abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125820162
quote:
Marathon bombings mastermind Tamerlan Tsarnaev was living on taxpayer-funded state welfare benefits even as he was delving deep into the world of radical anti-American Islamism, he Herald has learned.

State officials confirmed last night that Tsarnaev, slain in a raging gun battle with police last Friday, was receiving benefits long with his wife, Katherine Russell Tsarnaev, and their 3-ear-old daughter. The state’s Executive Office of Health and Human Services said those benefits ended in 2012 when the couple stopped meeting income eligibility limits. Russell Tsarnaev’s attorney has claimed Katherine — who had converted to Islam — was working up to 80 hours a week as a home health aide while Tsarnaev stayed at home.

In addition, both of Tsarnaev’s parents received benefits, and accused brother bombers Dzhokhar and Tamerlan were recipients through their parents when they were younger, according to the state.

The news raises questions over whether Tsarnaev financed his radicalization on taxpayer money.

Relatives and news reports have indicated that Tamerlan sarnaev’s descent into extremist Islam began around 2008 or 009, when the ethnic Chechen met a convert identified only as Misha,” began to become more devout, and sought out jihadist nd conspiracy theorist websites, and the rabidly anti-Semitic propaganda tract, “The Protocols of the Elders of Zion.”

In 2009, he was quoted in a photo essay as saying, “I don’t have a single American friend, I don’t understand them,” dding that he believed Americans had lost their “values.”

His uncle Ruslan Tsarnaev said it was around that time his nephew gave up drinking and was devoting himself to “God’s business,” while Tamerlan’s mother, now wearing a hijab — an slamic headscarf — began relating conspiracy theories about he Sept. 11, 2001, terror attacks to her cosmetology clients hat she said her son had told her.

http://bostonherald.com/n(...)ass_welfare_benefits
Artikel blijft doordrammen (alsof het niet al lang genoeg is) dus maar afgeknipt.

Waar maken de Amerikanen zich weer druk om? :') Is juist niet alles in de samenleving gefinancieerd of medebetaald door belasting?

Hoeveel mensen betalen een huis of auto volledig uit eigen zak?

Beetje iedere hypotheek, startersbedrijflening of andersoortige lening komt uit de belastingpot, kan ik je garanderen. Ook van de meeste gezondheidszorg-kosten wordt er evt een bedrag doorgepasd naar de overheid om te dokken.

Het gaat erom hoeveel men in verhouding teruggeeft aan de samenleving qua arbeidskwaliteit. En dáár hebben ze soms een punt in.
pi_125820371
Hoe kunnen de ouders van hem nou een uitkering krijgen? ze woonden in Rusland
pi_125820376
de Russen hebben zijn moeder opgepakt trouwens
pi_125820382
En als ie in de gevangenis kwam te zitten (zoals zijn broer nu is) kostte ook dat de belastingbetaler. Dus?
pi_125820391
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:58 schreef arjan1212 het volgende:
Hoe kunnen de ouders van hem nou een uitkering krijgen? ze woonden in Rusland
Ze woonden in Massachuset tussen 2002 en 12.
pi_125820397
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 02:59 schreef arjan1212 het volgende:
de Russen hebben zijn moeder opgepakt trouwens
bron?

topic mag ook
pi_125820434
pff.. dacht dat gelezen te hebben.. was zeker bezopen ofzo
pi_125820534
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 02:43 schreef De_barbaar het volgende:
Waar maken de Amerikanen zich weer druk om?
Het is op z'n zachtst gezegd nogal hypocriet om je hand op te houden voor een uitkering, terwijl je tegelijkertijd bezig bent om een aanslag te beramen die is gericht tegen het land waar je leeft.

Maar goed, hypocrisie en religie zijn dan ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.
pi_125820600
Wat een leugens allemaal. Ik krijg er kots neigingen van. Wie neemt de oude media nog serieus?

Studeerde hij trouwens niet medicijnen?
pi_125820665
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:17 schreef polderturk het volgende:
Wat een leugens allemaal. Ik krijg er kots neigingen van. Wie neemt de oude media nog serieus?

Weet U de waarheid dan wel?
pi_125820695
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is op z'n zachtst gezegd nogal hypocriet om je hand op te houden voor een uitkering, terwijl je tegelijkertijd bezig bent om een aanslag te beramen die is gericht tegen het land waar je leeft.

Maar goed, hypocrisie en religie zijn dan ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Maar zogenaamde terroristen opsluiten jarenlang in martelingsgevangenissen zoals gitmo kost de belastingbetaler niks? Die zijn dan ook hypocriete uitmelkers tegen wil en dank.

En het is zeker niet hypocriet om oorlogen te voeren in het buitenland tegen terrorisme terwijl je de eigen bevolking laat stikken en dwingt tot een schraal bestaan op voedselbonnetjes?
pi_125820716
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:17 schreef polderturk het volgende:

Ben jij een complotter?

Dit is niet het topic voor.
pi_125820719
Amerikanen zijn nog steeds rijk hoor.
pi_125820749
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:25 schreef arjan1212 het volgende:
Amerikanen zijn nog steeds rijk hoor.
Waarom zeuren ze dan over het wel of niet ontvangen van een bijstandsuitkering? De dader was nb Amerikaan, geen buitenlander (ongeacht zijn afkomst). Pas dan hadden ze misschien een argument.

Bovendien is dat soort informatie niet vertrouwelijk en confidentieel?
pi_125820761
omdat Amerikanen een hekel hebben aan uitkeringstrekkers.. whaha
pi_125820776
In 2009, he was quoted in a photo essay as saying, “I don’t have a single American friend, I don’t understand them,” dding that he believed Americans had lost their “values.”

His uncle Ruslan Tsarnaev said it was around that time his nephew gave up drinking and was devoting himself to “God’s business,” while Tamerlan’s mother, now wearing a hijab — an slamic headscarf

Weer wat geleerd: wantrouw iedereen die met drinken stopt
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_125820782
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:30 schreef arjan1212 het volgende:
omdat Amerikanen een hekel hebben aan uitkeringstrekkers.. whaha
En toch strookt dat helemaal niet met mijn beeldvorming van de typische Amerikaan met zn dikke reet op de sofabank en milkshake in de hand, die met trots zijn voedselbonnetje-pas voor de camera toont.
pi_125820799
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

His uncle Ruslan Tsarnaev said it was around that time his nephew gave up drinking and was devoting himself to “God’s business,” while Tamerlan’s mother, now wearing a hijab — an slamic headscarf

Weer wat geleerd: wantrouw iedereen die met drinken stopt
[ link | afbeelding ]
Is het niet een Amerikaanse uitdrukking dat alleen twee soorten mensen de waarheid vertellen - dronkenlappen en kinderen?
pi_125820804

dit zijn Amerikanen.
pi_125820808
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 03:36 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Is het niet een Amerikaanse uitdrukking dat alleen twee soorten mensen de waarheid vertellen - dronkenlappen en kinderen?
dat is een nederlandse uitdrukking
pi_125820883
Oftewel, sociale bijstand veroorzaakt extremisme
pi_125820897
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:57 schreef dude1960 het volgende:
Oftewel, sociale bijstand veroorzaakt extremisme
Nee, armoede veroorzaakt dat. Een leven op een uitkering is een schrale bestaan. Vooral in de VS.
pi_125821653
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:37 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

dat is een nederlandse uitdrukking
Komt wel in meer talen voor.
pi_125821835
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 04:02 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Nee, armoede veroorzaakt dat. Een leven op een uitkering is een schrale bestaan. Vooral in de VS.
Nee.
  zondag 28 april 2013 @ 09:24:24 #25
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_125821856
Ach ja, Boston Herald.

Rechts vod.

The Boston Globe moet je lezen. :)
pi_125821862
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nee.
Wat nee? Armoede is een welbekende broedplaats voor extremistische ideologieën. Denk bijv aan de Taliban in Afghanistan, het Irak van nu, en zo kan ik blijven doorgaan.
pi_125821890
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:25 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Wat nee? Armoede is een welbekende broedplaats voor extremistische ideologieën. Denk bijv aan de Taliban in Afghanistan, het Irak van nu, en zo kan ik blijven doorgaan.
Nee dat is het niet.
pi_125821922
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.
Kom met feiten of ga weg met je debiele oneliners.
pi_125821984
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:34 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Waar zijn jouw feiten?
pi_125822087
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:34 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Check de achtergrond van de 9/11 bombers (of Osama zelf). Er is echt geen algemeen verband te vinden tussen armoede en (Islamitisch) extremisme.
pi_125822198
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 09:53 schreef Fides het volgende:

[..]

Check de achtergrond van de 9/11 bombers (of Osama zelf). Er is echt geen algemeen verband te vinden tussen armoede en (Islamitisch) extremisme.
Dat geldt wellicht voor de kartrekkers. Armoedzaaiers zijn echter eenvoudiger te kneden omdat ze afhankelijk zijn. Wie een uitzichtloze positie verkeert, zal eerder bereid zijn te luisteren naar extremisten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_125822386
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat geldt wellicht voor de kartrekkers. Armoedzaaiers zijn echter eenvoudiger te kneden omdat ze afhankelijk zijn. Wie een uitzichtloze positie verkeert, zal eerder bereid zijn te luisteren naar extremisten.
Dank.
pi_125822534
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat dit armoedzaaiers zijn? Waar haal jij vandaan dat dit geen kartrekkers zijn?

Het is overigens ook al lang bekend dat niet alleen de 'kartrekkers' geen armoedzaaiers zijn.

Revolutie is een bezigheid van de gegoede en middenklasse. Ja, dat geldt ook voor islamitische revolutionairen. Dat is ook logisch, want wie niet te vreten heeft heeft helemaal geen tijd om zich met beuzelarijen als politiek in te laten. Het is een hobby voor mensen die zich niet af hoeven te vragen of ze morgen nog te eten hebben, en het is een hobby voor mensen met voldoende vrije tijd en intellectuele capaciteiten om zich goed te verdiepen in een ideologie.

In een land als Pakistan weten ze dat bv al enige tijd, en evenzo in bekende revolutionaire oorden als Iran etc.
pi_125822610
Je hebt echter de ware revolutionairen en het voetvolk. Die tweede groep bestaat vaak voor een groot deel uit makkelijk te beïnvloeden armoedzaaiers.
pi_125822682
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
Je hebt echter de ware revolutionairen en het voetvolk. Die tweede groep bestaat vaak voor een groot deel uit makkelijk te beïnvloeden armoedzaaiers.
Precies. De leidinggevende terroristen zijn welgestelder; de soldaat op het front of bomgordel dragende haatbaard zijn onopgeleid, kansloos ordinair volk.
pi_125822762
Ik zou mij meer druk maken over het feit dat hij mensen heeft opgeblazen eerlijk gezegd.
pi_125822928
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:33 schreef KoosVogels het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 10:37 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Precies. De leidinggevende terroristen zijn welgestelder; de soldaat op het front of bomgordel dragende haatbaard zijn onopgeleid, kansloos ordinair volk.
Dit zijn gewoon aannames (die moeilijk te checken zijn). Ook de figuren die zich dus in the WTC vlogen waren er een aantal prima van opgeleid ("bomgordelvolk"). Net als dit Tsarnaev jongetje.

Mohammed B. was ook niet heel simpel (weliswaar niet geslaagd voor zijn HBO). Samir A. heeft eerst VWO en havo gedaan, en heeft dat niet afgemaakt omdat hij schoolgaande leeftijd al druk was met terrorist zijn.

Het voetvolk dat naar Syrie e.d. reist lijkt inderdaad niet al te snugger te zijn. Maar schijn/beeldvorming kan bedriegen. Dat je niet dom hoeft te zijn om extremisch/moordlustig te zijn kan je ook zien bij bijvoorbeeld de RAF.
pi_125822965
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 03:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n terrorist iets anders redeneert.. Die denkt.. ik haat dit land, dus kan ik hen net zo goed nog even financieel een poot uitdraaien met een uitkering.
pi_125823090
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 10:54 schreef Fides het volgende:

[..]

[..]

Dit zijn gewoon aannames (die moeilijk te checken zijn). Ook de figuren die zich dus in the WTC vlogen waren er een aantal prima van opgeleid ("bomgordelvolk"). Net als dit Tsarnaev jongetje.

Mohammed B. was ook niet heel simpel (weliswaar niet geslaagd voor zijn HBO). Samir A. heeft eerst VWO en havo gedaan, en heeft dat niet afgemaakt omdat hij schoolgaande leeftijd al druk was met terrorist zijn.

Het voetvolk dat naar Syrie e.d. reist lijkt inderdaad niet al te snugger te zijn. Maar schijn/beeldvorming kan bedriegen. Dat je niet dom hoeft te zijn om extremisch/moordlustig te zijn kan je ook zien bij bijvoorbeeld de RAF.
Je begrijpt me niet goed, vrees ik. Je hebt de idealisten, de revolutionairen, die met volle overtuiging bereid zijn te strijden voor waar zij in geloven. Dat zijn doorgaans redelijk intelligente types.

In westerse landen zijn dat vaak kleine clubjes die bestaan uit hoog opgeleide gelijkgestemden.

In een land als Afghanistan, geniet een Taliban veel steun. Niet omdat elle Afghaan nou zou gecharmeerd is van het extremisme, maar omdat de meeste Afghanen armoedzaaiers zijn die makkelijk zijn te beïnvloeden.
pi_125826016
Zo is het plaatje wel compleet. Handophoudende moslims blazen Amerikaanse kinderen op.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_125826217
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
In een land als Afghanistan, geniet een Taliban veel steun. Niet omdat elle Afghaan nou zou gecharmeerd is van het extremisme, maar omdat de meeste Afghanen armoedzaaiers zijn die makkelijk zijn te beïnvloeden.
En omdat het imperialisme een redelijk aandeel heeft in de situatie waarin ze zich bevinden. Ideale voedingsbodem voor extremisme.
pi_125828174
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 09:25 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

waarom is er dan geen terrorisme in de oekraine , platteland van china en bv. Zaïre ?
pi_125831385
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 13:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En omdat het imperialisme een redelijk aandeel heeft in de situatie waarin ze zich bevinden. Ideale voedingsbodem voor extremisme.
Je beseft hopelijk dat dit een nogal racistische gedachtegang is?
pi_125831470
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 16:44 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Je beseft hopelijk dat dit een nogal racistische gedachtegang is?
Nee?
pi_125831512
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:44 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

waarom is er dan geen terrorisme in de oekraine , platteland van china en bv. Zaïre ?
Simpel. Geen Islam. Ik weet niet over Zaïre overigens (heb het niet zo op met Afrikaanse landen) maar misschien zijn ze zo rot arm dat ze geen wapens kunnen kopen :') ? Kijk maar eens naar die beelden van magere stokjesfiguren met zwijnbuiken, als je zoals dat rondloopt en keihard moet vechten om 2 plakjes per dag brood, ga je echt niet aan terrorisme beginnen. :')
pi_125831542
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 14:44 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Armoede is natuurlijk niet de enige factor.
pi_125831609
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Armoede is natuurlijk niet de enige factor.
Klopt, dat heb ik vergeten toe te voegen aan mijn reactie. Het is een combinatie van armoede en extremistische ideologieën zoals de Islam.
pi_125835997
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee?
Die mensen hebben ons heus niet nodig om tot een gedachte te komen. De wereld draait niet alleen om ons, blanke westerlingen.
pi_125842018
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 19:23 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Die mensen hebben ons heus niet nodig om tot een gedachte te komen. De wereld draait niet alleen om ons, blanke westerlingen.
Dat is het punt niet, waarom je er huidskleuren bij betrekt is me dan ook een raadsel. De Iraanse revolutie had ook niets met huidskleur te maken.
pi_125848223
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:18 schreef De_barbaar het volgende:

[..]

Goh man je hebt het halve topic gereageerd met oneliners bedoeld om van mij een lange reactie uit te lokken
Nee, ik heb je er op gewezen dat wat jij zegt onzin is. Dat valt niet onder de definitie van oneliner. Ik heb overigens ook een wat langere post gedaan, daar heb je waarschijnlijk 'toevallig' overheen gekeken?
quote:
en toen ik dat niet deed, ging je blijkbaar al je woede opzouten en nu geef je van je af in deze ene reactie :')
Woede? Je bent echt nog heel jong he?
quote:
Welke feiten/bronnen ben jij er mee gekomen? Precies. :W
Wat 'precies'? Oh ja, ik wees je er op dat jij onzin verkocht. Dat was een mededeling van feitelijke aard. Kan je zien als een aansporing om je eens te verdiepen in de materie ipv je fantasie overuren te laten maken. Ik heb van jou immers nog geen enkele onderbouwing gezien... Dat klemt temeer daar dit jouw topic is, en jij van alles stelt. Niet ik...
quote:
Daarom mag men he niet serieus nemen
Beetje ieder kan van alles roepen zonder te staven.
Knulletje, neem je eigen advies eens ter harte, en stop met jezelf belachelijk te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')