abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 april 2013 @ 01:12:47 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_125853322
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik heb de kruising even bekeken, en voor rechtdoorgaand en rechtsafslaand verkeer is er geen verkeerslicht met pijl, maar gewoon gewoon een groot rond vlak. Dat betekend automatisch dat er óók nog kruisende verkeersstromen groen licht KUNNEN hebben waar je voorrang aan moet verlenen.

Alléén als het verkeerslicht een richtingspijl heeft, weet je zeker dat er geen kruisende verkeersstromen groen licht hebben en kun je er op rekenen dat je ongestoord de kruising over kan.

Voor het geval van TS kan het dus zo zijn dat agenten een groen verkeerslicht hebben gezien voor een verkeersstroom die de weg van TS kruist. Behalve in het zéér onwaarschijnlijke geval dat zich een storing voordeed in de VRI, kunnen de agenten daarmee vaststellen dat het licht van TS op rood stond.
Heel goed van je dat je de vri en verkeerssituatie bekeken hebt nadat het aangepast is ^O^
pi_125853768
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2013 01:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heel goed van je dat je de vri en verkeerssituatie bekeken hebt nadat het aangepast is ^O^
Hoe was het eerst dan?

Overigens staat jouw bericht in de tegenwoordige tijd geschreven, wat impliceert dat je het over de huidige situatie hebt. Voor het beschrijven van situaties die intussen veranderd zijn, gebruikt men doorgaans verleden tijd.
pi_125855193
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 00:06 schreef Zwolsboy het volgende:
in de OP staat niks over een fiets.... :?
Je mist het punt. Volgens jou moet er bewijs zijn als je door rood bent gereden, in de vorm van videobeelden of een flitspaal. Dat is dus onzin en in veel gevallen kan het niet eens, zoals wanneer je op de fiets door rood rijdt. Waarom zou een waarneming dan wel voldoende zijn en in de auto niet?
  maandag 29 april 2013 @ 08:31:51 #54
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125855228
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:37 schreef icloud het volgende:
nee, ik heb me beroep op het niet hoeven mee te werken aan mijn veroordeling waarmee meneer agent het niet eens was en boos om werd.
Hij wilde perse een ja of nee horen, en toen ik ook geen verklaring wilde afleggen werd hij pas echt humeurig
Wauw, dan was je wel bij de pinken, om zo koelbloedig te blijven!

Er is een bekend filmpje van een Princeton professor op Youtube, waarin hij eigenlijk zegt: door met de politie te praten, zul je waarschijnlijk jezelf een bekeuring (of erger) geven.

Wel knap dat je je mond hebt gehouden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_125855317
quote:

[..]

nee, ik heb me beroep op het niet hoeven mee te werken aan mijn veroordeling waarmee meneer agent het niet eens was en boos om werd.

Hij wilde perse een ja of nee horen, en toen ik ook geen verklaring wilde afleggen werd hij pas echt humeurig. :') :') :') :')
Heel goed, nooit doen inderdaad. Een verklaring wordt in de rechtszaal meestal uitgelegd als een bekentenis en dan ben je weg.

Je kunt bezwaar aantekenen. Dat wordt standaard afgewezen. Dan ga je in beroep en mag je voor de kantonrechter komen. Daar moet je voldoende twijfel kunnen zaaien en vooral inzetten op het feit dat de agenten niets hebben gezien, maar concluderen. Dat mag niet zomaar. Net als dat formeel diverse snelheidsmetingen ook niet kloppen... zo'n meting waarbij je uitloopt, maar ze 170 klokken en je daarvoor opschrijven 'want dat heb je minimaal gereden want je liep op ons uit', houdt formeel ook geen stand.
Schip ahoy!
pi_125858309
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 01:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik heb de kruising even bekeken, en voor rechtdoorgaand en rechtsafslaand verkeer is er geen verkeerslicht met pijl, maar gewoon gewoon een groot rond vlak. Dat betekend automatisch dat er óók nog kruisende verkeersstromen groen licht KUNNEN hebben waar je voorrang aan moet verlenen.

Alléén als het verkeerslicht een richtingspijl heeft, weet je zeker dat er geen kruisende verkeersstromen groen licht hebben en kun je er op rekenen dat je ongestoord de kruising over kan.

Voor het geval van TS kan het dus zo zijn dat agenten een groen verkeerslicht hebben gezien voor een verkeersstroom die de weg van TS kruist. Behalve in het zéér onwaarschijnlijke geval dat zich een storing voordeed in de VRI, kunnen de agenten daarmee vaststellen dat het licht van TS op rood stond.
bij een bolletje kan je geen kruisend verkeer hebben uit een zijstraat, wel verkeer dat rechtdoor gaat op dezelfde weg als waar jij op zit. Maar de politie stond in een zijstraat.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_125863257
Er zitten tegenwoordig toch op de zij/achterkant van verkeerslichten van die bolletjes waardoor je kunt zien welke kleur het verkeerslicht heeft? Als de heren politie naar dat bolletje zaten te kijken (rood) terwijl jij doortufte hebben ze dus wel zeker zelf waargenomen dat je door rood reed.
pi_125863939
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 23:02 schreef Doodloper het volgende:

[..]

dat kan ;( ik heb wel eens compleet een stoplicht over het hoofd gezien, toen ik op het kruispunt reed was het een "oh, stond daar een stoplicht...".
Ik ook. Vervolgens kwam er iemand van rechts waarna ik mijn auto total loss reed. ;(
pi_125864040
Oeh, het wekelijkse 'hoe kom ik onder mijn terechte boete uit'-topic. :9
pi_125864118
quote:

[..]

Hij wilde perse een ja of nee horen, en toen ik ook geen verklaring wilde afleggen werd hij pas echt humeurig. :') :') :') :')
Natuurlijk is die agent het daar niet mee eens, dat is namelijk complete onzin :')
pi_125864120
quote:
7s.gif Op zondag 28 april 2013 23:02 schreef Doodloper het volgende:
dat kan ;( ik heb wel eens compleet een stoplicht over het hoofd gezien, toen ik op het kruispunt reed was het een "oh, stond daar een stoplicht...".
@TS: als je 'n bezwaar opstelt, wees dan niet zo dom om over "het stoplicht" te praten; het gaat om een verkeerslicht en da's hel wat anders. Anders wijzen ze je bezwaar nog af om het feit dat je het verkeerde signaallicht beschrijft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125864131
quote:
10s.gif Op maandag 29 april 2013 13:54 schreef Tchock het volgende:
Oeh, het wekelijkse dagelijkse 'hoe kom ik onder mijn terechte boete uit'-topic. :9
pi_125864158
quote:
14s.gif Op maandag 29 april 2013 00:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er zijn diverse kruisingen in Nederland waarvan de VRI gelijkertijd aan 2 kanten groen geven.

Bekendste cq beruchtste is de kruising van Aalten naar Winterswijk, linksaf naar Lichtenvoorde en rechtsaf naar Bocholt. Zijn minimale momenten dat dit voorkomt en als het al voorkomt is de tijdsduur ook nog eens minimaal, maar een dodelijk ongeval kan daardoor wel gebeuren (helaas zelf een vriend begraven die gestorven is op dat punt).

Al geloof ik niet helemaal dat dat hier het geval is.

Maar OT: bekeuring betalen en bezwaarschrift indienen.
Ik weet het niet hoor, maar ik woon in lichtenvoorde en kom daar regelmatig... Zo 'berucht' is dat punt niet.
pi_125865316
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:56 schreef blomke het volgende:

[..]

@TS: als je 'n bezwaar opstelt, wees dan niet zo dom om over "het stoplicht" te praten; het gaat om een verkeerslicht en da's hel wat anders. Anders wijzen ze je bezwaar nog af om het feit dat je het verkeerde signaallicht beschrijft.
quote:
het stoplicht
zelfst.naamw.
Uitspraak: [ˈstɔplɪxt]
Verbuigingen: stoplicht|en (meerv.)

1) paal met rood, oranje en groen licht om het verkeer te regelen
Voorbeeld: `Ik ben per ongeluk door een rood stoplicht gereden.`
Synoniem: verkeerslicht

2) lamp op een voertuig die brandt als je remt
Voorbeeld: `De stoplichten van de auto voor ons doen het niet.`
Synoniem: remlicht
  maandag 29 april 2013 @ 15:19:46 #65
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_125866661
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 13:56 schreef blomke het volgende:

[..]

hou je bakkes en zoek op rechtspraak.nl eens naar stoplicht
We zullen zien, zei de blinde.
pi_125867101
Vind je het zelf niet een beetje eng dat je een rood licht 'niet gezien' hebt? Lijkt me levensgevaarlijk.
pi_125868309
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 15:35 schreef mootie het volgende:
Vind je het zelf niet een beetje eng dat je een rood licht 'niet gezien' hebt? Lijkt me levensgevaarlijk.
Heb het ook wel eens gehad. Stoplicht stond alleen rechts opgesteld en ik was niet zo goed aan het opletten :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')