abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:02:42 #226
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127541343
Haaij, ja ben ik weer ^^

Ik heb zojuist woef eens mee naar het meer genomen.

Ik heb de 35 MM lens gebruikt en lichtjes ingeflits. Lichter kan niet met de flits die op mijn D5100 zit. (Toch maar eens een losse flits aanschaffen)

De ogen worden inderdaad wel sprekender zo.
Volgende keer wat minder flets.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 07-06-2013 23:08:38 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:06:22 #227
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127541572
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haaij, ja ben ik weer ^^

Ik heb de 35 MM lens gebruikt en lichtjes ingeflits. Lichter kan niet met de flits die op mijn D5100. (Toch maar eens een losse flits aanschaffen)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Van mij mag je in een ander topic dan 't beginnerstopic posten :D

Prima foto's ^O^

Wellicht iets spelen met de crop (3e foto bijv. is niet echt een mooie crop, liever helemaal de hond in het beeld of echt een crop). Qua belichting gewoon goed :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:09:15 #228
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127541738
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:06 schreef Susteren het volgende:

[..]

Haha dankjewel :@

Maar ik moet echt nog zoooooveel leren.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:10:09 #229
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_127541791
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:06 schreef Susteren het volgende:

[..]

:Y Fijne platen. Let er op dat je geen pootjes afsnijdt (laatste plaat) en vermijd traditionele standpunten. Je maatje is ook best interessant vanaf zijn eigen hoogte, en zelfs van heel dichtbij. Van een natte hondentong gaat geen lens stuk hoor :D
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:11:05 #230
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127541834
Lieve hont trouwens :@
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  vrijdag 7 juni 2013 @ 23:16:55 #231
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127542148
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:10 schreef Merlijn het volgende:

[..]

:Y Fijne platen. Let er op dat je geen pootjes afsnijdt (laatste plaat) en vermijd traditionele standpunten. Je maatje is ook best interessant vanaf zijn eigen hoogte, en zelfs van heel dichtbij. Van een natte hondentong gaat geen lens stuk hoor :D
Van die laatste met de pootjes baalde ik ook. Nog even getwijfeld of ik hem erbij zou zetten.

Volgende keer wat andere dingen proberen weer :D van heel dichtbij haha zal mijn laatste blauwe oog niet snel vergeten omdat hij opeens een andere hond zag en die camera met zijn kop een flinke stoot gaf. 8)7

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:11 schreef Susteren het volgende:
Lieve hont trouwens :@
Is een hele lieve hondt. Beetje een zenuwlijder met zijn bal maar agh he ^^ hij doet alles voor dat ding.

----------

Oh ja ik gebruik meestal mijn hond als fotografeer object omdat hij een zeer gewillig model is. Dus dat oefent makkelijk.

Oh ja hopelijk morgen m'n afstandsbediening binnen... *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 07-06-2013 23:55:26 ]
pi_127551718
Donderdag op mijn middelbare school waar ik hopelijk snel weg ben (donderdag examenuitslag :')) gevraagd om foto's te maken van een gala. Atheneum-5 leerlingen moesten een film maken op basis van een middeleeuws boek.

De zon stond in de rug van de leerlingen dus ik heb ingeflitst voor zover ik dat kan.
Ben wel benieuwd wat jullie anders hadden gedaan of commentaar hebben. Alle kritiek is welkom :)

1.

haring13-33 by StijnnH, on Flickr
2.

haring13-38 by StijnnH, on Flickr
3.

haring13-27 by StijnnH, on Flickr
4.

haring13-2 by StijnnH, on Flickr

Let wel: ik heb echt nul ervaring met het aansturen van 'modellen'. Ik heb wel eens feestjes gefotografeerd maar dat was binnen, en met technofeestjes is de nabewerking simpelweg contrast +50.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:22:15 #233
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127551959
Kon je niet zo gaan staan dat jij de zon(schuin) in de rug had?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:24:34 #234
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127552009
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:09 schreef Orbox het volgende:
Donderdag op mijn middelbare school waar ik hopelijk snel weg ben (donderdag examenuitslag :')) gevraagd om foto's te maken van een gala. Atheneum-5 leerlingen moesten een film maken op basis van een middeleeuws boek.

De zon stond in de rug van de leerlingen dus ik heb ingeflitst voor zover ik dat kan.
Ben wel benieuwd wat jullie anders hadden gedaan of commentaar hebben. Alle kritiek is welkom :)

1.
[ link | afbeelding ]
2.
[ link | afbeelding ]
3.
[ link | afbeelding ]
4.
[ link | afbeelding ]

Let wel: ik heb echt nul ervaring met het aansturen van 'modellen'. Ik heb wel eens feestjes gefotografeerd maar dat was binnen, en met technofeestjes is de nabewerking simpelweg contrast +50.
IEL, 2 knoopjes dicht met een colbert :r
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:25:25 #235
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127552026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:24 schreef Susteren het volgende:

[..]

Goeie opbouwende kritiek ook.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:26:00 #236
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_127552035
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Goeie opbouwende kritiek ook.
Een foto is bij voorbaat al mislukt als een kneus een colbert met 2 dichte knoopjes draagt :r
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:27:10 #237
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127552065
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:26 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een foto is bij voorbaat al mislukt als een kneus een colbert met 2 dichte knoopjes draagt :r
Kun je dan niet beter naar het styleforum gaan ofzo? Dit slaat nergens op en dat weet je zelf ook.
pi_127552080
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:24 schreef Susteren het volgende:

[..]

Het was ook een begrafenis - oh nee.

quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:22 schreef Mirjam het volgende:
Kon je niet zo gaan staan dat jij de zon(schuin) in de rug had?
De locatie had niet veel beters te bieden. Of ze hadden het schoolgebouw in hun rug (lelijke rood-oranje stenen), of zij hadden de zon in hun gezicht, maar dan krijg je weer hard licht en fijngeknepen oogjes.

Zo was er nog een redelijk leuke achtergrond.
pi_127552107
quote:

1.
[ link | afbeelding ]
2.
[ link | afbeelding ]
3.
[ link | afbeelding ]
4.
[ link | afbeelding ]

Die laatste lijkt dat de mensen die rechts staan verder weg staan, misschien kun je volgende keer hier op letten en dan dichterbij en schuiner staan zodat iedereen er even groot op staat? Technisch weet ik niets dus daar ga ik ook niets over zeggen :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:26 schreef Susteren het volgende:

[..]

Een mens is bij voorbaat al mislukt als ze zelf een teringkneus zijn.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:29:20 #240
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_127552111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:27 schreef Orbox het volgende:

[..]

[..]

De locatie had niet veel beters te bieden. Of ze hadden het schoolgebouw in hun rug (lelijke rood-oranje stenen), of zij hadden de zon in hun gezicht, maar dan krijg je weer hard licht en fijngeknepen oogjes.

Ohja lastig is dat he? -O-
Ja dan houdt het al snel op inderdaad, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt.

Meestal volstaat, qua aansturen, wel het roepen van 'ok, nu allemaal even naar mijn lens kijken!'
pi_127552131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:27 schreef Orbox het volgende:

[..]

[..]

Dan denk ik dat je het goed hebt gedaan. Ik vind het leuke foto's in ieder geval :)
pi_127554060
ik zou je zeker aanraden om met de dame in het blauwe jurkje nog even een prive sessie te doen om te oefenen...nom nom nom :)
pi_127558218
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haaij, ja ben ik weer ^^

Ik heb de 35 MM lens gebruikt en lichtjes ingeflits. Lichter kan niet met de flits die op mijn D5100 zit. (Toch maar eens een losse flits aanschaffen)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beter! Missie geslaagd lijkt me ;) je ziet ook de catchlights in de ogen (reflectie van je flits), waardoor ze lijken te twinkelen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127559782
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:50 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Beter! Missie geslaagd lijkt me ;) je ziet ook de catchlights in de ogen (reflectie van je flits), waardoor ze lijken te twinkelen.
Ja moet het een keer proberen overdag en niet met flinke schemer. Hoe zit dat met een flits afdekken zodat het licht wat meer spreid?
pi_127560154
quote:

1.
[ link | afbeelding ]
2.
[ link | afbeelding ]
3.
[ link | afbeelding ]
4.
[ link | afbeelding ]

Ik denk dat je er wat dichter op moet zitten. Heb je ook candid shots? Die zijn altijd leuk. Daar komt iemands karakter vaak beter naar voren en je hoeft niemand aan te sturen.
Noodles
pi_127560818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja moet het een keer proberen overdag en niet met flinke schemer. Hoe zit dat met een flits afdekken zodat het licht wat meer spreid?
Zachter licht bedoel je? Je flitser is een puntlicht, wat voor scherpe schaduwen zorgt. Als je het minder 'hard' wil maken zul je je lichtbron groter moeten maken. Minimaal een halve meter toch wel, en dan kom je bij een beautydish, plu of een diffuser uit. Andere mogelijkheid is je flitskop op een groot oppervlak te richten, waardoor je daar een grote lichtbron creert. Dat wordt ook wel 'bouncen' genoemd. Dat laatste kan ook tegelijkertijd met een bouncecard (googlewoord), waarbij je recht omhoog flitst en je op het plafond een lichtbron flitst, en het licht wat van het bouncekaartje rechtstreeks naar je onderwerp gaat, waardoor je die leuke catchlights in de ogen krijgt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_127561092
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 18:43 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Zachter licht bedoel je? Je flitser is een puntlicht, wat voor scherpe schaduwen zorgt. Als je het minder 'hard' wil maken zul je je lichtbron groter moeten maken. Minimaal een halve meter toch wel, en dan kom je bij een beautydish, plu of een diffuser uit. Andere mogelijkheid is je flitskop op een groot oppervlak te richten, waardoor je daar een grote lichtbron creert. Dat wordt ook wel 'bouncen' genoemd. Dat laatste kan ook tegelijkertijd met een bouncecard (googlewoord), waarbij je recht omhoog flitst en je op het plafond een lichtbron flitst, en het licht wat van het bouncekaartje rechtstreeks naar je onderwerp gaat, waardoor je die leuke catchlights in de ogen krijgt.
Hm Maar daar heb ik een externe flitser voor nodig.
pi_127561288
Yep. Al zag ik op kickstarter ook wel een projectje voor een popupflits-bouncer. Zou je zelf ook nog wel kunnen fabrieken met wat ducttape, karton en een makeupspiegeltje :)
  zondag 9 juni 2013 @ 01:28:47 #249
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_127573118
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 19:03 schreef Ener-G het volgende:
Yep. Al zag ik op kickstarter ook wel een projectje voor een popupflits-bouncer. Zou je zelf ook nog wel kunnen fabrieken met wat ducttape, karton en een makeupspiegeltje :)
Heb Mn zinnen gezet op de sb600 speedlight
pi_127587196
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haaij, ja ben ik weer ^^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat die laatste twee nog iets mooier geweest zouden zijn als je de foto's lager had genomen. Nu is het nog een beetje van bovenaf/jouw perspectief. Bij die eerste lijkt dat al beter vind ik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')