte mooie steden zijn vaak de middelgrote en kleinere, inderdaad: Guanajuato, Xalapa, San Christobal de las Casas en Oaxaca in Mexico, Guatapé in Colombia, Cuzco en Chachapoyas in Peru, Potosi in Bolivia, Bariloche in Argentinië, San Pedro de Atacama in Chili.
Denk dat de grotere steden teveel Europese kenmerken hebben, dat geldt volgens mij ook voor Montevideo (Uruguay). Je gaat niet naar Zuid-Amerika om klonen van Europese steden te zien, dus kan ik me voorstellen dat de wat kleinere, authentiekere stadjes veel toffer zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:22:27 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126476540
In Nederland trouwens Utrecht, Maastricht en Den Bosch.
Leiden ben ik volgens mij nog nooit geweest, zal ik binnenkort eens doen.

Enschede is trouwens ook best mooi, had ik niet verwacht.
pi_126476576
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Volgens mij snapt niemand hier wat je met een communistisch uitziend Hong Kong bedoelt.
De bouwstijl?
Yep.

En dan heb ik het natuurlijk niet over de nieuwe gebouwen he. het ziet er (nogmaals, op momenten) zo vreselijk grauw uit.

Waarschijnlijk hielp het ook niet dat er een gigantisch dikke laag smog over de stad hing toen ik er was. Het was met andere woorden niet mogelijk om Kowloon te zien vanaf Hong Kong Island, op wat vage lichtvlekken in de mist na.

Nogmaals, het heeft zijn charme, maar ik vind het absoluut geen mooie stad. Ik weet dat het een andere kant heeft, en misschien ga ik er nog eens terug, maar wat ik ervan gezien heb deed me echt aan een communistisch bolwerk denken met name qua bouwstijl. Ondanks dat natuurlijk wel een geweldige ervaring.

De focus ligt eerst op Scandinavië, Zuid-Amerika en terug naar Australië en Nieuw-Zeeland. Misschien daarna nog eens een poging wagen in Azië :)
  dinsdag 14 mei 2013 @ 14:25:28 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_126476688
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland trouwens Utrecht, Maastricht en Den Bosch.
Leiden ben ik volgens mij nog nooit geweest, zal ik binnenkort eens doen.

Enschede is trouwens ook best mooi, had ik niet verwacht.
Mij verraste Dordrecht (de binnenstad dan).
pi_126476807
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:10 schreef Individual het volgende:

[..]

Dit. ..en toch vind ik veel lelijke steden toch wel waard om te bezoeken. 'Lelijkheid' kan ook veel charme hebben. Chernobyl had ik niet willen missen.

Toch zijn de steden in dit topic wel waar ik wel zou kunnen wonen. Dat is bij de lelijke steden toch wat anders. Belfast is oh zo interessant. Toch zou ik er voor geen goud willen wonen.
Lelijkheid heeft zeker ook charme. Als is het maar omdat je godallemachtig blij kunt zijn dat je weer mag vertrekken :D En soms omdat achter lelijkheid een interessant verhaal schuilgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')