abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2013 @ 00:09:24 #1
92409 Twinky
Little star.
pi_125887942

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Facebook groep

Wie loopt waar en wanneer google docs
pi_125888416
Mijn hemel wat is roken toch vies. Ik snap niet dat ik dat 12 jaar heb gedaan. Na feestje waar stevig gerookt werd meteen onder de douche gesprongen, want ik stonk zo erg en ik heb eergisteren net m'n bed verschoond. Totaal geen behoefte ook meer gehad aan een sigaret, want bah.

En het ergste is nog wel dat ik morgen tijdens m'n loopje het waarschijnlijk merk dat ik de hele avond heb meegerookt :( Feestje was wel heel gezellig trouwens hoor. Iedereen was heel erg onder de indruk van het feit dat ik überhaupt hardloop :P
pi_125890807
Vraagje. Ik loop al vrij lang hard, maar nooit enorm fanatiek. Tegenwoordig een rondje van 12km per week ofzo, naast 2-3 cardio sessies in de gym, etc.

Nu heb ik tegenwoordig last van 'slapende' voeten. Enorm irritant, komt na 4-5km al opzetten. Ik heb verschillende schoenen en eigenlijk in alle paren last hiervan. In Nike Free's heb ik er tijden geen last van gehad, en dan opeens enorm veel.

Iemand een idee?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_125891059
Ik meldt me even in de ziekenboeg...

Duurt nog wel even voordat ik weer kan gaan trainen.

Ik lurk nog wel mee ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125891068
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2013 19:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Aquajoggen op de muziek van

;( :')
Flashback krijgt naar foute vakantie ergens in de karen 80 :o :@
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
  dinsdag 30 april 2013 @ 05:48:03 #6
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125891082
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 05:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Flashback krijgt naar foute vakantie ergens in de karen 80 :o :@
bij de orginele versie was ik 12 en hoorde je dit nummer de godsganse dag tijdens het bollen pellen...nog veel irritanter dan de constante herhaling van Evy
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_125891090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 05:48 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bij de orginele versie was ik 12 en hoorde je dit nummer de godsganse dag tijdens het bollen pellen...nog veel irritanter dan de constante herhaling van Evy
De meest gare muziekjes worden vaak enorm vaak gedraaid... alof plaatjesdraaiers de bevolking willen straffen voor het luisteren naar hun zender.
  Moderator dinsdag 30 april 2013 @ 07:22:23 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_125891243
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 april 2013 05:26 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ik meldt me even in de ziekenboeg...

Duurt nog wel even voordat ik weer kan gaan trainen.

Ik lurk nog wel mee ;)
Wat heb je gedaan dan??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125891281
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 07:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan dan??
Niets bijzonders alleen denkt mijn rug daar anders over..
  Moderator dinsdag 30 april 2013 @ 07:46:37 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_125891301
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 07:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Niets bijzonders alleen denkt mijn rug daar anders over..
Oh shit, door je rug gegaan dus? Niet lekker :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125891323
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 07:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh shit, door je rug gegaan dus? Niet lekker :(
Nee niet echt ik voel me net een bejaarde.
Ik beweeg me voort met mijn bureaustoel die ik als rollator gebruik :')
En het uit bed komen is een ramp ik laat mijn benen eruit vallen en kruip dan richting de bureaustoel dan kruip/rol ik verder naar mijn bureau en kan ik me optrekken zodat ik kan gaan zitten als ik dan een beetje bijgekomen ben kan ik gaan staan en met de bureaulator door mijn huis gaan sjeezen :')

SPOILER
pi_125891373
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 03:25 schreef Bajskorv het volgende:
Vraagje. Ik loop al vrij lang hard, maar nooit enorm fanatiek. Tegenwoordig een rondje van 12km per week ofzo, naast 2-3 cardio sessies in de gym, etc.

Nu heb ik tegenwoordig last van 'slapende' voeten. Enorm irritant, komt na 4-5km al opzetten. Ik heb verschillende schoenen en eigenlijk in alle paren last hiervan. In Nike Free's heb ik er tijden geen last van gehad, en dan opeens enorm veel.

Iemand een idee?
Toen ik op een gegeven moment langer ging lopen kreeg ik daar ook last van. Je voeten worden dikker tijdens het lopen en je veters komen dan te strak te zitten. Ik heb vanalles geprobeerd, van los strikken (tot op het punt dat ik niet genoeg veter had om een knoop te maken) tot gewoon tijdens mijn LDL af entoe stoppen om ze opnieuw te strikken, maar het hielp allemaal niet. Toen maar onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" Lock Laces bestelt, elastische veters met een clip mechanisme. Die rekken dus mee als mijn voet zwelt. Ziet er alleen een beetje vreemd uit, maar als ik me daar druk om moet maken kan ik beter thuis blijven. Sindsdien geen last meer gehad.

Veel zin in de 10km vandaag. Ben benieuwd of ik mijn resultaat van Enschede kan verbreken. Verslag volgt uiteraard weer! :)
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_125891454
Inmiddels al twee boeken uit dus ik nam maar de ipad mee naar het strand omdat daar nog een ebook op stond.
Wat blijkt nu... Hier heb ik Wifi terwijl ik op de kamer dat niet heb... :')
Dus alles rustig bij kunnen lezen.

Aan de ene kant vind ik het heel erg jammer dat ik vandaag niet in Nederland ben.
Er wordt toch een stukje geschiedenis geschreven.
(Toen wij dit boekte, was dit nog niet bekend)
Maar met dit uitzicht, kom ik vandaag er wel doorheen.
SPOILER: uitzicht op dit moment
Helaas over 2 dagen alweer naar huis :(

In ieder geval, jullie allen heel veel plezier vandaag en dat het een geweldige dag mag worden.
Once in a lifetime!!
pi_125891461
Edit: heel veel plezier vandaag Onama!
pi_125891760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 07:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee niet echt ik voel me net een bejaarde.
Ik beweeg me voort met mijn bureaustoel die ik als rollator gebruik :')
En het uit bed komen is een ramp ik laat mijn benen eruit vallen en kruip dan richting de bureaustoel dan kruip/rol ik verder naar mijn bureau en kan ik me optrekken zodat ik kan gaan zitten als ik dan een beetje bijgekomen ben kan ik gaan staan en met de bureaulator door mijn huis gaan sjeezen :')

SPOILER
Beterschappies :*

Fijne Kroningsdag iedereen.
Werewolf
pi_125891793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 08:05 schreef Onama het volgende:

[..]

Toen ik op een gegeven moment langer ging lopen kreeg ik daar ook last van. Je voeten worden dikker tijdens het lopen en je veters komen dan te strak te zitten. Ik heb vanalles geprobeerd, van los strikken (tot op het punt dat ik niet genoeg veter had om een knoop te maken) tot gewoon tijdens mijn LDL af entoe stoppen om ze opnieuw te strikken, maar het hielp allemaal niet. Toen maar onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" Lock Laces bestelt, elastische veters met een clip mechanisme. Die rekken dus mee als mijn voet zwelt. Ziet er alleen een beetje vreemd uit, maar als ik me daar druk om moet maken kan ik beter thuis blijven. Sindsdien geen last meer gehad.

Veel zin in de 10km vandaag. Ben benieuwd of ik mijn resultaat van Enschede kan verbreken. Verslag volgt uiteraard weer! :)
Het vreemde is dat ik altijd al lang liep. Normaliter 10k per loop en tegenwoordig dan 12k, maar na 5-6k heb ik al slapende voeten. Zal een naar andere veters kijken, maar alles zit al vrij los en die Free's zijn al meer "sokken" dan schoenen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_125891815
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:01 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het vreemde is dat ik altijd al lang liep. Normaliter 10k per loop en tegenwoordig dan 12k, maar na 5-6k heb ik al slapende voeten. Zal een naar andere veters kijken, maar alles zit al vrij los en die Free's zijn al meer "sokken" dan schoenen.
Loop je ook al lang op die Free's? Of sowieso minimalistisch?
pi_125891888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 00:25 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn hemel wat is roken toch vies. Ik snap niet dat ik dat 12 jaar heb gedaan.
Dat heb ik ook, ben inmiddels 21 maanden gestopt (als ik er zo bewust aan denk, best lang alweer!) en met terugwerkende kracht schaam ik me zelfs voor het feit dat ik 14 jaar gerookt heb :@

Hier nog niet lopen helaas, ab begint wel te werken, ik klink bij het opstaan niet meer als iemand die twee pakjes zware shag per dag rookt :')

Fijne kroningsdag allemaal *O*
  dinsdag 30 april 2013 @ 09:13:22 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125891947
De Three Peaks nog in de benen,drukke dagen qua werk en evengoed intensief willen lopen... gelukkig is het lichaam zelf zo verstandig om aan de noodrem te trekken.
Kortom,rustig weekje ingelast.
pi_125891956
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:09 schreef Serinde het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, ben inmiddels 21 maanden gestopt (als ik er zo bewust aan denk, best lang alweer!) en met terugwerkende kracht schaam ik me zelfs voor het feit dat ik 14 jaar gerookt heb :@

Hier nog niet lopen helaas, ab begint wel te werken, ik klink bij het opstaan niet meer als iemand die twee pakjes zware shag per dag rookt :')

Fijne kroningsdag allemaal *O*
Ik 17 maanden :) En nu voelen m'n longen weer branderig.

Beterschap!

Ik ga wel even voor een klein rondje nu, schone lucht inademen :D
pi_125892104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Loop je ook al lang op die Free's? Of sowieso minimalistisch?
Ik loop nu paar maanden op dit paar, had daarvoor een jaar soortgelijke. Minimalistisch bleek beter te werken met mijn rug en knien, veel minder last van sinds ik overgestapt ben.
  dinsdag 30 april 2013 @ 09:52:40 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125892789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik loop nu paar maanden op dit paar, had daarvoor een jaar soortgelijke. Minimalistisch bleek beter te werken met mijn rug en knien, veel minder last van sinds ik overgestapt ben.
Je kan een (sport) fysio vragen eventueel.

Of de middelste gaatjes niet veteren.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125892860
Stoppen met roken rules *O*
Heel veel mensen die gaan hardlopen stoppen na verloop van tijd met roken. In vele opzichten gezond dus, dat hardlopen :)

Wat ik me afvraag, vanaf welk gewicht kun je minimalistisch gaan lopen? Laat ik het zo zeggen: is het verstandig met overgewicht? Of met oude knieblessures?
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:14:10 #24
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125893632
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:55 schreef Nirak het volgende:
Stoppen met roken rules *O*
Heel veel mensen die gaan hardlopen stoppen na verloop van tijd met roken. In vele opzichten gezond dus, dat hardlopen :)

Wat ik me afvraag, vanaf welk gewicht kun je minimalistisch gaan lopen? Laat ik het zo zeggen: is het verstandig met overgewicht? Of met oude knieblessures?
Heb je er nu laat van? Zoja, zou je er eens ik kunnen verdiepen, gaat het nu goed, never change a winning team.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125894053
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:13 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik 17 maanden :) En nu voelen m'n longen weer branderig.

Beterschap!

Ik ga wel even voor een klein rondje nu, schone lucht inademen :D
Stoppen met roken _O_ , dat is waarschijnlijk de beste beslissing die ik ooit heb genomen *O* Het is pas zo`n 3 maanden geleden, maar oh wat is m`n conditie snel vooruit gegaan zeg. Ik rookte vrij stevig en ik kan nu weer gewoon normaal ademhalen. Het is een opluchting.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik het nog wel mis. Zeker op verjaardagen waar iedereen rookt, en al helemaal met het mooie weer buiten onder het genot van een ijskoud biertje.

De enige manier om mezelf van de gedachten van een sigaret af te zetten: "Morgen weer lekker lopen, Kev!". En dat ga ik lekker zometeen doen. Kort rondje van 6,5km, ter voorbereiding op a.s zondag :)
pi_125894082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ah, ok, dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan :P

Mijn rondje zit er weer op. Eigenlijk wel ernstig hoeveel last ik van een avondje in de rook zitten had, maar evengoed een redelijk snelle, maar vrij ontspannen, 5.5km gelopen. M'n Kinvara's zijn zo fijn :D Nog 3 weken wachten en dan komt er waarschijnlijk een paar Mirage's bij :) en als mensen in m'n omgeving zeuren dat 3 paar hardloopschoenen onzin is, zeg ik dat ik vroegah een paar hardloopschoenen in de maand oprookte, dus dat ze niet zo moeten zeuren.
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:27:18 #27
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125894171
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:25 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ah, ok, dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan :P

Mijn rondje zit er weer op. Eigenlijk wel ernstig hoeveel last ik van een avondje in de rook zitten had, maar evengoed een redelijk snelle, maar vrij ontspannen, 5.5km gelopen. M'n Kinvara's zijn zo fijn :D Nog 3 weken wachten en dan komt er waarschijnlijk een paar Mirage's bij :) en als mensen in m'n omgeving zeuren dat 3 paar hardloopschoenen onzin is, zeg ik dat ik vroegah een paar hardloopschoenen in de maand oprookte, dus dat ze niet zo moeten zeuren.
Setje schoenen per maand :o zo kun je het ook bekijken ^O^
pi_125894286
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Wel meer dan een setje schoenen per maand. ¤170 per maand ging hier rechtstreeks naar sigaretten. Toen ik in Australië zat (8 maanden) zelfs ¤364 per maand(!!). Wat we wel niet van dat geld hadden kunnen doen 8)7 8)7
pi_125894380
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:27 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik rookte vrij veel ;)
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:38:30 #30
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125894805
Ik rookte misschien net 2 pakjes zwarw brandaris per week. Dus 60 euro per maand ongeveer.
pi_125894875
Jemig! Dat is wel ernstig veel roken! Ik zat denk ik op zo'n 50 in de maand, al was het toen nog wel wat goedkoper. Onderhand zelf zo'n 6 jaar gestopt met roken ongeveer, ben er ook wel erg blij mee en snap ook echt niet waarom ik ooit begonnen ben.
Goed bezig jullie! *O*
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:41:47 #32
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125894977
Ik ben nu ook anderhalf jaar gestopt :K Pakje per dag...zonde he?
F means you're fucked
pi_125895087
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
De Three Peaks nog in de benen,drukke dagen qua werk en evengoed intensief willen lopen... gelukkig is het lichaam zelf zo verstandig om aan de noodrem te trekken.
Kortom,rustig weekje ingelast.
Af en toe is dat wel even nodig ja, slimme zet! Toch niet geblesseerd he? Of alleen wat kleine pijntjes?

N.I.M.B.Y. beterschap, klinkt echt niet lekker :(

Onama veel plezier vandaag! Zet hem op!

De rest vandaag natuurlijk ook allemaal veel plezier! *O*
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2013 @ 10:44:33 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125895098
Zo, heerlijk gelopen vanmorgen. Ik was even vergeten hoe lang dit rondje precies was. Ik dacht 7 a 8, het waren er 10 :D

Een respectabele 109KM op de teller deze maand. De 3e maand in mijn hardloop carrière van 100 of meer KM

Ik rookte 4 pakjes zware van nelle per week. Geen idee wat die tegenwoordig kosten?
  dinsdag 30 april 2013 @ 10:51:42 #35
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125895438
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, heerlijk gelopen vanmorgen. Ik was even vergeten hoe lang dit rondje precies was. Ik dacht 7 a 8, het waren er 10 :D

Een respectabele 109KM op de teller deze maand. De 3e maand in mijn hardloop carrière van 100 of meer KM

Ik rookte 4 pakjes zware van nelle per week. Geen idee wat die tegenwoordig kosten?
Ook geen idee eigenlijk :D

Kom er net achter dat ik vanmiddag 5km bij je vandaan ben :+
F means you're fucked
pi_125895958
De Koninginnenach Run van gisteravond in een paar zinnen:

- Bijna 500 malloten in de meest bizarre oranje uitdossingen
- Juichend over de startline
- Zingen tijdens het hardlopen (dan is het tempo niet te hoog, toch?)
- De wave tijdens het lopen
- Hi-fives met mensen die op de terrassen zitten te eten/drinken
- Steegjes en bruggetjes die wel heel smal waren (achter elkaar lopen)
- De passage door de Joriskerk (indrukwekkend)
- 5km die maar 4,34km bleek te zijn
- Garmin, die voor het eerst echt problemen had in de steegjes
- Bij de finish een flesje AA, naadloos gevolgd door diverse gouden rakkers
- Feesten met een gave live band op de Groenmarkt

Kortom: Volgend jaar weer!!! *O* (als zal de naam dan anders zijn.....)

http://www.endomondo.com/workouts/183214800/2436456
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2013 @ 11:07:13 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125895968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:51 schreef YUR het volgende:

[..]

Ook geen idee eigenlijk :D

Kom er net achter dat ik vanmiddag 5km bij je vandaan ben :+
Joh? Waar zit je? Kom een bakkie doen zou ik zeggen :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:08:39 #38
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125896008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Joh? Waar zit je? Kom een bakkie doen zou ik zeggen :)
Gaan vanmiddag op bezoek bij mn ouders op een camping in Garderen. Maar we rijden samen met mn broertje en zn hoogzwangere vriendin, dus weet niet of ik het voor elkaar kan boksen om ff langs te komen
F means you're fucked
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:09:25 #39
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125896030
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:06 schreef GlenHighland het volgende:

Klinkt tof zeg! :K
F means you're fucked
pi_125896046
quote:

Klinkt tof!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2013 @ 11:11:09 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125896093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Gaan vanmiddag op bezoek bij mn ouders op een camping in Garderen. Maar we rijden samen met mn broertje en zn hoogzwangere vriendin, dus weet niet of ik het voor elkaar kan boksen om ff langs te komen
Dan geef ik je nog 1 tip... IJSTIJD IJSJE!
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:11:34 #42
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125896113
Tof GlenHighland :D lijkt me ook erg leuk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2013 @ 11:12:05 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125896125
quote:

Leuk!
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:16:45 #44
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_125896254
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan geef ik je nog 1 tip... IJSTIJD IJSJE!
Extra graties aanvullende tip: Oma's Cake en Cookies zijn briljante ijssmaken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:22:19 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125896419
We hebben een koning w/ w/ w/

Degene die raadt wat-waar-wanneer hij loopt op de foto mag gratis een oranje tompouce komen ophalen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 30-04-2013 11:27:58 ]
pi_125896522
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:22 schreef Quoi het volgende:

[ afbeelding ]

Degene die raadt wat hij loopt op de foto mag gratis een oranje tompouce komen ophalen ;)
Een marathon ;)
pi_125897065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:22 schreef Quoi het volgende:

[ afbeelding ]

Degene die raadt wat-waar-wanneer hij loopt op de foto mag gratis een oranje tompouce komen ophalen ;)
Leiden natuurlijk.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:43:42 #48
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125897152
1992, marathon van New York :)

Eindtijd 4:32:21 :K
F means you're fucked
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:44:15 #49
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_125897178
marathon New York :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 30 april 2013 @ 11:48:01 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125897349
w/ Yur als eerste met een compleet antwoord. Hij staat klaar hoor, wel opschieten anders is 'ie op :)

dinsdag 30 april 2013 @ 11:50:35 #51
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125897463
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:48 schreef Quoi het volgende:
w/ Yur als eerste met een compleet antwoord. Hij staat klaar hoor, wel opschieten anders is 'ie op :)

[ afbeelding ]
Eetse! :K
F means you're fucked
pi_125898046
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de GPS van m`n Timex ligt echt zwaar te kloten. Zowel de route (zeker de eerste kilometer) op de kaart klopt weinig van en daarmee de pace ook niet (max. van 3:17 min/km; weet 1000% zeker dat ik dat niet gelopen heb).
Voor m`n gevoel heb ik ook eigenlijk een stukkie langzamer gelopen dan 6:06 min/km.. Weird :X

http://www.endomondo.com/workouts/183232635/8850231
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:08:19 #53
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125898130
Pff....had ik dat vanmorgen even onderschat. Ik dacht ik ga een rondje doen door het plaatselijk natuurgebied. Maar ja, heb alleen nog maar op asfalt gelopen dus mijn kuiten schoten in schokstand, zo van "help wat is dit!!! dit is geen weg....je loopt verkeerd!!!" :o
Dus na 1km al kramp enzo, heb mijn rondje maar ingekort naar 3km. Maar het was wel leuk om te doen.

het was wel wat zonniger dan de foto laat zien

http://www.endomondo.com/workouts/183213344/7208949
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_125898132
Ik heb zelf een Garmin en moet altijd even wachten totdat er GPS-signaal is. Dat gaat het beste door ongeveer op dezelfde plek te blijven wachten. Misschien dat je nog niet voldoende signaal had? Opvallend is vooral het hoogteverschil dat je afgelegd hebt in de eerste km. Respect.
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:08:24 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125898134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 11:50 schreef YUR het volgende:

[..]

Eetse! :K
:9 :9
pi_125898202
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:55 schreef Nirak het volgende:
Het belangrijkste bij minimalistisch lopen is de houding, landen op de voorvoet, maar ik denk dat je dat ook bedoeld? Dat kan vanaf hetzelfde gewicht als waarmee je met gedempte schoenen/haklanding kan lopen, zo niet meer. Demping vangt wel een deel van de klap op als je op je hak landt, maar niet alles zoals de schoen-fabrikanten je willen laten geloven. Daarom voelt het goed tijdens het lopen, en natuurlijk is zo'n moderne gedempte schoen wel beter dan haklanding+slechte demping maar er blijft toch nog een grotere piek over dan zonder demping + goede loophouding, en dus juist grotere kans op schade op de lange termijn. Je hebt vast die grafiekjes wel eens gezien uit het onderzoek van Harvard, zo niet dan hier: http://barefootrunning.fa(...)icsofFootStrike.html

Als je zwaarder bent, zal de klap elke stap bij beide vormen van hardlopen wat groter zijn, maar het principe blijft hetzelfde; die peik bij gedempt/haklanding lopen zal hoger uitkomen dan ongedempt/voorvoet. Wel lijkt het me nog belangrijker dan voor een lichtgewichtje om langzaam op te bouwen, bv eerst gewoon veel meer zonder schoenen lopen als je wandelt en gewoon thuis rondloopt enzo, en wat voet oefeningen kunnen ook geen kwaad.

Voor de knieen telt op zich het zelfde, je verminderd de piek van de klap, dus allerlei impact-blessures zouden minder moeten zijn. Wel buig je wat meer in de knie, dus als je net een blessure hebt die meer met buigen/strekken dan impact te maken heeft, zou het lastiger kunnen worden. Maar over het algemeen lees ik op barefoot running groepen juist van mensen die in gedempte schoenen last van hun knieen hadden en nu niet meer.
pi_125898296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:08 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb zelf een Garmin en moet altijd even wachten totdat er GPS-signaal is. Dat gaat het beste door ongeveer op dezelfde plek te blijven wachten. Misschien dat je nog niet voldoende signaal had? Opvallend is vooral het hoogteverschil dat je afgelegd hebt in de eerste km. Respect.
Vanaf het begin van m`n rondje tot ongeveer de eerste kilometer lijkt 'ie geen GPS ontvangst te hebben gehad. Ik ga eens kijken wat de functie "Calibrate" voor me kan betekenen.
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:23:13 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125898628
Zo, dat was les 16, donderdag nog een kort loopje en dan moet dit weekend de 10 weer gaan gebeuren. :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:28:09 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125898761
Zo, als er iemand kan hertjeslopen is de Wim Lex wel :D Er werd even een oud fragment van een joggende prins uitgezonden.

Zo gaat het nu altijd op dit soort dagen. Ik zit aan de buis geplakt :') Ik ga eens een zwengel aan de dag geven & de stad in. De 10x 3 min gaat 'm nog niet worden, want boel is nog wat dikkig van gister. Morgen misschien. Heb iig donderdagavond een nieuwe afspraak met de fysio :s)
pi_125898956
Ik heb voor het eerst vijf km gelopen zonder wandelpauzes! Had het me zondag al voorgenomen, maar had pas 2 keer eerder vijf km gelopen en nog nooit langer dan 20 minuten aaneengesloten. Dus of het zou lukken wist ik niet. Daarnaast zaten mijn nieuwe schoenen niet heel lekker, maar goed. Toch gewoon gegaan en het ging gewoon! Twee maanden geleden hing mijn tong op mijn knieën na een stukje van drie minuten, nu liep ik 12 keer zo lang!

Op de helft wist ik dat ik het zou gaan redden, mijn rechterschoen zorgde voor wat vervelende druk, maar ik had geen last van spieren, gewrichten ofzo. Tijdens mijn laatste kilometer zakte het tempo wat in, al hielp het ook niet mee dat ik een stukje moest slalommen over een vrijmarkt.

Ik ben zoooooo blij!!!

http://www.endomondo.com/workouts/183213864/8731896
  dinsdag 30 april 2013 @ 12:36:30 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125899024
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:34 schreef Gogo83 het volgende:
Ik heb voor het eerst vijf km gelopen zonder wandelpauzes! Had het me zondag al voorgenomen, maar had pas 2 keer eerder vijf km gelopen en nog nooit langer dan 20 minuten aaneengesloten. Dus of het zou lukken wist ik niet. Daarnaast zaten mijn nieuwe schoenen niet heel lekker, maar goed. Toch gewoon gegannefd het ging gewoon! Twee maanden geleden hing mijn tong op mijn knieën na een stukje van drie minuten, nu liep ik 12 keer zo lang!

Op de helft wist ik dat ik het zou gaan redden, mijn rechterschoen zorgde voor wat vervelende druk, maar ik had geen last van spieren, gewrichten ofzo. Tijdens mijn laatste kilometer zakte het tempo wat in, al hielp het ook niet mee dat ik een stukje moest slalommen over een vrijmarkt.

Ik ben zoooooo blij!!!

Mijlpaal! Goed gedaan *O*
pi_125899096
Thanks! Ben vandaag trouwens ook over de 100 km heen! Mijlpaal nummer twee!
pi_125899144
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 12:34 schreef Gogo83 het volgende:
Ik heb voor het eerst vijf km gelopen zonder wandelpauzes! Had het me zondag al voorgenomen, maar had pas 2 keer eerder vijf km gelopen en nog nooit langer dan 20 minuten aaneengesloten. Dus of het zou lukken wist ik niet. Daarnaast zaten mijn nieuwe schoenen niet heel lekker, maar goed. Toch gewoon gegaan en het ging gewoon! Twee maanden geleden hing mijn tong op mijn knieën na een stukje van drie minuten, nu liep ik 12 keer zo lang!

Ik ben zoooooo blij!!!

Whooooo! Nice!! Lekkere mijlpaal op een bijzondere dag, well done!
pi_125899170
Voelde mij vanmorgen een beetje schuldig, gisteren ging het bosloopje niet door maar wel 6 duvels gedronken. :@
Vanmorgen dus een rondje gelopen, maar qua conditie wilde het vandaag niet zoals ik het voor mij zag. Last van kramp in kuiten al direct in het begin, zware benen, mn knie ging opspelen en na 3 kilometer begon mijn rechterkuit te zeuren.
Dus daarna met dribbel/wandel naar huis gelopen, toch nog aardig lopen zweten door de benauwdheid dus niet helemaal ontevreden.

Deze laffe loopjes heb je toch nodig om de goeie loopjes extra te waarderen ben ik achter. :)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_125899188
quote:

Ik ben zoooooo blij!!!

Whoehoeeee gefeliciteerd!!
pi_125903257
Heb ik een slotje gezet?
pi_125903603
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:12 schreef De_kluizenaar het volgende:
Heb ik een slotje gezet?
Ja helemaal dicht dit topic w/
pi_125903804
Oeh, bevestigingsmail over 't hoofd gezien. Was nog gaan zoeken nadat ik me had bedacht dat ik misschien het bevestigingsscherm had moeten copy/pasten ergens vanwege je inlognummer...

quote:
Dear Mo,

Thank you for entering the ballot for the 2014 Virgin Money London Marathon.

We'll let you know in early October 2013 if you've secured a place - you'll receive a magazine through the post letting you know if you've been successful.
Van de loopclub is er een heer die het al 9 jaar probeert, zonder succes :') en iemand die al 3 keer achter elkaar is ingeloot... gemiddeld schijnt het 5 jaar te duren voordat je een plek toegewezen krijgt. Spanning ende sensatie! :o
Ja doei.
pi_125907809
quote:

Ik ben zoooooo blij!!!

Top! ^O^
  dinsdag 30 april 2013 @ 16:12:35 #70
123170 alors
zlata1234
pi_125908141
quote:

Ik ben zoooooo blij!!!

*O* Goedzo! Lekker gevoel he :D
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 30 april 2013 @ 17:15:17 #71
92409 Twinky
Little star.
pi_125909657
TT is wat passender *)
pi_125910548
quote:
Dat mag ook best! Goed bezig :)
pi_125912316
Bah, alles oranje hier.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:31:06 #74
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_125913380
Hier alles nog in de bijkom stand van het weekend Schotland, maar morgen weer wat in de benen komen en weer een paar kilometers maken.
De foto's van de 10 EM die ik anderhalve week terug gelopen heb stonden nu ook eindelijk op de site
dus sta er weer een keer mooi op :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:34:11 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125913514
Leuke foto. :Y

En go gogo! *O*
pi_125913932
Leuke foto MD!
En super gedaan Gogo!

Ik heb de hele middag fijn op een terrasje gehangen, beetje mensen gekeken, voor het eerst in jaren weer een Big Mac gegeten en m'n neus verbrand. Prima laatste koninginnedag :)
  dinsdag 30 april 2013 @ 19:45:20 #77
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125914406
*gniffel*
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125914593
Whaha slacker :')

MD, mooie foto!
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:40:28 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125918157
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2013 19:31 schreef MaleDuck het volgende:
Hier alles nog in de bijkom stand van het weekend Schotland, maar morgen weer wat in de benen komen en weer een paar kilometers maken.
De foto's van de 10 EM die ik anderhalve week terug gelopen heb stonden nu ook eindelijk op de site
dus sta er weer een keer mooi op :D
[ afbeelding ]
Mooie foto MD! Precies mooi aangespannen de spier die even wat roet hier in het eten gooit en momenteel wordt verzorgd met een ijszak: m. tibialis anterior (ofwel voorkant scheenbeen/schuin onder knie) ;) Ik moet van de fysio proberen om minder zo mijn teen naar me toe te trekken bij het neerkomen.... :{ hoe?
pi_125918662
Streamnl en Jero_nimo bedankt voor het succes wensen! Het heeft zeker geholpen vandaag! :D

Na een verdomd rustige treinreis voor Koninginnedag opgehaald op het station van Roermond door mijn hardloopmaatje van vandaag. Bij hem thuis omgekleed en richting het startvak. De sfeer was goed in de binnenstad en we hebben nog de kinderloop meegekregen.

Bij de startvakken bleek maar weer dat dit een kleinschalig loopje was. Dat beloofde veel goeds want in Enschede heb ik me best wel gestoord aan het aantal lopers. Bij het startvak grapte ik nog dat iemand de 5km ging lopen met een Camelback. Maar na een tweede keer gekeken te hebben bleek deze dame een zuurstoffles in die Camelback te hebben, met een slang richting haar neus. Later kreeg ik te horen dat ze werdt begeleid door twee lopers in oranje veiligheidshesjes en een persoonlijke EHBO'er achter haar had fietsen. Ze bleek het verrassend soepel te hebben voltooid. Deze jongedame is sowieso de held van de dag voor mij! _O_

Toen de 5km weg was waren wij aan de beurt. Het weer beloofde veel goeds, er stond een fris briesje en de zon was aangenaam. We stonden vrij vooraan in het startvak maar toch zat het tempo er nog niet helemaal in tijdens de eerste kilometer door de binnenstad. Mijn maat besloot een sprintje in te zetten om voor de grote groep te komen en het heeft gewerkt want we hebben de overige 9km de weg praktisch voor ons zelf gehad.

Na 2.5km kreeg ik te horen dat mijn maat zijn telefoon kwijt was. Na een snel overleg besloten we dat hij terug zou gaan en ik door zou rennen. Ik had al opgegeven dat hij zijn telefoon nog zou vinden en er op gerekend dat ik hem alleen moest uitlopen. Op kilometer 5 liep hij opeens naast me, met zijn telefoon! Hij was dus een paar honderd meter terug gelopen, en zich weer omgedraaid om in een sprint mij in te halen. De tweede held van vandaag voor mij!

Rond kilometer 8 kwamen we langzaam weer in de binnenstad, en toen ik op kilometer 9 het publiek zag staan aan de andere kant van het water ging de eindsprint erin. Linksom bruggetje over waar het 400m bordje stond en knallen maar! Heerlijk stuk asfalt van 200 meter en dan rechtsaf bergop met kinderkopjes, waar mijn sprint iets minder imposant werd. Toen ik eenmaal boven op het heuveltje was zag ik de klok; 47:30! Holy shit, ik wist dat het lekker ging, maar zo snel had ik het niet verwacht! Wetende dat ik mijn PR keihard verbroken had kon de rest van de eindsprint me gestolen worden en ben ik langzaam uitgehobbeld over de kinderkopjes. Nog een jongetje gehad die me een high-five gaf, waarna ik hoorde dat de commentator over mij aan het praten was. Iets over "dat ik er zo snel uitzag" (komt waarschijnlijk door mijn supersnelle zonnebril 8-) ).

Officiële netto-tijd: 00:47:56! *O* 7:12 sneller dan in Enschede!

SPOILER
Superblij natuurlijk! Hardlopen begint voor mij steeds leuker en uitdagender te worden. Ik denk dat ik van deze positieve motivatie gebruik moet maken en mezelf eens een strikt schema moet gaan opleggen. Nu ren ik gewoon om de dag een afstand waar ik zin in heb, met in het weekend een LDL. Als ik gerichter (en strikter) ga trainen dan hoop ik nog meer plezier uit het lopen te halen.

Al met al een erg geslaagde dag!
The sun in your Eyes
  dinsdag 30 april 2013 @ 20:52:53 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125919054
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:47 schreef Onama het volgende:
Mooi verhaal.

SPOILER
Superblij natuurlijk! Hardlopen begint voor mij steeds leuker en uitdagender te worden. Ik denk dat ik van deze positieve motivatie gebruik moet maken en mezelf eens een strikt schema moet gaan opleggen. Nu ren ik gewoon om de dag een afstand waar ik zin in heb, met in het weekend een LDL. Als ik gerichter (en strikter) ga trainen dan hoop ik nog meer plezier uit het lopen te halen.

Dat klinkt als een heerlijke wedstrijd! Je PR met meer dan 7 minuten verbeteren _O_
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:15:05 #82
236410 MaleDuck
pi_125920419
:o Onama, mooi man! Echt super gedaan! _O_
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:19:08 #83
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125920643
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 10:44 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Af en toe is dat wel even nodig ja, slimme zet! Toch niet geblesseerd he? Of alleen wat kleine pijntjes?

een beetje verkrampte kuit.
Als ik het druk krijg op het werk (we zijn nu bollen aan het planten en dat is altijd een race tegen het weer en dus hele lange dagen, 7 dagen per week) en intensief door blijf lopen is er op een gegeven moment vanzelf een stukje van mijn linker been wat zegt: "nu even een paar dagen rust"
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:23:42 #84
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125920926
MoBlo en ik zitten nog steeds te wachten op een nieuwe koning...
  Moderator dinsdag 30 april 2013 @ 21:26:31 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_125921080
quote:

Ik ben zoooooo blij!!!

Super gedaan *O* mijlpaal _O_
pi_125921159
quote:

SPOILER

Held! Goed bezig man :) Met zo'n prestatie nog zo genieten ipv op je tandvlees lopen: respect!
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:33:13 #87
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125921526
quote:
Hardlopen begint voor mij steeds leuker en uitdagender te worden.
en dit is het allerbelangrijkste!
prachtige prestatie...ruim 7 minuten er af!
pi_125921606
Onama :o
w/ *O* w/ *O*
pi_125921647
quote:
Streamnl en Jero_nimo bedankt voor het succes wensen! Het heeft zeker geholpen vandaag! :D

Na een verdomd rustige treinreis voor Koninginnedag opgehaald op het station van Roermond door mijn hardloopmaatje van vandaag. Bij hem thuis omgekleed en richting het startvak. De sfeer was goed in de binnenstad en we hebben nog de kinderloop meegekregen.

Bij de startvakken bleek maar weer dat dit een kleinschalig loopje was. Dat beloofde veel goeds want in Enschede heb ik me best wel gestoord aan het aantal lopers. Bij het startvak grapte ik nog dat iemand de 5km ging lopen met een Camelback. Maar na een tweede keer gekeken te hebben bleek deze dame een zuurstoffles in die Camelback te hebben, met een slang richting haar neus. Later kreeg ik te horen dat ze werdt begeleid door twee lopers in oranje veiligheidshesjes en een persoonlijke EHBO'er achter haar had fietsen. Ze bleek het verrassend soepel te hebben voltooid. Deze jongedame is sowieso de held van de dag voor mij! _O_

Toen de 5km weg was waren wij aan de beurt. Het weer beloofde veel goeds, er stond een fris briesje en de zon was aangenaam. We stonden vrij vooraan in het startvak maar toch zat het tempo er nog niet helemaal in tijdens de eerste kilometer door de binnenstad. Mijn maat besloot een sprintje in te zetten om voor de grote groep te komen en het heeft gewerkt want we hebben de overige 9km de weg praktisch voor ons zelf gehad.

Na 2.5km kreeg ik te horen dat mijn maat zijn telefoon kwijt was. Na een snel overleg besloten we dat hij terug zou gaan en ik door zou rennen. Ik had al opgegeven dat hij zijn telefoon nog zou vinden en er op gerekend dat ik hem alleen moest uitlopen. Op kilometer 5 liep hij opeens naast me, met zijn telefoon! Hij was dus een paar honderd meter terug gelopen, en zich weer omgedraaid om in een sprint mij in te halen. De tweede held van vandaag voor mij!

Rond kilometer 8 kwamen we langzaam weer in de binnenstad, en toen ik op kilometer 9 het publiek zag staan aan de andere kant van het water ging de eindsprint erin. Linksom bruggetje over waar het 400m bordje stond en knallen maar! Heerlijk stuk asfalt van 200 meter en dan rechtsaf bergop met kinderkopjes, waar mijn sprint iets minder imposant werd. Toen ik eenmaal boven op het heuveltje was zag ik de klok; 47:30! Holy shit, ik wist dat het lekker ging, maar zo snel had ik het niet verwacht! Wetende dat ik mijn PR keihard verbroken had kon de rest van de eindsprint me gestolen worden en ben ik langzaam uitgehobbeld over de kinderkopjes. Nog een jongetje gehad die me een high-five gaf, waarna ik hoorde dat de commentator over mij aan het praten was. Iets over "dat ik er zo snel uitzag" (komt waarschijnlijk door mijn supersnelle zonnebril 8-) ).

SPOILER

En nu ben ik dus stikjaloers... :P

Ik had vanmiddag graag mijn eerste (5 km) wedstrijd gelopen Roermond, maar ik ben sinds vorige week maandag al "uit de running" vanwege een opspelende rechterheup na een struikelpartij in het bos. Morgen maar eens kijken of er een rustig half uurtje in zit, want het niet kunnen hardlopen irriteert me inmiddels mateloos. Hopelijk ren ik het lichtelijk stijve gevoel in m'n rechterheup er uit.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125921721
Super gedaan Onama *O*
pi_125921787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Onama :o
w/ *O* w/ *O*
Ik krijg nog steeds "acces denied" als ik op jou linkje klik.. En ik kan je ook niet zo 1,2,3 gevonden krijgen op endomondo. (Ik heet Karin A)
pi_125921888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
Haha, dan mag je nog wel even wachten ja, Charles heeft pech denk ik :D.

quote:
*O* Mooi man! Gefeliciteerd, heerlijk PR gelopen en een erg mooie tijd! 7 minuten eraf! _O_ Lekker nagenieten nu dus.
Ohja, net als Nirak zie ik jouw Endomondo niet, als je mij ook wilt toevoegen? :P
pi_125921889
Goed gedaan Onama!! Echt knap hoor! En thanks allemaal, leuk dat iedereen zo mee leeft hier!
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:42:55 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125922073
quote:
We hebben wel André Rieu in de aanbieding :{
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:43:52 #95
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125922126
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

We hebben wel André Rieu in de aanbieding :{
deal!!
pi_125922200
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

deal!!
Ow god, dat meen je niet? Dat valt me tegen van je :') ;)
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:45:47 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125922244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:43 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

deal!!
:o :o
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:51:23 #98
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125922577
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:44 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ow god, dat meen je niet? Dat valt me tegen van je :') ;)
wikken, wegen...Charles of Andre.. doe me dan maar die dronken violist ipv die boomknuffelaar
pi_125922673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wikken, wegen...Charles of Andre.. doe me dan maar die dronken violist
Dat maakt het verhaal anders inderdaad :D
Toch sneu voor die Charles, die wacht al 65 jaar op het koningschap.. Als een "normaal" mens met pensioen mag, kan hij pas aan de bak..
  dinsdag 30 april 2013 @ 21:58:10 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125922968
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:53 schreef Nirak het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal anders inderdaad :D
Toch sneu voor die Charles, die wacht al 65 jaar op het koningschap.. Als een "normaal" mens met pensioen mag, kan hij pas aan de bak..
en daar komt nog bij dat, ondanks dat ze een echte monarchiste is, Mrs.RD een diep gegronde haat heeft ten opzichte van Camilla.....dus die moeten we ook niet hier ;)
pi_125923082
quote:
Word.
Ja doei.
pi_125923108
Oh, en ik vind André Rieu tof. w/
Ja doei.
pi_125923280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En nu ben ik dus stikjaloers... :P

Ik had vanmiddag graag mijn eerste (5 km) wedstrijd gelopen Roermond, maar ik ben sinds vorige week maandag al "uit de running" vanwege een opspelende rechterheup na een struikelpartij in het bos. Morgen maar eens kijken of er een rustig half uurtje in zit, want het niet kunnen hardlopen irriteert me inmiddels mateloos. Hopelijk ren ik het lichtelijk stijve gevoel in m'n rechterheup er uit.
Jammer dat je vandaag niet hebt kunnen meedoen, maar de volgende keer ben jij gewoon aan de beurt om een PR neer te zetten.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:38 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik krijg nog steeds "acces denied" als ik op jou linkje klik.. En ik kan je ook niet zo 1,2,3 gevonden krijgen op endomondo. (Ik heet Karin A)
Mijn excuses! Hij staat nu openbaar als het goed is. Voel je vrij om me toe te voegen.

Ik zie ook net dat ik de eerste 5km op 22:59 heb gelopen, waarop ik precies een week geleden nog 24:23 liep als PR. De complimentjes zijn ook erg leuk om te lezen! :D
The sun in your Eyes
pi_125923281
Onama, goed man!
pi_125923296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en daar komt nog bij dat, ondanks dat ze een echte monarchiste is, Mrs.RD een diep gegronde haat heeft ten opzichte van Camilla.....dus die moeten we ook niet hier ;)
Tja... Diana, daar kan niemand tegenop ;)
pi_125923457
quote:

Tof zeg ^O^

Misschien kom ik volgend jaar kijken maar kan nog niks beloven (of ik loop mee)
Werewolf
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 07:23:15 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_125932628
:W

Ik leef geloof ik ook nog na Koninginnedag :o goed feestje weer :Y

Alleen was Nijmegen een behoorlijk duffe bedoeling met Koninginnedag! :o :@ we zijn na twee uurtjes slenteren weer terug naar Arnhem gegaan en daar hebben we verder gefeest *O*

En dan vanavond weer lopen :9
pi_125932704
Gogo83 *O* netjes.

Onama mooie tijd heb je er neergezet! _O_

Gisteren hadden ze een beamer aanstaan met allemaal beelden van feestende Hollanders.
Rond de 700.000 mensen waren er in Amsterdam. Het is een flink feestje geweest dus ;)
Het zag erg gezellig uit.
Ook hier was het oranje (het hotel had allemaal oranje mutsjes en van die Hawaï dingen (ook oranje natuurlijk).
Wat ik erg mooi vond aan die beelden was het eensgezindheid. Je zag zoveel nationaliteiten door elkaar samen feest vieren O+

[ Bericht 9% gewijzigd door streamnl op 01-05-2013 07:50:41 ]
pi_125932879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 07:23 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Ik leef geloof ik ook nog na Koninginnedag :o goed feestje weer :Y

Alleen was Nijmegen een behoorlijk duffe bedoeling met Koninginnedag! :o :@ we zijn na twee uurtjes slenteren weer terug naar Arnhem gegaan en daar hebben we verder gefeest *O*

En dan vanavond weer lopen :9
Jaaa weer lopen *O*

Ik moet vanmiddag naar de uni om de beginselen van een paper te bespreken, en mijn neus laat duidelijk zien dat ik er gisteren in ieder geval helemaal niets aan heb gedaan :D En de rest van m'n gezicht staat op standje: mooeeeee ik wil slaaapen moeeehoeee. Nouja, aan de studie maar.
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:39:47 #110
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125933111
* YUR sluit schoorvoetend aan bij het rijtje kneuzen

Mijn hamstring (met name rechts) vindt hardlopen maar stom. Rustig trainen maakt het niet beter, dus nu maar eens kijken of het beter wordt van rustig niet trainen. Wil natuurlijk wel graag lopen in Edinburgh :Y
F means you're fucked
pi_125933255
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:39 schreef YUR het volgende:

Mijn hamstring (met name rechts) vindt hardlopen maar stom. Rustig trainen maakt het niet beter, dus nu maar eens kijken of het beter wordt van rustig niet trainen. Wil natuurlijk wel graag lopen in Edinburgh :Y
NEEE :(
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:54:43 #112
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125933262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:54 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

NEEE :(
Jawel :Y

Hoort er ook een beetje bij he?
F means you're fucked
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:56:55 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125933284
quote:

-O- Welkom. Of welkom bij de échte hardlopers, Bolt heeft er ook last van.
pi_125933286
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:54 schreef YUR het volgende:

[..]

Jawel :Y

Hoort er ook een beetje bij he?
Mja, helaas wel. Het zou niet moeten mogen kunnen.
  woensdag 1 mei 2013 @ 08:59:34 #115
236410 MaleDuck
pi_125933326
quote:

Balen YUR!!! Ik hoop ook voor je dat rust helpt bij je hamstrings! Ben wel een beetje jaloers dat je in Edinburgh gaat lopen :Y , zeker nadat ik er vorige week ben geweest! :D Er liepen toen genoeg hardlopers, die misschien wel in voorbereiding waren voor die wedstrijd ;)

Hier me definitief ingeschreven voor de 10 km in Leiden op 26 mei.
pi_125933393
Yur, al eens bij een sportmasseur geweest? Misschien kan die nog iets voor je doen tijdens je rust?
pi_125933442
Balen YUR! -O-

Ik mag vanavond weer, zin in O+ is lekker weer ook, dus dit keer maar niet te warm kleden :o
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 09:09:22 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125933482
Sinds zondagochtend 24KM gelopen, 12KM gefietst en 2 kilo aankomen O+

quote:

Another one bites the dust -O-
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:10:06 #119
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125933495
Komt allemaal wel weer goed hoor ^O^
F means you're fucked
pi_125933752
eerste km's van de maand zitten er weer op :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 mei 2013 @ 09:30:12 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125933786
quote:
18s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds zondagochtend 24KM gelopen, 12KM gefietst en 2 kilo aankomen O+
Spieren zijn zwaarder dan vet.

(Of je moet niet elke dag naar de Mcdonalds rennen.)

Mijn schoenen zijn er nog steeds niet. ;(. Ik wil beginnen....
pi_125933891
Balen Yur! Hopelijk helpt even rust.
  woensdag 1 mei 2013 @ 09:48:43 #123
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125934121
Als een echte jogger de finish over _O- 8-)

quote:

<knip>

SPOILER

Dat ga ik niet zomaar verbeteren gok ik :o
pi_125934236
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 18:05 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Die loop ik ook! Vet! Hoeveel loop jij nu qua km's en nog van plan om er wat extra voor fe doen, schema of iets dergelijks?

Nog meer slachtoffers voor deze prachtige Trail ? :D
Late reactie:

Ik denk dat jij een stuk verder bent dan ik. Ik heb nog nooit langer dan 16km gelopen, maar de laatste tijd heb ik mijn training zonder al te veel moeite opgevoerd naar iets van 40km per week. Ik ga binnenkort eerst nog een paar weken op vakantie en daarna ben ik van plan in grote lijnen een marathonschema te gaan volgen, waarvan uiteraard een deel op de trail.
pi_125934416
Daywalk3r, heerlijke foto! Dat bierte bedoel ik dan he ;)

Ik ben bezig met voorpret voor volgend jaar. Ik wil dan meelopen met de ambtenarenveldloop, dat is dan in Helmond.
Net even gekeken wat de eindtijden waren voor die afstand in mijn leeftijdscategorie (tm 34 jaar). De snelste kwam in 26 minuten over de finish en de langzaamste in 59. Dat stelt me enigszins gerust dat ik niet de laatste zal zijn aangezien ik nog bijna een jaar heb om daar naartoe te trainen :) Als ik het nu zou moeten doen zou ik er ook een uur over doen gok ik :')
pi_125934529
quote:

Ook mijn hamstring is nog steeds gevoelig. Ik ben een beetje aan het aftasten wat ik wel en niet kan doen. Het lijkt er op dat de problemen vooral opspelen als ik flink aanzet en bij snel afdalen, dus dat moet de komende periode maar met wat meer beleid gebeuren. Gisteren voorzichtig 11,5km gedaan met wat hoogteverschil en dat lijkt goed te gaan. De komende weken maar kijken hoe ver de afstand opgevoerd kan worden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:21:47 #127
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125934700
Vanmiddag schoenen aanmeten bij step one ^O^
http://www.step-one.to/

Mijn kameraad ook, want die is voor z'n werk zovaak van huis weg en eet altijd in restaurants enzo dus wil een beetje z'n gezondheid op peil houden.
pi_125934797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Whehe, prachtig!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 10:32:17 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125934894
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Spieren zijn zwaarder dan vet.

(Of je moet niet elke dag naar de Mcdonalds rennen.)

Mijn schoenen zijn er nog steeds niet. ;(. Ik wil beginnen....
uhuh :')
pi_125935174
Zuur Yur, hopelijk niks ergs.
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:46:14 #131
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125935199
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:44 schreef mosselmossel het volgende:
Zuur Yur, hopelijk niks ergs.
Begrijp net van mn trainer dat het een veel voorkomende klacht is na een marathon. Net de sportmasseur maar een mailtje gestuurd :)
F means you're fucked
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:47:52 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125935233
Scheelt altijd de helft, als je zo'n klacht en de oorzaak kunt plaatsen ;)
pi_125935241
vanaf morgen start ik echt. ik moet het voor m'n gezondheid.
Werewolf
  woensdag 1 mei 2013 @ 10:57:26 #134
92409 Twinky
Little star.
pi_125935452
O wat een mooi weer! En nog helemaal niet zo warm!

http://www.endomondo.com/workouts/183620103/8778461

en een blogje!
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:04:13 #135
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125935606
Je bent goed bezig hoor Twinky!
En ook nog even een *O* voor Onama en Gogo!

:* voor iedereen in de lappemand.

Nu met dit mooie weer vind ik die rustdagen bijna jammer.... :)
pi_125935698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
Nu met dit mooie weer vind ik die rustdagen bijna jammer....
Ga je wandelen :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:09:41 #137
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125935745
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ga je wandelen :)
Ja misschien doe ik dat ook wel :D....nu eerst stage }:|
pi_125935830
Ja doei.
pi_125936055
quote:

:( Dat is wel even balen man! Hoop dat het snel weer beter gaat!
Heb je al een speedo thuis, anders moet je die maar even halen. Kan je samen met Q en Gup het water in. ;).
pi_125936063
quote:

_O-
Grappige foto.

@ Yur , balen. Hopen dat de ze het eruit kunnen kneden.
Succes met je herstel.
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:21:02 #141
92409 Twinky
Little star.
pi_125936080
April
22,87 km
04:02:00 h
1556 kcal!

*O* *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 11:22:44 #142
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_125936131
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:57 schreef Twinky het volgende:

en een blogje!
Wat een leuke blog ^O^
En wat ben je goed bezig ^O^
pi_125936148
quote:

http://www.aktiefoto.nl/e(...)ns13-5102-154632.jpg

[..]

Prachtige foto! *O* :D
Was je ook aan het zingen? I WILL SURVIVE! LA LA LAAA! Handjes in de lucht! :D
pi_125936213
quote:

en een blogje!
Leuke blog!

En inderdaad, het weer van vanochtend wil ik graag uitroepen tot de moeder aller hardloopweders. Driewerf fantastisch. Kort-kort bij 11 graden en alleen maar zon. Beter dan dit wordt het niet.

Dat gezegd hebbende, ik vrees dat de Golden Ten aan de warme kant gaat worden. Maar goed, ik ben toch nog niet geheel ontdooid na afgelopen winter (lees: het stuk op de boulevard tijdens de CPC).
pi_125936386
quote:

en een blogje!
quote:
Goed bezig!
pi_125936411
quote:

Hamstring was bij mij ook de spier die ik het meest voelde, terwijl het normaal gesproken mijn kuiten die het meest protesteren. Ach een beete rust en relaxen en je spieren laten herstellen en dan zal het wel weer gaan.
pi_125936468
quote:

en een blogje!
Dat park gaat al snel te klein voor je worden. ^O^
pi_125936530
Schitterend weer, weinig tot geen last van mijn heup meer, een hagelnieuw paar Asics en enorm veel zin om, na meer dan een week gedwongen rust, weer lekker naar buiten te gaan. Nu alleen nog een paar uurtjes werken...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_125936532
quote:
Officiële netto-tijd: 00:47:56! 7:12 sneller dan in Enschede!
Zo, dat is nog eens een verbetering van je PR! Leuk eindsprintje ook (tegen de 20 km/u?)
quote:

Neeee, dat meen je niet?! Hopen dat een paar dagen complete rust voldoende is om weer (rustig) te kunnen verdergaan met hardlopen.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 11:21 schreef Twinky het volgende:
April
22,87 km
04:02:00 h
1556 kcal!

*O* *O*
Mijn totaal van april:
97,4 km
09:31:13
Gem. pace: 5:52
6.542 kcal (en bij niet alle loopjes zijn kcal ingevuld)

En weer véél te hoog gemiddeld tempo :(
pi_125936565
Twee dagen gefeest in Den Haag, erg gezellig maar ik word volgens mij te oud :-) Net klokkie rond geslapen, was helemaal kapot!!! Ik heb me ingehouden met bier, had geen zin in kater (en geen zin om iedere keer mij een weg te moeten banen tot een wc:-)) dat scheelt enorm. Een nacht doorhalen, slapen op een slaapbank met twee snurkende mensen achter me dat viel ietwat tegen

Het is mooi weer, even flink wat koffie en vanmiddag ga ik eens kijken hoe het hardlopen gaat na twee rustdagen. Nou ja rustdagen....twee dagen slenteren door een stad valt ook niet mee. Ik was wel zo slim mijn wandelschoenen mee te nemen en mijn hooggehakte laarzen thuis te laten staan.
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_125936614
De kriebels beginnen hier nu al te komen voor a.s zondag. :D Stiekem best wel een beetje nerveus (nu al!)
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:02:03 #152
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125937199
quote:

Je was al heel lang een kneusje hoor :* Paar weken rust, dat doet een mens best goed.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125938199
Twinky goed bezig weer! De volgende keer beter schoeisel aan op zo'n dag zal ook wel schelen. Maar met de pijn die daardoor kwam heb je het wederom knap vol gehouden :)

Mijn statistieken voor april:

Afstand: 27,4 km
Kcal: 2551
Tijd: 5:13:48

En vanmorgen in het bos, in mijn uppie zonder loopgroep, 5-6-7-8 minuten gelopen.

http://www.endomondo.com/workouts/183649996/8270328

Mijn tempo ligt dan een tikkie lager, maar het loopt alleen zoveel fijner. Maarja, van mezelf leer ik niets ;)

Zaterdag weer training met de groep, dan gaan we 4-8-8-8 lopen. Ik zie er nu al tegen op :') Omdat ik weet dat ik toch net die pas meer zet om niet te ver achteraan te hobbelen.. Maar ik moet mezelf ook gewoon niet gek laten maken.. Ik weeg tenslotte als enige van de groep 30/35 kg te veel en de rest zit op een normaal gewicht.. Hopenlijk is dat over een jaar een stuk minder, dat zal ook wel in de snelheid schelen :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:51:44 #154
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125938354
Mmmm mijn lijstje voor April is niet zo bijzonder:
Afstand: 20.97km
Kcal: 1362
Tijd: 3:03:22

Opschroeven dus :D

moest even zoeken hoe ik Endomondo zo'n mooi overzichtje kreeg...gebruik alleen nog maar de standaard dingen (workout enzo)
pi_125938415
Nooit zo mijn stats bekeken eigenlijk. Heb het allemaal well in mijn apps staan. Total was 46.2km / 4:38:35. Gemiddeld dus 9.94km/u nu en het blijft langzaam stijgen. Rondje van gisteren (12km) deed ik op 10.4km/u.

Maar goed, elke maand is ongeveer hetzelfde met 10-12k per week. Wil langzaam opschroeven naar twee keer lopen per week, maar blijft lastig met knieen.
pi_125938543
Mijn werkgever heeft zich niet kunnen inschrijven voor de Damloop (10km), maar wel voor de Amsterdam Marathon (halve marathon). Erg verleidelijk...

Ervan uitgaande dat ik binnen nu en 2 weken weer 5km in 30m kan lopen, is het dan realistisch om op 20 oktober een HM te lopen? Mijn doel is het uitlopen ervan, niet om een topprestatie af te leggen.

/edit: laat maar zitten, op 19 oktober ben ik in Frankrijk voor een bruiloft. Ik ben dan op z'n vroegst op zondag (20 oktober) om 7 uur 's ochtends weer thuis. :'( :') _O-

Jammer. Ik richt me wel op de 15km in november in Istanbul. :P

[ Bericht 24% gewijzigd door sylvesterrr op 01-05-2013 13:15:14 ]
pi_125939194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mmmm mijn lijstje voor April is niet zo bijzonder:
Afstand: 20.97km
Kcal: 1362
Tijd: 3:03:22
Hoezo niks bijzonders? Wel bijna 21 kilometer op de teller staan ^O^
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:26:34 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125939252
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:24 schreef Arquero het volgende:

[..]

Hoezo niks bijzonders? Wel bijna 21 kilometer op de teller staan ^O^
Ja bijna 21km...op een hele maand! Das toch nix :P Wat ik heel frapant vind is dat ik in december de meeste kilomoters gemaakt heb.....volgens mij ren ik beter bij slecht weer :P
pi_125939253
Ik vraag me af of het zinvol is om voor in de nederlandse bossen trailschoenen te gebruiken of zijn hier "gewone" schoenen ook prima geschikt voor.
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:29:32 #160
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125939327
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik vraag me af of het zinvol is om voor in de nederlandse bossen trailschoenen te gebruiken of zijn hier "gewone" schoenen ook prima geschikt voor.
http://www.mijnhardloopschoen.nl/site/een-trail-schoen-nodig/
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:31:38 #161
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125939381
83,55km
6933kcal
pi_125939755
Ik zit er klaar voor, kleding aan en ga nu eens zonder een plan lopen. Ik zou het leuk vinden als ik nu eens 5 km kan rennen zonder pauzes, maar normaal zit ik na tien minuten al stuk. Ik ga het gewoon proberen en anders doe ik de volgende keer gewoon weer 5 keer acht minuten, en ga ik dat langzaam opbouwen.
Ik heb gezorgd dat ik iedere vijfhonderd meter te horen krijg hoever ik ben en iedere vier minuten, dan heb ik een beetje richtlijn hoelang ik nog moet en of het überhaupt wel haalbaar is
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:49:47 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125939900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:44 schreef Lula het volgende:
Ik zit er klaar voor, kleding aan en ga nu eens zonder een plan lopen. Ik zou het leuk vinden als ik nu eens 5 km kan rennen zonder pauzes, maar normaal zit ik na tien minuten al stuk. Ik ga het gewoon proberen en anders doe ik de volgende keer gewoon weer 5 keer acht minuten, en ga ik dat langzaam opbouwen.
Ik heb gezorgd dat ik iedere vijfhonderd meter te horen krijg hoever ik ben en iedere vier minuten, dan heb ik een beetje richtlijn hoelang ik nog moet en of het überhaupt wel haalbaar is
Stel je telefoon in dat het pas iets zegt bij 5km, dan loop je denk ik een stuk relaxter. (Nu is je plan 5 km toch?)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 13:50:30 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125939918
quote:
Ik zit er klaar voor, kleding aan en ga nu eens zonder een plan lopen. Ik zou het leuk vinden als ik nu eens 5 km kan rennen zonder pauzes, maar normaal zit ik na tien minuten al stuk.
Tempo omlaag.
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:51:39 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125939951
quote:
4s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tempo omlaag.
Of benen meer rust geven (dus niet elke dag of flinke stukken (5-10km) wandelen, of hardlopen, of shoppen).
pi_125940010
quote:
Het kan natuurlijk ook negatief werken om steeds te horen hoe ver/lang je al hebt gelopen/ hoe ver/lang je nog moet.. Misschien gaat het dalijk wel zo lekker dat je voor dat je er erg in hebt al op de 5km zit!
pi_125940051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Stel je telefoon in dat het pas iets zegt bij 5km, dan loop je denk ik een stuk relaxter. (Nu is je plan 5 km toch?)
Voor mijn gevoel ben ik dan bang dat ik denk dat het nog te lang duurt en dan afhaak terwijl als ik een beetje een richtlijn heb me misschien dan nog even kan oppeppen. Ik zie wel hoe dat bevalt, anders weet ik voor de volgende keer dat ik het anders moet doen.

Normaal loop ik zes a zeven km met drie tot vier keer een wandelminuutje en gaat het pas lekker na een minuut of twintig dus ik verwacht dat ik het niet ga halen, maar ja je moet het eens proberen en ben tenslotte klaar met de lessen. Heb bewust nog een paar weken gewacht omdat het me nogal zwaar viel iedere keer ook al redde ik het wel. Misschien is het nu niet anders, dan is het gewoon te snel. In mijn gedachten ren ik zo tien km zeker met dit weer, maar ja als ik dan een paar minuten bezig ben dan denk ik iedere keer weer "wat doe ik mezelf aan!". Dat gevoel is wel over na die eerste twintig minuten gelukkig
pi_125940113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Of benen meer rust geven (dus niet elke dag of flinke stukken (5-10km) wandelen, of hardlopen, of shoppen).
Daarin sla ik inderdaad soms wel wat door. Vorige week heb ik meer dan 50 km gelopen en gewandeld, als het dan mooi weer is en iedereen aan het werk en mijn kids er niet zijn dan vind ik het weer zonde om er niet even op uit te gaan, maar ja waarom zo idioot ver weet ik ook niet:-)

Maar goed ik ga, dit keer niet vergeten te drinken en inderdaad niet te snel beginnen. Nou is mijn tempo toch al niet zo hoog
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:57:19 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125940119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:54 schreef Lula het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel ben ik dan bang dat ik denk dat het nog te lang duurt en dan afhaak terwijl als ik een beetje een richtlijn heb me misschien dan nog even kan oppeppen. Ik zie wel hoe dat bevalt, anders weet ik voor de volgende keer dat ik het anders moet doen.

Normaal loop ik zes a zeven km met drie tot vier keer een wandelminuutje en gaat het pas lekker na een minuut of twintig dus ik verwacht dat ik het niet ga halen, maar ja je moet het eens proberen en ben tenslotte klaar met de lessen. Heb bewust nog een paar weken gewacht omdat het me nogal zwaar viel iedere keer ook al redde ik het wel. Misschien is het nu niet anders, dan is het gewoon te snel. In mijn gedachten ren ik zo tien km zeker met dit weer, maar ja als ik dan een paar minuten bezig ben dan denk ik iedere keer weer "wat doe ik mezelf aan!". Dat gevoel is wel over na die eerste twintig minuten gelukkig
Waarom probeer je het niet gewoon een keer? Niet nadenken gewoon..lopen. Nu ben je constant gefocused op tijd/afstand en kan ik me goed voorstellen dat het niet leuk is.

Of maak een playlist wat ongeveer 30 minuten is. Playlist klaar? Klaar met trainen. Ongeacht de afstand.
  woensdag 1 mei 2013 @ 13:58:16 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125940154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 13:57 schreef Lula het volgende:

[..]

Daarin sla ik inderdaad soms wel wat door. Vorige week heb ik meer dan 50 km gelopen en gewandeld, als het dan mooi weer is en iedereen aan het werk en mijn kids er niet zijn dan vind ik het weer zonde om er niet even op uit te gaan, maar ja waarom zo idioot ver weet ik ook niet:-)

Maar goed ik ga, dit keer niet vergeten te drinken en inderdaad niet te snel beginnen. Nou is mijn tempo toch al niet zo hoog
Ik vind het niet zo gek dat je benen zoveel problemen geven en dat je niet lekker loopt :). Ga dan een stuk fietsen oid.

Maarrrrrrr hoe dan ook: Het is jouw lichaam! ^O^
pi_125940631
quote:
^O^ Die brooks zien er wel geil uit.
pi_125940722
Ben soms ook redelijk verbaasd over het feit hoe vaak sommige mensen hier lopen... :o

Qua frequentie lopen alle beginners eigenlijk vaker dan ik heb ik het idee, al zijn de trainingen vaak wel wat korter natuurlijk, maar toch, rusten is ook een essentieel onderdeel van het hardlopen. :)

En rustigere trainingen moeten ook deel worden van je programma, PR's verbreken kan na verloop van tijd op wedstrijden wel! ;)

@Levitas: ik zag dat je wat problemen had met een rustige training van de week. Kijk nog eens goed naar je hartslagzones zou ik zeggen en gebruik anders de Karvonen-methode om je zones te berekenen, zie ook deze link (http://www.ottawarun.com/heartrate.htm).

Ik heb van nature ook een relatief hoge hartslag en mijn 'gevoel' op 60% van m'n HRmax komt ook helemaal niet overeen met het gevoel van 60%-belasting, maar als ik mijn zones uitreken op basis van mijn Heart Rate Reserve / Karvonen, komt het veel meer overeen met de bedoelde zones.

Dat zou je zelf ook eens kunnen proberen, al moeten herstelloopjes natuurlijk heel erg licht aanvoelen, aangezien je niet je vooruitgang traint (en vermoeidheid opwekt), maar je herstel wilt bevorderen...

Als ik je gemiddelde tempo's zie voor een maand zijn die ook aan de hoge kant, gezien je PR's, dus je moet ook echt de stap proberen te maken om wat langzamer te trainen zo nu en dan. Dat klinkt tegendraads, maar dat is echt nodig op een gegeven moment. Er hoort een bepaalde afstand te zitten tussen je trainings en wedstrijdtempo's en als die twee te dicht bij elkaar komen te liggen, dan train je niet zo efficient of train je te lang & te hard meestal...
Jack does it in real time...
pi_125940821
Ik heb eens nagedacht over het gesprek wat ik laatst hier met YUR ("hardlopen binnen de lijntjes" :P) en hoe ik dit toe moet gaan passen, met mijn huidige schema. Ook heb ik me wat meer ingelezen in de trainingsmethodes.

Wat blijkt nu? Ik heb nooit rekening gehouden met de "doelen" van de verschillende trainingen. Een LDL is dus bedoeld om het lichaam te trainen op vetverbranding, etc. Iets wat niet echt cruciaal is bij afstanden van 5 of 10km, maar als ik echt naar een HM wil, wordt dit toch wel een stuk belangrijker. Dit vond ik wel een mooie uitspraak:
quote:
De lange langzame duurlopen hebben alle gemeen dat ze in een zeer rustig tempo worden gelopen om het vetverbrandingssysteem te trainen. Houd u aan de aangegeven intensiteiten, we weten heus wel dat u sneller kunt dan dat! Train niet maximaal, maar optimaal; train smart, not hard!
Rob Veer, Runnersweb
Ik weet nu ondertussen van mezelf dat ik het heel erg lastig vind om écht flink gas terug te nemen tijdens trainingen, qua snelheid. Steeds denk ik bijv. "Die 13km liep ik toch ook op 5:50 min/km? Dan moet ik 6,4km toch sneller kunnen?!". En daarmee schiet ik dus inderdaad het trainingsdoel voorbij. Ik weet ook van mezelf dat ik vantevoren zeg "vandaag lopen we met een pace van 6.50" dat ik me daar niet aan houd. Ik moet dus tijdens het lopen worden aangesproken op het feit dat ik te snel loop. Hoe? M`n horloge.

Ik ga m`n trainingen dus "drastisch" veranderen. Ik heb via Chat 'n Run (thx Jero) m`n hartslag zones berekend (rust hartslag zelf een aantal dagen bijgehouden, en de max. HR berekend a.d.h.v de formule in de OP) en deze in m`n horloge geprogrammeerd. Vanaf nu ga ik niet meer op de "Chrono" mode van m`n horloge lopen, maar op de "Interval" mode, waarbij ik aan kan geven in welke HR zone ik moet blijven.

M`n LDL (10+ km) zal ik in zone 2 doen (max. HR van 152), en m`n andere DL (6,5 - 8km) in zone 3 (max. HR van 167). Zal wennen zijn om deze manier te gaan lopen, maar het zal uiteindelijk zijn vruchten af gaan werpen.

YUR, Hatsaflats en iedereen die bij dat gesprek betrokken waren, bedankt. Ik denk dat jullie mijn (eigenwijze) ogen geopend hebben en me duidelijk hebben gemaakt dat ik niet op de goede manier bezig was.

Wat denken jullie? Betere manier van aanpak? Kan er iets beter?
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:17:47 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125940840
Na 1.5 week ga ik vanavond 10x 3 minuten op erg rustig tempo lopen. Dan morgenavond weer richting fysio.

@Lula: je moet vooral gaan lopen om er zelf van te genieten hoor! Het is een verademing om lekker zonder schema soms maar even een beetje te gaan lopen. Ik vond het ook lastig in het begin om de piepjes en notifications los te laten, maar je kunt veel meer zonder m.i. ;)
pi_125940880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:13 schreef DeeBee het volgende:
Dat zou je zelf ook eens kunnen proberen, al moeten herstelloopjes natuurlijk heel erg licht aanvoelen, aangezien je niet je vooruitgang traint (en vermoeidheid opwekt), maar je herstel wilt bevorderen...
Bedankt voor je reactie! Toevallig dat we net op hetzelfde moment iets postte.
Wat ik in mijn vorige post zei, een betere aanpak? :)

Ook even naar de link die jij postte gekeken. De calculator op Chat 'n Run gebruikt dezelfde manier, althans, dezelfde waardes komen per zone eruit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Levitas op 01-05-2013 14:24:02 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:25:36 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125941125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:17 schreef Levitas het volgende:

Wat denken jullie? Betere manier van aanpak? Kan er iets beter?
Het feit dat je bij sommige trainingen gas terug moet nemen blijft. Je hebt er nu een ander hulpmiddel bij gepakt en dat is goed, maar je moet zelf die knop omzetten.

Bij een 10k tijdens een wedstrijd steeds sneller lopen is overigens ook de ideale mix een LDL én intervaltraining.

Maar je bent lekker bewust bezig zo: succes ^O^
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:25:39 #177
236410 MaleDuck
pi_125941126
@Levitas: Ziet er zeker goed uit :Y Ik had hetzelfde probleem ook hoor in het begin, maar nu bij de gedachte dat ik iedere training rond mijn wedstrijdtempo moet lopen, dan heb ik meteen geen zin meer :P Ik ga het steeds meer waarderen om die LDL ook echt lekker op rustig tempo te lopen en meer en meer te genieten van dat soort trainingen! Ik ben ook meer van de omgeving gaan genieten, doordat ik niet continue op mijn tijd/snelheid aan het letten ben.

Verder blijft het zoeken welke trainingsmethode bij je (lichaam) past, want ik dacht in mijn voorbereiding op de Roparun wel even over te stappen op de 'Souplessemethode', maar merkte dat mijn gewrichten de vele versnellingen ten opzichte van mijn eerdere trainingsmethode lastig konden handlen, zeker in combinatie met het opschroeven van de trainingsafstand. Dus nu ben ik weer meer op 1 tempo aan het lopen en dat verteert mijn lijf stukken beter. Dus na de Roparun maar eens een nieuwe start maken met die 'souplessemethode' :Y

Begin ook wel zin te krijgen in die HM van komende zondag in Tilburg, ben benieuwd hoe dat is om die 20 km grens te slechten :D
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_125941143
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Toevallig dat we net op hetzelfde moment iets postte.
Wat ik in mijn vorige post zei, een betere aanpak? :)
Zag net je post inderdaad en er staan denk ik een paar goede beslissingen in, goed bezig! ^O^

Ik wil ook niet altijd als een 'betweter' overkomen, want er is geen eenzijdige waarheid als het op trainen aankomt, maar er zijn wel een paar basis handvatten en indicatoren die wat zeggen over hoe iemand traint.

Zelf train ik ook voornamelijk op hartslag, ook omdat ik mijzelf vorig jaar moest afremmen toen ik terugkwam van een blessure en m'n intensiteit en duur van trainingen moest terug schroeven. Mijn tempo is dus ook ondergeschikt en loop eigenlijk altijd puur op zone en zie mijn snelheid dan steeds iets hoger worden in een bepaalde zone (let op: dit is wel een proces van weken / maanden soms). Verder probeer ik erg veel souplesse in mijn trainingen te houden en vind ik het helemaal niet erg als ik niet gesloopt terug kom van een loopje, maar ook wel lekker juist.

Het enige is dat je jezelf wel doelen moet stellen in de vorm van wedstrijdjes, zodat je al die opgekropte energie daar eruit kunt knallen. :) En dat kunnen grote evenementen zijn, maar ook een lokaal loopje in de buurt als je eens zin hebt in wat wedstrijdspanning. Verder moet je het trainen niet al te gestresst opvatten, je moet voldoende afwisselen en ervan genieten! Als jij een training gewoon een keer keihard wilt lopen, dan maakt dat echt niet uit en moet je het lekker doen.

Alleen moet je dan wel wat extra rust pakken en moet dit niet in 70% van je trainingen gebeuren, dat is inderdaad een balans die je moet zoeken (naar mijn bescheiden mening ;)). Zelf heb ik een hele periode meer op duurvermogen gefocussed voor de marathon, maar merkte dat ik dat ook wel een beetje zat werd, dus ga nu weer iets meer focussen richting 10 kilometer en halve marathon en die nieuwe prikkel werkt gelijk weer verfrissend. :)
pi_125941320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:26 schreef DeeBee het volgende:
Ik wil ook niet altijd als een 'betweter' overkomen,
Zo zie ik dat ook zeker niet. Er zijn hier een aantal personen die het simpelweg beter weten, door ervaring. Ik zou dan stom zijn om die adviezen in de wind te slaan.. Juist fijn om verschillende ideeën te krijgen van mensen die bijv. marathon(s) hebben gelopen ^O^

Ik ga in ieder geval morgen al beginnen met deze aanpak. 9,7km (6 miles) op hartslag in Z2 (tussen 138 en 152 bpm), wat dus ruim 10-15 slagen per minuut minder is dan de vorige keren. Ben erg benieuwd :)
Het zal ongetwijfeld even zoeken worden naar het juiste tempo/ritme dat binnen de HR zone valt (anders loop ik me weer de hele tijd op te vreten door het gepiep van m`n horloge), maar dat zal een paar keer lopen zijn en dan ook automatisch gaan
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:44:42 #180
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125941883
Klinkt als een prima uitgangspunt!

Vergeet niet dat je met een andere mindset gaat trainen nu....nu ga je trainen om te trainen, en niet perse om heel hard te gaan lopen. Heel hard lopen mag je in sommige intervaltrainingen doen :Y
Door goed te trainen moet je er voor zorgen dat je op bepaalde momenten (wedstrijdjes) zo hard mogelijk kunt lopen :)
En hardlopen op hartslag zal echt niet meteen tijdens de eerste training goed voelen. En tijdens de tweede ook niet, en tijdens de derde misschien ook nog niet eens, maar zie het als een leertraject.
Op den duur weet je niet beter en voel je zelf ongeveer aan in welke hartslagzone je op welke tempo's kunt lopen
F means you're fucked
pi_125942307
Ik heb het gered!!! Ben heel rustig gaan lopen, en ik voelde al snel dat het zou lukken. Kreeg het niet helemaal kado, maar ik merkte aan mijn ademhaling en aan mijn benen dat als ik dit tempo zou aanhouden het wel goed zou komen

http://www.endomondo.com/(...)ource=feed_opengraph

Omdat ik al heel lang ook wandel en nu dat lopen erbij is het soms best veel. Ook omdat ik net een paar weken vakantie gehad heb was het vrij veel. Nu ik weer mijn normale werkritme krijg met vier/vijf nachten om het weekend wil ik sowieso 2 keer per week hardlopen en dan als het even kan 1 keer wandelen erbij, ook omdat ik dat vaak met een vriendin samen doe.

Ik heb altijd erg vaak migraine gehad en sinds ik veel buiten ben is dat een stuk minder. Ik ben ergens bang dat als ik dat zou minderen dat ik het weer erger ga krijgen. Dat wandelen deed ik ook altijd al drie of vier keer in de week. Ik ben door de weeks vaak vrij als anderen werken en dan vind ik het erg fijn om toch iets te doen. Fietsen heb ik trouwens een enorme hekel aan :-)

Volgende week woensdag wil ik ditzelfde stuk weer gaan lopen.
pi_125942460
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:17 schreef Quoi het volgende:
Na 1.5 week ga ik vanavond 10x 3 minuten op erg rustig tempo lopen. Dan morgenavond weer richting fysio.

@Lula: je moet vooral gaan lopen om er zelf van te genieten hoor! Het is een verademing om lekker zonder schema soms maar even een beetje te gaan lopen. Ik vond het ook lastig in het begin om de piepjes en notifications los te laten, maar je kunt veel meer zonder m.i. ;)
Ik weet nu ook wel een beetje welke afstand ik loop omdat ik toch vaak hetzelfde stuk loop. Volgende keer geen piepjes meer (ja pas bij de vijf km, want die wil ik natuurlijk wel uitlopen)

Ik ben zo blij dat het gelukt is!!! ik heb wekenlang gedacht dat het te hoog gegrepen was en daarom steeds stukken van 8 minuten gerend. Of misschien heb ik het juist daarom gered

Ik heb het natuurlijk ook een beetje expres hier geschreven dat ik het zou doen als extra motivatie
Bedankt voor tips iedereen, ik probeer echt wel een beetje te luisteren hoor als eigenwijsje zijnde :)
pi_125942507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:55 schreef Lula het volgende:
Ik heb het gered!!! Ben heel rustig gaan lopen, en ik voelde al snel dat het zou lukken. Kreeg het niet helemaal kado, maar ik merkte aan mijn ademhaling en aan mijn benen dat als ik dit tempo zou aanhouden het wel goed zou komen

Omdat ik al heel lang ook wandel en nu dat lopen erbij is het soms best veel. Ook omdat ik net een paar weken vakantie gehad heb was het vrij veel. Nu ik weer mijn normale werkritme krijg met vier/vijf nachten om het weekend wil ik sowieso 2 keer per week hardlopen en dan als het even kan 1 keer wandelen erbij, ook omdat ik dat vaak met een vriendin samen doe.

Ik heb altijd erg vaak migraine gehad en sinds ik veel buiten ben is dat een stuk minder. Ik ben ergens bang dat als ik dat zou minderen dat ik het weer erger ga krijgen. Dat wandelen deed ik ook altijd al drie of vier keer in de week. Ik ben door de weeks vaak vrij als anderen werken en dan vind ik het erg fijn om toch iets te doen. Fietsen heb ik trouwens een enorme hekel aan :-)

Volgende week woensdag wil ik ditzelfde stuk weer gaan lopen.
Goed bezig! *O*
pi_125942575
quote:

Kijk eens aan. Heel goed!! *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:05:21 #185
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125942636
TT-verzoekje voor het volgende topic:

En vergeet niet te genieten

Edit - Goed gedaan Lula! _O_
F means you're fucked
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:10:31 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125942800
Top hoor Lula! *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:11:42 #187
236410 MaleDuck
pi_125942829
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:05 schreef YUR het volgende:
TT-verzoekje voor het volgende topic:

En vergeet niet te genieten

Edit - Goed gedaan Lula! _O_
Zeker in dit weer :D :Y

Wat me trouwens opviel bij mijn foto's van de weteringloop, is dat ik stiekem toch wel een haklander ben :D

En Lula, lekker dat je het gered hebt, hoop dat je nu de toon heb gezet voor vele ontspannen loopjes :Y ^O^
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:11:53 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125942835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:00 schreef Lula het volgende:

[..]

Ik weet nu ook wel een beetje welke afstand ik loop omdat ik toch vaak hetzelfde stuk loop. Volgende keer geen piepjes meer (ja pas bij de vijf km, want die wil ik natuurlijk wel uitlopen)

Ik ben zo blij dat het gelukt is!!! ik heb wekenlang gedacht dat het te hoog gegrepen was en daarom steeds stukken van 8 minuten gerend. Of misschien heb ik het juist daarom gered

Ik heb het natuurlijk ook een beetje expres hier geschreven dat ik het zou doen als extra motivatie
Bedankt voor tips iedereen, ik probeer echt wel een beetje te luisteren hoor als eigenwijsje zijnde :)
En ineens brei je die 8-minuten-stukjes aan elkaar tot 5km w/ Well done!
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:14:48 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125942914
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:11 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Zeker in dit weer :D :Y

Wat me trouwens opviel bij mijn foto's van de weteringloop, is dat ik stiekem toch wel een haklander ben :D

En Lula, lekker dat je het gered hebt, hoop dat je nu de toon heb gezet voor vele ontspannen loopjes :Y ^O^
Precies, zoals ik in een eerdere post aangaf, je ziet ook daardoor erg duidelijk de aanspanning van die ene ellendige spier ;) Mooi om je eigen landing zo te zien, ipv al die zweeffoto's O~)
pi_125942971
Lekker Lula!

Goed bezig Levitas!
pi_125943057
Van dat hardlopen word je toch gewoon nog gelukkiger als dat je al bent!!!!

Al denk ik dat soms nog niet als ik me omkleed om te beginnen ;)
pi_125943119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:18 schreef Lula het volgende:
Van dat hardlopen word je toch gewoon nog gelukkiger als dat je al bent!!!!

Al denk ik dat soms nog niet als ik me omkleed om te beginnen ;)
Ik moet nog iedere keer een drempel over, maar dat lukt omdat ik weet hoe ik me daarna voel :)
pi_125945401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:00 schreef Lula het volgende:

[..]

_O_
pi_125945609
Wat goed Lula! 5km achter elkaar. Knap hoor!!

Ook ik heb soms moeite om me ertoe te zetten om te gaan. Maar als ik dan bem geweest voel ik me heerlijk!
pi_125946867
quote:
Ik heb het gered!!!
*O* Goed bezig! Dat is een hele mooie mijlpaal!

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:30 schreef Levitas het volgende:
Ik ga in ieder geval morgen al beginnen met deze aanpak. 9,7km (6 miles) op hartslag in Z2 (tussen 138 en 152 bpm), wat dus ruim 10-15 slagen per minuut minder is dan de vorige keren. Ben erg benieuwd
Het zal ongetwijfeld even zoeken worden naar het juiste tempo/ritme dat binnen de HR zone valt (anders loop ik me weer de hele tijd op te vreten door het gepiep van m`n horloge), maar dat zal een paar keer lopen zijn en dan ook automatisch gaan
^O^ Jij bent ook goed bezig, mooi dat je echt verstandig erop gaat letten. Al is het niet altijd even makkelijk. Ik zelf moet er eerlijk gezegd ook eigenlijk wel iets beter op letten, wil ook vaak toch wat te snel gaan en af en toe is dat ook niet erg ;) . Maar succes in ieder geval!

Ik heb vandaag ook echt genoten van het rondje. Ik had lekker de tijd dus ging eruit op mijn FiveFingers. Even opgewarmd naar de hei toe en daar mijn schoenen uitgetrokken :P . Toen de eerste 2.4 km op blote voeten over leuke paadjes gerend, wat echt heel leuk was! Tussendoor nog even 200 meter gewandeld, omdat het toch wel heel anders is. Maar met dit weer is het echt heerlijk!
Toen weer de schoentjes aangetrokken en vertrokken voor de rest van mijn duurloopje. Lekker door het bos gecrosst, leuke paadjes pakken en een beetje ronddolen. Kwam weer mooi uit bij de schaapskooi en daar de hei op gerend. Beetje bultjes pakken en kleine singletrails en toen over het onverharde fietspad weer richting het dorp.
In totaal 18km afgelegd in 1 uur en 35 minuten. Ook lekker rustig aan gedaan, hartslagmeter mee en die op ongeveer 150 proberen te houden. Gemiddelde is 149 geworden dus dat is goed gelukt :) . Totaal geen pijntjes gehad ook, dus ik ben weer helemaal happy!

http://www.endomondo.com/workouts/183848962/2368823
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:09:13 #196
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125946903
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:20 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik moet nog iedere keer een drempel over, maar dat lukt omdat ik weet hoe ik me daarna voel :)
Ik ook. Die drempel als ik alweer klaar ben -O-
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:15:51 #197
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125947108
Met 2 biertjes achter de kiezen ga ik ipv morgen mooi vandaag lopen want ik heb brooks glycerin 10 aangemeten gekregen vandaag en het komt gelijk ook wel goed uit dat ik morgen in de sportschool ben.
pi_125947211
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Met 2 biertjes achter de kiezen ga ik ipv morgen mooi vandaag lopen want ik heb brooks glycerin 10 aangemeten gekregen vandaag en het komt gelijk ook wel goed uit dat ik morgen in de sportschool ben.
Pics! :D
De modellen op google zien er wel goed uit, mooie schoentjes! ^O^
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:28:25 #199
123170 alors
zlata1234
pi_125947460
Vanaf zaterdag 11 mei trouwens weer hardloopspullen bij de ALDI. Folder staat nog niet online blijkbaar, jasjes, een capri-tight en compressiesokken. Ja en schoenen, maar of je dat moet willen.
know'm sayin?
word? word.
pi_125947588
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:15 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik heb de dames variant ervan :) fijne schoenen
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:37:18 #201
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125947661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Het waren deze of asics welke ook fijn zaten. Maar deze rond meer af met de tenen wat ik wel fijn vind.
pi_125947880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Brooks heeft sowieso wel (relatief) mooie modellen vind ik
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:28 schreef alors het volgende:
Vanaf zaterdag 11 mei trouwens weer hardloopspullen bij de ALDI. Folder staat nog niet online blijkbaar, jasjes, een capri-tight en compressiesokken. Ja en schoenen, maar of je dat moet willen.
Goede timing ook, jasjes enzo. Hadden ze denk ik beter t-shirts en singlets kunnen doen..
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:37 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Het waren deze of asics welke ook fijn zaten. Maar deze rond meer af met de tenen wat ik wel fijn vind.
Cool! Wel erg hoge zolen lijkt wel. Is daar een specifieke reden voor?
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 17:53:04 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_125947988
Op m'n tandvlees de werkdag doorgekomen, ik ben echt nog helemaal naar de kl*te van koninginnedag :D en ik wil eigenlijk toch ook wel even gaan rennen zodadelijk... Gaat nog leuk worden _O-
pi_125948040
Kinvara 4: ¤125 in .nl, $100 in .us. Toch maar eens kijken of ik niet uit de USA kan laten komen.
pi_125948067
Ik kan al weer een beetje wandelen.
Volgende week misschien weer wat joggen proberen.
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 17:59:11 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_125948147

I'm in :9
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:02:18 #207
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125948205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:48 schreef Levitas het volgende:

[..]

Brooks heeft sowieso wel (relatief) mooie modellen vind ik

[..]

Goede timing ook, jasjes enzo. Hadden ze denk ik beter t-shirts en singlets kunnen doen..

[..]

Cool! Wel erg hoge zolen lijkt wel. Is daar een specifieke reden voor?
Geen idee. Heel/toe is 10mm.

@gups Geen sideplanks?
pi_125948241
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk! Ik doe dat iedere dag met mijn benen op een balance ball. Krijg anders kramp in mijn tenen. Ik tel altijd tot honderd en doe dat een paar keer op een dag. Heb die bal in het midden van mijn kamer liggen ;-)
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 18:05:17 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_125948258
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:02 schreef Daywalk3r het volgende:

@gups Geen sideplanks?
Kun je daarna ook nog doen, als je dat wilt?
pi_125948509
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:02 schreef Daywalk3r het volgende:
@gups Geen sideplanks?
Zo, die normale plank gaat nog wel voor 20 sec. Maar daarna de side planks is een stuk zwaarder :o
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 18:16:20 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_125948531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:15 schreef Levitas het volgende:

[..]

Zo, die normale plank gaat nog wel voor 20 sec. Maar daarna de side planks is een stuk zwaarder :o
Je kunt dit natuurlijk eerst doen en volgende maand de side planks erbij doen?
pi_125948593
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je kunt dit natuurlijk eerst doen en volgende maand de side planks erbij doen?
Die 20 sec. zijn wel gelukt, maar het was een stuk lastiger dan de normale plank. De normale houd ik overigens een minuutje vol (paar dagen geleden geprobeerd, tijdens het kijken van Obese :+ )

Leuke oefeningen wel en relatief makkelijk uit te voeren (geen gewichten nodig enzo). Net zoals push-ups en andere (simpele) BW oefeningen. Eigenlijk zou ik ze gewoon in een routine moeten verwerken..
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:37:17 #213
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_125949055
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:19 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die 20 sec. zijn wel gelukt, maar het was een stuk lastiger dan de normale plank. De normale houd ik overigens een minuutje vol (paar dagen geleden geprobeerd, tijdens het kijken van Obese :+ )

Leuke oefeningen wel en relatief makkelijk uit te voeren (geen gewichten nodig enzo). Net zoals push-ups en andere (simpele) BW oefeningen. Eigenlijk zou ik ze gewoon in een routine moeten verwerken..
Obese is echt een goeie motivator :s)

Ik doe het regelmatig na m'n rondje rennen, dan ben ik toch al bezweet enzo. Uitgebreid rekken, planken en opdrukken.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:38:23 #214
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125949090
Lunges, planks, squats, dips, pull-ups, push-ups enz.

Steeds als ik je nickname lees Cherry moet ik denken aan "kayleigh" van Marillion. "Do you remember, the cherry blossom in the market square"

[ Bericht 59% gewijzigd door Daywalk3r op 01-05-2013 18:45:12 ]
pi_125949521
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:38 schreef Daywalk3r het volgende:

Ik vind dat dus allemaal zó saai, hè. Doe het dus ook niet.
pi_125949781
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Idem. Ik heb een aantal keren een sportschoolabbo genomen maar binnen de kortste keren was ik alleen nog maar op roeimachine en loopband te vinden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:00:33 #217
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_125949786
Ik doe dat allemaal wel, omdat de volleybaltrainer dat vraagt, en omdat dat een stuk beter is voor je coördinatie, balans, evenwicht etc.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_125949961
Zo een bal heb ik trouwens wel, en het schijnt ook goed te zijn als je af en toe je bureaustoel een uurtje verruilt met die bal.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2013 19:05:19 ]
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:06:18 #219
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_125950015
Rekken, strekken en planks en andere rompstabiliteitsoefeningen ben ik ook maar gaan doen. Ik doe het om blessurevrij te blijven...
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:07:05 #220
387431 Frsh
pi_125950040
Trouwens, het is natuurlijk briljant loopweer! Superdruk hier in het duin, met wandelaars, fietsende bejaarden, families met kinderwagens.

Heb eerst een rondje fartlek gedaan van 12km. Bergje op, bergje af, stukje langzaam, stukje snel, trap op, trap af, etc. Was terug na 1:08u en heb toen het beroemde half cola/half water/snufje zout drankje gedronken. Met een ontbijtkoekje in mijn ene hand en volle hand rozijnen in mijn andere hand heb ik daarna nog een LDL van 10k gedaan, zodat ik uiteindelijk op 2:08u aan workout ben gekomen. In totaal ook meer dan een HM afgelegd dus ik ben helemaal klaar voor 11 mei.

Onderweg veel beestjes tegengekomen. Stapels Schotse Hooglanders, Exmoor-pony's, geiten die ontsnapt waren uit de omheining, schaapjes met lammetjes en 2 ezeltjes die bij de horeca-boerderij stonden. Alles bij elkaar heb ik met dus wel vermaakt vanmiddag! http://www.endomondo.com/workouts/183829835/4684399
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_125950370
Zo ook maar weer 's op pad *O*
Ja doei.
pi_125950546
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 17:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kinvara 4: ¤125 in .nl, $100 in .us. Toch maar eens kijken of ik niet uit de USA kan laten komen.
Houd je er wel rekening mee dat je met een beetje pech invoerrechten + btw moet betalen?
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:21:08 #223
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_125950582
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:38 schreef Daywalk3r het volgende:

Steeds als ik je nickname lees Cherry moet ik denken aan "kayleigh" van Marillion. "Do you remember, the cherry blossom in the market square"
Die heb ik toch even moeten opzoeken. Nooit gehoord O~)

Binnenkort wil ik de TRX van vriend eens lenen. Kijken of ik daar na het rennen nog iets leuks mee kan doen. Soort pull-ups ofzo, en planken met je voeten in het ding.
  woensdag 1 mei 2013 @ 19:28:35 #224
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125950891
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:07 schreef Frsh het volgende:
Trouwens, het is natuurlijk briljant loopweer! Superdruk hier in het duin, met wandelaars, fietsende bejaarden, families met kinderwagens.

Heb eerst een rondje fartlek gedaan van 12km. Bergje op, bergje af, stukje langzaam, stukje snel, trap op, trap af, etc. Was terug na 1:08u en heb toen het beroemde half cola/half water/snufje zout drankje gedronken. Met een ontbijtkoekje in mijn ene hand en volle hand rozijnen in mijn andere hand heb ik daarna nog een LDL van 10k gedaan, zodat ik uiteindelijk op 2:08u aan workout ben gekomen. In totaal ook meer dan een HM afgelegd dus ik ben helemaal klaar voor 11 mei.

Onderweg veel beestjes tegengekomen. Stapels Schotse Hooglanders, Exmoor-pony's, geiten die ontsnapt waren uit de omheining, schaapjes met lammetjes en 2 ezeltjes die bij de horeca-boerderij stonden. Alles bij elkaar heb ik met dus wel vermaakt vanmiddag! http://www.endomondo.com/workouts/183829835/4684399
Jij bent lekker bezig zeg ^O^
F means you're fucked
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 19:30:36 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_125951007
Ik ben ook weer terug. Lekker weertje!! *O* en het ging niet eens dramatisch slecht eigenlijk. Nu hopen dat dat zo blijft :)
pi_125951067
Net een rondje van een kleine 5 km gemaakt zonder intervalschema, om zo een indruk te krijgen of mijn eerste wedstrijd over 4 weken een beetje gaat lukken.

Doelstelling 1: de wedstrijd uitlopen
Doelstelling 2: onder de 30 minuten blijven

Beiden lijken bij deze oefening net gehaald *O*

Daarnaast voor het eerst 20 minuten aan een stuk doorgelopen, vergeleken met de 12 minuten van vorige week :)

http://www.endomondo.com/workouts/183905236/1836758
pi_125951271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:20 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Houd je er wel rekening mee dat je met een beetje pech invoerrechten + btw moet betalen?
$100 = ¤76

Tot ¤150 = geen invoerrechten, wel BTW. In dat geval komt er 21% bij = ¤15.96 bij. Dan is ¤92 euro nog steeds een stuk goedkoper dan ¤125. Uit het prijsverschil van ¤32 moeten dan nog wel de verzendkosten worden betaald.
pi_125951946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

$100 = ¤76

Tot ¤150 = geen invoerrechten, wel BTW. In dat geval komt er 21% bij = ¤15.96 bij. Dan is ¤92 euro nog steeds een stuk goedkoper dan ¤125. Uit het prijsverschil van ¤32 moeten dan nog wel de verzendkosten worden betaald.
Met een beetje pech nog wel 15 euro inklaringskosten. Ik vind het ook wel een groot prijsverschil hoor, zeker als je pakketje niet gecontroleerd wordt.
pi_125952410
Het gewenste half uurtje bleef uiteindelijk op 25 minuten steken omdat ik een spier in mijn rechterbovenbeen voor de tweede keer voelde. Vervolgens lichtjes strompelend terug naar huis gelopen, maar nu voel ik niets meer van verkrampte of stijve spieren. Hopelijk is dit morgen en vrijdag ook nog het geval, zodat ik vrijdag na het werk weer even kan gaan lopen. Het lijkt er echter hoe dan ook op dat ik het voorlopig nog even rustig aan zal moeten doen.

Onderweg nog even met een oude man uit de buurt staan praten; hij ging met de plaatselijke hardloopgroep intervallen, let wel: we hebben het hier over een man van gegarandeerd ver in de 60! Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog lekker wekelijks het bos in kan gaan hardlopen...
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 20:10:13 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_125952730
Nou, ik heb 2x20 situps gedaan, 40 squads, wat oefeningen uit de Womens Health en 2x20 sec. planking gedaan :9
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:15:10 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125952967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben ook weer terug. Lekker weertje!! *O* en het ging niet eens dramatisch slecht eigenlijk. Nu hopen dat dat zo blijft :)
^O^
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:17:30 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125953060
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik heb 2x20 situps gedaan, 40 squads, wat oefeningen uit de Womens Health en 2x20 sec. planking gedaan :9
Wat een topwijf O+
pi_125953129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Oo dit bericht had ik helemaal gemist :@

Super Gup! Hopelijk blijft het "niet eens dramatisch slecht" gaan :D
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 20:20:48 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_125953198
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat een topwijf O+

Overigens ben ik nog niet helemaal overtuigd door de Womens Health hoor. Ik vind het weinig toevoegen op de al behoorlijk verzadigde magazine markt. Het is eigenlijk een Cosmopolitan met net wat meer aandacht voor beweging en gezondheid. Maar verder, mwa...
pi_125953226
Goed bezig Gupster!
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:22:05 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125953268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Overigens ben ik nog niet helemaal overtuigd door de Womens Health hoor. Ik vind het weinig toevoegen op de al behoorlijk verzadigde magazine markt. Het is eigenlijk een Cosmopolitan met net wat meer aandacht voor beweging en gezondheid. Maar verder, mwa...
Ik vond de mens health wel aardig, maar die heb ik onlangs opgezegd
F means you're fucked
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 20:22:57 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_125953304
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik vond de mens health wel aardig, maar die heb ik onlangs opgezegd
Mens Health heb ik nooit gelezen... Maar ik moet ook zeggen dat ik de Womens Health nog niet uit heb, dus misschien wordt het nog beter :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:41:25 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125954213
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 19:53 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Met een beetje pech nog wel 15 euro inklaringskosten. Ik vind het ook wel een groot prijsverschil hoor, zeker als je pakketje niet gecontroleerd wordt.
Dat is alleen bij TNT post toch? Want bij Fedex/UPS ed heb ik dat nooit meegemaakt...
pi_125954386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:41 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat is alleen bij TNT post toch? Want bij Fedex/UPS ed heb ik dat nooit meegemaakt...
Dat was EMS. Gelukkig nog maar 1 pakje onderschept *O*.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 20:46:37 #240
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125954500
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 18:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

boks.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:47:33 #241
387431 Frsh
pi_125954549
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Onderweg nog even met een oude man uit de buurt staan praten; hij ging met de plaatselijke hardloopgroep intervallen, let wel: we hebben het hier over een man van gegarandeerd ver in de 60! Ik hoop dat ik op die leeftijd ook nog lekker wekelijks het bos in kan gaan hardlopen...
Dat hoop ik ook! _O_
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:56:51 #242
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125955067
Mijn trainer is boven de 60 _O_
En de trainer van mijn vorige groep is boven de 70 _O_
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 20:57:53 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125955129
Als je 60 bent ben je ook niet op sterven na dood ofzo.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:58:31 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125955161
quote:
3s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Als je 60 bent ben je ook niet op sterven na dood ofzo.
Je zou ze de kost moeten geven...
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 20:59:36 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125955219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Je zou ze de kost moeten geven...
UIteraard zijn er mensen bij. Maar die heb je ook van 40.
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:04:53 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125955505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:56 schreef YUR het volgende:
Mijn trainer is boven de 60 _O_
En de trainer van mijn vorige groep is boven de 70 _O_
bij mijn Harriers club lopen ook nog diverse 60'ers en 70'ers rond
pi_125955530
Mijn trainer is ook boven de 60. Vrij veel van m'n groep ook trouwens. En ik kan de meeste echt niet bijhouden (af en toe loopt er een man mee met een nogal lompe techniek en tijdens de training kan ik 'm wel redelijk bijhouden. Hij liep ook mee tijdens de 10k wedstrijd van 3 weken terug, dus ik dacht: aah, ik loop wel een beetje achter hem aan, maar ik heb 'm na 2km al moeten laten gaan :D )
pi_125955610
Ik reed vandaag bijna twee 60'ers of 70'ers dood. De ene sloeg op z'n fiets zonder te kijken af, terwijl hij van een uitrit kwam. De ander stak met z'n rollator zonder te kijken de straat over. Fucking deathwish ofzo...
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:09:34 #249
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125955769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:05 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn trainer is ook boven de 60. Vrij veel van m'n groep ook trouwens. En ik kan de meeste echt niet bijhouden
ik ook niet tijdens wedstrijden hoor, maar vergeeet niet, de meesten lopen al 20-30 jaar en hebben dus zo'n 40,000km trainingsvoorsprong ;)
pi_125955926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ook niet tijdens wedstrijden hoor, maar vergeeet niet, de meesten lopen al 20-30 jaar en hebben dus zo'n 40,000km trainingsvoorsprong ;)
Dat is ook zo. Ik vergeet af en toe dat ik pas sinds november echt serieus aan het lopen ben, dus dat het helemaal niet zo gek is dat ik de langzaamste van de groep ben :)
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 21:14:05 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_125955965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik kan m'n moeder niet eens bijhouden :')
pi_125956000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar jouw moeder is ook een ware held!
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:15:01 #253
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125956013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ja maar over het algemeen zijn moeders dan ook heul oud
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:18:57 #254
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_125956210
Ik vind het maar gênant, er wordt altijd van je verwacht dat je fit bent omdat je nog "zo lekker jong" bent, maar ik wordt hartstikke ingemaakt :') Gelukkig is dat inmiddels een work in progress.

Vandaag gelopen, 2 x 15 minuten. Was zwaar, ik was veel te warm gekleed (inschattingsfout).

Zondag loop ik de 5K he, nu vraag ik me af of ik vrijdag gewoon de volgende les (26 van Evy) moet lopen of gewoon een relaxt rondje hobbelen (4 keer 5 minuten ofzo?). Wat is wijsheid? Die benen nog even goed trainen, of juist even "warmlopen"/soepel blijven maar niet teveel vermoeien?
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:19:39 #255
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125956242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ja maar over het algemeen zijn moeders dan ook heul oud
eihen post teruglezend...dat komt er een beetje krom uit :D laat maar
pi_125956247
Er zijn inderdaad flink veel oude knarren die ongelofelijk snel zijn. :D

Tijdens de halve marathon van het Westland haalde ik ook pas rond 17 kilometer een vrouw in (45-55 jaar zoiets), die toen even met een meefietser praatte en zei dat ze 'vandaag even rustig aan deed en het een herstelloopje was, want afgelopen weekend had ze nog een marathon gelopen'. Loop je daar op je beoogde marathontempo van 4:45 / km tussen... _O-
pi_125956429
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:19 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn inderdaad flink veel oude knarren die ongelofelijk snel zijn. :D

Tijdens de halve marathon van het Westland haalde ik ook pas rond 17 kilometer een vrouw in (45-55 jaar zoiets), die toen even met een meefietser praatte en zei dat ze 'vandaag even rustig aan deed en het een herstelloopje was, want afgelopen weekend had ze nog een marathon gelopen'. Loop je daar op je beoogde marathontempo van 4:45 / km tussen... _O-
Och, dat is dan weer zo ongeveer mijn beoogde 5km tempo voor volgende week :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:24:34 #258
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125956486
Mooi leesvoer...het gaat over "Hoe kan ik me kwalificeren voor Boston", maar er staan echt heel veel goeie tips in voor alle lopers die willen presteren bij wedstrijden :Y

http://bit.ly/ZxHPCU

En in het stuk staan nog meer interessante links
F means you're fucked
pi_125956578
Het oudste lid van onze survivalvereniging is geloof ik 64, en die loopt ook nog wedstrijden. Vind ik wel een plezierig idee, dat je nog zo lang actief kan sporten :)

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:37:48 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125957143
quote:
[ afbeelding ]

:o _O_
Ik zit vandaag op dag 3 van Jillian's 30-day shred dus ik pas even, maar wel een leuke challenge. :Y

Morgen weer een training. :s) De laatste voor weer een keer de 10. En ook al hebik hem al eens gedaan dat was maar 1 keer, vier maanden geleden, dus ik vind het toch we weer even spannend of ik het ga halen zaterdag of zondag. :Y
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:41:31 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125957330
quote:
[ afbeelding ]

Ik doe met je mee. Als ik het niet vergeet :P
F means you're fucked
pi_125957343
Ik heb een 80-plusser in de loopgroep die marathons loopt, o.a. in de laatste acht jaar zes keer NY gelopen waarvan volgens mij twee keer gewonnen in haar leeftijdscategorie. De eerste keer dat ze NY liep, was ze nog maar een paar maanden begonnen met hardlopen. Haar tip om na een marathon geen stijve spieren te krijgen: ga niet op bed liggen maar ga 's avonds lekker dansen.
pi_125957423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een 80-plusser in de loopgroep die marathons loopt, o.a. in de laatste acht jaar zes keer NY gelopen waarvan volgens mij twee keer gewonnen in haar leeftijdscategorie. De eerste keer dat ze NY liep, was ze nog maar een paar maanden begonnen met hardlopen. Haar tip om na een marathon geen stijve spieren te krijgen: ga niet op bed liggen maar ga 's avonds lekker dansen.
Zeg dat nou niet tegen Yur. Die gebruikt dat straks als excuus om drie of vier dagen achtereen laveloos in een discotheek te hangen.
pi_125957449
quote:
_O_ Pfff, geniaal wel! Hoop dat ik dan ook nog kan lopen op die leeftijd!
pi_125957469
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet tegen Yur. Die gebruikt dat straks als excuus om drie of vier dagen achtereen laveloos in een discotheek te hangen.
Als het werkt, waarom niet ? 8-)
pi_125957525
quote:
Haha, dat is wel heel briljant!
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:45:54 #267
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125957578
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zie al uit naar Edinburgh :9
F means you're fucked
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:48:36 #268
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_125957733
quote:
Het was ook mijn moeders tip na de Nijmeegse vierdaagse. "Dans lekker mee, dan schud je alles los!" "Mens ik voel me meer dood dan levend, ik wil slapen }:| ", zonnestraaltje dat ik ben :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 mei 2013 @ 21:54:34 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125958219
Dus over 20 jaar loop ik ook gewoon een marathon sub 3 uur O+
pi_125958402
quote:
6s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus over 20 jaar loop ik ook gewoon een marathon sub 3 uur O+
:Y Ik moet helaas een paar jaartjes langer wachten..
pi_125958479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

:Y Ik moet helaas een paar jaartjes langer wachten..
Maar jij loopt nu ook al heel snel, las ik laatst op endo! Alleen nog niet zo ver.
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:59:23 #272
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125958557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:24 schreef YUR het volgende:
Mooi leesvoer...het gaat over "Hoe kan ik me kwalificeren voor Boston", maar er staan echt heel veel goeie tips in voor alle lopers die willen presteren bij wedstrijden :Y

Portland! Daar wil ik lopen. Als ik ooit besluit om de VS in te gaan.
pi_125959057
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Maar jij loopt nu ook al heel snel, las ik laatst op endo! Alleen nog niet zo ver.
Ik ben ook nog niet oud genoeg ;) Ik moet nog 34 jaar wachten voordat ik 60+er ben.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:16:06 #274
92409 Twinky
Little star.
pi_125959778
Ik fietste net achter achter een hardloper naar huis. Hij rende mooi! En hard! Ik moest best doortrappen om hem bij te houden (wel 20km/u). en mooie landing, mooie beentjes omhoog :D
Echt zo iemand die een marathon supersnel loopt. Ik kon echt genieten van die vijf minuten :D en hij bleef maar doorgaan! WAUW! O+
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:47 #275
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125961184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:24 schreef YUR het volgende:

goed artikel ^O^ heel veel dingen die we eigenlijk al weten maar nog te vaak negeren
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:35:45 #276
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125961258
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:16 schreef Twinky het volgende:
Ik fietste net achter achter een hardloper naar huis. Hij rende mooi! En hard! Ik moest best doortrappen om hem bij te houden (wel 20km/u). en mooie landing, mooie beentjes omhoog :D
Echt zo iemand die een marathon supersnel loopt. Ik kon echt genieten van die vijf minuten :D en hij bleef maar doorgaan! WAUW! O+
zat je niet naar iets anders te kijken dan naar zijn benen?
pi_125961420
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:16 schreef Twinky het volgende:
Knap hoor! Ik was allang blij dat ik vandaag een km heb gelopen in 8:05 minuten, dat klinkt als een slak vergeleken bij zo'n goed geoliede machine :D

Edit: onze trainer is ook 65+ en ex commando. Fijne vent, relaxed en toch een beetje streng. Als iemand zijn neus snuit tijdens de warming up dan gaan we allemaal nog even door totdat X ook weer mee doet, haha. Dat hebben we dus snel afgeleerd ;)
pi_125961438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Daar denk jij dan weer aan :P Je wilde laatst ook al met YUR trouwen...
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:38:45 #279
284423 Cherryblossom
Kers mag ook
pi_125961467
quote:

[..]

;) :P

Obese is op!
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:39:25 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125961507
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:38 schreef Nirak het volgende:

[..]

Knap hoor! Ik was allang blij dat ik vandaag een km heb gelopen in 8:05 minuten, dat klinkt als een slak vergeleken bij zo'n goed geoliede machine :D
alles is relatief Nirak.
als ik alleen loop voel ik me net een Keniaan totdat ik weer met de snelle helden van mijn loopgroep mee loop
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:39:28 #281
92409 Twinky
Little star.
pi_125961509
quote:

[..]

zoals? billen? :')

eigenlijk niet nee :o ik was gewoon gefascineerd door hoe hij zo mooi liep. Er loopt bij mij in het park ook zo'n crossmachine, die ook zo hard en ver en mooi loopt. Fantastisch om te zien is dat :D
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:39:53 #282
92409 Twinky
Little star.
pi_125961528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

alles is relatief Nirak.
als ik alleen loop voel ik me net een Keniaan totdat ik weer met de snelle helden van mijn loopgroep mee loop
:D haha
pi_125961594
quote:

[..]

Ik zou dat wel doen, maarja... Ik ben twinky niet ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:45:18 #284
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125961861
Vanmorgen trouwens "de marathon" gezien. Goeie ontroerende film. En zelfs als atheïst zijnde viel het me op hoevaak er gevloekt wordt.
pi_125962342
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:45 schreef Daywalk3r het volgende:
Vanmorgen trouwens "de marathon" gezien. Goeie ontroerende film. En zelfs als atheïst zijnde viel het me op hoevaak er gevloekt wordt.
Gewoon ABR hoor ;)
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:56:44 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125962556
10x 3min. En het ging niet echt :'( :'( Laatste sessie maar gestopt. Nu weer koelen, wat een ellende.
pi_125962657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:56 schreef Quoi het volgende:
10x 3min. En het ging niet echt :'( :'( Laatste sessie maar gestopt. Nu weer koelen, wat een ellende.
Zonde, binnenkort weer maar proberen.
pi_125962698
quote:
Wat jammer! Echt balen voor je!
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:00:03 #289
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125962773
quote:
balen,balen en nog eens balen Q
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:00:10 #290
92409 Twinky
Little star.
pi_125962784
quote:
jij hebt echt pech he de laatste tijd -O-
pi_125962819
quote:
Meh :(
Inderdaad ff koelen. Ging het direct fout, of aan het einde?
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:03:33 #292
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125962996
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:53 schreef Arquero het volgende:

[..]

Gewoon ABR hoor ;)
Zo vaak? :D Das dan best veel 8)7
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:08:32 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125963308
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:00 schreef Arquero het volgende:

[..]

Meh :(
Inderdaad ff koelen. Ging het direct fout, of aan het einde?
Voelde vanaf het begin pijn, maar 2 min wandelen gaf voldoende herstel. Alleen na de 6e x was het een beetje slepen. I'll spare you the details. Realiseerde me dat de Golden Ten dan wel evt zou kunnen, maar of ik met die pijn wel zou WILLEN lopen... Morgen fysio.

Thanks voor jullie medeleven. Alles sal rechtkommen :X
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:11:31 #294
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125963481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:08 schreef Quoi het volgende:

[..]
Realiseerde me dat de Golden Ten dan wel evt zou kunnen, maar of ik met die pijn wel zou WILLEN lopen...
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:16:05 #295
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125963729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou vertel maar es ffkes hoe dan... :)
pi_125964104
Training vandaag viel wat tegen, of nou ja, tegen.. het was gezellig, heb 't makkelijk gered, maar er liep iemand mee die een blessure had en eigenlijk met een lagere groep mee had moeten lopen.. máár met het 'leave no man behind'-principe hebben we dus veel pauzes gehouden en veel stukjes gewandeld zodat ze ook mee terug naar de club kon. En de laagstaande zon in combinatie met héle smalle paadjes, recht in je bakkes hielp ook niet mee; zag geen flikker! :P

http://www.endomondo.com/workouts/184034251/881511

Maargoed, mag niet klagen, want ik kan lopen, en nog pijnvrij ook :@ dus nou ja, verder was 't wel fijn! :P Het was ook echt perfect loopweer O+
Ja doei.
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:23:53 #297
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_125964154
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nou vertel maar es ffkes hoe dan... :)
pijn...een teken dat je gebroken bent om alleen maar sterker opgebouwd te worden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:27:33 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125964354
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

pijn...een teken dat je gebroken bent om alleen maar sterker opgebouwd te worden.
Laten we het hopen. Is wel het uitgangspunt!
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:03:41 #299
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125969227
Quoi :*

Zaterdag gaat er een sportmasseur in mn benen knijpen :X
F means you're fucked
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:09:28 #300
92409 Twinky
Little star.
pi_125969266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:23 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

wel heftig! Maar dan moet je elke keer als je pijn hebt wachten tot je weer ongebroken bent!
  donderdag 2 mei 2013 @ 08:09:38 #301
92409 Twinky
Little star.
pi_125969269
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')