SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
Wie loopt waar en wanneer google docs
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 29-04-2013 23:58:11 ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was een gaaf loopje. Het is iets korter dan anderhalf uur geworden, maar zwaar genoeg. Er zit geen meter vlak tussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mooi!!! En leuke trails gevonden ook! Erg vet!![]()
prachtige omgeving!!quote:Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was een gaaf loopje. Het is iets korter dan anderhalf uur geworden, maar zwaar genoeg. Er zit geen meter vlak tussen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enne, die laatste foto is toch gewoon vlak??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ah mooi dat jullie die quoten, dat lukt niet mobiel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Op mijn facebook staat foto van waar ik gelopen hebmaar dan moet je me wel op fb hebben. Ook mooi daar stipstreep!
Ja doei.![]()
Ik kan gewoon op facebook rechtermuisknop op foto en dan de URL kopiëren en plakken:quote:Op zondag 28 april 2013 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
Op mijn facebook staat foto van waar ik gelopen hebmaar dan moet je me wel op fb hebben. Ook mooi daar stipstreep!
Ik had ook heuveltjes vandaag![]()
![]()
Woah, dat ziet er ook vet uit! Erg gave afdaling, nog een beetje snelheid kunnen maken daar? Wat een mooie paadjes allemaal man!quote:Op zondag 28 april 2013 21:52 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik kan gewoon op facebook rechtermuisknop op foto en dan de URL kopiëren en plakken:
[ afbeelding ]
Ik had ook heuveltjes vandaag![]()
Ik kan me trouwens geen mooie gebied voorstellen om te trainen dan hier in de duinen van Den Helder
Er is bos voor als er wind staat, fietspaden voor de afstanden, veel schelpenpaadjes voor de behendigheid en krachttraining, goede variatie in heuvels en strand!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Mijn foto's ook..quote:Op zondag 28 april 2013 21:54 schreef motorbloempje het volgende:
Al mijn fotos staan op *alleen vrienden*Nee, ik ben een mietjequote:Op zondag 28 april 2013 21:54 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Woah, dat ziet er ook vet uit! Erg gave afdaling, nog een beetje snelheid kunnen maken daar? Wat een mooie paadjes allemaal man!Ik ben nu nog grotendeels op wat bredere paden geweest, maar ik denk dat je je daar prima kunt vermaken
![]()
![]()
De mijnes ook, maar je kunt gewoon direct linkenquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb dat nog eventjes bewust wegestopt in mijn gedachte,komende maand wordt een rommelige maand qua trainen,weinig regelmaat verwacht ik dus nog maar even niet aan denken want anders zou ik onnodig geforceerd gaan lopen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Heb jij al een GoPro aangeschaft voor de Kepler, verwacht van jou ook mooie beelden!
Vanaf juni heb ik het rustig dus dan start mijn half jaar.
Juni,juli en augustus kilometers maken tot M novo en dan de volgende 3 maanden uitbreiden,dat is globaal het plan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Open, geheim of gesloten?quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dat heb je ook in Schoorl/Bergen/Egmond/Castricum/IJmuiden en verder naar het zuiden. Maar duingebied is wel heel fijnquote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Dagoduck het volgende:
Ik kan me trouwens geen mooie gebied voorstellen om te trainen dan hier in de duinen van Den Helder
Er is bos voor als er wind staat, fietspaden voor de afstanden, veel schelpenpaadjes voor de behendigheid en krachttraining, goede variatie in heuvels en strand!
[ afbeelding ]Misschien moet ik toch maar eens op zondag mee met de loopgroep, eens vragen wat ze doen me carpoolen enzuks.
![]()
Mag ik dan ook mee doen?quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.
Ik ga morgen waarschijnlijk weer een rondje hobbelen. Twijfel nog tussen een interval of "gewoon". Kan altijd interval proberen en als het moeilijk gaat gewoon een tandje omlaag doen.![]()
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Wat een mooie resultaten vandaag allemaal. Was ook een prachtige dag om te lopen.
@Jero_nimo![]()
![]()
![]()
Super man! En wat een tijd! Ben je nu ook 'overall winnaar'?
Ik ben vanochtend al vroeg op pad gegaan (8:30 uur). M'n laatste LDL voor Rondje Tilburg. Heerlijk 12km gelopen in het zonnetje.
http://www.endomondo.com/workouts/182367906/9221684![]()
Ik was vanmiddag nog op zoek naar een hardloop-community op facebook.quote:Op zondag 28 april 2013 21:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Kunnen we geen facebook running ding fixen ook? Beetje fotos plaatsen enzulks. Heb je gelijk gezichten van elkaar erbij. Zoiets is er ook van het weertopic.
Puntstreep, supermooie omgeving! Wat een geluk om daar te kunnen lopen![]()
Inmiddels al 22 graden... Zal zwaar worden!quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef Cherryblossom het volgende:
Oeff... volgens weeronline wordt het volgende week zondag 21 graden!
Maar wel leuk om dan kort/kort te kunnen rennenlekker zonnetje erbij, petje op. Lijkt me wel leuk (motiverend) tijdens mijn eerste wedstrijd.
![]()
Daar ben ik wel jaloers op, maar ik heb een nationaal park om de hoek, wat ook top is! http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_Sallandse_Heuvelrugquote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Dagoduck het volgende:
[ afbeelding ]Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik baal gewoon dat ik de komende twee dagen geen tijd heb ;-) Mijn benen zullen er wel blij mee zijn. Het is ook zo heerlijk om buiten te zijn!This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Jup, was de laatste loop van de competitie, stond al eerste en hoefde alleen nog maar 3e te worden om overall 1e te worden. Dus met die 1e plek heb ik het wel geredquote:Op zondag 28 april 2013 22:05 schreef toto73 het volgende:
Wat een mooie resultaten vandaag allemaal. Was ook een prachtige dag om te lopen.
@Jero_nimo![]()
![]()
![]()
Super man! En wat een tijd! Ben je nu ook 'overall winnaar'?
Ik ben vanochtend al vroeg op pad gegaan (8:30 uur). M'n laatste LDL voor Rondje Tilburg. Heerlijk 12km gelopen in het zonnetje.
http://www.endomondo.com/workouts/182367906/9221684.
Jij hebt ook een mooi rondje gedaan inderdaad, succes ook in Tilburg, leuk! Is het voor jouw je eerste wedstrijd of niet?Aangemeld, kijken of het wat is, misschien wel leuk en makkelijk!quote:Op zondag 28 april 2013 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/380600855391739/![]()
![]()
Smaakt dat biertje achteraf extra goed, nietwaar?quote:Op zondag 28 april 2013 22:08 schreef toto73 het volgende:
[..]
Inmiddels al 22 graden... Zal zwaar worden!![]()
![]()
Eerste bericht staat er inquote:Op zondag 28 april 2013 22:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Aangemeld, kijken of het wat is, misschien wel leuk en makkelijk!
Dan nog meer respect (voor zover ik dat nog niet had)!
Is wel het eerste 'grote' wedstrijd. Heb een paar weken geleden mijn eerste wedstrijd gelopen (10km in 49:38 - Leemputtenloop in Rijen). Nu 13km. Streeftempo is rond de 5:05. Maar wanneer het inderdaad 22 graden wordt, zal ik dat wat moeten gaan bijstellen... Niet erg. Uitlopen en blijven (hard)lopen is voor mij het belangrijkste.![]()
Ook aangemeld op Facebook. Ben extra gemotiveerd door dit topic, door endomondo, door vrienden die ook begonnen zijn en dan kan Facebook er ook nog wel bijThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Dat sowiesoquote:Op zondag 28 april 2013 22:10 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Smaakt dat biertje achteraf extra goed, nietwaar?En het vooruitzicht dat ik daarna een week op vakantie ga met ongeveer gelijke temperatuur doet ook al goed
![]()
![]()
Zat daar net op een vlaktezou hier prima kunnen wonen
al zijn de trails bij ons ook prima!
Ja doei.![]()
vlakte? Zie beste bergen verderopquote:Op zondag 28 april 2013 22:24 schreef motorbloempje het volgende:
Zat daar net op een vlaktezou hier prima kunnen wonen
al zijn de trails bij ons ook prima!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Nou, als ik al die omgevingen zo zie, dan is mijne niet eens zo heel bijzonder..
Dit stuk loop ik bijna altijd in m`n route. Over de dijk langs de Maas:
Ik heb me aangemeld op Facebook (Kevin L)![]()
Mijn routes lopen alleen door de stad. Een keer bij m'n ouders door een parkje/rustigere omgeving gelopen. Kan ik dan wel extra van genieten
[ Bericht 86% gewijzigd door Cherryblossom op 28-04-2013 22:57:41 ]![]()
De Maas loopt ook hier langs, erg leuk om met wind tegen over de dijk te rennen!quote:Op zondag 28 april 2013 22:46 schreef Levitas het volgende:
Nou, als ik al die omgevingen zo zie, dan is mijne niet eens zo heel bijzonder..
[ afbeelding ]
Ik heb me aangemeld op Facebook (Kevin L)![]()
Aangemeld met Karin A....quote:Op zondag 28 april 2013 22:03 schreef Dagoduck het volgende:
Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/380600855391739/![]()
Ja geweldigquote:Op zondag 28 april 2013 23:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De Maas loopt ook hier langs, erg leuk om met wind tegen over de dijk te rennen!
Hmm, twijfel.. Na toch wel een zware training vandaag, morgen een kort herstelloopje (<70% van max HR) en dinsdag een kort "normaal" loopje, of gewoon zoals gebruikelijk alleen op dinsdag het normale loopje.
Wat is wijsheid![]()
Al 14 aanmeldingen op de Facebookgroep![]()
Hier trouwens ook nog 7 kilometer zeedijk, hier lopen we vooral in de winter als het 's avonds donker is, we starten dan met de groep ook niet bij het bos maar bij een sportpark in de stad zelf en lopen meer over verlichte padenFoto is maar een klein stukje van de dijk
Wat een mooie loopomgevingen hebben jullie allemaal zeg!Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
quote:Op zondag 28 april 2013 22:46 schreef Levitas het volgende:
[ afbeelding ]Hendrik Marsman zou trots op je zijn geweestquote:Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Vanmiddag na mijn werk in het panbos lopen, hopen dat ik niet verdwaal
En donderdag ga ik bij Daywalk3r in het bos/op de hei lopen.
Wordt een goede hardloopweek!
* De_kluizenaar aangemeld voor facebook groep.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Op naar her zwembad...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Thanks! Hoop echt zo dat t rustig is!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zwem ze guppers!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooi ding, die Suunto Ambit 2:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2F means you're fucked![]()
Het is meivakantie toch? Maar dan is het zo vroeg vast nog niet drukquote:Op maandag 29 april 2013 06:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Thanks! Hoop echt zo dat t rustig is!Have fun!
Vandaag een vrije dag om te tuinieren (groot onderhoud), dadelijk de kleine naar het kinderdagverblijf en dan kan ik beginnen.
En morgenavond gaat de training niet door, dus ga ik woensdagmorgen zelf even hobbelen.![]()
Ik vind die ook 2S wel erg mooi en de adviesprijs ook iets prettigerquote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2. Alleen is die ook weer te groot..
Ik kan wel aan m'n benen voelen dat ik gisteren niet op asfalt heb gelopenMisschien dat ik de auto zondag pas terugbreng in plaats van vrijdag, dan kan ik dit weekend weer naar het bos
![]()
![]()
Wauw, mooie foto's zie ik langskomen.![]()
Ik heb me trws ook aangemeld voor het clubje, maar vraag me eigenlijk tegelijkertijd af wat de toegevoegde waarde is.Alles kan toch ook hier? Er is al zo veel om bij te houden.
Ik heb gisteren een rondje van 40mins gedaan en dan moet volgende week in het weekend de 10k gaan plaats vinden.
Oh, sh*t... bedenk me ineens dat we dan een weekend bij vrienden zijn dus ik moet even goed van te voren een route gaan puzzelen.
***![]()
Ik moest net wel even grinniken trouwens. Al het gehamer hier over goed schoeisel etc. etc.
Dit zijn de benen van mijn (marathonlopende) neef:
Hier heeft hij gisteren 18,5km op gelopen.![]()
![]()
Ik vind het er zo níet comfortabel uit zien!
***![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2dat filmpje
Wie wil er een Garmin 610 hebben?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Geef maar hoorquote:Op maandag 29 april 2013 08:24 schreef slacker_nl het volgende:
[..]dat filmpje
Wie wil er een Garmin 610 hebben?
![]()
![]()
Pass mij die doekoe dan.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Zo, dat was prettig![]()
Het was héérlijk rustig in het zwembad, ik had een hele baan voor mezelfVis in het water, lekker is dat. Lekker 80 banen in een uur weggeknald
![]()
Als hardlopen me toch eens zo makkelijk afgingmaar ik kom terug, mark my words
![]()
Nu zodadelijk alleen nog even naar de huisarts en dan de rest van de dag me-time
Voor de geïnteresseerden
Www.virginlondonmarathon.co.uk
Ballot is vannacht open gegaan, en is tegen het eind van de dag wel vol! Loting zelf is in oktober!Ja doei.![]()
Ik heb me maar ingeschreven. Kans is heeeeeeeeeel klein dat het lukt, maar je weet maar nooitquote:Op maandag 29 april 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geïnteresseerden
Www.virginlondonmarathon.co.uk
Ballot is vannacht open gegaan, en is tegen het eind van de dag wel vol! Loting zelf is in oktober!
F means you're fucked![]()
Gisteren heb ik trouwens even geëxperimenteerd met twee hardlooptempo's:
1. Tempo van 10 km/u
2. Tempo van 13 km/u
Het viel me op dat ik bij het lagere tempo na een aantal minuten de behoefte had aantal twee minuten wandelen, aangezien mijn benen wat 'moe' waren.
Bij het iets snellere tempo lag het juist niet aan de benen, maar aan de ademhaling/conditie, waardoor behoefte was aan twee minuten wandelen. Bij het wat snellere tempo had ik - vreemd genoeg - ook zo goed als geen last van lichamelijke klachten, zoals een zeurende heup.
Wellicht komt dit doordat je bij een sneller tempo grotere (en daardoor minder) stappen maakt?![]()
![]()
Heb mezelf ook aangemeld op Facebook!![]()
Merk zelf toch wel dat wanneer ik mijn motivatie een beetje kwijt ben en jullie verhalen lees op dit forum ik gelijk weer zin heb om te gaan lopen. Wil toch even zeggen bedankt daarvoor![]()
Vanavond krijg ik allemaal visite en slapers voor alvast voor morgen erg gezellig maar het lopen gaat er dan geheid bij inschieten. Denk dat ik er vanavond een half uurtje tussen uit glip om een half uurtje te gaan lopen moet kunnen toch?![]()
Fijne dag allemaal!![]()
Ja verdommequote:Op maandag 29 april 2013 07:30 schreef YUR het volgende:
http://www.mudsweattrails.nl/suunto_introduceert_Ambit2S_Ambit2Ik heb de Ambit net.
Maar ik zie niet goed wat het verschil is tussen de ambit 2 en 1 eigenlijk? En de ambit 2 S heeft geen navigatie, barometer enzo.
Ik weet niet hoeveel dunner die ambit S is want de ambit 1 is wel een blok aan je armEn ja navigatie en barometer enzo gebruikt geen hond
![]()
![]()
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger? Ik loop met een trainingsgroep en de trainer zegt dan 85% en als hij dan fluit ofzo gaan we 90% of 95% lopen, verschilt ook per training en we lopen dan zo'n 11 kilometer in 5 kwartier en dan als rust stukjes 70% (is heel rustig aan). Soms na een plaatselijke wedstrijd zoals de Halve Marathon van Den Helder of Den Helder - Schagen is er een week of twee weken rustige training dan lopen we niet harder dan 85%. Dit is wel een mooi systeem omdat niet iedereen dezelfde snelheid heeft. Het is hier trouwens opgedeeld in 3 groepen, de minst snelle meestal een man of 5 á 10, de minder snelle bij mooi weer een man of 30 en de snelle een man of 6 á 10. En je kan dan zelf weten met welke groep je mee gaat, als je bijvoorbeeld net terugkomt van een blessure ga je met een groep lager mee. Hoeft niet, mag wel. Ik zelf loop bij de snellere.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 08:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, dat was prettig![]()
Het was héérlijk rustig in het zwembad, ik had een hele baan voor mezelfVis in het water, lekker is dat. Lekker 80 banen in een uur weggeknald
![]()
Als hardlopen me toch eens zo makkelijk afgingmaar ik kom terug, mark my words
![]()
Nu zodadelijk alleen nog even naar de huisarts en dan de rest van de dag me-timeFier op u!
Dat heb ik ook een beetje. Lekker overzichtelijk om het hier te houden, niet? Maar ik kom zeker wel even nieuwsgierig neuzen straksquote:Op maandag 29 april 2013 08:01 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, mooie foto's zie ik langskomen.![]()
Ik heb me trws ook aangemeld voor het clubje, maar vraag me eigenlijk tegelijkertijd af wat de toegevoegde waarde is.Alles kan toch ook hier? Er is al zo veel om bij te houden.
![]()
![]()
Ik train 2x per week op de baan en dat bestaat altijd uit intervalletjes rennen. Daar ben ik de langzaamste hoor ik bij de langzame van het gemiddelde groepje, maar de snelste van mijn groepje loopt een HM in 1:15, dus echt gemiddeld is dat nu ook weer nietquote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger? Ik loop met een trainingsgroep en de trainer zegt dan 85% en als hij dan fluit ofzo gaan we 90% of 95% lopen, verschilt ook per training en we lopen dan zo'n 11 kilometer in 5 kwartier en dan als rust stukjes 70% (is heel rustig aan). Soms na een plaatselijke wedstrijd zoals de Halve Marathon van Den Helder of Den Helder - Schagen is er een week of twee weken rustige training dan lopen we niet harder dan 85%. Dit is wel een mooi systeem omdat niet iedereen dezelfde snelheid heeft. Het is hier trouwens opgedeeld in 3 groepen, de minst snelle meestal een man of 5 á 10, de minder snelle bij mooi weer een man of 30 en de snelle een man of 6 á 10. En je kan dan zelf weten met welke groep je mee gaat, als je bijvoorbeeld net terugkomt van een blessure ga je met een groep lager mee. Hoeft niet, mag wel. Ik zelf loop bij de snellere.. En ik loop 1x per week een duurloop op een zo stabiel mogelijk tempo, en 1x mag ik doen waar ik zin in heb: iets korter en sneller duurloopje, fartlek, veel korter en sneller loopje of rust.
![]()
Overigens net terug van de sportfysio. Was een soort intake, gratis inloopspreekuur. Was de enige gelukkig (dat mag ook voor dat tijdstip), dus had alle tijd voor me.
N.a.v. mijn verhaal dacht hij meteen aan een lopersknie. Toen op de bank en voelen en BAMMES daar had 'ie ineens de pijnlijke plek te pakken. Ik ging zowat tegen het plafondWat blijkt: het is een spier en die loopt van buitenkant knie naar beneden (m. tibialis anterior). Bleek verdikt op die plek, dus heeft even lekker gekneed (auauauauau
).
Ik werd wel blij van de vraag: wanneer wil je weer gaan lopen? Ik had lopen echt even uit mijn systeem gezet. Afijn, 10x 3 minuten lopen met 2 min wandelen mag dus + dat ik elke avond moet gaan koelen + elke dag oefeningen (o.a. op mijn hakken lopen, op 1 been staan). Daarna wil hij me wel weer "op weg" helpen m.b.v. zo'n mooie fixerende tape. Het komt helemaal goed, volgens hem.
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
Overigens net terug van de sportfysio. Was een soort intake, gratis inloopspreekuur. Was de enige gelukkig (dat mag ook voor dat tijdstip), dus had alle tijd voor me.
N.a.v. mijn verhaal dacht hij meteen aan een lopersknie. Toen op de bank en voelen en BAMMES daar had 'ie ineens de pijnlijke plek te pakken. Ik ging zowat tegen het plafondWat blijkt: het is een spier en die loopt van buitenkant knie naar beneden (m. tibialis anterior). Bleek verdikt op die plek, dus heeft even lekker gekneed (auauauauau
).
Ik werd wel blij van de vraag: wanneer wil je weer gaan lopen? Ik had lopen echt even uit mijn systeem gezet. Afijn, 10x 3 minuten lopen met 2 min wandelen mag dus + dat ik elke avond moet gaan koelen + elke dag oefeningen (o.a. op mijn hakken lopen, op 1 been staan). Daarna wil hij me wel weer "op weg" helpen m.b.v. zo'n mooie fixerende tape. Het komt helemaal goed, volgens hem.
Klinkt goed! 10x 3 minuten lopen is al heeeeeel erg fijn
![]()
![]()
Dat vind ik ook altijd zo leuk van mijn fysio. Hop, hop, hop, HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPPPPPPPPPP!! Ja, dat plekje doet pijn (hihi). Maar positief nieuws!quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
![]()
![]()
De laatste tijd ga ik eigenlijk altijd zonder een specifiek plan op pad. Ik begin altijd rustig en dan kijk ik hoe ik me voel, en of ik zin heb om te versnellen of dat ik een constant tempo blijf lopen. Gerichte intervaltraining doe ik nooit. Als dit überhaupt al nuttig is voor beginners doe ik dat al genoeg bij voetbal. Ik doe wel trailruns voor de afwisseling.quote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger?
Edit: en mooi Quoi. Fijn om in ieder geval een aanknopingspunt te hebben lijkt me.![]()
wie weet lopen we 'samen'quote:Op maandag 29 april 2013 08:48 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb me maar ingeschreven. Kans is heeeeeeeeeel klein dat het lukt, maar je weet maar nooit
Ja doei.![]()
Dat hangt af van het type training. Duurlopen hebben geen snelheidswisselingen, interval, fartlek en familie wel.quote:Op maandag 29 april 2013 09:26 schreef Dagoduck het volgende:
Lopen jullie als je gaat trainen constant één tempo, als een duurloop zeg maar of wisselen jullie het ook af met stukjes sneller en rustiger?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Top zegquote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
fysio's zijn idd gemeen, maar wel voor een goed doel.
Dus je gaat vandaag gelijk lopen?![]()
![]()
Zelfde hier, hoe langzamer ik loop, hoe meer moeite ik heb om de trap op te komen achterafquote:Op maandag 29 april 2013 09:00 schreef GuitarJJ het volgende:
Gisteren heb ik trouwens even geëxperimenteerd met twee hardlooptempo's:
1. Tempo van 10 km/u
2. Tempo van 13 km/u
Het viel me op dat ik bij het lagere tempo na een aantal minuten de behoefte had aantal twee minuten wandelen, aangezien mijn benen wat 'moe' waren.
Bij het iets snellere tempo lag het juist niet aan de benen, maar aan de ademhaling/conditie, waardoor behoefte was aan twee minuten wandelen. Bij het wat snellere tempo had ik - vreemd genoeg - ook zo goed als geen last van lichamelijke klachten, zoals een zeurende heup.
Wellicht komt dit doordat je bij een sneller tempo grotere (en daardoor minder) stappen maakt?.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
klinkt hoopvol!!quote:Op maandag 29 april 2013 09:34 schreef Quoi het volgende:
).
heerlijk dat je gewoon mag blijven hobbelen! dat lijkt me het moeilijkste na een langdurige blessure, weer je schoenen aan trekken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Quoigoed nieuws!! Lekker weer beginnen
Zin in vanavond: Lekker 2 rondjes rennen door de binnenstad van Amersfoort, met als bijzonderheid dat we dwars door de Joriskerk rennen. En na afloop feesten![]()
![]()
Dit wordt trouwens de eerste keer dat ik 2 dagen achter elkaar loop. Ik ben benieuwd hoe dat aanvoelt.![]()
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 29 april 2013 10:08 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
klinkt hoopvol!!
heerlijk dat je gewoon mag blijven hobbelen! dat lijkt me het moeilijkste na een langdurige blessure, weer je schoenen aan trekken![]()
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Thanks all! Ik moet het trouwens eerst zien, dan geloven. GotC nee niet vandaagIs nu best gevoelig. Morgen misschien eventjes
GlenHighland, een rondje om door de kerk, wat leuk!![]()
Ik vond dat na twee maanden al lastig. Wetende dat je beter kan (of eigenlijk kon) vanaf 0 beginnen is bijna deprimerend. Zo heb ik het tenminste ervaren (lees: zo ervaar ik het).quote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnen![]()
![]()
Je kunt je nieuwe badpak nog een keer aantrekken Quoi
Mwah, na 3 maanden was ik alleen maar blij weer te beginnenquote:Op maandag 29 april 2013 10:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
laten we zeggen, als je bijv. een half jaar geblesseerd bent geweest kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om weer de motivatie te vinden om op, zo goed als, nul te beginnenMaar zal wel per persoon verschillen.
![]()
Ja, ik was ook blij dat ik weer mocht beginnen. Ik vond het wel k*t (maar begrijpelijk) dat ik weer vanaf 0 moest beginnen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Mwah, na 3 maanden was ik alleen maar blij weer te beginnenMaar zal wel per persoon verschillen.
![]()
![]()
Ja, haha. Is echt zo typisch. Ik wil altijd meteen aan de slag. Net als met dat zwemmenquote:Op maandag 29 april 2013 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt je nieuwe badpak nog een keer aantrekken QuoiMaar ik merkte wel dat het erg goed is voor je *ahum* core *ahum* romp stabiliteit, rug en buikspieren, dus ik houd het er zeker in!
Heb jij nou trouwens 80 baantjes achter elkaar gezwommen?![]()
Pfoe, dat ziet er inderdaad echt niet comfortabel uit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is eigenlijkquote:Op maandag 29 april 2013 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moest net wel even grinniken trouwens. Al het gehamer hier over goed schoeisel etc. etc.
[ afbeelding ]
![]()
Dus het is toch niet zo raar dat ik zoveel moeite had om langzamer te gaan lopen. Ik denk dat we allemaal iets van een "natuurlijk" tempo hebben wat goed aanvoelt. Zowel sneller als langzamer lopen dan die snelheid wordt zwaarder.quote:Op maandag 29 april 2013 10:07 schreef Onama het volgende:
[..]
Zelfde hier, hoe langzamer ik loop, hoe meer moeite ik heb om de trap op te komen achteraf.
Ik merk dat ook tijdens m`n LDL. Ik begin bewust wat rustiger, maar merk wel dat ik vrij snel (na 1 of 2 km) wat sneller ga lopen, omdat dit veel natuurlijker (en dus fijner) aanvoelt![]()
Ervaringsdeskundige!
Het moeilijkste voor mij was het accepteren dat je niet kan/mag lopen, daarna wordt het deprimerend omdat je gewoon op de kalender kan zien wanneer je mag lopen, pas over zoveeeeeeeeeeeeeeeeel maanden. Maar als je langdurig geblesseerd bent, heb je tijd zat om dat te gaan accepteren, je kan er toch weinig aan veranderen. Je lichaam kan niet, simpel en eerder beginnen is niet wijs.
En daarna leef je toe naar het moment dat je weer mag beginnen. Dan is zelfs beginnen aan een beginnersschema een megamijlpaal om te halen.
Die frustratie zit vooral in het begin van je blessureperiode, als je alles nog een plekje moet geven. Het geeft je zelfs een doel uiteindelijk, dan *kruist aan in agenda* wil ik weer zoveel kilometer kunnen lopen. En dan kan je daar langzaam naar toe werken.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zou waarschijnlijk in die eerste weken zo chagrijnig worden dat ik ga leven op bier en pizza, waardoor ik binnen 3 weken m'n conditie om zeep geholpen heb. Beginnersschema is dan wel weer te doen. Als je dat niet doet lijkt het me zooo frustrerend, dat je conditie door wil maar je benen niet kunnen
Ik vind de eerste 4 of 5km van een LDL altijd heel vervelend, dat lage tempo lijkt me dan veel meer uit te putten dan een hoger tempo. Na 5km is dat lage tempo dan eigenlijk wel weer prima. Het lijkt mij dat het goed voor je is om ook op zo'n oncomfortabel tempo te trainen, zodat het vanzelf comfortabeler aan gaat voelen. Dan train je toch weer andere dingen dan dat je altijd op een sneller tempo loopt, anders zou het wel gewoon makkelijk moeten gaan.quote:Op maandag 29 april 2013 10:22 schreef Levitas het volgende:
[..]
Pfoe, dat ziet er inderdaad echt niet comfortabel uit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is eigenlijk
[..]
Dus het is toch niet zo raar dat ik zoveel moeite had om langzamer te gaan lopen. Ik denk dat we allemaal iets van een "natuurlijk" tempo hebben wat goed aanvoelt. Zowel sneller als langzamer lopen dan die snelheid wordt zwaarder.
Ik merk dat ook tijdens m`n LDL. Ik begin bewust wat rustiger, maar merk wel dat ik vrij snel (na 1 of 2 km) wat sneller ga lopen, omdat dit veel natuurlijker (en dus fijner) aanvoelt![]()
Huaraches, tarahumara die hier ook nog even rondhing had die dingen ook inderdaad. Net een stapje boven echt blootsvoets. Die heb ik al een tijdje niet meer gezien trouwens. Maar het rent wel fijn op je blote voeten, alleen moet je ook weer erg rustig opbouwen.quote:Op maandag 29 april 2013 08:09 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ik heb de afgelopen dagen sochtends m`n hartslag meter omgedaan, om eens te kijken wat m`n hartslag in rust gemiddeld is. Kom uit op een gemiddelde van 49 bpm.
Wil nog een keer zo`n max HR test laten doen bij de sportarts (of misschien zelf?), dan krijg ik zelf een veel accurater beeld van de intensiteit van m`n trainingen en kan ik ook veel bewuster gaan lopen![]()
Hier.. Geen idee eigenlijk. In een ander topic in MUZ waren o.a organisatoren en een aantal artiesten ook en die konden natuurlijk niet open en bloot alles op FOK! zetten (Google enzo), dus daarvoor hadden we een gesloten FB groep, waarin ze dat wel konden posten.quote:Op maandag 29 april 2013 10:29 schreef YUR het volgende:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een FB-groep?![]()
Niks, behalve even gluren hoe iedereen eruitzietquote:Op maandag 29 april 2013 10:29 schreef YUR het volgende:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een FB-groep?Ik hoop ook dat we alles gezellig hiero houden
![]()
![]()
Quoi,hoop dat je het lopen snel weer op kunt pakken.
En gup heldin! Zoveel baantjes op de vroege ochtend.
Ik heb dus gister de chi-running clinic gedaan en vond het erg leerzaam .
We begonnen met een stukje theorie, daarna op Nike free schoenen het park in.
Wat oefeningen gedaan voor een juiste houding, toen stukje lopen vanuit de 'juiste' begin positie.
Ik dacht eigenlijk dat je op je voorvoet moest landen maar er werd gezegd dat het niet heel erg uitmaakt hoe je land, maar dat het er vooral om gaat waar je je voeten neerzet.
In dit geval dus onder je lichaam.
Dat voelt best raar omdat je dan het gevoel hebt dat je benen achter je lichaam aankomen, maar het voelt ook wel heel ontspannen.
We hebben ook nog een stukje met een metronoom gelopen, waarbij het de bedoeling was dat je verschillende tempo's liep met hetzelfde aantal stappen.
Ik vond het wel leerzaam en hoewel het natuurlijk veel te kort was om de techniek echt onder de knie te krijgen, heb ik voor mezelf wel wat puntjes om op te letten.
Ik ben daarna zelf nog een rondje gaan lopen op m'n eigen schoenen en dat was zo gek! Die voelden ineens zo lomp en zwaar aan m'n voeten.
Eigenlijk niet heel raar want toen ik deze schoenen kocht was ik 10 kilo zwaarder bedenk ik me nu.
[ Bericht 4% gewijzigd door Shravani op 29-04-2013 10:59:03 ]![]()
Lijkt me ook. Vroeger moest ik altijd heel stil zijn in de kerk en nu mag ik er doorheen rennenquote:Op maandag 29 april 2013 10:15 schreef Quoi het volgende:
GlenHighland, een rondje om door de kerk, wat leuk!![]()
![]()
Die toegevoegde waarde moet zich nog bewijzen denk ik. Al kan ik me best voorstellen dat je bepaalde dingen niet wilt delen onder je Fok! account, maar er wel comfortabel mee zou zijn om in de Facebook groep te gooien. Dan wordt het weer wat waardevoller.quote:Op maandag 29 april 2013 10:29 schreef YUR het volgende:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van een FB-groep?The sun in your Eyes
Mwa...ik blijf wel gewoon hier hangen. Beetje onzinnig om op twee plaatsen met dezelfde groep mensen over dezelfde dingen te praten.F means you're fucked![]()
Hier nog zo één.quote:Op maandag 29 april 2013 10:47 schreef Shravani het volgende:
Ik zie ook de meerwaarde niet van een FB groep eigenlijk, kan het hier al amper bijhouden.
Het lezen kan ik al bijna niet bijhouden en aan posten kom ik al helemaal niet vaak toe.
Ook nog een FB groep bijhouden gaat me echt niet lukken![]()
![]()
Want het verschil is...? Mensen gaan dan wel foto's van blaren onder hun teen laten zien (hoi Gupquote:Op maandag 29 april 2013 10:44 schreef Onama het volgende:
[..]
Die toegevoegde waarde moet zich nog bewijzen denk ik. Al kan ik me best voorstellen dat je bepaalde dingen niet wilt delen onder je Fok! account, maar er wel comfortabel mee zou zijn om in de Facebook groep te gooien. Dan wordt het weer wat waardevoller.)
@ Tilburg lopers van a.s zondag:
Het is nu nog zinloos om weeronline o.i.d in de gaten te houden. Waar gisteren nog 23 graden voorspeld was, staat er vandaag alweer 16 graden. Ik denk dat we donderdag of vrijdag pas een redelijke indicatie krijgen van het weer.
En wat voor weer dan ook, we gaan toch lopen!![]()
![]()
Ik moet trouwens - zodra ik weer ga lopen - er van de fysio op letten hoe ik mijn voet neerzet. Ik moet 'm gewoon een beetje laten "vallen" en niet mijn tenen omhoog trekken. Geen idee of ik dat deed trouwens, dat soort dingen gaan vaak ongemerkt...
ZEKER weten trouwens dat die beste meneer de juiste plek te pakken had. Het is nu best wat verdikt & pijnlijk. Fijn: duidelijkheid.![]()
Beter dat dat nu duidelijk is: werken aan herstelquote:Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef Quoi het volgende:
Ik moet trouwens - zodra ik weer ga lopen - er van de fysio op letten hoe ik mijn voet neerzet. Ik moet 'm gewoon een beetje laten "vallen" en niet mijn tenen omhoog trekken. Geen idee of ik dat deed trouwens, dat soort dingen gaan vaak ongemerkt...
ZEKER weten trouwens dat die beste meneer de juiste plek te pakken had. Het is nu best wat verdikt & pijnlijk. Fijn: duidelijkheid.![]()
![]()
Ik heb mijn nieuwsgierige ikje aan de kant geschoven en me weer uitgeschreven uit de groep.Ik hou het hier al amper bij.
***![]()
Niemand verplicht je het te gebruiken natuurlijk.quote:Op maandag 29 april 2013 10:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Want het verschil is...? Mensen gaan dan wel foto's van blaren onder hun teen laten zien (hoi Gup)
Maar er zijn dingen die ik niet deel in dit topic omdat er een hele boel mensen alleen maar meelezen hier, inclusief bekenden van mij. Ik open dit topic sowieso vaker dan mijn Facebook.
Niemand die het als vervanging ziet, eerder als een besloten plekje waar de vaste posters de gezichten achter de accounts kunnen bekijken.The sun in your Eyes
Hij schrijft nu dit:quote:Op maandag 29 april 2013 10:22 schreef Levitas het volgende:
[..]
Pfoe, dat ziet er inderdaad echt niet comfortabel uit. Ik kan me ook niet voorstellen dat het gezond is eigenlijk
"Dit zijn dus geen slippers maar huaraches. Indianen in Mexico rennen hier al eeuwen op en leggen daar enorme afstanden mee af. Je zult het niet geloven maar dit loopt dus heel lekker. De vering zit niet meer in je schoeisel maar in je voeten en benen."
Tsja... ik weet het niet hoor.
Iig ligt mijn gewicht op dit moment veel te hoog voor zulke dingen.
***![]()
Ik blijf liever hier posten dan nog in een aparte groep. Ben toch mezelf hier en zou niks anders posten
. Heb ook al een aardig groepje van hier op FB.
![]()
Alvast veel succes!!!quote:Op maandag 29 april 2013 10:42 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Vroeger moest ik altijd heel stil zijn in de kerk en nu mag ik er doorheen rennen
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb nog nooit gehoord van door de kerk lopen.
Zou nog iets voor mij zijn, ik kan nog altijd niet stilzitten in de kerk
Ik heb ooit een paraplu geopend in de kerk
Btw, ik ga misschien een tweede paar schoenen halen. Dan kan ik eens afwisselen.
Ik ga m'n eigen schema maken maar moet nog zien hoe ik dat ga doen. Ik heb veel aan de links in de OP.Werewolf![]()
https://joindiaspora.com/ ?quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niemand anders die morgen meeloopt in Roermond? Heb tot nu toe bij iedere loop Fokkers kunnen spreken...The sun in your Eyes
Het is een loop dwars door de binnenstad van Amersfoort (grachten, steegjes, pleinen, winkelstraten, etc) en de route loopt ook dwars door een kerk. Dus door de hoofdingang naar binnen en via de achterdeur weer naar buiten.quote:Op maandag 29 april 2013 11:48 schreef sararaats het volgende:
[..]
Alvast veel succes!!!
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb nog nooit gehoord van door de kerk lopen.
Zou nog iets voor mij zijn, ik kan nog altijd niet stilzitten in de kerk
Ik heb ooit een paraplu geopend in de kerk
In de informatiemail is wel gevraagd of we een beetje respect willen tonen binnen de kerk.
Die snotrocket zal ik dus maar even ophouden tot ik weer buiten ben![]()
![]()
Voor het pissen de kerk uit!quote:Op maandag 29 april 2013 11:53 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Het is een loop dwars door de binnenstad van Amersfoort (grachten, steegjes, pleinen, winkelstraten, etc) en de route loopt ook dwars door een kerk. Dus door de hoofdingang naar binnen en via de achterdeur weer naar buiten.
In de informatiemail is wel gevraagd of we een beetje respect willen tonen binnen de kerk.
Die snotrocket zal ik dus maar even ophouden tot ik weer buiten benF means you're fucked![]()
Ik zit in een vierde week van mijn schema. Een vierde week betekent gas terug. Ik vind dat de zwaarste weken.
Vanochtend gewoon 40 minuutjes gehobbeld. Mijn benen waren zwaar en het regende. Regen is niet zo erg trouwens, maar ik kon me eigenlijk niet meer herinneren sinds de start van de Bruggenloop in december zoveel over me heen gehad te hebben.
Volgende week donderdag de Golden Ten. Ik heb zin in die 10k.![]()
Daar heb ik inderdaad ook zin in, al zal ik hem waarschijnlijk niet helemaal vol gas gaan lopenquote:Op maandag 29 april 2013 12:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik zit in een vierde week van mijn schema. Een vierde week betekent gas terug. Ik vind dat de zwaarste weken.
Vanochtend gewoon 40 minuutjes gehobbeld. Mijn benen waren zwaar en het regende. Regen is niet zo erg trouwens, maar ik kon me eigenlijk niet meer herinneren sinds de start van de Bruggenloop in december zoveel over me heen gehad te hebben.
Volgende week donderdag de Golden Ten. Ik heb zin in die 10k.F means you're fucked![]()
Volgende week donderdag alquote:Op maandag 29 april 2013 12:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgende week donderdag de Golden Ten. Ik heb zin in die 10k.Voor wat voor tijd ga je?
En die regen bij de start van de Bruggenloop was massive idd..
Me neither YurZet de terrassen maar klaar...
![]()
Ik heb er ook zin in. Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat. eerste 10k weer na mijn blessure. Vooral genieten, denk ik. Tijd gaat toch niet top worden.quote:Op maandag 29 april 2013 12:00 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgende week donderdag de Golden Ten. Ik heb zin in die 10k.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Goed planquote:Op maandag 29 april 2013 12:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Volgende week donderdag alVoor wat voor tijd ga je?
En die regen bij de start van de Bruggenloop was massive idd..
Me neither YurZet de terrassen maar klaar...
Kan jij dat? Niet vol gas?quote:Op maandag 29 april 2013 12:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad ook zin in, al zal ik hem waarschijnlijk niet helemaal vol gas gaan lopen***![]()
Jawelquote:
Ik liep dit jaar bij de CPC, de halve van Naaldwijk en de 10 van The Hague Road Runners PR's op niet vol gas
Maar voorlopig staat mijn lichaam het nog niet toe om vol gas te lopen...F means you're fucked![]()
Dat je lijf een tik krijgt van zo'n afstand wist ik, maar hoe lang kan zoiets na-ebben? Waar heb je nu nog last van? Voor zover je het last mag noemen?quote:Op maandag 29 april 2013 12:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Jawel
Ik liep dit jaar bij de CPC, de halve van Naaldwijk en de 10 van The Hague Road Runners PR's op niet vol gas
Maar voorlopig staat mijn lichaam het nog niet toe om vol gas te lopen...![]()
Over een tijd heb ik nog niet nagedacht. Ik start en zie wel hoe beroerd het gaat. Mijn PR (een zeer bescheiden 52-half) liep ik begin dit jaar onder Siberische omstandigheden, dus het zou sneller moeten kunnen.quote:Op maandag 29 april 2013 12:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
Volgende week donderdag alVoor wat voor tijd ga je?
En die regen bij de start van de Bruggenloop was massive idd..Om een race niet vol gas te kunnen lopen moet je er eigenlijk géén zin in hebben. Dus dat wordt nog knap lastig, zeker als je de ambiance, het meegezogen worden door de overige deelnemers en publiek ook nog moet weerstaan.quote:Op maandag 29 april 2013 12:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar heb ik inderdaad ook zin in, al zal ik hem waarschijnlijk niet helemaal vol gas gaan lopen![]()
Het kan zomaar een maand duren voordat je spieren volledig zijn hersteld. Het valt me eerlijk gezegd alles nog mee. Alleen mijn hamstrings laten me nog regelmatig weten dat ik echt rustig aan moet doen.quote:Op maandag 29 april 2013 12:20 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat je lijf een tik krijgt van zo'n afstand wist ik, maar hoe lang kan zoiets na-ebben? Waar heb je nu nog last van? Voor zover je het last mag noemen?
Ik train dus momenteel wel gewoon, maar waar ik normaal gesproken de groep op sleeptouw neem, bungel ik nu lekker op mijn gemakkie achteraan
Ik heb er echt wel zin in, maar ik heb er nog meer zin in om eind mei de halve van Edinburgh zonder problemen te kunnen lopenquote:Op maandag 29 april 2013 12:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Over een tijd heb ik nog niet nagedacht. Ik start en zie wel hoe beroerd het gaat. Mijn PR (een zeer bescheiden 52-half) liep ik begin dit jaar onder Siberische omstandigheden, dus het zou sneller moeten kunnen.
[..]
Om een race niet vol gas te kunnen lopen moet je er eigenlijk géén zin in hebben. Dus dat wordt nog knap lastig, zeker als je de ambiance, het meegezogen worden door de overige deelnemers en publiek ook nog moet weerstaan.
En inmiddels heb ik al vaak zat met een startnummer op mijn buik rondgelopen om me niet zomaar mee te laten slepenF means you're fucked![]()
Ohaiquote:Op maandag 29 april 2013 10:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Want het verschil is...? Mensen gaan dan wel foto's van blaren onder hun teen laten zien (hoi Gup)
Die foto stond nog wel onder een spoiler![]()
En dat kan niet op Facebook!quote:Op maandag 29 april 2013 12:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Die foto stond nog wel onder een spoiler![]()
Nee! Dan is het gewoon -BAM- in your face!quote:
Een mummiepak!quote:Op maandag 29 april 2013 12:26 schreef Quoi het volgende:
Best stoer om dan binnenkort met dezes te lopen![]()
[ afbeelding ]
Boel is aardig geirriteerd hier. Vanavond meteen koelen maarF means you're fucked![]()
Leuke Adidas setjes bij de Run2day! Jammer dat zo'n broekje mij niet zit[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
And now we wait...quote:Virgin London Marathon
Wow! – what a response! The ballot for the 2014 Virgin Money London Marathon is now CLOSED. We wish you the best of luck and hope to see you in the 2014 race!F means you're fucked![]()
Oké, ik wil vandaag een heeeel rustig herstelloopje doen, even de spiertjes laten ontspannen i.p.v inspannen. Wil dit op hartslag gaan doen, maar besef me nu dat ik helemaal geen idee heb wat nou optimaal is..
Dus aan jullie de vraag: Hoe lang en in welke (hartslag) zone is het verstandig om een herstelloopje te doen?![]()
Zit er nu heel voorzichtig aan te denken om in maart met de CPC me in te schrijven voor een HM. Tijd zat om zo rustig op te bouwen dan. Volgens mij wilden nog een paar anderen dat ook. Eens ff met trainer praten volgende week. Er zou toch e.e.a. veranderen in de loopgroepen en hij wilde me toch al doorschuiven naar snellere groep.![]()
Half uurtje, laagste hartslagzonequote:Op maandag 29 april 2013 12:34 schreef Levitas het volgende:
Oké, ik wil vandaag een heeeel rustig herstelloopje doen, even de spiertjes laten ontspannen i.p.v inspannen. Wil dit op hartslag gaan doen, maar besef me nu dat ik helemaal geen idee heb wat nou optimaal is..
Dus aan jullie de vraag: Hoe lang en in welke (hartslag) zone is het verstandig om een herstelloopje te doen?F means you're fucked![]()
Nu zit je dus in de grabbelton, en daar blijf je dan zitten tot aan de uiteindelijke loting? Spannendquote:
Zo, avatar is vast in de stemming voor morgen
Afstand was het niet. Zowel yur als ikhebben zeker de laatste 10 km echt het onderste uit de kan gehaald om hem uberhaupt uit te lopen ,en hierdoor eigenlijk ook een hoop gesloopt.quote:Op maandag 29 april 2013 12:20 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat je lijf een tik krijgt van zo'n afstand wist ik, maar hoe lang kan zoiets na-ebben? Waar heb je nu nog last van? Voor zover je het last mag noemen?
Hadden we minder moeite gehad met laatste 10 km was het een stuk makkelijker geweest nu denk ik.
Ik hoopvolgende week toch wel een Ldl van zo'n 21 km te kunen doen. Zit dan op texel namelijk.![]()
Moet je dan niet kiezen tussen afstand of snelheid?quote:Op maandag 29 april 2013 12:35 schreef Arquero het volgende:
Zit er nu heel voorzichtig aan te denken om in maart met de CPC me in te schrijven voor een HM. Tijd zat om zo rustig op te bouwen dan. Volgens mij wilden nog een paar anderen dat ook. Eens ff met trainer praten volgende week. Er zou toch e.e.a. veranderen in de loopgroepen en hij wilde me toch al doorschuiven naar snellere groep.![]()
Eigenlijk best ziek dat we er voor kiezen om ons lichaam zo te belasten, en het nog leuk vinden ook nogquote:Op maandag 29 april 2013 12:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Afstand was het niet. Zowel yur als ikhebben zeker de laatste 10 km echt het onderste uit de kan gehaald om hem uberhaupt uit te lopen ,en hierdoor eigenlijk ook een hoop gesloopt.
Hadden we minder moeite gehad met laatste 10 km was het een stuk makkelijker geweest nu denk ik.
Ik hoopvolgende week toch wel een Ldl van zo'n 21 km te kunen doen. Zit dan op texel namelijk.Wowsers, dat wordt dus een halfuurtje met maximale HR van 117 lopen. Dat is voor mij echt iets nieuws, en zal best lastig zijnquote:Ik wil me ook voor de HM op de CPC 2014 in gaan schrijven. Als ik de HM dan dit jaar niet meer loop, dan loop ik hem daar voor het eerst. Als ik de HM dit jaar wel loop, heb ik een mooie indicatie om op een betere tijd te gaan trainenquote:Op maandag 29 april 2013 12:35 schreef Arquero het volgende:
![]()
Voor zover ik weet niet. Ze wilden de groepen indelen naar doelstelling. Paar mensen wilden gewoon 2 keer per week er ff uit zijn en hoefden dus geen intervallen, heuveltraining enzo. Anderen wilden focus op marathon etc. etc. Is nog niet veel over bekend gemaakt.quote:Op maandag 29 april 2013 12:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Moet je dan niet kiezen tussen afstand of snelheid?
Maar heb wel meerder mensen gesproken die ook wilden gaan trainen voor HM. Maar ff afwachten wat er officieel gemeld wordt vanuit de vereniging.![]()
Ben benieuwd naar de invulling! Wel een tof, realistisch doel voor jequote:Op maandag 29 april 2013 12:50 schreef Arquero het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet. Ze wilden de groepen indelen naar doelstelling. Paar mensen wilden gewoon 2 keer per week er ff uit zijn en hoefden dus geen intervallen, heuveltraining enzo. Anderen wilden focus op marathon etc. etc. Is nog niet veel over bekend gemaakt.
Maar heb wel meerder mensen gesproken die ook wilden gaan trainen voor HM. Maar ff afwachten wat er officieel gemeld wordt vanuit de vereniging.![]()
![]()
Edinburgh is een van de mooiste en leukste steden van Europa. Dat combineren met de mooiste sport moet hemels zijn. Have fun.quote:Op maandag 29 april 2013 12:25 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb er echt wel zin in, maar ik heb er nog meer zin in om eind mei de halve van Edinburgh zonder problemen te kunnen lopen![]()
Dit voorjaar heb ik mijn eigen schema samengesteld. Wat meer vrijheden. Dus niet meer: zo ver en zo snel, maar: zo lang en ongeveer met dat gevoel. Nieuwe prikkels, nieuwe motivatie. Het werkt tot nu toe goed.
Ongeveer 1x per week heb ik ingeruimd voor een zgn Tabata-training. Beetje warmlopen en dan 8 keer 20 seconden sprinten met 10 seconden tussendoor. Afsluiten met cooling down. In totaal ben je dan toch zo'n 35 minuten bezig.
Ik heb deze workout ingeprogrammeerd in mijn Garmin en het is echt de hel. Je bent nog niet klaar met het hijgend verwerken van je eerste 20 seconden doodstrijd of dat horloge begint alweer te piepen dat de volgende serie eraan komt. 10s is echt heel kort. Maar het is wel leuk om te doen.
Goed, uiteindelijk hijg je zo hard dat je bijna vacuüm trekt, maar een kniesoor die daar op let. Overigens doe ik deze training bij voorkeur in een omgeving zonder mensen (dat is onmogelijk in het groene hart).![]()
De LVML was nog erger, dat duurde de hele loop. Al was dat wel een van de leukste wedstrijdjes die ik ooit heb mogen lopen. Jammer alleen dat de organisatie een kapotte liniaal had, want de 5k was honderden meters langer (en dan klopt je gemiddelde snelheid op uitslagen.nl niet en dat is groot menselijk leed).quote:Op maandag 29 april 2013 12:05 schreef Quoi het volgende:
[..]
En die regen bij de start van de Bruggenloop was massive idd..![]()
![]()
Mooie interval grafieken.10 x 400 meter (@3:55-4:10), met rust van 20 seconden wandelen - 400 meter - 20 seconden wandelen.
Moet zeggen dat ik die hartslagband van de Garmin echt heel erg fijn vindt, vergeet regelmatig dat ik hem om heb en dat zegt veel, want nog nooit gehad tot nu toe (had hiervoor een Suunto).
Enige waar ik af en toe mee zit te klooien nog is dat hij workouts niet zo soepel upload naar m'n horloge of hij niet echt lijkt te herkennen wanneer er nieuwe data op staat en je dan maar overal een paar klikt en het dan uit het niets ineens wel lijkt te werken, nou ja, zal wel...
Jack does it in real time...![]()
Die kleur tape had ik ook toen mijn sportfysio mijn achillespees + kuit ging intapen (medical taping).quote:Op maandag 29 april 2013 12:26 schreef Quoi het volgende:
Best stoer om dan binnenkort met dezes te lopen![]()
[ afbeelding ]
Boel is aardig geirriteerd hier. Vanavond meteen koelen maarZij mocht de kleur kiezen, dus koos ze voor die kleur.
Je kan er zonder problemen mee douchen/in bad, in tegenstelling tot de sporttape die je bij de drogist/apotheek kan halen.![]()
Ze plakken het zelfs op babys!quote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die kleur tape had ik ook toen mijn sportfysio mijn achillespees + kuit ging intapen (medical taping).Zij mocht de kleur kiezen, dus koos ze voor die kleur.
Je kan er zonder problemen mee douchen/in bad, in tegenstelling tot de sporttape die je bij de drogist/apotheek kan halen.![]()
![]()
Waarom?![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wel een tof alternatief voor Rotterdam ja.quote:
Ik heb mij maar niet ingeschreven voor de ballot, gek genoeg heb ik net super veel 'zin' om weer direct voor een marathon te gaan, denk dat ik in 2014 voor een najaarsmarathon ga (over 1.5 jaar dus). Berlijn zou dan wel op m'n verlanglijstje staan, weet eigenlijk niet of je daar ook voor moet 'loten'.
Jack does it in real time...![]()
Ik heb roze gehad, op schouder richting nek. Wat een Hel om eraf te halen zeg!quote:Op maandag 29 april 2013 13:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die kleur tape had ik ook toen mijn sportfysio mijn achillespees + kuit ging intapen (medical taping).Zij mocht de kleur kiezen, dus koos ze voor die kleur.
Je kan er zonder problemen mee douchen/in bad, in tegenstelling tot de sporttape die je bij de drogist/apotheek kan halen.Ja hij is leuk!quote:Op maandag 29 april 2013 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Er is trouwens een nieuw tijdschrift geboren in NL, en dat moet natuurlijk getest worden
[ afbeelding ]![]()
Vinnikzielug!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, zeker. Misschien wat te voorzichtig om voor maart pas te kiezen, maar heb geen haastquote:Op maandag 29 april 2013 12:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de invulling! Wel een tof, realistisch doel voor je![]()
![]()
Coolblue: We hebben uw sporthorlogecenter.nl-bestelling ingepakt. We houden u verder op de hoogte via e-mail.
![]()
![]()
Oké, dat herstelloopje voelde me toch een partij nutteloos.. Zelfs een warming up is nog zwaarderM`n hartslag was eerder hoger doordat ik mezelf continu liep te ergeren aan het gepiep van m`n horloge (HR te hoog) dan dat het door "inspanning" kwam..
Ik zie nu ook op Endomondo dat ik de hele tijd in de "Resting" zone zat met m`n hartslag, moet ik dan in de "Warm up" zone tijdens zo`n herstelloop? De HR zones van m`n horloge en Endomondo verschillen ook heel wat. Volgende keer beter die zones van Endomondo aanhouden denk ik, wat dit was 3 keer niks..
http://www.endomondo.com/workouts/182858333/8850231
//Edit
En de GPS heeft lopen trippen als een malle. De route klopt niks van en de hoogte verschillen van -418 meter tot +513 meter
Tot zover mijn negatieve post![]()
Been therequote:Op maandag 29 april 2013 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
De LVML was nog erger, dat duurde de hele loop. Al was dat wel een van de leukste wedstrijdjes die ik ooit heb mogen lopen. Jammer alleen dat de organisatie een kapotte liniaal had, want de 5k was honderden meters langer (en dan klopt je gemiddelde snelheid op uitslagen.nl niet en dat is groot menselijk leed).Was afzien! Een van mijn eerste 10k wedstrijden & meteen superzwaar!
Ik ging net even naar de Bever Sport en ...... ben nu armer![]()
![]()
Vertel, vertel! (het liefst met foto's!)quote:Op maandag 29 april 2013 14:09 schreef Quoi het volgende:
Ik ging net even naar de Bever Sport en ...... ben nu armer![]()
![]()
This post is worthless without picsquote:Op maandag 29 april 2013 14:09 schreef Quoi het volgende:
Ik ging net even naar de Bever Sport en ...... ben nu armer
Heule mooie spulletjes. Zal ff wat posten zodra ik thuis ben...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je enig idee waarom je uberhaupt een herstelloop hebt gedaan?quote:Op maandag 29 april 2013 14:09 schreef Levitas het volgende:
Oké, dat herstelloopje voelde me toch een partij nutteloos.. Zelfs een warming up is nog zwaarderM`n hartslag was eerder hoger doordat ik mezelf continu liep te ergeren aan het gepiep van m`n horloge (HR te hoog) dan dat het door "inspanning" kwam..
Ik zie nu ook op Endomondo dat ik de hele tijd in de "Resting" zone zat met m`n hartslag, moet ik dan in de "Warm up" zone tijdens zo`n herstelloop? De HR zones van m`n horloge en Endomondo verschillen ook heel wat. Volgende keer beter die zones van Endomondo aanhouden denk ik, wat dit was 3 keer niks..
http://www.endomondo.com/workouts/182858333/8850231
//Edit
En de GPS heeft lopen trippen als een malle. De route klopt niks van en de hoogte verschillen van -418 meter tot +513 meter
Tot zover mijn negatieve post
Yup. Ik had alleen geen idee dat het zó langzaam zou moeten.quote:Op maandag 29 april 2013 14:17 schreef YUR het volgende:
Heb je enig idee waarom je uberhaupt een herstelloop hebt gedaan?
Mijn idee van een herstelloop is ontspannen. Misschien is het weer iets waar ik aan zou moeten wennen ofzo, maar dit was alles behalve ontspannen.![]()
nou heb ik er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is dit een beetje de bedoelingquote:Op maandag 29 april 2013 14:09 schreef Levitas het volgende:
Oké, dat herstelloopje voelde me toch een partij nutteloos.. Zelfs een warming up is nog zwaarder![]()
Maar ik kan begrijpen dat je daar geen f*ck aan vindt, dus zeiken daarover mag
En TWC en YUR, ik hoop voor jullie dat jullie snel weer de oude zijnMaar gaan jullie dit geintje nog een keer uithalen om te kijken of het ook kan zonder stukgaan op die laatste 10 km?
Quoi, foto's?En thuis ben je productiever dan op kantoor (ik tenminste wel), dus mag je best even pauzeren om iets leuks te kopen
![]()
![]()
knop omzetten de volgende keer, maar het zal ook al wel schelen dat je nu weet wat je te wachten staat denk ik.quote:Op maandag 29 april 2013 14:20 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yup. Ik had alleen geen idee dat het zó langzaam zou moeten.
Mijn idee van een herstelloop is ontspannen. Misschien is het weer iets waar ik aan zou moeten wennen ofzo, maar dit was alles behalve ontspannen.![]()
Ik "werk" 3/4 dagen per week thuis (studie), maar ik ben hier zo onproductief dat ik steeds vaker naar m'n werk ga om te studeren(eigen kantoortje voor 1 dag in de week werken, dus altijd plek
)
![]()
Dan is studie toch weer net wat anders denk ik, want dan heb je alleen jezelf ermee als je niets doet. Als ik niets doe, dan heb ik boze burgers aan de telefoon binnen no time (en terecht).quote:Op maandag 29 april 2013 14:23 schreef hatsaflats het volgende:
Ik "werk" 3/4 dagen per week thuis (studie), maar ik ben hier zo onproductief dat ik steeds vaker naar m'n werk ga om te studeren(eigen kantoortje voor 1 dag in de week werken, dus altijd plek
)
Nu werk ik ook thuis, maar dan voor mezelf (vrij om in de tuin wat te doen), maar ik wordt te veel afgeleid op het moment... dus ik heb alleen nog maar het tuinhek geplaatst.. zodat zoonlief niet van het trapje af kan vallen.![]()
Wat was het dan? Inspannend?quote:Op maandag 29 april 2013 14:20 schreef Levitas het volgende:
[..]
Yup. Ik had alleen geen idee dat het zó langzaam zou moeten.
Mijn idee van een herstelloop is ontspannen. Misschien is het weer iets waar ik aan zou moeten wennen ofzo, maar dit was alles behalve ontspannen.F means you're fucked![]()
Herstelloopjes doe je toch na een wedstrijd en niet zozeer na een LDL? Omdat je die op een rustig tempo doet?
Als het straks droog is wandel ik naar de sportschool en terug. 6.x KM. En dan morgenochtend weer een loopje en daarna "kcals stapelen"
Als je je loopt te ergeren aan van alles en nog wat is het weinig ontspannend natuurlijk. Eerder irritant.quote:![]()
![]()
Nee, het was ook niet inspannend. Ik snap je punt en het zal ook wel aan mij liggen. Misschien was m`n verwachting van een herstelloop ook niet juist. Ik heb me 30 minuten lang lopen ergeren aan het feit dat ik aan het wandelen was maar de beweging van het hardlopen aan het maken was. En dan had ik net een ritme gevonden waarvan ik dacht "Ja, dit is wel een ontspannen ritme", begon het horloge weer te piepen dat ik buiten de HR zone kwam. Het is zeker geen inspanning, maar ik vond het ook geen ontspanning eigenlijk.quote:Ik loop in principe m`n LDL op het tempo waarvan ik hoop ooit m`n wedstrijd op te gaan lopen, zoals m`n schema dat ook voorschrijft. Moet zeggen dat ik me daar niet altijd helemaal aan houd, maar gisteren de 13km gewoon iets te snel gelopen (wedstrijd tempo), vandaar dat ik vandaag een herstelrondje wilde doen Naast het feit dat ik ook gewoon heel graag wilde gaan lopen en dit wel een mooi excuus wasquote:Op maandag 29 april 2013 14:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Herstelloopjes doe je toch na een wedstrijd en niet zozeer na een LDL? Omdat je die op een rustig tempo doet?![]()
![]()
Je hebt in ieder geval precies de reden genoemd waarom ik die hartslagpiepjes uit heb staanquote:Op maandag 29 april 2013 14:40 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nee, het was ook niet inspannend. Ik snap je punt en het zal ook wel aan mij liggen. Misschien was m`n verwachting van een herstelloop ook niet juist. Ik heb me 30 minuten lang lopen ergeren aan het feit dat ik aan het wandelen was maar de beweging van het hardlopen aan het maken was. En dan had ik net een ritme gevonden waarvan ik dacht "Ja, dit is wel een ontspannen ritme", begon het horloge weer te piepen dat ik buiten de HR zone kwam. Het is zeker geen inspanning, maar ik vond het ook geen ontspanning eigenlijk.
[..]
Ik loop in principe m`n LDL op het tempo waarvan ik hoop ooit m`n wedstrijd op te gaan lopen, zoals m`n schema dat ook voorschrijft. Moet zeggen dat ik me daar niet altijd helemaal aan houd, maar gisteren de 13km gewoon iets te snel gelopen (wedstrijd tempo), vandaar dat ik vandaag een herstelrondje wilde doen Naast het feit dat ik ook gewoon heel graag wilde gaan lopen en dit wel een mooi excuus was
Hoe heb je je hartslagzones eigenlijk bepaald?F means you're fucked![]()
In principe loop je je LDL op een tempo waarop je wedstrijd wil lopen en gisteren liep je op wedstrijdtempo? Dus dan liep je toch eigenlijk een goed tempo?quote:Op maandag 29 april 2013 14:40 schreef Levitas het volgende:
[..]
Nee, het was ook niet inspannend. Ik snap je punt en het zal ook wel aan mij liggen. Misschien was m`n verwachting van een herstelloop ook niet juist. Ik heb me 30 minuten lang lopen ergeren aan het feit dat ik aan het wandelen was maar de beweging van het hardlopen aan het maken was. En dan had ik net een ritme gevonden waarvan ik dacht "Ja, dit is wel een ontspannen ritme", begon het horloge weer te piepen dat ik buiten de HR zone kwam. Het is zeker geen inspanning, maar ik vond het ook geen ontspanning eigenlijk.
[..]
Ik loop in principe m`n LDL op het tempo waarvan ik hoop ooit m`n wedstrijd op te gaan lopen, zoals m`n schema dat ook voorschrijft. Moet zeggen dat ik me daar niet altijd helemaal aan houd, maar gisteren de 13km gewoon iets te snel gelopen (wedstrijd tempo), vandaar dat ik vandaag een herstelrondje wilde doen Naast het feit dat ik ook gewoon heel graag wilde gaan lopen en dit wel een mooi excuus was
Maar aan je reactie van gisteren was af te leiden dat je eigenlijk boven wedstrijdtempo liep.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar dan is het toch een DL en geen LDL meer... LDL hobbel je doorgaans flink onder wedstrijdtempo, want de eerste L is van Langzaam![]()
![]()
En als je 13km op je wedstrijdtempo traint (of eigenlijk nog iets sneller dan dat zelfs..), dan is dat zeker je beoogde tempo voor een halve marathon of langer?F means you're fucked![]()
@Daywalk3r:
Ten eerste heb ik nog geen wedstrijden gelopen, dus ik vind het vrij lastig om een (realistische) streeftijd/ wedstrijd tempo te bepalen. Ik ben uitgegaan van zo`n 6:00 min/km en dat houd ik aan als wedstrijd tempo. Die 13km heb ik op 5:50 min/km gelopen, en dus iets boven wedstrijdtempo.Op dit moment heb ik geen beoogde tempo/eindtijd voor een halve marathon. Uitlopen zou op dit moment prioriteit #1 zijn, en daar ben ik dan ook naartoe aan het trainen. Om die 21km uit te kunnen lopen, niet zozeer een bepaalde tijd neer te zetten.quote:Op maandag 29 april 2013 14:57 schreef YUR het volgende:
En als je 13km op je wedstrijdtempo traint (of eigenlijk nog iets sneller dan dat zelfs..), dan is dat zeker je beoogde tempo voor een halve marathon of langer?
Wat ik dus eigenlijk met m`n huidige schema probeer te bereiken, is de afstand steeds groter te maken en dit vol te houden.![]()
Dat. LDL is voor minimaal 45 minuten langzaam te rennen.quote:Op maandag 29 april 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
Maar dan is het toch een DL en geen LDL meer... LDL hobbel je doorgaans flink onder wedstrijdtempo, want de eerste L is van LangzaamIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 14:54 schreef hatsaflats het volgende:
Maar dan is het toch een DL en geen LDL meer... LDL hobbel je doorgaans flink onder wedstrijdtempo, want de eerste L is van Langzaam![]()
![]()
Really? Ik dacht altijd dat het stond voor "Lange DuurLoop"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oké, ik voel me nu vrij debiel![]()
![]()
Oh ik dacht dat je al wat wedstrijden had gehad. Ga anders eens een 10K wedstrijdje doen. Dan heb je in ieder geval een richtlijn daarvoor.quote:Op maandag 29 april 2013 15:03 schreef Levitas het volgende:
@Daywalk3r:
Ten eerste heb ik nog geen wedstrijden gelopen, dus ik vind het vrij lastig om een (realistische) streeftijd/ wedstrijd tempo te bepalen. Ik ben uitgegaan van zo`n 6:00 min/km en dat houd ik aan als wedstrijd tempo. Die 13km heb ik op 5:50 min/km gelopen, en dus iets boven wedstrijdtempo.
[..]
Op dit moment heb ik geen beoogde tempo/eindtijd voor een halve marathon. Uitlopen zou op dit moment prioriteit #1 zijn, en daar ben ik dan ook naartoe aan het trainen. Om die 21km uit te kunnen lopen, niet zozeer een bepaalde tijd neer te zetten.
Wat ik dus eigenlijk met m`n huidige schema probeer te bereiken, is de afstand steeds groter te maken en dit vol te houden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zou je aan willen raden om een echt schema te gaan hanteren dat past bij je doelen. Die zijn er genoeg op internet.quote:Op maandag 29 april 2013 15:03 schreef Levitas het volgende:
@Daywalk3r:
Ten eerste heb ik nog geen wedstrijden gelopen, dus ik vind het vrij lastig om een (realistische) streeftijd/ wedstrijd tempo te bepalen. Ik ben uitgegaan van zo`n 6:00 min/km en dat houd ik aan als wedstrijd tempo. Die 13km heb ik op 5:50 min/km gelopen, en dus iets boven wedstrijdtempo.
[..]
Op dit moment heb ik geen beoogde tempo/eindtijd voor een halve marathon. Uitlopen zou op dit moment prioriteit #1 zijn, en daar ben ik dan ook naartoe aan het trainen. Om die 21km uit te kunnen lopen, niet zozeer een bepaalde tijd neer te zetten.
Wat ik dus eigenlijk met m`n huidige schema probeer te bereiken, is de afstand steeds groter te maken en dit vol te houden.
Meer zeg ik er niet over, want jij bent volgens mij nog eigenwijzer dan ikzelf...F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 15:04 schreef Levitas het volgende:
[..]![]()
![]()
Really? Ik dacht altijd dat het stond voor "Lange DuurLoop"
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oké, ik voel me nu vrij debiel![]()
De LDL is voor het vergroten van de afstand en je lijf daaraan te laten wennen, snelheid is dan echt ondergeschikt. Snelheid train je voornamelijk met intervallen/fartlek. Mijn LDL-tempo ligt bijvoorbeeld ongeveer 1,5 minuut onder m'n wedstrijdtempo. Tijdens intervalletjes train ik iets onder/op/boven wedstrijdtempo, ligt eraan wat de trainer bedacht heeft.
![]()
Als je 'boven je wedstrijdtempo' loopt heb je eigenlijk je wedstrijdtempo te laag ingeschat. Want je mag er vanuit gaan dat je tijdens een wedstrijd nog net iets extra's kunt geven.quote:Op maandag 29 april 2013 15:03 schreef Levitas het volgende:
@Daywalk3r:
[..]
Wat ik dus eigenlijk met m`n huidige schema probeer te bereiken, is de afstand steeds groter te maken en dit vol te houden.
En het streven naar alleen maar uitlopen van je eerste HM... dat dacht ik ook steeds. Maar een paar weken voor die HM begon ik me toch wel een streeftijd voor te stellen (die ik vervolgens ruimschoots haalde, want... <zie boven>)
![]()
Je zit volgens mij ook verkeerd te kijken met zones, ik geloof nooit dat jij onder de 110 moet lopen en ik denk dat de anderen daar overheen gelezen hebben. Een herstelloop doe je op ongeveer 65% van je max HS. Volgens chatnrun hartslagzones zou ik tussen de 136 en 149 moeten hebben voor een herstelloop, dit met een min van 45 en een max van 193.quote:Op maandag 29 april 2013 14:40 schreef Levitas het volgende:
[..]
[..]
Dan kan je iets meer ontspannen rustig lopen![]()
![]()
Ik denk meer onwetenheid dan eigenwijsheid. En ik moet bekennen dat het bij mij net zo is. Ik wil wel een HM doen volgend jaar maar ik doe maar watquote:Op maandag 29 april 2013 15:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou je aan willen raden om een echt schema te gaan hanteren dat past bij je doelen. Die zijn er genoeg op internet.
Meer zeg ik er niet over, want jij bent volgens mij nog eigenwijzer dan ikzelf...![]()
Nou wou ik morgenavond naar de atletiekvereniging maar daar komt dus niet wat van vanwege feestdag dus dat zal donderdag of anders zaterdagochtend worden. Daar kunnen ze me vast op weg helpen als ik mijn doelen neerleg enzo.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Je hoeft alleen maar te googlen op "trainingsschema halve marathon".quote:Op maandag 29 april 2013 15:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik denk meer onwetenheid dan eigenwijsheid. En ik moet bekennen dat het bij mij net zo is. Ik wil wel een HM doen volgend jaar maar ik doe maar wat![]()
Nou wou ik morgenavond naar de atletiekvereniging maar daar komt dus niet wat van vanwege feestdag dus dat zal donderdag of anders zaterdagochtend worden. Daar kunnen ze me vast op weg helpen als ik mijn doelen neerleg enzo.
Dus van onwetendheid kan weinig sprake zijn...F means you're fucked![]()
True that. Maar dan moet je nog wel zones weten, en termen (zie opmerking levitas over ldl) enzovoorts. Natuurlijk is dat ook allemaal te vinden op het internet.quote:Op maandag 29 april 2013 15:15 schreef YUR het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te googlen op "trainingsschema halve marathon".
Dus van onwetendheid kan weinig sprake zijn...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Haha, ik ben best eigenwijs van karakter ja, maar dat probeer ik met hardlopen echt wel opzij te zetten. Ik denk dat mijn probleem meer is dat ik niet precies weet wat ik wil (en dus ook niet wat m`n doel is) i.c.m een beetje té ambitieus zijn met eigenlijk te weinig kennis.quote:Op maandag 29 april 2013 15:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zou je aan willen raden om een echt schema te gaan hanteren dat past bij je doelen. Die zijn er genoeg op internet.
Meer zeg ik er niet over, want jij bent volgens mij nog eigenwijzer dan ikzelf...
Toen ik begon aan m`n huidige schema wilde ik 1 ding: De afstand opbouwen. Ik heb toen maar een kant-en-klaar beginnersschema gepakt op Runkeeper om naar de afstand van een HM te trainen. Tot nu toe gaat dat schema - naar mijn idee - best goed. Ik loop de afstanden die ik moet lopen en er zit nog wat speling qua tempo. En eerlijk is eerlijk, ik vind het eigenlijk een beetje zonde om nu met een nieuw schema te beginnen, nu ik bijna op de helft zit en het nog prima gaat.
Nogmaals, ik probeer echt niet eigenwijs te zijn/over te komen en jullie adviezen in de wind te slaan (zeker niet van ervaren lopers zoals jij YUR). Dit soort "discussies" vind ik leerzaam en daar haal ik allerlei dingen uit. Ik denk(!) dat ik gewoon wat te ambitieus ben, en daardoor niet goed weet wat nou precies m`n (realistisch) doel is![]()
Als je het rustig aanpakt kan het ook wel zonder schema, ik heb mijn HM ook zonder schema gedaan, al zou je met een schema en eventueel begeleiding er wat meer uit kunnen halen. Maar bij mij ging het allemaal best goed.quote:Op maandag 29 april 2013 15:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik denk meer onwetenheid dan eigenwijsheid. En ik moet bekennen dat het bij mij net zo is. Ik wil wel een HM doen volgend jaar maar ik doe maar wat![]()
Nou wou ik morgenavond naar de atletiekvereniging maar daar komt dus niet wat van vanwege feestdag dus dat zal donderdag of anders zaterdagochtend worden. Daar kunnen ze me vast op weg helpen als ik mijn doelen neerleg enzo.
Voor als ik volgend jaar een marathon ga lopen ga ik zeker wel aan een schema. Dat is nog wel een vak apart natuurlijk. Al moet ik wel even kijken hoe ik dat ga passen met de 37km Trail in oktober..![]()
Het kan ook zat ja. Poos geleden had ik in mijn hoofd om in ieder geval in September (strongmanrun) rond de 20KM vol te kunnen houden. Dan moet ik die wel kunnen halen en dan is een HM ook wel te doen volgend jaar.quote:Op maandag 29 april 2013 15:20 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als je het rustig aanpakt kan het ook wel zonder schema, ik heb mijn HM ook zonder schema gedaan, al zou je met een schema en eventueel begeleiding er wat meer uit kunnen halen. Maar bij mij ging het allemaal best goed.
Voor als ik volgend jaar een marathon ga lopen ga ik zeker wel aan een schema. Dat is nog wel een vak apart natuurlijk. Al moet ik wel even kijken hoe ik dat ga passen met de 37km Trail in oktober..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Als je in september 20km kunt lopen kun je in oktober vast wel 21km lopenquote:Op maandag 29 april 2013 15:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het kan ook zat ja. Poos geleden had ik in mijn hoofd om in ieder geval in September (strongmanrun) rond de 20KM vol te kunnen houden. Dan moet ik die wel kunnen halen en dan is een HM ook wel te doen volgend jaar.![]()
![]()
Wat is er in Oktober? (naast de 7 Heuvelen)quote:Op maandag 29 april 2013 15:24 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Als je in september 20km kunt lopen kun je in oktober vast wel 21km lopenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Oh, geen idee, maar omdat je "volgend jaar" zeiquote:Op maandag 29 april 2013 15:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat is er in Oktober? (naast de 7 Heuvelen)Er is vast nog wel een HM ergens in het najaar/winter
![]()
![]()
Ja klopt. Maar het lijkt me leuk om de eerste in Enschede te lopen. Daar liep ik 2 weken mijn eerste wedstrijd ooit. Dus dan volgend jaar de HM (en misschien wel het jaar daarna shinen op de Mquote:Op maandag 29 april 2013 15:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oh, geen idee, maar omdat je "volgend jaar" zeiEr is vast nog wel een HM ergens in het najaar/winter
)
http://www.rekreatiesporttwente.nl/?page_id=47quote:Op maandag 29 april 2013 15:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar het lijkt me leuk om de eerste in Enschede te lopen. Daar liep ik 2 weken mijn eerste wedstrijd ooit. Dus dan volgend jaar de HM (en misschien wel het jaar daarna shinen op de M)
En nu moet ik toch echt nog even m'n artikel uitlezen![]()
![]()
6-10 Wijckloop (Trail van 10k of 16k bij Wijk aan Zee)quote:Op maandag 29 april 2013 15:25 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat is er in Oktober? (naast de 7 Heuvelen)
13-10 Duinentrail Schoorl (14 of 28k)
20-10 Amsterdam Marathon! (ook met HM en 8kmGuard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
www.hardloopkalender.nlquote:Op maandag 29 april 2013 15:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
Amsterdam Marathon! (ook met HM en 8km)
Dit is wel een redelijke site waar grote evenementen wel op staan![]()
En die! Even vergeten (dat ik die ook ga lopenquote:Op maandag 29 april 2013 15:48 schreef Frsh het volgende:
[..]
Amsterdam Marathon! (ook met HM en 8km))
![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En die! Even vergeten (dat ik die ook ga lopen)
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
En die! Even vergeten (dat ik die ook ga lopen)
![]()
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
OK, tussen de leerzame posts door dan even de pica's van mijn aankopen van vanmiddag. Ik ging dus mee naar Bever met mr Q die wat kampeerspulletjes moest. Blijkt: ze hebben daar ook een hele trailrunning hoekIk heb dus een spetterend trail running setje aangeschaft. Gewoon, voor op asfalt
"Veel plezier ermee, in het boekje erbij staat vanalles over trail running, dan kun je je hart ophalen!" zei de verkoopster
én eindelijk een sport-zonnebril
gewoon een beetje om mijn come-back af te dwingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.B. ik ben nogal van het shoppen tegenwoordig, I know...![]()
![]()
1
2[b]06 okt 2013 - [url=http://www.hogeveluwe.nl/nl/zien-doen/hoge-veluwe-loopweekend/hoge-veluwe-loop-2013/517]Hoge Veluwe Loop (Hoge Veluwe)[/url][/b]
[*] Saysem - 37km (trail)
Oh ja, bijna vergeten. Morituri te salutant enzo.![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 15:56 schreef Quoi het volgende:
OK, tussen de leerzame posts door dan even de pica's van mijn aankopen van vanmiddag. Ik ging dus mee naar Bever met mr Q die wat kampeerspulletjes moest. Blijkt: ze hebben daar ook een hele trailrunning hoekIk heb dus een spetterend trail running setje aangeschaft. Gewoon, voor op asfalt
"Veel plezier ermee, in het boekje erbij staat vanalles over trail running, dan kun je je hart ophalen!" zei de verkoopster
Mooooooiii!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.B. ik ben nogal van het shoppen tegenwoordig, I know...
Ik ga eind september weer een poging wagen in schotland.quote:Op maandag 29 april 2013 14:21 schreef Nirak het volgende:
[..]
En TWC en YUR, ik hoop voor jullie dat jullie snel weer de oude zijnMaar gaan jullie dit geintje nog een keer uithalen om te kijken of het ook kan zonder stukgaan op die laatste 10 km?
![]()
Aaarrg, massa-PM-verstuurder is er weer...
Heel mooi jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.B. ik ben nogal van het shoppen tegenwoordig, I know...Voor een sportzonnebril is ie ook nog best tof! Veel zijn zo.. sportief, zegmaar
Over shoppen gesproken: ik ga nu richting stad om een tomtom "voor moederdag" te kopenIk heb af en toe m'n moeders auto te leen (zoals nu) en die heeft geen tomtom en ik wil een tomtom, dus met de moederdagconstructie is tomtom gewoon voor mams, kan ik 'm gebruiken en betalen m'n vader en broer mee
![]()
![]()
Precies, daarom best een uitdaging. Ben dus tevreden! Succes met de tom-tom kopenquote:Op maandag 29 april 2013 16:13 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Heel mooi jaVoor een sportzonnebril is ie ook nog best tof! Veel zijn zo.. sportief, zegmaar
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 april 2013 16:13 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Heel mooi jaVoor een sportzonnebril is ie ook nog best tof! Veel zijn zo.. sportief, zegmaar
Over shoppen gesproken: ik ga nu richting stad om een tomtom "voor moederdag" te kopenIk heb af en toe m'n moeders auto te leen (zoals nu) en die heeft geen tomtom en ik wil een tomtom, dus met de moederdagconstructie is tomtom gewoon voor mams, kan ik 'm gebruiken en betalen m'n vader en broer mee
Zo, weer terug van een weekend hiken in Schotland, was een hele ervaring op zich en hoop dat de paar blaartjes komende zondag genoeg hersteld zijn voor de HM in Tilburg.
En in het 'bos' gedeelte van de hike ook nog genoeg trail runners gezien
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Geen idee, heb PM's uitgezet.quote:Op maandag 29 april 2013 16:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Aaarrg, massa-PM-verstuurder is er weer...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Eigenlijk wil ik ook gezonder gaan eten. Naast het sporten. Mijn spieren worden misschien wel steeds sterker, maar daar zie je natuurlijk niks van als er nog een laagje vet overheen ligt.
Eerst lette ik juist altijd op wat ik at. Maar sinds ik hardloop (is dat een zin?) ben ik volgens mij juist ongezonder gaan eten, "omdat ik toch sport"
Maar het lastige vind ik, ik drink al geen frisdrank, eet nauwelijks fastfood, eet bijna niks uit pakjes en zakjes, snoep niet veel, eet wel tussendoortjes en al die andere "makkelijke tips" om gezonder te eten doe ik ook al. Maar ik wil nou ook niet "op dieet", dan denk ik aan crashen en honger en vies/saai eten. Het is zo lastig als je toch al redelijk gezond eet.
Ik denk dat ik vanavond dit eens probeer: shrimp with couscous![]()
Een dieet is niets meer of minder dan een aanpassing in je voedingspatroon. Dus dat is niet gelijk crashen of alleen maar vloeibaar of whatever.quote:Op maandag 29 april 2013 17:21 schreef Cherryblossom het volgende:
Eigenlijk wil ik ook gezonder gaan eten. Naast het sporten. Mijn spieren worden misschien wel steeds sterker, maar daar zie je natuurlijk niks van als er nog een laagje vet overheen ligt.
Eerst lette ik juist altijd op wat ik at. Maar sinds ik hardloop (is dat een zin?) ben ik volgens mij juist ongezonder gaan eten, "omdat ik toch sport"
Maar het lastige vind ik, ik drink al geen frisdrank, eet nauwelijks fastfood, eet bijna niks uit pakjes en zakjes, snoep niet veel, eet wel tussendoortjes en al die andere "makkelijke tips" om gezonder te eten doe ik ook al. Maar ik wil nou ook niet "op dieet", dan denk ik aan crashen en honger en vies/saai eten. Het is zo lastig als je toch al redelijk gezond eet.
Ik denk dat ik vanavond dit eens probeer: shrimp with couscousJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Net terug vd fysio, in overleg besloten om de komende twee weken niet te lopen en te focussen op kracht- en balansoefeningen (en lopen de op crosstrainer) en dan weer op nul beginnen. Of zal ik ook Start to Swim gaan oppakken?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vautje!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Gezonder eten betekend niet minder eten..quote:Op maandag 29 april 2013 17:29 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben bang dat als ik gezonder ga eten ik van de graat val.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Done. Sterkte aan de nabestaanden.quote:Op maandag 29 april 2013 15:57 schreef Saysem het volgende:
[ code verwijderd ]
Oh ja, bijna vergeten. Morituri te salutant enzo.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
In tegendeel vaak.quote:Op maandag 29 april 2013 17:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Gezonder eten betekend niet minder eten..Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ben begonnen met lezen in Loop jezelf slank, van vrouwlief gekregen.
Daain staat eigenlijk dat je dus gewoon moet eten, maar geleidelijk aan je voedingspatroon moet aanpassen en zo moet houden. Dus niet crashen inderdaad, want daarvaan gaat je stofwisseling in de slaapstand en zodra je weer "normaal" gaat eten kom je die kilo's weer snel aan..![]()
Die loop ik ook! Vet! Hoeveel loop jij nu qua km's en nog van plan om er wat extra voor fe doen, schema of iets dergelijks?quote:Op maandag 29 april 2013 15:57 schreef Saysem het volgende:
[ code verwijderd ]
Oh ja, bijna vergeten. Morituri te salutant enzo.
Nog meer slachtoffers voor deze prachtige Trail ?![]()
![]()
Normaal gesproken wel, alleen nu ff niet. Wil wel graag een keer samen met jou een mooie trail lopenquote:Op maandag 29 april 2013 18:05 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Die loop ik ook! Vet! Hoeveel loop jij nu qua km's en nog van plan om er wat extra voor fe doen, schema of iets dergelijks?
Nog meer slachtoffers voor deze prachtige Trail ?
Ja op zich in een "dieet" gewoon je eetpatroon ofzo maar ik bedoelde hier "het dieet" als in hoe de meeste mensen het zien, sonja bakkeren of dr franken of noem ze allemaal maar op. Ik wil inderdaad gewoon rustig wat aanpassingen maken. Ik moet dus alleen uitvogelen waar ik dat ga doen.quote:Op maandag 29 april 2013 17:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Een dieet is niets meer of minder dan een aanpassing in je voedingspatroon. Dus dat is niet gelijk crashen of alleen maar vloeibaar of whatever.Crashen is ook niks voor mij. Ik haat honger. En dan even later inderdaad lekker aankomen. Dat boek ga ik eens opzoeken. Dank je!quote:Op maandag 29 april 2013 17:46 schreef Nirak het volgende:
Ik ben begonnen met lezen in Loop jezelf slank, van vrouwlief gekregen.
Daain staat eigenlijk dat je dus gewoon moet eten, maar geleidelijk aan je voedingspatroon moet aanpassen en zo moet houden. Dus niet crashen inderdaad, want daarvaan gaat je stofwisseling in de slaapstand en zodra je weer "normaal" gaat eten kom je die kilo's weer snel aan..![]()
Kom je ook bij de zwemclub ja?quote:Op maandag 29 april 2013 17:38 schreef slacker_nl het volgende:
Net terug vd fysio, in overleg besloten om de komende twee weken niet te lopen en te focussen op kracht- en balansoefeningen (en lopen de op crosstrainer) en dan weer op nul beginnen. Of zal ik ook Start to Swim gaan oppakken?![]()
Waarom dit besluit? Gaat het te snel?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Voet reageerde te heftig de afgelopen twee (hardloop)sessies en ook in rust. Er komt teveel kracht op m'n voet terecht die normaal opgevangen wordt door de spieren. Zodoende.quote:Op maandag 29 april 2013 18:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kom je ook bij de zwemclub ja?![]()
Waarom dit besluit? Gaat het te snel?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Eerst dus weer meer spieren maken?quote:Op maandag 29 april 2013 18:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voet reageerde te heftig de afgelopen twee (hardloop)sessies en ook in rust. Er komt teveel kracht op m'n voet terecht die normaal opgevangen wordt door de spieren. Zodoende.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat wordt dus om de dag legday.quote:Op maandag 29 april 2013 18:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voet reageerde te heftig de afgelopen twee (hardloop)sessies en ook in rust. Er komt teveel kracht op m'n voet terecht die normaal opgevangen wordt door de spieren. Zodoende.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Meer kracht maken ja! Even helemaal terug naar de basis.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Doe SL/SS dus dat is het hoe dan ook alquote:
QSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N.B. ik ben nogal van het shoppen tegenwoordig, I know...!
Ik moest er nog aan denken..wat vond mr.Q van z'n setje??![]()
Wel balen zeg!quote:Op maandag 29 april 2013 18:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voet reageerde te heftig de afgelopen twee (hardloop)sessies en ook in rust. Er komt teveel kracht op m'n voet terecht die normaal opgevangen wordt door de spieren. Zodoende.
Ik moet zo naar een feestje in Amsterdam en ik heb helemaal geen zin. Bleh, Amsterdam. Ik heb wel morgen toch maar een uurtje later afgesproken, zodat ik nog even kan hardlopen![]()
![]()
Stapje terug om later weer twee stapjes vooruit te zettenquote:Op maandag 29 april 2013 18:40 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Meer kracht maken ja! Even helemaal terug naar de basis.![]()
![]()
Morgen lekker een rondje in het bos! En ik spuug op hartslagzones en tempo's. Dan maar niet mijn snelheid verbeteren.![]()
Nou dat bosloopje ging niet echt ok.![]()
Ik had natuurlijk tegen mijzelf gezegd om direct na het werk te gaan lopen in het bos. Route uitgestippeld over de weggetjes in het bos om niet te verdwalen en toch 5.5 km te kunnen lopen. Route opgeschreven, Links, Links, Tsplitsing Rechts, daar links, oversteken bij kruising, etc etc.
Omgekleed bij de auto, telefoontje aan, spibelt om, huppelen.
Eerste bocht door.. 2 wegen voor linksafwelke? Nou ik neem deze.. 300 meter door, hier moet ik ergens rechts, hee een T splitsing, ben ik vast mis gelopen. Ga hier rechts.. kom ik na 400 meter weer 4 wegen tegen.. euh.. deze middelste dan maar.
Uiteindelijk ging ik langzamer lopen en meer om me heen te kijken welke weg naar wat zou leiden en wist ik eigenlijk niet meer waar ik was.
Kijk ik op mijn telefoon.. ben ik vergeten om runkeeper te starten. Geen idee hoever ik nu was, wat mijn snelheid was. Ik gokte een 2 km nog maar ik begon er wel van te balen. Kreeg trek in eten, half verdwaald...
Op gevoel teruggehobbeld naar de auto. Dit gaan we een andere keer nog eens proberen!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Better luck next timequote:Op maandag 29 april 2013 19:00 schreef De_kluizenaar het volgende:
Nou dat bosloopje ging niet echt ok.![]()
Ik had natuurlijk tegen mijzelf gezegd om direct na het werk te gaan lopen in het bos. Route uitgestippeld over de weggetjes in het bos om niet te verdwalen en toch 5.5 km te kunnen lopen. Route opgeschreven, Links, Links, Tsplitsing Rechts, daar links, oversteken bij kruising, etc etc.
Omgekleed bij de auto, telefoontje aan, spibelt om, huppelen.
Eerste bocht door.. 2 wegen voor linksafwelke? Nou ik neem deze.. 300 meter door, hier moet ik ergens rechts, hee een T splitsing, ben ik vast mis gelopen. Ga hier rechts.. kom ik na 400 meter weer 4 wegen tegen.. euh.. deze middelste dan maar.
Uiteindelijk ging ik langzamer lopen en meer om me heen te kijken welke weg naar wat zou leiden en wist ik eigenlijk niet meer waar ik was.
Kijk ik op mijn telefoon.. ben ik vergeten om runkeeper te starten. Geen idee hoever ik nu was, wat mijn snelheid was. Ik gokte een 2 km nog maar ik begon er wel van te balen. Kreeg trek in eten, half verdwaald...
Op gevoel teruggehobbeld naar de auto. Dit gaan we een andere keer nog eens proberen!
Ah geniet van de vakantie!quote:Op maandag 29 april 2013 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Morgen lekker een rondje in het bos! En ik spuug op hartslagzones en tempo's. Dan maar niet mijn snelheid verbeteren.
En hartslagzones/tempo's kunnen enorm handig zijn, mits ze goed worden gebruikt.![]()
![]()
Ja, zoiets heb ik ook want het zag er tof uit en de ondergrond was nieuw voor mij (loop alleen tegels en asfalt). Maar moet ik even wat meer tijd hebben plus die app aanzetten.quote:
Donderdag loop ik in Nijverdal met een maat. Hennig an dan.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hehe. Heanig anquote:Op maandag 29 april 2013 19:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ja, zoiets heb ik ook want het zag er tof uit en de ondergrond was nieuw voor mij (loop alleen tegels en asfalt). Maar moet ik even wat meer tijd hebben plus die app aanzetten.
Donderdag loop ik in Nijverdal met een maat. Hennig an dan.![]()
Dat zeg ikquote:
Gammaquote:
poeh al die tempoverhalen..als ik dat zo lees zit ik ook maar wat aan te kutten
Wedstrijdtempo 12-12,5 per uur, en dan de lange langzame duurloop op 10,5 is niet goed zeker?
![]()
hartslag ben ik al helemaaaaal niet mee bezig.
En toch maak ik aardig progressie, zonder blessures. Eind juli begonnen met 4km rondjes (wel met wandelen) en nu tik ik de 20 al aan. Scheelt misschien dat ik altijd we veel gesport heb enzo..
[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovic83 op 29-04-2013 19:40:18 ]![]()
Ik ben er te lui voorquote:Op maandag 29 april 2013 19:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah geniet van de vakantie!
En hartslagzones/tempo's kunnen enorm handig zijn, mits ze goed worden gebruikt.
En bedankt!![]()
Ik loop ongeveer 10 tijdens een wedstrijd en ongeveer 10 tijdens een LDL. En loop al bijna 2 jaar, dus je doet het hartstikke goedquote:Op maandag 29 april 2013 19:23 schreef Stefanovic83 het volgende:
poeh al die tempoverhalen..als ik dat zo lees zit ik ook maar wat aan te kutten
Wedstrijdtempo 12-12,5 per uur, en dan de lange langzame duuroop op 10,5 is niet goed zeker?
![]()
hartslag ben ik al helemaaaaal niet mee bezig.
En toch maak ik aardig progressie, zonder blessures. Eind juli begonnen met 4km rondjes (wel met wandelen) en nu tik ik de 20 al aan. Scheet misschien dat ik altijd we veel gesport heb enzo..![]()
![]()
Je wilde ook geen wedstrijd lopen...quote:Op maandag 29 april 2013 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben er te lui voor
En bedankt!![]()
Nee hoor, ieder z'n eigen ding. Dat we allemaal lekker en al genietend lopen, dat is het belangrijkste![]()
![]()
En blessurevrij blijven
Ik twijfelde of ik dat erbij wilde zettenquote:Maar denkend aan slacker's tak en mijn stoeptegel: Soms kan je nog zo je best doen maar kan het ineens gebeuren
![]()
![]()
True true. Maar het is fijn als het wel zo is
QFT!quote:Op maandag 29 april 2013 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
True true. Maar het is fijn als het wel zo is![]()
Ik zit m'n nagels te lakken. Rood, wit, blauw en oranje. Ik faal alleen altijd jammerlijk om dat netjes te doen
Hou ik je aanquote:Op maandag 29 april 2013 18:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, alleen nu ff niet. Wil wel graag een keer samen met jou een mooie trail lopenwat vind je van de Ardennen?
![]()
Haha zonder gekheid, een goed idee! Jij doet misschien ook nog de sallandtrail?![]()
Amsterdam is leuk! Behalve dat ik om moest rijden gister en vandaag omdat ze alles hebben afgezet. Booeeequote:Op maandag 29 april 2013 18:50 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Wel balen zeg!
Ik moet zo naar een feestje in Amsterdam en ik heb helemaal geen zin. Bleh, Amsterdam. Ik heb wel morgen toch maar een uurtje later afgesproken, zodat ik nog even kan hardlopen
Wij moeten gewoon gaan hardlopen in de ruimte, hebben we nergens last vanquote:Op maandag 29 april 2013 19:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik dat erbij wilde zettenMaar denkend aan slacker's tak en mijn stoeptegel: Soms kan je nog zo je best doen maar kan het ineens gebeuren
Weet je wel wat er allemaal rond vliegt in de ruimte?!quote:Op maandag 29 april 2013 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wij moeten gewoon gaan hardlopen in de ruimte, hebben we nergens last van
Hoe kun je eigenlijk goed trailrunnen in je eigen omgeving?
Als beginner gewoon in het bos op wandelpaden starten ofzo? Want in NL mag je nergens van de paden af, of is trailrunnen niet perse van de paden af?
Woensdag ga ik denk ik in het bos lopen, dat heb ik nog niet eerder gedaan maar het lijkt me 100x fijner dan op het asfalt![]()
![]()
Aquajoggen op de muziek vanquote:Op maandag 29 april 2013 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wij moeten gewoon gaan hardlopen in de ruimte, hebben we nergens last van![]()
![]()
![]()
Trailrunnen is juist op de paden lopen. Trails zijn paadjes. Wat makkelijk is om te beginnen is bijvoorbeeld een mountainbikeroute opzoeken in de buurt, dat zijn vaak leuke bochtige paadjes met soms ook nog wel wat hoogteverschillen erin enzo. Je hebt daar ook wel wat sites van waar je ze kan vinden, maar zit nu op de mobiel.quote:Op maandag 29 april 2013 19:50 schreef Nirak het volgende:
Als beginner gewoon in het bos op wandelpaden starten ofzo? Want in NL mag je nergens van de paden af, of is trailrunnen niet perse van de paden af?
Woensdag ga ik denk ik in het bos lopen, dat heb ik nog niet eerder gedaan maar het lijkt me 100x fijner dan op het asfalt![]()
theoretisch gezien moet een trail run uit 2 van de 3 volgende voorwaarden voldoen:quote:Op maandag 29 april 2013 19:50 schreef Nirak het volgende:
Woensdag ga ik denk ik in het bos lopen, dat heb ik nog niet eerder gedaan maar het lijkt me 100x fijner dan op het asfalt
natuurlijke omgeving
hoogteverschil
onverhard'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik zit hier al aan de oranjebitterquote:Op maandag 29 april 2013 19:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit m'n nagels te lakken. Rood, wit, blauw en oranje. Ik faal alleen altijd jammerlijk om dat netjes te doen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Jamaar da's niet eerlijk!quote:Op maandag 29 april 2013 20:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik zit hier al aan de oranjebitter
Jaaa, erg leuk. Vooral het shirtquote:Op maandag 29 april 2013 18:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Q!
Ik moest er nog aan denken..wat vond mr.Q van z'n setje??goed dat ik die niet terug heb gehangen!
Ik zit voor het eerst te koelen. Is wel nodig, want de boel is aardig opgezetLekker van die fysio
![]()
@Slacker: over 2 weken dus wél gewoon beginnen met lopenMaar wel een stiekeme tegenvaller...
@RD: cheers!
@Gups: een beetje met je ogen knijpen helpt, dan ziet het er altijd goed uit![]()
![]()
Die weet ik wel te vinden aangezien ik ook wel eens op de mtb het bos in gaquote:Op maandag 29 april 2013 19:56 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Trailrunnen is juist op de paden lopen. Trails zijn paadjes. Wat makkelijk is om te beginnen is bijvoorbeeld een mountainbikeroute opzoeken in de buurt, dat zijn vaak leuke bochtige paadjes met soms ook nog wel wat hoogteverschillen erin enzo. Je hebt daar ook wel wat sites van waar je ze kan vinden, maar zit nu op de mobiel.
Ga ik eens proberen, weet wel een stukje in de buurt van 2,5 km wat in een rondje loopt met bochtjes en hoogteverschil.![]()
Kijk, stukje Reflingse heide en een MTB route die daar doorheen loopt. Ooit getracked met de mtb, hier zie je de hoogteverschillen, maximaal 6 meter, goed te doe denk ik.
Maar nu even kijken of deze route toegangkelijk is, want binnenkort is bloem en tuin en dan sluiten ze dat stuk af...![]()
![]()
Planets!quote:Op maandag 29 april 2013 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet je wel wat er allemaal rond vliegt in de ruimte?!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Aliëns dudequote:
Ach.. 8 september is nog steeds veilig.quote:Op maandag 29 april 2013 20:16 schreef Quoi het volgende:
@Slacker: over 2 weken dus wél gewoon beginnen met lopenMaar wel een stiekeme tegenvaller...
Die mensen in het IIS zijn geen aliens Gupquote:
Says whoquote:Op maandag 29 april 2013 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die mensen in het IIS zijn geen aliens Gup
Oké, dan is het goedquote:
Hmm.. ik had net bedacht eventueel aan de halve in Zwolle mee te gaan doen. Is vandaag de inschrijving geslotenNouja, volgend jaar dan maar. Hoor van verschillende kanten dat dat een leuk loopje is
![]()
![]()
Is wel eens voorbij gekomen. Mooie foto.quote:Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
En mijn lieve zusje gaat voor het eerst een 10k lopen en heeft nr 53. Zelfde startvak. Ze heeft al aangegeven dat ze me evt op haar rug wil nemen. Misschien niet eens zo'n gek idee om saamp te lopenquote:![]()
![]()
vorig jaar daar de halve marathon gelopen daar, een erg mooi gebied en leuke loop. Als ik de week daarvoor niet al een aardige loopje had was het zeker een leuke geweest.quote:Op maandag 29 april 2013 18:05 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Die loop ik ook! Vet! Hoeveel loop jij nu qua km's en nog van plan om er wat extra voor fe doen, schema of iets dergelijks?
Nog meer slachtoffers voor deze prachtige Trail ?![]()
Wat ga je lopen bij de sallandtrail? Ik wil dan misschien de 25km doen.quote:Op maandag 29 april 2013 19:44 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hou ik je aanwat vind je van de Ardennen?
![]()
Haha zonder gekheid, een goed idee! Jij doet misschien ook nog de sallandtrail?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik weet dat de M niet hetzelfde is als 2x de HM, maar ik probeer te ontdekken, me voor te stellen, wat het dan wel isVandaar deze vragen:
Stel, je loopt de halve marathon onder de 1.55. Hoeveel maanden/jaar heb je dan gemiddeld nodig om door te trainen tot je een marathon kunt uitlopen?
En kun je -gemidded genomen- stellen dat bij xx tijd op de HM, je de hele goed door zou moeten komen? Welke tijd is dat dan?
En wat ik ook nog steeds niet helemaal begrijp; waarom standaard maar trainen tot ongeveer 32 km, terwij het zwaarste deel daarna komt? Het moeiijkste deel train je dus niet, dat voelt zo onlogischIk snap dat je dat stukje van 32 naar 42 km misschien maar 4x per jaar kan trainen, maar waarom niet dat geduld hebben en dat stukje wél trainen?
Wie legt mij de geheimen en het fenomeen marathon uit?![]()
![]()
Je tijd op de HM zegt niet zoveel over óf je een hele M uit kunt lopen en hoelang je daar over bezig bent; dat is niet noodzakelijk langer of korter dan wanneer je de HM in 2 uur en 15 minuten doet; dan kun je óók trainen naar een M, en ook dan zal je snelheid op die M lager liggen als bij de persoon die de HM sneller dan jij doet, maargoed.Ja doei.![]()
Vaak wordt 13 weken als minimum gezien om een M te kunnen lopen als je eenmaal een HM in de benen hebt. Het idee van tot 35 (of 32) gaan in training is dat je tijdens een wedstrijd nog wat meer kan geven, en dan ook meer hersteltijd nodig hebt dan in een training. Overigens hoor ik de laatste tijd af en toe over schema's waarbij de langste afstand in training een M of soms zelfs 45 km is, maar dat gaat niet meer in 13 weken. Nadeel van zulke lange trainingen is dat het risico op blessures toeneemt. Voordeel schijnt te zijn dat de laatste kilometers in de wedstrijd iets minder een hel zijn.![]()
Ik heb dit jaar geleerd dat het inderdaad een geheim en een fenomeen is, en dat er geen enkele standaard te geven is voor de marathonquote:Op maandag 29 april 2013 23:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik weet dat de M niet hetzelfde is als 2x de HM, maar ik probeer te ontdekken, me voor te stellen, wat het dan wel isVandaar deze vragen:
Stel, je loopt de halve marathon onder de 1.55. Hoeveel maanden/jaar heb je dan gemiddeld nodig om door te trainen tot je een marathon kunt uitlopen?
En kun je -gemidded genomen- stellen dat bij xx tijd op de HM, je de hele goed door zou moeten komen? Welke tijd is dat dan?
En wat ik ook nog steeds niet helemaal begrijp; waarom standaard maar trainen tot ongeveer 32 km, terwij het zwaarste deel daarna komt? Het moeiijkste deel train je dus niet, dat voelt zo onlogischIk snap dat je dat stukje van 32 naar 42 km misschien maar 4x per jaar kan trainen, maar waarom niet dat geduld hebben en dat stukje wél trainen?
Wie legt mij de geheimen en het fenomeen marathon uit?
En dat je niet langer traint heeft te maken met het feit dat je tijdens een training langzamer loopt dan je marathontempo en dus al in de buurt komt van je marathon eindtijd en met het feit dat je lichaam behoorlijk de tijd nodig heeft om te herstellenF means you're fucked![]()
Kijk dat had ik me nou weer niet gerealiseerdquote:Op maandag 29 april 2013 23:20 schreef YUR het volgende:
[..]
En dat je niet langer traint heeft te maken met het feit dat je tijdens een training langzamer loopt dan je marathontempo en dus al in de buurt komt van je marathon eindtijd![]()
Intrigrerend iets is het, die marathon.![]()
Vanavond trainingsavond overgeslagen. Afgrijselijke nacht gehad, daarna hele dag op de motor gezeten en toen we thuis kwamen om 5 uur en boodschappen moesten doen voor eten was de accu van de auto leeg, waardoor we half uur later weg waren en ik de hardlooptraining (die om 7 uur begon) wel op m'n buik kon schrijven. Morgen misschien maar een rondje (kleine) en woensdag wel lekker de training (6M wrsch) meepikken, hopelijk wat trails![]()
Ja doei.![]()
Moet je eigenlijk schoenen voor het bos hebben of kan dat met alle hardloopschoenen?
Ik start overmorgen als m'n hoofdpijn tenminste over is
Werewolf![]()
Done! All heil the leader.quote:Op maandag 29 april 2013 23:44 schreef Twinky het volgende:
Grote leider, mag ik nog bij Colours by the Sea? (14 juni)
[ code verwijderd ]Nee hoor. Kan met je normale schoenen wel.quote:Op maandag 29 april 2013 23:58 schreef sararaats het volgende:
Moet je eigenlijk schoenen voor het bos hebben of kan dat met alle hardloopschoenen?
Ik start overmorgen als m'n hoofdpijn tenminste over isJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: