abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 april 2013 @ 21:09:48 #251
37769 erodome
Zweefteef
pi_125841068
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 21:08 schreef Dimens het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of de stelling onzin is of niet, het gaat om die stelling. Jezus, is dat zo moeilijk te begrijpen?

Er is geen "want dan kan dat vlees op dat moment of later alsnog gegeten worden door iemand die wel vlees eet." Het vlees wordt door de vegetariër gegeten of ik verbrand het tot as. Niets anders.

Nogmaals. Het vlees eten of ik verbrand het tot as.
Dan kom ik gewoon niet eten bij je, simpel, het is echt een onzin stelling die je maar maakt om een punt te hebben, ook al slaat het echt helemaal nergens op.
Jouw stelling is een fictie stelling, geen praktijk.

Maar zelfs dan is de vegetarier nog niet medeplichtig, die zegt jou niet dat vlees te verbranden ipv te gebruiken. Het is als zeggen dat een vrouw schuldig is aan een verkrachting omdat ze in 1 ruimte was met een man.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 28 april 2013 @ 21:14:16 #252
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125841308
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Gewoon nee dus, dat zeg je op andere plekken wat minder verbloemt ;)
Nee, het antwoord is afhankelijk van de gebruiken van de gastheer. Als ik op bezoek ben bij een gelovige gastheer hou ik netjes mijn mond.

Waarom zou dat niet twee kanten op werken? Dat is de vraag die ik mijzelf stel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 28 april 2013 @ 21:15:42 #253
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_125841387
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, het antwoord is afhankelijk van de gebruiken van de gastheer.
Jij bent de gastheer, dat was de vraag.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zondag 28 april 2013 @ 21:16:35 #254
37769 erodome
Zweefteef
pi_125841443
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, het antwoord is afhankelijk van de gebruiken van de gastheer. Als ik op bezoek ben bij een gelovige gastheer hou ik netjes mijn mond.

Waarom zou dat niet twee kanten op werken? Dat is de vraag die ik mijzelf stel.
Waarom werkt het niet 2 kanten op als je dan thuis even rekening houdt met je gasten? Zij zeuren toch ook niet dat jij niet bid, of wel vlees eet?
Het is gewoon doodnormaal fatsoenlijk gedrag.

Ik snap niet dat je dit niet gewoon begrijpt, echt niet....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 28 april 2013 @ 21:16:58 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125841468
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:15 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Jij bent de gastheer, dat was de vraag.
Dan is het antwoord inderdaad nee.
pi_125841550
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan kom ik gewoon niet eten bij je, simpel, het is echt een onzin stelling die je maar maakt om een punt te hebben, ook al slaat het echt helemaal nergens op.
"Je bent met je ouders op reis naar Iraq en de Taliban neemt je gevangen. Ze geven je de keus je vader of je moeder te schieten, wie schiet je?"
- "Ik ga gewoon niet naar Iraq toe."

Juist ja. Dan kun je net zo goed op elke vraag die iemand stelt "appel" zeggen. :')

quote:
Jouw stelling is een fictie stelling, geen praktijk.
Dan nog is het fictie, het is een stelling. Het gaat er niet om of het kan gebeuren of niet, het gaat erom wat je zou doen. Dit is gewoon de vraag ontlopen en weigeren te begrijpen.
quote:
Maar zelfs dan is de vegetarier nog niet medeplichtig, die zegt jou niet dat vlees te verbranden ipv te gebruiken.
Ik ga het niet gebruiken. Ik geef enkel de keus tussen de vegetariër die het opeet of ik verbrand het. Er is niets tussenin. Enkel die twee mogelijkheden. Verder helemaal niets. Ik ga het namelijk niet eten, die keus zit er namelijk niet tussen. Dat kun je toch zelf ook wel lezen?
pi_125841584
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 19:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Molurus is een troll toch of niet? Of is dat gewoon een hele nare man?
Ik krijg een beetje jeuk als ik zijn posts lees hier, voor zulke mensen ben ik wél allergisch trouwens.

''ril'' oO<
Ik zei het toch? Gewoon een nare man dus of een mod troll :')
  zondag 28 april 2013 @ 21:20:37 #258
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125841721
Overigens vraag ik me af hoe je het gedrag van vleeseters vs vegetariërs rationeel zou moeten classificeren wanneer wetenschappelijk bewezen zou zijn dat het eten van te veel vlees (dus meer dan het menselijk lichaam op gezonde wijze kan verteren) ongezond is. Wanneer je je tevens bedenkt dat voor het in stand houden van onze huidige vleesconsumptie er meer landbouwgrond nodig is dan wanneer we rechtstreeks de oogsten van de landbouwgrond zouden gebruiken om te consumeren en dat door deze huidige manier van landbouwgrond misbruiken we feitelijk roofbouw plegen op deze zelfde kostbare grond; zou je dan niet kunnen concluderen dat we feitelijk ook op dit gebied "de gulden regel" overtreden ?

Nu ken ik hier op het forum inmiddels redelijk veel posters die "de gulden regel" en rationaliteit in denken en gedrag hoog in het vaandel hebben staan en deze ook te pas en te onpas als argument in hun betogen opvoeren.

Wat voor acties denken deze mensen in de toekomst te gaan nemen wanneer ontegenzeggenlijk vast zou komen te staan (zo dit al niet gebeurd zou zijn) dat het eten van vlees niet alleen slecht is voor je eigen gezondheid maar tevens voor je medemens (immers hoge ziektekosten + roofbouw op schaarse landbouwgronden) ?
pi_125841852
quote:
5s.gif Op zondag 28 april 2013 21:20 schreef Jappie het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe je het gedrag van vleeseters vs vegetariërs rationeel zou moeten classificeren wanneer wetenschappelijk bewezen zou zijn dat het eten van te veel vlees (dus meer dan het menselijk lichaam op gezonde wijze kan verteren) ongezond is. Wanneer je je tevens bedenkt dat voor het in stand houden van onze huidige vleesconsumptie er meer landbouwgrond nodig is dan wanneer we rechtstreeks de oogsten van de landbouwgrond zouden gebruiken om te consumeren en dat door deze huidige manier van landbouwgrond misbruiken we feitelijk roofbouw plegen op deze zelfde kostbare grond; zou je dan niet kunnen concluderen dat we feitelijk ook op dit gebied "de gulden regel" overtreden ?

Nu ken ik hier op het forum inmiddels redelijk veel posters die "de gulden regel" en rationaliteit in denken en gedrag hoog in het vaandel hebben staan en deze ook te pas en te onpas als argument in hun betogen opvoeren.

Wat voor acties denken deze mensen in de toekomst te gaan nemen wanneer ontegenzeggenlijk vast zou komen te staan (zo dit al niet gebeurd zou zijn) dat het eten van vlees niet alleen slecht is voor je eigen gezondheid maar tevens voor je medemens (immers hoge ziektekosten + roofbouw op schaarse landbouwgronden) ?
Nou! Ik ben daar ook wel benieuwd naar eigenlijk! :D
  zondag 28 april 2013 @ 21:23:32 #260
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125841937
quote:
5s.gif Op zondag 28 april 2013 21:20 schreef Jappie het volgende:
Dit zou mij alvast helemaal niet verbazen. Dat mensen nu teveel zouten, suikers, vetten en ook vlees tot zich nemen is omdat ze in ons evolutionaire verleden waardevol en zeldzaam waren.

En het is zeer plausibel dat wij teveel van zulke voedingsstoffen tot ons nemen. Ik zou zeggen, dan heb je een goed argument om te minderen met dergelijke voedingsstoffen.

Maar dat is wat mij betreft een heel andere discussie dan een principiële keuze om geen vlees te eten.
  zondag 28 april 2013 @ 21:25:22 #261
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125842075
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:23 schreef Molurus het volgende:

Maar dat is wat mij betreft een heel andere discussie dan een principiële keuze om geen vlees te eten.
True, maar wat zou je doen ?
  zondag 28 april 2013 @ 21:27:18 #262
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125842203
quote:
12s.gif Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef Jappie het volgende:

[..]

True, maar wat zou je doen ?
Ik denk niet dat je moreel/ethisch gezien mensen kunt verbieden dingen te doen die aantoonbaar ongezond voor ze zijn. Dat geldt wat mij betreft net zoveel voor roken als voor ongezond eten.

Het enige dat je kunt doen is zorgen voor goede voorlichting. Als mensen dan alsnog ervoor kiezen om ongezond te leven dan is en blijft dat hun eigen keuze.
pi_125842303
Ja vind ik ook!

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN DAT VLEES ETEN! :(
  zondag 28 april 2013 @ 21:29:16 #264
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125842335
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je moreel/ethisch gezien mensen kunt verbieden dingen te doen die aantoonbaar ongezond voor ze zijn. Dat geldt wat mij betreft net zoveel voor roken als voor ongezond eten.

Het enige dat je kunt doen is zorgen voor goede voorlichting. Als mensen dan alsnog ervoor kiezen om ongezond te leven dan is en blijft dat hun eigen keuze.
Je hebt het nu over wetgeving..je verlegt daarmee de verantwoordelijkheid van jezelf bij de wetgever. Mijn vraag was nochtans vrij duidelijk. Wat zou JIJ doen ?
pi_125842406
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 21:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja vind ik ook!

HET ZOU VERBODEN MOETEN WORDEN DAT VLEES ETEN! :(
Als vegetariërs extremisten worden. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 21:36:19 ]
  zondag 28 april 2013 @ 21:31:09 #266
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125842451
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je hebt het nu over wetgeving..je verlegt daarmee de verantwoordelijkheid van jezelf bij de wetgever. Mijn vraag was nochtans vrij duidelijk. Wat zou JIJ doen ?
Ik zou wellicht mijn voedingspatroon er iets op aanpassen. Maar ik pas de regel 'eet matig en gevarieerd' toch al toe, daarover geen zorgen. ;) Ik zie het alleen niet gebeuren dat dat leidt tot het eten van geen vlees. Zowel qua gezond voedingspatroon als qua het midden van gezond en genieten zie ik dat niet gebeuren.
pi_125842505
Ik wacht trouwens nog op een reactie, FANNvanhetlaatsteuur.
  zondag 28 april 2013 @ 21:31:58 #268
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125842508
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:30 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als vleeseters extremisten worden. :')
Een ruwe totaal ongefundeerde schatting mijnerzijds zou zijn dat het aantal extremistische vleeseters het aantal extremistische vegetariërs ruimschoots overtreft. :+
pi_125842591
quote:
14s.gif Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef Dimens het volgende:
Ik wacht trouwens nog op een reactie, FANNvanhetlaatsteuur.
welleke reactie? :o ik zit hier hele lappen tekst te lezen :')

waar moet ik een reactie op geven dan?
  zondag 28 april 2013 @ 21:33:51 #270
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125842620
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef Jappie het volgende:

[..]

Een ruwe totaal ongefundeerde schatting mijnerzijds zou zijn dat het aantal extremistische vleeseters het aantal extremistische vegetariërs ruimschoots overtreft. :+
Procentueel ook denk je? In absolute aantallen is dat niet gek natuurlijk. :)
pi_125842650
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 21:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

welleke reactie? :o ik zit hier hele lappen tekst te lezen :')

waar moet ik een reactie op geven dan?
F&L / Zijn er vegetariërs op FOK

PS. Misschien handig om de berichten tussen erdome en mij eerst te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2013 21:34:57 ]
pi_125842700
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:30 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als vleeseters extremisten worden. :')
Ow... moet ik hierop een reactie geven?

Ja, weet ik veel :') dat zijn sommige eigenlijk al, dus zal weinig verschil maken.
  zondag 28 april 2013 @ 21:35:07 #273
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125842714
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

(ik heb je laatste antwoord op de vervolgvraag reeds gelezen voor de duidelijkheid)

Zou je deze mensen dom en naief of zelfs asociaal noemen ?
pi_125842775
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2013 21:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ow... moet ik hierop een reactie geven?

Ja, weet ik veel :') dat zijn sommige eigenlijk al, dus zal weinig verschil maken.
Ik bespeur daar een hele stomme fout van mijzelf.
pi_125842812
quote:
9s.gif Op zondag 28 april 2013 21:36 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik bespeur daar een hele stomme fout van mijzelf.
Ik wilde het niet zeggen oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')