abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126112440
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als dit gesprek me niet zal laten bekeren tot de islam, dan doe ik er beter aan het bij het oude beeld te laten, want stel dat je wel gelijk hebt, dan moet ik eeuwig lijden.

Ik stel voor dat we dit gesprek puur voor de zekerheid nu afkappen. Ik kan me niet voorstellen dat je het eeuwig lijden van een voor de rest betrekkelijk onschuldig persoon op je geweten zou willen hebben. Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist bewust en opzettelijk verworpen om je nader in de Islam te informeren. Ik ben nu compleet vrijgesteld van verantwoordelijk te zijn voor jouw lijden, tot je je gaat bedenken, sorry, maar ik ga vanavond prima slapen :o
pi_126112530
quote:

[..]

Dus als dit gesprek me niet zal laten bekeren tot de islam, dan doe ik er beter aan het bij het oude beeld te laten, want stel dat je wel gelijk hebt, dan moet ik eeuwig lijden.

Ik stel voor dat we dit gesprek puur voor de zekerheid nu afkappen. Ik kan me niet voorstellen dat je het eeuwig lijden van een voor de rest betrekkelijk onschuldig persoon op je geweten zou willen hebben. Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
Met andere woorden, ignorance is bliss :D
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_126112627
Nou, ik zie weer heel veel goddelijke liefde vanavond.
pi_126112836
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, ik zie weer heel veel goddelijke liefde vanavond.
Is toch goed?
pi_126112886
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is toch goed?
Jigzoz gelooft niet in goed en slecht, voor hem is alles subjectief etc.

correct me if I'm wrong though.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_126112941
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:

[..]

Daar heeft hij alle recht op, mijn Goed is niet jouw Goed, laat staan dat hij er Een zou verdedigen.
pi_126113134
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar heeft hij alle recht op, mijn Goed is niet jouw Goed, laat staan dat hij er Een zou verdedigen.
Dan zou Jigzoz jou ook niet mogen uitmaken voor bijv. een misdadiger, want een misdaad is voor hem ook subjectief.

quote:
Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
pi_126113229
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef man1986 het volgende:

[..]

Dan zou Jigzoz jou ook niet mogen uitmaken voor bijv. een misdadiger, want een misdaad is voor hem ook subjectief.

[..]

Nou, als hij mij ziet als zijn tunnel naar de Islam en ik hem verkeerd informeer, dan is het maar de vraag of ik niet intersubjectief verantwoordelijk gesteld kan worden.
pi_126113297
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou, als hij mij ziet als zijn tunnel naar de Islam en ik hem verkeerd informeer, dan is het maar de vraag of ik niet intersubjectief verantwoordelijk gesteld kan worden.
Tot hoeverre kan je dan spreken van 'verantwoordelijkheid' als jouw daden noch goed noch slecht zijn vanuit een subjectieve startpunt?
pi_126113420
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:

[..]

Ik wil dat wel bevestigen hoor. Goed en slecht zijn subjectieve begrippen. Neemt niet weg dat je wat volgens mij redelijk gestoord moet zijn om massamoord goed te kunnen vinden, maar die discussie hebben we al gehad.
pi_126113457
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef man1986 het volgende:

[..]

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik stel alleen dat het wat mij betreft misdadig is om iemand willens en wetens op de rand van eeuwig lijden te plaatsen.
pi_126113698
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik stel alleen dat het wat mij betreft misdadig is om iemand willens en wetens op de rand van eeuwig lijden te plaatsen.
Hoe zou je het dan willen noemen om ondanks de pogingen van anderen om je nader te laten informeren over God deze uitnodiging willens en wetens te verwerpen?
pi_126113952
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:30 schreef man1986 het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan willen noemen om ondanks de pogingen van anderen om je nader te laten informeren over God deze uitnodiging willens en wetens te verwerpen?
Dat gaat eigenlijk vrij redelijk. Ik neem bijvoorbeeld de Bijbel, ik lees dat ding en ik constateer dat het een vrij chaotisch boek is dat gaat om een soort beestachtige god die zoveel mogelijk mensen af wil maken en ze allerlei regels oplegt waarvan hij weet dat mensen zich er niet aan kunnen houden en dus kapot moeten.

En ja, dan denk ik: wat een zieke religie is dat christendom eigenlijk. Dan pak ik de geschiedenis erbij en zie ik dat dat inderdaad ook in praktijk het geval blijkt. En dan wil ik er inderdaad helemaal niets mee te maken hebben, omdat ik zie hoe intens slecht het christendom is.
pi_126114444
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat gaat eigenlijk vrij redelijk. Ik neem bijvoorbeeld de Bijbel, ik lees dat ding en ik constateer dat het een vrij chaotisch boek is dat gaat om een soort beestachtige god die zoveel mogelijk mensen af wil maken en ze allerlei regels oplegt waarvan hij weet dat mensen zich er niet aan kunnen houden en dus kapot moeten.

En ja, dan denk ik: wat een zieke religie is dat christendom eigenlijk. Dan pak ik de geschiedenis erbij en zie ik dat dat inderdaad ook in praktijk het geval blijkt. En dan wil ik er inderdaad helemaal niets mee te maken hebben, omdat ik zie hoe intens slecht het christendom is.
En tot hoeverre zou je je conclusie over de Bijbel willen promoten?
  zondag 5 mei 2013 @ 23:54:57 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_126114587
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:50 schreef man1986 het volgende:

[..]

Wordt al gedaan:

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_126114702
NonStampCollector :P
Zit vast wel vol met sarcasme.
Heb de clip nog niet bekeken.

edit:
Net bekeken.

[ Bericht 8% gewijzigd door man1986 op 06-05-2013 00:11:06 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 01:56:40 #242
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_126117314
quote:
7s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wordt al gedaan:

Je vergat deze:

The view from nowhere.
pi_126117570
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mensen hebben geen ziel, dat is een abstract concept om ons innerlijke gevoelsleven te beschrijven. Dat de meeste mensen zich rot voelen als ze kwaad doen, komt door miljoenen jaren evolutie. De mens is een wezen dat moet samenwerken om te kunnen overleven. Mensen die zich slecht voelen door asociaal gedrag, zullen zich minder asociaal gedragen, en zo beter samenwerken. Daardoor krijgen ze een betere kans op overleven.
Hetzelfde zien we in verschillende mate in mensapen.
Bedoel je dat onder de mantel van evolutie geen ruimte is voor een ziel ?

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Toen mensen nog in hutjes in de Sahara woonden, voelden ze dat ook. Maar zij hadden geen weet van de interne biochemie laat staan van evolutie. Dus deden ze een gok naar de oorsprong, en zo is (een) god was ontstaan. Helaas is dat gedoe een beetje uit de hand gelopen
Toevallig of door selectie besta je en kan je voor jezelf nadenken, daar ben je in ieder geval wel achter.
Helaas heb je geen goed beeld van God en zijn eigenschappen, hoeft ook niet. Opmerkelijk dat je liever collaboreert met de Nazi's dan de tijd en moeite nemen voor een evenwichtige beoordeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natural-Cool op 06-05-2013 13:19:43 ]
pi_126118529
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef Triggershot het volgende:

ik heb zelf nog nooit een moslim een christen zien doden simpelweg vanuit sektarisch geweld en of omdat het de 'ander' is.
Ik heb zelfs nog nooit iemand zien vermoorden. Moord zal dan wel niet bestaan zeker ? :?
pi_126118584
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef man1986 het volgende:

[..]

Klopt en daar lees ik nergens de boom van kennis.
Wel de boom van kennis van goed en kwaad.
Een substantieel verschil.
Ik heb je duidelijk laten zien dat de boom van kennis van goed en kwaad niet de oorzaak is van sterfelijkheid. Dat was de boom des levens. Moeilijk je ongelijk toe te geven he joh ?

quote:
Aannames.
Elementaire logica joh. Ook wat moeilijk voor je ?
pi_126118704
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:50 schreef man1986 het volgende:

[..]

Mwoah, promoten zal ik het niet snel noemen, maar als het ter sprake komt, dan ga ik er niet over liegen.
pi_126125034
Hoi ronnee, ik was deze post bijna uit het oog verloren aangezien je mij niet quote. Knop rechtsboven de post die je wil quoten indrukken en dan quote je degene waar je op wilt reageren. Dan krijgt die andere een teken dat je op zijn of haar post gereageerd hebt :D

[Bedankt! Nu weet ik hoe het moet met die knop. Zo leer ik weer wat bij!..]

Dat Jezus de dood heeft overwonnen is geschreven door mensen. Het verschil tussen iets dat geschreven is en de werkelijkheid kan soms levensgroot zijn.
Dat hij iets gezegd heeft is ook geschreven door mensen. Ik kan ook van alles schrijven over iemand die al is "heengegaan"

[.Nou ja, je kunt ook spreken van een ervaring. Bijvoorbeeld het opnieuw geboren zijn]

Het joodse volk dat van zichzelf beweert het uitverkoren volk van god te zijn. Goh, dat is vreemd. Nee, dan moet het wel waar zijn.
De profeten die schreven deden dit uit propaganda oogpunt. Ze hebben heus niet gedacht dat ze dit schreven voor iets dat pas na 2000 jaar uit zou komen. Het was om mensen te steunen en bij het volk te laten blijven.

[Ach, het bewijs is het bestaan van Israel; toch?]

Bedoel je met concreet dat profetieen die vroeger geschreven waren nu aan het uitkomen zijn? Zo ja, dan nee.

[Zeker! In Jesaja 24 staat bijvoorbeeld: "De aarde treurt en verwelkt; de wereld kwijnt weg" En in 24:6 staat: "Daarom verslindt een vloek de aarde en moeten haar bewoners boeten". Wat ik dan zo typisch vind: Het Hebreeuwse woord voor vloek is "allah". Maar speculeren laat ik (ook) graag aan anderen over!.]

O-) ) naar zo'n kerk gaan. Omdat daar meer blijdschap zou heersen. Ik vind het holle retoriek, zoals alle religieuze bijeenkomsten. En als men bidt voor jouw genezing en je geneest niet, dan ligt het aan het gebrek aan geloof van jouw kant. Dat noem ik geestelijke verkrachting.

[Holle retoriek, inderdaad. Maar gelukkig zijn er nog goede voorbeelden. Maar zie nooit op mensen, maar leef vanuit de relatie met ons aller Schepper, die ons steeds de weg (De Weg) wil wijzen......]

Heb je vroeger iets meegemaakt dat je het belangrijk vindt om te weten dat wij allen slecht zijn? Ben je gepest, seksueel misbruikt, of iets anders slechts meegemaakt?
anders snap ik echt niet waarom mensen het belangrijk vinden dat de mensheid slecht is. Want dat is ze niet, de omstandigheden zorgen ervoor dat iemand slecht doet of goed doet.

[Meegemaakt? Van alles, daar zou ik wel een boek over kunnen schrijven, dus dat voert nu te ver. Maar het gaat meer om het feit dat er niemand is, die goed doet, zelfs niet een(Romeinenbrief) En daarom zijn we ook sterfelijke mensen geworden.]

Hoe weet je precies dat jij genade ondervonden hebt? Dat weet je toch pas na je sterven (of niet natuurlijk)? En het gaat wel erg ver om rechtszaken te voeren tegen iemand. Dan moet je wel wat geflikt hebben wat niet kon. Een hap uit een appel genomen van de boom van kennis van goed en kwaad?

[.Die genade is mij al 42 jaar lang bewezen
Maar over dat hapje gesproken: in die gemeente kwam iemand boze geesten uitdrijven. Prachtig, hoor! Een hoop gegil, maar er gebeurde eigenlijk niks. En de spreker (ene Wim Kok) zei tegen ons: "Dit is eigenlijk exorcisme, wat we hier doen, en jullie zijn eigenlijk allemaal exorcisten; en Jezus was ook een ex......!" Dus sta op en zeg me na: "Ik ben een exorcist, en Jezus is een .....; Halleluja!"
Nou, ik kan je naar waarheid zeggen dat ik toen geen hapje van een appel heb gegeten, maar bij het "heilig" Avondmaal nam ik voortaan mijn eigen brood mee. En ook mijn eigen wijn! Want ik kon me toch zeker niet meer laten verontreinigen, met dat van hun? En toen werd de voorganger kwaad en ontzegde mij de toegang. Maar daar buiten...was de openbare weg. En ik mocht de mensen die daar in en uitgingen toch zeker wel even begroeten, op zondagmorgen. Er waren er die ik al 35 jaar kende. (En soms brachten ze me zelfs koffie, terwijl ik daar buiten stond, al mocht dat niet "van de baas". Tja, en hoe ging het verder? Ik werd opgepakt wegens "stalking" en zat 5 weken in voorarrest]

Om een lang verhaal wat kort te houden: laten we het hier maar even bij houden! Gr. ronnee
pi_126125426
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef BerjanII het volgende:
quote:
Hoi ronnee, ik was deze post bijna uit het oog verloren aangezien je mij niet quote. Knop rechtsboven de post die je wil quoten indrukken en dan quote je degene waar je op wilt reageren. Dan krijgt die andere een teken dat je op zijn of haar post gereageerd hebt :D

[Bedankt! Nu weet ik hoe het moet met die knop. Zo leer ik weer wat bij!..]

Dat Jezus de dood heeft overwonnen is geschreven door mensen. Het verschil tussen iets dat geschreven is en de werkelijkheid kan soms levensgroot zijn.
Dat hij iets gezegd heeft is ook geschreven door mensen. Ik kan ook van alles schrijven over iemand die al is "heengegaan"

[.Nou ja, je kunt ook spreken van een ervaring. Bijvoorbeeld het opnieuw geboren zijn]

Het joodse volk dat van zichzelf beweert het uitverkoren volk van god te zijn. Goh, dat is vreemd. Nee, dan moet het wel waar zijn.
De profeten die schreven deden dit uit propaganda oogpunt. Ze hebben heus niet gedacht dat ze dit schreven voor iets dat pas na 2000 jaar uit zou komen. Het was om mensen te steunen en bij het volk te laten blijven.

[Ach, het bewijs is het bestaan van Israel; toch?]

Bedoel je met concreet dat profetieen die vroeger geschreven waren nu aan het uitkomen zijn? Zo ja, dan nee.

[Zeker! In Jesaja 24 staat bijvoorbeeld: "De aarde treurt en verwelkt; de wereld kwijnt weg" En in 24:6 staat: "Daarom verslindt een vloek de aarde en moeten haar bewoners boeten". Wat ik dan zo typisch vind: Het Hebreeuwse woord voor vloek is "allah". Maar speculeren laat ik (ook) graag aan anderen over!.]

O-) ) naar zo'n kerk gaan. Omdat daar meer blijdschap zou heersen. Ik vind het holle retoriek, zoals alle religieuze bijeenkomsten. En als men bidt voor jouw genezing en je geneest niet, dan ligt het aan het gebrek aan geloof van jouw kant. Dat noem ik geestelijke verkrachting.

[Holle retoriek, inderdaad. Maar gelukkig zijn er nog goede voorbeelden. Maar zie nooit op mensen, maar leef vanuit de relatie met ons aller Schepper, die ons steeds de weg (De Weg) wil wijzen......]

Heb je vroeger iets meegemaakt dat je het belangrijk vindt om te weten dat wij allen slecht zijn? Ben je gepest, seksueel misbruikt, of iets anders slechts meegemaakt?
anders snap ik echt niet waarom mensen het belangrijk vinden dat de mensheid slecht is. Want dat is ze niet, de omstandigheden zorgen ervoor dat iemand slecht doet of goed doet.

[Meegemaakt? Van alles, daar zou ik wel een boek over kunnen schrijven, dus dat voert nu te ver. Maar het gaat meer om het feit dat er niemand is, die goed doet, zelfs niet een(Romeinenbrief) En daarom zijn we ook sterfelijke mensen geworden.]

Hoe weet je precies dat jij genade ondervonden hebt? Dat weet je toch pas na je sterven (of niet natuurlijk)? En het gaat wel erg ver om rechtszaken te voeren tegen iemand. Dan moet je wel wat geflikt hebben wat niet kon. Een hap uit een appel genomen van de boom van kennis van goed en kwaad?

[.Die genade is mij al 42 jaar lang bewezen
Maar over dat hapje gesproken: in die gemeente kwam iemand boze geesten uitdrijven. Prachtig, hoor! Een hoop gegil, maar er gebeurde eigenlijk niks. En de spreker (ene Wim Kok) zei tegen ons: "Dit is eigenlijk exorcisme, wat we hier doen, en jullie zijn eigenlijk allemaal exorcisten; en Jezus was ook een ex......!" Dus sta op en zeg me na: "Ik ben een exorcist, en Jezus is een .....; Halleluja!"
Nou, ik kan je naar waarheid zeggen dat ik toen geen hapje van een appel heb gegeten, maar bij het "heilig" Avondmaal nam ik voortaan mijn eigen brood mee. En ook mijn eigen wijn! Want ik kon me toch zeker niet meer laten verontreinigen, met dat van hun? En toen werd de voorganger kwaad en ontzegde mij de toegang. Maar daar buiten...was de openbare weg. En ik mocht de mensen die daar in en uitgingen toch zeker wel even begroeten, op zondagmorgen. Er waren er die ik al 35 jaar kende. (En soms brachten ze me zelfs koffie, terwijl ik daar buiten stond, al mocht dat niet "van de baas". Tja, en hoe ging het verder? Ik werd opgepakt wegens "stalking" en zat 5 weken in voorarrest]

Om een lang verhaal wat kort te houden: laten we het hier maar even bij houden! Gr. ronnee
  maandag 6 mei 2013 @ 13:28:36 #249
202616 sjoemie1985
i believe!
pi_126126218
1 keer is volgens mij wel duidelijk :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_126126367
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 13:28 schreef sjoemie1985 het volgende:
1 keer is volgens mij wel duidelijk :)
Maar dan met juist gebruik van quoten als het effe kan. Dit - is - onleesbaar !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')