Het is nog allemaal heel erg hypothetisch, zo ook het budget. Maar het zal er op neerkomen dat een topframe + >Ultegra niet past, maar ook geen sensa met sora... Dan ga je dus compromissen leveren. De vraag is dan, doe je dat op de groep of het frame (wielen even daargelaten)quote:Op woensdag 1 mei 2013 19:13 schreef kanovinnie het volgende:
105 is goed genoeg. Wat voor wielen zitten in die fietsen? Zo zwart wit als je het. Hier schetst is dat ook niet.
Wat is je budget?
Ik denk dat ik het de eerste rondjes eerst maar eens goed ga bekijken en niet meteen al m'n kruit verschieten. En niet meteen solo ervandoor zoals ik misschien wel zou willen doen om te laten zien hoe graag ik m'n best wil doenquote:Op woensdag 1 mei 2013 17:00 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat hij zijn krachten in het begin te snel verschiet. Maar wel uitrijdt.
Criteriums zijn vaak wel een beetje ieder voor zich.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:38 schreef forty-two het volgende:
Is het eigenlijk zo dat er in dit soort wedstrijden in de teams die meedoen een soort kopman/knechtverdeling is? Rijdt de een de ander uit de wind als het nodig is of is het ieder voor zich?
Dat kan heel lang zijn. M'n Bioracer heb ik nu 16 jaar en dik 90.000 kilometer. Maar dat zal een modern carbonnen frame vrees ik niet halen.quote:
Geen gaatjes dichtrijden, niet op kop en altijd lekker uit de wind. Geen trap te veel geven en achter iemand kruipen die lekker rustig rijdt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het de eerste rondjes eerst maar eens goed ga bekijken en niet meteen al m'n kruit verschieten. En niet meteen solo ervandoor zoals ik misschien wel zou willen doen om te laten zien hoe graag ik m'n best wil doen
hartaanval door de inspanning?quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:51 schreef Tommeke het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)ij-in-Veldegem.dhtml
Schijnt inmiddels overleden te zijn.. Damn..
heftigquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:51 schreef Tommeke het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)ij-in-Veldegem.dhtml
Schijnt inmiddels overleden te zijn.. Damn..
ikquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie van julie had ooit in de Languedoc gefietst, JohnDDD soms? Als het koud is ga ik gewoon die richting afzakken, ipv de Bourgonje.
Waarom niet?quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat kan heel lang zijn. M'n Bioracer heb ik nu 16 jaar en dik 90.000 kilometer. Maar dat zal een modern carbonnen frame vrees ik niet halen.
Beter opletten de volgende keerquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:53 schreef kaasplankje het volgende:
Groepje 3 man weg, het brak 1 renner voor mij, gaatje van 20/30 meter, ik beslis niet te springen want dacht dat het nog te vroeg zou zijn. Houd benen stil en kijk achterom, niemand.![]()
Ja ze pakten een ronde op het peloton. Dat is geloof ik iets van 2 minuten ofzo. Geen idee of ik dat had overleefd maar je kan het proberen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik heb de mijne nu 10 jaar en in die tijd dik 80.000 km erop gefietst.
[..]
Beter opletten de volgende keer
Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt. Kwam van kop af, komen er maar 4 man erlangs, ik wilde nog niet invoegen, kijk om, zie dat er niemand meer achter zit, dus sprint toch maar weer naar het wiel toe.
Vast wel, zo'n kopgroepje rijdt veel regelmatiger dan het peloton.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ze pakten een ronde op het peloton. Dat is geloof ik iets van 2 minuten ofzo. Geen idee of ik dat had overleefd maar je kan het proberen natuurlijk.
Tsja soms gok je mis, je kan niet altijd bij de juiste ontsnapping zitten. Dat is ook het mooie van koers, je hebt niet enkel sterke benen nodig, maar ook wat koersinzicht.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ze pakten een ronde op het peloton. Dat is geloof ik iets van 2 minuten ofzo. Geen idee of ik dat had overleefd maar je kan het proberen natuurlijk.
Nee, maar 's avonds na een rit de zee induiken lijkt me soms wel lekker, en koud water is goed voor je spieren na inspanning...quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:01 schreef dop het volgende:
zo lang je de kust tussen perpignan en aiges mortes laat voor wat hij is tenzij je aan het strand wil liggen.
Eens kijken wat daar aan Voie vertes ligt maar...ben een kastelen liefhebberquote:als je van geschiedenis houd en kastelen wil zien is de omgeving van carcasonne een aanrader
carcasonne zelf echt voor het toerisme gemaakt maar lastours saissac quilllian is allemaal heel aardig
Heb ik een gids van, en is een keer een doel. Alleen moet ik uiteindelijk weer in Basel komen voor de trein terug, en vanaf Toulouse moet je dan via Parijs, dat is best om.quote:wat je ook kan doen is fietsen langs Canal du Midi heb ik stukjes van gedaan nooit een hele tocht , maar dat is goed te doen
Geeft niet zo heel erg. Ik rijd moenteel nog een beetje op reserve, ik geef niet alles behalve in de finale. Ik probeer me rustig weer een beetje thuis te gaan voelen in het pelotonnetje. Het gaat goed want ik rijd makkelijk in D2 mee. Zo heb ik goede trainingen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 08:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tsja soms gok je mis, je kan niet altijd bij de juiste ontsnapping zitten. Dat is ook het mooie van koers, je hebt niet enkel sterke benen nodig, maar ook wat koersinzicht.
Zo is dat. Ik zeg ook niet dat je geen koersinzicht hebt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geeft niet zo heel erg. Ik rijd moenteel nog een beetje op reserve, ik geef niet alles behalve in de finale. Ik probeer me rustig weer een beetje thuis te gaan voelen in het pelotonnetje. Het gaat goed want ik rijd makkelijk in D2 mee. Zo heb ik goede trainingen.
Camarque ben ik in een dag snel door heen gereden zo plat als een pannen koek saai en stinktquote:
Ja het spel element vind ik ook leuk, leuker om zo voor te bereiden op de cyclo's dan bloktraining gaan doen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik zeg ook niet dat je geen koersinzicht hebt.koersen is mooi om de tactiek die er bij zit.
Sainte Marie de la Mer weet er van maar niet geweest ,quote:
erg lelijkquote:
Leuke vesting/kasteel op Streetviewquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:50 schreef dop het volgende:
Aigues-Mortes. wat cultureel gezien ook de moeite waard is
wat dan ook misschien wel in je route zou passen is Nimes, heeft een mooie romijns arenaquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Leuke vesting/kasteel op StreetviewDank je voor de tip!
Ik vind een matzwarte Dogma wel mooi. Verder heb ik het ook totaal niet op Pina.quote:Op donderdag 2 mei 2013 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Bijna alle pina's vind ik lelijk sinds ze met die rare kromme buizen werken. Gisteren stond er een Cavendish? WK bandjes zwarte sky dogma op de club, dat was wel een bazig ding
Waar ga je rijden Grip? (dit heb ik ff gemist).quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het de eerste rondjes eerst maar eens goed ga bekijken en niet meteen al m'n kruit verschieten. En niet meteen solo ervandoor zoals ik misschien wel zou willen doen om te laten zien hoe graag ik m'n best wil doen
Lijkt me ook leuk, Mischien eerst een stuk langs de kust richting Spanje, en dan meer via het binnenland over Nimes terug naar Avignon. Wil heuvels liever pas aan het eindquote:Op donderdag 2 mei 2013 12:54 schreef dop het volgende:
[..]
wat dan ook misschien wel in je route zou passen is Nimes, heeft een mooie romijns arena
Daar langs de Spaanse grens heb je een paar behoorlijke heuvelsquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk, Mischien eerst een stuk langs de kust richting Spanje, en dan meer via het binnenland over Nimes terug naar Avignon. Wil heuvels liever pas aan het eind
Hij is zich natuurlijk al mentaal aan het voorbereiden, op de Nedereindse berg gaat hij shinen en schitteren.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Waar ga je rijden Grip? (dit heb ik ff gemist).
Daar keer ik wel weer om danquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar langs de Spaanse grens heb je een paar behoorlijke heuvels
Vanavond meerijden bij het Stadion op de Nedereindse berg. Tenminste: als ik mee mág doen: Wombcat attendeerde me er al op, en ik had het zelf ook al gezien dat op hun site ergens staat dat introducees op de donderdagavond niet altijd zomaar mee mogen doen, omdat de snelle A's dan samen met de B's rijden, en het wordt dan misschien te nerveus voor een beginner ofzo.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar ga je rijden Grip? (dit heb ik ff gemist).
spannend! bier laten staan voor na afloop.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vanavond meerijden bij het Stadion op de Nedereindse berg. Tenminste: als ik mee mág doen: Wombcat attendeerde me er al op, en ik had het zelf ook al gezien dat op hun site ergens staat dat introducees op de donderdagavond niet altijd zomaar mee mogen doen, omdat de snelle A's dan samen met de B's rijden, en het wordt dan misschien te nerveus voor een beginner ofzo.
Maar als ik vanavond niet mee kan doen, kan ik zaterdag ook nog een keer gaan, want dan rijden A en B wel apart.
Maar spannend dus, m'n eerste keer trainingskoers
@ kaas: precies! bruine olie gesmeerd vanochtend, en de fiets glimt als een tiet. En wat moet ik eten voor de koers? pastja of juist een biertje zodat ik goed de bochten door durf
En precies dat stuk van het Canal du Midi is rampzalig. Gewoon een geitenpad langs het kanaal. Pas een kilometer of 20-30 voor Toulouse is er prettig asfalt. Daarvoor is het meer een ATB parcours.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:26 schreef dop het volgende:
Canal du Midi zou ik ook niet helemaal naar toulouse volgen , maar kun je volgens mij wel mooi vanaf de kust een stuk landinwaards
Niet kunnen drinken tijdens koersquote:Op donderdag 2 mei 2013 15:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat is een leuk parkoers om te beginnen hoor. Je kan ook op maandagavond bij de Mol in Dordrecht mee, dan is ook wat rustiger dan op dinsdag- en donderdagavond. Of anders eens op Sloten.
Qua eten 2 uur voor de koers maar niet iets te zwaars hoor. Iets wat je goed kan verdragen en vooral goed drinken. En zeker voor de koers want misschien tijdens de koers vergeet je het of gaat het nog niet.
Jammer! Had al gehoord dat het niet overal even goed was, heb dan wel 42 mm banden op de vakantiefiets, maar een echt slechte weg is gewoon niet leuk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:18 schreef ultra_ivo het volgende:
En precies dat stuk van het Canal du Midi is rampzalig. Gewoon een geitenpad langs het kanaal. Pas een kilometer of 20-30 voor Toulouse is er prettig asfalt. Daarvoor is het meer een ATB parcours.
Ik weet niet of ik het wel durf hoor, vind het normaal geen probleem maar dan wacht ik tot een recht, rustig stuk. Sowieso zit ik dan niet met 30/40 man. Tis wel een goede tip voor een beginner denk ik.quote:
Tja dat moet je toch meteen leren, eten en drinken tussen de wielen anders kom je er niet.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het wel durf hoor, vind het normaal geen probleem maar dan wacht ik tot een recht, rustig stuk. Sowieso zit ik dan niet met 30/40 man. Tis wel een goede tip voor een beginner denk ik.
In de zomer is een iets ander verhaal en ik moet de stelling misschien iets minder scherp stellen...quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:03 schreef kaasplankje het volgende:
Op een koers van 1 á anderhalf uur zou ik minstens 1 bidon leegdrinken. Zeker in de zomer.
Niet helemaal met je eens.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
In de zomer is een iets ander verhaal en ik moet de stelling misschien iets minder scherp stellen...
Het is onzin om per sé die ene bidon per uur te drinken (ik drink bv. minder, maar er zijn anderen die meer drinken). In principe geeft je lichaam aan wanneer je vocht nodig hebt (dmv. dorst). Wanneer je dat niet hebt, heb je blijkbaar ook geen vocht nodig en dus is het ook niet nodig om te drinken. Het is dus onzin om tegen de dorst in extra te drinken...
Niet mee eens, als je dorst krijgt ben je al te laat. Als je tijdens inspanning goed drinkt, hoeft geen sportdrank te zijn, presteer je beter, herstel je beter. Als je het jezelf niet aanleert drink je op momenten dat je het echt nodig hebt (warmte, bergen etc) ook te weinig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
In de zomer is een iets ander verhaal en ik moet de stelling misschien iets minder scherp stellen...
Het is onzin om per sé die ene bidon per uur te drinken (ik drink bv. minder, maar er zijn anderen die meer drinken). In principe geeft je lichaam aan wanneer je vocht nodig hebt (dmv. dorst). Wanneer je dat niet hebt, heb je blijkbaar ook geen vocht nodig en dus is het ook niet nodig om te drinken. Het is dus onzin om tegen de dorst in extra te drinken...
Ga je fietsen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
Jongens, er staat wat unieks te gebeuren
poging tot.quote:
Ik hoopte de komende 3 maanden eigenlijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ff credits opbouwen zodat je de komende 2 maanden weer mee kan posten?
Dan staat ons allebei ongeveer dezelfde mate van inspanning te wachtenquote:
Ik ga maar 10 minuten hoor, dan ben ik moe.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan staat ons allebei ongeveer dezelfde mate van inspanning te wachten![]()
Ik ben aangekleed, toedeloe!
Begrijpelijk! Ga anders op de wc zitten voor 't geval je kringspier het niet houd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben nu al zenuwachtig, jullie ook?
quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:08 schreef Patroon het volgende:
Geen live verslag? Kom we gaan allemaal kijken hoe Grip wordt gedubbeld
Spannend idd. Ik ben er helaas niet live bijquote:Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben nu al zenuwachtig, jullie ook?
Ben zo benieuwd hoe Grip 't gaat doen. Legendarisch moment mensen, eerste koers!
Mag hij wel starten, wat een thriller.
Ik heb in de zomer zelfs wel eens tekort gekomen, terwijl ik twee volle bidons bij me had.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:03 schreef kaasplankje het volgende:
Op een koers van 1 á anderhalf uur zou ik minstens 1 bidon leegdrinken. Zeker in de zomer.
http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/karavano2010/5quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jammer! Had al gehoord dat het niet overal even goed was, heb dan wel 42 mm banden op de vakantiefiets, maar een echt slechte weg is gewoon niet leuk.
Rond Carcassone is nog het slechte stuk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 16:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ivo, weet je of tussen Narbobnne en Carcassone een beetje te doen is als je de Aude volgt, ben wel benieuwd naar de Citadel!
wat de rest ook al zei.. dorst betekend, je bent te laat. zelfde geld voor honger. Inderdaad gebruikt de ene net iets meer dan de ander.. maar hoe dan ook, hoe beter je eet en drinkt hoe beter je presteert en hoe beter je herstelt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja hoor, maatje opgehaald die voor de tweede keer ging fietsen. 30 km met hem gefietst en daarna nog ff klein stukkie alleen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:57 schreef Tommeke het volgende:
Heb jij nog gefietst vinnie?
Ik moest vanmiddag ff koerieren. Toen ik om kwart voor 7 m'n avondeten op had toch maar ff naar de baan gegaan. Ging wel lekker, al had ik wel een beetje last van oprispende chorizo
Ik deed flauw vorige week. Sorry.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:56 schreef Patroon het volgende:
Respect Gripper! Goed gedaan! En nee, ik heb geen kritiek zoals jij
Haha maakt niet uit......quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed flauw vorige week. Sorry.
Vanavond waren er ook aardig wat krasse veertigers die mij voorbleven zonder moeite...
Dus ik zal niet meer snauwen![]()
maar wel op 5 juli een laxeerpil in je pasta
Sabotageacties a la Top Gearquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:04 schreef Wombcat het volgende:
Een paar steentjes in zijn buitenband drukken kan ook natuurlijk
En dan op het Défilé de Maupas uit de broek moeten......... zie het helemaal voor mequote:Op donderdag 2 mei 2013 20:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
maar wel op 5 juli een laxeerpil in je pasta
Loden kogeltjes meenemen en dan 's nacht zijn zadel loshalen en die kogeltjes in de zitbuis doenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |