abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125790674
Ok nu de belastingvrije grens wordt opgetrokken tot 40 jaar ben ik op zoek naar een nieuw alternatief om wegenbelasting vrij te karren. Wat is een leuke 40 jaar oude diesel die geschikt is om dagelijks 200 km te rijden?
pi_125790861
land rover 88, 109 (vering is teringhard) en haalt hooguit 80 km/u
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  † In Memoriam † zaterdag 27 april 2013 @ 11:25:57 #3
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125790935
Ik gok dat je dan een Mercedes of Peugeot moet hebben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:26:58 #4
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_125790961
40 jaar oud en dagelijks 200 km. Jij liever dan ik.
pi_125791044
DAF 2600 :7



_O_ 8-) _O_
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_125791075
Ik zou een fiets nemen. :)
pi_125791076
Unimog
  zaterdag 27 april 2013 @ 11:36:12 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_125791145


Deze badboy
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_125791247
Ik kijk op marktplaats met deze zoektermen, en ik zie enkel vrachtwagens en hele oude mercedesbakken. Dus..



Zoiets? Kun je de frietpan ook in legen na gebruik zonder problemen gok ik..
Dit is een Signature....
pi_125792032
Ik denk dat het verbruik van 1 op 12 diesel en tweejaarlijkse lassen voor de apk meer kost dan de mrb van een Peugeot 106 of Lupo/Polo/Ibiza spaardiesel.

Bruikbare dieselblokken, zoals de PSA 1.9 XUD of VW 1.6D zijn in de jaren 80 op de markt gekomen. Zie je hoe goed die nieuwe regel is.
.
pi_125792086
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:20 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat het verbruik van 1 op 12 diesel en tweejaarlijkse lassen voor de apk meer kost dan de mrb van een Peugeot 106 of Lupo/Polo/Ibiza spaardiesel.
vast wel.
pi_125793348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 12:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vast wel.
Ja
pi_125793432
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja
dat zeg ik, en het boeit niet.
pi_125793513
Alleen hele oude mercedessen. Ik denk dat je dan beter een polo bluemotion kan gaan rijden ofzo
Ik denk dat ik maar een oude volvo ga kopen en niet aan de belasting doorgeven dat ie op lpg rijdt. Kost dan ook maar 120 euro per jaar aan belasting
My dials are pupillated.
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 13:28:53 #15
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125793640
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:22 schreef Hendroit het volgende:
Alleen hele oude mercedessen. Ik denk dat je dan beter een polo bluemotion kan gaan rijden ofzo
Ik denk dat ik maar een oude volvo ga kopen en niet aan de belasting doorgeven dat ie op lpg rijdt. Kost dan ook maar 120 euro per jaar aan belasting
Dat is echt een goed idee, belastingfraude plegen :N Bij de eerste verkeerscontrole/staande houding ga je voor het gaas.
pi_125793653
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat is echt een goed idee, belastingfraude plegen :N Bij de eerste verkeerscontrole/staande houding ga je voor het gaas.
Dan zeg je toch gewoon dat je vrouw altijd tankt.
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 13:31:00 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125793694
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan zeg je toch gewoon dat je vrouw altijd tankt.
Ik weet bijna zeker dat je zelfs met zo'n formidabel excuus niet onder een enorme bekeuring + naheffing uit gaat komen.
pi_125794459
Schooier -.- Paar tientjes belasting te veel gevraagd joh? Naja als ik van een Wajong moest rondkomen door psychische gebreken zou ik ook een 40 jaar oude wagen gaan rijden
GGGG
pi_125794647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:05 schreef einszweiachtung het volgende:
Schooier -.- Paar tientjes belasting te veel gevraagd joh? Naja als ik van een Wajong moest rondkomen door psychische gebreken zou ik ook een 40 jaar oude wagen gaan rijden
je begrijpt duidelijk het concept van een oude wagen rijden niet. en die w123 is gewoon te zwaar om wegenbelasting over te willen betalen.
pi_125794695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je begrijpt duidelijk het concept van een oude wagen rijden niet. en die w123 is gewoon te zwaar om wegenbelasting over te willen betalen.
Voor dagelijks gebruik 200km snap ik niet dat je een oude wagen rijdt inderdaad :)
GGGG
pi_125794738
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:17 schreef einszweiachtung het volgende:

[..]

Voor dagelijks gebruik 200km snap ik niet dat je een oude wagen rijdt inderdaad :)
maak daar je knappe hoofdje maar niet moe mee, dat is niet jouw probleem :)
pi_125794747
Ik ben ook wel benieuwd wat het concept van een oude wagen rijden dan is.
Want dat het niet 'goedkoop rijden' is ben ik allang achter. Ook al betaal je geen wegenbelasting ben je met bijvoorbeeld onderhoud en hoger verbruik alsnog aan de beurt

Als het is omdat het leuk is om af en toe in een oude auto te toeren dan snap ik weer niet waarom het perse een diesel moet zijn.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_125794784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:19 schreef Clicks_nl het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat het concept van een oude wagen rijden dan is.
Want dat het niet 'goedkoop rijden' is ben ik allang achter. Ook al betaal je geen wegenbelasting ben je met bijvoorbeeld onderhoud en hoger verbruik alsnog aan de beurt

Als het is omdat het leuk is om af en toe in een oude auto te toeren dan snap ik weer niet waarom het perse een diesel moet zijn.
waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
pi_125795113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
En waarom dan persee een 40jaar oude en niet een uit bv 1980-1995?
GGGG
pi_125795132
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Anne op 27-04-2013 17:24:34 ]
pi_125795273
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:39 schreef einszweiachtung het volgende:

[..]

En waarom dan persee een 40jaar oude en niet een uit bv 1980-1995?
Autisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 14:47:06 ]
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 15:32:19 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125796380
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

- weg -
Nou ja, het stelt wel een relevante vraag. Want wat je bespaard op MRB geef je net zo hard weer uit aan brandstof en onderhoud. Dus onderaan de streep bespaar je waarschijnlijk niets en kost het je zelfs meer geld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Anne op 27-04-2013 17:25:19 ]
pi_125796844
omdat moderne auto's saaie eenheidsworst
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:32 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou ja, het stelt wel een relevante vraag. Want wat je bespaard op MRB geef je net zo hard weer uit aan brandstof en onderhoud. Dus onderaan de streep bespaar je waarschijnlijk niets en kost het je zelfs meer geld.
jes zijn.
  Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 15:53:24 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125796900
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 15:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omdat moderne auto's saaie eenheidsworst

[..]

jes zijn.
Dat is zeker waar, maar als je dat nou direct zegt dan voorkom je dat 'gezeur' van einszweiachtung.
pi_125796957
- doe nou eens een keer normaal -

[ Bericht 94% gewijzigd door Anne op 27-04-2013 17:22:44 ]
pi_125800990
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.

Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
.
pi_125802090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.

Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
ik had het over trekkracht, gewoon power over een breed toerenbereik. heerlijk relaxed tokkelen :)
  † In Memoriam † zaterdag 27 april 2013 @ 18:58:34 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125802136
Wauw, plankgas 80 *O*
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_125802698
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:58 schreef 2cv het volgende:
Wauw, plankgas 80 *O*
_O_
--
Naja, misschien waren mijn eerste zinnen inderdaad wel iets te hard. Als je toch eerlijk bent is het wel een beetje eigenwijs máárgoed, als je het toch pérsee wilt zou ik even marktplaats/autoscout in de gaten houden, zoeken op auto's tot pak 'm beet 1975, jaartje belasting maakt niet zo heel veel uit. Wellicht anders duitse autoscout in de gaten houden omdat daar de prijs niet drastisch omhoog geschoten is i.v.m. een 40jaar+ run.

http://www.autoscout24.nl(...)5&cy=NL&ustate=N%2CU

http://www.autoscout24.de(...)75&cy=D&ustate=N%2CU

Let wel op dat deze auto's van ong. 1975 vaak in vreselijk slechte staat verkeren dus enig verstand van zaken is wel nodig is. Wil je een opgeknapte kopen moet je vaak aan ¤5000+ denken.. Goodluck!
GGGG
pi_125802791




[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 19:18:57 ]
pi_125822972
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
Niet met dieseltjes van 40jaar oud... Wel lage toeren, maar ook veel herrie, geen trekkracht, en zuipen als een tempelier. Maar als jij je geld liever uitgeeft aan diesel en garage dan aan de belastingdienst, veel plezier ermee.
pi_125823281
Mag je niet een moderner dieselblok in zo'n oude diesel leggen als je het aantal cilinders en motorinhoud een beetje gelijk houdt?
Onder deze lijn niet schrijven
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 11:14:55 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125823332
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:11 schreef marzman het volgende:
Mag je niet een moderner dieselblok in zo'n oude diesel leggen als je het aantal cilinders en motorinhoud een beetje gelijk houdt?
ik zie een gat in de markt ontstaan.
  zondag 28 april 2013 @ 11:24:21 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_125823511
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 13:22 schreef Hendroit het volgende:
Alleen hele oude mercedessen. Ik denk dat je dan beter een polo bluemotion kan gaan rijden ofzo
Ik denk dat ik maar een oude volvo ga kopen en niet aan de belasting doorgeven dat ie op lpg rijdt. Kost dan ook maar 120 euro per jaar aan belasting
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 28 april 2013 @ 11:27:56 #40
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125823578
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok nu de belastingvrije grens wordt opgetrokken tot 40 jaar ben ik op zoek naar een nieuw alternatief om wegenbelasting vrij te karren. Wat is een leuke 40 jaar oude diesel die geschikt is om dagelijks 200 km te rijden?
Zucht! -O-

Weer een "ik wil wel maar ik kan niet rijder"
pi_125825411
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 11:11 schreef marzman het volgende:
Mag je niet een moderner dieselblok in zo'n oude diesel leggen als je het aantal cilinders en motorinhoud een beetje gelijk houdt?
Mag, maar zitten wel wat haken en ogen aan. Sterker nog, je mag er elk willekeurig blok in leggen wat je wilt, maar daarna moet je naar de RDW voor een keuring en word je kentekenbewijs aangepast.
Als je echt een forse stijging in motorvermogen krijgt gaan ze niet alleen kijken naar de motor maar zullen ze ook zaken als je remmen onder de loep nemen.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_125826732
Volgens mij deden ze tot nu toe nooit moeilijk over bijvoorbeeld een nette golf 2 TDi ombouw. Dus als jij een jaren 60/70 klassieker wil verneuken door er een 1.6 CRDi in te bouwen.
.
  zondag 28 april 2013 @ 13:51:24 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_125826796
Zoiets?



Of een Kever TDI


mmm...
Misschien is een Polo NoMotion toch goedkoper :P

40 jarige diesels zijn stuk voor stuk k*t
Alleen handig om je landgoed om te ploegen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 28 april 2013 @ 14:04:42 #44
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125827169
koopt een vw T2 en laat er een diesel in leggen van een golf 2 of 3 (was in die tijd al eens de bedoeling om een dieselversie uit te brengen)

of zoals hierboven een kever ombouwen,
pi_125829392
quote:
0s.gif Op zondag 28 k denk dat april 2013 11:27 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Zucht! -O-

Weer een "ik wil wel maar ik kan niet rijder"
ik denk dat mijn inkomen riant boven het uwe uitsteekt. zou me er niet druk om maken baasje :P
pi_125830117
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 15:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik denk dat mijn inkomen riant boven het uwe uitsteekt. zou me er niet druk om maken baasje :P
je hebt niet eens een rijbewijs en volgens mij ben je 15.
pi_125830978
ah nog zo een drukte maker om wat anderen al dan niet kunnen betalen. waar komt al die frustratie vandaan jongens :D
  zondag 28 april 2013 @ 16:48:11 #48
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125831506
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah nog zo een drukte maker om wat anderen al dan niet kunnen betalen. waar komt al die frustratie vandaan jongens :D
Ik dacht dat je een uitkering genoot?

Dan is het toch niet nodig om de mazen in de wet op te zoeken om er een voordeeltje van te kunnen pakken?
pi_125831551
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:48 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een uitkering genoot?

Dan is het toch niet nodig om de mazen in de wet op te zoeken om er een voordeeltje van te kunnen pakken?
daar ga jij toch niet over. niet haten knaap, het is het niet waard. en nu weer on topic. dank :)
  zondag 28 april 2013 @ 16:54:01 #50
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_125831677
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

daar ga jij toch niet over. niet haten knaap, het is het niet waard. en nu weer on topic. dank :)
_O- _O- _O-
  † In Memoriam † zondag 28 april 2013 @ 20:55:57 #51
25682 2cv
Niet subtiel
pi_125840158
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.

Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 29 april 2013 @ 09:38:57 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125856115
Er zou een wet moeten komen die het afschieten van raketten op oude stinkdiesels legaal maakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 april 2013 @ 09:52:23 #53
395120 spekbek
spekinjenek
pi_125856374
quote:
6s.gif Op maandag 29 april 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
Er zou een wet moeten komen die het afschieten van raketten op oude stinkdiesels legaal maakt.
  maandag 29 april 2013 @ 09:53:02 #54
395120 spekbek
spekinjenek
pi_125856386
Deze TS :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') Wat een pauper...
  maandag 29 april 2013 @ 14:15:13 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125864710
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
had een T3 met 50pk diesel kwam overal
top was 105kmh ;)
pi_125864957
Mercedes S- klasse -116 type zijn ook diesels van. De S 300 SEL diesel.

Werden hier niet officieel verkocht, maar kwamen uit Amerika, zijn helemaal vol geladen met alle extra's die je maar kun verzinnen.

Ze zijn er ook als -126 model, maar die zijn dan te jong.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanjer op 29-04-2013 14:29:37 ]
pi_125867707
Peugeot 504 diesel. Geduld moet je wel hebben bij zo'n oude diesel en de kruissnelheid zal rond 100 km/u liggen.
pi_125890854
Die Peugeot's zijn schitterende wagens en volgens mij ook erg zuinig. Mercedes iets minder zuinig maar wel erg betrouwbaar.

Maar LPG lijkt me een betere optie in de 40+ klasse. Die hebben wat meer pit.
  dinsdag 30 april 2013 @ 07:13:36 #59
369332 crazybytes
CANTONA CHIPS
pi_125891229
neem deze,



40 jaar oud,ziet er toch zo uit, check
diesel, check
200 km per dag, check
pi_125892042
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:

[..]

Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
Dat was zeker een 1.9. Die oude benzen hadden geloof ik wel 2.9 5 pitters of van vergelijkbare grote. MB 508D had een 3.8l 4 pitter met maar liefst 80pk bij 2900rpm

Trouwens reed ik die dag achter een Golf SDI, die liep te trappen ieder stoplicht, dat was te horen en ik deed minimaal gas en 1400 toeren erachter. Dus vond die post wel grappig.
.
pi_125910485
Door dit soort mafkezen als TS is de huidige oldtimerregeling om zeep geholpen.
pi_125928540
Haha, een 40 jaar oude diesel kopen om zn trekkracht _O- Als er iets is wat zorgt voor trekkracht is het een turbo op een diesel. Iets wat 40 jaar geleden niet werd gebouwd.
Reken op 0-100 tijden van boven de 20 seconden als 100 al wordt gehaald. De eerste golfdiesels werden bekend om hun 'snelle' acceleratie en die deden er iets van 17 seconden over 0-100. Nog oudere diesels komen helemaal niet voorruit..
Dus trekkracht lijkt me niet bepaald hét punt om zo'n oud stinkhok aan te schaffen.
Als het je echt om oude techniek te doen is en kosten niet uitmaakt zoals je zegt ga dan een 6 in lijn op benzine rijden. Soepelere motorblokken qua loopcultuur zijn er niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')