Ik vind zwaktes tonen juist een teken van kracht. En je laat ze af en toe wel zien. Als mensen je graag willen meenemen om iets leuks te doen en jou aan het 'janken' brengen. Dan toon je toch je emoties...?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Grappig, dat zeg ik ook altijd tegen collega's die in de shit zitten. Voor mezelf werkt dat gewoon anders; ik heb van huis uit geleerd om door te zetten en m'n kop nooit te laten hangen, je zwaktes laat je niet zien. Dat zal er ook wel bij onder zitten.
De schaamte gaat hier nog een stap verder. Zo durf ik vaak niets omdat ik mezelf walgelijk vind. In een hele slechte bui krijg ik het gevoel dat iedereen me aan zit te kijken en me lelijk/stom/whatever vindt. Dat maakt het zo verdomd lastig om iets te ondernemen.
Moet je die dwangen altijd uitvoeren? Dus ook als je even snel een pak melk wilt halen?
Merkte je dat stoppen met roken je minder moe maakte?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stoppen met roken merkte ik niks van qua depressiviteit.
Stoppen met koffie drinken kan je angsten verminderen
Stoppen met blowen weet ik niet, vroeger blowde ik als soort van zelfmedicatie
Stoppen met alcohol kan zeker je depressieve gevoelens verminderen!
Stoppen met roken is zeker wel goed voor je conditiequote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Merkte je dat stoppen met roken je minder moe maakte?
Ik drink 1-3 kopjes koffie per dag, geldt het dan ook?
Ik drink elke weekend ongeveer 6-18 biertjes (verdeelt over 2 avonden)
Ik merk wel dat als ik stoned ben dat ik soms ontzettend veel en diep ga nadenken wat resulteert in lichte angstgevoelens, ik weet niet of dat de eerste kenmerken zijn van paranoïde worden of een psychose krijgen?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Stoppen met roken is zeker wel goed voor je conditie
Hoe meer koffie je drinkt, hoe groter het effect is. Ik denk dat 1 a 3 bakken koffie je het verschil nauwelijks merkbaar is (maar alle kleine beetjes helpen).
Das best veel bier. Maar belangrijk is ook dat je niet elke dag wat drinkt en dat doe je ook niet
Stoppen met blowen merkte ik dat ik er minder paranoide en melancholisch van werd
Ik zou niet weten of ik ooit psychotisch ben geweest. Wat mij opviel was dat van veel blowen ik uiteindelijk melancholisch en ook paranoide werd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:52 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Ik merk wel dat als ik stoned ben dat ik soms ontzettend veel en diep ga nadenken wat resulteert in lichte angstgevoelens, ik weet niet of dat de eerste kenmerken zijn van paranoïde worden of een psychose krijgen?
Naja als ik echt diep wil nadenken pak ik liever andere drugs, bij wiet wil ik me gewoon chill voelen en juist zo weinig mogelijk gedachtes hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of ik ooit psychotisch ben geweest. Wat mij opviel was dat van veel blowen ik uiteindelijk melancholisch en ook paranoide werd.
Dat veel nadenken herken ik wel, maar dat vond ik niet per se een nadeel
Same, ik lig inmiddels al weer in bed, kijken of ik zo toch maar weer kan pitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Zo ontzettend herkenbaar ook![]()
Zelfs met pillen wordt het vaak 4u maar dan slaap je in ieder geval nog door. Ik zet dan ook maar geen wekker meer en spreek niets in de ochtend af. Wanneer dit wel gebeurt kan je me na een paar dagen labiel afvoeren
En dan gewoon muziek luisteren bijvoorbeeld!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:56 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Naja als ik echt diep wil nadenken pak ik liever andere drugs, bij wiet wil ik me gewoon chill voelen en juist zo weinig mogelijk gedachtes hebben
Ik denk dan ook altijd over negatieve dingen
En cafeïnevrije koffie drinken? Of is dat smerig?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Kappen met cafeine is altijd goed. 1e tip wanneer je depressief of in een dikke burnout zit.
Nooit geprobeerd?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:59 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
En cafeïnevrije koffie drinken? Of is dat smerig?
Het gaat om de cafeine, koffie an sich zonder caf. is smerig. Toen ik in mn burnout belandde begon dat met 1) te veel doen 2) daardoor te weinig slapen 3) en dus meer caf. drinken. Dan ben je er snel aanquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:59 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
En cafeïnevrije koffie drinken? Of is dat smerig?
Mja, I knowquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:02 schreef Murmeli het volgende:
Se, ik zou overdag niet te lang slapen hoor, dan houd je je patroon in stand.
En vannacht ga ik echt zwaar aan de pillen, ik wil slapen gvd!
Dus je bent niet gelukkig?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Grappig, dat zeg ik ook altijd tegen collega's die in de shit zitten. Voor mezelf werkt dat gewoon anders; ik heb van huis uit geleerd om door te zetten en m'n kop nooit te laten hangen, je zwaktes laat je niet zien. Dat zal er ook wel bij onder zitten.
De schaamte gaat hier nog een stap verder. Zo durf ik vaak niets omdat ik mezelf walgelijk vind. In een hele slechte bui krijg ik het gevoel dat iedereen me aan zit te kijken en me lelijk/stom/whatever vindt. Dat maakt het zo verdomd lastig om iets te ondernemen.
Moet je die dwangen altijd uitvoeren? Dus ook als je even snel een pak melk wilt halen?
Dat probeer ik ook welquote:
Ik zit met een burn out, ik heb wel eens beter in m'n vel gezetenquote:
dat omschrijf je leukquote:Op zaterdag 11 mei 2013 17:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zit met een burn out, ik heb wel eens beter in m'n vel gezeten![]()
Niet dat ik zwaar depressief al jankend in een hoekje lig te krassen, dat heb ik nog nooit gedaan.
MG? Ik zit inmiddels ook nog steeds aan de seroxat, ik wil er alleen vanaf!quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:01 schreef Detroit het volgende:
Ik ben toch maar weer terug gegaan naar het slikken van 1x Seroxat per dag, op vakantie begon ik op gegeven moment een beetje te flippen. Weer even een stapje terug..
Absoluut, ondanks alles ben en blijf ik een overwegend positief mens. Geen idee wat me allemaal te wachten staat, gek genoeg doet me dat ook weinigquote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dat omschrijf je leuk
zie je wel een beetje licht aan het einde van de tunnel?
Mja, en dat vind ik wel irritant. Het doet mij geen reet wat mij te wachten staat. Ik leef nu, en maak er maar nu het beste van. Dat is in die zin wel nadelig want mij oog op de toekomst ben ik echt volledig kwijt. Ik denk niet verder dan een maand of vooruit. Maximaal that is, en dat is puur omdat ik dan al iets had staan wat echt moest gebeuren. Oh ja, en die meet hier volgende week vrijdag, zorgen dat ik een vlucht terug heb die dagquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Absoluut, ondanks alles ben en blijf ik een overwegend positief mens. Geen idee wat me allemaal te wachten staat, gek genoeg doet me dat ook weinig
he kut zeg! 20 mg?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:01 schreef Detroit het volgende:
Ik ben toch maar weer terug gegaan naar het slikken van 1x Seroxat per dag, op vakantie begon ik op gegeven moment een beetje te flippen. Weer even een stapje terug..
Om 8 uur wakker, heb je nog wat geslapen? Ik denk dat ik vandaag wel de 7h aan getikt hebquote:Op zondag 12 mei 2013 07:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
he kut zeg! 20 mg?
je moet ze sowieso ook niet om de dag slikken he? Als je wilt minderen zou ik een halve per dag nemen.
Seroxat schijnt trouwens het moeilijkste te zijn met afkicken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |