Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
ik had het over trekkracht, gewoon power over een breed toerenbereik. heerlijk relaxed tokkelenquote:Op zaterdag 27 april 2013 18:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.
Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
quote:
Niet met dieseltjes van 40jaar oud... Wel lage toeren, maar ook veel herrie, geen trekkracht, en zuipen als een tempelier. Maar als jij je geld liever uitgeeft aan diesel en garage dan aan de belastingdienst, veel plezier ermee.quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom 'af en toe' als het elke dag kan. diesel -> heerlijk relaxed, lage toeren, veel trekkracht.
ik zie een gat in de markt ontstaan.quote:Op zondag 28 april 2013 11:11 schreef marzman het volgende:
Mag je niet een moderner dieselblok in zo'n oude diesel leggen als je het aantal cilinders en motorinhoud een beetje gelijk houdt?
quote:Op zaterdag 27 april 2013 13:22 schreef Hendroit het volgende:
Alleen hele oude mercedessen. Ik denk dat je dan beter een polo bluemotion kan gaan rijden ofzo
Ik denk dat ik maar een oude volvo ga kopen en niet aan de belasting doorgeven dat ie op lpg rijdt. Kost dan ook maar 120 euro per jaar aan belasting
Zucht!quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok nu de belastingvrije grens wordt opgetrokken tot 40 jaar ben ik op zoek naar een nieuw alternatief om wegenbelasting vrij te karren. Wat is een leuke 40 jaar oude diesel die geschikt is om dagelijks 200 km te rijden?
Mag, maar zitten wel wat haken en ogen aan. Sterker nog, je mag er elk willekeurig blok in leggen wat je wilt, maar daarna moet je naar de RDW voor een keuring en word je kentekenbewijs aangepast.quote:Op zondag 28 april 2013 11:11 schreef marzman het volgende:
Mag je niet een moderner dieselblok in zo'n oude diesel leggen als je het aantal cilinders en motorinhoud een beetje gelijk houdt?
ik denk dat mijn inkomen riant boven het uwe uitsteekt. zou me er niet druk om maken baasjequote:Op zondag 28 k denk dat april 2013 11:27 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Zucht!![]()
Weer een "ik wil wel maar ik kan niet rijder"
je hebt niet eens een rijbewijs en volgens mij ben je 15.quote:Op zondag 28 april 2013 15:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik denk dat mijn inkomen riant boven het uwe uitsteekt. zou me er niet druk om maken baasje
Ik dacht dat je een uitkering genoot?quote:Op zondag 28 april 2013 16:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah nog zo een drukte maker om wat anderen al dan niet kunnen betalen. waar komt al die frustratie vandaan jongens
daar ga jij toch niet over. niet haten knaap, het is het niet waard. en nu weer on topic. dankquote:Op zondag 28 april 2013 16:48 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een uitkering genoot?
Dan is het toch niet nodig om de mazen in de wet op te zoeken om er een voordeeltje van te kunnen pakken?
quote:Op zondag 28 april 2013 16:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
daar ga jij toch niet over. niet haten knaap, het is het niet waard. en nu weer on topic. dank
Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Die diesels van vroeger had slechts 60pk ofzo. Dus op snelweg draait ie 3000 toeren, maakt een klere-herie (relaxed!?) en altijd volgas om het gemis aan trekkracht.
Ben je in de war met een 2003 2.0 Commonrail ofzo?
quote:Op maandag 29 april 2013 09:38 schreef Duvel het volgende:
Er zou een wet moeten komen die het afschieten van raketten op oude stinkdiesels legaal maakt.
had een T3 met 50pk diesel kwam overalquote:Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
Dat was zeker een 1.9. Die oude benzen hadden geloof ik wel 2.9 5 pitters of van vergelijkbare grote. MB 508D had een 3.8l 4 pitter met maar liefst 80pk bij 2900rpmquote:Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef 2cv het volgende:
[..]
Beetje laat, maar ik bedenk mij net dat mijn BX met een relatief (!) moderne dieselmotor orgineel 71pk heeft. Dan denk ik dat die echt oude diesels hooguit 40-45pk hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |