Eigenlijk zou iemand dit ook even moeten aangeven. Dat ze haar kinderen zo slecht opvoedt dat ze zomaar onze natuur mogen vernielen. REGELS ZIJN REGELS.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Bloemen plukken in een berm of bos is trouwens ook verboden. Wet is wet. Ik zou het op prijs stellen als jij je kinderen niet stimuleert om de wet te overtreden.
Sneeuw. WTF. Ben blij dat ik in de zon op een terras kan zitten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kwam mijn Duitse Herder mee aan, gevonden in het bos...
[ afbeelding ]
Stoerquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:02 schreef cempexo het volgende:
[..]
Kwam mijn Duitse Herder mee aan, gevonden in het bos...
[ afbeelding ]
Bij ieder stokje staat een bramenplantjequote:
je bedoelt hout neem ik aan...hout moet 2 jaar drogen dan brandt het effectief...maar ik heb meer hout dan op de fotoquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:23 schreef Doodloper het volgende:
[..]
lekker nat houd brandenmaak eens een fatsoenlijke afdak
Niet om het één of ander maar dat zijn geen bramenstruiken, dat zijn een paar takjes.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:29 schreef cempexo het volgende:
[..]
Bij ieder stokje staat een bramenplantje
[ afbeelding ]
In Denemarken doen ze ook niet moeilijk als je uit een gemeenteplantsoen bloemen jat. Daar is pas echte vrijheid !quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar dat zijn geen bramenstruiken, dat zijn een paar takjes.
Daar doen ze in Nederland trouwens ook niet moeilijk om hoor.
Ah. De nuance. Daar is hij dan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:22 schreef brojo het volgende:
bloemetje?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lkomen-terecht.dhtml
47 in totaal
47 is wel een absurd aantal. Als dat klopt, dan snap ik die boete wel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:22 schreef brojo het volgende:
bloemetje?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lkomen-terecht.dhtml
47 in totaal
Omdat de PVV in rep & roer is als een reaguurder op internet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
47 is wel een absurd aantal. Als dat klopt, dan snap ik die boete wel.
MAAR
WTF gaat een wethouder daar een uitspraak over doen? Een wethouder houdt zich als het goed is ver van inhoudelijk commentaar op politiezaken, en gaat al helemaal niet een specifiek geval uitleggen. Het is aan de politie zelf of het OM om daar mededelingen over te doen.
quote:PVV wil excuses van burgemeester
De PVV uit de gemeenteraad van Den Haag reageerde tegen Omroep West verbolgen over de 'heldhaftigheid' van de twee stadswachten. Machiel de Graaf, naast fractievoorzitter in de raad ook Tweede Kamerlid, tegen de regionale omroep: 'Zet stadswachten in tegen criminaliteit, overlast, kettingrukkers, inbrekers, hoofdschoppers en ander straatterrorisme. Of valt bloemetjes plukken bij deze dienstkloppers in dezelfde categorie?'
De Graaf zou willen zien dat burgemeester Jozias van Aartsen zijn excuses aanbiedt en de gedupeerden een bosje bloemen bezorgt.
Mwah, narcissen bollen kosten een euro per stuk ongeveer, dus laten we er 50 terugplaatsen. Hou je nog tachtig euro over, er moet wel iemand heen om ze te planten, ben je ook al gauw een uur verder, ook zo'n 50 euro minimaal dus, hou je nog dertig euro voor het vervoer van en naar het perkje en als strafmaatregel.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Ah. De nuance. Daar is hij dan.
Terecht dat als een paar kinderen het hele perk staan leeg te halen onder toezicht van opa en oma dat je daar tegen optreedt. Al is 130 euro nog steeds een boel geld voor zoiets onbenulligs.
Was da nou weer?quote:
Er was een groep jongeren die kettingen (sieraden) van nekken af rukte.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was da nou weer?
Soort kettingrokers, maar dan net anders?
Stadswachten zijn onderdeel van de gemeente, ze zijn geen politie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
WTF gaat een wethouder daar een uitspraak over doen?
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Stadswachten zijn onderdeel van de gemeente, ze zijn geen politie.
Dat zal vast wel op de boete staan, dienst handhaving ofzo lijkt mij.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?
Ik denk volgens de normale manier? Het zijn opsporingsambtenaren (light) zegmaar, maar hun bekeuringen vallen onder dezelfde regels en beroepsmogelijkheden als die van een politieagent?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En bij wie moet je dan in beroep gaan als je het niet eens bent met de boete?
De wethouder/gemeente maakt de APV waaronder dit bestraft wordt lijkt me?quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dan moet je dus in beroep bij het OM toch... dan zou het OM ook het orgaan moeten zijn dat inhoudelijk commentaar geeft?
De wethouder doet dan ook geen uitspraak in een eventueel beroep van die zaak, maar geeft een gevraagde reactie op het krantenbericht over een zaak waar hij politiek verantwoordelijk voor is en waar een gemeenteraadslid al een mening over heeft gevormd. Lijkt me zoals het hoort.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ja, vast.
Maar de wetgevende macht is niet de macht waar je in beroep gaat, dat is de uitvoerende macht.
Je gaat ook niet bij de Tweede Kamer aankloppen toch als je een bekeuring krijgt.
Maar goed, voor dit topic is dit misschien niet zo van belang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |