Gefeliciteerd, je hebt zojuist bewust en opzettelijk verworpen om je nader in de Islam te informeren. Ik ben nu compleet vrijgesteld van verantwoordelijk te zijn voor jouw lijden, tot je je gaat bedenken, sorry, maar ik ga vanavond prima slapenquote:Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus als dit gesprek me niet zal laten bekeren tot de islam, dan doe ik er beter aan het bij het oude beeld te laten, want stel dat je wel gelijk hebt, dan moet ik eeuwig lijden.
Ik stel voor dat we dit gesprek puur voor de zekerheid nu afkappen. Ik kan me niet voorstellen dat je het eeuwig lijden van een voor de rest betrekkelijk onschuldig persoon op je geweten zou willen hebben. Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
Met andere woorden, ignorance is blissquote:Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus als dit gesprek me niet zal laten bekeren tot de islam, dan doe ik er beter aan het bij het oude beeld te laten, want stel dat je wel gelijk hebt, dan moet ik eeuwig lijden.
Ik stel voor dat we dit gesprek puur voor de zekerheid nu afkappen. Ik kan me niet voorstellen dat je het eeuwig lijden van een voor de rest betrekkelijk onschuldig persoon op je geweten zou willen hebben. Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
Is toch goed?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, ik zie weer heel veel goddelijke liefde vanavond.
Jigzoz gelooft niet in goed en slecht, voor hem is alles subjectief etc.quote:
Daar heeft hij alle recht op, mijn Goed is niet jouw Goed, laat staan dat hij er Een zou verdedigen.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jigzoz gelooft niet in goed en slecht, voor hem is alles subjectief etc.
correct me if I'm wrong though.
Dan zou Jigzoz jou ook niet mogen uitmaken voor bijv. een misdadiger, want een misdaad is voor hem ook subjectief.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar heeft hij alle recht op, mijn Goed is niet jouw Goed, laat staan dat hij er Een zou verdedigen.
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef Jigzoz het volgende:
Sterker nog: dat zou betrekkelijk misdadig zijn.
Nou, als hij mij ziet als zijn tunnel naar de Islam en ik hem verkeerd informeer, dan is het maar de vraag of ik niet intersubjectief verantwoordelijk gesteld kan worden.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dan zou Jigzoz jou ook niet mogen uitmaken voor bijv. een misdadiger, want een misdaad is voor hem ook subjectief.
[..]
Tot hoeverre kan je dan spreken van 'verantwoordelijkheid' als jouw daden noch goed noch slecht zijn vanuit een subjectieve startpunt?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou, als hij mij ziet als zijn tunnel naar de Islam en ik hem verkeerd informeer, dan is het maar de vraag of ik niet intersubjectief verantwoordelijk gesteld kan worden.
Ik wil dat wel bevestigen hoor. Goed en slecht zijn subjectieve begrippen. Neemt niet weg dat je wat volgens mij redelijk gestoord moet zijn om massamoord goed te kunnen vinden, maar die discussie hebben we al gehad.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:09 schreef man1986 het volgende:
[..]
Jigzoz gelooft niet in goed en slecht, voor hem is alles subjectief etc.
correct me if I'm wrong though.
Dat doe ik ook niet. Ik stel alleen dat het wat mij betreft misdadig is om iemand willens en wetens op de rand van eeuwig lijden te plaatsen.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dan zou Jigzoz jou ook niet mogen uitmaken voor bijv. een misdadiger, want een misdaad is voor hem ook subjectief.
[..]
Hoe zou je het dan willen noemen om ondanks de pogingen van anderen om je nader te laten informeren over God deze uitnodiging willens en wetens te verwerpen?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik stel alleen dat het wat mij betreft misdadig is om iemand willens en wetens op de rand van eeuwig lijden te plaatsen.
Dat gaat eigenlijk vrij redelijk. Ik neem bijvoorbeeld de Bijbel, ik lees dat ding en ik constateer dat het een vrij chaotisch boek is dat gaat om een soort beestachtige god die zoveel mogelijk mensen af wil maken en ze allerlei regels oplegt waarvan hij weet dat mensen zich er niet aan kunnen houden en dus kapot moeten.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:30 schreef man1986 het volgende:
[..]
Hoe zou je het dan willen noemen om ondanks de pogingen van anderen om je nader te laten informeren over God deze uitnodiging willens en wetens te verwerpen?
En tot hoeverre zou je je conclusie over de Bijbel willen promoten?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat gaat eigenlijk vrij redelijk. Ik neem bijvoorbeeld de Bijbel, ik lees dat ding en ik constateer dat het een vrij chaotisch boek is dat gaat om een soort beestachtige god die zoveel mogelijk mensen af wil maken en ze allerlei regels oplegt waarvan hij weet dat mensen zich er niet aan kunnen houden en dus kapot moeten.
En ja, dan denk ik: wat een zieke religie is dat christendom eigenlijk. Dan pak ik de geschiedenis erbij en zie ik dat dat inderdaad ook in praktijk het geval blijkt. En dan wil ik er inderdaad helemaal niets mee te maken hebben, omdat ik zie hoe intens slecht het christendom is.
Wordt al gedaan:quote:Op zondag 5 mei 2013 23:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
En tot hoeverre zou je je conclusie over de Bijbel willen promoten?
Bedoel je dat onder de mantel van evolutie geen ruimte is voor een ziel ?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mensen hebben geen ziel, dat is een abstract concept om ons innerlijke gevoelsleven te beschrijven. Dat de meeste mensen zich rot voelen als ze kwaad doen, komt door miljoenen jaren evolutie. De mens is een wezen dat moet samenwerken om te kunnen overleven. Mensen die zich slecht voelen door asociaal gedrag, zullen zich minder asociaal gedragen, en zo beter samenwerken. Daardoor krijgen ze een betere kans op overleven.
Hetzelfde zien we in verschillende mate in mensapen.
Toevallig of door selectie besta je en kan je voor jezelf nadenken, daar ben je in ieder geval wel achter.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Toen mensen nog in hutjes in de Sahara woonden, voelden ze dat ook. Maar zij hadden geen weet van de interne biochemie laat staan van evolutie. Dus deden ze een gok naar de oorsprong, en zo is (een) god was ontstaan. Helaas is dat gedoe een beetje uit de hand gelopen
Ik heb zelfs nog nooit iemand zien vermoorden. Moord zal dan wel niet bestaan zeker ?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:31 schreef Triggershot het volgende:
ik heb zelf nog nooit een moslim een christen zien doden simpelweg vanuit sektarisch geweld en of omdat het de 'ander' is.
Ik heb je duidelijk laten zien dat de boom van kennis van goed en kwaad niet de oorzaak is van sterfelijkheid. Dat was de boom des levens. Moeilijk je ongelijk toe te geven he joh ?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef man1986 het volgende:
[..]
Klopt en daar lees ik nergens de boom van kennis.
Wel de boom van kennis van goed en kwaad.
Een substantieel verschil.
Elementaire logica joh. Ook wat moeilijk voor je ?quote:Aannames.
Mwoah, promoten zal ik het niet snel noemen, maar als het ter sprake komt, dan ga ik er niet over liegen.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:50 schreef man1986 het volgende:
[..]
En tot hoeverre zou je je conclusie over de Bijbel willen promoten?
Hoi ronnee, ik was deze post bijna uit het oog verloren aangezien je mij niet quote. Knop rechtsboven de post die je wil quoten indrukken en dan quote je degene waar je op wilt reageren. Dan krijgt die andere een teken dat je op zijn of haar post gereageerd hebtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |