Eric Satiequote:Op woensdag 1 mei 2013 00:30 schreef Tchock het volgende:
Heeft iemand ook nog fijne ambient muziek? Ik ken er heel weinig van maar in heb toevallig de granddaddy van de ambient op staan (monsieur Eric Satie) en het is toch wel heel fijn.
Overigens bedoel ik niet dat ik enkel semi-klassieke pianomuziek wil, hoor. Ambient in het algemeen.
Ik zette de tv aan, Ali B was aan het rappen, ik zette de tv weer uit. Dat is ongeveer alles dat ik van die troonwissel heb meegekregen...quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Draaiden ze bij de rondvaart rond het IJ, geinspireerd?
Dat je niets van de troonwissel moet hebben vooruit, maar letterlijk elf uur tv afschrijven op 60 seconden rap is een beetje overdreven. De overige tien uur en 59 minuten kwam Ali niet voor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:03 schreef neohu het volgende:
[..]
Ik zette de tv aan, Ali B was aan het rappen, ik zette de tv weer uit. Dat is ongeveer alles dat ik van die troonwissel heb meegekregen...
Zoals ik eerder al zei; niet alle alternatieve rockmuziek is indie. Ik vind het echt onzinnig om tegenwoordig allerlei bands die toentertijd niets met de term hadden ineens met terugwerkende kracht indie te gaan noemen. Butthole Surfers, Melvins, Nirvana, waarom?quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:45 schreef jordyqwerty het volgende:
Kwam deze toevallig tegen
http://www.humo.be/humo-archief/238993/30-jaar-indierock
Bel Humo op en vraag het aan hen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei; niet alle alternatieve rockmuziek is indie. Ik vind het echt onzinnig om tegenwoordig allerlei bands die toentertijd niets met de term hadden ineens met terugwerkende kracht indie te gaan noemen. Butthole Surfers, Melvins, Nirvana, waarom?
daar heb ik er alvast 7 vanquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:45 schreef jordyqwerty het volgende:
Kwam deze toevallig tegen
http://www.humo.be/humo-archief/238993/30-jaar-indierock
Toen was indie nog 'muziek van een independent label'. Dat is nu helemaal niet meer zo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Die kwamen indertijd gewoon langs in de indieprogramma's op radio en tv, dus waarom niet.
Het was rond 1990 al een verzameltermquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toen was indie nog 'muziek van een independent label'. Dat is nu helemaal niet meer zo.
in die tijd was je al indie als je een streepjesshirt aanhad *] en een meisje op bas of toetsen hadquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het was rond 1990 al een verzamelterm
Ik hoor het, ja.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:01 schreef tim. het volgende:
Het verbluffendste aan die troonswisseling was dat het Concertgebouworkest "Age of Adz" van Sufjan Stevens speelde. Echt waar! Voorzover ik weet is dat nummer niet gebaseerd op een klassiek stuk.
Duidelijk te horen vanaf ongeveer 1:56:30 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1340212
Bij nader inzien denk ik dat de commentator een fout maakte en er een cd speelde.
quote:When I found this record I was anticipating some sort of unreleased track, which excited me in an almost frightening way (its just music.. right?). So when I first played the record, needless to say, I was mystified, and in some ways disappointed, but that disappointment would soon disappear. What I got instead, the experience of calling out to the web and watching the internet and its many niche-communities rally to pick apart this puzzle, was something I still haven't fully wrapped my head around, but I am at any rate incredibly thankful to have been a part of this ...thing. Now, as much as this record means to me, I'm just a college kid getting ready to graduate and move abroad and am in serious need of money, thus, as hard as it is to let this record go nothing will erase the experience of pursuing the answer this record made me ask, and moreover the satisfaction of having that question answered by the hard work of my fellow nerds (new album, yay!). My thanks to the highest bidder for helping me start out on my own, and to the web community at large for making these last two weeks so incredibly memorable. new album June 10!!! hurray!
Bedoelde vooral die rondvaart, van de ceremonie heb ik ook gedeeltes meegekregen, dat vond ik nog wel mooi. Maar de rondvaart vond ik echt een plichtmatige, potsierlijke opheerlijking van allerlei mensen die dat volgens mij helemaal niet (meer) nodig hebben, had het gewoon een dag van het volk gelaten denk ik dan, zoals koninginnedag dat normaal gesproken zo mooi is. maargoed.quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat je niets van de troonwissel moet hebben vooruit, maar letterlijk elf uur tv afschrijven op 60 seconden rap is een beetje overdreven. De overige tien uur en 59 minuten kwam Ali niet voor.
Maakt Sufjan Stevens popmuziek salonfähig in klassieke kringen? Speelde het orkest die muziek echt? De zang en de elektronische geluidjes klinken net als op het album. Misschien kwam het geluid van de homo- of daklozenboot?quote:
ook niet onbelangrijk inderdaadquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:12 schreef Arn0 het volgende:
En de debuutsingle van The Smiths, goed beginpunt lijkt me.
Denk dat de muziek ergens anders vandaan kwam, inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:45 schreef tim. het volgende:
[..]
Maakt Sufjan Stevens popmuziek salonfähig in klassieke kringen? Speelde het orkest die muziek echt? De zang en de elektronische geluidjes klinken net als op het album. Misschien kwam het geluid van de homo- of daklozenboot?
Die vergelijking snap ik helemaal niet, maar wel een goed album jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:10 schreef Kerftminister het volgende:
Debuutplaat van Savages opgezet. Wordt vergeleken met de debuutplaten van de Arctic Monkeys en The Strokes.
Hmm snap het voorlopig ook nog niet idd. Instrumentaal is het erg vet alleen de vocalen ben ik niet zo'n fan van. Wel supervet dat ze de rif van Feel Good Hit of the Summer geïntegreerd hebben in I Am Here.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Die vergelijking snap ik helemaal niet, maar wel een goed album ja
Als de ene band het doet is het plagiaat, als de andere het doet is het 'super vette integratie'quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm snap het voorlopig ook nog niet idd. Instrumentaal is het erg vet alleen de vocalen ben ik niet zo'n fan van. Wel supervet dat ze de rif van Feel Good Hit of the Summer geïntegreerd hebben in I Am Here.
zie ook MUZ / Savagesquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:10 schreef Kerftminister het volgende:
Debuutplaat van Savages opgezet. Wordt vergeleken met de debuutplaten van de Arctic Monkeys en The Strokes.
Top, ik ga vanavond bestellenquote:Op donderdag 2 mei 2013 13:53 schreef Norrage het volgende:
Chromatics naar Paradiso, 10 juni...Ik kan denk ik niet, maar wel heel interessant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |