Overkill van foto's, open dit niet als je op je mobiel zit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Casablanca, de metropool en economische hoofdstad van Marokko. De grootste stad ook van de Maghreblanden (Algerije, Tunesië, Libië, Mauretanië).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tanger, de stad met de op-een-na grootste haven van Afrika (op Casablanca na) en waar je Spanje aan de overkant kunt zien liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Agadir, imo de mooiste stad van Zuid-Marokko.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2013 22:16:17 ]![]()
Marrakech is ook gewoon een kutstad. Vol met cliché's, resorts, toeristen, oplichters en chagerijnige mensen. De Amsterdam van Marokko. Nee, geef mij maar Tanger of Agadir als het mij om de vakantierust en schoonheid gaat en Casablanca als ik wil shoppen, uit eten of uitgaan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:08 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Vond Marrakech persoonlijk tegenvallen. Wat vond je er zo mooi aan? Ben bang dat ik iets gemist heb :p
Zelf ben ik fan van Londen. Daarnaast zou ik graag nog een keer terugwillen naar Jeruzalem, fascinerende stad.
[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 04-05-2013 22:14:00 ]![]()
in West-Europa, Leuven! Heerlijke stad.
in Oost-Europa: Sarajevo en Boedapest. Sarajevo heeft iets uniek, Oosten meets Westen, prachtige stad.![]()
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Overkill van foto's, open dit niet als je op je mobiel zit.
Dit zijn naar mijn mening de mooiste steden van Marokko.
Rabat, de hoofdstad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Casablanca, de metropool en economische hoofdstad van Marokko. De grootste stad ook van de Maghreblanden (Algerije, Tunesië, Libië, Mauretanië).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tanger, de stad met de op-een-na grootste haven van Afrika (op Casablanca na) en waar je Spanje aan de overkant kunt zien liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Agadir, imo de mooiste stad van Zuid-Marokko.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FesThanks! Moet eerlijk zeggen dat hiervan (op basis van de foto's) alleen Rabat me echt bijzonder mooi toe lijkt en dat Tanger me wel aardig lijkt. Rest trekt me niet zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Inderdaad, op basis van de foto's lijkt Rabbat erg mooi en nodigt Tanger uit tot een bezoek. De rest is vooral een showcase van moderne gebouwen, maar dat hebben we overal al.![]()
Rabat heeft ook een lange historie en rijke binnenstad. Ook de Bouregreg (de rivier op de ene foto) is ook mooi om te zien. Tanger is ook een hele gezellige stad. Als Rabat je mooi lijkt dan is de medina van Fes imo ook iets voor jou.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Thanks! Moet eerlijk zeggen dat hiervan (op basis van de foto's) alleen Rabat me echt bijzonder mooi toe lijkt en dat Tanger me wel aardig lijkt. Rest trekt me niet zo.
[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 05-05-2013 00:27:00 ]![]()
Geloof me, Fes heeft alles behalve moderne gebouwen. De medina is grootste van heel het land en je kan er oneindig in ronddwalen. Ook heeft het er een van de oudste universiteiten ter wereld, ook een bezoekje waard.quote:Op zondag 5 mei 2013 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
Inderdaad, op basis van de foto's lijkt Rabbat erg mooi en nodigt Tanger uit tot een bezoek. De rest is vooral een showcase van moderne gebouwen, maar dat hebben we overal al.
Alle koningssteden zijn een bezoekje waard trouwens (op Marrakech na, maar dat is persoonlijk).
[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 05-05-2013 00:30:50 ]![]()
Fez even bekeken online (na opgezocht te hebben wat medina betekent) en dat ziet er prachtig uit. Ben erg enthousiast om ergens in de komende jaren een rondtrip door Marokko maken!
![]()
Athene is trouwens nog geen enkele keer genoemd, terwijl ik daar hoge verwachtingen van heb. Schort er wat aan?![]()
Athene is een gehaasd gebouwde, overvolle stad zonder groen. Het Griekse equivalent van een verkeerd uitgepakte vinexwijk. En bovendien vies heet. Hij wordt wel genoemd bij de lelijkste steden.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:39 schreef Kaas- het volgende:
Fez even bekeken online (na opgezocht te hebben wat medina betekent) en dat ziet er prachtig uit. Ben erg enthousiast om ergens in de komende jaren een rondtrip door Marokko maken!
![]()
Athene is trouwens nog geen enkele keer genoemd, terwijl ik daar hoge verwachtingen van heb. Schort er wat aan?![]()
Maar, maar, al die leftovers van de oudheid dan, al die mooie witte gebouwen en beelden overal?In mijn gedachten is Athene een soort Rome, maar wellicht moet ik die gedachte maar laten varen dan.
![]()
![]()
Dan moet je meer richting steden gaan als Thessaloniki of eilandjes als Kreta gaan.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:06 schreef Kaas- het volgende:
Maar, maar, al die leftovers van de oudheid dan, al die mooie witte gebouwen en beelden overal?In mijn gedachten is Athene een soort Rome, maar wellicht moet ik die gedachte maar laten varen dan.
![]()
1 - Rio de Janeiro (uniek mooi gelegen)
2 - Barcelona
3 - Amsterdam (centrum)
4 - Kiev
5 - Buenos Aires (door de deplorabele staat van het land doet deze mix van Parijs, Rome en Madrid erg vergane glorie aan, maar ontegenzeggelijk mooie stad)The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Rio inderdaad!
En Kotor is ook mooi, hoewel ook wel een beetje vergane glorie.
Buenos Aires vond ik dan weer niks. Vieze bende, erger dan Parijs en Rome![]()
![]()
Goede lijst + San Francisco + Salamanca + Sevilla.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:43 schreef o.us2.0 het volgende:
London
Toronto
Stockholm
Arnhem
Maastricht
Barcelona
Rabat
Agadir
Tanger
Medina van Fes
Beijing
Shanghai
Istanbul
Marseille
Nice
Geneve![]()
Eens.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:28 schreef Melro het volgende:
[..]
Goede lijst + San Francisco + Salamanca + Sevilla.
Montreal en Singapore zijn ook schitterend trouwens. Enorm stads en toch enorm veel groen in en om de stad heen.![]()
Dan ook nog eens een mooi en redelijk intact Romeins amfitheater, bij het kanaal een mooi park met een Romeinse tempel en een uitkijktoren bovenin. Buiten het centrum is het overigens wel gedaan met de schoonheid.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:41 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ben enigszins verbaasd om Nîmes en Tanger op deze lijstjes te zien. Steden waar ik waarschijnlijk kom dit jaar, maar waar ik niet veel van had verwacht. Dus ik ben benieuwd!
En dan blijkt Nîmes er zo uit te zien, lijkt de Oudegracht wel
(minus de werven)
[ afbeelding ]Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.![]()
Tanger, het riool van Marokko. Wat een grafstad vol irritante kutjochies en ander tuig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waar en wanneer ben jij geweest dan?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:28 schreef El_Matador het volgende:
Tanger, het riool van Marokko. Wat een grafstad vol irritante kutjochies en ander tuig.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 07-05-2013 01:33:15 ]![]()
In 2003, een dagje en nachtje vanuit Zuid-Spanje. Verschrikkelijk. Mijn Nederlands-Marokkaanse vrienden beaamden dat trouwens. Helaas is het het enige wat ik van Marokko en op Soedan na zelfs het enige wat ik van Afrika ken.quote:
Marrakech moet erg mooi zijn.The only limit is your own imagination
Tanger tien jaar geleden met nu is een enorm contrast. Dat is met veel Marokkaanse steden het geval. Er is enorm veel gerenoveerd en er wordt enorm veel gebouwd. De wegen, sporen en gebouwen schieten als paddestoelen uit de grond daar.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In 2003, een dagje vanuit Zuid-Spanje. Verschrikkelijk. Mijn Nederlands-Marokkaanse vrienden beaamden dat trouwens. Helaas is het het enige wat ik van Marokko en op Soedan na zelfs het enige wat ik van Afrika ken.
Marrakech moet erg mooi zijn.
Maar dat terzijde. Tanger is relaxed, prachtige medina, goede en leuke authentieke bars en veel aardige mensen. Marrakech, dat is naar mijn mening het riool van Marokko. Maar misschien is het omdat ik daar zelf te vaak ben geweest, nare ervaringen heb met de locals daar en het nogal te toeristisch en cliché vind. Een beetje de Amsterdam van Marokko.
Geef mij maar liever Tanger dan. Maar liever Rabat, Casablanca of Agadir.
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 07-05-2013 01:40:32 ]![]()
Jij?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 02:45 schreef arjan1212 het volgende:
is er een slimmerik die op basis van dit en voorgaande topic een top10 kan maken ?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: