Lees nog even terug fijne vent.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha volgens mij is er maar één gefrustreerd en dat ben jij. Was je er soms bij? Natuurlijk moeten die kinderen wel gecorrigeerd worden, maar dat kan op een effectievere manier dan 130 euro boete voor de oma.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Die boete gaat wellicht wat ver, maar mijn kinderen mogen ook geen bloemen uit bloemperken plukken hoor.
Ja, ergens in de berm in een bos,mooie pinksterbloemetjes
en madeliefjes, maar geen tulpen of narcissen uit een bloemperk.
Fee.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er staat toch een oma bij te stralen wat een fantaaaaaastische kleinkinderen ze heeft die zo lief bloemetjes willen plukken voor hun moeder?
Maar ja, madeliefjes en boterbloempjes zijn natuurlijk niet goed genoeg voor de mama van Free en Kick, dat snap je toch wel... en dus is het geen probleem dat je de narcissen uit een perkje rost.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er staat toch een oma bij te stralen wat een fantaaaaaastische kleinkinderen ze heeft die zo lief bloemetjes willen plukken voor hun moeder?
Maar ja, madeliefjes en boterbloempjes zijn natuurlijk niet goed genoeg voor de mama van Free en Kick, dat snap je toch wel... en dus is het geen probleem dat je de narcissen uit een perkje rost.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?Gefrustreerd much? Familie van?
Ik vind het echt oprecht raar dat Oma hier niks van gezegd heeft. Ik heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan en kreeg ongenadig op mijn flikker van mijn moeder die me even heel duidelijk uitlegde dat niet alle bloemetjes om te plukken zijn. Maar ja, maar met de nieuwetijds kinderen van tegenwoordig mogen de tere zieltjes natuurlijk niet geknakt worden...
'kom jongens! Allemaal even ontevreden kijken want mama wil graag met haar bek in de krant!'quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hoe ziet dat perk er nu uit? Paar geplukte bloemstengels of is dat halve ding omgeploegd omdat die peuters er als bulldozers doorheen zijn gerausd?
De familie in kwestie trouwens:
[ afbeelding ]
Daar zijn stadswachten niet voor. Dat zijn goedkope toezichthouders omdat agenten te duur zijn of te weinig beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:23 schreef MrKen het volgende:
Ik hoop dat dit teruggedraaid wordt, boete ingetrokken en dat die agent van zijn eigen geld een boeket bloemen koopt voor die kids, zoniet kwijt baan.
Zulke mensen moeten boeven vangen, bah!
Tegenwoordig krijg je er een boete van 130 euro voor. 130 euro...quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan en kreeg ongenadig op mijn flikker van mijn moeder die me even heel duidelijk uitlegde dat niet alle bloemetjes om te plukken zijn. Maar ja
No, Bucket, it is pronounced Bouquetquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:26 schreef Dawnbreaker het volgende:
wacht wacht wacht, die kinderen heten free kick en hun oma die aangesproken werd op bloemen plukken heet bouquet![]()
Mijn hemel. Wat is jouw probleem ???quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk vind jij de boete terecht. Jouw uitkering moet immers wel worden betaald.
Ik heb een achterneefje dat luistert naar de naam Goof. Past ook in dit rijtje thuis. Mijn eerste reactie op zijn naam was: arm kind. Die kan een eventuele internationale carrière wel op zijn buik schrijven.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
Maar hopen dat Fee en Kick nooit naar een Engelstalig land verhuizen.
en terecht.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:45 schreef sjoerd7272 het volgende:
Er zijn gezinnen genoeg die van 50 euro per week rond moeten komen . Zware straf dan 2,5 week geen eten eten drinken voor het plukken van een bloemetje.
Och, ik had een keer mijn hond los in het park, en kreeg daar een boete voor, terwijl 30 meter verderop handel in hard drugs plaatsvond, waar niets aan werd gedaan. Mijn opmerking daarover viel niet in goede aarde, want mij werd bits toegesnauwd dat hij alleen maar hondenambtenaar was. Toen zei ik dat ie vast wel een collega met met bevoegdheden kon oproepen..... en toen werd ie echt boos:' Ik ben volwaardig opsporings ambtenaar mevrouw. Maar niet voor drugs gerelateerde zaken'.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:27 schreef Deetch het volgende:
REGELS ZIJN REGELS [insert nazi smiley]
een ander verhaal dat ik ken is van een mevrouw die een boete kreeg omdat ze een broodzak na het eendjes voeren in de prullenbak bij het park deed. Dat was het dumpen van huisvuil dat mevrouw had meegenomen (die zak) in de openbare ruimte. Die zak had ze dus thuis moeten weggooien.
Geen idee waar die bakken dan voor zijn
quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och, ik had een keer mijn hond los in het park, en kreeg daar een boete voor, terwijl 30 meter verderop handel in hard drugs plaatsvond, waar niets aan werd gedaan. Mijn opmerking daarover viel niet in goede aarde, want mij werd bits toegesnauwd dat hij alleen maar hondenambtenaar was. Toen zei ik dat ie vast wel een collega met met bevoegdheden kon oproepen..... en toen werd ie echt boos:' Ik ben volwaardig opsporings ambtenaar een laffe hond mevrouw. Maar niet schijt zeven kleuren bagger voor drugs gerelateerde zaken'.
Lul.
Precies, een welgemeend "foei !" en een aai over de bol. Kopje thee iemand ?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:32 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon zeggen dat het niet mag helpt toch wel genoeg?
"u krijgt van mij een boete omdat u 12 km/u te hard reed"quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och, ik had een keer mijn hond los in het park, en kreeg daar een boete voor, terwijl 30 meter verderop handel in hard drugs plaatsvond, waar niets aan werd gedaan. Mijn opmerking daarover viel niet in goede aarde, want mij werd bits toegesnauwd dat hij alleen maar hondenambtenaar was. Toen zei ik dat ie vast wel een collega met met bevoegdheden kon oproepen..... en toen werd ie echt boos:' Ik ben volwaardig opsporings ambtenaar mevrouw. Maar niet voor drugs gerelateerde zaken'.
Lul.
Het eerste wat in me op kwam.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
No, Bucket, it is pronounced Bouquet
[ afbeelding ]
Denk dat ze liever Yoki aardbei willen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, een welgemeend "foei !" en een aai over de bol. Kopje thee iemand ?
Stoer. Tokkie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Och, ik had een keer mijn hond los in het park, en kreeg daar een boete voor, terwijl 30 meter verderop handel in hard drugs plaatsvond, waar niets aan werd gedaan. Mijn opmerking daarover viel niet in goede aarde, want mij werd bits toegesnauwd dat hij alleen maar hondenambtenaar was. Toen zei ik dat ie vast wel een collega met met bevoegdheden kon oproepen..... en toen werd ie echt boos:' Ik ben volwaardig opsporings ambtenaar mevrouw. Maar niet voor drugs gerelateerde zaken'.
Lul.
Misschien begon het met een waarschuwing maar werd het een boete toen oma een grote bek op begon te zetten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:11 schreef erikkll het volgende:
Ik vind dat die stadswacht er best wat van mag zeggen, maar sorry hoor... een boete?
Misschien. Of misschien had de BOA gewoon een kutdag en moest oma daarvoor boeten?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Misschien begon het met een waarschuwing maar werd het een boete toen oma een grote bek op begon te zetten.
Precies, gewoon oppakken die kinderen en in de cel smijten. Dat zal ze leren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:13 schreef betyar het volgende:
Boete terecht, gewoon met je poten van die bloemen afblijven.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, gewoon oppakken die kinderen en in de cel smijten. Dat zal ze leren.
Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen....
Goede vergelijking.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:58 schreef Doodloper het volgende:
[..]
"u krijgt van mij een boete omdat u 12 km/u te hard reed"
"JA MENEER ZIET U DIE AUTO DAAR DIE RIJDT 15 KM/U TE HARD, GA HEM PAKKEN DAN"
blablablaquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:38 schreef cempexo het volgende:
Een week of twee geleden heb ik plm 20 bramenstruiken uit de rand van het bos gehaald en overgeplaatst in mijn tuin.
De toevallig passerende boswachter groette mij glimlachend en vrolijk en liep door.
Wonen in Nederland moet je ook niet doen !
Bloemen plukken in een berm of bos is trouwens ook verboden. Wet is wet. Ik zou het op prijs stellen als jij je kinderen niet stimuleert om de wet te overtreden.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
Die boete gaat wellicht wat ver, maar mijn kinderen mogen ook geen bloemen uit bloemperken plukken hoor.
Ja, ergens in de berm in een bos,mooie pinksterbloemetjes
en madeliefjes, maar geen tulpen of narcissen uit een bloemperk.
Anders post je nog ff die foto van je perceel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:38 schreef cempexo het volgende:
Een week of twee geleden heb ik plm 20 bramenstruiken uit de rand van het bos gehaald en overgeplaatst in mijn tuin.
De toevallig passerende boswachter groette mij glimlachend en vrolijk en liep door.
Cool story bro.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:38 schreef cempexo het volgende:
Stond dat ook in de courant ?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:38 schreef cempexo het volgende:
Dat miste ik dus nog in dit topic.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Anders post je nog ff die foto van je perceel.![]()
Was dat trouwens dezelfde boswachter als toen je met je buurkindjes op de quad zat?
Zet een chimpansee een pet op zijn kop en je hebt een stadswacht.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:35 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Inderdaad. Stadswachten en Parkeerwachten. Te achterlijk om politie te worden, wat al veelzeggend is, maar toch driftig op zoek naar een functie waar ze iig iets van macht hebben. Kansloze zelf bevlekkers.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Anders post je nog ff die foto van je perceel.![]()
Was dat trouwens dezelfde boswachter als toen je met je buurkindjes op de quad zat?
Jij bent stadswacht in opleiding?quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:19 schreef Skv het volgende:
[..]
'kom jongens! Allemaal even ontevreden kijken want mama wil graag met haar bek in de krant!'
Nee?quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:59 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jij bent stadswacht in opleiding?
Kwam mijn Duitse Herder mee aan, gevonden in het bos...quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:59 schreef betyar het volgende:
[..]
OMGWTFBBQ!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zo jaloers!!!!!
Eigenlijk zou iemand dit ook even moeten aangeven. Dat ze haar kinderen zo slecht opvoedt dat ze zomaar onze natuur mogen vernielen. REGELS ZIJN REGELS.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bloemen plukken in een berm of bos is trouwens ook verboden. Wet is wet. Ik zou het op prijs stellen als jij je kinderen niet stimuleert om de wet te overtreden.
Sneeuw. WTF. Ben blij dat ik in de zon op een terras kan zitten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kwam mijn Duitse Herder mee aan, gevonden in het bos...
[ afbeelding ]
Stoerquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kwam mijn Duitse Herder mee aan, gevonden in het bos...
[ afbeelding ]
Bij ieder stokje staat een bramenplantjequote:
je bedoelt hout neem ik aan...hout moet 2 jaar drogen dan brandt het effectief...maar ik heb meer hout dan op de fotoquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
lekker nat houd brandenmaak eens een fatsoenlijke afdak
Niet om het één of ander maar dat zijn geen bramenstruiken, dat zijn een paar takjes.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:29 schreef cempexo het volgende:
[..]
Bij ieder stokje staat een bramenplantje
[ afbeelding ]
In Denemarken doen ze ook niet moeilijk als je uit een gemeenteplantsoen bloemen jat. Daar is pas echte vrijheid !quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar dat zijn geen bramenstruiken, dat zijn een paar takjes.
Daar doen ze in Nederland trouwens ook niet moeilijk om hoor.
Ah. De nuance. Daar is hij dan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:22 schreef brojo het volgende:
bloemetje?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lkomen-terecht.dhtml
47 in totaal
47 is wel een absurd aantal. Als dat klopt, dan snap ik die boete wel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:22 schreef brojo het volgende:
bloemetje?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lkomen-terecht.dhtml
47 in totaal
Omdat de PVV in rep & roer is als een reaguurder op internet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
47 is wel een absurd aantal. Als dat klopt, dan snap ik die boete wel.
MAAR
WTF gaat een wethouder daar een uitspraak over doen? Een wethouder houdt zich als het goed is ver van inhoudelijk commentaar op politiezaken, en gaat al helemaal niet een specifiek geval uitleggen. Het is aan de politie zelf of het OM om daar mededelingen over te doen.
quote:PVV wil excuses van burgemeester
De PVV uit de gemeenteraad van Den Haag reageerde tegen Omroep West verbolgen over de 'heldhaftigheid' van de twee stadswachten. Machiel de Graaf, naast fractievoorzitter in de raad ook Tweede Kamerlid, tegen de regionale omroep: 'Zet stadswachten in tegen criminaliteit, overlast, kettingrukkers, inbrekers, hoofdschoppers en ander straatterrorisme. Of valt bloemetjes plukken bij deze dienstkloppers in dezelfde categorie?'
De Graaf zou willen zien dat burgemeester Jozias van Aartsen zijn excuses aanbiedt en de gedupeerden een bosje bloemen bezorgt.
Mwah, narcissen bollen kosten een euro per stuk ongeveer, dus laten we er 50 terugplaatsen. Hou je nog tachtig euro over, er moet wel iemand heen om ze te planten, ben je ook al gauw een uur verder, ook zo'n 50 euro minimaal dus, hou je nog dertig euro voor het vervoer van en naar het perkje en als strafmaatregel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Ah. De nuance. Daar is hij dan.
Terecht dat als een paar kinderen het hele perk staan leeg te halen onder toezicht van opa en oma dat je daar tegen optreedt. Al is 130 euro nog steeds een boel geld voor zoiets onbenulligs.
Was da nou weer?quote:
Er was een groep jongeren die kettingen (sieraden) van nekken af rukte.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was da nou weer?
Soort kettingrokers, maar dan net anders?
Stadswachten zijn onderdeel van de gemeente, ze zijn geen politie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
WTF gaat een wethouder daar een uitspraak over doen?
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Stadswachten zijn onderdeel van de gemeente, ze zijn geen politie.
Dat zal vast wel op de boete staan, dienst handhaving ofzo lijkt mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?
Ik denk volgens de normale manier? Het zijn opsporingsambtenaren (light) zegmaar, maar hun bekeuringen vallen onder dezelfde regels en beroepsmogelijkheden als die van een politieagent?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?
De wethouder/gemeente maakt de APV waaronder dit bestraft wordt lijkt me?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan moet je dus in beroep bij het OM toch... dan zou het OM ook het orgaan moeten zijn dat inhoudelijk commentaar geeft?
De wethouder doet dan ook geen uitspraak in een eventueel beroep van die zaak, maar geeft een gevraagde reactie op het krantenbericht over een zaak waar hij politiek verantwoordelijk voor is en waar een gemeenteraadslid al een mening over heeft gevormd. Lijkt me zoals het hoort.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, vast.
Maar de wetgevende macht is niet de macht waar je in beroep gaat, dat is de uitvoerende macht.
Je gaat ook niet bij de Tweede Kamer aankloppen toch als je een bekeuring krijgt.
Maar goed, voor dit topic is dit misschien niet zo van belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |